Volgens mij was dit al bekendquote:Op zondag 14 oktober 2007 03:44 schreef StefanP het volgende:
Als dat geen bewijs is van de enorme kracht en overdimensionering die Toyota in deze auto gestopt heeft....
Alleen jaloerse mensen pretenderen dat ze niet voorbij een merknaampje kunnen kijken.... Prestaties > merknaampjes. Da's nou het mooie aan zo'n wedstrijd: niemand kan het schelen dat je in een of andere dure exoot rijdt. Toch leuk dat je voor het eerst in PTA komt enkel en alleen om een doorzichtige stoot onder de gordel uit te delen aan iemand die je niet mag.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:05 schreef gelly het volgende:
Het blijft een Supra.
Ik rijd tegenwoordig ook in een Corvette hoor, maar ik blijf fan van Supras en koop er ongetwijfeld nog een aantal de komende jaren. Er is gewoon geen beter platform om een onvoorstelbaar monster mee te bouwen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:10 schreef popolon het volgende:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat SteefP nu een Trans Am of Corvette zou rijden.
Die ziet er best leuk uit.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:12 schreef StefanP het volgende:
Ik rijd tegenwoordig ook in een Corvette hoor, maar ik blijf fan van Supras en koop er ongetwijfeld nog een aantal de komende jaren. Er is gewoon geen beter platform om een onvoorstelbaar monster mee te bouwen.
Blah blah, weer een Porsche fanboy die thuis zit met een schaal auto en waarschijnlijk rondrijd op een bakfietsquote:Op zondag 14 oktober 2007 06:24 schreef Isdatzo het volgende:
euh en nu dat ding de bocht door
porsche laat niks van 'm heel![]()
![]()
quote:Op zondag 14 oktober 2007 09:08 schreef Cry0_2007 het volgende:
[..]
Blah blah, weer een Porsche fanboy die thuis zit met een schaal auto en waarschijnlijk rondrijd op een bakfiets![]()
Mooie vette btw![]()
http://www.fastestlaps.com/track2.htmlquote:Op zondag 14 oktober 2007 06:58 schreef StefanP het volgende:
Laat de Supra nou ook een fantastische circuitauto zijn waar je met een paar wijzigingen ringtijden mee rijdt waar 99% van de exoten jaloers op isMaar daar gaat het bij deze race en in dit topic dus niet om.
Dat is slechts jouw mening.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:12 schreef StefanP het volgende:
[..]
Alleen jaloerse mensen pretenderen dat ze niet voorbij een merknaampje kunnen kijken.... Prestaties > merknaampjes. Da's nou het mooie aan zo'n wedstrijd: niemand kan het schelen dat je in een of andere dure exoot rijdt. Toch leuk dat je voor het eerst in PTA komt enkel en alleen om een doorzichtige stoot onder de gordel uit te delen aan iemand die je niet mag.
[..]
Gelul. Als standaard auto legt de Supra het af tegen de 911 die 5 jaar eerder uitkwam. Zowel in rechte lijn als op het circuit (om niet te spreken over het feit dat het een lelijke sjonnenbak is af-fabriek). Dat het tunen van Supra's zo populair is geworden is gewoon omdat de auto het nodig had.quote:Op zondag 14 oktober 2007 06:58 schreef StefanP het volgende:
Laat de Supra nou ook een fantastische circuitauto zijn waar je met een paar wijzigingen ringtijden mee rijdt waar 99% van de exoten jaloers op is![]()
Is dat een battle? Dat dacht ik niet. Zoiets als FC Bal op het dak vs AC Milan...quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:54 schreef tevebe het volgende:
Ah ja de oude battle wat beter is. Supra vs Porsche.
3.7 literquote:Op zondag 14 oktober 2007 12:02 schreef BodySporter het volgende:
Hilarisch, dat je Supra blijft aanprijzen, en daarmee ieder punt van kritiek zoveel probeert te vermijden.
Feit blijft dat Supra een niet zo bijzondere bak is. Ook niet als hij in dit geval naar 3.7 liter opgeboord is.
quote:Als je een Porsche bi-turbo gaat tunen, dan verbrijzelt-ie met de grootste gemak de record van je Supra's.
Wat loop je nou te zeuren? Zoals ik al schreef, gaat het in deze race om snelheid. Zie jij ergens een circuit? Nou? Wanneer je een Supra op een circuit zet, gebruik je zo'n turbo niet. Nogal wiedes. En laat de Blitz Supra, vrijwel de enige Supra die ooit op de ring geweest is, nou een tijd neergezet hebben die nog steeds staat, tussen tienduizenden verschillende Porsches die daar wekelijks rijden. Nog wat voorbeelden:quote:Maar nee, in tegenstelling tot jou willen de eigenaars 'm ook ermee circuitrijden, in plaats van alleen maar stuur vastklemmen en rechtuitrijden.![]()
De GE zit in de NA. De turbo is een 2JZ-GTE. Je weet echt niet waar je het over hebt. Heb je enig idee hoeveel koppel de 2JZ-GTE biedt bij lage toeren? 'Niet soepel' - ben je niet goed wijs? Als er een motor is die soepel is, dan is het wel een inlijn zes, en de 2JZ is het summum op dat gebied. De 2JZ is zo sterk omdat hij van ijzer is, omdat alles gesmeed is en omdat de olietoevoer e.d. gemaakt zijn voor 800+Pk. Vertel eens wat het materiaal te maken heeft met een koppelkromme? Want vanzelfsprekend ben je een expert op dat gebied. Kom, vertel ons ook eens over je ervaringen in talloze Porsches en Supras die het tegendeel bewijzen.quote:Verder speelt het ook mee dat de 2JZ-GE overengineered is, waardoor hij niet soepel genoeg is om de veranderingen in track en versnellingen het hoofd te bieden. Gewoon gaspedaal lang mogelijk indrukken. Laat je 'm in toeren iets zakken, en daar begint de ellende al
quote:Ter vergelijking: tot nu toe zijn er 2000 Skyline's GT-R gebouwd, en slechts in 3 landen uitgebracht. Hoewel de meesten in de garage/museum bleven, gingen sommige eigenaars ze tunen. En wat blijkt. Ze breken alle circuitrecords. Ook de record van je supra breken ze. En wel met 391 km/h. Best aardig, aangezien ze niet eens aerodynamisch zijn, 4WD, hoge cw waarde hebben, en een pruttelmotortje van 2600cc hebben, die niet voor track ritten gebouwd is.
quote:En dan de Supra's? Er zijn tienduizenden van gebouwd, zo niet honderdduizend. Ze zijn wereldwijd massaal uitgebracht. En wat blijkt? Geen enkele Supra wist maar ook iets noemenswaardig op een circuit te presteren, terwijl je ze makkelijk kunt kopen en tunen. Wat een waardeloze bak.
Zie de alinea hierbovenquote:Toegegeven: uit 3.7 liter met 2 big ass turbo's perst de 2JZ-GE veel pk's uit. Maar daar blijft het slechts ook bij. Want de vele Supra's weten dat niet eens om te zetten in prestaties. Het is wel een geinige bak, net als een NSX of whatever. Meer niet...
Gek, ik zie ze toch vaak genoeg op de Ring. En tot op heden ben ik er niet één tegengekomen die sneller was dan ik. Wat ook vaak aan de persoon achter het stuur ligt, want het gemiddelde niveau op een vrije dag is niet zo hoog, maar toch.quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:00 schreef StefanP het volgende:
De enige noemenswaardige Supra die ooit op de ring kwam, reed meteen een tijd die nog staat als een huis.
Tsjah... Als het doel van dit topic was om "aan te tonen" dat een supra beter is dan een veyron, mist dit natuurlijk sowieso zijn doel...quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:31 schreef StateOfMind het volgende:
Leuk dat die Supra (wat ik trouwens mooie wagens vind) een Veyron verslagen heeft, maar vergeet niet dat die Veyron een dikke 2 ton weegt; wat weegt die Supra?
At the end is en blijft een Veyron een auto die op elk gebied the top of the league is. Met niks anders te vergelijken.
-Edit: de foto's uit jouw 2e reply doen het niet-
Ik vind van wel. Dit topic zal nu weer Supra vs Porsche worden en wat er goed/slecht is aan Supra/Porsche.quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is dat een battle? Dat dacht ik niet. Zoiets als FC Bal op het dak vs AC Milan...
Sjonniebak die nog minimaal 25k kost voor eentje uit 94 met automaat? Ja echte sjonniebakquote:Op maandag 15 oktober 2007 07:53 schreef Bastardi het volgende:
Het zal ongetwijfeld een technisch goede auto zijn, maar dat neemt niet weg dat hij niet om aan te zien is. Een echte sjonnenbak voor overenthousiaste "the fast and the furious" kijkers.
Dat kun je je dus ernstig afvragen...quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
GO StefanP
Trouwens, ik blijf het leuk vinden, men heeft het over een Ferrari Enzo / Porche GT / Lambo Gallardo / Ford GT / Bugatti Veyron, en dan hebben ze het over een Fabrieks-Af wagen
Ja DUH! vandaar dat ze ook allemaal zo duur zijn. Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?
Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen
Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Het is helegaar geen Porsche vs supra... het is (kennelijk) Porsche en andere exoten vs getunede supra's. Dat is om te beginnen al een vergelijk die kant noch wal raakt. Daarnaast is de prestatie waar hier nogal hoog over wordt opgegeven een prestatie die eigenlijk niet zo heel veel voorstelt. De kunde van in rechte lijn rijden stelt niets voor bij de kunde die je nodig hebt om op een circuit (of rallyproef) hoge ogen te gooien. Natuurlijk is het werk van de tuners wel iets wat enige kunde nodig heeft, maar ik kan er niet warm of koud van worden.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:00 schreef tevebe het volgende:
Ik vind van wel. Dit topic zal nu weer Supra vs Porsche worden en wat er goed/slecht is aan Supra/Porsche.
Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:08 schreef tevebe het volgende:
Sjonniebak die nog minimaal 25k kost voor eentje uit 94 met automaat? Ja echte sjonniebak
Sterker nog: ik weet zeker dat dit niet zo is.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?
Jij hebt nog nooit in een auto van enige klasse gereden, is het niet?quote:Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen
Waarom doen ze het niet dan? Dat is toch van de zotte? Toyota (en ook Nissan) heeft meermaals bij Weissach aangeklopt om hulp. Het is maar dat je het weet.quote:Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Zoveel geld voor zo'n grafbak?quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:04 schreef tevebe het volgende:
Oh kijk dan ook maar eens op marktplaats....En op autotrader eentje uit 95, automaat, 27,5k met 200000km
Succes met het verkopen van de Golden Gate Bridge.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...
In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.
Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...
Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.
Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.
Leuk he, die Nigeriaanse scamquote:THIS IS AN UNIQUE CAR IT IS REGISTERED IN EUROPE AND CAN BE FOUND IN EUROPE.ALL EUROPEAN BUYERS CAN HAVE IT
SSSt nu verpest je zijn 'gelijk'.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
[..]
Leuk he, die Nigeriaanse scam
Dan nemen we alleen die eerste. Of de prijs die Classic en Sports Cars hanteert (en die weten gewoon waar ze het over hebben). 25K voor een supra is gewoon teveel. Maar je hebt altijd malloten.quote:
*kuch*quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelul. Als standaard auto legt de Supra het af tegen de 911 die 5 jaar eerder uitkwam. Zowel in rechte lijn als op het circuit (om niet te spreken over het feit dat het een lelijke sjonnenbak is af-fabriek). Dat het tunen van Supra's zo populair is geworden is gewoon omdat de auto het nodig had.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...
In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.
Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...
Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.
Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.
Ah, je hebt het over jezelf? Voorlopig maak ik hier alleen melding van de zoveelste krachttoer van een monster van een auto. De enige sneue reacties zijn die van jezelf en anderen die, in plaats van met iets normaals te plaatsen, meteen met hun 'ja, maar!' recties bij komen zonder ook maar een moment met een betere prestatie te komen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:32 schreef Pharell het volgende:
dat is lang geleden dat stefanp weer een supra (lees ik fap op mezelf met mn supra gelul) topic heeft geopend
t blijft sneu om te zien hoe die jongen zichzelf zo belachelijk weet te maken met zn praatjes![]()
![]()
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
Op alle kategorieen op de 0-100 en topsnelheid na werd de Supra beter getest. En laat je die topsnelheid nou eenvoudig d.m.v. het verwijderen van een zekeringetje tot 280km/u brengen, en die 0-100 richting 4 seconden door de boost van de stock turbo's eenvoudig te verhogen.
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 03:55 schreef StefanP het volgende:
Link 1 --> scammer... nieuwtje voor je: driekwart van alle supras op mobile.de zijn scams.
Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.quote:Zal ik je eens wat vertellen? Supras zijn de enige auto's die binnen tien jaar tijd gebruikt evenveel kosten als nieuw.
Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.quote:Om dat te ontkennen terwijl ze je Porsches stof doen happen
Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.quote:Het is namelijk geen dertien in een dozijn Porsche die na 5 jaar al geen cent meer waard is...![]()
Touché, ben benieuwd wat die blaaskaak hierop te vertellen heeftquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...
[..]
Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.
[..]
Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.
[..]
Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.
Er is geen auto die ik ken die zo vaak wordt gemodificeerd. Als dat geen bewijs is dat toyota een auto heeft afgeleverd die niet goed is af-fabriek...![]()
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:10 schreef DS4 het volgende:
Een originele! Buyitnow voor minder dan 10.000 euro, maar je mag ook lager bieden (1.500 euro iemand?)... Maar zal wel een scam zijn, nietwaar?
Meer waard dan nieuw... Uh-huh...
quote:Some auctions have a reserve price, a hidden minimum price, on their item.
How it works:
* A reserve price is the minimum price a seller is willing to accept for the item.
* As a buyer, you are not shown the reserve price, only whether or not the reserve has been met.
* The seller is not obliged to sell the item if the reserve price is not met.
* The winning bidder must meet or exceed the reserve price and have the highest bid.
Grappig dat in de formule 1, Toyota juist het grootste budget heeft, maar dat ze niet vooraan rijden. Of hebben Japanners alleen verstand van turbo-motoren?quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
GO StefanP
Trouwens, ik blijf het leuk vinden, men heeft het over een Ferrari Enzo / Porche GT / Lambo Gallardo / Ford GT / Bugatti Veyron, en dan hebben ze het over een Fabrieks-Af wagen
Ja DUH! vandaar dat ze ook allemaal zo duur zijn. Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?
Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen
Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Wil je daarmee zeggen? De buy it now blijft staan...quote:
Precies, voor maximaal 6150 pond ben je de trotse eigenaar. Grijp je kans!!!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:18 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wil je daarmee zeggen? De buy it now blijft staan...
Het is godsonmogelijk om een originele supra turbo in de VS te vinden, maar goed in de cat. best goed betaalbaar met vraagprijs 13.000 euro.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:30 schreef Wimo. het volgende:
RHD supra;s zijn geen fuck waard... dat is niks nieuws. LHD is onbetaalbaar![]()
Wij hebben een totaal andere gedachte bij "onbetaalbaar" denk ik. Een beetje Astra kost al 25K... maar goed.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:52 schreef Wimo. het volgende:
Zoals ik al zei, onbetaalbaar. Voordat zo'n wagen hier in NL staat incl shipping, BPM enz zit je op 25k+ euro's
uit je eigen bron:quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.
Overigens vreemd dat de supra hier binnen de 5 seconden naar de 60 mph gaat, de testen die ik onder ogen heb gekregen zitten rond de 6 seconden te dansen.
Bron voor jou, als je daar gelukkig van wordt.
quote:Under the controlled conditions of the Willow Springs track, the Supra was able to jump to 60 mph in 5.8 seconds, and could stop from 60 mph in just 124 feet. On the skid pad, our testers were able to register a lateral force reading of .96 gs, enough to make our food-poisoned technical editor, Karl Brauer, race for the bathroom to revisit that morning's cereal bar. Consider this; these numbers were generated at an elevation of 2,500 feet on a 100+ degree-day. Imagine what this car could do at sea level with the temperature in the mid-seventies.
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud. Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wij hebben een totaal andere gedachte bij "onbetaalbaar" denk ik. Een beetje Astra kost al 25K... maar goed.
Laten we in ieder geval duidelijk hebben dat deze auto bij lange na niet in de buurt komt van wat deze ooit heeft gekost, tenzij je de auto eerst voor 100.000 euro verbouwt. Maar zo kun je een starlet van 15 jaar oud nog duur maken.
Zoals DS4 al netjes aangeeft, niet iedereen heeft hetzelfde beeld bij de term onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:06 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud. Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.
Mijn wagen kostte me het dubbele van de nieuwprijsquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:06 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud. Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.
edit: hier een nl'er
http://auto.marktplaats.n(...)n-turbo-aut-e2.html?
kregen zijn veel te waardevast.. en deze is nog stock![]()
Toyota F1 is een Duits teamquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Grappig dat in de formule 1, Toyota juist het grootste budget heeft, maar dat ze niet vooraan rijden. Of hebben Japanners alleen verstand van turbo-motoren?
Op papier heb ik enkele testen liggen. In de slechtste heeft de Supra er (met handbak) 6,7 sec. voor nodig) en de beste tijd is 5,6. Let wel: naar 100 km/u. In de praktijk mag je uit gaan van net onder de 6 seconden.quote:
Voor een allesbehalve populaire toyota van 15 jaar oud zijn het gigantische bedragen. Maar dat maakt het niet onbetaalbaar. Een pluisje van een euro is ook een hoop geld voor een pluisje, maar onbetaalbaar is het niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:06 schreef Wimo. het volgende:
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud.
Iedere sportauto is dan onbetaalbaar.quote:Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.
Ik wens Stef veel succes.quote:edit: hier een nl'er
http://auto.marktplaats.n(...)n-turbo-aut-e2.html?
kregen zijn veel te waardevast.. en deze is nog stock![]()
Das heel mooi, maar ik vraag me af of jouw wagen over 15 jaar nog 40% van de nieuwprijs 2ehands kostquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:15 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Mijn wagen kostte me het dubbele van de nieuwprijs
Maar je bent op de hoogte dat Toyota weldegelijk de beste jongens en meisjes heeft geselecteerd om die auto succes te laten hebben?quote:
Ik denk het wel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:28 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Das heel mooi, maar ik vraag me af of jouw wagen over 15 jaar nog 40% van de nieuwprijs 2ehands kost![]()
Ik heb met 1000kg en net over de 200PK ook net geen 6 seconden om op de 100 te geraken. Met 330PK en 1585KG zou je volgens de car stats calculator rond de 5.26s op de 60 mph kunnen zitten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op papier heb ik enkele testen liggen. In de slechtste heeft de Supra er (met handbak) 6,7 sec. voor nodig) en de beste tijd is 5,6. Let wel: naar 100 km/u. In de praktijk mag je uit gaan van net onder de 6 seconden.
Het is ook niet zo gek hoor. 330 pk op 1585 kg. Dat is 4,8 kg/pk. Niet slecht, maar niet bepaald een pk/gewichtsverhouding die doet vermoeden dat je in 5 seconden of minder naar de 100 zal gaan.
Vb. Maserati 3200 GT weegt 1590 kg, heeft 370pk en heeft aldus Maserati nog altijd 5,2 seconden nodig om de 100 te bereiken.
De BMW M3 van de vorige generatie weegt 100 kg minder, heeft ruim 10 pk meer en heeft 5,6 seconden nodig aldus Autoweek.
Het is overigens niet vreemd voor bladen uit de VS om hele mooie cijfers te hebben bij de metingen. Volgens mij werken ze daar nog met een stopwatch ofzo. Ik heb nog ergens een test liggen waar een 911 SC (VS versie met 188pk) van 0-60 mph in 4,9 sec gaat. Nou, vergeet het maar... Nog niet eens bergafwaards (afgrond uitgezonderd).
Je maakt me nieuwschierig, het is toch geen toyota?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:29 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
mijn wagen is 21 jaar oud.
Heeft het hoofdkwartier in Duitsland. Dat is goedkoper met veel races in Europa en qua testen enzo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toyota F1 is een Duits team![]()
Nee, een citroen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:30 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Je maakt me nieuwschierig, het is toch geen toyota?
40% is 36K...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:28 schreef Wimo. het volgende:
Das heel mooi, maar ik vraag me af of jouw wagen over 15 jaar nog 40% van de nieuwprijs 2ehands kost![]()
Stef is een van de weinige met een originele denk ik zo, want echt, het is zoeken met een loep. En schaarste zal er misschien voor zorgen dat er af en toe nog een gek te vinden is (en feitelijk is de waarde wat de gek er voor geeft).quote:edit: ik wens stef ook veel plezier.Stef is overigens niet de enige die 25+ vraagt ... dat zijn de normale vraagprijzen hier in nl.
Prima, maar deze auto heeft een groot deel van het gewicht voorin, waardoor deze slechter zal scoren dan gemiddeld. En verder vind ik praktijktesten veel interessanter.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:29 schreef 1299 het volgende:
Ik heb met 1000kg en net over de 200PK ook net geen 6 seconden om op de 100 te geraken. Met 330PK en 1585KG zou je volgens de car stats calculator rond de 5.26s op de 60 mph kunnen zitten.
http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
Ik weet het, het is geen betrouwbare calculator maar vaak wel een redelijke losse pols schatting.
Volgens die calculator zou mijn kitcar in 4,81 seconden de 0-60mph doen. Ik weet dat mijn kitcar vlot is, maar onder de 5 seconden gaat dat echt niet lukken. Gevoelsmatig in elk gevalquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:29 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik heb met 1000kg en net over de 200PK ook net geen 6 seconden om op de 100 te geraken. Met 330PK en 1585KG zou je volgens de car stats calculator rond de 5.26s op de 60 mph kunnen zitten.
http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
Ik weet het, het is geen betrouwbare calculator maar vaak wel een redelijke losse pols schatting.
Het is ook wat, slechts een halve pk...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:47 schreef eer-ik het volgende:
die calculator kan mijn aantal pk's niet aan
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is ook wat, slechts een halve pk...
Neh, ik heb een klein 920 pk in m'n eendquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:02 schreef MikeyMan het volgende:
Dus, <70 of >700... Ik gok op het eerste
Calculator klopt opzich trouwens aardig voor mijn auto...
heb iig al in mening 550rwhp MK4 gereden jaquote:Op maandag 15 oktober 2007 23:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sterker nog: ik weet zeker dat dit niet zo is.
[..]
Jij hebt nog nooit in een auto van enige klasse gereden, is het niet?
[..]
Waarom doen ze het niet dan? Dat is toch van de zotte? Toyota (en ook Nissan) heeft meermaals bij Weissach aangeklopt om hulp. Het is maar dat je het weet.
En dat vond jij een auto die je op de markt kan brengen met goed fatsoen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:24 schreef Estolan het volgende:
heb iig al in mening 550rwhp MK4 gereden ja
Grote kul. Het agreement ging tot 280 pk, waar de supra al boven zat. Bovendien: wat let ze om de auto 1100 kg te maken als ze zo geweldig goed zijn. Dan had die supra misschien ook nog fatsoenlijk de bocht om gekund. Nu was feitelijk 330 pk al meer dan genoeg vermogen voor het chassis.quote:en waarom ze dat niet doen? omdat er Japan een Agreement is, daarom
Je bent het hoop ik met mij eens dat 30K niet meer is dan de nieuwprijs... Want dat is wat stefke p beweert: dat de supra nu meer kost dan nieuw.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:31 schreef Estolan het volgende:
een Supra MK4, TwinTurbo, 6speed manual, LHD, op NL kenteken in goede staat zijn er pas ( als je ze vind die te koop staan ) zitten vanaf 27000euro gemiddeld, als je geluk hebt vind je er 1 van rond die prijs, anders in perfecte staat al rond de 30.000euro, en vaakis dat al geen 2ehands meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door DS4 op 16-10-2007 20:39:43 ]Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:31 schreef DS4 het volgende:
Ik realiseer mij iets. Deze prestatie is toch fenomenaal. Ik wordt er stil van eigenlijk.
Ik dacht hetzelfde vandaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Signature.
Inderdaad, leg daarbij dat ten tijde van de nieuwprijs, geld ook meer waard was, is ie gewoon verre van de nieuwprijs.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent het hoop ik met mij eens dat 30K niet meer is dan de nieuwprijs... Want dat is wat stefke p beweert: dat de supra nu meer kost dan nieuw.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.
Overigens vreemd dat de supra hier binnen de 5 seconden naar de 60 mph gaat, de testen die ik onder ogen heb gekregen zitten rond de 6 seconden te dansen.
Bron voor jou, als je daar gelukkig van wordt.
OK, je bent dus gewoon een beetje dom omdat je het vertikt in te zien dat die 'advertenties' letterlijk knip- en plakwerk zijn die van autotrader.com gehaald worden en vervolgens voor 10K op mobile.de geplaatst worden. Het is goed hoor: beweer maar bij hoog en laag dat je voor 10K een Supra koopt. De rest van de lezers herkent binnen tien seconden zo'n scammer, en jij ook. Je wil het nu alleen niet meer toegeven.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:58 schreef DS4 het volgende:
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...
[..]
Ben je een beetje dom of heel erg dom? Je hebt geen enkel benul waar je het over hebt. Je googlet wanhopig en vindt vervolgens wat KBB values en je roept 'zie je wel!!!' Kerel, ik kan hier wel honderd links neergooien maar je wil het gewoon niet geloven. Hoeveel links naar supras van 50+K moet ik hier plaatsen? Moet ik je met taxaties om je oren slaan? Moet ik hier links gaan plaatsen naar tig artikelen van taxateurs die ook Supras verhandelen? Moet ik je wijzen op pagina's waarin staat dat die KBB waardes n.v.t. zijn voor Supras? Laten de links die ik plaatste van die 70, 80 en 90K Supras nou net van een beedigd taxateur zijn... Sneu hoor. 'Dat zijn de feiten?' Je weet to-taal niet waar je het over hebt en houdt krampachtig vast aan wat computer-gegenereerde afschrijvingscijfertjes die je ergens met Google vond.quote:Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.
[..]
Grote bek? Je moet het gore lef maar hebben, zielepiet. Jij komt dit topic verzieken en niemand anders. Houd je gewoon in je Porsche topics en heb het fatsoen je niet-onderbouwde onzin hier niet te plaatsen als je niks zinnigs bij te dragen hebt. Met je gammele, roestige Porsche met 250pk. Je hebt inderdaad geluk dat ik in de VS woon, anders nam ik een vriend en camera mee om te filmen hoe ik onderweg naar de ring je het stront voor de ogen reed (zeg eens, hoe langzaam is die roestbak van je van 0-100? 7 seconden? en van 0-200? 20 seconden? En van 0-300? Oh wacht, dat haalt hij niet eensquote:Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.
[..]
Hoeveel links naar stock Supras die 50+K kosten moet ik hier plaatsen voordat je opzout? Vertel het maar, dan krijg je ze. In tegenstelling tot jouw gezever, kom ik namelijk met keiharde links, artikelen en feiten.quote:Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.
Wederom geef je gewoon aan verschrikkelijk dom en jaloers te zijn. Ben je boos dat er voor die roestbak van jou niets te krijgen valt? De enige reden dat Supras gemod worden is omdat je er 1500rwhp uit kunt persen, en dat je voor een paar duizend euro met 600rwhp rond rijdt. Iets wat met die pruts-Porsches van jou volstrekt onmogelijk is tenzij je de auto van boven tot onder voor 30K verbouwt. De reden dat de Supra springlevend en vreselijk gewild en duur is terwijl dat bij de 300ZX, RX7, 3000GT e.d. niet het geval is, is dat hij onverwoestbaar is en je er werkelijk elk aantal PKs uit kunt halen.quote:Er is geen auto die ik ken die zo vaak wordt gemodificeerd. Als dat geen bewijs is dat toyota een auto heeft afgeleverd die niet goed is af-fabriek...![]()
Nogmaals:quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:10 schreef DS4 het volgende:
Zullen we eens kijken waar deze eindigt?
Ook fiks gemodificeerd, maar laten we eens zien waar het schip strandt...
Scam?
Nog een keer scam?
Een originele! Buyitnow voor minder dan 10.000 euro, maar je mag ook lager bieden (1.500 euro iemand?)... Maar zal wel een scam zijn, nietwaar?
Meer waard dan nieuw... Uh-huh...
En met die 'volgens mij....' diskwalificeer je jezelf meteen van elke discussie. Je hebt nul komma niets ervaring met of zelfs maar kennis van de betrouwbaarheid van Supras.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:35 schreef Kill_em_all het volgende:
Leuk, je supra kan 367. Maar het blijft een supra en hoe gaat dat ding de bocht om? en hoe zit het met de betrouwbaarheid? volgens mij staat dit ding nog vaker bij de garage dan de gemiddelde supercar.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is godsonmogelijk om een originele supra turbo in de VS te vinden, maar goed in de cat. best goed betaalbaar met vraagprijs 13.000 euro.
Ik heb wel eens 3750 pk 'onder m'n reet gehad'.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 03:25 schreef PNG het volgende:
Volgens mij heeft 90% van iedereen die hier allemaal post nog geen 120 pk onder zijn reet.
Als het al 100 is. Of een fiets/OV.
Raar forum soms. Net zoals in vliegeniers onzin de helft helemaal niet vliegt.
En het staat iedereen vrij dat te doen en mee te doen aan de TX mile. Dat gebeurt ook: er doen tientallen gemodde Porsches, Vipers, Corvettes e.d. mee. De winst ging echter naar een Supra die 367 km/u wist te behalen in 1,6km. Daar gaat dit topic over. Jammer alleen dat je dan meteen tien man krijgt die vanuit hun jarenlange persoonlijke ervaring (quote:Op woensdag 17 oktober 2007 02:02 schreef eer-ik het volgende:
Ligt het nou aan mij, of zie jij 0% verschil tussen getunede auto's en sportauto's?
Ik snap ook wel dat een getunede supra harder gaat dan een porsche of ferrari of wat dan ook, maar komp zegDenk jij nou niet dat een veyron niet nog harder zou kunnen? Getuned dus.
Nee, dat zal het zijn. Ik rij immers maar een Porsche en zoals we allemaal weten kun je jezelf dan geen toyota veroorloven...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:04 schreef StefanP het volgende:
Je bent gewoon jaloers
Behalve dan de turbo's... Maar de meesten doen dat niet omdat een auto niet beter gaat rijden als je er vermogen aan toevoegt. Nou reed zo'n supra out-of-the-box al vrij klote, dus maakt het kennelijk niet zo uit, maar een goed rijdende auto verneuken is niet iets wat verstandige mensen doen...quote:dat je met een slangetje 400rwhp, en met een boost controller en downpipe 450rwhp hebt terwijl je dat met geen enkele Porsche voor elkaar krijgt.
Alleen kan het chassis niet meer vermogen aan. Het is sowieso een beetje dom om te denken dat toyota een auto heeft gemaakt die voor een klein beetje meer geld de F50 voorbij had kunnen streven, maar dat ze dat maar gewoon niet hebben gedaan. Dat soort onzin geloven zwakzinnigen misschien...quote:de Supra is dus voor 600+rwhp ontworpen maar Toyota heeft de boost stock maar op 11PSI gezet. Dus die auto is inderdaad beter.
Car and driver meet wel eens vaker hele snelle tijden, zoals ik al eerder zei. Hier een auto uit de jaren 70 die dezelfde tijd scoort bij Car and Driver naar de 60 mph. Let wel: dit is de geknepen VS versie met 280 pk. De 300 pk versie die in Nederland werd geleverd had er ongeveer 5,5 sec. voor nodig om de 100 km/u te bereiken...quote:O ja: ik weet niet wat jij allemaal uit wanhoop op Google probeert te vinden, maar zoals ik al zei: know when to pick your fights:
Hij bracht maar 6.600 euro op... 6.600... Een goede 944 S2 levert meer op!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
OK, je bent dus gewoon een beetje dom omdat je het vertikt in te zien dat die 'advertenties' letterlijk knip- en plakwerk zijn die van autotrader.com gehaald worden en vervolgens voor 10K op mobile.de geplaatst worden. Het is goed hoor: beweer maar bij hoog en laag dat je voor 10K een Supra koopt. De rest van de lezers herkent binnen tien seconden zo'n scammer, en jij ook. Je wil het nu alleen niet meer toegeven.
Doe eens 3 stuks, maar dan origineel. Begin eens met 2. Weet je wat, gewoon met 1...quote:Hoeveel links naar supras van 50+K moet ik hier plaatsen?
Voor de verzekering? Neuh, die zijn leuk om de premie omhoog te krijgen, terwijl bij verlies de maatschappij de taxatie gaat aanvechten...quote:Moet ik je met taxaties om je oren slaan?
Die volledig waren verbouwd...quote:Laten de links die ik plaatste van die 70, 80 en 90K Supras nou net van een beedigd taxateur zijn...
Of een supra die daadwerkelijk wordt verkocht voor 6.600 euro op ebay. Zegt mij veel meer dan vraagprijzen, taxaties en weet ik wat jij allemaal kan toveren. Real world: iemand zet zijn supra turbo op ebay en er wordt niet hoger geboden dat 6.600 euro. Dat lijkt mij een aardig ijkpunt.quote:computer-gegenereerde afschrijvingscijfertjes die je ergens met Google vond.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de eerste ben die jou beschuldigt van een grote bek... Die heb je toch ook?quote:Grote bek? Je moet het gore lef maar hebben, zielepiet.
Neem het vliegtuig...quote:Je hebt inderdaad geluk dat ik in de VS woon, anders nam ik een vriend en camera mee om te filmen hoe ik onderweg naar de ring je het stront voor de ogen reed (zeg eens, hoe langzaam is die roestbak van je van 0-100? 7 seconden? en van 0-200? 20 seconden? En van 0-300? Oh wacht, dat haalt hij niet eens), vervolgens op de ring ook en dan weer naar huis. Alsof dat barrel ook maar een schijn van kans heeft tegen een 700rwhp Supra.
Kom maar eens. Ik ben benieuwd. Graag wel ook een die voor die prijs verkocht is.quote:Hoeveel links naar stock Supras die 50+K kosten moet ik hier plaatsen voordat je opzout?
Wat ben jij toch ook een zielig menneke... Probeer maar eens een rijdende 911, eender welk type, voor 6.600 euro te kopen.quote:Ben je boos dat er voor die roestbak van jou niets te krijgen valt?
Waar je geen donder aan hebt, want rijdbaar wordt het er niet van.quote:De enige reden dat Supras gemod worden is omdat je er 1500rwhp uit kunt persen, en dat je voor een paar duizend euro met 600rwhp rond rijdt.
Mijn auto was al goed toen hij uit de fabriek kwam...quote:Iets wat met die pruts-Porsches van jou volstrekt onmogelijk is tenzij je de auto van boven tot onder voor 30K verbouwt.
Dat heb ik al vaak zat gedaan. Ik wist niet dat je lef moest hebben om een foto van een auto te plaatsen. Kennelijk ben jij erg bangig aangelegd...quote:Kom, plaats eens een foto van je Porsche. Maar ik weet dat je daar het lef niet voor hebt.
Joh, geef een mening over een supra die niet positief is en stefke p valt je wel aan hoor. Immers, de supra is de beste auto ooit (desondanks rijdt hij zelf tegenwoordig in een Daewoo Corvette) en als je iets anders beweert dan ben je dom en jaloers. Dat soort teksten durft hij zonder meer te roepen tegen iemand met een Veyron, want over 5 jaar is de supra meer waard en als je de supra opfokt naar 2.500 pk, hetgeen voor 3 dollar en 35 cent lukt zonder dat de betrouwbaarheid er iets onder lijdt ook nog, want supra's gaan nooit stuk, dan rijdt deze rondjes om de Veyron en net zo snel naar 500 km/u als de Veyron nodig heeft om tot 300 km/u te gaan. Vervolgens krijg je als bonus nog een verhaal over hoe kut het in NL is en hoe geweldig de VS is. Daar is immers geen criminaliteit (behalve in slechte buurten (en JA, dat is een daadwerkelijk door stefke p recent gebruikt argument!)) omdat ze daar wel hard straffen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:40 schreef Bertjeee het volgende:
Ik wou dat ik wat van deze auto's wist. Dan kon ik ook lekker mee quoten....
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Joh, geef een mening over een supra die niet positief is en stefke p valt je wel aan hoor. Immers, de supra is de beste auto ooit (desondanks rijdt hij zelf tegenwoordig in een Daewoo Corvette) en als je iets anders beweert dan ben je dom en jaloers. Dat soort teksten durft hij zonder meer te roepen tegen iemand met een Veyron, want over 5 jaar is de supra meer waard en als je de supra opfokt naar 2.500 pk, hetgeen voor 3 dollar en 35 cent lukt zonder dat de betrouwbaarheid er iets onder lijdt ook nog, want supra's gaan nooit stuk, dan rijdt deze rondjes om de Veyron en net zo snel naar 500 km/u als de Veyron nodig heeft om tot 300 km/u te gaan. Vervolgens krijg je als bonus nog een verhaal over hoe kut het in NL is en hoe geweldig de VS is. Daar is immers geen criminaliteit (behalve in slechte buurten (en JA, dat is een daadwerkelijk door stefke p recent gebruikt argument!)) omdat ze daar wel hard straffen.
De gemiddelde stand-up comedian maakt minder grappen in zijn beste show van een uur dan stefke p in een gemiddelde post. Ik vermaak me er dan ook kostelijk mee.
vind de supra een geweldige auto, maar de vergelijking met een enzo/veyron/gallardo/etc. gaat volledig mankquote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
Ik vermoed dat de waarheid in het midden ligt
De Supra wordt door de meeste mensen hier onderschat en bestempeld als een ricer karretje terwijl het weldegelijk een volbloed sportauto is.
Een Supra is een GT geen volbloed sportauto zoals b.v. de Enzo.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
Ik vermoed dat de waarheid in het midden ligt
De Supra wordt door de meeste mensen hier onderschat en bestempeld als een ricer karretje terwijl het weldegelijk een volbloed sportauto is.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:01 schreef ShaoliN het volgende:
een opgefokt japans plasticpaleis, dat van ellende uit elkaar rammelt
Maar de Supra valt wel redelijk gemakkelijk te tunen tot die net zoveel vermogen levert als een Enzo en daarbij ook betrouwbaar blijft, maar dan is het alsnog niet de volbloed sportauto.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Een Supra is een GT geen volbloed sportauto zoals b.v. de Enzo.
Tunen heeft toch niets met de opzet van een auto te maken. Het is en blijft een GT ook met 18000 pk.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:43 schreef Party_P het volgende:
[..]
Maar de Supra valt wel redelijk gemakkelijk te tunen tot die net zoveel vermogen levert als een Enzo en daarbij ook betrouwbaar blijft, maar dan is het alsnog niet de volbloed sportauto.
Een Skyline heeft 4WD, een hele zooi computermeuk en een betere gewichtsbalans. Niet vreemd dus.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:43 schreef Party_P het volgende:
En daarnaast, de skyline blijft de supra op het circuit verslaan(bij gelijk vermogen!)
Het ligt natuurlijk een beetje aan je definitie van een sportwagenquote:Een sportwagen is een auto die speciaal gebouwd is om hard te rijden. Daarom hangt het voertuig meestal laag boven de grond en heeft plaats voor twee personen om een zo hoog mogelijke snelheid te behalen. De motor is veelal achter de bestuurder geplaatst en drijft de achterwielen aan. Bekende sportwagenmerken zijn Ferrari, Lamborghini en Porsche, maar over het algemeen heeft elk automerk wel een sportauto in hun modellenlijn.
Dat gedeelte over die wetgeving klopt, als je in bijvoorbeeld Suriname woont kun je voor 3000 usd een redelijk nieuwe auto halen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nogmaals:Als je verstand van zaken had, dan wist je dat *alle* Japanse auto's die ouder dan 3 jaar zijn, na verloop van tijd niets waard zijn. Voor de onwetenden: in Japan moet elke auto aan de Shaken wetgeving voldoen. Na 3 jaar moet je auto geinspecteerd worden en betaal je handenvol geld voor de registratie. Vervolgens gaat die prijs exponentieel omhoog bij de volgende inspecties, tot op het punt waar na een jaar of 7 de auto geen cent meer waard is omdat de registratieprijs tien keer zo hoog is als de inruil- of verkoopwaarde, en al die auto's worden dus gesloopt of geexporteerd. Die linkjes die je plaatst zijn dus auto's die voor een appel en een ei aan de UK verkocht zijn.
maak daar maar het 20-voudige van....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:00 schreef 1299 het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk een beetje aan je definitie van een sportwagenMaar je kan ook moeilijk een Supra van 50k vergelijken met een enzo die misschien wel het 5 voudige kost.
True.. maargoed you get my point.. Pak een Evo FQ-400 en je zit sneller op de 100 dan een Evo ook voor een fractie van het bedragquote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:27 schreef fathank het volgende:
[..]
maak daar maar het 20-voudige van....
Het gaat mij ook helemaal niet om die supra. Niet mijn auto, maar dat is niet ter zake doende.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
Dan vrees ik dat jij beter niet teveel kan denken...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:30 schreef Lircky het volgende:
Ik denk dat jullie allebeide vroeger gepest zijn door een en de zelfde.
Laat ik nu altijd denken dat het wel zo handig was op een forum als niet iedereen hetzelfde ging beweren.quote:Wat maakt dat nou uit man, hij heeft een mening die deel jij niet met hem.
Er valt heel weinig uit te praten hoor. Als ik iets toevallig lees van stefan dan reageer ik er soms op (en soms ook niet) en ik vermaak mij prima met zijn reacties. Irl kunnen we misschien zonder meer onmiddellijk door een deur. Misschien ook niet, maar dat valt dan niet met koffie op te lossen, want ik vind koffie niet zo lekker.quote:Ga bij elkaar op de koffie en praat het lekker uit.
Nee daar hebben we jouw voor!quote:Dan vrees ik dat jij beter niet teveel kan denken...
quote:Laat ik nu altijd denken dat het wel zo handig was op een forum als niet iedereen hetzelfde ging beweren.
Das toch een zonde dat je koffie niet zo lekker vindt, zeker last om in slaap te komenquote:Er valt heel weinig uit te praten hoor. Als ik iets toevallig lees van stefan dan reageer ik er soms op (en soms ook niet) en ik vermaak mij prima met zijn reacties. Irl kunnen we misschien zonder meer onmiddellijk door een deur. Misschien ook niet, maar dat valt dan niet met koffie op te lossen, want ik vind koffie niet zo lekker.
Precies. Zo zou ik nadenken en dan weten dat je in dit geval niet jouw maar jou hoort te gebruiken...quote:
Jij denkt echt dat een forum levendig is als iedereen hetzelfde beweert? Dat een discussieforum er op vooruit gaat zonder discussie? Tsja...quote:Dan vrees ik dat jij beter niet teveel kan denken...
Ik vind het niet LEKKER, hetgeen niets te maken heeft met al dan niet in slaap komen.quote:Das toch een zonde dat je koffie niet zo lekker vindt, zeker last om in slaap te komen
Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
330 pk op 1600 kg gaat gewoon niet binnen de 5 seconden naar de 100. Punt. Car and Driver meet waarschijnlijk gewoon met de stopwatch aan de hand van de teller in de auto. Zo onnauwkeurig als de pest. Een andere verklaring is er niet voor.
Nee. Moet dat om met jou een discussie te kunnen voeren?quote:
Ik liep al in de autosport rond toen jij nog aan de tiet van je moeder zat.quote:Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?
Ik weet niet hoor, maar als je gaat fiepen over dat het maximale koppel bij de acceleratie een grote rol speelt, dan heb JIJ het dus niet begrepen. Bakverhoudingen, gewicht en vermogen zijn de zaken die (naast tractie) de grootste rol spelen. Aangezien de supra niet extreem korte bakverhoudingen heeft (b.v. topsnelheid 200, waar de Porsche een (theoretische) top van 300 zou hebben), maar juist redelijk normaal (volgens mij heeft de supra zelfs een wat hogere theoretische top) besteed ik daar niet zo heel veel aandacht aan.quote:Je hebt gewoon geen flauw benul waar je het over hebt. Een onwetende dwaas.
Gaarne zie ik van jou tegemoet waar ik de supra "bagger" heb genoemd. Je vergeet kennelijk dat JIJ altijd claimt dat de supra beter is. En leuk met die test, dat is ook maar een mening. Alsof autojournalist zijn een vorm van exacte wetenschap is. Net zoiets als met de 911 vs. Audi R8, de ene helft van de bladen roept dat de 911 de beste is, de andere helft dat de R8 het beste is. Ook met de acceleratiemetingen, circuitprestaties, enz. zie je dat dan de een, dan de ander wint. Het is geen exacte wetenschap.quote:Op elk gebied wordt die pruts-porsche uit het vorige artikel vernederd, door een stock Supra, maar jij beweert bij hoog en laag dat die Supra 'bagger' is.
Nooit. NOOIT slaagde een supra er in om op de ring mij maar bij te houden. En ik heb niet zo heel veel aan mijn auto gewijzigd hoor. Misschien dat alle supra rijders erg beperkte capaciteiten hebben... of misschien is de supra bij lange na niet zo goed als jij denkt. En zie je overigens dat JIJ weer degene bent die zit te schoppen met "brak", "roestbak", enz. En dan mij beschuldigen van de supra "bagger" noemen. Lachwekkend. Of moet ik zeggen: meelijwekkend.quote:Hoeveel andere brakke modellen Porsche waren en zijn er die geen moment kunnen tippen aan de prestaties van een stock, laat staan gemodde, Supra?
SO WHAT!quote:Zelfs de fucking RUF Porsches of de Carerra GT halen geen 367Km/u,
Als ik wil koop ik morgen een supra. Toch doe ik dat niet. Waarom? Omdat ik er geen wil. Hoe kom je er toch bij dat ik afgunstig ben?quote:Het enige waar jij last van hebt, is een vreselijke afgunst
En toch scoorde de Porsche in het al genoemde lijstje een betere tijd met een standaard wagen dan de snelste supra die ze voor de ring konden bouwen... Ach gut...quote:Die Porsche van hierboven heeft nota bene een 38/62 gewichtsverdeling en aan het aantal G's dat dat ding kan trekken, kun je zien dat zelfs een gezinsauto harder de bocht door kan. En dan heb je het lef te beweren dat Supras met hun vrijwel optimale gewichtsverdeling en een lateral acceleration waarde die bijna tegen 1 aanligt, een circuit niet op kunnen? Hi-la-risch gewoon.
Ik dacht dat jij met bewijzen ging komen. Jouw verhalen geloof ik niet. Ik heb je al zo vaak dingen zien beweren waar de gebr. Grimm nog een puntje aan kunnen zuigen dat ik hier echt niet in trap.quote:O ja, mijn quicksilver was binnen een uur voor 54K verkocht. Stock. Mijn 13-jaar oude 700rwhp single turbo hardtop is voor 38K verkocht.
Man, wat probeer je toch te bewijzen. Denk je nu echt dat ik onder de indruk ben van het feit dat jij nu voor de zoveelste keer het woord "roest" gebruikt? Is dat echt het beste dat jij kan bedenken?quote:Probeer dat met die roestige Porsche van je maar eens.
Zet maar in...quote:Ik durf te wedden dat dat ding van ellende uitelkaar valt
Laat me raden, jij gaat zometeen ook nog vertellen dat je de grootste lul bent hebt van iedereen op Fok?quote:en dat hij van 0-100, 0-200, 0-300, wat dan ook, nog niet half zo snel is als die hardtop die ik had.
Ja echt, superonbetrouwbaar. Ik heb vorig jaar nog een nieuwe accu nodig gehad...quote:En al helemaal niet zo betrouwbaar.
LEUK!quote:Ik ben nu aan het werk en zal later nog wel meer reageren op je lachwekkende reacties.
Sorry, maar JIJ had aangeboden bewijs te leveren van standaard supra's die voor 50K+ te koop stonden, dus daar wacht ik gewoon op. Ik vind dat niet zo gek hoor.quote:Het zegt al genoeg dat je geen moment reageert op Shaken, de totale afwezigheid van Porsches in de resultaten van TX Mile race, dat je nergens een Porsche vandaan weet te halen die harder rijdt, dat je geen moment reageert op de cijfers uit het artikel op de vorige pagina waarin je 911 turbo van de kaart geveegd wordt, dat je geen enkele inbreng hebt tegen het feit dat Supras 40+K kosten, enz, enz.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
Hoeveel links naar supras van 50+K moet ik hier plaatsen?
Hoeveel links naar stock Supras die 50+K kosten moet ik hier plaatsen voordat je opzout? Vertel het maar, dan krijg je ze. In tegenstelling tot jouw gezever, kom ik namelijk met keiharde links, artikelen en feiten.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:52 schreef DS4 het volgende:
Probleem met je sub-prime hypotheekje?
Kneus. Ik bezit het tienvoudige van jouw modale jaarsalarisje in cash, en dan tel ik m'n aandelen en opties nog niet eens mee. En jij? Sub-primequote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:52 schreef DS4 het volgende:
En stefan, zou je zo goed willen zijn om mij uit te leggen waarom jij twee keer de "beste auto" in jouw bezit hebt en dan toch een Daewoo Corvette aanschaft?
Waarom een stap terug? Probleem met je sub-prime hypotheekje?
Een oude zak dus, die na een leven lang sparen een derdehands Porsche koopt voor z'n midlife crisis?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:48 schreef DS4 het volgende:
Ik liep al in de autosport rond toen jij nog aan de tiet van je moeder zat.
Nee, JIJ hebt het niet begrepen. Jij beweert dat het onmogelijk is voor een auto van 1600kilo met 300pk om binnen 5 seconden op de honderd te zitten - hoe dom is dat wel niet? Of lul je zoals gewoon lijk maar wat raak en google je snel een ongelezen linkje naar voren om je 'gelijk' aan te tonen?quote:Ik vond snel een linkje voor je waarmee jij jouw kennis wat kan bijspijkeren. Ik heb het niet helemaal gelezen, maar wat ik vogelvlucht las was goed genoeg.
Succes!
[..]
Ik weet niet hoor, maar als je gaat fiepen over dat het maximale koppel bij de acceleratie een grote rol speelt, dan heb JIJ het dus niet begrepen. Bakverhoudingen, gewicht en vermogen zijn de zaken die (naast tractie) de grootste rol spelen. Aangezien de supra niet extreem korte bakverhoudingen heeft (b.v. topsnelheid 200, waar de Porsche een (theoretische) top van 300 zou hebben), maar juist redelijk normaal (volgens mij heeft de supra zelfs een wat hogere theoretische top) besteed ik daar niet zo heel veel aandacht aan.
[..]
Ah, dus je geeft toe dat je alleen op subjectieve wijze die Porsche beter vindt. Want op keiharde cijfers word je gewoon vernederd. Ik zei het op de vorige pagina al: het zal me een worst zijn dat je hem niet mooi vindt, net zoals ik jouw platgeslagen kevers een dertien uit een dozijn vind. Maar wanneer het op prestaties aankomt, heb je niet eens het fatsoen om toe te geven dat de Supra cijfers produceert waar 99% van de auto's, inclusief jouw Porsches, jaloers op is.quote:Gaarne zie ik van jou tegemoet waar ik de supra "bagger" heb genoemd. Je vergeet kennelijk dat JIJ altijd claimt dat de supra beter is. En leuk met die test, dat is ook maar een mening. Alsof autojournalist zijn een vorm van exacte wetenschap is. Net zoiets als met de 911 vs. Audi R8, de ene helft van de bladen roept dat de 911 de beste is, de andere helft dat de R8 het beste is. Ook met de acceleratiemetingen, circuitprestaties, enz. zie je dat dan de een, dan de ander wint. Het is geen exacte wetenschap.
Oude lullen in een midlife crisis, die een auto kopen vanwege het merknaampje en de status. Zullen die bij het stoplicht of op het circuit even beteuterd gekeken hebben wanneer er een Supra naast ze stond.quote:En kennelijk vonden de koper de 911 sowieso de betere auto, want de 911 was duurder EN verkocht (ruim!) meer.
[..]
Alsof ik jou moet gelovenquote:Nooit. NOOIT slaagde een supra er in om op de ring mij maar bij te houden. En ik heb niet zo heel veel aan mijn auto gewijzigd hoor. Misschien dat alle supra rijders erg beperkte capaciteiten hebben... of misschien is de supra bij lange na niet zo goed als jij denkt. [..]
Ach gut, heb je geen weerwoord voor keiharde cijfers?quote:SO WHAT!
[..]
Omdat je het niet kunt laten om in dit topic danwel A) niet te reageren danwel B) te reageren met 'da's knap', maar je meteen met hele tirades komt dat het een prutsauto is, dat het bagger is, dat jouw Porsche zoveel beter is.... inderdaad: een gevalletje afgunst. Enneh... doe maar niet alsof jij een auto van 50K kunt kopen, want ik wacht nog steeds op de foto van je Porsche van 10K die je niet durft te plaatsen.quote:Als ik wil koop ik morgen een supra. Toch doe ik dat niet. Waarom? Omdat ik er geen wil. Hoe kom je er toch bij dat ik afgunstig ben?
[..]
Kerel, er rijden tienduizenden Porsches op de ring, en Porsche doet al zeker tien jaar niet anders dan non-stop hun auto's op de ring te testen. Doet Toyota of een tuner dat ook met Supras, dan zouden die er ook overal tussen staan. Zoals het staat, zie ik enkel een kleine aftermarket tuner die een auto naar DL vliegt, daar een chauffeur huurt die in een dag of twee in een totaal onbekende auto een toptijd neerzet die tien jaar later nogsteeds staat. Da's vast wel pijnlijk, niet? Wees maar blij dat ze dat niet zoals Porsche wekelijks doen...quote:En toch scoorde de Porsche in het al genoemde lijstje een betere tijd met een standaard wagen dan de snelste supra die ze voor de ring konden bouwen... Ach gut...
[..]
Goh, laat ik de linkjes naar de advertenties en de 'sold!' posts nou nog hebben....quote:Ik dacht dat jij met bewijzen ging komen. Jouw verhalen geloof ik niet. Ik heb je al zo vaak dingen zien beweren waar de gebr. Grimm nog een puntje aan kunnen zuigen dat ik hier echt niet in trap.
[..]
Is dat het beste dat je als antwoord hebt? Bedankt voor het bevestigen dat je auto zo traag als poep is. Was dat niet zo, dan had je dat wel bewezen. Ik neem mijn bewering terug - waarschijnlijk kun je de 0-100 nog niet eens redden in 7 seconden, en de 200 haal je al niet.quote:Laat me raden, jij gaat zometeen ook nog vertellen dat je de grootste lul bent hebt van iedereen op Fok?![]()
[..]
Vertel eens, hoeveel PKs zijn er al ontsnapt uit je motor? Lukt het je nog om 75% van de fabrieks PKs op de dyno te zien? Of is het slechts 60%? Supras rijden met het dubbele tot zesvoudige aan fabrieks PKs rond, in plaats van na een paar jaar als een slappe dwijl ineen te zaken. Ik wil jouw auto wel eens zien met het dubbele aan PKS - misschien dat hij het een minuut volhoudt.quote:Ja echt, superonbetrouwbaar. Ik heb vorig jaar nog een nieuwe accu nodig gehad...![]()
[..]
Krabbel maar terug. Ik vroeg hoeveel voorbeelden je wou, aangezien ik al zeker zes Supras van 50+K getoond heb terwijl jij nog NUL soortgelijke Porsches getoond hebt die voor meer dan nieuw verkocht worden. Daarop kwam geen antwoord. Het enige dat je kunt, zijn Scammers en Shaken Supras plaatsen...quote:Sorry, maar JIJ had aangeboden bewijs te leveren van standaard supra's die voor 50K+ te koop stonden, dus daar wacht ik gewoon op. Ik vind dat niet zo gek hoor.
Wat IS dit? Man, heb je niet door hoe belachelijk je jezelf maakt met dit soort teksten? Ik bezit 10x zoveel als jij in contanten. En jij? Echt, je moet zoiets maar verzinnen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:05 schreef StefanP het volgende:
Kneus. Ik bezit het tienvoudige van jouw modale jaarsalarisje in cash, en dan tel ik m'n aandelen en opties nog niet eens mee. En jij?
Hij deed pijn hè...quote:Sub-primeJe hebt ook iets op het nieuw gehoord hoor, gefeliciteerd!
Ik ben dertiger hoor...quote:In tegenstelling tot sommige figuren die in hun hele leven net genoeg bijeen schrapen om op hun 50e een gammele Porsche te kopen,
Ge-fe-li-ci-teerd! Moet ik nu terug gaan patsen? Vind je dat leuk, kijken wie de grootste lul heeft? Kijk nog eens naar het woord waarmee je deze post hebt geopend.quote:koop ik meerdere auto's die ik na een tijdje weer omruil voor iets anders.
Ja, dat is het. JIJ bent de koning.quote:Waardoor ik -bijvoorbeeld- stukken meer ervaring heb met allerlei sportauto's dan figuren die niet verder komen dan wat te googlen...
Goh, wie begint ermee?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat IS dit? Man, heb je niet door hoe belachelijk je jezelf maakt met dit soort teksten? Ik bezit 10x zoveel als jij in contanten. En jij? Echt, je moet zoiets maar verzinnen.
Krabbel maar snel terug. Clownquote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:52 schreef DS4 het volgende:
En stefan, zou je zo goed willen zijn om mij uit te leggen waarom jij twee keer de "beste auto" in jouw bezit hebt en dan toch een Daewoo Corvette aanschaft?
Waarom een stap terug? Probleem met je sub-prime hypotheekje?
Goh, beweerde je net niet dat je al in de autosport meedeed toen ik nog 'aan m'n moeders tiet' lag? Hi-la-risch gewoon. Als je even slecht bent in het schatten van leeftijden als in het vergelijken van objectieve cijfers, dan is het je vergeven dat je in dit topic nergens met feiten komt maar alleen met subjectief gehuil.quote:Ik ben dertiger hoor...
Krabbel maar alweer snel terug. Moet ik nou echt geloven dat iemand die zich nog niet uit een papieren zak kan lullen, partner is bij een advocatenkantoor? Laat me niet lachen. Je bent zo simpel dat je niet eens inziet dat ik in tientallen Ferraris, Lambos, Porsches e.d. gereden heb en daar nogsteeds regelmatig in rijd. Wat heb jij nou voor ervaring? Je komt niet verder dan je tiendehands Porsche van 10K -vanzelfsprekend iets waar een advocaat in rijdt- en je google 'ervaringen'.quote:Ge-fe-li-ci-teerd! Moet ik nu terug gaan patsen? Vind je dat leuk, kijken wie de grootste lul heeft? Kijk nog eens naar het woord waarmee je deze post hebt geopend.
Jij begint met wat jij allemaal wel niet zou hebben. Ik daarentegen gebruikte humor. Het verschil zal je wel niet begrijpen.quote:
Ik krabbel niet terug, maar kennelijk begreep je toch dat het humoristisch was, gelet op het gekozen scheldwoord.quote:Krabbel maar snel terug. Clown
Nee. Ik zei dat ik er al rond liep. Ik kom nl. uit een autosport familie. Reden waarom ik meteen wist dat je weer een poep aan het praten was toen je begon te mekkeren over koppel. Heb je de link overigens goed doorgelezen?quote:Goh, beweerde je net niet dat je al in de autosport meedeed toen ik nog 'aan m'n moeders tiet' lag?
Ik weet niet hoor, maar ik hoop toch wel dat jij niet heel veel ouder bent dan 27 ofzo... Want anders ben je wel HEEEEEL onvolwassen voor jouw leeftijd.quote:Hi-la-risch gewoon. Als je even slecht bent in het schatten van leeftijden
Hoezo krabbel ik terug? Dat ik mij er niet toe laat verleiden om een potje "wie heeft de grootste" te doen heeft meer te maken met het feit dat ik geen broos egootje heb die op het internet moet komen voor een boost...quote:Krabbel maar alweer snel terug.
Nee, het interesseert mij geen donder. Alleen weet ik nog wel dat ik jou zonder meer kon verbeteren op het gebied van Amerikaans recht. Maar kennelijk heb ik dat geleerd op het VMBO en ben ik bouwvakker. Als jij dat wil geloven: doen.quote:Moet ik nou echt geloven dat iemand die zich nog niet uit een papieren zak kan lullen, partner is bij een advocatenkantoor?
En nu? Verwacht je nu dat ik denk dat jij een stoere jongen bent? Integendeel. Ik vind je een grote loser dat je met dit soort teksten moet komen. Ongeacht of het waar is of niet. Dat zal mij nl. jeuken.quote:Je bent zo simpel dat je niet eens inziet dat ik in tientallen Ferraris, Lambos, Porsches e.d. gereden heb en daar nogsteeds regelmatig in rijd.
Circuit ervaring. Reden waarom ik helemaal niets heb met dat hard rechtuit rijden. Dat is nl. saai ende vervelend. Ok, een keertje met veel vermogen vooruit schieten is best leuk. Maar het verveelt erg snel, daar waar je met een MX-5 op het circuit zonder meer meer lol hebt dan met 1.500 pk in rechte lijn rijden. Althans, ik heb daar veel meer lol in.quote:Wat heb jij nou voor ervaring?
Nee, stefan... JIJ hebt aangegeven dat JIJ bewijzen zou laten zien van die prijzen van 50+K voor originele supra's. Jij zou er ik weet niet hoeveel kunnen presenteren. Tot op heden, ook na aanmaning, heb je er precies 0 getoond. Dat is zwakjes...quote:Vanzelfsprekend is de stilte op de rest van de feiten oordverdovend. Handig toch, als je kunt lullen wat je wil en de feiten -wederom een vergelijkend artikel tussen de Porsche en Supra, en de prijzen van de Supras die ik verkocht heb- gewoon over kunt slaan? Wat zul jij een goede advocaat zijn
Bladiebladiebla. Topsnelheid is zo 1990. Toen was het nog boeiend hoe hard je wel niet kon gaan op een recht stuk maar tegenwoordig kan zo'n beetje iedereen wel een 400+pk motor bouwen. Ik vind het veel interresanter hoe snel je op het circuit kan en daar schiet die pauper supra toch echt te kortquote:Op woensdag 17 oktober 2007 04:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
En het staat iedereen vrij dat te doen en mee te doen aan de TX mile. Dat gebeurt ook: er doen tientallen gemodde Porsches, Vipers, Corvettes e.d. mee. De winst ging echter naar een Supra die 367 km/u wist te behalen in 1,6km. Daar gaat dit topic over. Jammer alleen dat je dan meteen tien man krijgt die vanuit hun jarenlange persoonlijke ervaring ()met auto's met 400+PK commentaar leveren over hoe brak en waardeloos die Supra wel niet is.
Psst, nieuwtje: lees de artikelen eens die ik op de vorige pagina en hierboven plaatste. Die 'pauper Supra' gaat harder de bocht om, remt beter, heeft een betere gewichtsverdeling en rijdt betere tijden op de testcircuits van die autobladen dan je Porsches. Waar blijf je nou met je gelul? Je hebt geen ervaring met Porsches, Supras of zelfs maar een afgeragde Golf, maar denkt het wel beter te weten dan mij of de experts die die tests in de artikelen uitvoeren? Kneus.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:10 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Bladiebladiebla. Topsnelheid is zo 1990. Toen was het nog boeiend hoe hard je wel niet kon gaan op een recht stuk maar tegenwoordig kan zo'n beetje iedereen wel een 400+pk motor bouwen. Ik vind het veel interresanter hoe snel je op het circuit kan en daar schiet die pauper supra toch echt te kortMotor voor in, veel meer pk's dan het chassis ooit voor is ontworpen (jaja al denk jij vast van niet) etc. Nee leuk hoor zo'n supra.
Je snapt het duidelijk niet. De kracht van de Supra is dat je er alles mee kan: de ene dag ga je 367km/uur, de andere dag rijd je een 8.04@172 mph op de quarter mile, de week daarna zet je een 70mph-0mph record neer qua remmen dat twaalf jaar blijft staan, de week daarna ga je het circuit op met een 61mm turbo die een perfecte koppelkromme heeft waar elke Porsche een puntje aan kan zuigen, de volgende week lach je de Porsches op de snelweg uit met je DBB 71mm turbo, de maand daarop rijd je een toptijd op de ring.quote:Doe mij dan maar een lotus exige oid. Veel goedkoper maar veel leuker op een circuit want 367kpmh merk je vrij weinig van als je op een landingsbaan achtig iets rijd waar nauwelijks iets in de buurt is waardoor je merkt dat je zo hard gaat.
Geen flame o.i.d. maar waarom een 933 dan, alleen omdat een oudere auto belastingtechnisch voordeliger is?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:33 schreef DS4 het volgende:
Feitelijk weet jij gewoon niet wat ik verdien. Je zou een aardige inschatting kunnen maken als je weet dat ik partner ben bij een advocatenkantoor en daarnaast meerdere ondernemingen drijf.
Als je dan een beetje rekent, dan weet je dat je net hebt geclaimd dat jij miljoenen in cash hebt liggen.
Toch knap dat je precies weet welke ervaringen mensen wel en niet hebbenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
Psst, nieuwtje: lees de artikelen eens die ik op de vorige pagina en hierboven plaatste. Die 'pauper Supra' gaat harder de bocht om, remt beter, heeft een betere gewichtsverdeling en rijdt betere tijden op de testcircuits van die autobladen dan je Porsches. Waar blijf je nou met je gelul? Je hebt geen ervaring met Porsches, Supras of zelfs maar een afgeragde Golf, maar denkt het wel beter te weten dan mij of de experts die die tests in de artikelen uitvoeren? Kneus.
[..]
Je snapt het duidelijk niet. De kracht van de Supra is dat je er alles mee kan: de ene dag ga je 367km/uur, de andere dag rijd je een 8.04@172 mph op de quarter mile, de week daarna zet je een 70mph-0mph record neer qua remmen dat twaalf jaar blijft staan, de week daarna ga je het circuit op met een 61mm turbo die een perfecte koppelkromme heeft waar elke Porsche een puntje aan kan zuigen, de volgende week lach je de Porsches op de snelweg uit met je DBB 71mm turbo, de maand daarop rijd je een toptijd op de ring.
Probeer dat maar eens met je andere eendimensionele exoten.
Ik gok vanwege het uiterlijk.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Geen flame o.i.d. maar waarom een 933 dan, alleen omdat een oudere auto belastingtechnisch voordeliger is?
Misschien heeft zn race familie een stapel 430's staan?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Geen flame o.i.d. maar waarom een 933 dan, alleen omdat een oudere auto belastingtechnisch voordeliger is?
Dat is zeker net zoiets als al die NL autoprogramma's waarin elke auto altijd goed is?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:17 schreef StefanP het volgende:
Psst, nieuwtje: lees de artikelen eens die ik op de vorige pagina en hierboven plaatste. Die 'pauper Supra' gaat harder de bocht om, remt beter, heeft een betere gewichtsverdeling en rijdt betere tijden op de testcircuits van die autobladen dan je Porsches. Waar blijf je nou met je gelul? Je hebt geen ervaring met Porsches, Supras of zelfs maar een afgeragde Golf, maar denkt het wel beter te weten dan mij of de experts die die tests in de artikelen uitvoeren? Kneus.
En aan het eind van iedere dag mag je dat ding weer bij je monteur parkeren omdat ie aan alle kanten uit elkaar pleurt. Nee dan liever een exoot. Kan je tenminste nog een week probleemloos rijdenquote:Je snapt het duidelijk niet. De kracht van de Supra is dat je er alles mee kan: de ene dag ga je 367km/uur, de andere dag rijd je een 8.04@172 mph op de quarter mile, de week daarna zet je een 70mph-0mph record neer qua remmen dat twaalf jaar blijft staan, de week daarna ga je het circuit op met een 61mm turbo die een perfecte koppelkromme heeft waar elke Porsche een puntje aan kan zuigen, de volgende week lach je de Porsches op de snelweg uit met je DBB 71mm turbo, de maand daarop rijd je een toptijd op de ring.
Probeer dat maar eens met je andere eendimensionele exoten.
De 964 is de laatste met het echte 911 uiterlijk en de eerste moderne 911. Dat ik en passant veel minder in de staatskas moet storten is een mooi voordeel, maar het is al mijn tweede 964 en de eerste kocht ik toen ik nog loonslaaf was...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
goeie gok heb ik gedaan danquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 964 is de laatste met het echte 911 uiterlijk en de eerste moderne 911. Dat ik en passant veel minder in de staatskas moet storten is een mooi voordeel, maar het is al mijn tweede 964 en de eerste kocht ik toen ik nog loonslaaf was...
Voor mij is het de mooiste 911.
964 excusesquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 964 is de laatste met het echte 911 uiterlijk en de eerste moderne 911. Dat ik en passant veel minder in de staatskas moet storten is een mooi voordeel, maar het is al mijn tweede 964 en de eerste kocht ik toen ik nog loonslaaf was...
Voor mij is het de mooiste 911.
Vind ik mijzelf momenteel iets te jong voor. Mijn vrouw kijkt wel verlekkerd naar de DB9 Volante, maar kan het voor zichzelf (helaas) niet rechtvaardigen om zoveel geld uit te geven aan een auto...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Een leuke AM o.i.d. erbij is niets voor je?
Je vrouw heeft wel stijl en klasse zie ikquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vind ik mijzelf momenteel iets te jong voor. Mijn vrouw kijkt wel verlekkerd naar de DB9 Volante, maar kan het voor zichzelf (helaas) niet rechtvaardigen om zoveel geld uit te geven aan een auto...
Wat schattig. De autobladen weten ineens ook niet waar ze het over hebben. Het is volgens Kill_em_all namelijk fundamenteel onmogelijk dat een Supra beter presteerde -en presteert- dan welke Porsche uit zijn dag dan ook. Hoe kom je erbij? Ik kom met bronnen, meerdere bronnen, en jij weet het beter? Tuurlijk, tuurlijk...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:10 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Dat is zeker net zoiets als al die NL autoprogramma's waarin elke auto altijd goed is?Get real. Bedrijven als Ferrari en Porsche die al sinds dag 1 sportwagens bouwen en daarbij nou niet bepaald kosten en moeite sparen zijn op elk punt slechter dan een supra? dat geloof je toch zelf niet?
quote:Beter remmen? De carbon remmen op je Ferrari kosten meer dan die hele supra, ik denk toch dat die wel ff wat sneller stilstaat.
[..]
PWNT.quote:Additionally in 1994, it recorded a 70-0 braking distance of 149 feet, the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine.
Wat weet jij nou? Heb je uberhaupt een auto, laat staan een Supra, Ferrari of Porsche? Clown. Je hebt geen flauw idee hoe betrouwbaar een Supra is. Tip 1: zegt het iets dat Toyota #1 is in alle kwaliteitstesten? Tip 2: hoe zou het toch kunnen dat er duizenden Supra's met 600+rwhp rondrijden, meer PK dan welke Porsche of Ferrari dan ook? Dacht je echt dat die allemaal stuk gingen? Integendeel: jouw Porsches en Ferraris exploderen meteen wanneer je soortgelijke wijzigingen op die auto's uitvoert... je hebt NUL ervaring en NUL kennis.quote:En aan het eind van iedere dag mag je dat ding weer bij je monteur parkeren omdat ie aan alle kanten uit elkaar pleurt. Nee dan liever een exoot. Kan je tenminste nog een week probleemloos rijden
En nog wordt je niet serieus genomen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kneus. Ik bezit het tienvoudige van jouw modale jaarsalarisje in cash, en dan tel ik m'n aandelen en opties nog niet eens mee.
Sommigen geloven liever in sprookjes inderdaad. Hint: lees het artikel hierboven eens. Zie je de conclusie? De Supra veegt het topmodel Porsche en een of andere exotische Ferrari van het circuit. Hetzelfde kun je lezen in de andere artikelen die ik al eerder plaatste. En dat is nog maar een stock Supra - kun je nagaan als je het aantal PKs verdubbelt... iets wat met jullie Porsches en PKs nooit van z'n leven kan. Maar lezen kunnen jullie niet, ben ik inmiddels achter.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:06 schreef Frasier het volgende:
[..]
En nog wordt je niet serieus genomen.
In motoren bouwen zijn ze enorm goed, vergeet dat nietquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:08 schreef eer-ik het volgende:
het kan toch niet, dat een merk als ferrari, wat fucking veel geld pompt in ontwikkeling van motoren, auto's maakt die echt 100% kut zijn.
En dat toyota, iig voor de supra een motor bouwt die door niemand overtroffen wordt...
Ja, dat geloof ik ook graagquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In motoren bouwen zijn ze enorm goed, vergeet dat niet
Ik zeg niet dat niemand de 2JZ overtreft maar dat deze motor goed inelkaar zit lijkt me duidelijk.
Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.quote:
In standaard "trim" zijn er genoeg motoren die de 2JZ overtreffen, de kracht van deze motor zit hem echter in de overkill. Ik denk dat er nu nog steeds weinig motoren zijn die makkelijk 800 pk (bijna 3x zoveel vermogen als standaard) aan kunnen met "stock internals".quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:14 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik ook graagDat hoor je mij ook niet ontkennen
Maar komop, we zijn inmiddels jaren verder, ik geloof niet dat het nog steeds de beste motor ooit is.
Dat kan gewoon niet, en daarbij slaat het nergens op.
Een supra is vast een goeie auto, ik heb er nog nooit een bestuurd, ik vind het geen mooie auto, en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doet er niet zozeer toe.
Waar het mij om gaat, is dat ik niet geloof, dat er geen enkele (sport)auto is, die uberhaupt ooit een supra zou kunnen verslaan op meerdere vlakken.
Vooropgesteld dat iik niks met porsches heb, vind ze simpelweg niet mooi, vind ik een porsche wel aantrekkelijker om te kopen dan een supra.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.![]()
niet alleen van het interieur trouwens
Ook dat geloof ik wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In standaard "trim" zijn er genoeg motoren die de 2JZ overtreffen, de kracht van deze motor zit hem echter in de overkill. Ik denk dat er nu nog steeds weinig motoren zijn die makkelijk 800 pk (bijna 3x zoveel vermogen als standaard) aan kunnen met "stock internals".
Dat heeft in feite niets met de "beste motor" te maken, maar geeft wel aan dat het design en de gebruikte onderdelen in ieder geval erg goed zijn.
Dat maakt het ook zo leuk, voor een ieder is er wel wat in deze wereld. Een auto kan ook nooit "het best" zijn, aangezien een auto voor iedereen vanwege een andere reden het best is. Zo'n "discussie" kan je dus in mijn ogen nooit winnen of verliezen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:23 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ook dat geloof ik wel.
Ik heb ook 0% verstand van auto,s ik kies een wagen op 't uiterlijk, en de rij eigenschappen waar ik mee te maken heb. En verder bij het gevoel wat ik erbij heb.
En nogmaals, ik geloof ook best dat toyota goeie wagens maakt, maar het doet me gewoon niks.
Voor mijn part roest m'n wagen me over 5 jaar onder m'n reet vandaan, (wat overigens niet zal gebeuren met mijn wagen) dan haal ik wel weer een ander.
Nee, idd, en dat vind ik nou het mooie van dit soort topicsquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo leuk, voor een ieder is er wel wat in deze wereld. Een auto kan ook nooit "het best" zijn, aangezien een auto voor iedereen vanwege een andere reden het best is. Zo'n "discussie" kan je dus in mijn ogen nooit winnen of verliezen.
In jou geval is de 2CV het best toch?
Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:21 schreef Five_Aces het volgende:
hey Sfefan, kom maar op met die 50 euro:
[ afbeelding ]
70-0 158 ft
Bron: http://www.nsxprime.com/FAQ/Media/magazines/car9612.htmquote:20 Best Handling Cars In The World
December 1996
The magazine tested "20 of the best handling cars in the world" and the NSX was ranked 4th overall (after Elise, WRX and MGF, all unavailable in the US) but it was fastest around the track. Quite surprising if you consider the competition, which included Porsche 911 Carerra, BMW M3, Mercedes E36 AMG, Toyota Supra, Nissan Skyline GTR, Lamborghini Diablo, Lotus Elise, TVR Cerbera, Caterham Superlight, Jaguar XK8, Nissan Skyline, and the NSX of course.Place of action was Thruxton circuit, the fastest racetrack in Britain. It's tricky (and bumpy too) which means it's ideal to find out everything about a car's handling.
Best lap times were the following
1. 1:32.12 Honda NSX
2. 1:32.84 Toyota Supra
3. 1:33.16 Porsche 911
4. 1:33.18 Lamborghini Diablo SV
5. 1:33.36 Nissan Skyline GTR
6. 1:33.42 TVR Cerbera
7. 1:33.78 BMW M3
8. 1:33.80 Caterham Superlight
9. 1:34.01 Subaru Impreza Turbo
10. 1:34.24 Lotus Elise
Bij een specialist zie je de prijzen schommelen tussen 20K voor een 89-er in een wat minder gewilde uitvoering met veel kilometers tot over de 35K voor een 93-er in een gewilde uitvoering en weinig kilometers.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wat brengt een 964 in jou uitvoering eigenlijk op?
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook. Ik kan de scan zo gauw niet vinden maar met google kun je er meer info over vinden. Hier de cijfers uit het artikel:
Dan is een DB9 wel een beetje out of range jaquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij een specialist zie je de prijzen schommelen tussen 20K voor een 89-er in een wat minder gewilde uitvoering met veel kilometers tot over de 35K voor een 93-er in een gewilde uitvoering en weinig kilometers.
Ik rij er veel mee, dus zou ik zeggen 25K.
Bij een Porsche is het helegaar niet nodig om het aantal pk's te verdubbelen, ook al kan dat natuurlijk wel, dat kan bij iedere auto, zie b.v. deze Ringtijden:quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef StefanP het volgende:
En dat is nog maar een stock Supra - kun je nagaan als je het aantal PKs verdubbelt... iets wat met jullie Porsches en PKs nooit van z'n leven kan. Maar lezen kunnen jullie niet, ben ik inmiddels achter.![]()
Je zou echter al die voorbeelden van standaard supra's van 50+K plaatsen. Maar je blijft maar komen met wat meningen van autojournalisten waar geen hond in is geïnteresseerd (en die meningen komen niet eens overeen met jouw samenvatting, maar daar wil ik vanaf zijn).quote:Prachtig gewoon. Ik open een artikel over de zoveelste superprestatie van de Supra
Dat is meer de foto (en het stuur is inderdaad niet geweldig mooi). Die van mij is volledig met leer bekleed en het lelijke stuur is vervangen door een ander stuur (dezelfde als je in een Koenigsegg CCX aantreft, maar feitelijk is het gewoon een Atiwe...).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.![]()
Frits Philips reed in een oude Volvo (440). Het schijnt dat hij zich ook andere auto's kon veroorloven.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dan is een DB9 wel een beetje out of range ja
Lijkt me een stuk interessanter om te hebben dan een DB9.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:03 schreef DS4 het volgende:
Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
De 968 is langzamer. Maar zoals het laatste zinnetje zegt: soms is minder meer. De eindconclusie is vrij duidelijk: de auto is snel, maar inspireert niet. Dat lijkt mij voor een sportauto de grootst mogelijke belediging.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:30 schreef StefanP het volgende:
Die 968, is dat er zo eentje die eenpaar zinnen later beschreven wordt als a rival that's slower and more dynamically flawed? Tsja, over keiharde prestaties kun je niet twisten, maar over smaak wel.
Noua je hebt me overtuigd hoorquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:05 schreef StefanP het volgende:
Wat weet jij nou? Heb je uberhaupt een auto, laat staan een Supra, Ferrari of Porsche? Clown. Je hebt geen flauw idee hoe betrouwbaar een Supra is. kennis.
U vraagt, wij draaien: sneller EN duurder dan nieuw.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:10 schreef StefanP het volgende:
Waar blijven de bronnen van Porsches en andere exoten van '93 die sneller zijn? Waar blijven de links naar 14-jaar oude modellen Porsches die nu evenveel kosten als nieuw?
Waarom is die zo duur dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien: sneller EN duurder dan nieuw.
Zal wel aardig wat helpen denk ik.quote:Kilometerstand: 1.076 km
Eh, de Supra's achter de linkjes zijn volgens mij niet meer stock.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:10 schreef StefanP het volgende:
Je weet het goed om te draaien he? Doe maar niet alsof die vraag van jou kwam, want die kwam van mij. Nadat ik je om je oren sloeg met voorbeelden te over van Supras die 70-90K kosten en je nogmaals met scams en onzin kwam, vroeg ik hoeveel andere voorbeelden ik je nog onder je neus moest leggen. Daar kwam nooit antwoord op, en nu beweer je ineens dat je op antwoord van mij hebt zitten wachten?
[veel linkjes]
Enz, enz, enz. Allemaal duurder dan nieuw. Maar het wordt een beetje afgezaagd, want wederom ben ik de enige die met bronnen komt. Waar blijven de bronnen van Porsches en andere exoten van '93 die sneller zijn? Waar blijven de links naar 14-jaar oude modellen Porsches die nu evenveel kosten als nieuw? Waar blijven de bronnen die bewijzen dat die 'pauper auto' alleen recht door kan in een harde lijn?
Ach laat ook maar, want ik begrijp net dat supercars tegenwoordig niet meer a.d.h.v. prestaties gewaardeerd worden, maar dat de 'feeling' e.d. belangrijker zijnIk hoor dat de nieuwste Fiat 500 een enorm imago en feeling heeft - Enzo, move over!
Sommigen inderdaad niet, maar sommigen ook wel. Die hebben dan wel weer heel weinig gelopen (net zoals de 911 die ik als voorbeeld gaf).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
Eh, de Supra's achter de linkjes zijn volgens mij niet meer stock.
Showroomstaat en feitelijk zo goed als nieuw (dus niet de verkoopversie daarvan...).quote:
er stond niets voor niets eenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Frits Philips reed in een oude Volvo (440). Het schijnt dat hij zich ook andere auto's kon veroorloven.
Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
Die van onder de 17,5K zijn MK3's.quote:
Eigenlijk niet... Vertel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Overigens zit ik in een vergelijkbare situatie, zoals je misschien weet.
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).quote:Die van onder de 17,5K zijn MK3's.
Niet nodig, zo in dit topic.quote:
duidelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:44 schreef DS4 het volgende:
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).
Klein bootje dan.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 04:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 3750 pk 'onder m'n reet gehad'.En ja zoiets bestuur je met een roer.
![]()
Hmm, zijn ze de 1994-1999 MR2 turbo vergeten (altijd de underdog).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook.
Edit: scan gevonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eventjes een quote: Its 70-to-0-mph stopping distance is the best we've recorded for a production car in 20 years.
Klein bootjequote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Klein bootje dan.
De Gotland van Holwerda heeft er zo'n 12000, dat was het bootje van m'n broer. Ik ben eens in die machinekamer geweest ..... wat een motoren.![]()
Kilootje of 1250.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:40 schreef StefanP het volgende:
Wat weegt een MR2? Da's best netjes.
Zo gek is dat niet...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:
[..]
pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Klein bootje
Het hoogste aantal PK's dat ik 'onder m'n reet' heb gehad, is 2 dieselmotoren a 13.600 pk 't stuk + 2 Rolls Royce Spey gasturbines a 52.300 pk 't stuk.
alles bij elkaar zo'n 131800 pk
Maar ja, dat was maar effe
m'n oom zit bij de marine, en ik mocht even sturenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?
Ja, normaal is dat voor de handrem. Maar in dit geval zijn het gewoon geventileerde schijven, net als voor. Wel ietsjes dunner meen ik maar wel degelijk bedoeld om ook remkracht uit te halen. Met de motor schuin op de achteras gaat dat met de achterwielen dan ook beter dan bij auto's met de motor voorin. De meeste remkracht komt nog steeds van voor, maar de verdeling is veel minder sterk dan bij een gemiddelde auto.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:02 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet...
Sterker nog; is vaak zo...
Alleen zijn dat vaak enkele schijven...
Waarom? Dat is me nog nooit opgevallen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:
(pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Zoals elk origineel StefanP topic begint een verhaal over een Supra of een Corvette met:quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Corvette? Ik dacht dat het allemaal om een Supra ging?![]()
of iets soortgelijksquote:Veyrons, Vipers, Porsches eat your heart out.
In dit geval toch terecht?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals elk origineel StefanP topic begin een verhaal over een Supra of een Corvette met:
[..]
of iets soortgelijks
Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOORquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:30 schreef StefanP het volgende:
Die 968, is dat er zo eentje die een paar zinnen later beschreven wordt als a rival that's slower and more dynamically flawed? Tsja, over keiharde prestaties kun je niet twisten, maar over smaak wel. Als iemand liever in een Porsche rijdt, dan mogen ze dat gerust. Maar dan wens ik niet te horen dat de Supra een 'pauper bak' en een een 'sjonnie bak' is, dat hij na 1km uit elkaar valt en dat hij alleen hard kan in een rechte lijn, want die sprookjes zijn inmiddels wel via tig artikelen en bronnen naar het land der fabeltjes verwezen.
Ok ... anders gezegd dan. Stel je HEBT een Veyron. Sta je dan nu je hart uit te vreten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In dit geval toch terecht?
Die Supra gaat sneller dan de Veyron, Viper en Porsches naar de 367 km/u.
Het valt wel mee. Je moet er wél veel geld in stoppen maar dan kan je best een auto bouwen die vergelijkbare prestaties kán leveren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOOR
Die vergelijkingen gaan echt nooit op, man! Besef dat nou eensch!
Ik denk dat je dan echt je hart eruit staat te vretenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ok ... anders gezegd dan. Stel je HEBT een Veyron. Sta je dan nu je hart uit te vreten?
Or couldn't you care less, really.
Definieer ownenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:08 schreef Tjabbo het volgende:
However in de OP van dit topic -waar de huidige discussie nu niet meer lijkt op de OP- eten inderdaad alle andere auto's hun hart uit. Ja.
En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
In de VS, waar die auto destijds voor 3x niks te koop was. In Europa ligt dat anders. De supra was ongeveer 15% goedkoper dan de 911 uit die tijd (de 993).quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wat dat betreft is een Supra dus wél wat waard gebleven in tegenstelling tot de meeste 911's.
Ik denk dat die gast met die Veyron zonder enig kreukje in zijn maatshirt rustig naar zijn Gulfstream loopt om daar zijn versgemalen cappuchinootje te verorberen tijdens de reis terug. Hij neemt een eerste slok, rekt zich nog eens uit en ziet vanuit zijn handgemaakte kalfslederen fauteuil StefkeP als een oude man uit zijn tuperwarebolide komen. De Veyronbezitter glimlacht, zoveel vertedering heeft sinds lange tijd niet meer mogen aanschouwen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Definieer ownen
- sta je dan met je helmet-hair en je race-overall naast je met isolatie-tape beplakte Jap zwaar te ownen.
Zweet druipt in je bilnaad en nog steeds een constante piep in je oren.
Topsnelheid is niet alles.
Dat denk ik niet hoor. Je moet om te beginnen niet goed bij je hoofd zijn om de Veyron als uitgangspunt voor dit soort spielerei voor gemankeerde coureurs te nemen. De Veyron is nl. meer dan alleen snel. Het is de snelste straatauto EN daarnaast een auto met veel luxe die ook nog eens relatief makkelijk te rijden valt. Dat was wat Piëch (familie van...) wilde. En dat hebben ze gemaakt. Daarmee is het een unieke auto. Je ziet dan ook dat de auto's die de Veyron nu willen verslaan op bepaalde kwaliteiten moeten bezuinigen: met name luxe.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:08 schreef Tjabbo het volgende:
En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
quote:Previews
Gordon Murray, designer of the McLaren F1 (which for many years was the fastest production car ever built) said the following about the Bugatti Veyron in UK auto magazine evo during its development period:
"The most pointless exercise on the planet has got to be this four-wheel-drive 1000 horsepower Bugatti. I think it’s incredibly childish this thing people have about just one element—top speed, standing kilometer or 0-60. It’s about as narrow minded as you can get as a car designer to pick on one element. It’s like saying we’re going to beat the original Mini because we’re going to make a car 10 mph faster on its top speed—but it's two feet longer and 200 kilos heavier. That’s not car designing—that just reeks of a company who are paranoid."
Murray was impressed with the Veyron after he test drove one, but still apprehensive about it in an article he wrote for Road and Track magazine.
Reviews
After the car had reached production, Murray went on to write an article for another UK auto magazine, Top Gear, retracting a lot of his past criticism of the car.
"One really good thing, and I simply never expected this, is that it does change direction. It hardly feels its weight. Driving it on a circuit I expected a sack of cement, but you can really throw it at tight chicanes."
He also declared in the article that: "The braking is phenomenal, the primary ride and body control are good too" and "It's a huge achievement."
iemand die meer dan 5 ton uitgeeft aan een auto flink de pijp laten zien met je jap noem ik wel ownen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Definieer ownen
- sta je dan met je helmet-hair en je race-overall naast je met isolatie-tape beplakte Jap zwaar te ownen.
Zweet druipt in je bilnaad en nog steeds een constante piep in je oren.
Topsnelheid is niet alles.
Maar er deed volgens mij geen Veyron mee...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:50 schreef Tjabbo het volgende:
iemand die meer dan 5 ton uitgeeft aan een auto flink de pijp laten zien met je jap noem ik wel ownen.
Daarnaast doet natuurlijk iedereen bij zo'n race mee om te winnen. Zo niet, dan kan je er beter mee stoppen.
Toch niet bij een dragracer? Dan zou ik alles wat overbodig is onmiddellijk eruit mikken. Ik neem aan dat die gedachtegang ook bij de deelnemers aan het texas mijltje op komt.quote:btw de 1000+pk supras hebben 'tegenwoordig' ook gewoon full interior en de climat control nog steeds beschikbaar. dus dat zweten zal wel meevallen![]()
Wedden van wel?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:09 schreef Tjabbo het volgende:
over smaak valt niet te twisten ?
Zie ik daar nou VW Caddy koplampen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:29 schreef Bastardi het volgende:
[ afbeelding ]
En dan durven mensen een Toyota Supra in één zin met een Bugatti Veyron te noemen![]()
Ik zou eerder een Caddy kopen dan een supra...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Zie ik daar nou VW Caddy koplampen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Eigenlijk is die veyron gewoon een kever met een grote motor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Zie ik daar nou VW Caddy koplampen?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zou eerder een Caddy kopen dan een supra...Een Caddy rijdt nog best goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat bezorg je eigenlijk?![]()
Dat klinkt goed!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:37 schreef Kill_em_all het volgende:
Eigenlijk is die veyron gewoon een kever met een grote motor.
De laatste bezorgauto die ik kocht was een partner van Peugeot met 1.6 Hdi motor. En in de dorpen rijdt dat voor het soort auto best aardig.quote:
Ikzelf bezorg geregeld hoofdpijn (bij de wederpartij en soms bij mijn wederhelft).quote:Wat bezorg je eigenlijk?
WTF!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Jammer alleen dat de kever z'n motor op de verkeerde plek heeft zitten.
Dit kan je niet echt dragraces noemen. In Europa zijn 'echte' dragraces best populair trouwens. Maar zo'n sprintje gaat over 400 meter.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Afijn, dit allemaal als je je interesseert in dit soort races. De gemiddelde Europeaan couldn't care less... Dragraces zijn hier niet populair. Zelfs al zou dat anders zijn dan nog denk ik niet dat een Veyron bezitter zich hier druk om maakt. Als Renault wereldkampioen F1 wordt en Ferrari verslaat, dan gaat de man met een Enzo ook niet verlekkerd kijken naar een Espace.
Het is toch gewoon een dragrace over langere afstand?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
Dit kan je niet echt dragraces noemen.
Niet dat ik er een onderzoek naar heb gedaan, maar volgens mij is het in de VS redelijk populair en valt dat in Europa vies tegen. Maakt ook niet uit eigenlijk...quote:In Europa zijn 'echte' dragraces best populair trouwens.
Dat kan niet, de supra is de beste auto ooit.quote:Zet er anders een echte dragster neer en beuk dat record aan gort
Ik vond dit ergens:quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dit kan je niet echt dragraces noemen. In Europa zijn 'echte' dragraces best populair trouwens. Maar zo'n sprintje gaat over 400 meter.
Waar moet een auto in de 'unlimited klasse' aan voldoen bijvoorbeeld? Moet het een kenteken hebben? Waarschijnlijk wel.
Zet er anders een echte dragster neer en beuk dat record aan gort
Dragracen doe je zij aan zij. Eliminations dusquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is toch gewoon een dragrace over langere afstand?
[..]
Niet dat ik er een onderzoek naar heb gedaan, maar volgens mij is het in de VS redelijk populair en valt dat in Europa vies tegen. Maakt ook niet uit eigenlijk...
De texas mijl wordt gemeten in tijd en topsnelheid, niet direct tegen elkaar. Hierdoor zou het eigenlijk een sprintrace zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:50 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik vond dit ergens:
Dragrace is een tak van motor- en autosport waarbij twee coureurs vanuit stilstand tegen elkaar rijden over een korte afstand van meestal 1/4 of 1/8 mijl.
De winnaar gaat door naar de volgende ronde. Ontstaan in Amerika uit de zgn. stoplichtsprintjes. Dragrace lijkt op motorsprint. De klassen waarin gereden wordt verschillen per continent en zelfs per land.
Oftewel: dit was gewoon een dragrace.
Nou is een mijl wel langer, maar het principe is hetzelfde toch.
Nee joh..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
WTF!
Ik dacht dat de motor bij de Kever achterin zat?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nee joh..
Die zit voor de vooras.
bij een kever?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat heeft meneer Porsche destijds zo ge-engineerd om meer beenruimte te creëren.![]()
Ga je mond spoelenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nee joh..
Die zit voor de vooras.
Ik begrijp dat de kever 4 achteruit versnelling heeft en slechts één vooruit en dat de heer Porsche daarom maar de stoelen en bedieningselementen achterstevoren heeft geplaatst? Zoiets?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Nee joh..
Die zit voor de vooras.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de kever 4 achteruit versnelling heeft en slechts één vooruit en dat de heer Porsche daarom maar de stoelen en bedieningselementen achterstevoren heeft geplaatst? Zoiets?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat heeft meneer Porsche destijds zo ge-engineerd om meer beenruimte te creëren.![]()
goeie postquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:18 schreef StateOfMind het volgende:
Okee ff topic doorgelezen.
Paar dingen vallen mij op:
-Supra is de beste auto ooit volgens StefanP
-StefanP heeft veeeel geld
-Ondanks dat StefanP de Supra de beste auto ooit vind en veeeel geld heeft rijd hij geen Supra maar een 2e hands Corvette Cvijf (cijfertoets doet het niet!) ipv van de nieuwe C6 Z06
-StefanP loopt continue tegenstanders in de discussie uit te schelden, hetgeen genoeg zegt
Sukkel
Net als motoren, vaak zie je van die gastjes een fucking snelle motor rijden maar bochtenwerk is toch wel te eng voor zequote:Op zondag 14 oktober 2007 04:20 schreef gelly het volgende:
Nee, ik vind het gewoon een lelijke bak. Bovendien vind ik een sprintje trekken niet bepaalt het summum van autoracen.
Jij hebt het duidelijk niet begrepenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOOR
Die vergelijkingen gaan echt nooit op, man! Besef dat nou eensch!
Inderdaad, de beste auto ooit. Kom je met een voorbeeld van een auto die met een enkel model alles beter kan? Wil je harder gaan dan wat dan ook? Wil je op het circuit alle exoten van die tijd, en de meeste van deze tijd, stuk rijden? Wil je 1800pk? Wil je na jarenlang plezier je auto voor dezelfde prijs verkopen die jij destijds betaald hebt? Wil je op de snelweg alles kapot rijden bij sprintjes? Wil je dat alles met een auto doen waar je desondanks probleemloos 400000+km mee rijdt? Ach, ik verdoe mijn tijd, want verder dan een fiets kom je waarschijnlijk toch niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:18 schreef StateOfMind het volgende:
Okee ff topic doorgelezen.
Paar dingen vallen mij op:
-Supra is de beste auto ooit volgens StefanP
-StefanP heeft veeeel geld
-Ondanks dat StefanP de Supra de beste auto ooit vind en veeeel geld heeft rijd hij geen Supra maar een 2e hands Corvette Cvijf (cijfertoets doet het niet!) ipv van de nieuwe C6 Z06
-StefanP loopt continue tegenstanders in de discussie uit te schelden, hetgeen genoeg zegt
Sukkel
En dat geloof jij? Ik weet dat heleboel mensen dat beweren van hun favo merk maar ik denk dat zelfs Sakichi Toyoda (pa, ja) zelf keihard in z'n graf lacht bij het lezen hiervan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 04:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jij hebt het duidelijk niet begrepen
Hint: lees het onderste deel van deze post eens.
Volgens mij is de plaat van gewapend beton voor jouw kop geplaatst hoor...quote:
Ik moest er weer om lachen... Op de kleuterschool vertelde je elkaar dit soort verhalen. Dan is je fantasie nog groot genoeg daarvoor en was er nog iemand te vinden die oeh en aah riep in plaats van rollend van het lachen over de vloer te gaan.quote:Hint: lees het onderste deel van deze post eens.
Erm ... geen voordeel is geldboete toch?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 08:56 schreef DS4 het volgende:
(ik hoop op Raïkkonen, zeker nadat Hamilton voor de derde keer dit seizoen is weggelopen met een zeer mild oordeel waar een gridstraf zonder meer op zijn plaats was).
Nee hoor. In deze gevallen is een gridpositie straf van 10 plaatsen de te verwachten straf.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:06 schreef Googolplexian het volgende:
Erm ... geen voordeel is geldboete toch?
Ook weer waar.quote:nvmAnder topic
Ben ik helemaal met je eens. Het is vermakelijk. Maar als ik gelijk heb met mijn gedachte dat hij een licht-autistisch stoornis heeft, dan is het eigenlijk niet zo netjes om hem op dat zwakke punt aan te vallen om de lol. Dus probeer ik er maar een leermoment van te maken. Ik ben eigenlijk ook gewoon een watje ook...quote:en P.S.: Ik vind de posts van StefanP zelfs geinig ... als je elke vergelijking met andere auto's en sprookjes eruit filtert zijn het zeker interessante stukje om te lezen / zien. Maar daar gaat 't 'm omdie onrealistische vergelijkingen en beweringen.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee hoor. In deze gevallen is een gridpositie straf van 10 plaatsen de te verwachten straf.
Of je wel of niet voordeel hebt gehad is niet het enige wat telt bij de beoordeling. In de paddock werd een gridpositiestraf verwacht.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:47 schreef Googolplexian het volgende:
Tijdens de vrije training was Lewis op het verkeerde setje banden naar buiten en direct weer naar binnen gegaan... geen voordeel dus![]()
O, dat kan ook. Ik bespeur alleen dat Hamilton makkelijker lijkt weg te komen dan gemiddeld en ik vermoed dus dat er commerciële redenen zijn om hem kampioen te laten worden. Waar zijn commerciële waarde exact ligt laat ik gaarne in het midden.quote:Verders denk ik dat het niets te maken heeft met huidskleur maar het feit dat F1 ineens toegankelijk is voor niet-rijkelui's zoontjes. Bernie heeft met Hamilton 200% van de kijkers en waarschijnlijk beginnen teams nu beter na te denken over het aannemen van talent i.p.v. geld.. [/offtopic]
Was Karthikeyan zo wit dan? Of mis ik iets?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:09 schreef Kill_em_all het volgende:
Tuurlijk zijn er commercieele redenen. Eerste zwarte F1 rijder die in zijn rookie jaar WC word en bij toeval ook nog engels is en voor een engels team rijdt... Bernie hoort die kas van hem al maanden rinkelen en denk maar niet dat ie iets daar tussen wil laten komen.
Ja. Die heeft nooit genoeg punten gehaald om ook maar te mogen denken aan een wereldkampioenschap.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:12 schreef Googolplexian het volgende:
Was Karthikeyan zo wit dan? Of mis ik iets?
Maar wel een grote markt achter zich en meer kleurling dan Hamilton. Zou talent er dan toch wel iets mee te maken hebben?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja. Die heeft nooit genoeg punten gehaald om ook maar te mogen denken aan een wereldkampioenschap.
Natuurlijk kan Hamilton geweldig rijden. Ik zeg niet dat hij punten kado heeft gekregen, alleen dat als het om straffen uitdelen gaat hij erg mild wordt behandeld omdat het de F1 kennelijk goed uitkomt dat hij goed presteert.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:02 schreef Googolplexian het volgende:
Maar wel een grote markt achter zich en meer kleurling dan Hamilton. Zou talent er dan toch wel iets mee te maken hebben?![]()
Klopt.quote:We zitten echt in het verkeerde topic hoor![]()
Onzin, een 6 in lijn klinkt altijd goed.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:57 schreef Jimmeh het volgende:
Daarnaast snap ik nooit wat er tof is aan een zware sjonnie brom met PSSSSSSSSSH PJEW PSSSSSSH PJEW.
Niet elke 6 in lijn heeft die turbo herriequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Onzin, een 6 in lijn klinkt altijd goed.
En je wist dat dit een wedstrijd was waar je alleen pump gas mocht gebruiken?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:57 schreef Jimmeh het volgende:
http://youtube.com/watch?v=ql7pN2dHxT8 (link gejat van Googol)
Drag race (rolling start) van 996 Ruf R Turbo tegen Supra getuned naar 650-750 pk. Dit zijn nou altijd die filmpjes die StefanP nooit laat zien. Daarnaast snap ik nooit wat er tof is aan een zware sjonnie brom met PSSSSSSSSSH PJEW PSSSSSSH PJEW.
Ben je blind? Kun je niet lezen? Heb je alle scans van vergelijkende artikelen in dit topic expres overgeslagen? Want volgens mij staat daar toch echt in dat een stock Supra alles wat er in die tijd beschikbaar was van het circuit veegde, en dat met slechts 330PK. Verdubbel dat maar eens met een 61 of 67mm turbo die het koppel ook veel soepeler levert, gooi er een set coilovers onder en je hebt een auto die 10 seconden op de quarter mile rijdt, een tijd waar zelfs een Carerra GT alleen van kan dromen, en waarmee je op een circuit fantastische tijden rijdt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:59 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Lol ... wedstrijdje slalommen?
Hij is wakkerquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
En je wist dat dit een wedstrijd was waar je alleen pump gas mocht gebruiken?Onwetende ziel. Laat ik nou net de topics over die races maanden geleden al gelezen hebben op dat board en SF.com. Draai de boost in die supra maar eens van 18 naar 35PSI en herhaal die race nog maar eens. Dan is het
Porsche. Echt, jij en je vriendjes kunnen alleen wanhopig googlen zonder ook maar een moment te weten waar je het over hebt.
Schat.. slalom is wat anders dan circuit rijden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ben je blind? Kun je niet lezen? Heb je alle scans van vergelijkende artikelen in dit topic expres overgeslagen? Want volgens mij staat daar toch echt in dat een stock Supra alles wat er in die tijd beschikbaar was van het circuit veegde, en dat met slechts 330PK. Verdubbel dat maar eens met een 61 of 67mm turbo die het koppel ook veel soepeler levert, gooi er een set coilovers onder en je hebt een auto die 10 seconden op de quarter mile rijdt, een tijd waar zelfs een Carerra GT alleen van kan dromen, en waarmee je op een circuit fantastische tijden rijdt.
Ik ken het M5board ja en die 'mega'test was gehouden in Zweden op het testvliegveld van Koenigsegg. En in Zweden kan je prima benzine tanken, niet die Amerikaanse troep dus...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
En je wist dat dit een wedstrijd was waar je alleen pump gas mocht gebruiken?Onwetende ziel. Laat ik nou net de topics over die races maanden geleden al gelezen hebben op dat board en SF.com. Draai de boost in die supra maar eens van 18 naar 35PSI en herhaal die race nog maar eens. Dan is het
Porsche. Echt, jij en je vriendjes kunnen alleen wanhopig googlen zonder ook maar een moment te weten waar je het over hebt.
Het blijft natuurlijk vreemd dat die auto waarmee je die geweldige tijden rijdt in al die laptimes op de Ring niet tegen komt, op die ene na dan, waar ze het maximale wat in de Supra zat hebben geperst en ze gewoon geen tijd neer hebben gezet die de krantenkoppen heeft gehaald. Wat voor jou misschien een eye-opener is, is dat ze in een eerste poging 750 pk hadden en toen wat teleurstellend rondreden en met 650 pk een betere tijd neer hebben gezet. Ik weet hoe dat kan... Ik hoop dat jij het ooit leert.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:02 schreef StefanP het volgende:
waarmee je op een circuit fantastische tijden rijdt.