abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_53920217
Veyrons, Vipers, Porsches eat your heart out.

Klinkt simpel, niet? In precies 1.609 kilometer, vanaf een staande start, zo snel mogelijk over de finish te gaan: de Texas Mile. Pas nadat het evenement drie jaar lang gehouden was, deed er vorig jaar voor het eerst een Supra mee. Vanzelfsprekend verbrak die meteen het record: 327km/uur.

Natuurlijk deden ze dit jaar ook weer mee, en alle twin turbo Vipers, Porsches, Ford GTs, Turbo Hayabusas en Veyrons mochten wederom stof happen: 367km/uur. Niet slecht, op 18" velgen en straatbanden met een stock gewicht, stock aandrijflijn Supra... de tientallen andere auto's konden met honderden runs niet in de buurt komen. O ja, dit was in de "street unlimited" kategorie, maar de snelheid was 5mph hoger dan de "race unlimited" klasse.

De officiele resultaten:
1. SVS Viper Twin-Turbo: 223 MPH; 1st place Race Car Unlimited class

2. AutoBanh '98 MKIV Supra: 222.3 MPH (formerly third place at 212 MPH); 1st place Street Car Unlimited class
UPDATE today 7th: Autobanh Supra Just ran a 228.7 MPH !!!

3. Heffner Ford GT Twin-Turbo: 222.2 MPH (formerly 215 MPH);

4. Eddie Bello (!) Porsche 993(?): 210 MPH;
UPDATE today 7th: Eddie Bello 219MPH

5. Viper GTS Twin-Turbo (Mike): 205 MPH;

6. SRT10 Twin Turbo: 205 MPH (formerly 199.6 MPH)

7. Ford GT with bolt-ons: 199.8 MPH;

8. Evo 700: 185 MPH;

9. '07 C6 Z06 with H/C package: 178 MPH.


Video, van buiten:
http://s160.photobucket.com/albums/t169/roadsterdoc/TXmile/?action=view¤t=MOV02351.flv

Video, in-car:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5093848506868665054&q=Texas+Mile+Turbo+Supra&total=2&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

In Polen wordt er momenteel een Supra geprept (aerodynamisch, voor de veiligheid dus) om >400km/u te gaan. Diezelfde Supra liep vorig jaar nog 362km/uur maar de bestuurder durfde niet harder:



Niet slecht toch, voor een 15-jaar oude auto met slechts een 2997cctje onder de motorkap...

Wat foto's van dit jaar:











http://i221.photobucket.c(...)isa/texasmile083.jpg

http://i221.photobucket.c(...)isa/texasmile067.jpg


O ja: hij had nog een versnelling over en de boost stond op slechts 32 PSI... die Poolse Supra heeft op een recht stuk snelweg zonder afstandsbeperking dus volop kans om die 400km/u ook daadwerkelijk te halen.

Als dat geen bewijs is van de enorme kracht en overdimensionering die Toyota in deze auto gestopt heeft....

[ Bericht 3% gewijzigd door StefanP op 14-10-2007 03:59:56 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53920267
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 03:44 schreef StefanP het volgende:


Als dat geen bewijs is van de enorme kracht en overdimensionering die Toyota in deze auto gestopt heeft....
Volgens mij was dit al bekend

Maar idd erg indrukwekkend, die banden ook in dat filmpje joh
pi_53920330
Het blijft een Supra.
pi_53920344
Wat foto's van lokale 1000+rwhp Viper eigenaren die ook meededen:









































Meer foto's:

http://www.ricekiller.com/forums/showthread.php?t=32300

[ Bericht 6% gewijzigd door StefanP op 14-10-2007 04:16:27 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 14 oktober 2007 @ 04:10:06 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53920347
Ik had eigenlijk wel verwacht dat SteefP nu een Trans Am of Corvette zou rijden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_53920357
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 04:05 schreef gelly het volgende:
Het blijft een Supra.
Alleen jaloerse mensen pretenderen dat ze niet voorbij een merknaampje kunnen kijken.... Prestaties > merknaampjes. Da's nou het mooie aan zo'n wedstrijd: niemand kan het schelen dat je in een of andere dure exoot rijdt. Toch leuk dat je voor het eerst in PTA komt enkel en alleen om een doorzichtige stoot onder de gordel uit te delen aan iemand die je niet mag.
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 04:10 schreef popolon het volgende:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat SteefP nu een Trans Am of Corvette zou rijden.
Ik rijd tegenwoordig ook in een Corvette hoor, maar ik blijf fan van Supras en koop er ongetwijfeld nog een aantal de komende jaren. Er is gewoon geen beter platform om een onvoorstelbaar monster mee te bouwen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53920391
Nee, ik vind het gewoon een lelijke bak. Bovendien vind ik een sprintje trekken niet bepaalt het summum van autoracen.
  zondag 14 oktober 2007 @ 04:23:58 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53920406
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 04:12 schreef StefanP het volgende:


Ik rijd tegenwoordig ook in een Corvette hoor, maar ik blijf fan van Supras en koop er ongetwijfeld nog een aantal de komende jaren. Er is gewoon geen beter platform om een onvoorstelbaar monster mee te bouwen.
Die ziet er best leuk uit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 14 oktober 2007 @ 05:31:42 #9
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_53920628
LOL eeh nou sjek dit. die zet die toyota geheel voor lul. en is nog streetlegal ook .

http://www.pinkpower.nl/sneller-dan-de-veyron/
  zondag 14 oktober 2007 @ 06:24:03 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53920712
euh en nu dat ding de bocht door

porsche laat niks van 'm heel
Huilen dan.
pi_53920739
Laat de Supra nou ook een fantastische circuitauto zijn waar je met een paar wijzigingen ringtijden mee rijdt waar 99% van de exoten jaloers op is Maar daar gaat het bij deze race en in dit topic dus niet om.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53920930
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 06:24 schreef Isdatzo het volgende:
euh en nu dat ding de bocht door

porsche laat niks van 'm heel
Blah blah, weer een Porsche fanboy die thuis zit met een schaal auto en waarschijnlijk rondrijd op een bakfiets

Mooie vette btw
  zondag 14 oktober 2007 @ 09:45:40 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53921103
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 09:08 schreef Cry0_2007 het volgende:

[..]

Blah blah, weer een Porsche fanboy die thuis zit met een schaal auto en waarschijnlijk rondrijd op een bakfiets

Mooie vette btw


en nee, sorry, ik heb inderdaad geen porsche. maar ook geen bakfiets
Huilen dan.
pi_53921256
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 06:58 schreef StefanP het volgende:
Laat de Supra nou ook een fantastische circuitauto zijn waar je met een paar wijzigingen ringtijden mee rijdt waar 99% van de exoten jaloers op is Maar daar gaat het bij deze race en in dit topic dus niet om.
http://www.fastestlaps.com/track2.html
http://www.esma.no/nordschleife.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times

Zeker een respectabele tijd maar nog wel voorbij gestreefd door de echt opgepompte exoten. Alhoewel deze Supra niet bij de snelste tracktimes van road legal auto's staat.

Ach ja who gives a fuck anyway, het is iig enorm snel
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:00:31 #15
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_53921562
In precies 1.609 kilometer?
A.F.C. Ajax
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:07:32 #16
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53921623
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 04:12 schreef StefanP het volgende:

[..]

Alleen jaloerse mensen pretenderen dat ze niet voorbij een merknaampje kunnen kijken.... Prestaties > merknaampjes. Da's nou het mooie aan zo'n wedstrijd: niemand kan het schelen dat je in een of andere dure exoot rijdt. Toch leuk dat je voor het eerst in PTA komt enkel en alleen om een doorzichtige stoot onder de gordel uit te delen aan iemand die je niet mag.
[..]
Dat is slechts jouw mening.
Jij gaat voor prestaties, ik niet.
Ik vind een supra een baggerlelijke auto, en zal er nooit een kopen.
Hartstikke leuk dat ie harder gaat dan een veyron, maar om te zeggen dat je wat speciaals hebt... :
Signature.
pi_53922334
Hilarisch, dat je Supra blijft aanprijzen, en daarmee ieder punt van kritiek zoveel probeert te vermijden.

Feit blijft dat Supra een niet zo bijzondere bak is. Ook niet als hij in dit geval naar 3.7 liter opgeboord is. Als je een Porsche bi-turbo gaat tunen, dan verbrijzelt-ie met de grootste gemak de record van je Supra's. Maar nee, in tegenstelling tot jou willen de eigenaars 'm ook ermee circuitrijden, in plaats van alleen maar stuur vastklemmen en rechtuitrijden.

Verder speelt het ook mee dat de 2JZ-GE overengineered is, waardoor hij niet soepel genoeg is om de veranderingen in track en versnellingen het hoofd te bieden. Gewoon gaspedaal lang mogelijk indrukken. Laat je 'm in toeren iets zakken, en daar begint de ellende al

Ter vergelijking: tot nu toe zijn er 2000 Skyline's GT-R gebouwd, en slechts in 3 landen uitgebracht. Hoewel de meesten in de garage/museum bleven, gingen sommige eigenaars ze tunen. En wat blijkt. Ze breken alle circuitrecords. Ook de record van je supra breken ze. En wel met 391 km/h. Best aardig, aangezien ze niet eens aerodynamisch zijn, 4WD, hoge cw waarde hebben, en een pruttelmotortje van 2600cc hebben, die niet voor track ritten gebouwd is.

En dan de Supra's? Er zijn tienduizenden van gebouwd, zo niet honderdduizend. Ze zijn wereldwijd massaal uitgebracht. En wat blijkt? Geen enkele Supra wist maar ook iets noemenswaardig op een circuit te presteren, terwijl je ze makkelijk kunt kopen en tunen. Wat een waardeloze bak.

Toegegeven: uit 3.7 liter met 2 big ass turbo's perst de 2JZ-GE veel pk's uit. Maar daar blijft het slechts ook bij. Want de vele Supra's weten dat niet eens om te zetten in prestaties. Het is wel een geinige bak, net als een NSX of whatever. Meer niet...

[ Bericht 3% gewijzigd door BodySporter op 14-10-2007 12:26:17 ]
pi_53923538
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 06:58 schreef StefanP het volgende:
Laat de Supra nou ook een fantastische circuitauto zijn waar je met een paar wijzigingen ringtijden mee rijdt waar 99% van de exoten jaloers op is
Gelul. Als standaard auto legt de Supra het af tegen de 911 die 5 jaar eerder uitkwam. Zowel in rechte lijn als op het circuit (om niet te spreken over het feit dat het een lelijke sjonnenbak is af-fabriek). Dat het tunen van Supra's zo populair is geworden is gewoon omdat de auto het nodig had.

Zelfs zwaar getuned lukt het de Supra overigens niet om op het circuit indruk te maken. Tuurlijk, met heel veel aanpassingen kun je er een hele beste tijd mee zetten, maar Achim presteert ook beste tijden op de ring met een Mini clubman... Als je maar genoeg wijzigt kun je dus zelfs een trage auto snelle tijden neer laten zetten.

Racen in rechte lijn is overigens voor mensen die geen talent hebben voor het echte racen... Iedere domme lul kan snel rechtuit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53923655
Hey StefanP, je zit al te lang in de US of A, wij gebruiken een komma en geen punt!

Hoe het er nu staat is het duizendzeshonderdnegen kilometer !!!!
pi_53932571
Ah ja de oude battle wat beter is. Supra vs Porsche.
pi_53933973
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:54 schreef tevebe het volgende:
Ah ja de oude battle wat beter is. Supra vs Porsche.
Is dat een battle? Dat dacht ik niet. Zoiets als FC Bal op het dak vs AC Milan...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53934151
Omdat je je niet ontopic kunt houden zal ik je even een veeg uit de pan geven:

/offtopic
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:02 schreef BodySporter het volgende:
Hilarisch, dat je Supra blijft aanprijzen, en daarmee ieder punt van kritiek zoveel probeert te vermijden.

Feit blijft dat Supra een niet zo bijzondere bak is. Ook niet als hij in dit geval naar 3.7 liter opgeboord is.
3.7 liter Je kunt een 2JZ niet eens 3.7 liter maken. En al zeker niet door de boring te vergroten; dat doe je door de slag te wijzigen. Je weet dus gewoon totaal niet waar je het over hebt.
quote:
Als je een Porsche bi-turbo gaat tunen, dan verbrijzelt-ie met de grootste gemak de record van je Supra's.
Wat ben jij voor papieren racer? Een 996 of 997 turbo, stock of niet, heeft geen schijn van kans tegen een single supra in de TX mile, wat ook wel bewezen wordt door het feit dat er jaarlijks tig Porsches meedoen en er geen enkele ook maar de 200mph haalt. Er doen tientallen Porsche GT2s, GT3s en zelfs GTs mee.
quote:
Maar nee, in tegenstelling tot jou willen de eigenaars 'm ook ermee circuitrijden, in plaats van alleen maar stuur vastklemmen en rechtuitrijden.
Wat loop je nou te zeuren? Zoals ik al schreef, gaat het in deze race om snelheid. Zie jij ergens een circuit? Nou? Wanneer je een Supra op een circuit zet, gebruik je zo'n turbo niet. Nogal wiedes. En laat de Blitz Supra, vrijwel de enige Supra die ooit op de ring geweest is, nou een tijd neergezet hebben die nog steeds staat, tussen tienduizenden verschillende Porsches die daar wekelijks rijden. Nog wat voorbeelden:

http://video.google.com/videosearch?hl=en&q=gsc+supra&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wv
De GSC Supra, die met een nihil budget tussen honderden andere professionele racers derde eindigde in de One Lap of America. Of anders Andi Baratchi, die jaren geleden al vierde en zesde werd.

http://www.youtube.com/watch?v=vQ09tEReSXc
http://www.youtube.com/watch?v=MFb-N66C1BQ
http://www.youtube.com/watch?v=-OcX8loDwR0
http://www.youtube.com/watch?v=HyZiFS5jXbg
Wat Time Attack videos.

Feit is gewoon dat wanneer het handjevol Supras in elk evenement waar ze meedoen, met een enkele auto en een enkel model, heel succesvol zijn. Daar kun je met je twintig verschillende types Porsches een puntje aan zuigen.
quote:
Verder speelt het ook mee dat de 2JZ-GE overengineered is, waardoor hij niet soepel genoeg is om de veranderingen in track en versnellingen het hoofd te bieden. Gewoon gaspedaal lang mogelijk indrukken. Laat je 'm in toeren iets zakken, en daar begint de ellende al
De GE zit in de NA. De turbo is een 2JZ-GTE. Je weet echt niet waar je het over hebt. Heb je enig idee hoeveel koppel de 2JZ-GTE biedt bij lage toeren? 'Niet soepel' - ben je niet goed wijs? Als er een motor is die soepel is, dan is het wel een inlijn zes, en de 2JZ is het summum op dat gebied. De 2JZ is zo sterk omdat hij van ijzer is, omdat alles gesmeed is en omdat de olietoevoer e.d. gemaakt zijn voor 800+Pk. Vertel eens wat het materiaal te maken heeft met een koppelkromme? Want vanzelfsprekend ben je een expert op dat gebied. Kom, vertel ons ook eens over je ervaringen in talloze Porsches en Supras die het tegendeel bewijzen.
quote:
Ter vergelijking: tot nu toe zijn er 2000 Skyline's GT-R gebouwd, en slechts in 3 landen uitgebracht. Hoewel de meesten in de garage/museum bleven, gingen sommige eigenaars ze tunen. En wat blijkt. Ze breken alle circuitrecords. Ook de record van je supra breken ze. En wel met 391 km/h. Best aardig, aangezien ze niet eens aerodynamisch zijn, 4WD, hoge cw waarde hebben, en een pruttelmotortje van 2600cc hebben, die niet voor track ritten gebouwd is.
Hier bewijs je gewoon dat je een fanboy bent die niet verder komt dan wat Google videos en artikelen uit je lokale rice blad. De Skyline komt kwalitatief geen moment in de buurt komt van de Supra en zijn motor van boven tot onder gereviseerd worden wil je boven de 550PK uitkomen. Leuke circuitauto hoor, maar daar blijft het ook bij.

Maar goed hoor: kom maar eens met je bron. Sterker nog, ik paypal jou direct 50 euro als jij hier een bron plaatst van een Skyline met stock aandrijflijn die in 1 mijl vanaf een staande start 391km/uur weet te bereiken. Put your money where your mouth is! Zelfs op een ongelimiteerd stuk weg haalt een Skyline nog geen 300km/u. Zelfs de zwaar gemodde Jun Skyline wordt verpletterd door deze stock Supra, op een run na. Die Skyline heeft een custom transmissie en aandrijfas om zo toch maar net 350km/u te kunnen halen, en dan al helemaal niet in 1 mijl afstand. De Supra van de TX mile heeft nog een versnelling over ook. Da's toch wel pijnlijk, niet, om een professionele outfit uit Japan met een totaal custom Skyline vernederd te zien worden door een stock Supra uit de VS met een amateur achter het stuur?

Nog wat cijfertjes van Skyline GTRs uit de UK die in anderhalve mijl net 200mph weten te halen.
quote:
En dan de Supra's? Er zijn tienduizenden van gebouwd, zo niet honderdduizend. Ze zijn wereldwijd massaal uitgebracht. En wat blijkt? Geen enkele Supra wist maar ook iets noemenswaardig op een circuit te presteren, terwijl je ze makkelijk kunt kopen en tunen. Wat een waardeloze bak.
Tienduizenden, honderdduizenden zelfs! Newsflash: er zijn in de EU een paar honderd Supras verkocht en in de VS net tienduizend rond. De enige noemenswaardige Supra die ooit op de ring kwam, reed meteen een tijd die nog staat als een huis. De enige Supras die ooit in de One Lap of America meededen, eindigden in de top 5. De Rhys Millen Supra die op Pike's Peak reed, daarvan staat het record nog steeds. De remafstand van 70-0 MPH voor een Supra stond voor 12 jaar tot de Enzo het verbrak. De Supra is de snelste stock gewicht six-speed auto ter wereld. De Supra is de snelste auto op de staande mijl ter wereld. Niet slecht toch, voor die tienduizend Supras in de VS?
quote:
Toegegeven: uit 3.7 liter met 2 big ass turbo's perst de 2JZ-GE veel pk's uit. Maar daar blijft het slechts ook bij. Want de vele Supra's weten dat niet eens om te zetten in prestaties. Het is wel een geinige bak, net als een NSX of whatever. Meer niet...
Zie de alinea hierboven

/offtopic
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53934955
Leuk dat die Supra (wat ik trouwens mooie wagens vind) een Veyron verslagen heeft, maar vergeet niet dat die Veyron een dikke 2 ton weegt; wat weegt die Supra?

At the end is en blijft een Veyron een auto die op elk gebied the top of the league is. Met niks anders te vergelijken.


-Edit: de foto's uit jouw 2e reply doen het niet-

[ Bericht 10% gewijzigd door StateOfMind op 14-10-2007 22:42:34 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_53935380
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:00 schreef StefanP het volgende:
De enige noemenswaardige Supra die ooit op de ring kwam, reed meteen een tijd die nog staat als een huis.
Gek, ik zie ze toch vaak genoeg op de Ring. En tot op heden ben ik er niet één tegengekomen die sneller was dan ik. Wat ook vaak aan de persoon achter het stuur ligt, want het gemiddelde niveau op een vrije dag is niet zo hoog, maar toch.

Of bedoelde je met "noemenswaardig" dat een standaard Supra niet de moeite waard is om te noemen.

Die tot 650 pk getunede Supra legt het gewoon af tegen een af-fabriek GT2 met minder vermogen. En ik herhaal mijn commentaar over de Ringmini. Je ziet de gekste auto's die snel gemaakt zijn. Dat kan doordat je dan geen enkel compromis hoeft te sluiten. Dat moet de producent wel omdat de meeste auto's gewoon voor straatgebruik gekocht worden en dan moet een auto ook aan allerhande andere voorwaarden voldoen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:58:19 #25
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_53935738
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:31 schreef StateOfMind het volgende:
Leuk dat die Supra (wat ik trouwens mooie wagens vind) een Veyron verslagen heeft, maar vergeet niet dat die Veyron een dikke 2 ton weegt; wat weegt die Supra?

At the end is en blijft een Veyron een auto die op elk gebied the top of the league is. Met niks anders te vergelijken.


-Edit: de foto's uit jouw 2e reply doen het niet-
Tsjah... Als het doel van dit topic was om "aan te tonen" dat een supra beter is dan een veyron, mist dit natuurlijk sowieso zijn doel...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 15 oktober 2007 @ 00:54:28 #26
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_53939450
Tsja ik ben het wel met DS4 eens in deze, maar dan niet Porsche specifiek.

Supra heeft natuurlijk een geweldig motorblok als je naar heel veel power op zoek bent, sowieso loopt een I6 altijd mooi.

Probleem met een standaard Supra is dat ze veel te zwaar zijn en de gewichtsverdeling in het chassis ook niet meehelpt. Dikke I6 voorin plus de hele biturbo assembly is dodelijk voor je entry snelheid. Het is fabrieksaf meer een GT en vergeleken met anderen in die vermogensklasse en van ongeveer hetzelfde bouwjaar ala Honda NSX-R of 993 911 Carra rijd zo'n ding nog geen deuk in een pakje boter. HHR tijden wijzen dat uit, 6 sec verschil op zo'n kort baantje is een eeuwigheid in racetermen. Dat zou betekenen dat de Supra in minder als 20 minuten gelapped word, om je even een voorstelling te geven. Of een andere vergelijk een MR2 Turbo rijd op HHR maar 1 sec langzamer als en Supra, ondanks een aanmerkelijk lagere PK/KG.

Enige 'oneerlijkheid' in deze is natuurlijk dat fabrikanten als Porsche hun auto's eindeloos testen op de ring en HHR en dus superveel afstelgegevens hebben.

Ga je tunen dan kom je natuurlijk een heel eind, en wat daar in meehelpt is gewoon dat je voor relatief weinig geld een hoop power uit een supra motor perst. Heb je vrij regelement mbt vermogen bij circuitracen is dat ideaal, maar als je daarin beperkt bent dan zou ik bijvoorbeeld eerder een NSX-R als basisauto pakken als we in de japanse hoek blijven.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_53941598
Het zal ongetwijfeld een technisch goede auto zijn, maar dat neemt niet weg dat hij niet om aan te zien is. Een echte sjonnenbak voor overenthousiaste "the fast and the furious" kijkers.
pi_53954449
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 21:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dat een battle? Dat dacht ik niet. Zoiets als FC Bal op het dak vs AC Milan...
Ik vind van wel. Dit topic zal nu weer Supra vs Porsche worden en wat er goed/slecht is aan Supra/Porsche.
pi_53954569
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 07:53 schreef Bastardi het volgende:
Het zal ongetwijfeld een technisch goede auto zijn, maar dat neemt niet weg dat hij niet om aan te zien is. Een echte sjonnenbak voor overenthousiaste "the fast and the furious" kijkers.
Sjonniebak die nog minimaal 25k kost voor eentje uit 94 met automaat? Ja echte sjonniebak
  maandag 15 oktober 2007 @ 21:20:43 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_53954825
1 ding: rechtuit racen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_53955255
GO StefanP

Trouwens, ik blijf het leuk vinden, men heeft het over een Ferrari Enzo / Porche GT / Lambo Gallardo / Ford GT / Bugatti Veyron, en dan hebben ze het over een Fabrieks-Af wagen

Ja DUH! vandaar dat ze ook allemaal zo duur zijn. Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?

Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen


Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:04:24 #32
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_53955908
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
GO StefanP

Trouwens, ik blijf het leuk vinden, men heeft het over een Ferrari Enzo / Porche GT / Lambo Gallardo / Ford GT / Bugatti Veyron, en dan hebben ze het over een Fabrieks-Af wagen

Ja DUH! vandaar dat ze ook allemaal zo duur zijn. Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?

Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen


Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Dat kun je je dus ernstig afvragen...

Voor een productie-wagen moet je namelijk compromissen sluiten... Wat dus bij zo'n supra niet echt gebeurt...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_53956980
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:00 schreef tevebe het volgende:

Ik vind van wel. Dit topic zal nu weer Supra vs Porsche worden en wat er goed/slecht is aan Supra/Porsche.
Het is helegaar geen Porsche vs supra... het is (kennelijk) Porsche en andere exoten vs getunede supra's. Dat is om te beginnen al een vergelijk die kant noch wal raakt. Daarnaast is de prestatie waar hier nogal hoog over wordt opgegeven een prestatie die eigenlijk niet zo heel veel voorstelt. De kunde van in rechte lijn rijden stelt niets voor bij de kunde die je nodig hebt om op een circuit (of rallyproef) hoge ogen te gooien. Natuurlijk is het werk van de tuners wel iets wat enige kunde nodig heeft, maar ik kan er niet warm of koud van worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53957291
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:08 schreef tevebe het volgende:

Sjonniebak die nog minimaal 25k kost voor eentje uit 94 met automaat? Ja echte sjonniebak
Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...

In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.

Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...

Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.

Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53957470
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?
Sterker nog: ik weet zeker dat dit niet zo is.
quote:
Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen
Jij hebt nog nooit in een auto van enige klasse gereden, is het niet?
quote:
Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Waarom doen ze het niet dan? Dat is toch van de zotte? Toyota (en ook Nissan) heeft meermaals bij Weissach aangeklopt om hulp. Het is maar dat je het weet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53957521
Oh kijk dan ook maar eens op marktplaats....En op autotrader eentje uit 95, automaat, 27,5k met 200000km
Succes met het verkopen van de Golden Gate Bridge.
pi_53957771
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:04 schreef tevebe het volgende:
Oh kijk dan ook maar eens op marktplaats....En op autotrader eentje uit 95, automaat, 27,5k met 200000km
Succes met het verkopen van de Golden Gate Bridge.
Zoveel geld voor zo'n grafbak?
X
X
X
pi_53957892
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...

In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.

Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...

Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.

Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.
quote:
THIS IS AN UNIQUE CAR IT IS REGISTERED IN EUROPE AND CAN BE FOUND IN EUROPE.ALL EUROPEAN BUYERS CAN HAVE IT
Leuk he, die Nigeriaanse scam
pi_53957975
Ja je kunt die van 6500 kopen die DS4 aangaf. Ik denk alleen dat je de auto nooit zult zien. 6500 voor 700pk.. wie daar in trapt moet wel stom zijn.
  maandag 15 oktober 2007 @ 23:19:29 #40
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_53957983
Reële waarde en vraagprijs liggen natuurlijk niet altijd op dezelfde lijn.

Voor sommige typen E30 M3 vragen ze ook ruim 20K om een voorbeeld te noemen, terwijl dat natuurlijk belachelijk is als je naar alleen bouwjaar en toenmalige aanschafprijs kijkt.

Volgens mij kostten die van Stefan zelf nog veel meer als die 27K dus het is maar net wat heb je er voor over.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_53957996
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


[..]

Leuk he, die Nigeriaanse scam
SSSt nu verpest je zijn 'gelijk'.
pi_53958082
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Leuk he, die Nigeriaanse scam
Dan nemen we alleen die eerste. Of de prijs die Classic en Sports Cars hanteert (en die weten gewoon waar ze het over hebben). 25K voor een supra is gewoon teveel. Maar je hebt altijd malloten.

Zo zie je ook in de Porschewereld mensen die idiote bedragen vragen voor hun auto. Altijd de mooiste van NL. Maar mooi dat ze jaaaaaaaren te koop staan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53958402
dat is lang geleden dat stefanp weer een supra (lees ik fap op mezelf met mn supra gelul) topic heeft geopend

t blijft sneu om te zien hoe die jongen zichzelf zo belachelijk weet te maken met zn praatjes
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_53961387
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelul. Als standaard auto legt de Supra het af tegen de 911 die 5 jaar eerder uitkwam. Zowel in rechte lijn als op het circuit (om niet te spreken over het feit dat het een lelijke sjonnenbak is af-fabriek). Dat het tunen van Supra's zo populair is geworden is gewoon omdat de auto het nodig had.
*kuch*







Op alle kategorieen op de 0-100 en topsnelheid na werd de Supra beter getest. En laat je die topsnelheid nou eenvoudig d.m.v. het verwijderen van een zekeringetje tot 280km/u brengen, en die 0-100 richting 4 seconden door de boost van de stock turbo's eenvoudig te verhogen. O ja, het prijsverschil van 64000$ is ook niet niks.

Voorlopig ben ik de enige die hier met bronnen komt...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53961420
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 22:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...

In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.

Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...

Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.

Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.


Ken je het gezegde "know when to pick your fights"?

Link 1 --> scammer... nieuwtje voor je: driekwart van alle supras op mobile.de zijn scams.
Link 2 --> een nog grotere scammer. Lees die beschrijving nog maar eens. Buiten dat het zoals altijd cut&paste is, dacht je nou echt dat je zo'n auto voor minder dan 40000$ kocht?
Link 3 --> het wordt een beetje afgezaagd. Kies je ze expres uit? Wederom: scammer.

Zal ik je eens wat vertellen? Supras zijn de enige auto's die binnen tien jaar tijd gebruikt evenveel kosten als nieuw. Da's meer dan je van die Porsches van een ton kunt zeggen. Je mag ze dan niet mooi vinden, dat vind ik best hoor, maar het is een feit dat ze onverwoestbaar zijn, dat je er meer PK uit kunt halen dan waaruit dan ook en dat ze enorm gewild en dus peperduur zijn. Om dat te ontkennen terwijl ze je Porsches stof doen happen (kuch - zie het artikel hierboven of de vele wapenfeiten uit mijn eerdere post), is gewoon je ogen sluiten voor de feiten.

Ik heb wat betere links voor je kwa prijs:
http://www.vipimports.com/Car-Toyota-23/toyota23.htm
http://vipimports.com/Car-Toyota-9/toyota9.htm
http://vipimports.com/Car-Toyota-8/toyota8.htm
duur
prijzig
nog eventjes sparen

Het is algemeen bekend dat de KBB values niet van toepassing zijn op Supras. Het is namelijk geen dertien in een dozijn Porsche die na 5 jaar al geen cent meer waard is...

Liefs,

Stefan
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53961433
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:32 schreef Pharell het volgende:
dat is lang geleden dat stefanp weer een supra (lees ik fap op mezelf met mn supra gelul) topic heeft geopend

t blijft sneu om te zien hoe die jongen zichzelf zo belachelijk weet te maken met zn praatjes
Ah, je hebt het over jezelf? Voorlopig maak ik hier alleen melding van de zoveelste krachttoer van een monster van een auto. De enige sneue reacties zijn die van jezelf en anderen die, in plaats van met iets normaals te plaatsen, meteen met hun 'ja, maar!' recties bij komen zonder ook maar een moment met een betere prestatie te komen.

Veel plezier nog met je derdehands fietsje.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53961806
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:

Op alle kategorieen op de 0-100 en topsnelheid na werd de Supra beter getest. En laat je die topsnelheid nou eenvoudig d.m.v. het verwijderen van een zekeringetje tot 280km/u brengen, en die 0-100 richting 4 seconden door de boost van de stock turbo's eenvoudig te verhogen.
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.

Overigens vreemd dat de supra hier binnen de 5 seconden naar de 60 mph gaat, de testen die ik onder ogen heb gekregen zitten rond de 6 seconden te dansen.

Bron voor jou, als je daar gelukkig van wordt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53961853
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 03:55 schreef StefanP het volgende:

Link 1 --> scammer... nieuwtje voor je: driekwart van alle supras op mobile.de zijn scams.
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...
quote:
Zal ik je eens wat vertellen? Supras zijn de enige auto's die binnen tien jaar tijd gebruikt evenveel kosten als nieuw.
Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.
quote:
Om dat te ontkennen terwijl ze je Porsches stof doen happen
Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.
quote:
Het is namelijk geen dertien in een dozijn Porsche die na 5 jaar al geen cent meer waard is...
Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.

Er is geen auto die ik ken die zo vaak wordt gemodificeerd. Als dat geen bewijs is dat toyota een auto heeft afgeleverd die niet goed is af-fabriek...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53961899
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 07:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...
[..]

Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.
[..]

Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.
[..]

Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.

Er is geen auto die ik ken die zo vaak wordt gemodificeerd. Als dat geen bewijs is dat toyota een auto heeft afgeleverd die niet goed is af-fabriek...
Touché, ben benieuwd wat die blaaskaak hierop te vertellen heeft
pi_53961942
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')