Sommigen geloven liever in sprookjes inderdaad. Hint: lees het artikel hierboven eens. Zie je de conclusie? De Supra veegt het topmodel Porsche en een of andere exotische Ferrari van het circuit. Hetzelfde kun je lezen in de andere artikelen die ik al eerder plaatste. En dat is nog maar een stock Supra - kun je nagaan als je het aantal PKs verdubbelt... iets wat met jullie Porsches en PKs nooit van z'n leven kan. Maar lezen kunnen jullie niet, ben ik inmiddels achter.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:06 schreef Frasier het volgende:
[..]
En nog wordt je niet serieus genomen.
In motoren bouwen zijn ze enorm goed, vergeet dat nietquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:08 schreef eer-ik het volgende:
het kan toch niet, dat een merk als ferrari, wat fucking veel geld pompt in ontwikkeling van motoren, auto's maakt die echt 100% kut zijn.
En dat toyota, iig voor de supra een motor bouwt die door niemand overtroffen wordt...
Ja, dat geloof ik ook graagquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In motoren bouwen zijn ze enorm goed, vergeet dat niet
Ik zeg niet dat niemand de 2JZ overtreft maar dat deze motor goed inelkaar zit lijkt me duidelijk.
Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.quote:
In standaard "trim" zijn er genoeg motoren die de 2JZ overtreffen, de kracht van deze motor zit hem echter in de overkill. Ik denk dat er nu nog steeds weinig motoren zijn die makkelijk 800 pk (bijna 3x zoveel vermogen als standaard) aan kunnen met "stock internals".quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:14 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik ook graagDat hoor je mij ook niet ontkennen
Maar komop, we zijn inmiddels jaren verder, ik geloof niet dat het nog steeds de beste motor ooit is.
Dat kan gewoon niet, en daarbij slaat het nergens op.
Een supra is vast een goeie auto, ik heb er nog nooit een bestuurd, ik vind het geen mooie auto, en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doet er niet zozeer toe.
Waar het mij om gaat, is dat ik niet geloof, dat er geen enkele (sport)auto is, die uberhaupt ooit een supra zou kunnen verslaan op meerdere vlakken.
Vooropgesteld dat iik niks met porsches heb, vind ze simpelweg niet mooi, vind ik een porsche wel aantrekkelijker om te kopen dan een supra.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.![]()
niet alleen van het interieur trouwens
Ook dat geloof ik wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In standaard "trim" zijn er genoeg motoren die de 2JZ overtreffen, de kracht van deze motor zit hem echter in de overkill. Ik denk dat er nu nog steeds weinig motoren zijn die makkelijk 800 pk (bijna 3x zoveel vermogen als standaard) aan kunnen met "stock internals".
Dat heeft in feite niets met de "beste motor" te maken, maar geeft wel aan dat het design en de gebruikte onderdelen in ieder geval erg goed zijn.
Dat maakt het ook zo leuk, voor een ieder is er wel wat in deze wereld. Een auto kan ook nooit "het best" zijn, aangezien een auto voor iedereen vanwege een andere reden het best is. Zo'n "discussie" kan je dus in mijn ogen nooit winnen of verliezen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:23 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ook dat geloof ik wel.
Ik heb ook 0% verstand van auto,s ik kies een wagen op 't uiterlijk, en de rij eigenschappen waar ik mee te maken heb. En verder bij het gevoel wat ik erbij heb.
En nogmaals, ik geloof ook best dat toyota goeie wagens maakt, maar het doet me gewoon niks.
Voor mijn part roest m'n wagen me over 5 jaar onder m'n reet vandaan, (wat overigens niet zal gebeuren met mijn wagen) dan haal ik wel weer een ander.
Nee, idd, en dat vind ik nou het mooie van dit soort topicsquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo leuk, voor een ieder is er wel wat in deze wereld. Een auto kan ook nooit "het best" zijn, aangezien een auto voor iedereen vanwege een andere reden het best is. Zo'n "discussie" kan je dus in mijn ogen nooit winnen of verliezen.
In jou geval is de 2CV het best toch?
Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:21 schreef Five_Aces het volgende:
hey Sfefan, kom maar op met die 50 euro:
[ afbeelding ]
70-0 158 ft
Bron: http://www.nsxprime.com/FAQ/Media/magazines/car9612.htmquote:20 Best Handling Cars In The World
December 1996
The magazine tested "20 of the best handling cars in the world" and the NSX was ranked 4th overall (after Elise, WRX and MGF, all unavailable in the US) but it was fastest around the track. Quite surprising if you consider the competition, which included Porsche 911 Carerra, BMW M3, Mercedes E36 AMG, Toyota Supra, Nissan Skyline GTR, Lamborghini Diablo, Lotus Elise, TVR Cerbera, Caterham Superlight, Jaguar XK8, Nissan Skyline, and the NSX of course.Place of action was Thruxton circuit, the fastest racetrack in Britain. It's tricky (and bumpy too) which means it's ideal to find out everything about a car's handling.
Best lap times were the following
1. 1:32.12 Honda NSX
2. 1:32.84 Toyota Supra
3. 1:33.16 Porsche 911
4. 1:33.18 Lamborghini Diablo SV
5. 1:33.36 Nissan Skyline GTR
6. 1:33.42 TVR Cerbera
7. 1:33.78 BMW M3
8. 1:33.80 Caterham Superlight
9. 1:34.01 Subaru Impreza Turbo
10. 1:34.24 Lotus Elise
Bij een specialist zie je de prijzen schommelen tussen 20K voor een 89-er in een wat minder gewilde uitvoering met veel kilometers tot over de 35K voor een 93-er in een gewilde uitvoering en weinig kilometers.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wat brengt een 964 in jou uitvoering eigenlijk op?
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook. Ik kan de scan zo gauw niet vinden maar met google kun je er meer info over vinden. Hier de cijfers uit het artikel:
Dan is een DB9 wel een beetje out of range jaquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij een specialist zie je de prijzen schommelen tussen 20K voor een 89-er in een wat minder gewilde uitvoering met veel kilometers tot over de 35K voor een 93-er in een gewilde uitvoering en weinig kilometers.
Ik rij er veel mee, dus zou ik zeggen 25K.
Bij een Porsche is het helegaar niet nodig om het aantal pk's te verdubbelen, ook al kan dat natuurlijk wel, dat kan bij iedere auto, zie b.v. deze Ringtijden:quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef StefanP het volgende:
En dat is nog maar een stock Supra - kun je nagaan als je het aantal PKs verdubbelt... iets wat met jullie Porsches en PKs nooit van z'n leven kan. Maar lezen kunnen jullie niet, ben ik inmiddels achter.![]()
Je zou echter al die voorbeelden van standaard supra's van 50+K plaatsen. Maar je blijft maar komen met wat meningen van autojournalisten waar geen hond in is geïnteresseerd (en die meningen komen niet eens overeen met jouw samenvatting, maar daar wil ik vanaf zijn).quote:Prachtig gewoon. Ik open een artikel over de zoveelste superprestatie van de Supra
Dat is meer de foto (en het stuur is inderdaad niet geweldig mooi). Die van mij is volledig met leer bekleed en het lelijke stuur is vervangen door een ander stuur (dezelfde als je in een Koenigsegg CCX aantreft, maar feitelijk is het gewoon een Atiwe...).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.![]()
Frits Philips reed in een oude Volvo (440). Het schijnt dat hij zich ook andere auto's kon veroorloven.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dan is een DB9 wel een beetje out of range ja
Lijkt me een stuk interessanter om te hebben dan een DB9.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:03 schreef DS4 het volgende:
Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
De 968 is langzamer. Maar zoals het laatste zinnetje zegt: soms is minder meer. De eindconclusie is vrij duidelijk: de auto is snel, maar inspireert niet. Dat lijkt mij voor een sportauto de grootst mogelijke belediging.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:30 schreef StefanP het volgende:
Die 968, is dat er zo eentje die eenpaar zinnen later beschreven wordt als a rival that's slower and more dynamically flawed? Tsja, over keiharde prestaties kun je niet twisten, maar over smaak wel.
Noua je hebt me overtuigd hoorquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:05 schreef StefanP het volgende:
Wat weet jij nou? Heb je uberhaupt een auto, laat staan een Supra, Ferrari of Porsche? Clown. Je hebt geen flauw idee hoe betrouwbaar een Supra is. kennis.
U vraagt, wij draaien: sneller EN duurder dan nieuw.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:10 schreef StefanP het volgende:
Waar blijven de bronnen van Porsches en andere exoten van '93 die sneller zijn? Waar blijven de links naar 14-jaar oude modellen Porsches die nu evenveel kosten als nieuw?
Waarom is die zo duur dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien: sneller EN duurder dan nieuw.
Zal wel aardig wat helpen denk ik.quote:Kilometerstand: 1.076 km
Eh, de Supra's achter de linkjes zijn volgens mij niet meer stock.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:10 schreef StefanP het volgende:
Je weet het goed om te draaien he? Doe maar niet alsof die vraag van jou kwam, want die kwam van mij. Nadat ik je om je oren sloeg met voorbeelden te over van Supras die 70-90K kosten en je nogmaals met scams en onzin kwam, vroeg ik hoeveel andere voorbeelden ik je nog onder je neus moest leggen. Daar kwam nooit antwoord op, en nu beweer je ineens dat je op antwoord van mij hebt zitten wachten?
[veel linkjes]
Enz, enz, enz. Allemaal duurder dan nieuw. Maar het wordt een beetje afgezaagd, want wederom ben ik de enige die met bronnen komt. Waar blijven de bronnen van Porsches en andere exoten van '93 die sneller zijn? Waar blijven de links naar 14-jaar oude modellen Porsches die nu evenveel kosten als nieuw? Waar blijven de bronnen die bewijzen dat die 'pauper auto' alleen recht door kan in een harde lijn?
Ach laat ook maar, want ik begrijp net dat supercars tegenwoordig niet meer a.d.h.v. prestaties gewaardeerd worden, maar dat de 'feeling' e.d. belangrijker zijnIk hoor dat de nieuwste Fiat 500 een enorm imago en feeling heeft - Enzo, move over!
Sommigen inderdaad niet, maar sommigen ook wel. Die hebben dan wel weer heel weinig gelopen (net zoals de 911 die ik als voorbeeld gaf).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
Eh, de Supra's achter de linkjes zijn volgens mij niet meer stock.
Showroomstaat en feitelijk zo goed als nieuw (dus niet de verkoopversie daarvan...).quote:
er stond niets voor niets eenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Frits Philips reed in een oude Volvo (440). Het schijnt dat hij zich ook andere auto's kon veroorloven.
Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
Die van onder de 17,5K zijn MK3's.quote:
Eigenlijk niet... Vertel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Overigens zit ik in een vergelijkbare situatie, zoals je misschien weet.
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).quote:Die van onder de 17,5K zijn MK3's.
Niet nodig, zo in dit topic.quote:
duidelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:44 schreef DS4 het volgende:
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).
Klein bootje dan.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 04:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 3750 pk 'onder m'n reet gehad'.En ja zoiets bestuur je met een roer.
![]()
Hmm, zijn ze de 1994-1999 MR2 turbo vergeten (altijd de underdog).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook.
Edit: scan gevonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eventjes een quote: Its 70-to-0-mph stopping distance is the best we've recorded for a production car in 20 years.
Klein bootjequote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Klein bootje dan.
De Gotland van Holwerda heeft er zo'n 12000, dat was het bootje van m'n broer. Ik ben eens in die machinekamer geweest ..... wat een motoren.![]()
Kilootje of 1250.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:40 schreef StefanP het volgende:
Wat weegt een MR2? Da's best netjes.
Zo gek is dat niet...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:
[..]
pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Klein bootje
Het hoogste aantal PK's dat ik 'onder m'n reet' heb gehad, is 2 dieselmotoren a 13.600 pk 't stuk + 2 Rolls Royce Spey gasturbines a 52.300 pk 't stuk.
alles bij elkaar zo'n 131800 pk
Maar ja, dat was maar effe
m'n oom zit bij de marine, en ik mocht even sturenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?
Ja, normaal is dat voor de handrem. Maar in dit geval zijn het gewoon geventileerde schijven, net als voor. Wel ietsjes dunner meen ik maar wel degelijk bedoeld om ook remkracht uit te halen. Met de motor schuin op de achteras gaat dat met de achterwielen dan ook beter dan bij auto's met de motor voorin. De meeste remkracht komt nog steeds van voor, maar de verdeling is veel minder sterk dan bij een gemiddelde auto.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:02 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet...
Sterker nog; is vaak zo...
Alleen zijn dat vaak enkele schijven...
Waarom? Dat is me nog nooit opgevallen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:
(pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Zoals elk origineel StefanP topic begint een verhaal over een Supra of een Corvette met:quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Corvette? Ik dacht dat het allemaal om een Supra ging?![]()
of iets soortgelijksquote:Veyrons, Vipers, Porsches eat your heart out.
In dit geval toch terecht?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals elk origineel StefanP topic begin een verhaal over een Supra of een Corvette met:
[..]
of iets soortgelijks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |