quote:Wennemars stopt na 'Vancouver'
Uitgegeven: 28 september 2007 16:19
NUNSPEET - Erben Wennemars zal na de Olympische Spelen van Vancouver (2010) stoppen met schaatsen. Dat verklaarde de ex-wereldkampioen sprint vrijdag bij de ploegpresentatie van TVM. "Ik ga door tot Vancouver", zei hij in Nunspeet. "Maar geen dag langer."
TVM maakte vrijdag bekend dat het contract met de Zwollenaar is verlengd tot 2010. Wennemars maakte in 2006 de overstap van DSB naar TVM. Ook krachttrainer Jim McCarthy verlengde zijn contract tot 2010.
15e 16e op de 5km, had bij de eerste 12 moeten zitten.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:22 schreef Cavalier1 het volgende:
Vandaag zijn de kwalificaties voor het NK geweest. Oa Rintje Ritsma heeft gereden. Weet iemand de uitslagen?
quote:1 - Jan Blokhuijsen - -- - 6.31.31
2 - Mark Ooievaar - -- - 6.31,79
3 - Bjarne Rykkje - - - 6.33,52
4 - Tom Prinsen - - - 6.34,51
5 - Ted-Jan Bloemen - - - 6.35,13
6 - Ingmar Berga - - - 6.36,09
7 - Frank Vreugdenhil - - - 6.37,70
8 -- Kurt Wubben - - - 6.37,86
9 - Eelco Bakermans - - - 6.38,51
10 - Bart van der Berg - - - 6.38,82
11 - Tom Schuit - - - 6.39,49
12 - Wierd Ossinga - - - 6.41,11
13 - Tim Roelofsen - - - 6.41,63
14 - Ralph de Haan -- - - 6.42,77
15 - Joost Juffermans - - - 6.43,01
16 - Rintje Ritsma - - - 6.44,46
17 - Bert van Buren - - - 6.44,90
18 -- Berden de Vries - - - 6.47,74
19 -- Leon Toonen - - - 6.52,44
20 - Ben Jongejan - - - 6.53,90 Val
21 - Robert Bovenhuis - - - 6.54,02
22 - Arnaud Venema - - - 6.59,49
quote:1 - Pim Schipper - - - 36,20
2 - Jurre Trouw - -- - 36,27
3 - Alexander Oltrop - - - 36,44
4 - Sjoerd de Vries - - - 36,53
5 - Michael Poot -- - - 36,60
6 - Jesper Hospes - - - 36,67
7 - Yuri Solinger - - - 36,68
8 - Tim Salomons - - - 36,70
9 - Sietse Heslinga - - - 36,71
10 - Stevin Hilbrands - - - 36,80
11 - Michel Mulder -- - - 36,99
12 - Freddy Wennemars -- - - 37,00
13 - Ronald Mulder - - - 37,03
14 - Pim Brusche - - - 37,09
15 - Wouter Borst - - - 37,19
16 - Henk-Paul Muhren - - - 37,25
17 - Guido Berends - - - 37,36
18 - Rhian Ket - - - 37,48
19 - Ronald van Slooten - - - 37,49
20 - Coen Wesselman - - - 37,73
21 - Rienk Nauta - - - 37,74
22 - Cees Vink - - - 38,21
23 - Huub van der Wart - - - DQ
Van der Starquote:1 - Ingeborg Kroon -- -- - 40,38
2 - Inge van Essen - - - 40,41
3 - Marloes Gerlderblom - -- - 40,53
4 - Emilie Gale - - - 40,54
5 - Marrit Leenstra - - - 40,63
6 - Thijsje Oenema - - - 40,73
7 - Natasja Bruintjes - - - 40,86
8 -- Wietece Kramer - - - 40,99
9 - Sophie Nijman - - - 41,06
10 - Anice Das - - - 41,16
11 - Esmeralda Nieuwedorp - - - 41,23
12 - Jorien Voorhuis - - - 41,25
13 - Sanne Delfgouw - - - 41,32
14 - Helga Luning - - - 41,52
15 - Jannke Ensing - - - 41,56
16 - Yanna van Tol - - - 41,65
17 - Annouk van der Weijde - - --- 41,70
18 -- Lisette Hoekstra - - - 41,75
19 -- Ellen Hazelaar - - - 41,86
20 - Maaike Elfferich - - - 41,91
21 - Marja Vis - - - 41,92
22 - Mayke Nagtegaal - - - 42,20
23 - Joyce Lansbergen - - - 42,23
24 - Roxanne van Hemert - - - 42,26
25 - Tessa van Dijk - - - DQ
26 - Sanne van der Star - - - DNS
gemist, wat zei ie? Zo'n quasi-nonchalante maar toch zure reactie zoals altijd?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:42 schreef borisz het volgende:
Rintje nu bij het sportjournaal
zoiets ja, niet veel boeiends.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:01 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
gemist, wat zei ie? Zo'n quasi-nonchalante maar toch zure reactie zoals altijd?
Sowieso lijkt mij het niveau hoog als je 16e word met 6.44quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hallo. Top 3 bij de 5km rijdt allemaal een PR. Belooft veel goeds voor dit seizoen.
Eensquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:12 schreef oxylus11 het volgende:
Ik vind dat Rintje moet doorgaan tot Vancouver. Al 15 jaar iemand met karakter op de ijsbaan! Geweldig. Van mij mag hij best nog 3 afscheidseizoenen draaien. De uitslagen doen er niet toe. Die man heeft zoveel voor het Nederlandse schaatsen betekend dat hij zijn levenlang een olympische ticket verdiend.
Het heeft toch niet echt zin meer? Ok, plezier zal hij vast hebben maar dat is niet waar 't om gaat bij topsporters denk ik. Ik verwacht geen uitslagen meer van 'm.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:12 schreef oxylus11 het volgende:
Ik vind dat Rintje moet doorgaan tot Vancouver. Al 15 jaar iemand met karakter op de ijsbaan! Geweldig. Van mij mag hij best nog 3 afscheidseizoenen draaien. De uitslagen doen er niet toe. Die man heeft zoveel voor het Nederlandse schaatsen betekend dat hij zijn levenlang een olympische ticket verdiend.
Vorig jaar werd ie op het NK afstanden afgetekend laatste op de 5 kilometer, met nog een veel slechtere race dan nu, maar op het NK allround werd hij ondanks een extreem slechte 1500 toch 5e. Had Wennemars zijn uitstapje niet gemaakt, had hij zich gewoon geplaatst voor de grote allround-toernooien...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:10 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Het heeft toch niet echt zin meer? Ok, plezier zal hij vast hebben maar dat is niet waar 't om gaat bij topsporters denk ik. Ik verwacht geen uitslagen meer van 'm.
alwaar hij dan weer dramatisch zou presteren en wss de 10km niet zou mogen rijden. Maar goed, ik wens hem wederom een voor hem plezierig jaar toe.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:57 schreef wimderon het volgende:
Vorig jaar werd ie op het NK afstanden afgetekend laatste op de 5 kilometer, met nog een veel slechtere race dan nu, maar op het NK allround werd hij ondanks een extreem slechte 1500 toch 5e. Had Wennemars zijn uitstapje niet gemaakt, had hij zich gewoon geplaatst voor de grote allround-toernooien...
Kan iemand die Ritsma niet gewoon dwingen om te stoppen.... zonde dat ie zo'n geweldige carriere als een nachtkaars uit laat gaan... het wordt bijna genant...quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:46 schreef Ambrosius het volgende:
Ritsma zegt af voor 1.500 meter
**Bij de selectiewedstrijden voor de NK
afstanden heeft Rintje Ritsma zich voor
de 1.500 meter van zaterdag afgemeld.De
37-jarige Fries greep vrijdag in Thialf
naast een NK-ticket op de 5.000 meter.
Ritsma loopt hierdoor ook deelname aan
de komende WB-wedstrijden mis en kan nu
eind december via de NK allround pogen
zijn seizoen alsnog een internationaal
vervolg te geven.
Bron: NOS-TT
Amenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:23 schreef Alleskids het volgende:
Als hij voor zijn plezier wil schaatsen dan kan hij bij de toeristen op Thialf rijden. Als hij als topsportenr in aanmerking wil komen voor internationale wedstrijden moet hij terug in de tijd naar zijn topjaren gaan 1992-1998. Als hij schaattsst voor zijn plezier, dan moet hij niet gaan lopen balen en chagerijnig zijn als hij nationala 15e/16e wordt, maar gaan juichen dat hij weer lekker geschaatst heeft.
Als topsporter telt Rintje niet meer mee, dus hij moet niet gaan pretenderen natioanle en internationale topsporter te zijn. Regionale topper hoog uit.
Het was een mooie wedstrijd. Veel publiek, lekker zonnetje en goede koers. Een dezer dagen gooi ik m'n foto's online.quote:Op zondag 14 oktober 2007 19:32 schreef After_Forever het volgende:
TVM en VPZ veroveren IJsselcup
■ Sven Kramer, Wouter Olde Heuvel, Erben Wennemars en Carl Verheijen hebben TVM in Deventer aan de zege geholpen in de ploegenachtervolging om de IJsselcup.
Bij de dames ging de overwinning naar VPZ met Wieteke Cramer, Jorien Voorhuis en Tessa van Dijk. Zij versloegen TVM met onder anderen Ireen Wüst.
Iets rapper dan gedacht: [Showcase - schaatsen] IJsselcupquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:37 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het was een mooie wedstrijd. Veel publiek, lekker zonnetje en goede koers. Een dezer dagen gooi ik m'n foto's online.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:06 schreef oxylus11 het volgende:
Heideman test ijs uit
door onze Telesportredactie
BIDDINGHUIZEN - Hoewel FlevOnice pas over anderhalve maand haar deuren opent, heeft Jan Maarten Heideman inmiddels zijn eerste meters afgelegd op de gloednieuwe openluchtkunstijsbaan in Biddinghuizen.
Jan Maarten Heideman (l) met Rintje Ritsma.
Foto: Wassenbergh, Glenn
In gezelschap van ambassadeur Rintje Ritsma testte de marathonschaatser uit de DSB-ploeg gistermiddag de ijsvloer uit over een lengte van 100 meter. " Dit wordt het helemaal. Naast de marathons die plaats gaan vinden, moet je hier ook zeker als gezin naar toe om te recreëren", stak de Oldebroeker, die samen met initiatiefnemer Henk Ketelaar aan de basis stond van deze wereldwijde primeur, zijn enthousiasme zoals gebruikelijk niet onder stoelen of banken.
Als alles meezit komen de marathonschaatsers begin volgend jaar voor het eerst in wedstrijdverband in actie op de vijf kilometer lange ijsbaan, terwijl in december de Nederlandse kampioenschappen kortebaan op het programma staan in Biddinghuizen, waar een multifunctioneel vrijetijdscomplex uit de grond wordt gestampt.
"Hoewel bij zo'n gigantisch project ongetwijfeld ook kinderziektes komen kijken, reken ik erop dat we hier deze winter onze eerste marathon rijden. Omdat de baan vrij smal is, zullen het mooie wedstrijden worden. Je moet gelijk van voren zitten om mee te kunnen springen met een kopgroep, die door het nagebootste landschap snel uit het zicht verdwijnt. Het is straks net alsof je in Friesland rijdt, waar je vanaf het ijs ook niet over de dijken kunt kijken", droomt Heideman alvast hardop over zijn eerste wedstrijd op het ijs van FlevOnice.
En vooral ook met Davis, natuurlijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:46 schreef oxylus11 het volgende:
Dat beloofd wat voor de allround tournooien waar Kramer de strijdt weer aan gaat binden met Fabris en Hedrick.
Thnx Arceequote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:42 schreef Arcee het volgende:
Nu op Nederland 1.
Schaatsen.
Ab Krook wordt dus adviseur van Team Telfort en staat dus niet langer boven de partijen.
De NOS is iig zeer sceptisch.
Morgen op www.uitzendinggemist.nl kijken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
Leuke reportage over Gerard Kemkers en zijn team (traingingskamp) op eenvandaag.
Ja, je bent een kwartier te laat muts.quote:
Ben je naar die open dag geweest?quote:Op zondag 21 oktober 2007 14:24 schreef rubbereend het volgende:
die kindervragen op de opendag
Ireen
Misschien wel een goed idee, heb niet z'n hoge pet op van Telfort. Veel schaatsers die daar gaan schaatsen kunnen niets meer.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 23:42 schreef Arcee het volgende:
Nu op Nederland 1.
Schaatsen.
Ab Krook wordt dus adviseur van Team Telfort en staat dus niet langer boven de partijen.
De NOS is iig zeer sceptisch.
nee ben niet geweest, kon nietquote:Op zondag 21 oktober 2007 17:02 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ben je naar die open dag geweest?![]()
Dat is toch tot 15 jaar?
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:45 schreef BVO het volgende:
Moniek, wat flik je me nou!
Kleinsman niet op NK afstanden
nu Kleinsman heeft afgezegd niet hoor. Dan is voor mij alle lol er wel van afquote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:54 schreef Remzz het volgende:
Is iemand er eigenlijk nog van plan heen te gaan ?
Ik was het wel van plan. Maar ik twijfel nog ivm visite dat weekend en tentamens volgende weekquote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:54 schreef Remzz het volgende:
[..]
Is iemand er eigenlijk nog van plan heen te gaan ?
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:34 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
nu Kleinsman heeft afgezegd niet hoor. Dan is voor mij alle lol er wel van af![]()
shit ja zeg, geen Bart&Ria meerquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, hij zal Veldkamp wel vervangen. Ik ga er niet van uit dat ie hem kan evenaren.
Wie zitten ipv Ria en Bartquote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:20 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
shit ja zeg, geen Bart&Ria meer![]()
Rintje moet wel erg goed z'n best doen voordat ik hem weer leuk ga vinden![]()
Gelukkig hebben ze de broertjes Olde Heuvel nogquote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:12 schreef -Vaduz- het volgende:
Geen Moniek, shit hee. Daar zullen ze bij de TC Tubantia ook niet blij mee zijn. En ik ook niet, weg glorie-interview.
als Bart trainer is van USA, zal ie niet vaak hier te vinden zijn he.. Maar, aangezien ik dacht dat ze een crush op elkaar hadden, kunnen ze elkaar vast niet lang missen, ik hou moed.quote:
Hmmm, misschien moet ik toch maar eens ergens gaan teruglezen wat er allemaal veranderd is.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:29 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
als Bart trainer is van USA, zal ie niet vaak hier te vinden zijn he.. Maar, aangezien ik dacht dat ze een crush op elkaar hadden, kunnen ze elkaar vast niet lang missen, ik hou moed.
Veel afzeggingen, maar een aantal maanden uitgeschakeld is toch minderquote:Stefan Groothuis moet de NK afstanden komend weekeinde in Heerenveen aan zich voorbij laten gaan. De sprinter van de Telfort-ploeg liep tijdens een training een vleeswond in zijn been op en is een aantal maanden uitgeschakeld. Groothuis won vorig jaar zilver op de 1.000 m.
Paulien van Deutekom beslist pas op het laatste moment of ze deel zal nemen. De TVM-schaatsster kampt met een ontstoken enkel, maar zelf is ze optimistisch over haar kansen.
Eerder zegden Moniek Kleinsman en Beorn Nijenhuis al af voor het titeltoernooi, waarop wereldbekertickets te verdienen zijn.
Dione deed toch al veelquote:Op woensdag 24 oktober 2007 23:19 schreef Haaibaaike het volgende:
En Mart Smeets, blijft die niet als centrale presentator!
Toine zei net in het sportjournaal dat hij naast Ria zal zitten, in plaats van Bart dus. Denk dat hij best wat te vertellen heeft, alleen Bart kon het altijd prima brengen en was prettig om naar te luisteren, zeker in combinatie met Mart en Ria.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:53 schreef BVO het volgende:
Lieve Ria blijft toch wel?.
Ik had de ontluikende romance tussen Bart en Ria wel willen blijen volgen.
Beetje een wisselwerking.quote:
Mart zat vorig jaar samen met Ria en Bart in Heerenveen of elders op locatie.quote:
Maken we het gewoon samen gezellig MiLalaaquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:07 schreef MiLalaa het volgende:
op fok moet de schaatsdrukte nog een beetje loskomen..
ja goed plan TV, lang geledenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:10 schreef TheVulture het volgende:
Maken we het gewoon samen gezellig MiLalaa
Is SJ al gesignaleerd trouwens of is ie tegenwoordig zo verliefd dat ie geen tijd meer heeft om te Fokken?
quote:
Ja ik eigenlijk ook al kan ik na de 500 meter niets meer zien dit weekend... Kramer zei gisteren in het sportjournaal dat hij na de OS geen 5 kilometer meer heeft verlorenquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:57 schreef MiLalaa het volgende:
tsja, de 500m. Ik mis vVelde, Nijenhuis en Groothuis. Kijk toch meer uit naar de 5km.
En snelste Heerenveen tijd vind ik ook altijd zo onzinnigquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 17:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hij heeft het steeds over de snelste seizoenstijd. We zijn net begonnen man
.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:16 schreef Bruce117 het volgende:
En Das hangt diskwalificatie boven het hoofd.
Da's jammer![]()
Het gaat om de snelste 500 meter in het algemeen er word geen klassement opgemaakt. Al hebben ze dat bij de NOS ook nog niet helemaal door lijkt mij aangezien ze wel een algemeen klassement doorgeven.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:27 schreef MiLalaa het volgende:
ik snap het niet. Bij Bruintjes staat toch een 1 achter totaalklassement? Dan is ze toch sneller dan Gelderblom in totaal??
oh, wat een bagger-regel.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:29 schreef Remzz het volgende:
Het gaat om de snelste 500 meter in het algemeen er word geen klassement opgemaakt. Al hebben ze dat bij de NOS ook nog niet helemaal door lijkt mij aangezien ze wel een algemeen klassement doorgeven.
Hier hoef je niks te missen :quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:46 schreef MiLalaa het volgende:
We gaan vast de eerste ritten missen of niet?
ik schrik me rot. Zie ik staan:quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:56 schreef LedZep het volgende:
Je kan op http://schaatsen.nos.nl live kijken tot het op Ned2 weer begint (20.20 meen ik).
Ja ik vind het ook maar niks die regel, nu heb je gewoon aan een losse flodder genoeg om je te kwalificeren... als je beide 500m optelt geeft dat een veel beter beeld van de kwaliteitquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:31 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
oh, wat een bagger-regel.
Maar idd, dan is het klassement beetje verwarrend. Ik was net ook al helemaal blij met Bos.Hoewel bij de dames plaats 5 me niet veel uitmaakt.
Tsja, Timmer is hier toch echt bijna 0,4 sec. langzamer dan Leenstra en Bruintjes, dus ik zie niet in waarom Timmer opeens wel mag gaan. Dit is een selectiewedstrijd, dan moet je niet opeens met andere dingen komen, vind ik. Boer is een ander verhaal; daarvoor zal Bruintjes er wel uitgekieperd worden.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:31 schreef andre77 het volgende:
Zal de KNSB echt weer zo dom zijn om met 2 rijdsters te gaan schaatsen die een mooie 20e plek kunnen halen, terwijl 2 wereldtoppers thuis blijven?
daarom vind ik het altijd zo jammer. Het is cool voor de outsiders hoor, maar hoe vaak zien we wel niet dat de echte toppers hier de dupe van zijn geweest puur omdat het vroeg in het seizoen is of dat ze gewoon een off-day hadden?..quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja, Timmer is hier toch echt bijna 0,4 sec. langzamer dan Leenstra en Bruintjes, dus ik zie niet in waarom Timmer opeens wel mag gaan. Dit is een selectiewedstrijd, dan moet je niet opeens met andere dingen komen, vind ik. Boer is een ander verhaal; daarvoor zal Bruintjes er wel uitgekieperd worden.
Zo'n Sabatical doet hem blijkbaar goed nu op de grote toernooien nog blijven staanquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 16:49 schreef MiLalaa het volgende:
Maar allemachtig, die tijd van Wotherspoon, zo enorm dicht tegen het WR nu al. Had echt niet meer verwacht dat ie terug op niveau zou komen, wel tof![]()
Voor Oltrop geldt dat nog meer dan Ket. Oltrop kan echt wel hard sprinten (35,21) maar komt gewoon toch altijd tekort. Ket zou morgen op de 1.500 nog wel wat kunnen laten zien.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 18:39 schreef Remzz het volgende:
Elk jaar sta ik er weer versteld van hoeveel schaatsers het jaar op jaar weer proberen maar wat gewoon nooit wat zal worden. Die Rhian Ket bijvoorbeeld, die zat al in het Spaar Select team toen Peter Mueller er nog was, en nog steeds word hij zo 10e van Nederland.
Zelfde geld eigenlijk voor Alexander Oltrop.
Ik vind dr wel leuk.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:31 schreef MiLalaa het volgende:
die Marrit Leenstra is wel een jonkie zeg, aww.
ja ik ook wel. Leuker dan die Valkenburg, dat is een soort nieuwe Kleinsman.quote:
Ze klinkt vrij intelligent, en dat past niet zo bij schaatsers.quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:51 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ja ik ook wel. Leuker dan die Valkenburg, dat is een soort nieuwe Kleinsman.
Hoe kom je daar bij?quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:51 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
ja ik ook wel. Leuker dan die Valkenburg, dat is een soort nieuwe Kleinsman.
Ja, je houdt je hart vast.quote:
eerste indruk, ik word kriegelig van haar interview.quote:
Ja, ze heeft bij mij ook een indruk achter gelaten, ze viel nogal op.quote:Op zondag 28 oktober 2007 15:19 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
eerste indruk, ik word kriegelig van haar interview.
Groenewold en Kramer werden wel NL kampioen al maar overtuigend is het allemaal niet neequote:Op zondag 28 oktober 2007 16:25 schreef Remzz het volgende:
Toch moet TVM iets verkeerd hebben gedaan deze zomer. Allemaal zijn ze niet in vorm... en de lol straalt er ook niet echt van af.
Ik hoorde dat ze bewust heel hard getraind hebben, als een soort test voor de komende jaren met het oog op 2010 wilden ze weten wat dit voor uitwerking zou hebben.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:25 schreef Remzz het volgende:
Toch moet TVM iets verkeerd hebben gedaan deze zomer. Allemaal zijn ze niet in vorm... en de lol straalt er ook niet echt van af.
hoezo?quote:
Z'n Olympische titelquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:07 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
hoezo?
Ben even weggeweest, heeft ie al gereden? Hoeft voor mij niet. Hup Tom![]()
die kon ik niet vindenquote:Op zondag 28 oktober 2007 17:31 schreef IJsVogel het volgende:
mila ook niet op de nos site kijken, gewoon bij live results van de knsb site
quote:VOORST - Stefan Groothuis heeft een streep door het seizoen gezet. De Telfort-schaatser liep vorige week een zware achillespeesblessure op, waardoor hij maanden is uitgeschakeld.
Groothuis verwacht op zijn vroegst medio januari de eerste rondjes op het ijs te maken. Hij heeft zich ten doel gesteld in maart zijn eerste wedstrijden te schaatsen, bij de Oval Finals in Calgary.
"De NK sprint ga ik zeker niet redden", zei Groothuis maandag. "Ik richt me op die recordwedstrijden in Calgary. Hopelijk kan ik dan laten zien dat ik nog steeds hard kan schaatsen."
Mooie pakkiesquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:21 schreef Mirri het volgende:
Volgens mij zien de Canadese schaatspakken er dit jaar zo uit:
[ afbeelding ]
organiseer jij hem? :-)quote:Op donderdag 1 november 2007 12:31 schreef Hankster het volgende:
nog maar een keertje; heb ik soms de schaats prono gemist, of komt die nog?
Neen! Ik hoop echt dat hij een plak gaat halenquote:Op donderdag 1 november 2007 19:09 schreef IJsVogel het volgende:
Hij sluit vast af met een mooie schuiver in Vancouver
quote:Op donderdag 1 november 2007 19:09 schreef IJsVogel het volgende:
Hij sluit vast af met een mooie schuiver in Vancouver
AD Schaatsmasterquote:Op vrijdag 2 november 2007 18:41 schreef -Vaduz- het volgende:
Wie regelt de schaatsprono? Potverdrie!
Een subforum gaat wat ver. Misschien wel een filter.quote:Op zaterdag 3 november 2007 02:52 schreef Wombcat het volgende:
Volgens mij had ik dit topic nog niet gezien.
Komt er trouwens een schaatssubforum?
Dat bedoelde ik ook eigenlijk, was alleen effe vergeten hoe dat heette.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:22 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Een subforum gaat wat ver. Misschien wel een filter.
Natuurlijk niet 80 euroquote:Op zaterdag 3 november 2007 21:02 schreef Tommeke het volgende:
Kaartjes voor het WK sprint zijn 80 euro voor 1 dag... Ik ga denk ik binnenkort ff bij een worldcup kijken
quote:10/31/07:
Since Shani does not train in a U.S. program and USS requires Shani to pay his own travel expenses to world cup events, I informed USS of Shani's withdrawal from the Salt Lake City World Cup.
ik denk dat 't WK sprint wel iets minder snel gaat Mirri. Nederland is daar toch wat minder sterk op, dus is 't minder populair.... Ga jij wel? Ik ga alleen naar de WC finale straksquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:41 schreef Mirri het volgende:
Zijn er nog mensen van plan om naar het WK sprint te gaan?
Zou het mogelijk zijn om echt kaartjes te kopen 8 november, of gebeurt hetzelfde als bij het wk allround?
volgens mij hebben we bij de mannen gewoon toppers en bij de dames zelfs een topfavorietquote:Op maandag 5 november 2007 11:57 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik denk dat 't WK sprint wel iets minder snel gaat Mirri. Nederland is daar toch wat minder sterk op, dus is 't minder populair.... Ga jij wel? Ik ga alleen naar de WC finale straks
Jawel, maar ik denk toch dat er een Koreaan wint ofzo. Bij de vrouwen ben ik benieuwd of Jenny Wolf nog steeds in vorm is.quote:Op maandag 5 november 2007 13:08 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij hebben we bij de mannen gewoon toppers en bij de dames zelfs een topfavoriet
Ze had toen op het Duits kampioenschap sprint 2 prima 1000-meters gereden van rond de 1:18.00 en dik een seconde sneller dan Zoellner. Als je bekijkt dat de 500 in Hamar gemiddeld een seconde sneller ging dan op datzelfde Duits kampioenschap dan kan de 1000 ook wel een seconde sneller en dat Zoellner 1:17,5 reed als snelste 1000 in Hamar dan had je Wolf op minimaal 1:17.00 mogen inschatten. Als ze dat 2x had gereden was ze in ieder geval voor Wust geeindigd...quote:
Ik bedoelde de deelnemerslijst he, niet de lotingquote:Op dinsdag 6 november 2007 20:56 schreef IJsVogel het volgende:
Ik denk dat ze pas donderdag daar loten dus tegen donderdagnach / vrijdagochtend hier
Voor de zondag lukte me niet, maar heb er wel 2 voor zaterdagquote:Op donderdag 8 november 2007 10:33 schreef Varvara het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen die al drie kwartier tevergeefs aan het proberen zijn om kaartjes te bestellen voor het WK Sprint? Wat een frustratie zeg![]()
Hier is een startlijst inclusief reservesquote:Op dinsdag 6 november 2007 17:59 schreef BVO het volgende:
Iemand nog iets van startlijsten voor SLC?
quote:
30. Oktober 2007
Hoesten, snotteren, schorheid
Geen goede timing zo aan het officiële seizoensstart in Erfurt. Jammer genoeg kwam ik slechts eenmaal op de 500 m aan de start met een solide en mooie rit, maar absoluut nog niet snel genoeg nog niet. De pijnlijke keel ontwikkelde zich naar een verkoudheid :-( en zo was mijn weekend gegaan. De volgende dagen moest ik afzien van de andere afstanden, dit is voor een atleet één van de onplezierigste dingen die er is, als hij tijdens wedstrijden alleen maak kan kijken. Ook had Agnes een zwart weekend, waar niets echt liep. Maar daarnaast was Anton’s- titel over de 500 m en van Jan’s derde plaats op de 1.000 m een mooie pleister op de wonden, waarmee allebei zich ook de kaartjes aan Worldcups in Noord-Amerika binnenhaalden. Ik hoop, dat ik binnen twee werken op nieuw fit te zijn en ik houd u op de hoogte.
Jullie Anni
Dan heb je iig de ruimtequote:Op donderdag 8 november 2007 14:31 schreef Hankster het volgende:
kutzooi ... alleen nog rolstoelplaatsen
Die zijn nu ook te laat.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:08 schreef oxylus11 het volgende:
Beter voor jou ja, maar niet vior mensen die pas in december aan schaatsen denken.
Ga je er ook heen?quote:Op woensdag 14 november 2007 10:01 schreef MiLalaa het volgende:
Als iemand nog tickets wil voor worldcupfinale, de verkoop gaat momenteel net zo dramatisch als WK Sprint denk ik. Na een uur refreshen en een paar keer eruitgegooid te zijn enzo, is het me dan wel eindelijk gelukt. Hoewel, na invoeren gegevens ging m'n scherm weer weg, maar heb toch bevestigingsmail binnen.
Pfff, 'vroeger' was het beter toen niet vantevoren bekend was wanneer de verkoop van start ging. Begin oktober was ik zo ongeveer de enige die al aan schaatsen dacht.
yep, ik heb me toch maar weer laten overhalenquote:Op woensdag 14 november 2007 20:04 schreef snellejelle het volgende:
Ga je er ook heen?
Ik heb om half elf ongeveer staankaarten voor elke dag kunnen bemachtigen
ik ga met m'n vriendin, ze is nog nooit geweest en wilde graag 'ns gaanquote:Op woensdag 14 november 2007 22:43 schreef Remzz het volgende:
Met wie gaan jullie altijd ? Ik ken echt niemand uit mijn vriendenkring of familie die ook maar iets met schaatsen heeft, allemaal vinden ze het wel leuk maar "op tv zie je het toch veel beter".
We zien elkaar idd dan welquote:Op woensdag 14 november 2007 22:15 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
yep, ik heb me toch maar weer laten overhalen![]()
wie weet tot dan![]()
mij ook!quote:Op donderdag 15 november 2007 07:42 schreef snellejelle het volgende:
We zien elkaar idd dan wel
Je kunt me herkennen aan m'n niet-oranje kleding
Nou ja zeg, het is maar 100km verder. Ze doen alsof ze moeten verkassen naar het andere eind van de wereld.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:11 schreef BelieveUs het volgende:
De verplaatsing brengt wel grote organisatorische problemen met zich mee. Meer dan 150 buitenlandse schaatsers, begeleiders, officials en journalisten hebben bijvoorbeeld in Moskou een hotel gereserveerd.
Ze hebben bovendien nog een week de tijd om andere onderkomens te regelen.quote:Op zaterdag 24 november 2007 06:52 schreef ultra_ivo het volgende:
ROndom Moskou zijn er uitstekende wegen. En de politie is er niet te beroerd om een zootje buitenlandse gasten met zwaailicht te begeleiden.
quote:KNSB keurt ijs Haaksbergen goed
Hoogland 18 december 2007,
Haaksbergen (KNSB) – De KNSB heeft vanmiddag de ijsbaan van IJs en SkeelerClub Haaksbergen goedgekeurd. Volgens marathoncoördinator Teun Breedijk van de KNSB ligt de baan er schitterend bij en kan schaatsminnend Nederland zich opmaken voor de eerste marathon op natuurijs van dit seizoen.
Haaksbergen heeft voor de tweede keer de primeur van de eerste marathon op natuurijs. In januari 2007 wisten ze ook al als eerste een marathonwedstrijd te organiseren. Traditiegetrouw gaat de strijd tussen Veenoord en Noordlaren. Echter sinds Haaksbergen beschikt over een zogenaamde combibaan strijden ze mee met de twee Drentse dorpen.
Woensdag staan er twee wedstrijden op het programma. Om 19.00 uur starten de dames voor hun wedstrijd over 60 ronden. Een uur later zullen de heren A-rijders starten voor een wedstrijd over 125 ronden. Alle marathontoppers zullen woensdag aan de start staan waaronder de koplopers in de Essent Cup Daniëlle Bekkering en Bob de Vries. De organisatie verwacht veel toeloop van publiek en pers.
In Nijelamer worden woensdagmiddag de eerste kortebaanwedstrijden georganiseerd. Deze wedstrijden beginnen om 13.30 uur. Er wordt gereden door heren over 160 meter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |