Volgens mij was dit al bekendquote:Op zondag 14 oktober 2007 03:44 schreef StefanP het volgende:
Als dat geen bewijs is van de enorme kracht en overdimensionering die Toyota in deze auto gestopt heeft....
Alleen jaloerse mensen pretenderen dat ze niet voorbij een merknaampje kunnen kijken.... Prestaties > merknaampjes. Da's nou het mooie aan zo'n wedstrijd: niemand kan het schelen dat je in een of andere dure exoot rijdt. Toch leuk dat je voor het eerst in PTA komt enkel en alleen om een doorzichtige stoot onder de gordel uit te delen aan iemand die je niet mag.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:05 schreef gelly het volgende:
Het blijft een Supra.
Ik rijd tegenwoordig ook in een Corvette hoor, maar ik blijf fan van Supras en koop er ongetwijfeld nog een aantal de komende jaren. Er is gewoon geen beter platform om een onvoorstelbaar monster mee te bouwen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:10 schreef popolon het volgende:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat SteefP nu een Trans Am of Corvette zou rijden.
Die ziet er best leuk uit.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:12 schreef StefanP het volgende:
Ik rijd tegenwoordig ook in een Corvette hoor, maar ik blijf fan van Supras en koop er ongetwijfeld nog een aantal de komende jaren. Er is gewoon geen beter platform om een onvoorstelbaar monster mee te bouwen.
Blah blah, weer een Porsche fanboy die thuis zit met een schaal auto en waarschijnlijk rondrijd op een bakfietsquote:Op zondag 14 oktober 2007 06:24 schreef Isdatzo het volgende:
euh en nu dat ding de bocht door
porsche laat niks van 'm heel![]()
![]()
quote:Op zondag 14 oktober 2007 09:08 schreef Cry0_2007 het volgende:
[..]
Blah blah, weer een Porsche fanboy die thuis zit met een schaal auto en waarschijnlijk rondrijd op een bakfiets![]()
Mooie vette btw![]()
http://www.fastestlaps.com/track2.htmlquote:Op zondag 14 oktober 2007 06:58 schreef StefanP het volgende:
Laat de Supra nou ook een fantastische circuitauto zijn waar je met een paar wijzigingen ringtijden mee rijdt waar 99% van de exoten jaloers op isMaar daar gaat het bij deze race en in dit topic dus niet om.
Dat is slechts jouw mening.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:12 schreef StefanP het volgende:
[..]
Alleen jaloerse mensen pretenderen dat ze niet voorbij een merknaampje kunnen kijken.... Prestaties > merknaampjes. Da's nou het mooie aan zo'n wedstrijd: niemand kan het schelen dat je in een of andere dure exoot rijdt. Toch leuk dat je voor het eerst in PTA komt enkel en alleen om een doorzichtige stoot onder de gordel uit te delen aan iemand die je niet mag.
[..]
Gelul. Als standaard auto legt de Supra het af tegen de 911 die 5 jaar eerder uitkwam. Zowel in rechte lijn als op het circuit (om niet te spreken over het feit dat het een lelijke sjonnenbak is af-fabriek). Dat het tunen van Supra's zo populair is geworden is gewoon omdat de auto het nodig had.quote:Op zondag 14 oktober 2007 06:58 schreef StefanP het volgende:
Laat de Supra nou ook een fantastische circuitauto zijn waar je met een paar wijzigingen ringtijden mee rijdt waar 99% van de exoten jaloers op is![]()
Is dat een battle? Dat dacht ik niet. Zoiets als FC Bal op het dak vs AC Milan...quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:54 schreef tevebe het volgende:
Ah ja de oude battle wat beter is. Supra vs Porsche.
3.7 literquote:Op zondag 14 oktober 2007 12:02 schreef BodySporter het volgende:
Hilarisch, dat je Supra blijft aanprijzen, en daarmee ieder punt van kritiek zoveel probeert te vermijden.
Feit blijft dat Supra een niet zo bijzondere bak is. Ook niet als hij in dit geval naar 3.7 liter opgeboord is.
quote:Als je een Porsche bi-turbo gaat tunen, dan verbrijzelt-ie met de grootste gemak de record van je Supra's.
Wat loop je nou te zeuren? Zoals ik al schreef, gaat het in deze race om snelheid. Zie jij ergens een circuit? Nou? Wanneer je een Supra op een circuit zet, gebruik je zo'n turbo niet. Nogal wiedes. En laat de Blitz Supra, vrijwel de enige Supra die ooit op de ring geweest is, nou een tijd neergezet hebben die nog steeds staat, tussen tienduizenden verschillende Porsches die daar wekelijks rijden. Nog wat voorbeelden:quote:Maar nee, in tegenstelling tot jou willen de eigenaars 'm ook ermee circuitrijden, in plaats van alleen maar stuur vastklemmen en rechtuitrijden.![]()
De GE zit in de NA. De turbo is een 2JZ-GTE. Je weet echt niet waar je het over hebt. Heb je enig idee hoeveel koppel de 2JZ-GTE biedt bij lage toeren? 'Niet soepel' - ben je niet goed wijs? Als er een motor is die soepel is, dan is het wel een inlijn zes, en de 2JZ is het summum op dat gebied. De 2JZ is zo sterk omdat hij van ijzer is, omdat alles gesmeed is en omdat de olietoevoer e.d. gemaakt zijn voor 800+Pk. Vertel eens wat het materiaal te maken heeft met een koppelkromme? Want vanzelfsprekend ben je een expert op dat gebied. Kom, vertel ons ook eens over je ervaringen in talloze Porsches en Supras die het tegendeel bewijzen.quote:Verder speelt het ook mee dat de 2JZ-GE overengineered is, waardoor hij niet soepel genoeg is om de veranderingen in track en versnellingen het hoofd te bieden. Gewoon gaspedaal lang mogelijk indrukken. Laat je 'm in toeren iets zakken, en daar begint de ellende al
quote:Ter vergelijking: tot nu toe zijn er 2000 Skyline's GT-R gebouwd, en slechts in 3 landen uitgebracht. Hoewel de meesten in de garage/museum bleven, gingen sommige eigenaars ze tunen. En wat blijkt. Ze breken alle circuitrecords. Ook de record van je supra breken ze. En wel met 391 km/h. Best aardig, aangezien ze niet eens aerodynamisch zijn, 4WD, hoge cw waarde hebben, en een pruttelmotortje van 2600cc hebben, die niet voor track ritten gebouwd is.
quote:En dan de Supra's? Er zijn tienduizenden van gebouwd, zo niet honderdduizend. Ze zijn wereldwijd massaal uitgebracht. En wat blijkt? Geen enkele Supra wist maar ook iets noemenswaardig op een circuit te presteren, terwijl je ze makkelijk kunt kopen en tunen. Wat een waardeloze bak.
Zie de alinea hierbovenquote:Toegegeven: uit 3.7 liter met 2 big ass turbo's perst de 2JZ-GE veel pk's uit. Maar daar blijft het slechts ook bij. Want de vele Supra's weten dat niet eens om te zetten in prestaties. Het is wel een geinige bak, net als een NSX of whatever. Meer niet...
Gek, ik zie ze toch vaak genoeg op de Ring. En tot op heden ben ik er niet één tegengekomen die sneller was dan ik. Wat ook vaak aan de persoon achter het stuur ligt, want het gemiddelde niveau op een vrije dag is niet zo hoog, maar toch.quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:00 schreef StefanP het volgende:
De enige noemenswaardige Supra die ooit op de ring kwam, reed meteen een tijd die nog staat als een huis.
Tsjah... Als het doel van dit topic was om "aan te tonen" dat een supra beter is dan een veyron, mist dit natuurlijk sowieso zijn doel...quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:31 schreef StateOfMind het volgende:
Leuk dat die Supra (wat ik trouwens mooie wagens vind) een Veyron verslagen heeft, maar vergeet niet dat die Veyron een dikke 2 ton weegt; wat weegt die Supra?
At the end is en blijft een Veyron een auto die op elk gebied the top of the league is. Met niks anders te vergelijken.
-Edit: de foto's uit jouw 2e reply doen het niet-
Ik vind van wel. Dit topic zal nu weer Supra vs Porsche worden en wat er goed/slecht is aan Supra/Porsche.quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is dat een battle? Dat dacht ik niet. Zoiets als FC Bal op het dak vs AC Milan...
Sjonniebak die nog minimaal 25k kost voor eentje uit 94 met automaat? Ja echte sjonniebakquote:Op maandag 15 oktober 2007 07:53 schreef Bastardi het volgende:
Het zal ongetwijfeld een technisch goede auto zijn, maar dat neemt niet weg dat hij niet om aan te zien is. Een echte sjonnenbak voor overenthousiaste "the fast and the furious" kijkers.
Dat kun je je dus ernstig afvragen...quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
GO StefanP
Trouwens, ik blijf het leuk vinden, men heeft het over een Ferrari Enzo / Porche GT / Lambo Gallardo / Ford GT / Bugatti Veyron, en dan hebben ze het over een Fabrieks-Af wagen
Ja DUH! vandaar dat ze ook allemaal zo duur zijn. Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?
Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen
Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Het is helegaar geen Porsche vs supra... het is (kennelijk) Porsche en andere exoten vs getunede supra's. Dat is om te beginnen al een vergelijk die kant noch wal raakt. Daarnaast is de prestatie waar hier nogal hoog over wordt opgegeven een prestatie die eigenlijk niet zo heel veel voorstelt. De kunde van in rechte lijn rijden stelt niets voor bij de kunde die je nodig hebt om op een circuit (of rallyproef) hoge ogen te gooien. Natuurlijk is het werk van de tuners wel iets wat enige kunde nodig heeft, maar ik kan er niet warm of koud van worden.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:00 schreef tevebe het volgende:
Ik vind van wel. Dit topic zal nu weer Supra vs Porsche worden en wat er goed/slecht is aan Supra/Porsche.
Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:08 schreef tevebe het volgende:
Sjonniebak die nog minimaal 25k kost voor eentje uit 94 met automaat? Ja echte sjonniebak
Sterker nog: ik weet zeker dat dit niet zo is.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?
Jij hebt nog nooit in een auto van enige klasse gereden, is het niet?quote:Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen
Waarom doen ze het niet dan? Dat is toch van de zotte? Toyota (en ook Nissan) heeft meermaals bij Weissach aangeklopt om hulp. Het is maar dat je het weet.quote:Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Zoveel geld voor zo'n grafbak?quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:04 schreef tevebe het volgende:
Oh kijk dan ook maar eens op marktplaats....En op autotrader eentje uit 95, automaat, 27,5k met 200000km
Succes met het verkopen van de Golden Gate Bridge.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...
In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.
Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...
Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.
Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.
Leuk he, die Nigeriaanse scamquote:THIS IS AN UNIQUE CAR IT IS REGISTERED IN EUROPE AND CAN BE FOUND IN EUROPE.ALL EUROPEAN BUYERS CAN HAVE IT
SSSt nu verpest je zijn 'gelijk'.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
[..]
Leuk he, die Nigeriaanse scam
Dan nemen we alleen die eerste. Of de prijs die Classic en Sports Cars hanteert (en die weten gewoon waar ze het over hebben). 25K voor een supra is gewoon teveel. Maar je hebt altijd malloten.quote:
*kuch*quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelul. Als standaard auto legt de Supra het af tegen de 911 die 5 jaar eerder uitkwam. Zowel in rechte lijn als op het circuit (om niet te spreken over het feit dat het een lelijke sjonnenbak is af-fabriek). Dat het tunen van Supra's zo populair is geworden is gewoon omdat de auto het nodig had.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...
In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.
Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...
Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.
Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.
Ah, je hebt het over jezelf? Voorlopig maak ik hier alleen melding van de zoveelste krachttoer van een monster van een auto. De enige sneue reacties zijn die van jezelf en anderen die, in plaats van met iets normaals te plaatsen, meteen met hun 'ja, maar!' recties bij komen zonder ook maar een moment met een betere prestatie te komen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:32 schreef Pharell het volgende:
dat is lang geleden dat stefanp weer een supra (lees ik fap op mezelf met mn supra gelul) topic heeft geopend
t blijft sneu om te zien hoe die jongen zichzelf zo belachelijk weet te maken met zn praatjes![]()
![]()
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
Op alle kategorieen op de 0-100 en topsnelheid na werd de Supra beter getest. En laat je die topsnelheid nou eenvoudig d.m.v. het verwijderen van een zekeringetje tot 280km/u brengen, en die 0-100 richting 4 seconden door de boost van de stock turbo's eenvoudig te verhogen.
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 03:55 schreef StefanP het volgende:
Link 1 --> scammer... nieuwtje voor je: driekwart van alle supras op mobile.de zijn scams.
Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.quote:Zal ik je eens wat vertellen? Supras zijn de enige auto's die binnen tien jaar tijd gebruikt evenveel kosten als nieuw.
Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.quote:Om dat te ontkennen terwijl ze je Porsches stof doen happen
Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.quote:Het is namelijk geen dertien in een dozijn Porsche die na 5 jaar al geen cent meer waard is...![]()
Touché, ben benieuwd wat die blaaskaak hierop te vertellen heeftquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...
[..]
Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.
[..]
Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.
[..]
Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.
Er is geen auto die ik ken die zo vaak wordt gemodificeerd. Als dat geen bewijs is dat toyota een auto heeft afgeleverd die niet goed is af-fabriek...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |