40% is 36K...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:28 schreef Wimo. het volgende:
Das heel mooi, maar ik vraag me af of jouw wagen over 15 jaar nog 40% van de nieuwprijs 2ehands kost
Stef is een van de weinige met een originele denk ik zo, want echt, het is zoeken met een loep. En schaarste zal er misschien voor zorgen dat er af en toe nog een gek te vinden is (en feitelijk is de waarde wat de gek er voor geeft).quote:edit: ik wens stef ook veel plezier.Stef is overigens niet de enige die 25+ vraagt ... dat zijn de normale vraagprijzen hier in nl.
Prima, maar deze auto heeft een groot deel van het gewicht voorin, waardoor deze slechter zal scoren dan gemiddeld. En verder vind ik praktijktesten veel interessanter.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:29 schreef 1299 het volgende:
Ik heb met 1000kg en net over de 200PK ook net geen 6 seconden om op de 100 te geraken. Met 330PK en 1585KG zou je volgens de car stats calculator rond de 5.26s op de 60 mph kunnen zitten.
http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
Ik weet het, het is geen betrouwbare calculator maar vaak wel een redelijke losse pols schatting.
Volgens die calculator zou mijn kitcar in 4,81 seconden de 0-60mph doen. Ik weet dat mijn kitcar vlot is, maar onder de 5 seconden gaat dat echt niet lukken. Gevoelsmatig in elk gevalquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:29 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik heb met 1000kg en net over de 200PK ook net geen 6 seconden om op de 100 te geraken. Met 330PK en 1585KG zou je volgens de car stats calculator rond de 5.26s op de 60 mph kunnen zitten.
http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
Ik weet het, het is geen betrouwbare calculator maar vaak wel een redelijke losse pols schatting.
Het is ook wat, slechts een halve pk...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:47 schreef eer-ik het volgende:
die calculator kan mijn aantal pk's niet aan
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is ook wat, slechts een halve pk...
Neh, ik heb een klein 920 pk in m'n eendquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:02 schreef MikeyMan het volgende:
Dus, <70 of >700... Ik gok op het eerste
Calculator klopt opzich trouwens aardig voor mijn auto...
heb iig al in mening 550rwhp MK4 gereden jaquote:Op maandag 15 oktober 2007 23:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sterker nog: ik weet zeker dat dit niet zo is.
[..]
Jij hebt nog nooit in een auto van enige klasse gereden, is het niet?
[..]
Waarom doen ze het niet dan? Dat is toch van de zotte? Toyota (en ook Nissan) heeft meermaals bij Weissach aangeklopt om hulp. Het is maar dat je het weet.
En dat vond jij een auto die je op de markt kan brengen met goed fatsoen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:24 schreef Estolan het volgende:
heb iig al in mening 550rwhp MK4 gereden ja
Grote kul. Het agreement ging tot 280 pk, waar de supra al boven zat. Bovendien: wat let ze om de auto 1100 kg te maken als ze zo geweldig goed zijn. Dan had die supra misschien ook nog fatsoenlijk de bocht om gekund. Nu was feitelijk 330 pk al meer dan genoeg vermogen voor het chassis.quote:en waarom ze dat niet doen? omdat er Japan een Agreement is, daarom
Je bent het hoop ik met mij eens dat 30K niet meer is dan de nieuwprijs... Want dat is wat stefke p beweert: dat de supra nu meer kost dan nieuw.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:31 schreef Estolan het volgende:
een Supra MK4, TwinTurbo, 6speed manual, LHD, op NL kenteken in goede staat zijn er pas ( als je ze vind die te koop staan ) zitten vanaf 27000euro gemiddeld, als je geluk hebt vind je er 1 van rond die prijs, anders in perfecte staat al rond de 30.000euro, en vaakis dat al geen 2ehands meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door DS4 op 16-10-2007 20:39:43 ]Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:31 schreef DS4 het volgende:
Ik realiseer mij iets. Deze prestatie is toch fenomenaal. Ik wordt er stil van eigenlijk.Ik dacht hetzelfde vandaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Signature.
Inderdaad, leg daarbij dat ten tijde van de nieuwprijs, geld ook meer waard was, is ie gewoon verre van de nieuwprijs.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent het hoop ik met mij eens dat 30K niet meer is dan de nieuwprijs... Want dat is wat stefke p beweert: dat de supra nu meer kost dan nieuw.
Je bent gewoon jaloers dat je met een slangetje 400rwhp, en met een boost controller en downpipe 450rwhp hebt terwijl je dat met geen enkele Porsche voor elkaar krijgt. Misschien dat je het nog niet snapt, maar de Supra is dus voor 600+rwhp ontworpen maar Toyota heeft de boost stock maar op 11PSI gezet. Dus die auto is inderdaad beter. Dan kun je klagen wat je wil dat dat "niet origineel" is, maar feit blijft gewoon dat je hij voor 99.9999% (op die boost na dus) origineel klaar is voor 500rwhp. Maar goed, het is je vergeven, aangezien die 0-60 tijd en de topsnelheid het enige uit het geplaatste artikel waren waarop je Porsche niet al meteen van de baan geveegd werd, dus ik snap dat je je daaraan vastklampt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.
Overigens vreemd dat de supra hier binnen de 5 seconden naar de 60 mph gaat, de testen die ik onder ogen heb gekregen zitten rond de 6 seconden te dansen.
Bron voor jou, als je daar gelukkig van wordt.
OK, je bent dus gewoon een beetje dom omdat je het vertikt in te zien dat die 'advertenties' letterlijk knip- en plakwerk zijn die van autotrader.com gehaald worden en vervolgens voor 10K op mobile.de geplaatst worden. Het is goed hoor: beweer maar bij hoog en laag dat je voor 10K een Supra koopt. De rest van de lezers herkent binnen tien seconden zo'n scammer, en jij ook. Je wil het nu alleen niet meer toegeven.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:58 schreef DS4 het volgende:
Dat kun je wel over alles beweren natuurlijk...
[..]
Ben je een beetje dom of heel erg dom? Je hebt geen enkel benul waar je het over hebt. Je googlet wanhopig en vindt vervolgens wat KBB values en je roept 'zie je wel!!!' Kerel, ik kan hier wel honderd links neergooien maar je wil het gewoon niet geloven. Hoeveel links naar supras van 50+K moet ik hier plaatsen? Moet ik je met taxaties om je oren slaan? Moet ik hier links gaan plaatsen naar tig artikelen van taxateurs die ook Supras verhandelen? Moet ik je wijzen op pagina's waarin staat dat die KBB waardes n.v.t. zijn voor Supras? Laten de links die ik plaatste van die 70, 80 en 90K Supras nou net van een beedigd taxateur zijn... Sneu hoor. 'Dat zijn de feiten?' Je weet to-taal niet waar je het over hebt en houdt krampachtig vast aan wat computer-gegenereerde afschrijvingscijfertjes die je ergens met Google vond.quote:Gelul. Een supra kost geen 85K. Ook geen 55K (als je de BPM even aan de kant schuift). Een hele mooie mag volgens Classic en Sports Cars (een blad waar beëdigde taxateurs de markten wereldwijd bijhouden en die wat neutraler zijn dan jij) 15K opleveren in perfecte staat. Een 964 (die ouder is) thans nog zeker 25K, maar een RS 60K. Waarmee de Porsche ook relatief gewoon waardevaster is. Dat zijn de feiten.
[..]
Grote bek? Je moet het gore lef maar hebben, zielepiet. Jij komt dit topic verzieken en niemand anders. Houd je gewoon in je Porsche topics en heb het fatsoen je niet-onderbouwde onzin hier niet te plaatsen als je niks zinnigs bij te dragen hebt. Met je gammele, roestige Porsche met 250pk. Je hebt inderdaad geluk dat ik in de VS woon, anders nam ik een vriend en camera mee om te filmen hoe ik onderweg naar de ring je het stront voor de ogen reed (zeg eens, hoe langzaam is die roestbak van je van 0-100? 7 seconden? en van 0-200? 20 seconden? En van 0-300? Oh wacht, dat haalt hij niet eens ), vervolgens op de ring ook en dan weer naar huis. Alsof dat barrel ook maar een schijn van kans heeft tegen een 700rwhp Supra.quote:Het is jammer dat je aan de andere kant van de oceaan zit met die grote bek van je, want ik zou het wel geinig vinden om eens een keer een dagje Ring met jou te doen. Maar goed, je had zelf al ergens in de linkjes kunnen lezen dat standaard Porsches met minder dan 650 pk sneller zijn dan een speciaal getunede supra met 650 pk, die voor circuitgebruik is geprepareerd.
[..]
Hoeveel links naar stock Supras die 50+K kosten moet ik hier plaatsen voordat je opzout? Vertel het maar, dan krijg je ze. In tegenstelling tot jouw gezever, kom ik namelijk met keiharde links, artikelen en feiten.quote:Ik moet toch altijd lachen om je... Ten bewijze van jouw stelling dat een supra veel geld waard is mik je een aantal links van auto's die stuk voor stuk zijn aangepast. En niet zo'n beetje ook. Waarschijnlijk is er voor meer geld aan modificaties in de auto's gemikt dan dat ze nu kosten.
Wederom geef je gewoon aan verschrikkelijk dom en jaloers te zijn. Ben je boos dat er voor die roestbak van jou niets te krijgen valt? De enige reden dat Supras gemod worden is omdat je er 1500rwhp uit kunt persen, en dat je voor een paar duizend euro met 600rwhp rond rijdt. Iets wat met die pruts-Porsches van jou volstrekt onmogelijk is tenzij je de auto van boven tot onder voor 30K verbouwt. De reden dat de Supra springlevend en vreselijk gewild en duur is terwijl dat bij de 300ZX, RX7, 3000GT e.d. niet het geval is, is dat hij onverwoestbaar is en je er werkelijk elk aantal PKs uit kunt halen.quote:Er is geen auto die ik ken die zo vaak wordt gemodificeerd. Als dat geen bewijs is dat toyota een auto heeft afgeleverd die niet goed is af-fabriek...
Nogmaals: Als je verstand van zaken had, dan wist je dat *alle* Japanse auto's die ouder dan 3 jaar zijn, na verloop van tijd niets waard zijn. Voor de onwetenden: in Japan moet elke auto aan de Shaken wetgeving voldoen. Na 3 jaar moet je auto geinspecteerd worden en betaal je handenvol geld voor de registratie. Vervolgens gaat die prijs exponentieel omhoog bij de volgende inspecties, tot op het punt waar na een jaar of 7 de auto geen cent meer waard is omdat de registratieprijs tien keer zo hoog is als de inruil- of verkoopwaarde, en al die auto's worden dus gesloopt of geexporteerd. Die linkjes die je plaatst zijn dus auto's die voor een appel en een ei aan de UK verkocht zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:10 schreef DS4 het volgende:
Zullen we eens kijken waar deze eindigt?
Ook fiks gemodificeerd, maar laten we eens zien waar het schip strandt...
Scam?
Nog een keer scam?
Een originele! Buyitnow voor minder dan 10.000 euro, maar je mag ook lager bieden (1.500 euro iemand?)... Maar zal wel een scam zijn, nietwaar?
Meer waard dan nieuw... Uh-huh...
En met die 'volgens mij....' diskwalificeer je jezelf meteen van elke discussie. Je hebt nul komma niets ervaring met of zelfs maar kennis van de betrouwbaarheid van Supras.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:35 schreef Kill_em_all het volgende:
Leuk, je supra kan 367. Maar het blijft een supra en hoe gaat dat ding de bocht om? en hoe zit het met de betrouwbaarheid? volgens mij staat dit ding nog vaker bij de garage dan de gemiddelde supercar.
Da's een NA-T. Zoals ik al zei: geen enkel benul waar je het over hebt. O ja, het is naast een NA-T nog een scam ook. Email hem maar eens, dan krijg je vast z'n Western Union info wel...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is godsonmogelijk om een originele supra turbo in de VS te vinden, maar goed in de cat. best goed betaalbaar met vraagprijs 13.000 euro.
Ik heb wel eens 3750 pk 'onder m'n reet gehad'. En ja zoiets bestuur je met een roer. En oja, wat betreft dat OV, als je wel eens in de trein door de kanaaltunnel hebt gezeten, heb je 21000 pk 'onder je reet gehad'.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 03:25 schreef PNG het volgende:
Volgens mij heeft 90% van iedereen die hier allemaal post nog geen 120 pk onder zijn reet.
Als het al 100 is. Of een fiets/OV.
Raar forum soms. Net zoals in vliegeniers onzin de helft helemaal niet vliegt.
En het staat iedereen vrij dat te doen en mee te doen aan de TX mile. Dat gebeurt ook: er doen tientallen gemodde Porsches, Vipers, Corvettes e.d. mee. De winst ging echter naar een Supra die 367 km/u wist te behalen in 1,6km. Daar gaat dit topic over. Jammer alleen dat je dan meteen tien man krijgt die vanuit hun jarenlange persoonlijke ervaring ( )met auto's met 400+PK commentaar leveren over hoe brak en waardeloos die Supra wel niet is.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 02:02 schreef eer-ik het volgende:
Ligt het nou aan mij, of zie jij 0% verschil tussen getunede auto's en sportauto's?
Ik snap ook wel dat een getunede supra harder gaat dan een porsche of ferrari of wat dan ook, maar komp zeg Denk jij nou niet dat een veyron niet nog harder zou kunnen? Getuned dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |