Openingspostquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]!
!
!
Ik wil niet. Utrecht is mijn stadsjie.Ik wil mensen die op een tuinstoel voor hun huis zitten en aan de buurman vragen hoe hun "vakaaaansjie" was. Ik wil door de stad lopen op een zonovergoten Culturele Zondag, en dan als ik uit de EKKO kom tien minuten in de rij staan voor een ijsje bij Il Mulino. Ik wil achter de bar staan bij Tivoli, waar we in tegenstelling tot Paradiso ons bier niet aanlengen met water. Ik wil me op de Nieuwe Gracht verbazen over die mooie bomen, omdat ik daar nooit ben en me elke keer dat ik daar wel ben me weer opnieuw verbaas. Ik wil de zonnebloempittenschilfers op de Amsterdamsestraatweg horen knarsen onder mijn fietswiel. Ik wil die groep oudere jongens/jonge vaders zien voetballen in het Wilhelminapark op zondag. Ik wil 's nachts uit Lunetten naar de stad fietsen, en dan op het viaduct naar de laatste treinen kijken in het oranje licht van de straatlantaarns. Ik wil dansen in een dampende EKKO. Ik wil over de Kanaalstraat fietsen op de vroege zaterdagmiddag en blij zijn dat ik het overleefd heb als ik uiteindelijk op de Groeneweg aankom. Ik wil bovenop de Tuindorpflat's foto's maken van de huizen in Overvecht terwijl de zon ondergaat achter het gebouw van de Belasting. Ik wil verdwalen in de Konmar AH XL in Overvecht. Ik wil diepgevroren zeevruchten kopen bij Toko Centraal. Ik wil voor een derde keer in 1 week bij Kafé België gaan eten en dan lief bedankt worden door de barjongen omdat ik de glazen terugbreng naar de bar als ik wegga. Ik wil op mijn hippe fiets naar Leidse Rijn, en met andere Utrechtse mensen met hippe fietsen naar hippe Utrechtse bandjes staan te kijken op De Beschaving. Ik wil 'popje' genoemd worden door de enthousiaste nichten van de sangriabar op het PANN-feest.
Ik wil geen Amsterdam. Ik wil Utrecht.
Wees blij dat je niet in Belgie woontquote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:56 schreef Public_NME het volgende:
Wat is het nut? Als we allemaal niet komen opdagen geeft dat toch ook een signaal dat we het er niet mee eens zijn? (en net of ik even uit Rotterdam overkom om te gaan stemmen)
Ja daarmee geef je aan dat je wel voor het referendum bent, maar niet voor één van deze kandidaten. Ik ben gewoon niet voor een burgemeestersreferendum.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:49 schreef Sjoewe het volgende:
Druk dan op de blanko knop luie grafzerken
Ik! Ik ben toch PvdA-lid.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 08:35 schreef kwib het volgende:
En wie behoort hier tot die 27% die WEL gaat stemmen
Ik in ieder geval niet
Die schnor zal wel hendig sjiek gefikt hebbenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:23 schreef Oosthoek het volgende:
Beter hadden we overigens Annie in de fik gestoken, dat zie ik veel liever.
Die heeft het inderdaad niet begrepen. Pans was een stuk realistischer die gaf aan dat mensen het geen keuze vonden tussen PvdA en PvdA en dat daarom dat hele referendum boycotte.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 22:27 schreef FloggingMolly het volgende:
Heerlijke uitspraak over de lage opkomst van Wolfsen net ook: "Dit betekend niet dat de burger ons niet goed vind, maar dat ze willen dat de gemeenteraad kiest".
quote:Tja, nou, ik kwam natuurlijk net uit de vergadering toen ik 'mpf' zei.
Ik vind het een rare uitslag en ik denk dat ongeveer iedereen de uitslag interpreteert zoals jij. Zou ik ook gedaan hebben. Ben er ook niet blij mee. En toch vind ik het té gemakkelijk om de PvdA er helemaal de schuld van te geven. Waarom? Nou, gisteravond moesten we stemmen of we het eens waren met de voordracht van deze twee kandidaten. Die twee kandidaten zijn geselecteerd door een vertrouwenscommissie. In de vertrouwenscommissie waren raadsleden van álle partijen vertegenwoordigd. De vertrouwenscommissie had als opdracht meegekregen om de twee beste kandidaten te selecteren, ongeacht de politieke kleur.
Om politieke kleuring te voorkomen, hadden alle leden van de vertrouwenscommissie evenveel stemrecht. De stem van de PvdA (14 zetels) woog dus niet zwaarder dan de stem van Burger en Gemeenschap, met 1 zetel.
In de raadsvergadering stemden álle leden van de vertrouwenscommissie, ook die van de SP en Leefbaar Utrecht, voor deze voordracht en keurden dus het werk van die commissie goed. De rest van SP en LU stemden tegen. Als de vertrouwenscommissie slecht werk geleverd had, dan was het voor de raadsleden van SP en LU veel makkelijker geweest om met hun fractie mee te stemmen. Het getuigde van moed dat ze dat niet gedaan hebben en is een belangrijk signaal dat het werk zo goed mogelijk gedaan is.
Er is geen enkele aanwijzing dat de commissie slecht werk geleverd heeft. Als je ze de opdracht geeft om niet naar de politieke kleur te kijken en ze komen dan met twee mensen van 1 partij, moet je achteraf niet zeuren.
Wel is dit een aanwijzing dat een burgemeestersreferendum eigenlijk niet kan werken. Een door de raad gekozen burgemeester evenmin. Of je benoemt hem op de oude manier, wat lekker makkelijk is, maar ook bewezen nepotisme en vriendjespolitiek. Of je werkt aan een échte gekozen burgemeester met bevoegdheden van dien. Voor beide zijn zinnige argumenten en de gekozen burgemeester wordt nooit de redding van Nederland.
Blijkbaar wel, de commissie was unaniemquote:Op donderdag 11 oktober 2007 07:45 schreef FloggingMolly het volgende:
Je gaat me echt niet wijsmaken dat alle andere kandidaten minder geschikt waren dan deze.
De PvdA is toch ook de grootste partij in Utrecht? Ik vind het dan ook logisch dat een PvdA-er aan de burgemeester wordt, tenslotte heeft de bevolking al aangegeven graag de PvdA de baas te laten zijn. Ik ben vooral tegen dat hele referendum gedoe.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 07:45 schreef FloggingMolly het volgende:
Het is ook niet de schuld van de PvdA, maar van de hele politiek. Utrecht moet en zal gewoon een PvdA burgemeester krijgen, ongeacht de kwaliteiten van andere kandidaten.
Je gaat me echt niet wijsmaken dat alle andere kandidaten minder geschikt waren dan deze.
Eensch.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
De PvdA is toch ook de grootste partij in Utrecht? Ik vind het dan ook logisch dat een PvdA-er aan de burgemeester wordt, tenslotte heeft de bevolking al aangegeven graag de PvdA de baas te laten zijn. Ik ben vooral tegen dat hele referendum gedoe.
We kiezen toch ook niet onze premier?
De burgemeester dient boven de partijen te staan, om het even simpel te zeggen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:24 schreef zatoichi het volgende:
De PvdA is toch ook de grootste partij in Utrecht? Ik vind het dan ook logisch dat een PvdA-er aan de burgemeester wordt, tenslotte heeft de bevolking al aangegeven graag de PvdA de baas te laten zijn. Ik ben vooral tegen dat hele referendum gedoe.
In theorie niet, in de praktijk wel.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
We kiezen toch ook niet onze premier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |