quote:'Het had in de rust 3-0 moeten staan'
Dat het publiek teleurgesteld was over het fletse optreden van Oranje tegen de Slovenen, begreep Marco van Basten volkomen. ,,Wij zijn zelf ook niet tevreden. Ik ben wel blij dat we in ieder geval gewonnen hebben’’, aldus de bondscoach.
Voor het eerst gedurende zijn bondscoachschap was Van Basten afgestapt van het systeem met drie aanvallers. In plaats daarvan stond Oranje in een 4-4-2 opstelling geposteerd, hoewel dat in de praktijk soms op een 4-1-5 systeem leek. Achter de keuze om zo veel aanvallend ingestelde spelers te laten starten, zat vanzelfsprekend een gedachte.
Van Basten: ,,Tegen zo’n tegenstander zouden we in grote kluwen spelers verstrikt raken, waardoor de drie aanvallers moeilijk te bereiken zijn. Daarom kozen we nu voor 4-4-2. De bedoeling was dat de vijf mensen voorin veel één-tegen-één acties zouden maken. Tegen Slovenië zouden we zo in principe makkelijk het verschil moeten maken. In het begin ging het ook goed. Het had in de rust zeker 3-0 moeten staan.’’
Kaartenhuis
Na rust zakte het niveau van zijn ploeg echter als een kaartenhuis in elkaar. De bondscoach weet dat aan de drie noodgedwongen wissels (Van der Vaart, Van Persie (foto) en Robben haakte allen geblesseerd af) en de angst die er in het team sloop. ,,Met de inbreng van Ooijer moesten we dan ook het systeem wisselen. Dat werd ons niet in dank afgenomen, maar het was wel het moment om meer zekerheid in de ploeg te brengen. Met de late goal van Huntelaar hebben we de avond toch goed afgesloten.’’
Een deel van het publiek dacht daar iets anders over, getuige de fluitconcerten die door het Philips Stadion galmden. Het was Van Basten natuurlijk ook opgevallen. ,,Bij de 2-0 kreeg ik een beetje het gevoel dat een aantal mensen teleurgesteld was over die treffer. Dat vond ik wel vreemd. De spelers hebben in de tweede helft hun stinkende best gedaan en verdienen meer steun. ,,Wij zijn de kritiek gewend. Er zit langzamerhand eelt op. Al is het niet leuk als de naam van een andere trainer wordt gescandeerd. Maar wij moeten ons bij ons werk houden.’’
Van Basten: ,,De intentie was goed, het materiaal was goed, alleen de vorm ontbrak. Maar ik ben blij dat we in ieder geval gewonnen hebben. Het was een lastige wedstrijd. Met zo veel offensieve spelers was het vooral voor de verdedigers en middenvelders zeer risicovol.’’
Bron: KNVB
we hebben luxemburg thuis nog tegoed he...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 03:34 schreef pfaf het volgende:
Hmm, lager dan verwacht. Al is het dus vooral op de doelpunten...
Griekenland is wél regerend kampioen he... En Kroatië is al een tijdje in aantocht... Roemenië had daar niet gestaan als we gewonnen hadden zaterdag... dan waren wij tweede geweest...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 03:39 schreef pfaf het volgende:
Moeilijk te zeggen, sinds het EK '92 waag ik me niet meer aan zulke voorspellingen.![]()
Ik ken de teams ook niet goed en moet ze eerst een paar keer zien spelen natuurlijk. Het zijn niet de traditionele toplanden, maar dat is in de kwalificatie wel vaker zo.
Oostenrijk gaat het enige écht zwakke land worden he... Zal Oostenrijk wel gaan winnen dusquote:Op donderdag 18 oktober 2007 03:59 schreef pfaf het volgende:
Het staat ook allemaal dicht bij elkaar natuurlijk, met zoveel teams en poules. Griekenland was natuurlijk net zo'n goed voorbeeld als '92 en misschien en '96 ook wel. Eigenlijk leveren de EK vanwege z'n kleine aantal deelnemers en sterke deelnemersveld de laatste jaren altijd een verrassing... Denemarken, Duitsland, Griekenland....
Ik heb je quote gebookmarked voor over 3/4 jaar.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 04:01 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Oostenrijk gaat het enige écht zwakke land worden he... Zal Oostenrijk wel gaan winnen dus
Dat van Oostenrijk was een grapje... Als je me wil quoten over 3/4 jaar, quote dan maar deze halve finale "Nederland, Roemenië, Kroatië, Griekenland", met Duitsland en Italië als reserves... Tsjechië en Frankrijk er bij en je hebt de kwartfinale denk ik...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 04:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb je quote gebookmarked voor over 3/4 jaar.
quote:Oranje trok ruim 3 miljoen kijkers
HILVERSUM - Ruim 3 miljoen mensen hebben woensdagavond op SBS6 naar de voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal tegen Slovenië gekeken. Dat bleek donderdag uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek.
Oranje won met 2-0 en zette daarmee een grote stap op weg naar het Europees kampioenschap van 2008 in Zwitserland en Oostenrijk.
Naar de nabeschouwing keken nog bijna 2,4 miljoen mensen.
(tekst bij foto) In de eerste helft speelt Oranje wel uitstekend, met Robin van Persie als middelpunt. De spits neemt een vrije trap die door de doelman wordt gepareerd. Later valt Van Persie uit.
Bron: ANP/AD FOTO PIM RAS
quote:Oranje blijft in race voor EK door de Telesportredactie
EINDHOVEN - Het Nederlands elftal heeft zijn plicht gedaan in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Slovenië. In het Philips-stadion werd het 2-0 voor Oranje, met goals van Wesley Sneijder en Klaas-Jan Huntelaar. De aanvallers Rafael van der Vaart en Robin van Persie moesten geblesseerd het veld verlaten.
Bondscoach Marco van Basten kondigde al dagen voor het duel met Slovenië aan dat Oranje alles op de aanval zou gaan spelen. Dat was te zien in de opstelling, waarin alles in teken stond van naar voren voetballen. Een snelle goal zou de weg naar een doelpuntenfestijn open zetten. Die wens kwam uit. Na een briljant hakje van Van Persie, die als rechteraanvaller speelde, scoorde Sneijder na een kwartier de eerste goal. Centrumspits Huntelaar zorgde voor de nodige afleiding in de Sloveense defensie door een mooi overstapje.
Aanvoerder Van der Vaart kampte na 25 minuten met een hamstringblessure na een mislukt schot, waardoor de HSV-aanvaller het veld moest ruimen voor Arjen Robben. Sneijder kreeg de aanvoerdersband omgehangen en bleef erg belangrijk voor de ploeg. Na een zuivere pass van Van Persie schoot de speler van Real Madrid maar net naast. Van Persie deed nog van zich spreken door een vrije trap bijna raak te schieten. Oranje ging zodoende met 1-0 de rust in.
Van Persie moest in de 60e minuut het veld ruimen. Hij kreeg bij een actie een voet op zijn knie en moest worden verzorgd. Andre Ooijer was zijn vervanger, waardoor Wilfred Bouma vanuit de verdediging doorschoof als controlerende middenvelder.
Robben beleefde nog een pijnlijk moment. De aanvaller begon op de bank, maar verving de geblesseerde Van der Vaart na 25 minuten. In de 60e minuut stuurde Van Basten Ryan Babel het veld in. Laatstgenoemde bracht Huntelaar in stelling om de 2-0 te scoren in de 87e minuut. Na de wedstrijd bleek Robben licht geblesseerd te zijn geraakt.
Nederland heeft nog twee EK-kwalificatiewedstrijden te gaan: thuis tegen Luxemburg en uit tegen Wit-Rusland. Aan twee punten heeft Oranje genoeg voor plaatsing voor het EK.
Bron: Telesport
Ik ben nog niets tegengekomen daarover maar als ik iets vind zal ik het direct posten...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:00 schreef Rumille het volgende:
Eigenlijk nog nieuws over de blessures van van Persie en VdV?
quote:Oranje verslaat Slovenië in mager duel: 2-0
De weg naar het Alpen-EK ligt vrij. In Eindhoven deed Oranje woensdagavond wat het moest doen: winnen van Slovenië (2-0). Dat resultaat vergoedde veel, want ondanks de parade aan creatieve aanvallers bleef Oranje voetballend onder de maat.
Het betere nieuws kwam daarom uit Tirana. Daar had Albanië verrassend Bulgarije op 1-1 gehouden. Daardoor kan Oranjes volgende interland, over exact een maand, op een groot volksfeest uitdraaien. Op 17 november volstaat een zege op Luxemburg om de koffers naar de EK-eindronde te kunnen pakken.
Maar het legioen verwacht iets meer dan een simpele zege. Zeker na de teleurstellende vertoning tegen Slovenië. De tiende etappe in de EK-kwalificatie toonde aan dat een verzameling goede voetballers niet altijd garant staat voor boeiend voetbal.
Ongeslagen in Eindhoven
De statistische feiten vooraf gaven niettemin voldoende vertrouwen op een goede afloop. Nooit eerder ging het Nederlands elftal onderuit in een kwalificatieduel (EK of WK) in de thuishaven van PSV. Sterker, al die tien interlands in het Philips Stadion werden gewonnen. Ook de historische resultatenlijst met Slovenië pakte in het voordeel van Oranje uit, maar dat was niet heel opmerkelijk. De enige keer dat beide landen tegenover elkaar stonden was immers een half jaar geleden in Celje.
Toen stapte Oranje winnend van het veld dankzij een curieuze treffer van Van Bronckhorst. De vice-aanvoerder was ditmaal niet van de partij. Net als Van Nistelrooy en Mathijsen keek hij geschorst toe.
Het elftal dat wél binnen de lijnen werd gebracht, voor het eerst onder Van Bastens leiding in een 4-4-2 systeem, had een zeer aanvallend karakter. Met offensieve backs (Jaliens en Emanuelson) en voorin liefst vijf avontuurlijk ingestelde spelers. Sneijder als centrale middenvelder, Van der Vaart en Seedorf aan de zijkanten, Huntelaar als centrumspits en Van Persie daar dicht omheen cirkelend.
Motto: aanvallen!
Het motto van de avond was overduidelijk: aanvallen! De verloren partij van zaterdag had deze situatie nu eenmaal geschapen, gaf Van Basten voor de wedstrijd als verklaring. ,,We willen de tegenstander bij de strot grijpen. Onder het mom van: zo gaat het en niet anders.’’
Aanvankelijk slaagde Oranje redelijk in die aanvallende missie, hoewel dat vooral te danken was aan de individuele klasse van een aantal spelers. Die vonden de openingen niet zozeer vanaf de vleugels, maar meer door het midden.
De eerste helft telde zo vijf zeer gevaarlijke momenten voor het Sloveense doel. Sneijder profiteerde als enige. Na een goed kwartier stond de Sloveense defensie zo verbouwereerd te kijken naar een dubbele combinatie met de hak tussen Van Persie en Huntelaar dat Sneijder simpel de bal oppikte, de keeper omspeelde en de openingstreffer binnenschoot.
En Oranje ging door. Weer Sneijder schoot op de paal, De Zeeuw kreeg een vrije schietkans en ook Van Persie had een aardige mogelijkheid. Nederland voetbalde aardig, alleen verzuimde het de score verder op de voeren.
Naarmate de rust naderde ging de ploeg wel moeizamer voetballen, waarbij opviel dat de verdedigers moeite hadden de bal bij hun aanvallende collega’s te brengen. Kortom: op het middenveld viel een gapend gat waar te nemen waarin met name De Zeeuw kwam te zwemmen.
Wissels
Na rust zakte Oranje steeds verder weg. Dat Van der Vaart, Van Persie en de ingevallen Robben zich met blessures moesten laten wisselen, hielp ook niet mee. Er lukte weinig meer en het publiek begon steeds luider te morren. Oranje kwam niet tot een fatsoenlijke opbouw, hanteerde een laag baltempo, speelde uit stilstand en creëerde simpelweg geen kansen.
Van de oorspronkelijke intentie - Slovenië bij de strot grijpen - bleef in de uitvoering weinig over. Huntelaar bracht in de slotfase nog enige verlichting met de tweede goal van de avond, op aangeven van Babel. Het kon het leed bij het teleurgestelde publiek nauwelijks verzachten.
Desondanks was Oranje, puur op basis van de kille cijfers, de grote winnaar van de avond. Zelf drie punten pakken en concurrent Bulgarije verder op afstand zien raken. Nu nog uithalen tegen Luxemburg.
Statistieken:
17.10.2007
Philips Stadion, Eindhoven
Nederlands elftal (EK-kwalificatie)
Nederland - Slovenië 2-0 (1-0).
Scoreverloop: 14. Wesley Sneijder 1-0; 87. Klaas Jan Huntelaar 2-0.
Scheidsrechter: Nicola Rizzoli (Ita)
Geel: Koren (89.)
Opstelling Nederland: Maarten Stekelenburg; Kew Jaliens, John Heitinga, Wilfred Bouma, Urby Emanuelson; Demy de Zeeuw, Clarence Seedorf, Wesley Sneijder; Rafael van der Vaart (29. Arjen Robben / 63. Ryan Babel), Klaas Jan Huntelaar, Robin van Persie (59. André Ooijer).
Opstelling Slovenië: Samir Handanovic, Bostjan Cesar, Mitja Morec, Robert Koren, Andrej Komac (86. Zlatan Ljubijankic), Anton Zlogar, Klemen Lavric, Valter Birsa (68. Milivoje Novakovic), Andraz Kim (82. Bojan Jokic), Branko Ilic, Miso Brecko.
quote:Seedorf: 'Grote stap richting EK'
Ondanks een mindere tweede helft toonde Clarence Seedorf zich tevreden met de belangrijke drie punten tegen Slovenië (2-0). "We hebben vooral na rust niet goed gespeeld, maar uiteindelijk gaat het toch om het resultaat."
Seedorf mocht vanaf het beginsignaal starten in een offensieve opstelling. "Die loog er inderdaad niet om", blikte de middenvelder terug. "We wilden er een mooie avond van maken. In de eerste helft hebben we ook een aantal mooie aanvallen laten zien en goed gespeeld. Na rust werd het minder. De intentie was er wel, maar het kwam er niet uit."
Ondanks de matige tweede helft, toonde Seedorf zich tevreden met de zege. "Ik begrijp de telleurstelling bij het publiek. De mensen hebben allemaal een kaartje gekocht en hopen op een mooie avond. Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat. We hebben een grote stap gezet naar het EK."
Doelpuntenmaker Wesley Sneijder vond dat Oranje de wedstrijd voor rust had moeten beslissen. ,,Als we voor rust drie keer scoren, dan lopen we gewoon over deze tegenstander heen”, concludeert Sneijder. "Dat we niet scoren, reken ik ook mezelf aan."
Met de aanvoerdersband om zijn arm, zag de middenvelder dat Nederland het goede niveau van de eerste helft na rust niet kon vasthouden. "In de tweede helft hebben we het onszelf moeilijk gemaakt. Tegen deze ploeg moeten we gewoon meer kansen creëren én ze afmaken."
Volgens John Heitinga was het uitblijven van de tweede treffer doorslaggevend voor het slechte spel in de tweede helft. "Het is jammer dat we de tweede goal niet maken. Als we die maken wordt het een stuk makkelijker."
De verdediger startte samen met Wilfred Bouma in het hart van de defensie. "We moesten aanvallen. Het gevolg was dat we achterin één-op-één speelden. Dat resulteerde in voldoende kansen."
Ik heb er ook wat extra plaatjes tussen gezet voor mensen die niet van lezen houden...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:29 schreef -Vaduz- het volgende:
Vanwaar al die lappen tekst hier?
Het lijkt me heel interessant als je eens precies uit zou leggen wat je daar mee bedoelt, al weet ik niet of dit daar de meest geschikte topic voor is... hangt ook van je antwoord af natuurlijk...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:09 schreef rubbereend het volgende:
leuke spreekkoren bij Oranje tegenwoordig
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:10 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik heb er ook wat extra plaatjes tussen gezet voor mensen die niet van lezen houden...
nou "we willen voetbal zien" liet niets aan de verbeelding over lijkt me. Iedereen liet het afweten. Als je zo snel op 1-0 komt.... dan mag je het als elftal wel afmaken.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:15 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het lijkt me heel interessant als je eens precies uit zou leggen wat je daar mee bedoelt, al weet ik niet of dit daar de meest geschikte topic voor is... hangt ook van je antwoord af natuurlijk...
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:07 schreef rubbereend het volgende:
nou "we willen voetbal zien" liet niets aan de verbeelding over lijkt me. Iedereen liet het afweten. Als je zo snel op 1-0 komt.... dan mag je het als elftal wel afmaken.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:46 schreef Tennessee het volgende:
Het is wel fijn dat iedereen zo optimistisch is, maar we hebben flink wat schorsingen en Slovenië is de nummer 35 van Europa, Wit-Rusland is 34ste en Albanië 36ste, dus als iedereen denkt dat het makkelijk 3-0, 4-0 of 5-0 móet worden dan wordt het dus wéér een grote teleurstelling. Als we gewoon 3 punten pakken zonder veel kaarten of blessures is het gewoon wéér een prima resultaat.
Gio en misterbalverlies op cruciale plaatsen in je team.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:56 schreef pfaf het volgende:
----------------vd Sar-----------
----Boula---Matthijsen--Heitinga---
----------Gio------de Zeeuw------
---Vd Vaart----Sneijder----Seedorf---
-------v Persie------v Nistelrooy-----
EK winnend team.
Ik laat dat helemaal aan de bondscoach over al vind ik het vooral leuk als Huntelaar mee doet... Ik hoop erg dat Huntelaar topscorer wordt volgend jaar.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:39 schreef venomsnake het volgende:
Vraagje aan de TS: Hoe ziet jouw favoriete basisopstelling eruit? Namen +systeem..
ik ben bang dat hij nog tekort komt in ervaring en geslepenheid tegen de absolute toplandenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:45 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik laat dat helemaal aan de bondscoach over al vind ik het vooral leuk als Huntelaar mee doet... Ik hoop erg dat Huntelaar topscorer wordt volgend jaar.
Ja, de misere bij ajax heeft verstrekkende gevolgen... Zoals wel meer dingen...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:48 schreef rubbereend het volgende:
ik ben bang dat hij nog tekort komt in ervaring en geslepenheid tegen de absolute toplanden
Ik zou toch Postma in het doel zetten, die houdt werkelijk alles tegen dat tegen hem ingebracht wordt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:07 schreef Tennessee het volgende:
Ja, de misere bij ajax heeft verstrekkende gevolgen... Zoals wel meer dingen...
Ja over Mr Balverlies was ik ook aan het twijfelen, maar ik weet zo geen betere Nederlandse verdedigende middenvelder...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gio en misterbalverlies op cruciale plaatsen in je team.
Veel succes
Klopt. Marco heeft er echt verstand vanquote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:45 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik laat dat helemaal aan de bondscoach over al vind ik het vooral leuk als Huntelaar mee doet... Ik hoop erg dat Huntelaar topscorer wordt volgend jaar.
Je hebt toch zelf ook wel een mening mag ik hopen?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:45 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ja, die heb ik. Mijn mening is dat het bepalen van een goede opstelling iets is waar erg veel bij komt kijken, niet alleen qua kennis en ervaring maar ook allerlei publieke en vooral ook inside informatie waar ik geen toegang toe heb. Als ik een opstelling voor het Nederlands elftal zou moeten samenstellen zou ik daar enorm veel tijd en energie in moeten steken, voorzover ik dat zowiezo al zou kunnen natuurlijk. Aangezien mijn opstelling in mijn ogen dus helemaal nergens op zou slaan laat ik dat graag over aan degene die daar door de KNVB voor is aangenomen, de bondscoach. Het enige dat ik zeg is dat ik het leuk vind als Huntelaar meedoet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:40 schreef venomsnake het volgende:
Je hebt toch zelf ook wel een mening mag ik hopen?
en woensdag was nog iedereen vol begrip over het publiekquote:Ergernis na hoonaanval van publiek
Door SJOERD MOSSOU
EINDHOVEN - Veel meer dan het moeizame spel tegen Slovenië of de verrassende keuze voor 4-4-2, zal na woensdag het helse fluitconcert blijven hangen in het collectieve geheugen. Zelden was het Oranje-legioen zó dodelijk in zijn oordeel. Tot irritatie van spelers én bondscoach.
Het publiek dat doorgaans al bij de minste aanleiding een polonaise inzet, transformeerde woensdagavond in een cynische, klagende massa. Geen hoempapa-muziek of gezellige meezingers, maar een striemend fluitconcert viel Oranje ten deel na een 2-0 zege op Slovenië.
,,Als er op de televisie maar vaak genoeg geroepen wordt dat het allemaal niks is, krijg je vanzelf een sfeer als deze,’’ vindt Klaas Jan Huntelaar. ,,Daarom denk ik dat de media hier ook een grote rol in hebben gespeeld, zeker de praatprogramma’s.
Iedereen wil dat het even 5, 6-0 wordt, ook wij, maar zo makkelijk is dat niet. De ruimtes zijn klein, het is gewoon heel moeilijk voetballen. Dat zie je ook bij andere landen, niet alleen bij ons.’’
Marco van Basten begon zijn persconferentie nog kalmpjes. Ook hij had het liever anders gezien en ook hij vond dat de tweede helft ronduit slecht was geweest. ,,Het werd er allemaal niet beter op, ik begrijp dat het publiek daar teleurgesteld over was. Dat waren wij ook,’’ zei Van Basten. Maar hoe langer de bondscoach stilstond bij de reacties van het publiek, hoe meer venijn er in zijn woorden sloop. De man die doorgaans zo achteloos over kritiek heen lijkt te stappen, had plots het gif op de tong.
,,Toen we 2-0 maakten, had ik het gevoel dat sommige mensen stiekem een beetje teleurgesteld waren,’’ zei Van Basten.
,,Dat vond ik wel een vreemde gewaarwording. Wij (de technische staf, red.) zijn inmiddels wel wat gewend, wij krijgen er zo langzamerhand wel een beetje eelt op. Maar volgens mij verdienden de spelers dit niet. Het publiek zou die jongens wat meer in bescherming moeten nemen, vind ik.’’
De bondscoach illustreerde zijn gevoel met de hoon die Arjen Robben ten deel viel. ,,Die jongen raakt geblesseerd bij een actie en wordt vervolgens uitgefloten,’’ aldus Van Basten. ,,Dat vind ik typisch, vreemd. Het publiek ziet toch ook wat er gebeurt? Die mensen zien toch dat hij in volle sprint opeens niet meer verder kan? Maar misschien hadden wij daar vanuit de dug-out wat beter zicht op, dat zou natuurlijk kunnen.’’
Andersom namen de spelers het op voor hun coach. ,,Ik heb af en toe wel meegekregen wat er gezongen werd,’’ zei Wesley Sneijder, die na de bevrijdende 2-0 het juichen bewust achterwege liet en nukkig omdraaide.
,,Op een gegeven moment hoorde ik dat Van Basten ‘bang’ zou zijn. Terwijl we juist vol op de aanval speelden, we zijn volgens mij nog nooit zo aanvallend begonnen als gisteren. Maar wíj vulden dat na rust niet goed in, dat kan je de bondscoach niet kwalijk nemen. Bovendien vielen er met Van der Vaart en Van Persie al snel twee bepalende spelers weg. Zoiets heeft óók invloed op het spel.’’
Voor het eerst sinds zijn aanstelling wees Van Basten met nadruk op de afwezigen en geblesseerden. ,,Ik wil me daar niet achter verschuilen, maar volgens mij misten we gisteren een bijna compleet elftal,’’ zei de bondscoach.
,,Van der Sar, Van Bronckhorst, Melchiot, Van Nistelrooy, Mathijsen, De Jong, noem maar op. En tijdens de wedstrijd kwamen daar Van der Vaart, Van Persie en Robben nog bij. Als ik dan de reacties hoor, tsja. Een beetje realiteitszin zou geen kwaad kunnen, laat ik het zo zeggen.’’
Tussen de irritaties door, probeerden bondscoach en spelers een frontale botsing met het publiek te voorkomen. ,,Wij vragen de mensen om geduld,’’ zei Clarence Seedorf. ,,Natuurlijk is er ook wel begrip voor de teleurstelling. Naarmate het langer 1-0 bleef, groeide binnen het team ook het bewustzijn dat een goed resultaat het allerbelangrijkste was. Vanaf dat moment liep het niet meer. Maar positief is dat we gewonnen hebben én dat we dicht bij het EK zijn. Daar is het publiek ook heel blij mee, denk ik.’’
Huntelaar houdt hoop dat de sfeer omslaat zodra het EK nadert. ,,Richting zo’n toernooi zijn de verwachtingen vaak weer hooggespannen,’’ aldus de spits. ,,Hopelijk staat iedereen dan weer gewoon achter ons. Maar op dit moment zou wat meer positivisme op zijn plaats zijn, vind ik.’’
Sorry, maar ik zat er maandag niet echt ver naast...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:11 schreef rubbereend het volgende:
en woensdag was nog iedereen vol begrip over het publiek![]()
snappen ze dan echt niet dat er duizenden mensen op de tribune zitten die elke keer gaan en veel geld uitgeven en elke keer weer een hondsberoerde wedstrijd krijgen voorgeschoteld?
De vraag is dus, hoe komt het dat het publiek niét tevreden is met 2-0? In De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers? was het artikel dat jij quote ook al gequote trouwens... Hoeveel blessures méér was het het waard geweest om er 3-0 of 4-0 van te maken?quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:46 schreef Tennessee het volgende:
Het is wel fijn dat iedereen zo optimistisch is, maar we hebben flink wat schorsingen en Slovenië is de nummer 35 van Europa, Wit-Rusland is 34ste en Albanië 36ste, dus als iedereen denkt dat het makkelijk 3-0, 4-0 of 5-0 móet worden dan wordt het dus wéér een grote teleurstelling. Als we gewoon 3 punten pakken zonder veel kaarten of blessures is het gewoon wéér een prima resultaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |