Nee, dat zal het zijn. Ik rij immers maar een Porsche en zoals we allemaal weten kun je jezelf dan geen toyota veroorloven...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:04 schreef StefanP het volgende:
Je bent gewoon jaloers
Behalve dan de turbo's... Maar de meesten doen dat niet omdat een auto niet beter gaat rijden als je er vermogen aan toevoegt. Nou reed zo'n supra out-of-the-box al vrij klote, dus maakt het kennelijk niet zo uit, maar een goed rijdende auto verneuken is niet iets wat verstandige mensen doen...quote:dat je met een slangetje 400rwhp, en met een boost controller en downpipe 450rwhp hebt terwijl je dat met geen enkele Porsche voor elkaar krijgt.
Alleen kan het chassis niet meer vermogen aan. Het is sowieso een beetje dom om te denken dat toyota een auto heeft gemaakt die voor een klein beetje meer geld de F50 voorbij had kunnen streven, maar dat ze dat maar gewoon niet hebben gedaan. Dat soort onzin geloven zwakzinnigen misschien...quote:de Supra is dus voor 600+rwhp ontworpen maar Toyota heeft de boost stock maar op 11PSI gezet. Dus die auto is inderdaad beter.
Car and driver meet wel eens vaker hele snelle tijden, zoals ik al eerder zei. Hier een auto uit de jaren 70 die dezelfde tijd scoort bij Car and Driver naar de 60 mph. Let wel: dit is de geknepen VS versie met 280 pk. De 300 pk versie die in Nederland werd geleverd had er ongeveer 5,5 sec. voor nodig om de 100 km/u te bereiken...quote:O ja: ik weet niet wat jij allemaal uit wanhoop op Google probeert te vinden, maar zoals ik al zei: know when to pick your fights:
Hij bracht maar 6.600 euro op... 6.600... Een goede 944 S2 levert meer op!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
OK, je bent dus gewoon een beetje dom omdat je het vertikt in te zien dat die 'advertenties' letterlijk knip- en plakwerk zijn die van autotrader.com gehaald worden en vervolgens voor 10K op mobile.de geplaatst worden. Het is goed hoor: beweer maar bij hoog en laag dat je voor 10K een Supra koopt. De rest van de lezers herkent binnen tien seconden zo'n scammer, en jij ook. Je wil het nu alleen niet meer toegeven.
Doe eens 3 stuks, maar dan origineel. Begin eens met 2. Weet je wat, gewoon met 1...quote:Hoeveel links naar supras van 50+K moet ik hier plaatsen?
Voor de verzekering? Neuh, die zijn leuk om de premie omhoog te krijgen, terwijl bij verlies de maatschappij de taxatie gaat aanvechten...quote:Moet ik je met taxaties om je oren slaan?
Die volledig waren verbouwd...quote:Laten de links die ik plaatste van die 70, 80 en 90K Supras nou net van een beedigd taxateur zijn...
Of een supra die daadwerkelijk wordt verkocht voor 6.600 euro op ebay. Zegt mij veel meer dan vraagprijzen, taxaties en weet ik wat jij allemaal kan toveren. Real world: iemand zet zijn supra turbo op ebay en er wordt niet hoger geboden dat 6.600 euro. Dat lijkt mij een aardig ijkpunt.quote:computer-gegenereerde afschrijvingscijfertjes die je ergens met Google vond.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de eerste ben die jou beschuldigt van een grote bek... Die heb je toch ook?quote:Grote bek? Je moet het gore lef maar hebben, zielepiet.
Neem het vliegtuig...quote:Je hebt inderdaad geluk dat ik in de VS woon, anders nam ik een vriend en camera mee om te filmen hoe ik onderweg naar de ring je het stront voor de ogen reed (zeg eens, hoe langzaam is die roestbak van je van 0-100? 7 seconden? en van 0-200? 20 seconden? En van 0-300? Oh wacht, dat haalt hij niet eens), vervolgens op de ring ook en dan weer naar huis. Alsof dat barrel ook maar een schijn van kans heeft tegen een 700rwhp Supra.
Kom maar eens. Ik ben benieuwd. Graag wel ook een die voor die prijs verkocht is.quote:Hoeveel links naar stock Supras die 50+K kosten moet ik hier plaatsen voordat je opzout?
Wat ben jij toch ook een zielig menneke... Probeer maar eens een rijdende 911, eender welk type, voor 6.600 euro te kopen.quote:Ben je boos dat er voor die roestbak van jou niets te krijgen valt?
Waar je geen donder aan hebt, want rijdbaar wordt het er niet van.quote:De enige reden dat Supras gemod worden is omdat je er 1500rwhp uit kunt persen, en dat je voor een paar duizend euro met 600rwhp rond rijdt.
Mijn auto was al goed toen hij uit de fabriek kwam...quote:Iets wat met die pruts-Porsches van jou volstrekt onmogelijk is tenzij je de auto van boven tot onder voor 30K verbouwt.
Dat heb ik al vaak zat gedaan. Ik wist niet dat je lef moest hebben om een foto van een auto te plaatsen. Kennelijk ben jij erg bangig aangelegd...quote:Kom, plaats eens een foto van je Porsche. Maar ik weet dat je daar het lef niet voor hebt.
Joh, geef een mening over een supra die niet positief is en stefke p valt je wel aan hoor. Immers, de supra is de beste auto ooit (desondanks rijdt hij zelf tegenwoordig in een Daewoo Corvette) en als je iets anders beweert dan ben je dom en jaloers. Dat soort teksten durft hij zonder meer te roepen tegen iemand met een Veyron, want over 5 jaar is de supra meer waard en als je de supra opfokt naar 2.500 pk, hetgeen voor 3 dollar en 35 cent lukt zonder dat de betrouwbaarheid er iets onder lijdt ook nog, want supra's gaan nooit stuk, dan rijdt deze rondjes om de Veyron en net zo snel naar 500 km/u als de Veyron nodig heeft om tot 300 km/u te gaan. Vervolgens krijg je als bonus nog een verhaal over hoe kut het in NL is en hoe geweldig de VS is. Daar is immers geen criminaliteit (behalve in slechte buurten (en JA, dat is een daadwerkelijk door stefke p recent gebruikt argument!)) omdat ze daar wel hard straffen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:40 schreef Bertjeee het volgende:
Ik wou dat ik wat van deze auto's wist. Dan kon ik ook lekker mee quoten....
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Joh, geef een mening over een supra die niet positief is en stefke p valt je wel aan hoor. Immers, de supra is de beste auto ooit (desondanks rijdt hij zelf tegenwoordig in een Daewoo Corvette) en als je iets anders beweert dan ben je dom en jaloers. Dat soort teksten durft hij zonder meer te roepen tegen iemand met een Veyron, want over 5 jaar is de supra meer waard en als je de supra opfokt naar 2.500 pk, hetgeen voor 3 dollar en 35 cent lukt zonder dat de betrouwbaarheid er iets onder lijdt ook nog, want supra's gaan nooit stuk, dan rijdt deze rondjes om de Veyron en net zo snel naar 500 km/u als de Veyron nodig heeft om tot 300 km/u te gaan. Vervolgens krijg je als bonus nog een verhaal over hoe kut het in NL is en hoe geweldig de VS is. Daar is immers geen criminaliteit (behalve in slechte buurten (en JA, dat is een daadwerkelijk door stefke p recent gebruikt argument!)) omdat ze daar wel hard straffen.
De gemiddelde stand-up comedian maakt minder grappen in zijn beste show van een uur dan stefke p in een gemiddelde post. Ik vermaak me er dan ook kostelijk mee.
vind de supra een geweldige auto, maar de vergelijking met een enzo/veyron/gallardo/etc. gaat volledig mankquote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
Ik vermoed dat de waarheid in het midden ligt
De Supra wordt door de meeste mensen hier onderschat en bestempeld als een ricer karretje terwijl het weldegelijk een volbloed sportauto is.
Een Supra is een GT geen volbloed sportauto zoals b.v. de Enzo.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
Ik vermoed dat de waarheid in het midden ligt
De Supra wordt door de meeste mensen hier onderschat en bestempeld als een ricer karretje terwijl het weldegelijk een volbloed sportauto is.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:01 schreef ShaoliN het volgende:
een opgefokt japans plasticpaleis, dat van ellende uit elkaar rammelt
Maar de Supra valt wel redelijk gemakkelijk te tunen tot die net zoveel vermogen levert als een Enzo en daarbij ook betrouwbaar blijft, maar dan is het alsnog niet de volbloed sportauto.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Een Supra is een GT geen volbloed sportauto zoals b.v. de Enzo.
Tunen heeft toch niets met de opzet van een auto te maken. Het is en blijft een GT ook met 18000 pk.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:43 schreef Party_P het volgende:
[..]
Maar de Supra valt wel redelijk gemakkelijk te tunen tot die net zoveel vermogen levert als een Enzo en daarbij ook betrouwbaar blijft, maar dan is het alsnog niet de volbloed sportauto.
Een Skyline heeft 4WD, een hele zooi computermeuk en een betere gewichtsbalans. Niet vreemd dus.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:43 schreef Party_P het volgende:
En daarnaast, de skyline blijft de supra op het circuit verslaan(bij gelijk vermogen!)
Het ligt natuurlijk een beetje aan je definitie van een sportwagenquote:Een sportwagen is een auto die speciaal gebouwd is om hard te rijden. Daarom hangt het voertuig meestal laag boven de grond en heeft plaats voor twee personen om een zo hoog mogelijke snelheid te behalen. De motor is veelal achter de bestuurder geplaatst en drijft de achterwielen aan. Bekende sportwagenmerken zijn Ferrari, Lamborghini en Porsche, maar over het algemeen heeft elk automerk wel een sportauto in hun modellenlijn.
Dat gedeelte over die wetgeving klopt, als je in bijvoorbeeld Suriname woont kun je voor 3000 usd een redelijk nieuwe auto halen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nogmaals:Als je verstand van zaken had, dan wist je dat *alle* Japanse auto's die ouder dan 3 jaar zijn, na verloop van tijd niets waard zijn. Voor de onwetenden: in Japan moet elke auto aan de Shaken wetgeving voldoen. Na 3 jaar moet je auto geinspecteerd worden en betaal je handenvol geld voor de registratie. Vervolgens gaat die prijs exponentieel omhoog bij de volgende inspecties, tot op het punt waar na een jaar of 7 de auto geen cent meer waard is omdat de registratieprijs tien keer zo hoog is als de inruil- of verkoopwaarde, en al die auto's worden dus gesloopt of geexporteerd. Die linkjes die je plaatst zijn dus auto's die voor een appel en een ei aan de UK verkocht zijn.
maak daar maar het 20-voudige van....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:00 schreef 1299 het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk een beetje aan je definitie van een sportwagenMaar je kan ook moeilijk een Supra van 50k vergelijken met een enzo die misschien wel het 5 voudige kost.
True.. maargoed you get my point.. Pak een Evo FQ-400 en je zit sneller op de 100 dan een Evo ook voor een fractie van het bedragquote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:27 schreef fathank het volgende:
[..]
maak daar maar het 20-voudige van....
Het gaat mij ook helemaal niet om die supra. Niet mijn auto, maar dat is niet ter zake doende.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
De Supra wordt door de meeste mensen hier onderschat en bestempeld als een ricer karretje terwijl het weldegelijk een volbloed sportauto is.
Dan vrees ik dat jij beter niet teveel kan denken...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:30 schreef Lircky het volgende:
Ik denk dat jullie allebeide vroeger gepest zijn door een en de zelfde.
Laat ik nu altijd denken dat het wel zo handig was op een forum als niet iedereen hetzelfde ging beweren.quote:Wat maakt dat nou uit man, hij heeft een mening die deel jij niet met hem.
Er valt heel weinig uit te praten hoor. Als ik iets toevallig lees van stefan dan reageer ik er soms op (en soms ook niet) en ik vermaak mij prima met zijn reacties. Irl kunnen we misschien zonder meer onmiddellijk door een deur. Misschien ook niet, maar dat valt dan niet met koffie op te lossen, want ik vind koffie niet zo lekker.quote:Ga bij elkaar op de koffie en praat het lekker uit.
Nee daar hebben we jouw voor!quote:Dan vrees ik dat jij beter niet teveel kan denken...
quote:Laat ik nu altijd denken dat het wel zo handig was op een forum als niet iedereen hetzelfde ging beweren.
Das toch een zonde dat je koffie niet zo lekker vindt, zeker last om in slaap te komenquote:Er valt heel weinig uit te praten hoor. Als ik iets toevallig lees van stefan dan reageer ik er soms op (en soms ook niet) en ik vermaak mij prima met zijn reacties. Irl kunnen we misschien zonder meer onmiddellijk door een deur. Misschien ook niet, maar dat valt dan niet met koffie op te lossen, want ik vind koffie niet zo lekker.
Precies. Zo zou ik nadenken en dan weten dat je in dit geval niet jouw maar jou hoort te gebruiken...quote:
Jij denkt echt dat een forum levendig is als iedereen hetzelfde beweert? Dat een discussieforum er op vooruit gaat zonder discussie? Tsja...quote:Dan vrees ik dat jij beter niet teveel kan denken...
Ik vind het niet LEKKER, hetgeen niets te maken heeft met al dan niet in slaap komen.quote:Das toch een zonde dat je koffie niet zo lekker vindt, zeker last om in slaap te komen
Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
330 pk op 1600 kg gaat gewoon niet binnen de 5 seconden naar de 100. Punt. Car and Driver meet waarschijnlijk gewoon met de stopwatch aan de hand van de teller in de auto. Zo onnauwkeurig als de pest. Een andere verklaring is er niet voor.
Nee. Moet dat om met jou een discussie te kunnen voeren?quote:
Ik liep al in de autosport rond toen jij nog aan de tiet van je moeder zat.quote:Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?
Ik weet niet hoor, maar als je gaat fiepen over dat het maximale koppel bij de acceleratie een grote rol speelt, dan heb JIJ het dus niet begrepen. Bakverhoudingen, gewicht en vermogen zijn de zaken die (naast tractie) de grootste rol spelen. Aangezien de supra niet extreem korte bakverhoudingen heeft (b.v. topsnelheid 200, waar de Porsche een (theoretische) top van 300 zou hebben), maar juist redelijk normaal (volgens mij heeft de supra zelfs een wat hogere theoretische top) besteed ik daar niet zo heel veel aandacht aan.quote:Je hebt gewoon geen flauw benul waar je het over hebt. Een onwetende dwaas.
Gaarne zie ik van jou tegemoet waar ik de supra "bagger" heb genoemd. Je vergeet kennelijk dat JIJ altijd claimt dat de supra beter is. En leuk met die test, dat is ook maar een mening. Alsof autojournalist zijn een vorm van exacte wetenschap is. Net zoiets als met de 911 vs. Audi R8, de ene helft van de bladen roept dat de 911 de beste is, de andere helft dat de R8 het beste is. Ook met de acceleratiemetingen, circuitprestaties, enz. zie je dat dan de een, dan de ander wint. Het is geen exacte wetenschap.quote:Op elk gebied wordt die pruts-porsche uit het vorige artikel vernederd, door een stock Supra, maar jij beweert bij hoog en laag dat die Supra 'bagger' is.
Nooit. NOOIT slaagde een supra er in om op de ring mij maar bij te houden. En ik heb niet zo heel veel aan mijn auto gewijzigd hoor. Misschien dat alle supra rijders erg beperkte capaciteiten hebben... of misschien is de supra bij lange na niet zo goed als jij denkt. En zie je overigens dat JIJ weer degene bent die zit te schoppen met "brak", "roestbak", enz. En dan mij beschuldigen van de supra "bagger" noemen. Lachwekkend. Of moet ik zeggen: meelijwekkend.quote:Hoeveel andere brakke modellen Porsche waren en zijn er die geen moment kunnen tippen aan de prestaties van een stock, laat staan gemodde, Supra?
SO WHAT!quote:Zelfs de fucking RUF Porsches of de Carerra GT halen geen 367Km/u,
Als ik wil koop ik morgen een supra. Toch doe ik dat niet. Waarom? Omdat ik er geen wil. Hoe kom je er toch bij dat ik afgunstig ben?quote:Het enige waar jij last van hebt, is een vreselijke afgunst
En toch scoorde de Porsche in het al genoemde lijstje een betere tijd met een standaard wagen dan de snelste supra die ze voor de ring konden bouwen... Ach gut...quote:Die Porsche van hierboven heeft nota bene een 38/62 gewichtsverdeling en aan het aantal G's dat dat ding kan trekken, kun je zien dat zelfs een gezinsauto harder de bocht door kan. En dan heb je het lef te beweren dat Supras met hun vrijwel optimale gewichtsverdeling en een lateral acceleration waarde die bijna tegen 1 aanligt, een circuit niet op kunnen? Hi-la-risch gewoon.
Ik dacht dat jij met bewijzen ging komen. Jouw verhalen geloof ik niet. Ik heb je al zo vaak dingen zien beweren waar de gebr. Grimm nog een puntje aan kunnen zuigen dat ik hier echt niet in trap.quote:O ja, mijn quicksilver was binnen een uur voor 54K verkocht. Stock. Mijn 13-jaar oude 700rwhp single turbo hardtop is voor 38K verkocht.
Man, wat probeer je toch te bewijzen. Denk je nu echt dat ik onder de indruk ben van het feit dat jij nu voor de zoveelste keer het woord "roest" gebruikt? Is dat echt het beste dat jij kan bedenken?quote:Probeer dat met die roestige Porsche van je maar eens.
Zet maar in...quote:Ik durf te wedden dat dat ding van ellende uitelkaar valt
Laat me raden, jij gaat zometeen ook nog vertellen dat je de grootste lul bent hebt van iedereen op Fok?quote:en dat hij van 0-100, 0-200, 0-300, wat dan ook, nog niet half zo snel is als die hardtop die ik had.
Ja echt, superonbetrouwbaar. Ik heb vorig jaar nog een nieuwe accu nodig gehad...quote:En al helemaal niet zo betrouwbaar.
LEUK!quote:Ik ben nu aan het werk en zal later nog wel meer reageren op je lachwekkende reacties.
Sorry, maar JIJ had aangeboden bewijs te leveren van standaard supra's die voor 50K+ te koop stonden, dus daar wacht ik gewoon op. Ik vind dat niet zo gek hoor.quote:Het zegt al genoeg dat je geen moment reageert op Shaken, de totale afwezigheid van Porsches in de resultaten van TX Mile race, dat je nergens een Porsche vandaan weet te halen die harder rijdt, dat je geen moment reageert op de cijfers uit het artikel op de vorige pagina waarin je 911 turbo van de kaart geveegd wordt, dat je geen enkele inbreng hebt tegen het feit dat Supras 40+K kosten, enz, enz.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
Hoeveel links naar supras van 50+K moet ik hier plaatsen?
Hoeveel links naar stock Supras die 50+K kosten moet ik hier plaatsen voordat je opzout? Vertel het maar, dan krijg je ze. In tegenstelling tot jouw gezever, kom ik namelijk met keiharde links, artikelen en feiten.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:52 schreef DS4 het volgende:
Probleem met je sub-prime hypotheekje?
Kneus. Ik bezit het tienvoudige van jouw modale jaarsalarisje in cash, en dan tel ik m'n aandelen en opties nog niet eens mee. En jij? Sub-primequote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:52 schreef DS4 het volgende:
En stefan, zou je zo goed willen zijn om mij uit te leggen waarom jij twee keer de "beste auto" in jouw bezit hebt en dan toch een Daewoo Corvette aanschaft?
Waarom een stap terug? Probleem met je sub-prime hypotheekje?
Een oude zak dus, die na een leven lang sparen een derdehands Porsche koopt voor z'n midlife crisis?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:48 schreef DS4 het volgende:
Ik liep al in de autosport rond toen jij nog aan de tiet van je moeder zat.
Nee, JIJ hebt het niet begrepen. Jij beweert dat het onmogelijk is voor een auto van 1600kilo met 300pk om binnen 5 seconden op de honderd te zitten - hoe dom is dat wel niet? Of lul je zoals gewoon lijk maar wat raak en google je snel een ongelezen linkje naar voren om je 'gelijk' aan te tonen?quote:Ik vond snel een linkje voor je waarmee jij jouw kennis wat kan bijspijkeren. Ik heb het niet helemaal gelezen, maar wat ik vogelvlucht las was goed genoeg.
Succes!
[..]
Ik weet niet hoor, maar als je gaat fiepen over dat het maximale koppel bij de acceleratie een grote rol speelt, dan heb JIJ het dus niet begrepen. Bakverhoudingen, gewicht en vermogen zijn de zaken die (naast tractie) de grootste rol spelen. Aangezien de supra niet extreem korte bakverhoudingen heeft (b.v. topsnelheid 200, waar de Porsche een (theoretische) top van 300 zou hebben), maar juist redelijk normaal (volgens mij heeft de supra zelfs een wat hogere theoretische top) besteed ik daar niet zo heel veel aandacht aan.
[..]
Ah, dus je geeft toe dat je alleen op subjectieve wijze die Porsche beter vindt. Want op keiharde cijfers word je gewoon vernederd. Ik zei het op de vorige pagina al: het zal me een worst zijn dat je hem niet mooi vindt, net zoals ik jouw platgeslagen kevers een dertien uit een dozijn vind. Maar wanneer het op prestaties aankomt, heb je niet eens het fatsoen om toe te geven dat de Supra cijfers produceert waar 99% van de auto's, inclusief jouw Porsches, jaloers op is.quote:Gaarne zie ik van jou tegemoet waar ik de supra "bagger" heb genoemd. Je vergeet kennelijk dat JIJ altijd claimt dat de supra beter is. En leuk met die test, dat is ook maar een mening. Alsof autojournalist zijn een vorm van exacte wetenschap is. Net zoiets als met de 911 vs. Audi R8, de ene helft van de bladen roept dat de 911 de beste is, de andere helft dat de R8 het beste is. Ook met de acceleratiemetingen, circuitprestaties, enz. zie je dat dan de een, dan de ander wint. Het is geen exacte wetenschap.
Oude lullen in een midlife crisis, die een auto kopen vanwege het merknaampje en de status. Zullen die bij het stoplicht of op het circuit even beteuterd gekeken hebben wanneer er een Supra naast ze stond.quote:En kennelijk vonden de koper de 911 sowieso de betere auto, want de 911 was duurder EN verkocht (ruim!) meer.
[..]
Alsof ik jou moet gelovenquote:Nooit. NOOIT slaagde een supra er in om op de ring mij maar bij te houden. En ik heb niet zo heel veel aan mijn auto gewijzigd hoor. Misschien dat alle supra rijders erg beperkte capaciteiten hebben... of misschien is de supra bij lange na niet zo goed als jij denkt. [..]
Ach gut, heb je geen weerwoord voor keiharde cijfers?quote:SO WHAT!
[..]
Omdat je het niet kunt laten om in dit topic danwel A) niet te reageren danwel B) te reageren met 'da's knap', maar je meteen met hele tirades komt dat het een prutsauto is, dat het bagger is, dat jouw Porsche zoveel beter is.... inderdaad: een gevalletje afgunst. Enneh... doe maar niet alsof jij een auto van 50K kunt kopen, want ik wacht nog steeds op de foto van je Porsche van 10K die je niet durft te plaatsen.quote:Als ik wil koop ik morgen een supra. Toch doe ik dat niet. Waarom? Omdat ik er geen wil. Hoe kom je er toch bij dat ik afgunstig ben?
[..]
Kerel, er rijden tienduizenden Porsches op de ring, en Porsche doet al zeker tien jaar niet anders dan non-stop hun auto's op de ring te testen. Doet Toyota of een tuner dat ook met Supras, dan zouden die er ook overal tussen staan. Zoals het staat, zie ik enkel een kleine aftermarket tuner die een auto naar DL vliegt, daar een chauffeur huurt die in een dag of twee in een totaal onbekende auto een toptijd neerzet die tien jaar later nogsteeds staat. Da's vast wel pijnlijk, niet? Wees maar blij dat ze dat niet zoals Porsche wekelijks doen...quote:En toch scoorde de Porsche in het al genoemde lijstje een betere tijd met een standaard wagen dan de snelste supra die ze voor de ring konden bouwen... Ach gut...
[..]
Goh, laat ik de linkjes naar de advertenties en de 'sold!' posts nou nog hebben....quote:Ik dacht dat jij met bewijzen ging komen. Jouw verhalen geloof ik niet. Ik heb je al zo vaak dingen zien beweren waar de gebr. Grimm nog een puntje aan kunnen zuigen dat ik hier echt niet in trap.
[..]
Is dat het beste dat je als antwoord hebt? Bedankt voor het bevestigen dat je auto zo traag als poep is. Was dat niet zo, dan had je dat wel bewezen. Ik neem mijn bewering terug - waarschijnlijk kun je de 0-100 nog niet eens redden in 7 seconden, en de 200 haal je al niet.quote:Laat me raden, jij gaat zometeen ook nog vertellen dat je de grootste lul bent hebt van iedereen op Fok?![]()
[..]
Vertel eens, hoeveel PKs zijn er al ontsnapt uit je motor? Lukt het je nog om 75% van de fabrieks PKs op de dyno te zien? Of is het slechts 60%? Supras rijden met het dubbele tot zesvoudige aan fabrieks PKs rond, in plaats van na een paar jaar als een slappe dwijl ineen te zaken. Ik wil jouw auto wel eens zien met het dubbele aan PKS - misschien dat hij het een minuut volhoudt.quote:Ja echt, superonbetrouwbaar. Ik heb vorig jaar nog een nieuwe accu nodig gehad...![]()
[..]
Krabbel maar terug. Ik vroeg hoeveel voorbeelden je wou, aangezien ik al zeker zes Supras van 50+K getoond heb terwijl jij nog NUL soortgelijke Porsches getoond hebt die voor meer dan nieuw verkocht worden. Daarop kwam geen antwoord. Het enige dat je kunt, zijn Scammers en Shaken Supras plaatsen...quote:Sorry, maar JIJ had aangeboden bewijs te leveren van standaard supra's die voor 50K+ te koop stonden, dus daar wacht ik gewoon op. Ik vind dat niet zo gek hoor.
Wat IS dit? Man, heb je niet door hoe belachelijk je jezelf maakt met dit soort teksten? Ik bezit 10x zoveel als jij in contanten. En jij? Echt, je moet zoiets maar verzinnen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:05 schreef StefanP het volgende:
Kneus. Ik bezit het tienvoudige van jouw modale jaarsalarisje in cash, en dan tel ik m'n aandelen en opties nog niet eens mee. En jij?
Hij deed pijn hè...quote:Sub-primeJe hebt ook iets op het nieuw gehoord hoor, gefeliciteerd!
Ik ben dertiger hoor...quote:In tegenstelling tot sommige figuren die in hun hele leven net genoeg bijeen schrapen om op hun 50e een gammele Porsche te kopen,
Ge-fe-li-ci-teerd! Moet ik nu terug gaan patsen? Vind je dat leuk, kijken wie de grootste lul heeft? Kijk nog eens naar het woord waarmee je deze post hebt geopend.quote:koop ik meerdere auto's die ik na een tijdje weer omruil voor iets anders.
Ja, dat is het. JIJ bent de koning.quote:Waardoor ik -bijvoorbeeld- stukken meer ervaring heb met allerlei sportauto's dan figuren die niet verder komen dan wat te googlen...
Goh, wie begint ermee?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat IS dit? Man, heb je niet door hoe belachelijk je jezelf maakt met dit soort teksten? Ik bezit 10x zoveel als jij in contanten. En jij? Echt, je moet zoiets maar verzinnen.
Krabbel maar snel terug. Clownquote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:52 schreef DS4 het volgende:
En stefan, zou je zo goed willen zijn om mij uit te leggen waarom jij twee keer de "beste auto" in jouw bezit hebt en dan toch een Daewoo Corvette aanschaft?
Waarom een stap terug? Probleem met je sub-prime hypotheekje?
Goh, beweerde je net niet dat je al in de autosport meedeed toen ik nog 'aan m'n moeders tiet' lag? Hi-la-risch gewoon. Als je even slecht bent in het schatten van leeftijden als in het vergelijken van objectieve cijfers, dan is het je vergeven dat je in dit topic nergens met feiten komt maar alleen met subjectief gehuil.quote:Ik ben dertiger hoor...
Krabbel maar alweer snel terug. Moet ik nou echt geloven dat iemand die zich nog niet uit een papieren zak kan lullen, partner is bij een advocatenkantoor? Laat me niet lachen. Je bent zo simpel dat je niet eens inziet dat ik in tientallen Ferraris, Lambos, Porsches e.d. gereden heb en daar nogsteeds regelmatig in rijd. Wat heb jij nou voor ervaring? Je komt niet verder dan je tiendehands Porsche van 10K -vanzelfsprekend iets waar een advocaat in rijdt- en je google 'ervaringen'.quote:Ge-fe-li-ci-teerd! Moet ik nu terug gaan patsen? Vind je dat leuk, kijken wie de grootste lul heeft? Kijk nog eens naar het woord waarmee je deze post hebt geopend.
Jij begint met wat jij allemaal wel niet zou hebben. Ik daarentegen gebruikte humor. Het verschil zal je wel niet begrijpen.quote:
Ik krabbel niet terug, maar kennelijk begreep je toch dat het humoristisch was, gelet op het gekozen scheldwoord.quote:Krabbel maar snel terug. Clown
Nee. Ik zei dat ik er al rond liep. Ik kom nl. uit een autosport familie. Reden waarom ik meteen wist dat je weer een poep aan het praten was toen je begon te mekkeren over koppel. Heb je de link overigens goed doorgelezen?quote:Goh, beweerde je net niet dat je al in de autosport meedeed toen ik nog 'aan m'n moeders tiet' lag?
Ik weet niet hoor, maar ik hoop toch wel dat jij niet heel veel ouder bent dan 27 ofzo... Want anders ben je wel HEEEEEL onvolwassen voor jouw leeftijd.quote:Hi-la-risch gewoon. Als je even slecht bent in het schatten van leeftijden
Hoezo krabbel ik terug? Dat ik mij er niet toe laat verleiden om een potje "wie heeft de grootste" te doen heeft meer te maken met het feit dat ik geen broos egootje heb die op het internet moet komen voor een boost...quote:Krabbel maar alweer snel terug.
Nee, het interesseert mij geen donder. Alleen weet ik nog wel dat ik jou zonder meer kon verbeteren op het gebied van Amerikaans recht. Maar kennelijk heb ik dat geleerd op het VMBO en ben ik bouwvakker. Als jij dat wil geloven: doen.quote:Moet ik nou echt geloven dat iemand die zich nog niet uit een papieren zak kan lullen, partner is bij een advocatenkantoor?
En nu? Verwacht je nu dat ik denk dat jij een stoere jongen bent? Integendeel. Ik vind je een grote loser dat je met dit soort teksten moet komen. Ongeacht of het waar is of niet. Dat zal mij nl. jeuken.quote:Je bent zo simpel dat je niet eens inziet dat ik in tientallen Ferraris, Lambos, Porsches e.d. gereden heb en daar nogsteeds regelmatig in rijd.
Circuit ervaring. Reden waarom ik helemaal niets heb met dat hard rechtuit rijden. Dat is nl. saai ende vervelend. Ok, een keertje met veel vermogen vooruit schieten is best leuk. Maar het verveelt erg snel, daar waar je met een MX-5 op het circuit zonder meer meer lol hebt dan met 1.500 pk in rechte lijn rijden. Althans, ik heb daar veel meer lol in.quote:Wat heb jij nou voor ervaring?
Nee, stefan... JIJ hebt aangegeven dat JIJ bewijzen zou laten zien van die prijzen van 50+K voor originele supra's. Jij zou er ik weet niet hoeveel kunnen presenteren. Tot op heden, ook na aanmaning, heb je er precies 0 getoond. Dat is zwakjes...quote:Vanzelfsprekend is de stilte op de rest van de feiten oordverdovend. Handig toch, als je kunt lullen wat je wil en de feiten -wederom een vergelijkend artikel tussen de Porsche en Supra, en de prijzen van de Supras die ik verkocht heb- gewoon over kunt slaan? Wat zul jij een goede advocaat zijn
Bladiebladiebla. Topsnelheid is zo 1990. Toen was het nog boeiend hoe hard je wel niet kon gaan op een recht stuk maar tegenwoordig kan zo'n beetje iedereen wel een 400+pk motor bouwen. Ik vind het veel interresanter hoe snel je op het circuit kan en daar schiet die pauper supra toch echt te kortquote:Op woensdag 17 oktober 2007 04:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
En het staat iedereen vrij dat te doen en mee te doen aan de TX mile. Dat gebeurt ook: er doen tientallen gemodde Porsches, Vipers, Corvettes e.d. mee. De winst ging echter naar een Supra die 367 km/u wist te behalen in 1,6km. Daar gaat dit topic over. Jammer alleen dat je dan meteen tien man krijgt die vanuit hun jarenlange persoonlijke ervaring ()met auto's met 400+PK commentaar leveren over hoe brak en waardeloos die Supra wel niet is.
Psst, nieuwtje: lees de artikelen eens die ik op de vorige pagina en hierboven plaatste. Die 'pauper Supra' gaat harder de bocht om, remt beter, heeft een betere gewichtsverdeling en rijdt betere tijden op de testcircuits van die autobladen dan je Porsches. Waar blijf je nou met je gelul? Je hebt geen ervaring met Porsches, Supras of zelfs maar een afgeragde Golf, maar denkt het wel beter te weten dan mij of de experts die die tests in de artikelen uitvoeren? Kneus.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:10 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Bladiebladiebla. Topsnelheid is zo 1990. Toen was het nog boeiend hoe hard je wel niet kon gaan op een recht stuk maar tegenwoordig kan zo'n beetje iedereen wel een 400+pk motor bouwen. Ik vind het veel interresanter hoe snel je op het circuit kan en daar schiet die pauper supra toch echt te kortMotor voor in, veel meer pk's dan het chassis ooit voor is ontworpen (jaja al denk jij vast van niet) etc. Nee leuk hoor zo'n supra.
Je snapt het duidelijk niet. De kracht van de Supra is dat je er alles mee kan: de ene dag ga je 367km/uur, de andere dag rijd je een 8.04@172 mph op de quarter mile, de week daarna zet je een 70mph-0mph record neer qua remmen dat twaalf jaar blijft staan, de week daarna ga je het circuit op met een 61mm turbo die een perfecte koppelkromme heeft waar elke Porsche een puntje aan kan zuigen, de volgende week lach je de Porsches op de snelweg uit met je DBB 71mm turbo, de maand daarop rijd je een toptijd op de ring.quote:Doe mij dan maar een lotus exige oid. Veel goedkoper maar veel leuker op een circuit want 367kpmh merk je vrij weinig van als je op een landingsbaan achtig iets rijd waar nauwelijks iets in de buurt is waardoor je merkt dat je zo hard gaat.
