abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54026221
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:30 schreef StefanP het volgende:
Die 968, is dat er zo eentje die een paar zinnen later beschreven wordt als a rival that's slower and more dynamically flawed? Tsja, over keiharde prestaties kun je niet twisten, maar over smaak wel. Als iemand liever in een Porsche rijdt, dan mogen ze dat gerust. Maar dan wens ik niet te horen dat de Supra een 'pauper bak' en een een 'sjonnie bak' is, dat hij na 1km uit elkaar valt en dat hij alleen hard kan in een rechte lijn, want die sprookjes zijn inmiddels wel via tig artikelen en bronnen naar het land der fabeltjes verwezen.
Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOOR

Die vergelijkingen gaan echt nooit op, man! Besef dat nou eensch!
Calm down, please!
pi_54026229
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

In dit geval toch terecht?
Die Supra gaat sneller dan de Veyron, Viper en Porsches naar de 367 km/u.
Ok ... anders gezegd dan. Stel je HEBT een Veyron. Sta je dan nu je hart uit te vreten?
Or couldn't you care less, really.
Calm down, please!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:08:40 #203
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54026457
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOOR

Die vergelijkingen gaan echt nooit op, man! Besef dat nou eensch!
Het valt wel mee. Je moet er wél veel geld in stoppen maar dan kan je best een auto bouwen die vergelijkbare prestaties kán leveren.

Het grote verschil is dat je in een supra -of welke auto dan ook- constant op je klokjes aan het kijken bent of er niets kapot gaat na lang en veel misbruik achter elkaar. (ik noem maar iets als een rondje of 30 rond een circuit en dan voluit gaan) De veyron is gemaakt om dat soort dingen 'all day long' te doen incl garantie van de fabriek.

However in de OP van dit topic -waar de huidige discussie nu niet meer lijkt op de OP- eten inderdaad alle andere auto's hun hart uit. Ja.
En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
pi_54026481
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ok ... anders gezegd dan. Stel je HEBT een Veyron. Sta je dan nu je hart uit te vreten?
Or couldn't you care less, really.
Ik denk dat je dan echt je hart eruit staat te vreten
pi_54026577
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:08 schreef Tjabbo het volgende:
However in de OP van dit topic -waar de huidige discussie nu niet meer lijkt op de OP- eten inderdaad alle andere auto's hun hart uit. Ja.
En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
Definieer ownen

- sta je dan met je helmet-hair en je race-overall naast je met isolatie-tape beplakte Jap zwaar te ownen.
Zweet druipt in je bilnaad en nog steeds een constante piep in je oren.

Topsnelheid is niet alles.
Calm down, please!
pi_54027666
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wat dat betreft is een Supra dus wél wat waard gebleven in tegenstelling tot de meeste 911's.
In de VS, waar die auto destijds voor 3x niks te koop was. In Europa ligt dat anders. De supra was ongeveer 15% goedkoper dan de 911 uit die tijd (de 993).

Zelfs als de supra in Europa thans nog 30K waard is, dan nog is de waardevermindering groter, want de 993 zit gemiddeld op 40K. En de S versies hebben relatief gezien nog veel minder verloren.

Dat het in de VS wat anders ligt zal mij boeien. Amerikanen hebben nooit verstand van auto's gehad (een Amerikaan denkt dat er geen gevoel in het stuur hoort te zitten, de vering een bootje op de zee na moet doen, dat wegligging onbelangrijk is, dat een automaat zelfs als je 16 bent (bij 61 kan ik het mij voorstellen) een goed idee is, dat een pick-up truck stoer is, enz.), dus ik neem het niet als maatstaf.

Dan de Britten. Echte autoliefhebbers. Daar verkocht deze week iemand voor 6.600 euro een supra mk IV turbo. In het VK betaal je je echter blauw voor een goede 911.

In zijn algemeenheid is een 911 zonder meer waardevaster dan een supra.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54028058
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Definieer ownen

- sta je dan met je helmet-hair en je race-overall naast je met isolatie-tape beplakte Jap zwaar te ownen.
Zweet druipt in je bilnaad en nog steeds een constante piep in je oren.

Topsnelheid is niet alles.
Ik denk dat die gast met die Veyron zonder enig kreukje in zijn maatshirt rustig naar zijn Gulfstream loopt om daar zijn versgemalen cappuchinootje te verorberen tijdens de reis terug. Hij neemt een eerste slok, rekt zich nog eens uit en ziet vanuit zijn handgemaakte kalfslederen fauteuil StefkeP als een oude man uit zijn tuperwarebolide komen. De Veyronbezitter glimlacht, zoveel vertedering heeft sinds lange tijd niet meer mogen aanschouwen.

Maar hé, je hebt wel gewonnen

[ Bericht 1% gewijzigd door Bastardi op 19-10-2007 10:49:39 ]
pi_54028167
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:08 schreef Tjabbo het volgende:

En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
Dat denk ik niet hoor. Je moet om te beginnen niet goed bij je hoofd zijn om de Veyron als uitgangspunt voor dit soort spielerei voor gemankeerde coureurs te nemen. De Veyron is nl. meer dan alleen snel. Het is de snelste straatauto EN daarnaast een auto met veel luxe die ook nog eens relatief makkelijk te rijden valt. Dat was wat Piëch (familie van...) wilde. En dat hebben ze gemaakt. Daarmee is het een unieke auto. Je ziet dan ook dat de auto's die de Veyron nu willen verslaan op bepaalde kwaliteiten moeten bezuinigen: met name luxe.

Het is nu eenmaal moeilijker (en veel duurder) om die Veyron terug te toveren tot een lichte auto (hetgeen voor acceleratie vrij prettig is) dan om een auto die van nature minder weegt gewoon meer vermogen te geven. Zeker als je slechts kortstondig dat vermogen nodig hebt. Op die website kan ik ook geen verwijzing naar een Veyron vinden, dus ik neem aan dat er geen Veyron meedeed (overigens kwam ik meer resultaten niet tegen, in een resultatenlijst kwam ik maar twee supra's tegen, waarvan een vrij pover had gepresteerd in verhouding tot de ander, zal dus wel minder aan zijn gesleuteld).

Nou is de supra ook niet licht van nature (verre van), maar het is een auto waar je voor relatief weinig geld veel vermogen uit kan halen. Dus een aardige start. Eigenlijk maakt het ook niet uit waarmee je begint, als je wil winnen, zul je de auto fiks moeten verbouwen. Ik begreep dat Camaro's ook jarenlang super presteerden in dit soort stukjes rechtuit en de Camaro was niet bepaald een voorbeeld van hoe je een sportauto moet bouwen.

Afijn, dit allemaal als je je interesseert in dit soort races. De gemiddelde Europeaan couldn't care less... Dragraces zijn hier niet populair. Zelfs al zou dat anders zijn dan nog denk ik niet dat een Veyron bezitter zich hier druk om maakt. Als Renault wereldkampioen F1 wordt en Ferrari verslaat, dan gaat de man met een Enzo ook niet verlekkerd kijken naar een Espace.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54028547
leuke quotes over de Veyron en over topsnelheid
quote:
Previews
Gordon Murray, designer of the McLaren F1 (which for many years was the fastest production car ever built) said the following about the Bugatti Veyron in UK auto magazine evo during its development period:

"The most pointless exercise on the planet has got to be this four-wheel-drive 1000 horsepower Bugatti. I think it’s incredibly childish this thing people have about just one element—top speed, standing kilometer or 0-60. It’s about as narrow minded as you can get as a car designer to pick on one element. It’s like saying we’re going to beat the original Mini because we’re going to make a car 10 mph faster on its top speed—but it's two feet longer and 200 kilos heavier. That’s not car designing—that just reeks of a company who are paranoid."

Murray was impressed with the Veyron after he test drove one, but still apprehensive about it in an article he wrote for Road and Track magazine.

Reviews
After the car had reached production, Murray went on to write an article for another UK auto magazine, Top Gear, retracting a lot of his past criticism of the car.

"One really good thing, and I simply never expected this, is that it does change direction. It hardly feels its weight. Driving it on a circuit I expected a sack of cement, but you can really throw it at tight chicanes."

He also declared in the article that: "The braking is phenomenal, the primary ride and body control are good too" and "It's a huge achievement."
Calm down, please!
pi_54029445
Tss maar dat kan een Supra toch ook allemaal wel
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:21:14 #211
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54032133
Dat stelt niks voor tegenover een Supra..


Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:50:33 #212
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54033777
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Definieer ownen

- sta je dan met je helmet-hair en je race-overall naast je met isolatie-tape beplakte Jap zwaar te ownen.
Zweet druipt in je bilnaad en nog steeds een constante piep in je oren.

Topsnelheid is niet alles.
iemand die meer dan 5 ton uitgeeft aan een auto flink de pijp laten zien met je jap noem ik wel ownen.
Daarnaast doet natuurlijk iedereen bij zo'n race mee om te winnen. Zo niet, dan kan je er beter mee stoppen.

btw de 1000+pk supras hebben 'tegenwoordig' ook gewoon full interior en de climat control nog steeds beschikbaar. dus dat zweten zal wel meevallen
De herrie, jeah die zal ws wel meer zijn. Héérlijk.
pi_54034325
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 15:50 schreef Tjabbo het volgende:

iemand die meer dan 5 ton uitgeeft aan een auto flink de pijp laten zien met je jap noem ik wel ownen.
Daarnaast doet natuurlijk iedereen bij zo'n race mee om te winnen. Zo niet, dan kan je er beter mee stoppen.
Maar er deed volgens mij geen Veyron mee...

Het is natuurlijk ook maar de vraag of de supra die gewonnen heeft uiteindelijk niet net zoveel of meer heeft gekost dan de Veyron. Tunen is ook geen goedkope hobby.
quote:
btw de 1000+pk supras hebben 'tegenwoordig' ook gewoon full interior en de climat control nog steeds beschikbaar. dus dat zweten zal wel meevallen
Toch niet bij een dragracer? Dan zou ik alles wat overbodig is onmiddellijk eruit mikken. Ik neem aan dat die gedachtegang ook bij de deelnemers aan het texas mijltje op komt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54034351


En dan durven mensen een Toyota Supra in één zin met een Bugatti Veyron te noemen
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:08:01 #215
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54034918
Een Supra is natuurlijk 10x mooier...


Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:09:43 #216
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54034947
over smaak valt niet te twisten ?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:13:08 #217
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54034999
Is dit nog een kwestie van smaak dan?
Signature.
pi_54035031
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 17:09 schreef Tjabbo het volgende:
over smaak valt niet te twisten ?
Wedden van wel?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54035048
hoe lang kan deze discussie echt doorgaan
pi_54035182
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 16:29 schreef Bastardi het volgende:
[ afbeelding ]

En dan durven mensen een Toyota Supra in één zin met een Bugatti Veyron te noemen
Zie ik daar nou VW Caddy koplampen?
pi_54035333
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 17:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Zie ik daar nou VW Caddy koplampen?
Ik zou eerder een Caddy kopen dan een supra...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54035410
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 17:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Zie ik daar nou VW Caddy koplampen?
Eigenlijk is die veyron gewoon een kever met een grote motor.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_54035446
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 17:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zou eerder een Caddy kopen dan een supra...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een Caddy rijdt nog best goed
Wat bezorg je eigenlijk?
pi_54035590
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 17:37 schreef Kill_em_all het volgende:

Eigenlijk is die veyron gewoon een kever met een grote motor.
Dat klinkt goed!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54035645
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 17:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Een Caddy rijdt nog best goed
De laatste bezorgauto die ik kocht was een partner van Peugeot met 1.6 Hdi motor. En in de dorpen rijdt dat voor het soort auto best aardig.
quote:
Wat bezorg je eigenlijk?
Ikzelf bezorg geregeld hoofdpijn (bij de wederpartij en soms bij mijn wederhelft).

De bezorgers zijn strikt genomen de bezorgers van mijn vrouw, ik ben alleen degene die de bezorgauto koopt, althans, ik regel dat en dan komt zij op het laatst teken omdat ik niet tekenbevoegd ben. En dat houdt dus in dat er medicijnen worden bezorgd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')