Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOORquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:30 schreef StefanP het volgende:
Die 968, is dat er zo eentje die een paar zinnen later beschreven wordt als a rival that's slower and more dynamically flawed? Tsja, over keiharde prestaties kun je niet twisten, maar over smaak wel. Als iemand liever in een Porsche rijdt, dan mogen ze dat gerust. Maar dan wens ik niet te horen dat de Supra een 'pauper bak' en een een 'sjonnie bak' is, dat hij na 1km uit elkaar valt en dat hij alleen hard kan in een rechte lijn, want die sprookjes zijn inmiddels wel via tig artikelen en bronnen naar het land der fabeltjes verwezen.
Ok ... anders gezegd dan. Stel je HEBT een Veyron. Sta je dan nu je hart uit te vreten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In dit geval toch terecht?
Die Supra gaat sneller dan de Veyron, Viper en Porsches naar de 367 km/u.
Het valt wel mee. Je moet er wél veel geld in stoppen maar dan kan je best een auto bouwen die vergelijkbare prestaties kán leveren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOOR
Die vergelijkingen gaan echt nooit op, man! Besef dat nou eensch!
Ik denk dat je dan echt je hart eruit staat te vretenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ok ... anders gezegd dan. Stel je HEBT een Veyron. Sta je dan nu je hart uit te vreten?
Or couldn't you care less, really.
Definieer ownenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:08 schreef Tjabbo het volgende:
However in de OP van dit topic -waar de huidige discussie nu niet meer lijkt op de OP- eten inderdaad alle andere auto's hun hart uit. Ja.
En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
In de VS, waar die auto destijds voor 3x niks te koop was. In Europa ligt dat anders. De supra was ongeveer 15% goedkoper dan de 911 uit die tijd (de 993).quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wat dat betreft is een Supra dus wél wat waard gebleven in tegenstelling tot de meeste 911's.
Ik denk dat die gast met die Veyron zonder enig kreukje in zijn maatshirt rustig naar zijn Gulfstream loopt om daar zijn versgemalen cappuchinootje te verorberen tijdens de reis terug. Hij neemt een eerste slok, rekt zich nog eens uit en ziet vanuit zijn handgemaakte kalfslederen fauteuil StefkeP als een oude man uit zijn tuperwarebolide komen. De Veyronbezitter glimlacht, zoveel vertedering heeft sinds lange tijd niet meer mogen aanschouwen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Definieer ownen
- sta je dan met je helmet-hair en je race-overall naast je met isolatie-tape beplakte Jap zwaar te ownen.
Zweet druipt in je bilnaad en nog steeds een constante piep in je oren.
Topsnelheid is niet alles.
Dat denk ik niet hoor. Je moet om te beginnen niet goed bij je hoofd zijn om de Veyron als uitgangspunt voor dit soort spielerei voor gemankeerde coureurs te nemen. De Veyron is nl. meer dan alleen snel. Het is de snelste straatauto EN daarnaast een auto met veel luxe die ook nog eens relatief makkelijk te rijden valt. Dat was wat Piëch (familie van...) wilde. En dat hebben ze gemaakt. Daarmee is het een unieke auto. Je ziet dan ook dat de auto's die de Veyron nu willen verslaan op bepaalde kwaliteiten moeten bezuinigen: met name luxe.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:08 schreef Tjabbo het volgende:
En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
quote:Previews
Gordon Murray, designer of the McLaren F1 (which for many years was the fastest production car ever built) said the following about the Bugatti Veyron in UK auto magazine evo during its development period:
"The most pointless exercise on the planet has got to be this four-wheel-drive 1000 horsepower Bugatti. I think it’s incredibly childish this thing people have about just one element—top speed, standing kilometer or 0-60. It’s about as narrow minded as you can get as a car designer to pick on one element. It’s like saying we’re going to beat the original Mini because we’re going to make a car 10 mph faster on its top speed—but it's two feet longer and 200 kilos heavier. That’s not car designing—that just reeks of a company who are paranoid."
Murray was impressed with the Veyron after he test drove one, but still apprehensive about it in an article he wrote for Road and Track magazine.
Reviews
After the car had reached production, Murray went on to write an article for another UK auto magazine, Top Gear, retracting a lot of his past criticism of the car.
"One really good thing, and I simply never expected this, is that it does change direction. It hardly feels its weight. Driving it on a circuit I expected a sack of cement, but you can really throw it at tight chicanes."
He also declared in the article that: "The braking is phenomenal, the primary ride and body control are good too" and "It's a huge achievement."
iemand die meer dan 5 ton uitgeeft aan een auto flink de pijp laten zien met je jap noem ik wel ownen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Definieer ownen
- sta je dan met je helmet-hair en je race-overall naast je met isolatie-tape beplakte Jap zwaar te ownen.
Zweet druipt in je bilnaad en nog steeds een constante piep in je oren.
Topsnelheid is niet alles.
Maar er deed volgens mij geen Veyron mee...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:50 schreef Tjabbo het volgende:
iemand die meer dan 5 ton uitgeeft aan een auto flink de pijp laten zien met je jap noem ik wel ownen.
Daarnaast doet natuurlijk iedereen bij zo'n race mee om te winnen. Zo niet, dan kan je er beter mee stoppen.
Toch niet bij een dragracer? Dan zou ik alles wat overbodig is onmiddellijk eruit mikken. Ik neem aan dat die gedachtegang ook bij de deelnemers aan het texas mijltje op komt.quote:btw de 1000+pk supras hebben 'tegenwoordig' ook gewoon full interior en de climat control nog steeds beschikbaar. dus dat zweten zal wel meevallen![]()
Wedden van wel?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:09 schreef Tjabbo het volgende:
over smaak valt niet te twisten ?
Zie ik daar nou VW Caddy koplampen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 16:29 schreef Bastardi het volgende:
[ afbeelding ]
En dan durven mensen een Toyota Supra in één zin met een Bugatti Veyron te noemen![]()
Ik zou eerder een Caddy kopen dan een supra...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Zie ik daar nou VW Caddy koplampen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Eigenlijk is die veyron gewoon een kever met een grote motor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Zie ik daar nou VW Caddy koplampen?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zou eerder een Caddy kopen dan een supra...Een Caddy rijdt nog best goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat bezorg je eigenlijk?![]()
Dat klinkt goed!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:37 schreef Kill_em_all het volgende:
Eigenlijk is die veyron gewoon een kever met een grote motor.
De laatste bezorgauto die ik kocht was een partner van Peugeot met 1.6 Hdi motor. En in de dorpen rijdt dat voor het soort auto best aardig.quote:
Ikzelf bezorg geregeld hoofdpijn (bij de wederpartij en soms bij mijn wederhelft).quote:Wat bezorg je eigenlijk?
WTF!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:52 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Jammer alleen dat de kever z'n motor op de verkeerde plek heeft zitten.
Dit kan je niet echt dragraces noemen. In Europa zijn 'echte' dragraces best populair trouwens. Maar zo'n sprintje gaat over 400 meter.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Afijn, dit allemaal als je je interesseert in dit soort races. De gemiddelde Europeaan couldn't care less... Dragraces zijn hier niet populair. Zelfs al zou dat anders zijn dan nog denk ik niet dat een Veyron bezitter zich hier druk om maakt. Als Renault wereldkampioen F1 wordt en Ferrari verslaat, dan gaat de man met een Enzo ook niet verlekkerd kijken naar een Espace.
Het is toch gewoon een dragrace over langere afstand?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
Dit kan je niet echt dragraces noemen.
Niet dat ik er een onderzoek naar heb gedaan, maar volgens mij is het in de VS redelijk populair en valt dat in Europa vies tegen. Maakt ook niet uit eigenlijk...quote:In Europa zijn 'echte' dragraces best populair trouwens.
Dat kan niet, de supra is de beste auto ooit.quote:Zet er anders een echte dragster neer en beuk dat record aan gort
Ik vond dit ergens:quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:32 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dit kan je niet echt dragraces noemen. In Europa zijn 'echte' dragraces best populair trouwens. Maar zo'n sprintje gaat over 400 meter.
Waar moet een auto in de 'unlimited klasse' aan voldoen bijvoorbeeld? Moet het een kenteken hebben? Waarschijnlijk wel.
Zet er anders een echte dragster neer en beuk dat record aan gort
Dragracen doe je zij aan zij. Eliminations dusquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is toch gewoon een dragrace over langere afstand?
[..]
Niet dat ik er een onderzoek naar heb gedaan, maar volgens mij is het in de VS redelijk populair en valt dat in Europa vies tegen. Maakt ook niet uit eigenlijk...
De texas mijl wordt gemeten in tijd en topsnelheid, niet direct tegen elkaar. Hierdoor zou het eigenlijk een sprintrace zijn.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:50 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik vond dit ergens:
Dragrace is een tak van motor- en autosport waarbij twee coureurs vanuit stilstand tegen elkaar rijden over een korte afstand van meestal 1/4 of 1/8 mijl.
De winnaar gaat door naar de volgende ronde. Ontstaan in Amerika uit de zgn. stoplichtsprintjes. Dragrace lijkt op motorsprint. De klassen waarin gereden wordt verschillen per continent en zelfs per land.
Oftewel: dit was gewoon een dragrace.
Nou is een mijl wel langer, maar het principe is hetzelfde toch.
Nee joh..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
WTF!
Ik dacht dat de motor bij de Kever achterin zat?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nee joh..
Die zit voor de vooras.
bij een kever?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat heeft meneer Porsche destijds zo ge-engineerd om meer beenruimte te creëren.![]()
Ga je mond spoelenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Nee joh..
Die zit voor de vooras.
Ik begrijp dat de kever 4 achteruit versnelling heeft en slechts één vooruit en dat de heer Porsche daarom maar de stoelen en bedieningselementen achterstevoren heeft geplaatst? Zoiets?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Nee joh..
Die zit voor de vooras.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de kever 4 achteruit versnelling heeft en slechts één vooruit en dat de heer Porsche daarom maar de stoelen en bedieningselementen achterstevoren heeft geplaatst? Zoiets?
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat heeft meneer Porsche destijds zo ge-engineerd om meer beenruimte te creëren.![]()
goeie postquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:18 schreef StateOfMind het volgende:
Okee ff topic doorgelezen.
Paar dingen vallen mij op:
-Supra is de beste auto ooit volgens StefanP
-StefanP heeft veeeel geld
-Ondanks dat StefanP de Supra de beste auto ooit vind en veeeel geld heeft rijd hij geen Supra maar een 2e hands Corvette Cvijf (cijfertoets doet het niet!) ipv van de nieuwe C6 Z06
-StefanP loopt continue tegenstanders in de discussie uit te schelden, hetgeen genoeg zegt
Sukkel
Net als motoren, vaak zie je van die gastjes een fucking snelle motor rijden maar bochtenwerk is toch wel te eng voor zequote:Op zondag 14 oktober 2007 04:20 schreef gelly het volgende:
Nee, ik vind het gewoon een lelijke bak. Bovendien vind ik een sprintje trekken niet bepaalt het summum van autoracen.
Jij hebt het duidelijk niet begrepenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOOR
Die vergelijkingen gaan echt nooit op, man! Besef dat nou eensch!
Inderdaad, de beste auto ooit. Kom je met een voorbeeld van een auto die met een enkel model alles beter kan? Wil je harder gaan dan wat dan ook? Wil je op het circuit alle exoten van die tijd, en de meeste van deze tijd, stuk rijden? Wil je 1800pk? Wil je na jarenlang plezier je auto voor dezelfde prijs verkopen die jij destijds betaald hebt? Wil je op de snelweg alles kapot rijden bij sprintjes? Wil je dat alles met een auto doen waar je desondanks probleemloos 400000+km mee rijdt? Ach, ik verdoe mijn tijd, want verder dan een fiets kom je waarschijnlijk toch niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:18 schreef StateOfMind het volgende:
Okee ff topic doorgelezen.
Paar dingen vallen mij op:
-Supra is de beste auto ooit volgens StefanP
-StefanP heeft veeeel geld
-Ondanks dat StefanP de Supra de beste auto ooit vind en veeeel geld heeft rijd hij geen Supra maar een 2e hands Corvette Cvijf (cijfertoets doet het niet!) ipv van de nieuwe C6 Z06
-StefanP loopt continue tegenstanders in de discussie uit te schelden, hetgeen genoeg zegt
Sukkel
En dat geloof jij? Ik weet dat heleboel mensen dat beweren van hun favo merk maar ik denk dat zelfs Sakichi Toyoda (pa, ja) zelf keihard in z'n graf lacht bij het lezen hiervan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 04:02 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jij hebt het duidelijk niet begrepen
Hint: lees het onderste deel van deze post eens.
Volgens mij is de plaat van gewapend beton voor jouw kop geplaatst hoor...quote:
Ik moest er weer om lachen... Op de kleuterschool vertelde je elkaar dit soort verhalen. Dan is je fantasie nog groot genoeg daarvoor en was er nog iemand te vinden die oeh en aah riep in plaats van rollend van het lachen over de vloer te gaan.quote:Hint: lees het onderste deel van deze post eens.
Erm ... geen voordeel is geldboete toch?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 08:56 schreef DS4 het volgende:
(ik hoop op Raïkkonen, zeker nadat Hamilton voor de derde keer dit seizoen is weggelopen met een zeer mild oordeel waar een gridstraf zonder meer op zijn plaats was).
Nee hoor. In deze gevallen is een gridpositie straf van 10 plaatsen de te verwachten straf.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:06 schreef Googolplexian het volgende:
Erm ... geen voordeel is geldboete toch?
Ook weer waar.quote:nvmAnder topic
Ben ik helemaal met je eens. Het is vermakelijk. Maar als ik gelijk heb met mijn gedachte dat hij een licht-autistisch stoornis heeft, dan is het eigenlijk niet zo netjes om hem op dat zwakke punt aan te vallen om de lol. Dus probeer ik er maar een leermoment van te maken. Ik ben eigenlijk ook gewoon een watje ook...quote:en P.S.: Ik vind de posts van StefanP zelfs geinig ... als je elke vergelijking met andere auto's en sprookjes eruit filtert zijn het zeker interessante stukje om te lezen / zien. Maar daar gaat 't 'm omdie onrealistische vergelijkingen en beweringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |