abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:08:55 #151
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54001149
het kan toch niet, dat een merk als ferrari, wat fucking veel geld pompt in ontwikkeling van motoren, auto's maakt die echt 100% kut zijn.
En dat toyota, iig voor de supra een motor bouwt die door niemand overtroffen wordt...
Signature.
pi_54001174
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:06 schreef Frasier het volgende:

[..]

En nog wordt je niet serieus genomen.
Sommigen geloven liever in sprookjes inderdaad. Hint: lees het artikel hierboven eens. Zie je de conclusie? De Supra veegt het topmodel Porsche en een of andere exotische Ferrari van het circuit. Hetzelfde kun je lezen in de andere artikelen die ik al eerder plaatste. En dat is nog maar een stock Supra - kun je nagaan als je het aantal PKs verdubbelt... iets wat met jullie Porsches en PKs nooit van z'n leven kan. Maar lezen kunnen jullie niet, ben ik inmiddels achter.

Prachtig gewoon. Ik open een artikel over de zoveelste superprestatie van de Supra, en iedereen jankt meteen dat zo'n auto alleen maar rechtdoor kan. Vervolgens plaats ik meerdere bronnen van vergelijkende tests die aantonen dat jullie paradepaardjes op het circuit ook keihard van achteren genomen worden, en dan zijn die natuurlijk 'leugens' Ja, je moet toch wat als je het nergens meer over kunt hebben...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54001224
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:08 schreef eer-ik het volgende:
het kan toch niet, dat een merk als ferrari, wat fucking veel geld pompt in ontwikkeling van motoren, auto's maakt die echt 100% kut zijn.
En dat toyota, iig voor de supra een motor bouwt die door niemand overtroffen wordt...
In motoren bouwen zijn ze enorm goed, vergeet dat niet
Ik zeg niet dat niemand de 2JZ overtreft maar dat deze motor goed inelkaar zit lijkt me duidelijk.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:14:36 #154
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54001269
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

In motoren bouwen zijn ze enorm goed, vergeet dat niet
Ik zeg niet dat niemand de 2JZ overtreft maar dat deze motor goed inelkaar zit lijkt me duidelijk.
Ja, dat geloof ik ook graag Dat hoor je mij ook niet ontkennen
Maar komop, we zijn inmiddels jaren verder, ik geloof niet dat het nog steeds de beste motor ooit is.
Dat kan gewoon niet, en daarbij slaat het nergens op.
Een supra is vast een goeie auto, ik heb er nog nooit een bestuurd, ik vind het geen mooie auto, en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doet er niet zozeer toe.
Waar het mij om gaat, is dat ik niet geloof, dat er geen enkele (sport)auto is, die uberhaupt ooit een supra zou kunnen verslaan op meerdere vlakken.
Signature.
pi_54001305
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:05 schreef StefanP het volgende:

Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.

niet alleen van het interieur trouwens
pi_54001336
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:14 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ja, dat geloof ik ook graag Dat hoor je mij ook niet ontkennen
Maar komop, we zijn inmiddels jaren verder, ik geloof niet dat het nog steeds de beste motor ooit is.
Dat kan gewoon niet, en daarbij slaat het nergens op.
Een supra is vast een goeie auto, ik heb er nog nooit een bestuurd, ik vind het geen mooie auto, en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doet er niet zozeer toe.
Waar het mij om gaat, is dat ik niet geloof, dat er geen enkele (sport)auto is, die uberhaupt ooit een supra zou kunnen verslaan op meerdere vlakken.
In standaard "trim" zijn er genoeg motoren die de 2JZ overtreffen, de kracht van deze motor zit hem echter in de overkill. Ik denk dat er nu nog steeds weinig motoren zijn die makkelijk 800 pk (bijna 3x zoveel vermogen als standaard) aan kunnen met "stock internals".

Dat heeft in feite niets met de "beste motor" te maken, maar geeft wel aan dat het design en de gebruikte onderdelen in ieder geval erg goed zijn.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:21:35 #157
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54001409
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.

niet alleen van het interieur trouwens
Vooropgesteld dat iik niks met porsches heb, vind ze simpelweg niet mooi, vind ik een porsche wel aantrekkelijker om te kopen dan een supra.
Ten eerste vanwege het merk, ten tweede omdat het echt een exoot is, en verder omdat ik een supra gewoon niet mooi vind.
Ik heb echt helemaal niks met die auto, as a matter of fact, heb iik niks met snelheid.
Wat ook wel terug te zien is in de auto die ik rijd
Signature.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:21:52 #158
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_54001416
hey Sfefan, kom maar op met die 50 euro:



70-0 158 ft
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:23:51 #159
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54001461
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

In standaard "trim" zijn er genoeg motoren die de 2JZ overtreffen, de kracht van deze motor zit hem echter in de overkill. Ik denk dat er nu nog steeds weinig motoren zijn die makkelijk 800 pk (bijna 3x zoveel vermogen als standaard) aan kunnen met "stock internals".

Dat heeft in feite niets met de "beste motor" te maken, maar geeft wel aan dat het design en de gebruikte onderdelen in ieder geval erg goed zijn.
Ook dat geloof ik wel.
Ik heb ook 0% verstand van auto,s ik kies een wagen op 't uiterlijk, en de rij eigenschappen waar ik mee te maken heb. En verder bij het gevoel wat ik erbij heb.

En nogmaals, ik geloof ook best dat toyota goeie wagens maakt, maar het doet me gewoon niks.
Voor mijn part roest m'n wagen me over 5 jaar onder m'n reet vandaan, (wat overigens niet zal gebeuren met mijn wagen) dan haal ik wel weer een ander.
Signature.
pi_54001608
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:23 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ook dat geloof ik wel.
Ik heb ook 0% verstand van auto,s ik kies een wagen op 't uiterlijk, en de rij eigenschappen waar ik mee te maken heb. En verder bij het gevoel wat ik erbij heb.

En nogmaals, ik geloof ook best dat toyota goeie wagens maakt, maar het doet me gewoon niks.
Voor mijn part roest m'n wagen me over 5 jaar onder m'n reet vandaan, (wat overigens niet zal gebeuren met mijn wagen) dan haal ik wel weer een ander.
Dat maakt het ook zo leuk, voor een ieder is er wel wat in deze wereld. Een auto kan ook nooit "het best" zijn, aangezien een auto voor iedereen vanwege een andere reden het best is. Zo'n "discussie" kan je dus in mijn ogen nooit winnen of verliezen.

In jou geval is de 2CV het best toch?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:34:18 #161
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54001670
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat maakt het ook zo leuk, voor een ieder is er wel wat in deze wereld. Een auto kan ook nooit "het best" zijn, aangezien een auto voor iedereen vanwege een andere reden het best is. Zo'n "discussie" kan je dus in mijn ogen nooit winnen of verliezen.

In jou geval is de 2CV het best toch?
Nee, idd, en dat vind ik nou het mooie van dit soort topics
Ik vermaak me prima met het lezen ervan.

Ik heb het naar m'n zin met m'n 2cv, maar ik ga er toch een andere auto bijhalen.
Voor de snelweg vind ik het kut, en met dit weer eignelijk ook.
Gebruik 'm meer als tourauto, en ik vind het ook grappig/leuk om te zien dat mensen vaak omkijken naar m'n wagen Maar voor de snelweg en lange afstanden heb ik toch liever een wat normalere auto
Ook ik vind het wel eens leuk om hard te rijden, maar het gaat zo snel fout bij mij.
Niet in de vorm van ongelukken, maar ik ga nogal snel asociaal rijden als ik in een snelle auto rijdt
Krijg nogal eens boetes als ik in een rappe kar rondrij.
En ja, ik heb wel snelle auto's bestuurd
Signature.
pi_54001769
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:21 schreef Five_Aces het volgende:
hey Sfefan, kom maar op met die 50 euro:

[ afbeelding ]

70-0 158 ft
Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook.

Edit: scan gevonden:



Eventjes een quote: Its 70-to-0-mph stopping distance is the best we've recorded for a production car in 20 years.

En hier nog een leuke voor de jokers die beweren dat een Supra alleen rechtdoor hard kan:
quote:
20 Best Handling Cars In The World
December 1996
The magazine tested "20 of the best handling cars in the world" and the NSX was ranked 4th overall (after Elise, WRX and MGF, all unavailable in the US) but it was fastest around the track. Quite surprising if you consider the competition, which included Porsche 911 Carerra, BMW M3, Mercedes E36 AMG, Toyota Supra, Nissan Skyline GTR, Lamborghini Diablo, Lotus Elise, TVR Cerbera, Caterham Superlight, Jaguar XK8, Nissan Skyline, and the NSX of course.Place of action was Thruxton circuit, the fastest racetrack in Britain. It's tricky (and bumpy too) which means it's ideal to find out everything about a car's handling.
Best lap times were the following
1. 1:32.12 Honda NSX
2. 1:32.84 Toyota Supra
3. 1:33.16 Porsche 911
4. 1:33.18 Lamborghini Diablo SV
5. 1:33.36 Nissan Skyline GTR
6. 1:33.42 TVR Cerbera
7. 1:33.78 BMW M3
8. 1:33.80 Caterham Superlight
9. 1:34.01 Subaru Impreza Turbo
10. 1:34.24 Lotus Elise
Bron: http://www.nsxprime.com/FAQ/Media/magazines/car9612.htm

Auw, doet dat even pijn bij de Porsche, Ferrari, Lambo en Skyline fanaten... alleen snel in een rechte lijn, ik hoor het ze nog zeggen.

De score staat inmiddels Supras 4 - Ferraris 0 - Porsche 0.

* StefanP wacht op de oorverdovende stilte die te horen zal zijn wanneer de critici met de staart tussen hun benen afdruipen.

[ Bericht 4% gewijzigd door StefanP op 18-10-2007 00:53:25 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54001881
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Wat brengt een 964 in jou uitvoering eigenlijk op?
Bij een specialist zie je de prijzen schommelen tussen 20K voor een 89-er in een wat minder gewilde uitvoering met veel kilometers tot over de 35K voor een 93-er in een gewilde uitvoering en weinig kilometers.

Ik rij er veel mee, dus zou ik zeggen 25K.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54001894
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook. Ik kan de scan zo gauw niet vinden maar met google kun je er meer info over vinden. Hier de cijfers uit het artikel:


Onderste tabel gaat over de Supra.
Er zullen vast nog wel meer bronnen zijn
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bij een specialist zie je de prijzen schommelen tussen 20K voor een 89-er in een wat minder gewilde uitvoering met veel kilometers tot over de 35K voor een 93-er in een gewilde uitvoering en weinig kilometers.

Ik rij er veel mee, dus zou ik zeggen 25K.
Dan is een DB9 wel een beetje out of range ja
pi_54002109
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef StefanP het volgende:
En dat is nog maar een stock Supra - kun je nagaan als je het aantal PKs verdubbelt... iets wat met jullie Porsches en PKs nooit van z'n leven kan. Maar lezen kunnen jullie niet, ben ik inmiddels achter.
Bij een Porsche is het helegaar niet nodig om het aantal pk's te verdubbelen, ook al kan dat natuurlijk wel, dat kan bij iedere auto, zie b.v. deze Ringtijden:

race cars:
7:00* -- 176.250 km/h – BMW M3 GTR, 450 PS/1100 kg (sport auto 06/04), *estimated
7:01 --- 176.152 km/h -- Manthey Porsche GT3 race car, 493 PS (AutoBild 06/04), www.manthey-motors.de/nextshopcms/cmspdf.asp?id=217
7:10 --- 173.100 km/h -- BMW M3 GTR, 450 PS/1350 kg, Joerg Mueller (practice 24hrs race 03)
7:12.25 173.500 km/h -- Schnitzer BMW M3 GTR, Dirk Mueller, 24hrs race practice (02)
7:20* -- 168.545 km/h -- Opel Astra DTM V8 Coupe, 500hp, set-up for 24hrs race (sport auto 03) *estimated
7:21 --- 168.163 km/h -- Blitz Supra, 650 PS (Autocar magazine 97)
7:25 --- 168.651 km/h -- Alzen Motorsport Porsche 996, 24hrs race, Uwe Alzen
7:36 --- 162.631 km/h -- AC-Schnitzer M3 CLS II E36, 350 hp, Michelin Sport Cup R , Mattias Ekblom
7:40 --- 161.217 km/h -- Porsche GT3 RS, stock but Pirelli P Zero Corsa, Mattias Ekblom (ams)

De Manthey GT3 geeft de supra een geweldige draai om de oren met ruim 150 pk minder.
quote:
Prachtig gewoon. Ik open een artikel over de zoveelste superprestatie van de Supra
Je zou echter al die voorbeelden van standaard supra's van 50+K plaatsen. Maar je blijft maar komen met wat meningen van autojournalisten waar geen hond in is geïnteresseerd (en die meningen komen niet eens overeen met jouw samenvatting, maar daar wil ik vanaf zijn).

Zou het zo maar eens kunnen dat jij die voorbeelden ook niet kan vinden, eenvoudigweg omdat ze er niet zijn?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54002168
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.
Dat is meer de foto (en het stuur is inderdaad niet geweldig mooi). Die van mij is volledig met leer bekleed en het lelijke stuur is vervangen door een ander stuur (dezelfde als je in een Koenigsegg CCX aantreft, maar feitelijk is het gewoon een Atiwe...).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54002259
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Dan is een DB9 wel een beetje out of range ja
Frits Philips reed in een oude Volvo (440). Het schijnt dat hij zich ook andere auto's kon veroorloven.

Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54002587
Ook maar een mening (Autocar, 1993):

Verdict

This Supra is as fast and modem as its predecessor was slow and outdated. It sets a new class standard for its performance and new world standards of grip for a front-engined, two-wheel-drive car. For the depth and integrity of the engineering it contains, it deserves to be praised long and loud. Yet the anticipation of a long drive at dawn won't keep you awake the night before. This is a car that earns your respect in the first five seconds yet is one we suspect the true enthusiast could drive for five years without ever loving. Once you're used to its explosive abilities, it is unlikely to raise your pulse to the levels achieved by the RX-7 and 968. It's more inspired than inspiring. For many it will be all they want and more. Others might forsake it for a rival that's slower and more dynamically flawed. We wouldn't blame them, either. Sometimes less is more.


Let wel... de supra wordt vergeleken met de 968...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54002634
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:03 schreef DS4 het volgende:
Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
Lijkt me een stuk interessanter om te hebben dan een DB9.
pi_54002663
Die 968, is dat er zo eentje die een paar zinnen later beschreven wordt als a rival that's slower and more dynamically flawed? Tsja, over keiharde prestaties kun je niet twisten, maar over smaak wel. Als iemand liever in een Porsche rijdt, dan mogen ze dat gerust. Maar dan wens ik niet te horen dat de Supra een 'pauper bak' en een een 'sjonnie bak' is, dat hij na 1km uit elkaar valt en dat hij alleen hard kan in een rechte lijn, want die sprookjes zijn inmiddels wel via tig artikelen en bronnen naar het land der fabeltjes verwezen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54002733
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:30 schreef StefanP het volgende:
Die 968, is dat er zo eentje die eenpaar zinnen later beschreven wordt als a rival that's slower and more dynamically flawed? Tsja, over keiharde prestaties kun je niet twisten, maar over smaak wel.
De 968 is langzamer. Maar zoals het laatste zinnetje zegt: soms is minder meer. De eindconclusie is vrij duidelijk: de auto is snel, maar inspireert niet. Dat lijkt mij voor een sportauto de grootst mogelijke belediging.

Een van de leukste sportauto's die Japan ooit bracht is de MX-5. Op papier stelt die auto niets voor. Op asfalt is het echter een hele leuke auto om mee te rijden.

Ik verwacht niet van je dat je het zal begrijpen, maar lol hebben met een auto, kwaliteiten van een auto, sportiviteit, enz. het valt niet te vangen in cijfers.

Wat wel te vangen valt in cijfers is het aantal voorbeelden van originele supra's voor 50+K die jij tot op heden hebt weten te produceren. Nul dus. Ga je daar nog even mee aan de slag?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54003118
Je weet het goed om te draaien he? Doe maar niet alsof die vraag van jou kwam, want die kwam van mij. Nadat ik je om je oren sloeg met voorbeelden te over van Supras die 70-90K kosten en je nogmaals met scams en onzin kwam, vroeg ik hoeveel andere voorbeelden ik je nog onder je neus moest leggen. Daar kwam nooit antwoord op, en nu beweer je ineens dat je op antwoord van mij hebt zitten wachten?

Hop, 40K:
http://www.speedforsale.com/viewcar.php?vid=249

Hop, 43K, de nieuwprijs dus:
http://www.speedforsale.com/viewcarb.php?vid=183

Hop, 50K:
http://www.speedforsale.com/viewcar.php?vid=416

Hop, mijn eigen auto, 54K:
http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?t=393454

Hop, 60K:
http://www.titanmotorsports.com/qu6su10kmi.html

Hop, 40K:
http://www.vipimports.com/Car-Toyota-17/Toyota-17.htm

Hop, 42K:
http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?t=453543

57K
50K
67K
55K
50K
49K
48K
45K

Enz, enz, enz. Allemaal duurder dan nieuw. Maar het wordt een beetje afgezaagd, want wederom ben ik de enige die met bronnen komt. Waar blijven de bronnen van Porsches en andere exoten van '93 die sneller zijn? Waar blijven de links naar 14-jaar oude modellen Porsches die nu evenveel kosten als nieuw? Waar blijven de bronnen die bewijzen dat die 'pauper auto' alleen recht door kan in een harde lijn?

Ach laat ook maar, want ik begrijp net dat supercars tegenwoordig niet meer a.d.h.v. prestaties gewaardeerd worden, maar dat de 'feeling' e.d. belangrijker zijn Ik hoor dat de nieuwste Fiat 500 een enorm imago en feeling heeft - Enzo, move over!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54004969
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:05 schreef StefanP het volgende:


Wat weet jij nou? Heb je uberhaupt een auto, laat staan een Supra, Ferrari of Porsche? Clown. Je hebt geen flauw idee hoe betrouwbaar een Supra is. kennis.
Noua je hebt me overtuigd hoor Ik ga morgen naar de winkel om er 1 te kopen, als dat nieuwe land van je binnenkort WW3 begint zit ik tenminste veilig want een Supra is immers onverwoestbaar

(ow en waar zijn de nieuwe Ferrari/porsches? Wat heb ik aan een auto die ik al 20 jaar niet meer nieuw kan kopen? Nu ga ik DS4 ff blij maken, iedereen weet dat Ferrari pas recent hun auto's een beetje goed bouwt, toch DS4? )
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_54005965
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 02:10 schreef StefanP het volgende:
Waar blijven de bronnen van Porsches en andere exoten van '93 die sneller zijn? Waar blijven de links naar 14-jaar oude modellen Porsches die nu evenveel kosten als nieuw?
U vraagt, wij draaien: sneller EN duurder dan nieuw.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54006006
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:34:34 #176
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54007192
quote:
Waarom is die zo duur dan?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_54007997
quote:
Kilometerstand: 1.076 km
Zal wel aardig wat helpen denk ik.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_54008054
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 02:10 schreef StefanP het volgende:
Je weet het goed om te draaien he? Doe maar niet alsof die vraag van jou kwam, want die kwam van mij. Nadat ik je om je oren sloeg met voorbeelden te over van Supras die 70-90K kosten en je nogmaals met scams en onzin kwam, vroeg ik hoeveel andere voorbeelden ik je nog onder je neus moest leggen. Daar kwam nooit antwoord op, en nu beweer je ineens dat je op antwoord van mij hebt zitten wachten?

[veel linkjes]

Enz, enz, enz. Allemaal duurder dan nieuw. Maar het wordt een beetje afgezaagd, want wederom ben ik de enige die met bronnen komt. Waar blijven de bronnen van Porsches en andere exoten van '93 die sneller zijn? Waar blijven de links naar 14-jaar oude modellen Porsches die nu evenveel kosten als nieuw? Waar blijven de bronnen die bewijzen dat die 'pauper auto' alleen recht door kan in een harde lijn?

Ach laat ook maar, want ik begrijp net dat supercars tegenwoordig niet meer a.d.h.v. prestaties gewaardeerd worden, maar dat de 'feeling' e.d. belangrijker zijn Ik hoor dat de nieuwste Fiat 500 een enorm imago en feeling heeft - Enzo, move over!
Eh, de Supra's achter de linkjes zijn volgens mij niet meer stock.
En als je er veel geld in steekt, zoals andere turbo en intercooler bijvoorbeeld, dan is het logisch dat de auto duurder wordt.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_54008165
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:13 schreef PeeJay1980 het volgende:

Eh, de Supra's achter de linkjes zijn volgens mij niet meer stock.
Sommigen inderdaad niet, maar sommigen ook wel. Die hebben dan wel weer heel weinig gelopen (net zoals de 911 die ik als voorbeeld gaf).

Eerlijk is eerlijk: stefan is er in geslaagd om met voorbeelden te komen. Daarmee is nog niet bewezen dat de waarde in zijn algemeenheid hoger ligt dan de nieuwprijs (gelet ook op de voorbeelden die ik in een minuutje kan googlen), maar ik had sowieso niet verwacht dat hij meerdere voorbeelden zou kunnen produceren.

Wat dat betreft is het verbazingwekkend. Een auto voor de verzamelaar is het niet echt en waarom kreeg toyota destijds de auto's moeilijk verkocht en gaan ze nu gebruikt af en toe voor meer dan de prijs destijds? Rare jongens, die Amerikanen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54008235
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:34 schreef MikeyMan het volgende:

Waarom is die zo duur dan?
Showroomstaat en feitelijk zo goed als nieuw (dus niet de verkoopversie daarvan...).

Eigenlijk geldt voor iedere auto dat als je deze koopt, op de juiste manier bewaart en er niet mee rijdt dat deze tzt meer waard wordt dan nieuw (tenzij je met geldontwaarding rekening gaat houden...). Hoe zeldzamer de auto, hoe sneller dat zo is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54008413
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Frits Philips reed in een oude Volvo (440). Het schijnt dat hij zich ook andere auto's kon veroorloven.

Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
er stond niets voor niets een bij.
Overigens zit ik in een vergelijkbare situatie, zoals je misschien weet.
quote:
Die van onder de 17,5K zijn MK3's.
pi_54008735
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Overigens zit ik in een vergelijkbare situatie, zoals je misschien weet.
Eigenlijk niet... Vertel.
quote:
Die van onder de 17,5K zijn MK3's.
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54009984
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet... Vertel.
Niet nodig, zo in dit topic.
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:44 schreef DS4 het volgende:
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).
duidelijk.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:49:41 #184
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54012098
Reltopic, present!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 22:28:21 #185
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54019734
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 04:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb wel eens 3750 pk 'onder m'n reet gehad'. En ja zoiets bestuur je met een roer.
Klein bootje dan.

De Gotland van Holwerda heeft er zo'n 12000, dat was het bootje van m'n broer. Ik ben eens in die machinekamer geweest ..... wat een motoren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54021204
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook.

Edit: scan gevonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Eventjes een quote: Its 70-to-0-mph stopping distance is the best we've recorded for a production car in 20 years.
Hmm, zijn ze de 1994-1999 MR2 turbo vergeten (altijd de underdog).
70-0 kan ik niet vinden, maar 60-0 is 107 ft, dankzij het (relatief) lage gewicht en de gunstige gewichtsverdeling waarbij de achterwielen ook actief mee kunnen doen bij vertragen. Stopafstand van de MR2 is korter dan die van veel supercars (uit die tijd)
(bron: Edmund's High Performance Car Survey)
pi_54021442
Wat weegt een MR2? Da's best netjes.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 18 oktober 2007 @ 23:45:25 #188
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54021565
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 22:28 schreef popolon het volgende:

[..]

Klein bootje dan.

De Gotland van Holwerda heeft er zo'n 12000, dat was het bootje van m'n broer. Ik ben eens in die machinekamer geweest ..... wat een motoren.
Klein bootje
Het hoogste aantal PK's dat ik 'onder m'n reet' heb gehad, is 2 dieselmotoren a 13.600 pk 't stuk + 2 Rolls Royce Spey gasturbines a 52.300 pk 't stuk.
alles bij elkaar zo'n 131800 pk
Maar ja, dat was maar effe
Signature.
pi_54021587
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:40 schreef StefanP het volgende:
Wat weegt een MR2? Da's best netjes.
Kilootje of 1250.
Mijn 1991 model remt helaas iets slechter, nog steeds wel goed maar een setje 1994+ remmen staat nog op de wishlist
(pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:02:13 #190
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54021895
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:

[..]

pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Zo gek is dat niet...

Sterker nog; is vaak zo...
Alleen zijn dat vaak enkele schijven...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:06:23 #191
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54021990
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:45 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Klein bootje
Het hoogste aantal PK's dat ik 'onder m'n reet' heb gehad, is 2 dieselmotoren a 13.600 pk 't stuk + 2 Rolls Royce Spey gasturbines a 52.300 pk 't stuk.
alles bij elkaar zo'n 131800 pk
Maar ja, dat was maar effe
Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:10:56 #192
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54022090
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 00:06 schreef popolon het volgende:

[..]

Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?
m'n oom zit bij de marine, en ik mocht even sturen
Niks geen dekzwabber.
dekzwabbers mogen niet eens waren
Noobs

Signature.
pi_54022101
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 00:02 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Zo gek is dat niet...

Sterker nog; is vaak zo...
Alleen zijn dat vaak enkele schijven...
Ja, normaal is dat voor de handrem. Maar in dit geval zijn het gewoon geventileerde schijven, net als voor. Wel ietsjes dunner meen ik maar wel degelijk bedoeld om ook remkracht uit te halen. Met de motor schuin op de achteras gaat dat met de achterwielen dan ook beter dan bij auto's met de motor voorin. De meeste remkracht komt nog steeds van voor, maar de verdeling is veel minder sterk dan bij een gemiddelde auto.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:39:29 #194
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54022705
handrem zit dan weer vaak met een remvoering in de 'naaf' van de schijf... trommel in schijf als het ware...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:10:55 #195
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_54023421
Dat is bij de meeste auto met schijven achter zo, tenzij je een hydraulishe handrem gebruikt.

Wat Johnwoo bedoeld is dat bij hem de achterschijven meer doen. Normaal bij een auto met een 50/50 verdeling verplaatst gewicht bij remmen naar voren, dus heb je ongeveer 60/40 tijdens remmen. Bij een MR2 met middenmotor heb je iets van 40/60 als je stil staat (precieze getal weet ik zo niet uit mijn hoofd) en onder remmen is dat uiteindelijk 50/50 of zo. Daardoor ben je met een middenmotor configuratie meer aan je achterremmen vergeleken met een auto met het blok voorin.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_54023992
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:

(pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Waarom? Dat is me nog nooit opgevallen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54026075
Ah! Een origineel StefanP topic

Een nieuwe Corvette vergelijken met een Porsche uit 1920 en dan het hebben over betrouwbare testresultaten.



Je hebt misguided ... en je hebt ignorant.
Calm down, please!
pi_54026128
Corvette? Ik dacht dat het allemaal om een Supra ging?

Voor dat geld van de Porsche heb je een Supra en een Viper.
Wat dat betreft is een Supra dus wél wat waard gebleven in tegenstelling tot de meeste 911's.
pi_54026169
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Corvette? Ik dacht dat het allemaal om een Supra ging?
Zoals elk origineel StefanP topic begint een verhaal over een Supra of een Corvette met:
quote:
Veyrons, Vipers, Porsches eat your heart out.
of iets soortgelijks
Calm down, please!
pi_54026198
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:42 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zoals elk origineel StefanP topic begin een verhaal over een Supra of een Corvette met:
[..]

of iets soortgelijks
In dit geval toch terecht?
Die Supra gaat sneller dan de Veyron, Viper en Porsches naar de 367 km/u.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')