Nee, dat zal het zijn. Ik rij immers maar een Porsche en zoals we allemaal weten kun je jezelf dan geen toyota veroorloven...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:04 schreef StefanP het volgende:
Je bent gewoon jaloers
Behalve dan de turbo's... Maar de meesten doen dat niet omdat een auto niet beter gaat rijden als je er vermogen aan toevoegt. Nou reed zo'n supra out-of-the-box al vrij klote, dus maakt het kennelijk niet zo uit, maar een goed rijdende auto verneuken is niet iets wat verstandige mensen doen...quote:dat je met een slangetje 400rwhp, en met een boost controller en downpipe 450rwhp hebt terwijl je dat met geen enkele Porsche voor elkaar krijgt.
Alleen kan het chassis niet meer vermogen aan. Het is sowieso een beetje dom om te denken dat toyota een auto heeft gemaakt die voor een klein beetje meer geld de F50 voorbij had kunnen streven, maar dat ze dat maar gewoon niet hebben gedaan. Dat soort onzin geloven zwakzinnigen misschien...quote:de Supra is dus voor 600+rwhp ontworpen maar Toyota heeft de boost stock maar op 11PSI gezet. Dus die auto is inderdaad beter.
Car and driver meet wel eens vaker hele snelle tijden, zoals ik al eerder zei. Hier een auto uit de jaren 70 die dezelfde tijd scoort bij Car and Driver naar de 60 mph. Let wel: dit is de geknepen VS versie met 280 pk. De 300 pk versie die in Nederland werd geleverd had er ongeveer 5,5 sec. voor nodig om de 100 km/u te bereiken...quote:O ja: ik weet niet wat jij allemaal uit wanhoop op Google probeert te vinden, maar zoals ik al zei: know when to pick your fights:
Hij bracht maar 6.600 euro op... 6.600... Een goede 944 S2 levert meer op!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
OK, je bent dus gewoon een beetje dom omdat je het vertikt in te zien dat die 'advertenties' letterlijk knip- en plakwerk zijn die van autotrader.com gehaald worden en vervolgens voor 10K op mobile.de geplaatst worden. Het is goed hoor: beweer maar bij hoog en laag dat je voor 10K een Supra koopt. De rest van de lezers herkent binnen tien seconden zo'n scammer, en jij ook. Je wil het nu alleen niet meer toegeven.
Doe eens 3 stuks, maar dan origineel. Begin eens met 2. Weet je wat, gewoon met 1...quote:Hoeveel links naar supras van 50+K moet ik hier plaatsen?
Voor de verzekering? Neuh, die zijn leuk om de premie omhoog te krijgen, terwijl bij verlies de maatschappij de taxatie gaat aanvechten...quote:Moet ik je met taxaties om je oren slaan?
Die volledig waren verbouwd...quote:Laten de links die ik plaatste van die 70, 80 en 90K Supras nou net van een beedigd taxateur zijn...
Of een supra die daadwerkelijk wordt verkocht voor 6.600 euro op ebay. Zegt mij veel meer dan vraagprijzen, taxaties en weet ik wat jij allemaal kan toveren. Real world: iemand zet zijn supra turbo op ebay en er wordt niet hoger geboden dat 6.600 euro. Dat lijkt mij een aardig ijkpunt.quote:computer-gegenereerde afschrijvingscijfertjes die je ergens met Google vond.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de eerste ben die jou beschuldigt van een grote bek... Die heb je toch ook?quote:Grote bek? Je moet het gore lef maar hebben, zielepiet.
Neem het vliegtuig...quote:Je hebt inderdaad geluk dat ik in de VS woon, anders nam ik een vriend en camera mee om te filmen hoe ik onderweg naar de ring je het stront voor de ogen reed (zeg eens, hoe langzaam is die roestbak van je van 0-100? 7 seconden? en van 0-200? 20 seconden? En van 0-300? Oh wacht, dat haalt hij niet eens), vervolgens op de ring ook en dan weer naar huis. Alsof dat barrel ook maar een schijn van kans heeft tegen een 700rwhp Supra.
Kom maar eens. Ik ben benieuwd. Graag wel ook een die voor die prijs verkocht is.quote:Hoeveel links naar stock Supras die 50+K kosten moet ik hier plaatsen voordat je opzout?
Wat ben jij toch ook een zielig menneke... Probeer maar eens een rijdende 911, eender welk type, voor 6.600 euro te kopen.quote:Ben je boos dat er voor die roestbak van jou niets te krijgen valt?
Waar je geen donder aan hebt, want rijdbaar wordt het er niet van.quote:De enige reden dat Supras gemod worden is omdat je er 1500rwhp uit kunt persen, en dat je voor een paar duizend euro met 600rwhp rond rijdt.
Mijn auto was al goed toen hij uit de fabriek kwam...quote:Iets wat met die pruts-Porsches van jou volstrekt onmogelijk is tenzij je de auto van boven tot onder voor 30K verbouwt.
Dat heb ik al vaak zat gedaan. Ik wist niet dat je lef moest hebben om een foto van een auto te plaatsen. Kennelijk ben jij erg bangig aangelegd...quote:Kom, plaats eens een foto van je Porsche. Maar ik weet dat je daar het lef niet voor hebt.
Joh, geef een mening over een supra die niet positief is en stefke p valt je wel aan hoor. Immers, de supra is de beste auto ooit (desondanks rijdt hij zelf tegenwoordig in een Daewoo Corvette) en als je iets anders beweert dan ben je dom en jaloers. Dat soort teksten durft hij zonder meer te roepen tegen iemand met een Veyron, want over 5 jaar is de supra meer waard en als je de supra opfokt naar 2.500 pk, hetgeen voor 3 dollar en 35 cent lukt zonder dat de betrouwbaarheid er iets onder lijdt ook nog, want supra's gaan nooit stuk, dan rijdt deze rondjes om de Veyron en net zo snel naar 500 km/u als de Veyron nodig heeft om tot 300 km/u te gaan. Vervolgens krijg je als bonus nog een verhaal over hoe kut het in NL is en hoe geweldig de VS is. Daar is immers geen criminaliteit (behalve in slechte buurten (en JA, dat is een daadwerkelijk door stefke p recent gebruikt argument!)) omdat ze daar wel hard straffen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:40 schreef Bertjeee het volgende:
Ik wou dat ik wat van deze auto's wist. Dan kon ik ook lekker mee quoten....
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Joh, geef een mening over een supra die niet positief is en stefke p valt je wel aan hoor. Immers, de supra is de beste auto ooit (desondanks rijdt hij zelf tegenwoordig in een Daewoo Corvette) en als je iets anders beweert dan ben je dom en jaloers. Dat soort teksten durft hij zonder meer te roepen tegen iemand met een Veyron, want over 5 jaar is de supra meer waard en als je de supra opfokt naar 2.500 pk, hetgeen voor 3 dollar en 35 cent lukt zonder dat de betrouwbaarheid er iets onder lijdt ook nog, want supra's gaan nooit stuk, dan rijdt deze rondjes om de Veyron en net zo snel naar 500 km/u als de Veyron nodig heeft om tot 300 km/u te gaan. Vervolgens krijg je als bonus nog een verhaal over hoe kut het in NL is en hoe geweldig de VS is. Daar is immers geen criminaliteit (behalve in slechte buurten (en JA, dat is een daadwerkelijk door stefke p recent gebruikt argument!)) omdat ze daar wel hard straffen.
De gemiddelde stand-up comedian maakt minder grappen in zijn beste show van een uur dan stefke p in een gemiddelde post. Ik vermaak me er dan ook kostelijk mee.
vind de supra een geweldige auto, maar de vergelijking met een enzo/veyron/gallardo/etc. gaat volledig mankquote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
Ik vermoed dat de waarheid in het midden ligt
De Supra wordt door de meeste mensen hier onderschat en bestempeld als een ricer karretje terwijl het weldegelijk een volbloed sportauto is.
Een Supra is een GT geen volbloed sportauto zoals b.v. de Enzo.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
Ik vermoed dat de waarheid in het midden ligt
De Supra wordt door de meeste mensen hier onderschat en bestempeld als een ricer karretje terwijl het weldegelijk een volbloed sportauto is.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:01 schreef ShaoliN het volgende:
een opgefokt japans plasticpaleis, dat van ellende uit elkaar rammelt
Maar de Supra valt wel redelijk gemakkelijk te tunen tot die net zoveel vermogen levert als een Enzo en daarbij ook betrouwbaar blijft, maar dan is het alsnog niet de volbloed sportauto.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Een Supra is een GT geen volbloed sportauto zoals b.v. de Enzo.
Tunen heeft toch niets met de opzet van een auto te maken. Het is en blijft een GT ook met 18000 pk.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:43 schreef Party_P het volgende:
[..]
Maar de Supra valt wel redelijk gemakkelijk te tunen tot die net zoveel vermogen levert als een Enzo en daarbij ook betrouwbaar blijft, maar dan is het alsnog niet de volbloed sportauto.
Een Skyline heeft 4WD, een hele zooi computermeuk en een betere gewichtsbalans. Niet vreemd dus.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:43 schreef Party_P het volgende:
En daarnaast, de skyline blijft de supra op het circuit verslaan(bij gelijk vermogen!)
Het ligt natuurlijk een beetje aan je definitie van een sportwagenquote:Een sportwagen is een auto die speciaal gebouwd is om hard te rijden. Daarom hangt het voertuig meestal laag boven de grond en heeft plaats voor twee personen om een zo hoog mogelijke snelheid te behalen. De motor is veelal achter de bestuurder geplaatst en drijft de achterwielen aan. Bekende sportwagenmerken zijn Ferrari, Lamborghini en Porsche, maar over het algemeen heeft elk automerk wel een sportauto in hun modellenlijn.
Dat gedeelte over die wetgeving klopt, als je in bijvoorbeeld Suriname woont kun je voor 3000 usd een redelijk nieuwe auto halen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nogmaals:Als je verstand van zaken had, dan wist je dat *alle* Japanse auto's die ouder dan 3 jaar zijn, na verloop van tijd niets waard zijn. Voor de onwetenden: in Japan moet elke auto aan de Shaken wetgeving voldoen. Na 3 jaar moet je auto geinspecteerd worden en betaal je handenvol geld voor de registratie. Vervolgens gaat die prijs exponentieel omhoog bij de volgende inspecties, tot op het punt waar na een jaar of 7 de auto geen cent meer waard is omdat de registratieprijs tien keer zo hoog is als de inruil- of verkoopwaarde, en al die auto's worden dus gesloopt of geexporteerd. Die linkjes die je plaatst zijn dus auto's die voor een appel en een ei aan de UK verkocht zijn.
maak daar maar het 20-voudige van....quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:00 schreef 1299 het volgende:
[..]
Het ligt natuurlijk een beetje aan je definitie van een sportwagenMaar je kan ook moeilijk een Supra van 50k vergelijken met een enzo die misschien wel het 5 voudige kost.
True.. maargoed you get my point.. Pak een Evo FQ-400 en je zit sneller op de 100 dan een Evo ook voor een fractie van het bedragquote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:27 schreef fathank het volgende:
[..]
maak daar maar het 20-voudige van....
Het gaat mij ook helemaal niet om die supra. Niet mijn auto, maar dat is niet ter zake doende.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:08 schreef 1299 het volgende:
De Supra wordt door de meeste mensen hier onderschat en bestempeld als een ricer karretje terwijl het weldegelijk een volbloed sportauto is.
Dan vrees ik dat jij beter niet teveel kan denken...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:30 schreef Lircky het volgende:
Ik denk dat jullie allebeide vroeger gepest zijn door een en de zelfde.
Laat ik nu altijd denken dat het wel zo handig was op een forum als niet iedereen hetzelfde ging beweren.quote:Wat maakt dat nou uit man, hij heeft een mening die deel jij niet met hem.
Er valt heel weinig uit te praten hoor. Als ik iets toevallig lees van stefan dan reageer ik er soms op (en soms ook niet) en ik vermaak mij prima met zijn reacties. Irl kunnen we misschien zonder meer onmiddellijk door een deur. Misschien ook niet, maar dat valt dan niet met koffie op te lossen, want ik vind koffie niet zo lekker.quote:Ga bij elkaar op de koffie en praat het lekker uit.
Nee daar hebben we jouw voor!quote:Dan vrees ik dat jij beter niet teveel kan denken...
quote:Laat ik nu altijd denken dat het wel zo handig was op een forum als niet iedereen hetzelfde ging beweren.
Das toch een zonde dat je koffie niet zo lekker vindt, zeker last om in slaap te komenquote:Er valt heel weinig uit te praten hoor. Als ik iets toevallig lees van stefan dan reageer ik er soms op (en soms ook niet) en ik vermaak mij prima met zijn reacties. Irl kunnen we misschien zonder meer onmiddellijk door een deur. Misschien ook niet, maar dat valt dan niet met koffie op te lossen, want ik vind koffie niet zo lekker.
Precies. Zo zou ik nadenken en dan weten dat je in dit geval niet jouw maar jou hoort te gebruiken...quote:
Jij denkt echt dat een forum levendig is als iedereen hetzelfde beweert? Dat een discussieforum er op vooruit gaat zonder discussie? Tsja...quote:Dan vrees ik dat jij beter niet teveel kan denken...
Ik vind het niet LEKKER, hetgeen niets te maken heeft met al dan niet in slaap komen.quote:Das toch een zonde dat je koffie niet zo lekker vindt, zeker last om in slaap te komen
Ben je achterlijk? Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
330 pk op 1600 kg gaat gewoon niet binnen de 5 seconden naar de 100. Punt. Car and Driver meet waarschijnlijk gewoon met de stopwatch aan de hand van de teller in de auto. Zo onnauwkeurig als de pest. Een andere verklaring is er niet voor.
Nee. Moet dat om met jou een discussie te kunnen voeren?quote:
Ik liep al in de autosport rond toen jij nog aan de tiet van je moeder zat.quote:Heb je ooit van koppel gehoord? Weet je uberhaupt wat het verschil is tussen koppel en PKs? Heb je ooit van het woord turbo gehoord? Weet je wat het verschil is tussen 300PK/300Nm en 300PK/500Nm? Weet je wat overbrenging is? Weet je waar de verhoudingen in een versnellingsbak voor dienen? Weet je wat een differentieel is?
Ik weet niet hoor, maar als je gaat fiepen over dat het maximale koppel bij de acceleratie een grote rol speelt, dan heb JIJ het dus niet begrepen. Bakverhoudingen, gewicht en vermogen zijn de zaken die (naast tractie) de grootste rol spelen. Aangezien de supra niet extreem korte bakverhoudingen heeft (b.v. topsnelheid 200, waar de Porsche een (theoretische) top van 300 zou hebben), maar juist redelijk normaal (volgens mij heeft de supra zelfs een wat hogere theoretische top) besteed ik daar niet zo heel veel aandacht aan.quote:Je hebt gewoon geen flauw benul waar je het over hebt. Een onwetende dwaas.
Gaarne zie ik van jou tegemoet waar ik de supra "bagger" heb genoemd. Je vergeet kennelijk dat JIJ altijd claimt dat de supra beter is. En leuk met die test, dat is ook maar een mening. Alsof autojournalist zijn een vorm van exacte wetenschap is. Net zoiets als met de 911 vs. Audi R8, de ene helft van de bladen roept dat de 911 de beste is, de andere helft dat de R8 het beste is. Ook met de acceleratiemetingen, circuitprestaties, enz. zie je dat dan de een, dan de ander wint. Het is geen exacte wetenschap.quote:Op elk gebied wordt die pruts-porsche uit het vorige artikel vernederd, door een stock Supra, maar jij beweert bij hoog en laag dat die Supra 'bagger' is.
Nooit. NOOIT slaagde een supra er in om op de ring mij maar bij te houden. En ik heb niet zo heel veel aan mijn auto gewijzigd hoor. Misschien dat alle supra rijders erg beperkte capaciteiten hebben... of misschien is de supra bij lange na niet zo goed als jij denkt. En zie je overigens dat JIJ weer degene bent die zit te schoppen met "brak", "roestbak", enz. En dan mij beschuldigen van de supra "bagger" noemen. Lachwekkend. Of moet ik zeggen: meelijwekkend.quote:Hoeveel andere brakke modellen Porsche waren en zijn er die geen moment kunnen tippen aan de prestaties van een stock, laat staan gemodde, Supra?
SO WHAT!quote:Zelfs de fucking RUF Porsches of de Carerra GT halen geen 367Km/u,
Als ik wil koop ik morgen een supra. Toch doe ik dat niet. Waarom? Omdat ik er geen wil. Hoe kom je er toch bij dat ik afgunstig ben?quote:Het enige waar jij last van hebt, is een vreselijke afgunst
En toch scoorde de Porsche in het al genoemde lijstje een betere tijd met een standaard wagen dan de snelste supra die ze voor de ring konden bouwen... Ach gut...quote:Die Porsche van hierboven heeft nota bene een 38/62 gewichtsverdeling en aan het aantal G's dat dat ding kan trekken, kun je zien dat zelfs een gezinsauto harder de bocht door kan. En dan heb je het lef te beweren dat Supras met hun vrijwel optimale gewichtsverdeling en een lateral acceleration waarde die bijna tegen 1 aanligt, een circuit niet op kunnen? Hi-la-risch gewoon.
Ik dacht dat jij met bewijzen ging komen. Jouw verhalen geloof ik niet. Ik heb je al zo vaak dingen zien beweren waar de gebr. Grimm nog een puntje aan kunnen zuigen dat ik hier echt niet in trap.quote:O ja, mijn quicksilver was binnen een uur voor 54K verkocht. Stock. Mijn 13-jaar oude 700rwhp single turbo hardtop is voor 38K verkocht.
Man, wat probeer je toch te bewijzen. Denk je nu echt dat ik onder de indruk ben van het feit dat jij nu voor de zoveelste keer het woord "roest" gebruikt? Is dat echt het beste dat jij kan bedenken?quote:Probeer dat met die roestige Porsche van je maar eens.
Zet maar in...quote:Ik durf te wedden dat dat ding van ellende uitelkaar valt
Laat me raden, jij gaat zometeen ook nog vertellen dat je de grootste lul bent hebt van iedereen op Fok?quote:en dat hij van 0-100, 0-200, 0-300, wat dan ook, nog niet half zo snel is als die hardtop die ik had.
Ja echt, superonbetrouwbaar. Ik heb vorig jaar nog een nieuwe accu nodig gehad...quote:En al helemaal niet zo betrouwbaar.
LEUK!quote:Ik ben nu aan het werk en zal later nog wel meer reageren op je lachwekkende reacties.
Sorry, maar JIJ had aangeboden bewijs te leveren van standaard supra's die voor 50K+ te koop stonden, dus daar wacht ik gewoon op. Ik vind dat niet zo gek hoor.quote:Het zegt al genoeg dat je geen moment reageert op Shaken, de totale afwezigheid van Porsches in de resultaten van TX Mile race, dat je nergens een Porsche vandaan weet te halen die harder rijdt, dat je geen moment reageert op de cijfers uit het artikel op de vorige pagina waarin je 911 turbo van de kaart geveegd wordt, dat je geen enkele inbreng hebt tegen het feit dat Supras 40+K kosten, enz, enz.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:24 schreef StefanP het volgende:
Hoeveel links naar supras van 50+K moet ik hier plaatsen?
Hoeveel links naar stock Supras die 50+K kosten moet ik hier plaatsen voordat je opzout? Vertel het maar, dan krijg je ze. In tegenstelling tot jouw gezever, kom ik namelijk met keiharde links, artikelen en feiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |