Volgens mij was dit al bekendquote:Op zondag 14 oktober 2007 03:44 schreef StefanP het volgende:
Als dat geen bewijs is van de enorme kracht en overdimensionering die Toyota in deze auto gestopt heeft....
Alleen jaloerse mensen pretenderen dat ze niet voorbij een merknaampje kunnen kijken.... Prestaties > merknaampjes. Da's nou het mooie aan zo'n wedstrijd: niemand kan het schelen dat je in een of andere dure exoot rijdt. Toch leuk dat je voor het eerst in PTA komt enkel en alleen om een doorzichtige stoot onder de gordel uit te delen aan iemand die je niet mag.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:05 schreef gelly het volgende:
Het blijft een Supra.
Ik rijd tegenwoordig ook in een Corvette hoor, maar ik blijf fan van Supras en koop er ongetwijfeld nog een aantal de komende jaren. Er is gewoon geen beter platform om een onvoorstelbaar monster mee te bouwen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:10 schreef popolon het volgende:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat SteefP nu een Trans Am of Corvette zou rijden.
Die ziet er best leuk uit.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:12 schreef StefanP het volgende:
Ik rijd tegenwoordig ook in een Corvette hoor, maar ik blijf fan van Supras en koop er ongetwijfeld nog een aantal de komende jaren. Er is gewoon geen beter platform om een onvoorstelbaar monster mee te bouwen.
Blah blah, weer een Porsche fanboy die thuis zit met een schaal auto en waarschijnlijk rondrijd op een bakfietsquote:Op zondag 14 oktober 2007 06:24 schreef Isdatzo het volgende:
euh en nu dat ding de bocht door
porsche laat niks van 'm heel![]()
![]()
quote:Op zondag 14 oktober 2007 09:08 schreef Cry0_2007 het volgende:
[..]
Blah blah, weer een Porsche fanboy die thuis zit met een schaal auto en waarschijnlijk rondrijd op een bakfiets![]()
Mooie vette btw![]()
http://www.fastestlaps.com/track2.htmlquote:Op zondag 14 oktober 2007 06:58 schreef StefanP het volgende:
Laat de Supra nou ook een fantastische circuitauto zijn waar je met een paar wijzigingen ringtijden mee rijdt waar 99% van de exoten jaloers op isMaar daar gaat het bij deze race en in dit topic dus niet om.
Dat is slechts jouw mening.quote:Op zondag 14 oktober 2007 04:12 schreef StefanP het volgende:
[..]
Alleen jaloerse mensen pretenderen dat ze niet voorbij een merknaampje kunnen kijken.... Prestaties > merknaampjes. Da's nou het mooie aan zo'n wedstrijd: niemand kan het schelen dat je in een of andere dure exoot rijdt. Toch leuk dat je voor het eerst in PTA komt enkel en alleen om een doorzichtige stoot onder de gordel uit te delen aan iemand die je niet mag.
[..]
Gelul. Als standaard auto legt de Supra het af tegen de 911 die 5 jaar eerder uitkwam. Zowel in rechte lijn als op het circuit (om niet te spreken over het feit dat het een lelijke sjonnenbak is af-fabriek). Dat het tunen van Supra's zo populair is geworden is gewoon omdat de auto het nodig had.quote:Op zondag 14 oktober 2007 06:58 schreef StefanP het volgende:
Laat de Supra nou ook een fantastische circuitauto zijn waar je met een paar wijzigingen ringtijden mee rijdt waar 99% van de exoten jaloers op is![]()
Is dat een battle? Dat dacht ik niet. Zoiets als FC Bal op het dak vs AC Milan...quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:54 schreef tevebe het volgende:
Ah ja de oude battle wat beter is. Supra vs Porsche.
3.7 literquote:Op zondag 14 oktober 2007 12:02 schreef BodySporter het volgende:
Hilarisch, dat je Supra blijft aanprijzen, en daarmee ieder punt van kritiek zoveel probeert te vermijden.
Feit blijft dat Supra een niet zo bijzondere bak is. Ook niet als hij in dit geval naar 3.7 liter opgeboord is.
quote:Als je een Porsche bi-turbo gaat tunen, dan verbrijzelt-ie met de grootste gemak de record van je Supra's.
Wat loop je nou te zeuren? Zoals ik al schreef, gaat het in deze race om snelheid. Zie jij ergens een circuit? Nou? Wanneer je een Supra op een circuit zet, gebruik je zo'n turbo niet. Nogal wiedes. En laat de Blitz Supra, vrijwel de enige Supra die ooit op de ring geweest is, nou een tijd neergezet hebben die nog steeds staat, tussen tienduizenden verschillende Porsches die daar wekelijks rijden. Nog wat voorbeelden:quote:Maar nee, in tegenstelling tot jou willen de eigenaars 'm ook ermee circuitrijden, in plaats van alleen maar stuur vastklemmen en rechtuitrijden.![]()
De GE zit in de NA. De turbo is een 2JZ-GTE. Je weet echt niet waar je het over hebt. Heb je enig idee hoeveel koppel de 2JZ-GTE biedt bij lage toeren? 'Niet soepel' - ben je niet goed wijs? Als er een motor is die soepel is, dan is het wel een inlijn zes, en de 2JZ is het summum op dat gebied. De 2JZ is zo sterk omdat hij van ijzer is, omdat alles gesmeed is en omdat de olietoevoer e.d. gemaakt zijn voor 800+Pk. Vertel eens wat het materiaal te maken heeft met een koppelkromme? Want vanzelfsprekend ben je een expert op dat gebied. Kom, vertel ons ook eens over je ervaringen in talloze Porsches en Supras die het tegendeel bewijzen.quote:Verder speelt het ook mee dat de 2JZ-GE overengineered is, waardoor hij niet soepel genoeg is om de veranderingen in track en versnellingen het hoofd te bieden. Gewoon gaspedaal lang mogelijk indrukken. Laat je 'm in toeren iets zakken, en daar begint de ellende al
quote:Ter vergelijking: tot nu toe zijn er 2000 Skyline's GT-R gebouwd, en slechts in 3 landen uitgebracht. Hoewel de meesten in de garage/museum bleven, gingen sommige eigenaars ze tunen. En wat blijkt. Ze breken alle circuitrecords. Ook de record van je supra breken ze. En wel met 391 km/h. Best aardig, aangezien ze niet eens aerodynamisch zijn, 4WD, hoge cw waarde hebben, en een pruttelmotortje van 2600cc hebben, die niet voor track ritten gebouwd is.
quote:En dan de Supra's? Er zijn tienduizenden van gebouwd, zo niet honderdduizend. Ze zijn wereldwijd massaal uitgebracht. En wat blijkt? Geen enkele Supra wist maar ook iets noemenswaardig op een circuit te presteren, terwijl je ze makkelijk kunt kopen en tunen. Wat een waardeloze bak.
Zie de alinea hierbovenquote:Toegegeven: uit 3.7 liter met 2 big ass turbo's perst de 2JZ-GE veel pk's uit. Maar daar blijft het slechts ook bij. Want de vele Supra's weten dat niet eens om te zetten in prestaties. Het is wel een geinige bak, net als een NSX of whatever. Meer niet...
Gek, ik zie ze toch vaak genoeg op de Ring. En tot op heden ben ik er niet één tegengekomen die sneller was dan ik. Wat ook vaak aan de persoon achter het stuur ligt, want het gemiddelde niveau op een vrije dag is niet zo hoog, maar toch.quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:00 schreef StefanP het volgende:
De enige noemenswaardige Supra die ooit op de ring kwam, reed meteen een tijd die nog staat als een huis.
Tsjah... Als het doel van dit topic was om "aan te tonen" dat een supra beter is dan een veyron, mist dit natuurlijk sowieso zijn doel...quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:31 schreef StateOfMind het volgende:
Leuk dat die Supra (wat ik trouwens mooie wagens vind) een Veyron verslagen heeft, maar vergeet niet dat die Veyron een dikke 2 ton weegt; wat weegt die Supra?
At the end is en blijft een Veyron een auto die op elk gebied the top of the league is. Met niks anders te vergelijken.
-Edit: de foto's uit jouw 2e reply doen het niet-
Ik vind van wel. Dit topic zal nu weer Supra vs Porsche worden en wat er goed/slecht is aan Supra/Porsche.quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is dat een battle? Dat dacht ik niet. Zoiets als FC Bal op het dak vs AC Milan...
Sjonniebak die nog minimaal 25k kost voor eentje uit 94 met automaat? Ja echte sjonniebakquote:Op maandag 15 oktober 2007 07:53 schreef Bastardi het volgende:
Het zal ongetwijfeld een technisch goede auto zijn, maar dat neemt niet weg dat hij niet om aan te zien is. Een echte sjonnenbak voor overenthousiaste "the fast and the furious" kijkers.
Dat kun je je dus ernstig afvragen...quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
GO StefanP
Trouwens, ik blijf het leuk vinden, men heeft het over een Ferrari Enzo / Porche GT / Lambo Gallardo / Ford GT / Bugatti Veyron, en dan hebben ze het over een Fabrieks-Af wagen
Ja DUH! vandaar dat ze ook allemaal zo duur zijn. Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?
Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen
Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Het is helegaar geen Porsche vs supra... het is (kennelijk) Porsche en andere exoten vs getunede supra's. Dat is om te beginnen al een vergelijk die kant noch wal raakt. Daarnaast is de prestatie waar hier nogal hoog over wordt opgegeven een prestatie die eigenlijk niet zo heel veel voorstelt. De kunde van in rechte lijn rijden stelt niets voor bij de kunde die je nodig hebt om op een circuit (of rallyproef) hoge ogen te gooien. Natuurlijk is het werk van de tuners wel iets wat enige kunde nodig heeft, maar ik kan er niet warm of koud van worden.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:00 schreef tevebe het volgende:
Ik vind van wel. Dit topic zal nu weer Supra vs Porsche worden en wat er goed/slecht is aan Supra/Porsche.
Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:08 schreef tevebe het volgende:
Sjonniebak die nog minimaal 25k kost voor eentje uit 94 met automaat? Ja echte sjonniebak
Sterker nog: ik weet zeker dat dit niet zo is.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?
Jij hebt nog nooit in een auto van enige klasse gereden, is het niet?quote:Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen
Waarom doen ze het niet dan? Dat is toch van de zotte? Toyota (en ook Nissan) heeft meermaals bij Weissach aangeklopt om hulp. Het is maar dat je het weet.quote:Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Zoveel geld voor zo'n grafbak?quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:04 schreef tevebe het volgende:
Oh kijk dan ook maar eens op marktplaats....En op autotrader eentje uit 95, automaat, 27,5k met 200000km
Succes met het verkopen van de Golden Gate Bridge.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...
In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.
Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...
Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.
Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.
Leuk he, die Nigeriaanse scamquote:THIS IS AN UNIQUE CAR IT IS REGISTERED IN EUROPE AND CAN BE FOUND IN EUROPE.ALL EUROPEAN BUYERS CAN HAVE IT
SSSt nu verpest je zijn 'gelijk'.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
[..]
Leuk he, die Nigeriaanse scam
Dan nemen we alleen die eerste. Of de prijs die Classic en Sports Cars hanteert (en die weten gewoon waar ze het over hebben). 25K voor een supra is gewoon teveel. Maar je hebt altijd malloten.quote:
*kuch*quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelul. Als standaard auto legt de Supra het af tegen de 911 die 5 jaar eerder uitkwam. Zowel in rechte lijn als op het circuit (om niet te spreken over het feit dat het een lelijke sjonnenbak is af-fabriek). Dat het tunen van Supra's zo populair is geworden is gewoon omdat de auto het nodig had.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Handgeschakeld, 330 pk, 58.000 km gelopen, 10K...
In de VS kennelijk helemaal geen drol waard.
Automaat, 700 pk, voor 6500 euro...
Als je 25K betaalt voor een Supra, dan wil ik je graag ontmoeten... ik heb een Golden Gate Bridge die ik wens te verkopen.
Reële waarde in perfecte staat (aldus Classic en Sports Cars) voor 330 pk met handbak: 15.000 euro.
Ah, je hebt het over jezelf? Voorlopig maak ik hier alleen melding van de zoveelste krachttoer van een monster van een auto. De enige sneue reacties zijn die van jezelf en anderen die, in plaats van met iets normaals te plaatsen, meteen met hun 'ja, maar!' recties bij komen zonder ook maar een moment met een betere prestatie te komen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:32 schreef Pharell het volgende:
dat is lang geleden dat stefanp weer een supra (lees ik fap op mezelf met mn supra gelul) topic heeft geopend
t blijft sneu om te zien hoe die jongen zichzelf zo belachelijk weet te maken met zn praatjes![]()
![]()
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
Op alle kategorieen op de 0-100 en topsnelheid na werd de Supra beter getest. En laat je die topsnelheid nou eenvoudig d.m.v. het verwijderen van een zekeringetje tot 280km/u brengen, en die 0-100 richting 4 seconden door de boost van de stock turbo's eenvoudig te verhogen.
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 03:55 schreef StefanP het volgende:
Link 1 --> scammer... nieuwtje voor je: driekwart van alle supras op mobile.de zijn scams.
Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.quote:Zal ik je eens wat vertellen? Supras zijn de enige auto's die binnen tien jaar tijd gebruikt evenveel kosten als nieuw.
Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.quote:Om dat te ontkennen terwijl ze je Porsches stof doen happen
Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.quote:Het is namelijk geen dertien in een dozijn Porsche die na 5 jaar al geen cent meer waard is...![]()
Touché, ben benieuwd wat die blaaskaak hierop te vertellen heeftquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...
[..]
Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.
[..]
Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.
[..]
Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.
Er is geen auto die ik ken die zo vaak wordt gemodificeerd. Als dat geen bewijs is dat toyota een auto heeft afgeleverd die niet goed is af-fabriek...![]()
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:10 schreef DS4 het volgende:
Een originele! Buyitnow voor minder dan 10.000 euro, maar je mag ook lager bieden (1.500 euro iemand?)... Maar zal wel een scam zijn, nietwaar?
Meer waard dan nieuw... Uh-huh...
quote:Some auctions have a reserve price, a hidden minimum price, on their item.
How it works:
* A reserve price is the minimum price a seller is willing to accept for the item.
* As a buyer, you are not shown the reserve price, only whether or not the reserve has been met.
* The seller is not obliged to sell the item if the reserve price is not met.
* The winning bidder must meet or exceed the reserve price and have the highest bid.
Grappig dat in de formule 1, Toyota juist het grootste budget heeft, maar dat ze niet vooraan rijden. Of hebben Japanners alleen verstand van turbo-motoren?quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:38 schreef Estolan het volgende:
GO StefanP
Trouwens, ik blijf het leuk vinden, men heeft het over een Ferrari Enzo / Porche GT / Lambo Gallardo / Ford GT / Bugatti Veyron, en dan hebben ze het over een Fabrieks-Af wagen
Ja DUH! vandaar dat ze ook allemaal zo duur zijn. Denk je nou echt niet dat als Toyota een waen van 1miljoen euro bouwt, gewoon de Supra MK4 opnieuw bouwen en niks over emissie eisen en The gentlemans agreement etc, en gewoon een Top-klasse sportwagen bouwt, dat hij dan niet sneller zou zijn dan een Veyron?
Als je ziet wat voor een Mild getunde Supra's er zijn die ook gewoon dagelijks gereden worden, en op de 1/4mile of wat voor een test dan ook het makkelijk kunnen bijbenen met een Veyron, dan ben je wel gek als je 1miljoen of meer uitgeeft als je he voor 100.000euro ook kan doen
Geef Toyota of Nissan maar 800.000euro productiegeld, en ze zullen beide de snelste jappanners ter wereld bouwen, en ja, die zullen echt wel sneller zijn dan menig bekende sportwagen
Wil je daarmee zeggen? De buy it now blijft staan...quote:
Precies, voor maximaal 6150 pond ben je de trotse eigenaar. Grijp je kans!!!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:18 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wil je daarmee zeggen? De buy it now blijft staan...
Het is godsonmogelijk om een originele supra turbo in de VS te vinden, maar goed in de cat. best goed betaalbaar met vraagprijs 13.000 euro.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:30 schreef Wimo. het volgende:
RHD supra;s zijn geen fuck waard... dat is niks nieuws. LHD is onbetaalbaar![]()
Wij hebben een totaal andere gedachte bij "onbetaalbaar" denk ik. Een beetje Astra kost al 25K... maar goed.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:52 schreef Wimo. het volgende:
Zoals ik al zei, onbetaalbaar. Voordat zo'n wagen hier in NL staat incl shipping, BPM enz zit je op 25k+ euro's
uit je eigen bron:quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.
Overigens vreemd dat de supra hier binnen de 5 seconden naar de 60 mph gaat, de testen die ik onder ogen heb gekregen zitten rond de 6 seconden te dansen.
Bron voor jou, als je daar gelukkig van wordt.
quote:Under the controlled conditions of the Willow Springs track, the Supra was able to jump to 60 mph in 5.8 seconds, and could stop from 60 mph in just 124 feet. On the skid pad, our testers were able to register a lateral force reading of .96 gs, enough to make our food-poisoned technical editor, Karl Brauer, race for the bathroom to revisit that morning's cereal bar. Consider this; these numbers were generated at an elevation of 2,500 feet on a 100+ degree-day. Imagine what this car could do at sea level with the temperature in the mid-seventies.
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud. Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wij hebben een totaal andere gedachte bij "onbetaalbaar" denk ik. Een beetje Astra kost al 25K... maar goed.
Laten we in ieder geval duidelijk hebben dat deze auto bij lange na niet in de buurt komt van wat deze ooit heeft gekost, tenzij je de auto eerst voor 100.000 euro verbouwt. Maar zo kun je een starlet van 15 jaar oud nog duur maken.
Zoals DS4 al netjes aangeeft, niet iedereen heeft hetzelfde beeld bij de term onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:06 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud. Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.
Mijn wagen kostte me het dubbele van de nieuwprijsquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:06 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud. Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.
edit: hier een nl'er
http://auto.marktplaats.n(...)n-turbo-aut-e2.html?
kregen zijn veel te waardevast.. en deze is nog stock![]()
Toyota F1 is een Duits teamquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Grappig dat in de formule 1, Toyota juist het grootste budget heeft, maar dat ze niet vooraan rijden. Of hebben Japanners alleen verstand van turbo-motoren?
Op papier heb ik enkele testen liggen. In de slechtste heeft de Supra er (met handbak) 6,7 sec. voor nodig) en de beste tijd is 5,6. Let wel: naar 100 km/u. In de praktijk mag je uit gaan van net onder de 6 seconden.quote:
Voor een allesbehalve populaire toyota van 15 jaar oud zijn het gigantische bedragen. Maar dat maakt het niet onbetaalbaar. Een pluisje van een euro is ook een hoop geld voor een pluisje, maar onbetaalbaar is het niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:06 schreef Wimo. het volgende:
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud.
Iedere sportauto is dan onbetaalbaar.quote:Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.
Ik wens Stef veel succes.quote:edit: hier een nl'er
http://auto.marktplaats.n(...)n-turbo-aut-e2.html?
kregen zijn veel te waardevast.. en deze is nog stock![]()
Das heel mooi, maar ik vraag me af of jouw wagen over 15 jaar nog 40% van de nieuwprijs 2ehands kostquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:15 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Mijn wagen kostte me het dubbele van de nieuwprijs
Maar je bent op de hoogte dat Toyota weldegelijk de beste jongens en meisjes heeft geselecteerd om die auto succes te laten hebben?quote:
Ik denk het wel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:28 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Das heel mooi, maar ik vraag me af of jouw wagen over 15 jaar nog 40% van de nieuwprijs 2ehands kost![]()
Ik heb met 1000kg en net over de 200PK ook net geen 6 seconden om op de 100 te geraken. Met 330PK en 1585KG zou je volgens de car stats calculator rond de 5.26s op de 60 mph kunnen zitten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op papier heb ik enkele testen liggen. In de slechtste heeft de Supra er (met handbak) 6,7 sec. voor nodig) en de beste tijd is 5,6. Let wel: naar 100 km/u. In de praktijk mag je uit gaan van net onder de 6 seconden.
Het is ook niet zo gek hoor. 330 pk op 1585 kg. Dat is 4,8 kg/pk. Niet slecht, maar niet bepaald een pk/gewichtsverhouding die doet vermoeden dat je in 5 seconden of minder naar de 100 zal gaan.
Vb. Maserati 3200 GT weegt 1590 kg, heeft 370pk en heeft aldus Maserati nog altijd 5,2 seconden nodig om de 100 te bereiken.
De BMW M3 van de vorige generatie weegt 100 kg minder, heeft ruim 10 pk meer en heeft 5,6 seconden nodig aldus Autoweek.
Het is overigens niet vreemd voor bladen uit de VS om hele mooie cijfers te hebben bij de metingen. Volgens mij werken ze daar nog met een stopwatch ofzo. Ik heb nog ergens een test liggen waar een 911 SC (VS versie met 188pk) van 0-60 mph in 4,9 sec gaat. Nou, vergeet het maar... Nog niet eens bergafwaards (afgrond uitgezonderd).
Je maakt me nieuwschierig, het is toch geen toyota?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:29 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
mijn wagen is 21 jaar oud.
Heeft het hoofdkwartier in Duitsland. Dat is goedkoper met veel races in Europa en qua testen enzo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toyota F1 is een Duits team![]()
Nee, een citroen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:30 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Je maakt me nieuwschierig, het is toch geen toyota?
40% is 36K...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:28 schreef Wimo. het volgende:
Das heel mooi, maar ik vraag me af of jouw wagen over 15 jaar nog 40% van de nieuwprijs 2ehands kost![]()
Stef is een van de weinige met een originele denk ik zo, want echt, het is zoeken met een loep. En schaarste zal er misschien voor zorgen dat er af en toe nog een gek te vinden is (en feitelijk is de waarde wat de gek er voor geeft).quote:edit: ik wens stef ook veel plezier.Stef is overigens niet de enige die 25+ vraagt ... dat zijn de normale vraagprijzen hier in nl.
Prima, maar deze auto heeft een groot deel van het gewicht voorin, waardoor deze slechter zal scoren dan gemiddeld. En verder vind ik praktijktesten veel interessanter.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:29 schreef 1299 het volgende:
Ik heb met 1000kg en net over de 200PK ook net geen 6 seconden om op de 100 te geraken. Met 330PK en 1585KG zou je volgens de car stats calculator rond de 5.26s op de 60 mph kunnen zitten.
http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
Ik weet het, het is geen betrouwbare calculator maar vaak wel een redelijke losse pols schatting.
Volgens die calculator zou mijn kitcar in 4,81 seconden de 0-60mph doen. Ik weet dat mijn kitcar vlot is, maar onder de 5 seconden gaat dat echt niet lukken. Gevoelsmatig in elk gevalquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:29 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik heb met 1000kg en net over de 200PK ook net geen 6 seconden om op de 100 te geraken. Met 330PK en 1585KG zou je volgens de car stats calculator rond de 5.26s op de 60 mph kunnen zitten.
http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
Ik weet het, het is geen betrouwbare calculator maar vaak wel een redelijke losse pols schatting.
Het is ook wat, slechts een halve pk...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:47 schreef eer-ik het volgende:
die calculator kan mijn aantal pk's niet aan
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is ook wat, slechts een halve pk...
Neh, ik heb een klein 920 pk in m'n eendquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:02 schreef MikeyMan het volgende:
Dus, <70 of >700... Ik gok op het eerste
Calculator klopt opzich trouwens aardig voor mijn auto...
heb iig al in mening 550rwhp MK4 gereden jaquote:Op maandag 15 oktober 2007 23:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sterker nog: ik weet zeker dat dit niet zo is.
[..]
Jij hebt nog nooit in een auto van enige klasse gereden, is het niet?
[..]
Waarom doen ze het niet dan? Dat is toch van de zotte? Toyota (en ook Nissan) heeft meermaals bij Weissach aangeklopt om hulp. Het is maar dat je het weet.
En dat vond jij een auto die je op de markt kan brengen met goed fatsoen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:24 schreef Estolan het volgende:
heb iig al in mening 550rwhp MK4 gereden ja
Grote kul. Het agreement ging tot 280 pk, waar de supra al boven zat. Bovendien: wat let ze om de auto 1100 kg te maken als ze zo geweldig goed zijn. Dan had die supra misschien ook nog fatsoenlijk de bocht om gekund. Nu was feitelijk 330 pk al meer dan genoeg vermogen voor het chassis.quote:en waarom ze dat niet doen? omdat er Japan een Agreement is, daarom
Je bent het hoop ik met mij eens dat 30K niet meer is dan de nieuwprijs... Want dat is wat stefke p beweert: dat de supra nu meer kost dan nieuw.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:31 schreef Estolan het volgende:
een Supra MK4, TwinTurbo, 6speed manual, LHD, op NL kenteken in goede staat zijn er pas ( als je ze vind die te koop staan ) zitten vanaf 27000euro gemiddeld, als je geluk hebt vind je er 1 van rond die prijs, anders in perfecte staat al rond de 30.000euro, en vaakis dat al geen 2ehands meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door DS4 op 16-10-2007 20:39:43 ]Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:31 schreef DS4 het volgende:
Ik realiseer mij iets. Deze prestatie is toch fenomenaal. Ik wordt er stil van eigenlijk.
Ik dacht hetzelfde vandaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Signature.
Inderdaad, leg daarbij dat ten tijde van de nieuwprijs, geld ook meer waard was, is ie gewoon verre van de nieuwprijs.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent het hoop ik met mij eens dat 30K niet meer is dan de nieuwprijs... Want dat is wat stefke p beweert: dat de supra nu meer kost dan nieuw.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.
Overigens vreemd dat de supra hier binnen de 5 seconden naar de 60 mph gaat, de testen die ik onder ogen heb gekregen zitten rond de 6 seconden te dansen.
Bron voor jou, als je daar gelukkig van wordt.
OK, je bent dus gewoon een beetje dom omdat je het vertikt in te zien dat die 'advertenties' letterlijk knip- en plakwerk zijn die van autotrader.com gehaald worden en vervolgens voor 10K op mobile.de geplaatst worden. Het is goed hoor: beweer maar bij hoog en laag dat je voor 10K een Supra koopt. De rest van de lezers herkent binnen tien seconden zo'n scammer, en jij ook. Je wil het nu alleen niet meer toegeven.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:58 schreef DS4 het volgende:
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...
[..]
Ben je een beetje dom of heel erg dom? Je hebt geen enkel benul waar je het over hebt. Je googlet wanhopig en vindt vervolgens wat KBB values en je roept 'zie je wel!!!' Kerel, ik kan hier wel honderd links neergooien maar je wil het gewoon niet geloven. Hoeveel links naar supras van 50+K moet ik hier plaatsen? Moet ik je met taxaties om je oren slaan? Moet ik hier links gaan plaatsen naar tig artikelen van taxateurs die ook Supras verhandelen? Moet ik je wijzen op pagina's waarin staat dat die KBB waardes n.v.t. zijn voor Supras? Laten de links die ik plaatste van die 70, 80 en 90K Supras nou net van een beedigd taxateur zijn... Sneu hoor. 'Dat zijn de feiten?' Je weet to-taal niet waar je het over hebt en houdt krampachtig vast aan wat computer-gegenereerde afschrijvingscijfertjes die je ergens met Google vond.quote:Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.
[..]
Grote bek? Je moet het gore lef maar hebben, zielepiet. Jij komt dit topic verzieken en niemand anders. Houd je gewoon in je Porsche topics en heb het fatsoen je niet-onderbouwde onzin hier niet te plaatsen als je niks zinnigs bij te dragen hebt. Met je gammele, roestige Porsche met 250pk. Je hebt inderdaad geluk dat ik in de VS woon, anders nam ik een vriend en camera mee om te filmen hoe ik onderweg naar de ring je het stront voor de ogen reed (zeg eens, hoe langzaam is die roestbak van je van 0-100? 7 seconden? en van 0-200? 20 seconden? En van 0-300? Oh wacht, dat haalt hij niet eensquote:Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.
[..]
Hoeveel links naar stock Supras die 50+K kosten moet ik hier plaatsen voordat je opzout? Vertel het maar, dan krijg je ze. In tegenstelling tot jouw gezever, kom ik namelijk met keiharde links, artikelen en feiten.quote:Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.
Wederom geef je gewoon aan verschrikkelijk dom en jaloers te zijn. Ben je boos dat er voor die roestbak van jou niets te krijgen valt? De enige reden dat Supras gemod worden is omdat je er 1500rwhp uit kunt persen, en dat je voor een paar duizend euro met 600rwhp rond rijdt. Iets wat met die pruts-Porsches van jou volstrekt onmogelijk is tenzij je de auto van boven tot onder voor 30K verbouwt. De reden dat de Supra springlevend en vreselijk gewild en duur is terwijl dat bij de 300ZX, RX7, 3000GT e.d. niet het geval is, is dat hij onverwoestbaar is en je er werkelijk elk aantal PKs uit kunt halen.quote:Er is geen auto die ik ken die zo vaak wordt gemodificeerd. Als dat geen bewijs is dat toyota een auto heeft afgeleverd die niet goed is af-fabriek...![]()
Nogmaals:quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:10 schreef DS4 het volgende:
Zullen we eens kijken waar deze eindigt?
Ook fiks gemodificeerd, maar laten we eens zien waar het schip strandt...
Scam?
Nog een keer scam?
Een originele! Buyitnow voor minder dan 10.000 euro, maar je mag ook lager bieden (1.500 euro iemand?)... Maar zal wel een scam zijn, nietwaar?
Meer waard dan nieuw... Uh-huh...
En met die 'volgens mij....' diskwalificeer je jezelf meteen van elke discussie. Je hebt nul komma niets ervaring met of zelfs maar kennis van de betrouwbaarheid van Supras.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:35 schreef Kill_em_all het volgende:
Leuk, je supra kan 367. Maar het blijft een supra en hoe gaat dat ding de bocht om? en hoe zit het met de betrouwbaarheid? volgens mij staat dit ding nog vaker bij de garage dan de gemiddelde supercar.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is godsonmogelijk om een originele supra turbo in de VS te vinden, maar goed in de cat. best goed betaalbaar met vraagprijs 13.000 euro.
Ik heb wel eens 3750 pk 'onder m'n reet gehad'.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 03:25 schreef PNG het volgende:
Volgens mij heeft 90% van iedereen die hier allemaal post nog geen 120 pk onder zijn reet.
Als het al 100 is. Of een fiets/OV.
Raar forum soms. Net zoals in vliegeniers onzin de helft helemaal niet vliegt.
En het staat iedereen vrij dat te doen en mee te doen aan de TX mile. Dat gebeurt ook: er doen tientallen gemodde Porsches, Vipers, Corvettes e.d. mee. De winst ging echter naar een Supra die 367 km/u wist te behalen in 1,6km. Daar gaat dit topic over. Jammer alleen dat je dan meteen tien man krijgt die vanuit hun jarenlange persoonlijke ervaring (quote:Op woensdag 17 oktober 2007 02:02 schreef eer-ik het volgende:
Ligt het nou aan mij, of zie jij 0% verschil tussen getunede auto's en sportauto's?
Ik snap ook wel dat een getunede supra harder gaat dan een porsche of ferrari of wat dan ook, maar komp zegDenk jij nou niet dat een veyron niet nog harder zou kunnen? Getuned dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |