abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 oktober 2007 @ 00:54:28 #26
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_53939450
Tsja ik ben het wel met DS4 eens in deze, maar dan niet Porsche specifiek.

Supra heeft natuurlijk een geweldig motorblok als je naar heel veel power op zoek bent, sowieso loopt een I6 altijd mooi.

Probleem met een standaard Supra is dat ze veel te zwaar zijn en de gewichtsverdeling in het chassis ook niet meehelpt. Dikke I6 voorin plus de hele biturbo assembly is dodelijk voor je entry snelheid. Het is fabrieksaf meer een GT en vergeleken met anderen in die vermogensklasse en van ongeveer hetzelfde bouwjaar ala Honda NSX-R of 993 911 Carra rijd zo'n ding nog geen deuk in een pakje boter. HHR tijden wijzen dat uit, 6 sec verschil op zo'n kort baantje is een eeuwigheid in racetermen. Dat zou betekenen dat de Supra in minder als 20 minuten gelapped word, om je even een voorstelling te geven. Of een andere vergelijk een MR2 Turbo rijd op HHR maar 1 sec langzamer als en Supra, ondanks een aanmerkelijk lagere PK/KG.

Enige 'oneerlijkheid' in deze is natuurlijk dat fabrikanten als Porsche hun auto's eindeloos testen op de ring en HHR en dus superveel afstelgegevens hebben.

Ga je tunen dan kom je natuurlijk een heel eind, en wat daar in meehelpt is gewoon dat je voor relatief weinig geld een hoop power uit een supra motor perst. Heb je vrij regelement mbt vermogen bij circuitracen is dat ideaal, maar als je daarin beperkt bent dan zou ik bijvoorbeeld eerder een NSX-R als basisauto pakken als we in de japanse hoek blijven.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_53941598
Het zal ongetwijfeld een technisch goede auto zijn, maar dat neemt niet weg dat hij niet om aan te zien is. Een echte sjonnenbak voor overenthousiaste "the fast and the furious" kijkers.
pi_53954449
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 21:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dat een battle? Dat dacht ik niet. Zoiets als FC Bal op het dak vs AC Milan...
Ik vind van wel. Dit topic zal nu weer Supra vs Porsche worden en wat er goed/slecht is aan Supra/Porsche.
pi_53954569
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 07:53 schreef Bastardi het volgende:
Het zal ongetwijfeld een technisch goede auto zijn, maar dat neemt niet weg dat hij niet om aan te zien is. Een echte sjonnenbak voor overenthousiaste "the fast and the furious" kijkers.
Sjonniebak die nog minimaal 25k kost voor eentje uit 94 met automaat? Ja echte sjonniebak
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:20:43 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_53954825
1 ding: rechtuit racen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_53955255
GO StefanP

Trouwens, ik blijf het leuk vinden, men heeft het over een Ferrari Enzo / Porche GT / Lambo Gallardo / Ford GT / Bugatti Veyron, en dan hebben ze het over een Fabrieks-Af wagen

Ja DUH! vandaar dat ze ook allemaal zo duur zijn. Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?

Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen


Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:04:24 #32
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_53955908
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
GO StefanP

Trouwens, ik blijf het leuk vinden, men heeft het over een Ferrari Enzo / Porche GT / Lambo Gallardo / Ford GT / Bugatti Veyron, en dan hebben ze het over een Fabrieks-Af wagen

Ja DUH! vandaar dat ze ook allemaal zo duur zijn. Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?

Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen


Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Dat kun je je dus ernstig afvragen...

Voor een productie-wagen moet je namelijk compromissen sluiten... Wat dus bij zo'n supra niet echt gebeurt...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_53956980
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:00 schreef tevebe het volgende:

Ik vind van wel. Dit topic zal nu weer Supra vs Porsche worden en wat er goed/slecht is aan Supra/Porsche.
Het is helegaar geen Porsche vs supra... het is (kennelijk) Porsche en andere exoten vs getunede supra's. Dat is om te beginnen al een vergelijk die kant noch wal raakt. Daarnaast is de prestatie waar hier nogal hoog over wordt opgegeven een prestatie die eigenlijk niet zo heel veel voorstelt. De kunde van in rechte lijn rijden stelt niets voor bij de kunde die je nodig hebt om op een circuit (of rallyproef) hoge ogen te gooien. Natuurlijk is het werk van de tuners wel iets wat enige kunde nodig heeft, maar ik kan er niet warm of koud van worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53957291
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:08 schreef tevebe het volgende:

Sjonniebak die nog minimaal 25k kost voor eentje uit 94 met automaat? Ja echte sjonniebak
Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...

In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.

Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...

Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.

Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53957470
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?
Sterker nog: ik weet zeker dat dit niet zo is.
quote:
Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen
Jij hebt nog nooit in een auto van enige klasse gereden, is het niet?
quote:
Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Waarom doen ze het niet dan? Dat is toch van de zotte? Toyota (en ook Nissan) heeft meermaals bij Weissach aangeklopt om hulp. Het is maar dat je het weet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53957521
Oh kijk dan ook maar eens op marktplaats....En op autotrader eentje uit 95, automaat, 27,5k met 200000km
Succes met het verkopen van de Golden Gate Bridge.
pi_53957771
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:04 schreef tevebe het volgende:
Oh kijk dan ook maar eens op marktplaats....En op autotrader eentje uit 95, automaat, 27,5k met 200000km
Succes met het verkopen van de Golden Gate Bridge.
Zoveel geld voor zo'n grafbak?
X
X
X
pi_53957892
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...

In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.

Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...

Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.

Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.
quote:
THIS IS AN UNIQUE CAR IT IS REGISTERED IN EUROPE AND CAN BE FOUND IN EUROPE.ALL EUROPEAN BUYERS CAN HAVE IT
Leuk he, die Nigeriaanse scam
pi_53957975
Ja je kunt die van 6500 kopen die DS4 aangaf. Ik denk alleen dat je de auto nooit zult zien. 6500 voor 700pk.. wie daar in trapt moet wel stom zijn.
  maandag 15 oktober 2007 @ 23:19:29 #40
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_53957983
Reële waarde en vraagprijs liggen natuurlijk niet altijd op dezelfde lijn.

Voor sommige typen E30 M3 vragen ze ook ruim 20K om een voorbeeld te noemen, terwijl dat natuurlijk belachelijk is als je naar alleen bouwjaar en toenmalige aanschafprijs kijkt.

Volgens mij kostten die van Stefan zelf nog veel meer als die 27K dus het is maar net wat heb je er voor over.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_53957996
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


[..]

Leuk he, die Nigeriaanse scam
SSSt nu verpest je zijn 'gelijk'.
pi_53958082
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Leuk he, die Nigeriaanse scam
Dan nemen we alleen die eerste. Of de prijs die Classic en Sports Cars hanteert (en die weten gewoon waar ze het over hebben). 25K voor een supra is gewoon teveel. Maar je hebt altijd malloten.

Zo zie je ook in de Porschewereld mensen die idiote bedragen vragen voor hun auto. Altijd de mooiste van NL. Maar mooi dat ze jaaaaaaaren te koop staan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53958402
dat is lang geleden dat stefanp weer een supra (lees ik fap op mezelf met mn supra gelul) topic heeft geopend

t blijft sneu om te zien hoe die jongen zichzelf zo belachelijk weet te maken met zn praatjes
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_53961387
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelul. Als standaard auto legt de Supra het af tegen de 911 die 5 jaar eerder uitkwam. Zowel in rechte lijn als op het circuit (om niet te spreken over het feit dat het een lelijke sjonnenbak is af-fabriek). Dat het tunen van Supra's zo populair is geworden is gewoon omdat de auto het nodig had.
*kuch*







Op alle kategorieen op de 0-100 en topsnelheid na werd de Supra beter getest. En laat je die topsnelheid nou eenvoudig d.m.v. het verwijderen van een zekeringetje tot 280km/u brengen, en die 0-100 richting 4 seconden door de boost van de stock turbo's eenvoudig te verhogen. O ja, het prijsverschil van 64000$ is ook niet niks.

Voorlopig ben ik de enige die hier met bronnen komt...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53961420
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...

In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.

Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...

Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.

Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.


Ken je het gezegde "know when to pick your fights"?

Link 1 --> scammer... nieuwtje voor je: driekwart van alle supras op mobile.de zijn scams.
Link 2 --> een nog grotere scammer. Lees die beschrijving nog maar eens. Buiten dat het zoals altijd cut&paste is, dacht je nou echt dat je zo'n auto voor minder dan 40000$ kocht?
Link 3 --> het wordt een beetje afgezaagd. Kies je ze expres uit? Wederom: scammer.

Zal ik je eens wat vertellen? Supras zijn de enige auto's die binnen tien jaar tijd gebruikt evenveel kosten als nieuw. Da's meer dan je van die Porsches van een ton kunt zeggen. Je mag ze dan niet mooi vinden, dat vind ik best hoor, maar het is een feit dat ze onverwoestbaar zijn, dat je er meer PK uit kunt halen dan waaruit dan ook en dat ze enorm gewild en dus peperduur zijn. Om dat te ontkennen terwijl ze je Porsches stof doen happen (kuch - zie het artikel hierboven of de vele wapenfeiten uit mijn eerdere post), is gewoon je ogen sluiten voor de feiten.

Ik heb wat betere links voor je kwa prijs:
http://www.vipimports.com/Car-Toyota-23/toyota23.htm
http://vipimports.com/Car-Toyota-9/toyota9.htm
http://vipimports.com/Car-Toyota-8/toyota8.htm
duur
prijzig
nog eventjes sparen

Het is algemeen bekend dat de KBB values niet van toepassing zijn op Supras. Het is namelijk geen dertien in een dozijn Porsche die na 5 jaar al geen cent meer waard is...

Liefs,

Stefan
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53961433
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:32 schreef Pharell het volgende:
dat is lang geleden dat stefanp weer een supra (lees ik fap op mezelf met mn supra gelul) topic heeft geopend

t blijft sneu om te zien hoe die jongen zichzelf zo belachelijk weet te maken met zn praatjes
Ah, je hebt het over jezelf? Voorlopig maak ik hier alleen melding van de zoveelste krachttoer van een monster van een auto. De enige sneue reacties zijn die van jezelf en anderen die, in plaats van met iets normaals te plaatsen, meteen met hun 'ja, maar!' recties bij komen zonder ook maar een moment met een betere prestatie te komen.

Veel plezier nog met je derdehands fietsje.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53961806
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:

Op alle kategorieen op de 0-100 en topsnelheid na werd de Supra beter getest. En laat je die topsnelheid nou eenvoudig d.m.v. het verwijderen van een zekeringetje tot 280km/u brengen, en die 0-100 richting 4 seconden door de boost van de stock turbo's eenvoudig te verhogen.
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.

Overigens vreemd dat de supra hier binnen de 5 seconden naar de 60 mph gaat, de testen die ik onder ogen heb gekregen zitten rond de 6 seconden te dansen.

Bron voor jou, als je daar gelukkig van wordt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53961853
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 03:55 schreef StefanP het volgende:

Link 1 --> scammer... nieuwtje voor je: driekwart van alle supras op mobile.de zijn scams.
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...
quote:
Zal ik je eens wat vertellen? Supras zijn de enige auto's die binnen tien jaar tijd gebruikt evenveel kosten als nieuw.
Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.
quote:
Om dat te ontkennen terwijl ze je Porsches stof doen happen
Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.
quote:
Het is namelijk geen dertien in een dozijn Porsche die na 5 jaar al geen cent meer waard is...
Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.

Er is geen auto die ik ken die zo vaak wordt gemodificeerd. Als dat geen bewijs is dat toyota een auto heeft afgeleverd die niet goed is af-fabriek...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53961899
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 07:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...
[..]

Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.
[..]

Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.
[..]

Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.

Er is geen auto die ik ken die zo vaak wordt gemodificeerd. Als dat geen bewijs is dat toyota een auto heeft afgeleverd die niet goed is af-fabriek...
Touché, ben benieuwd wat die blaaskaak hierop te vertellen heeft
pi_53961942
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')