Geen flame o.i.d. maar waarom een 933 dan, alleen omdat een oudere auto belastingtechnisch voordeliger is?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:33 schreef DS4 het volgende:
Feitelijk weet jij gewoon niet wat ik verdien. Je zou een aardige inschatting kunnen maken als je weet dat ik partner ben bij een advocatenkantoor en daarnaast meerdere ondernemingen drijf.
Als je dan een beetje rekent, dan weet je dat je net hebt geclaimd dat jij miljoenen in cash hebt liggen.
Toch knap dat je precies weet welke ervaringen mensen wel en niet hebbenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:17 schreef StefanP het volgende:
[..]
Psst, nieuwtje: lees de artikelen eens die ik op de vorige pagina en hierboven plaatste. Die 'pauper Supra' gaat harder de bocht om, remt beter, heeft een betere gewichtsverdeling en rijdt betere tijden op de testcircuits van die autobladen dan je Porsches. Waar blijf je nou met je gelul? Je hebt geen ervaring met Porsches, Supras of zelfs maar een afgeragde Golf, maar denkt het wel beter te weten dan mij of de experts die die tests in de artikelen uitvoeren? Kneus.
[..]
Je snapt het duidelijk niet. De kracht van de Supra is dat je er alles mee kan: de ene dag ga je 367km/uur, de andere dag rijd je een 8.04@172 mph op de quarter mile, de week daarna zet je een 70mph-0mph record neer qua remmen dat twaalf jaar blijft staan, de week daarna ga je het circuit op met een 61mm turbo die een perfecte koppelkromme heeft waar elke Porsche een puntje aan kan zuigen, de volgende week lach je de Porsches op de snelweg uit met je DBB 71mm turbo, de maand daarop rijd je een toptijd op de ring.
Probeer dat maar eens met je andere eendimensionele exoten.
Ik gok vanwege het uiterlijk.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Geen flame o.i.d. maar waarom een 933 dan, alleen omdat een oudere auto belastingtechnisch voordeliger is?
Misschien heeft zn race familie een stapel 430's staan?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Geen flame o.i.d. maar waarom een 933 dan, alleen omdat een oudere auto belastingtechnisch voordeliger is?
Dat is zeker net zoiets als al die NL autoprogramma's waarin elke auto altijd goed is?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:17 schreef StefanP het volgende:
Psst, nieuwtje: lees de artikelen eens die ik op de vorige pagina en hierboven plaatste. Die 'pauper Supra' gaat harder de bocht om, remt beter, heeft een betere gewichtsverdeling en rijdt betere tijden op de testcircuits van die autobladen dan je Porsches. Waar blijf je nou met je gelul? Je hebt geen ervaring met Porsches, Supras of zelfs maar een afgeragde Golf, maar denkt het wel beter te weten dan mij of de experts die die tests in de artikelen uitvoeren? Kneus.
En aan het eind van iedere dag mag je dat ding weer bij je monteur parkeren omdat ie aan alle kanten uit elkaar pleurt. Nee dan liever een exoot. Kan je tenminste nog een week probleemloos rijdenquote:Je snapt het duidelijk niet. De kracht van de Supra is dat je er alles mee kan: de ene dag ga je 367km/uur, de andere dag rijd je een 8.04@172 mph op de quarter mile, de week daarna zet je een 70mph-0mph record neer qua remmen dat twaalf jaar blijft staan, de week daarna ga je het circuit op met een 61mm turbo die een perfecte koppelkromme heeft waar elke Porsche een puntje aan kan zuigen, de volgende week lach je de Porsches op de snelweg uit met je DBB 71mm turbo, de maand daarop rijd je een toptijd op de ring.
Probeer dat maar eens met je andere eendimensionele exoten.
De 964 is de laatste met het echte 911 uiterlijk en de eerste moderne 911. Dat ik en passant veel minder in de staatskas moet storten is een mooi voordeel, maar het is al mijn tweede 964 en de eerste kocht ik toen ik nog loonslaaf was...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:27 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Geen flame o.i.d. maar waarom een 933 dan, alleen omdat een oudere auto belastingtechnisch voordeliger is?
goeie gok heb ik gedaan danquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 964 is de laatste met het echte 911 uiterlijk en de eerste moderne 911. Dat ik en passant veel minder in de staatskas moet storten is een mooi voordeel, maar het is al mijn tweede 964 en de eerste kocht ik toen ik nog loonslaaf was...
Voor mij is het de mooiste 911.
964 excusesquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
De 964 is de laatste met het echte 911 uiterlijk en de eerste moderne 911. Dat ik en passant veel minder in de staatskas moet storten is een mooi voordeel, maar het is al mijn tweede 964 en de eerste kocht ik toen ik nog loonslaaf was...
Voor mij is het de mooiste 911.
Vind ik mijzelf momenteel iets te jong voor. Mijn vrouw kijkt wel verlekkerd naar de DB9 Volante, maar kan het voor zichzelf (helaas) niet rechtvaardigen om zoveel geld uit te geven aan een auto...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:30 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Een leuke AM o.i.d. erbij is niets voor je?
Je vrouw heeft wel stijl en klasse zie ikquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vind ik mijzelf momenteel iets te jong voor. Mijn vrouw kijkt wel verlekkerd naar de DB9 Volante, maar kan het voor zichzelf (helaas) niet rechtvaardigen om zoveel geld uit te geven aan een auto...
Wat schattig. De autobladen weten ineens ook niet waar ze het over hebben. Het is volgens Kill_em_all namelijk fundamenteel onmogelijk dat een Supra beter presteerde -en presteert- dan welke Porsche uit zijn dag dan ook. Hoe kom je erbij? Ik kom met bronnen, meerdere bronnen, en jij weet het beter? Tuurlijk, tuurlijk...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:10 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Dat is zeker net zoiets als al die NL autoprogramma's waarin elke auto altijd goed is?Get real. Bedrijven als Ferrari en Porsche die al sinds dag 1 sportwagens bouwen en daarbij nou niet bepaald kosten en moeite sparen zijn op elk punt slechter dan een supra? dat geloof je toch zelf niet?
quote:Beter remmen? De carbon remmen op je Ferrari kosten meer dan die hele supra, ik denk toch dat die wel ff wat sneller stilstaat.
[..]
PWNT.quote:Additionally in 1994, it recorded a 70-0 braking distance of 149 feet, the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine.
Wat weet jij nou? Heb je uberhaupt een auto, laat staan een Supra, Ferrari of Porsche? Clown. Je hebt geen flauw idee hoe betrouwbaar een Supra is. Tip 1: zegt het iets dat Toyota #1 is in alle kwaliteitstesten? Tip 2: hoe zou het toch kunnen dat er duizenden Supra's met 600+rwhp rondrijden, meer PK dan welke Porsche of Ferrari dan ook? Dacht je echt dat die allemaal stuk gingen? Integendeel: jouw Porsches en Ferraris exploderen meteen wanneer je soortgelijke wijzigingen op die auto's uitvoert... je hebt NUL ervaring en NUL kennis.quote:En aan het eind van iedere dag mag je dat ding weer bij je monteur parkeren omdat ie aan alle kanten uit elkaar pleurt. Nee dan liever een exoot. Kan je tenminste nog een week probleemloos rijden
En nog wordt je niet serieus genomen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 19:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kneus. Ik bezit het tienvoudige van jouw modale jaarsalarisje in cash, en dan tel ik m'n aandelen en opties nog niet eens mee.
Sommigen geloven liever in sprookjes inderdaad. Hint: lees het artikel hierboven eens. Zie je de conclusie? De Supra veegt het topmodel Porsche en een of andere exotische Ferrari van het circuit. Hetzelfde kun je lezen in de andere artikelen die ik al eerder plaatste. En dat is nog maar een stock Supra - kun je nagaan als je het aantal PKs verdubbelt... iets wat met jullie Porsches en PKs nooit van z'n leven kan. Maar lezen kunnen jullie niet, ben ik inmiddels achter.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:06 schreef Frasier het volgende:
[..]
En nog wordt je niet serieus genomen.
In motoren bouwen zijn ze enorm goed, vergeet dat nietquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:08 schreef eer-ik het volgende:
het kan toch niet, dat een merk als ferrari, wat fucking veel geld pompt in ontwikkeling van motoren, auto's maakt die echt 100% kut zijn.
En dat toyota, iig voor de supra een motor bouwt die door niemand overtroffen wordt...
Ja, dat geloof ik ook graagquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In motoren bouwen zijn ze enorm goed, vergeet dat niet
Ik zeg niet dat niemand de 2JZ overtreft maar dat deze motor goed inelkaar zit lijkt me duidelijk.
Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.quote:
In standaard "trim" zijn er genoeg motoren die de 2JZ overtreffen, de kracht van deze motor zit hem echter in de overkill. Ik denk dat er nu nog steeds weinig motoren zijn die makkelijk 800 pk (bijna 3x zoveel vermogen als standaard) aan kunnen met "stock internals".quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:14 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik ook graagDat hoor je mij ook niet ontkennen
Maar komop, we zijn inmiddels jaren verder, ik geloof niet dat het nog steeds de beste motor ooit is.
Dat kan gewoon niet, en daarbij slaat het nergens op.
Een supra is vast een goeie auto, ik heb er nog nooit een bestuurd, ik vind het geen mooie auto, en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat doet er niet zozeer toe.
Waar het mij om gaat, is dat ik niet geloof, dat er geen enkele (sport)auto is, die uberhaupt ooit een supra zou kunnen verslaan op meerdere vlakken.
Vooropgesteld dat iik niks met porsches heb, vind ze simpelweg niet mooi, vind ik een porsche wel aantrekkelijker om te kopen dan een supra.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.![]()
niet alleen van het interieur trouwens
Ook dat geloof ik wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In standaard "trim" zijn er genoeg motoren die de 2JZ overtreffen, de kracht van deze motor zit hem echter in de overkill. Ik denk dat er nu nog steeds weinig motoren zijn die makkelijk 800 pk (bijna 3x zoveel vermogen als standaard) aan kunnen met "stock internals".
Dat heeft in feite niets met de "beste motor" te maken, maar geeft wel aan dat het design en de gebruikte onderdelen in ieder geval erg goed zijn.
Dat maakt het ook zo leuk, voor een ieder is er wel wat in deze wereld. Een auto kan ook nooit "het best" zijn, aangezien een auto voor iedereen vanwege een andere reden het best is. Zo'n "discussie" kan je dus in mijn ogen nooit winnen of verliezen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:23 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ook dat geloof ik wel.
Ik heb ook 0% verstand van auto,s ik kies een wagen op 't uiterlijk, en de rij eigenschappen waar ik mee te maken heb. En verder bij het gevoel wat ik erbij heb.
En nogmaals, ik geloof ook best dat toyota goeie wagens maakt, maar het doet me gewoon niks.
Voor mijn part roest m'n wagen me over 5 jaar onder m'n reet vandaan, (wat overigens niet zal gebeuren met mijn wagen) dan haal ik wel weer een ander.
Nee, idd, en dat vind ik nou het mooie van dit soort topicsquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo leuk, voor een ieder is er wel wat in deze wereld. Een auto kan ook nooit "het best" zijn, aangezien een auto voor iedereen vanwege een andere reden het best is. Zo'n "discussie" kan je dus in mijn ogen nooit winnen of verliezen.
In jou geval is de 2CV het best toch?
Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:21 schreef Five_Aces het volgende:
hey Sfefan, kom maar op met die 50 euro:
[ afbeelding ]
70-0 158 ft
Bron: http://www.nsxprime.com/FAQ/Media/magazines/car9612.htmquote:20 Best Handling Cars In The World
December 1996
The magazine tested "20 of the best handling cars in the world" and the NSX was ranked 4th overall (after Elise, WRX and MGF, all unavailable in the US) but it was fastest around the track. Quite surprising if you consider the competition, which included Porsche 911 Carerra, BMW M3, Mercedes E36 AMG, Toyota Supra, Nissan Skyline GTR, Lamborghini Diablo, Lotus Elise, TVR Cerbera, Caterham Superlight, Jaguar XK8, Nissan Skyline, and the NSX of course.Place of action was Thruxton circuit, the fastest racetrack in Britain. It's tricky (and bumpy too) which means it's ideal to find out everything about a car's handling.
Best lap times were the following
1. 1:32.12 Honda NSX
2. 1:32.84 Toyota Supra
3. 1:33.16 Porsche 911
4. 1:33.18 Lamborghini Diablo SV
5. 1:33.36 Nissan Skyline GTR
6. 1:33.42 TVR Cerbera
7. 1:33.78 BMW M3
8. 1:33.80 Caterham Superlight
9. 1:34.01 Subaru Impreza Turbo
10. 1:34.24 Lotus Elise
Bij een specialist zie je de prijzen schommelen tussen 20K voor een 89-er in een wat minder gewilde uitvoering met veel kilometers tot over de 35K voor een 93-er in een gewilde uitvoering en weinig kilometers.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wat brengt een 964 in jou uitvoering eigenlijk op?
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook. Ik kan de scan zo gauw niet vinden maar met google kun je er meer info over vinden. Hier de cijfers uit het artikel:
Dan is een DB9 wel een beetje out of range jaquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bij een specialist zie je de prijzen schommelen tussen 20K voor een 89-er in een wat minder gewilde uitvoering met veel kilometers tot over de 35K voor een 93-er in een gewilde uitvoering en weinig kilometers.
Ik rij er veel mee, dus zou ik zeggen 25K.
Bij een Porsche is het helegaar niet nodig om het aantal pk's te verdubbelen, ook al kan dat natuurlijk wel, dat kan bij iedere auto, zie b.v. deze Ringtijden:quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef StefanP het volgende:
En dat is nog maar een stock Supra - kun je nagaan als je het aantal PKs verdubbelt... iets wat met jullie Porsches en PKs nooit van z'n leven kan. Maar lezen kunnen jullie niet, ben ik inmiddels achter.![]()
Je zou echter al die voorbeelden van standaard supra's van 50+K plaatsen. Maar je blijft maar komen met wat meningen van autojournalisten waar geen hond in is geïnteresseerd (en die meningen komen niet eens overeen met jouw samenvatting, maar daar wil ik vanaf zijn).quote:Prachtig gewoon. Ik open een artikel over de zoveelste superprestatie van de Supra
Dat is meer de foto (en het stuur is inderdaad niet geweldig mooi). Die van mij is volledig met leer bekleed en het lelijke stuur is vervangen door een ander stuur (dezelfde als je in een Koenigsegg CCX aantreft, maar feitelijk is het gewoon een Atiwe...).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Nu zit iedereen hier wel te zeiken over plastic dit en dat over de Supra, maar als ik dat interieur van die 911 zie word ik pas echt treurig.![]()
Frits Philips reed in een oude Volvo (440). Het schijnt dat hij zich ook andere auto's kon veroorloven.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Dan is een DB9 wel een beetje out of range ja
Lijkt me een stuk interessanter om te hebben dan een DB9.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:03 schreef DS4 het volgende:
Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
De 968 is langzamer. Maar zoals het laatste zinnetje zegt: soms is minder meer. De eindconclusie is vrij duidelijk: de auto is snel, maar inspireert niet. Dat lijkt mij voor een sportauto de grootst mogelijke belediging.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:30 schreef StefanP het volgende:
Die 968, is dat er zo eentje die eenpaar zinnen later beschreven wordt als a rival that's slower and more dynamically flawed? Tsja, over keiharde prestaties kun je niet twisten, maar over smaak wel.
Noua je hebt me overtuigd hoorquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:05 schreef StefanP het volgende:
Wat weet jij nou? Heb je uberhaupt een auto, laat staan een Supra, Ferrari of Porsche? Clown. Je hebt geen flauw idee hoe betrouwbaar een Supra is. kennis.
U vraagt, wij draaien: sneller EN duurder dan nieuw.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:10 schreef StefanP het volgende:
Waar blijven de bronnen van Porsches en andere exoten van '93 die sneller zijn? Waar blijven de links naar 14-jaar oude modellen Porsches die nu evenveel kosten als nieuw?
Waarom is die zo duur dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien: sneller EN duurder dan nieuw.
Zal wel aardig wat helpen denk ik.quote:Kilometerstand: 1.076 km
Eh, de Supra's achter de linkjes zijn volgens mij niet meer stock.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:10 schreef StefanP het volgende:
Je weet het goed om te draaien he? Doe maar niet alsof die vraag van jou kwam, want die kwam van mij. Nadat ik je om je oren sloeg met voorbeelden te over van Supras die 70-90K kosten en je nogmaals met scams en onzin kwam, vroeg ik hoeveel andere voorbeelden ik je nog onder je neus moest leggen. Daar kwam nooit antwoord op, en nu beweer je ineens dat je op antwoord van mij hebt zitten wachten?
[veel linkjes]
Enz, enz, enz. Allemaal duurder dan nieuw. Maar het wordt een beetje afgezaagd, want wederom ben ik de enige die met bronnen komt. Waar blijven de bronnen van Porsches en andere exoten van '93 die sneller zijn? Waar blijven de links naar 14-jaar oude modellen Porsches die nu evenveel kosten als nieuw? Waar blijven de bronnen die bewijzen dat die 'pauper auto' alleen recht door kan in een harde lijn?
Ach laat ook maar, want ik begrijp net dat supercars tegenwoordig niet meer a.d.h.v. prestaties gewaardeerd worden, maar dat de 'feeling' e.d. belangrijker zijnIk hoor dat de nieuwste Fiat 500 een enorm imago en feeling heeft - Enzo, move over!
Sommigen inderdaad niet, maar sommigen ook wel. Die hebben dan wel weer heel weinig gelopen (net zoals de 911 die ik als voorbeeld gaf).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:13 schreef PeeJay1980 het volgende:
Eh, de Supra's achter de linkjes zijn volgens mij niet meer stock.
Showroomstaat en feitelijk zo goed als nieuw (dus niet de verkoopversie daarvan...).quote:
er stond niets voor niets eenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Frits Philips reed in een oude Volvo (440). Het schijnt dat hij zich ook andere auto's kon veroorloven.
Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
Die van onder de 17,5K zijn MK3's.quote:
Eigenlijk niet... Vertel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Overigens zit ik in een vergelijkbare situatie, zoals je misschien weet.
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).quote:Die van onder de 17,5K zijn MK3's.
Niet nodig, zo in dit topic.quote:
duidelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:44 schreef DS4 het volgende:
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).
Klein bootje dan.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 04:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 3750 pk 'onder m'n reet gehad'.En ja zoiets bestuur je met een roer.
![]()
Hmm, zijn ze de 1994-1999 MR2 turbo vergeten (altijd de underdog).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook.
Edit: scan gevonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eventjes een quote: Its 70-to-0-mph stopping distance is the best we've recorded for a production car in 20 years.
Klein bootjequote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Klein bootje dan.
De Gotland van Holwerda heeft er zo'n 12000, dat was het bootje van m'n broer. Ik ben eens in die machinekamer geweest ..... wat een motoren.![]()
Kilootje of 1250.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:40 schreef StefanP het volgende:
Wat weegt een MR2? Da's best netjes.
Zo gek is dat niet...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:
[..]
pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Klein bootje
Het hoogste aantal PK's dat ik 'onder m'n reet' heb gehad, is 2 dieselmotoren a 13.600 pk 't stuk + 2 Rolls Royce Spey gasturbines a 52.300 pk 't stuk.
alles bij elkaar zo'n 131800 pk
Maar ja, dat was maar effe
m'n oom zit bij de marine, en ik mocht even sturenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?
Ja, normaal is dat voor de handrem. Maar in dit geval zijn het gewoon geventileerde schijven, net als voor. Wel ietsjes dunner meen ik maar wel degelijk bedoeld om ook remkracht uit te halen. Met de motor schuin op de achteras gaat dat met de achterwielen dan ook beter dan bij auto's met de motor voorin. De meeste remkracht komt nog steeds van voor, maar de verdeling is veel minder sterk dan bij een gemiddelde auto.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:02 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet...
Sterker nog; is vaak zo...
Alleen zijn dat vaak enkele schijven...
Waarom? Dat is me nog nooit opgevallen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:
(pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Zoals elk origineel StefanP topic begint een verhaal over een Supra of een Corvette met:quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Corvette? Ik dacht dat het allemaal om een Supra ging?![]()
of iets soortgelijksquote:Veyrons, Vipers, Porsches eat your heart out.
In dit geval toch terecht?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals elk origineel StefanP topic begin een verhaal over een Supra of een Corvette met:
[..]
of iets soortgelijks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |