quote:Als ik boven op de Dom sta,
Kijk ik even naar benee,
Dan zie ik het ouwe Grachie
't Vreeburg en Wijk C.
Ja, dan springt mijn hartsjie open,
Ben trots, wat dachie wat!
d'r is geen mooier plekkie
as Uterech me stad, as Uterech me stad!
Liedtekst: Herman Berkien
quote:Utreg me stadsjie daar gebeurd van alle hand het bruist aan alle kant in het hartsjie van ons land de sterrewijk ut houtplein en het lange roze dal utreg ut mooist van allemaal (2x)
ben geboren in een huissie in de zakkedragesteeg vlak bij ut losement van jan de tentenneus
al het breuk de gekke bult en kols de kutjeskin schele okkeloen en blauwe teus woon al me leven lang in utreg en ik het ut naar me zin want der is bij ons van alles aan de hand je ken gaan dansen of naar kroegies en je stap het leven in met mooie mokkels en een flipper aan de wand
utreg me stadsjie daar gebeurd van alle hand het bruist aan alle kant in het hartsjie van ons land de sterrewijk ut houtplein en het lange roze dal utreg ut mooist van allemaal (2x)
in het stadsjie met ze graggies daar is plaat svan iedereen ze kommen uit allehande landen naar ons toe k kijk haast nooit meer televisie een ander land hoef k nie heen k zie bij me voor de deur al buite land genoeg
knappe rug is ook het zandpad bij genategrummiedreef daar ken je genieten van een broodsjie warm vlees
als de gordijnen zijn gesloten nou dan hank de bood goed scheef het is daar dag en nag het rooie lampen fees
utreg me stadsjie daar gebeurd van alle hand het bruist aan alle kant in het hartsjie van ons land de sterrewijk ut houtplein en het lange roze dal utreg ut mooist van allemaal (2x)
eens per jaar dan is het buurtfees en dan wordt de straat versierd we kwakken vlagge en wat slingers aan de kant
de worden spelletjies gedaan en iedereen drinkt blikies bier en na het dansen loop ut stevig uit de hand we happe koek we lopen zak we spelen bingo en een stamp mooie prijzen ken je winnen allemaal
maar het mooiste das mas klimmen man dan lach ie je een kramp alle die rijksgenoten als aapen in de paal
wat daggie wat van fc utreg gaan we zondags smidagdags met ze alle heen dan staan we te vlagge en te schreeuwen jopie geeft die bal een schup en geef die hondelul der ook meteen een
de sterrewijk het houtplein en het lange roze dal utreg het mooist van ellemaal
Liedtekst: Herman Berkien
Openingspostquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
:'( ! :'( ! :'( !
Ik wil niet. Utrecht is mijn stadsjie.Ik wil mensen die op een tuinstoel voor hun huis zitten en aan de buurman vragen hoe hun "vakaaaansjie" was. Ik wil door de stad lopen op een zonovergoten Culturele Zondag, en dan als ik uit de EKKO kom tien minuten in de rij staan voor een ijsje bij Il Mulino. Ik wil achter de bar staan bij Tivoli, waar we in tegenstelling tot Paradiso ons bier niet aanlengen met water. Ik wil me op de Nieuwe Gracht verbazen over die mooie bomen, omdat ik daar nooit ben en me elke keer dat ik daar wel ben me weer opnieuw verbaas. Ik wil de zonnebloempittenschilfers op de Amsterdamsestraatweg horen knarsen onder mijn fietswiel. Ik wil die groep oudere jongens/jonge vaders zien voetballen in het Wilhelminapark op zondag. Ik wil 's nachts uit Lunetten naar de stad fietsen, en dan op het viaduct naar de laatste treinen kijken in het oranje licht van de straatlantaarns. Ik wil dansen in een dampende EKKO. Ik wil over de Kanaalstraat fietsen op de vroege zaterdagmiddag en blij zijn dat ik het overleefd heb als ik uiteindelijk op de Groeneweg aankom. Ik wil bovenop de Tuindorpflat's foto's maken van de huizen in Overvecht terwijl de zon ondergaat achter het gebouw van de Belasting. Ik wil verdwalen in de Konmar in Overvecht. Ik wil diepgevroren zeevruchten kopen bij Toko Centraal. Ik wil voor een derde keer in 1 week bij Kafé België gaan eten en dan lief bedankt worden door de barjongen omdat ik de glazen terugbreng naar de bar als ik wegga. Ik wil op mijn hippe fiets naar Leidse Rijn, en met andere Utrechtse mensen met hippe fietsen naar hippe Utrechtse bandjes staan te kijken op De Beschaving. Ik wil 'popje' genoemd worden door de enthousiaste nichten van de sangriabar op het PANN-feest.
Ik wil geen Amsterdam. Ik wil Utrecht.
Melatonine kan je gewoon in de drogist halen. Ik ben er zelf niet zo van gecharmeerd, aangezien je het bijvoorbeeld niet moet gaan gebruiken als je last hebt van een winterdepressie, dan maakt je lichaam al teveel melatonine aan. Maar dat zetten ze dan weer niet in de bijsluiterquote:Op woensdag 6 december 2006 00:32 schreef ioko het volgende:
Ik zou eens bij de huisarts om melatonine gaan, dat werkt ook goed bij jetlag. Het is geen slaapmiddel, maar meer een middel om je biologische ritme weer goed te krijgen.
Dat verklaart waarom ik tegenwoordig zo moeilijk wakker wordt 's ochtends!quote:Op woensdag 6 december 2006 10:53 schreef Christine het volgende:
[..]
Melatonine kan je gewoon in de drogist halen. Ik ben er zelf niet zo van gecharmeerd, aangezien je het bijvoorbeeld niet moet gaan gebruiken als je last hebt van een winterdepressie, dan maakt je lichaam al teveel melatonine aan. Maar dat zetten ze dan weer niet in de bijsluiter.
Ik ben net na het douchen nog even weer in bed gekropen. Nog even een uurtje erbijaangeplakt. En dan nu naar de UB, studeren. Net nog wel even een hartaanval omdat ik meende alleen thuis te zijn, en ik hoorde opeens voetstappen op de vloer boven. Bleek het de vriend van mijn huisgenote te zijn. Zijzelf is op congres vandaag, maar hij bleek vannacht toch hier te hebben geslapen. Wist ik veel. Ik dacht al: "Trekken inbrekers de wc door tegenwoordig ?"quote:Op woensdag 6 december 2006 10:53 schreef Christine het volgende:
[..]
Melatonine kan je gewoon in de drogist halen. Ik ben er zelf niet zo van gecharmeerd, aangezien je het bijvoorbeeld niet moet gaan gebruiken als je last hebt van een winterdepressie, dan maakt je lichaam al teveel melatonine aan. Maar dat zetten ze dan weer niet in de bijsluiter.
Joh.quote:Op woensdag 6 december 2006 10:56 schreef zatoichi het volgende:
Het beste middel tegen slaapeloosheid is gewoon regelmatiger leven.
Welke Edah bedoel je? Die in de plantage toevallig? Dat is echt een cultuurtje op zich...quote:Op woensdag 6 december 2006 10:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
Trouwens, voor de mensen die niet weten hoe Utrechts klinkt, die moeten voor de grap even door de Edah op de Amsterdamsestraatweg lopen. Zowel de cassieres als de klanten zijn allemaal zo ontzettend hilarisch Utrechts. Elke willekeurige opmerking die ze maken is een juweeltje. Helemaal als ze mij "waifie" gaan noemen..
Ik deed daar vroeger altijd boodschappen. Blond gepermanente dochter tegen idem blond gepermanente moeder die door aanbiedingsbakken aan het graaien is: 'Haje alle baake aal gehaad maa?'.quote:Op woensdag 6 december 2006 10:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
Trouwens, voor de mensen die niet weten hoe Utrechts klinkt, die moeten voor de grap even door de Edah op de Amsterdamsestraatweg lopen. Zowel de cassieres als de klanten zijn allemaal zo ontzettend hilarisch Utrechts. Elke willekeurige opmerking die ze maken is een juweeltje. Helemaal als ze mij "waifie" gaan noemen..
Soms is dat niet mogelijk hequote:Op woensdag 6 december 2006 10:56 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dat verklaart waarom ik tegenwoordig zo moeilijk wakker wordt 's ochtends!
Het beste middel tegen slaapeloosheid is gewoon regelmatiger leven. Kortom iedere dag opstaan tussen 6-8 en 's avonds op tijd naar bed gaan. (Nou ja je kan dit ook structureel te laat doen (zoals ik) waardoor je sowieso steeds moeier wordt naarmate de week vordert...
Die ja.quote:Op woensdag 6 december 2006 11:00 schreef Christine het volgende:
[..]
Welke Edah bedoel je? Die in de plantage toevallig? Dat is echt een cultuurtje op zich...
Daar kom ik bijna dagelijks. En het is echt een subcultuur ofzo... al die echte Utrechtenaren kennen elkaar. Aan de kassa hoor je menig roddel uit de buurtquote:
Nee hoor met twee uur slaap kan iedereen prima functioneren! Goed je gaapt wat meer op een dag, en je bent iets minder scherp. Maar juist als je dan in bed blijft liggen, is het lastig slapen de volgende nacht.quote:Op woensdag 6 december 2006 11:01 schreef Christine het volgende:
[..]
Soms is dat niet mogelijk he. Of bijvoorbeeld als je 's avonds niet kan slapen en tot 5 uur wakker ligt, dan slaap je alsnog te weinig als je dan tussen 6-8 opstaat.
.
Ja dat had ik vroeger ook.... Maar ja op zich is het dus niet zo erg als je 's nachts niet kan slapen, omdat je dan toch moet werken.quote:Op woensdag 6 december 2006 10:59 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Als ik die mogelijkheid heb, kan ik zo onregelmatig leven als ik wil. Mits ik dus slaap kan inhalen.
Dat zal. Als je echter een aantal nachten achter elkaar niet tot nauwelijks hebt geslapen, kun je er niet meer zo gemakkelijk overheen stappen. Voor mij is het daarom een oplossing om dán een slaappil te nemen, om er weer eventjes tegenaan te kunnenquote:Op woensdag 6 december 2006 11:12 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee hoor met twee uur slaap kan iedereen prima functioneren! Goed je gaapt wat meer op een dag, en je bent iets minder scherp. Maar juist als je dan in bed blijft liggen, is het lastig slapen de volgende nacht.
Ik heb echt veel last gehad van slaapeloosheid, juist door dit soort verstoringen in mijn ritme. Tegenwoordig heb ik het eigenlijk alleen nog maar van zondag op maandag, omdat ik dan juist weer heb uitgeslapen in het weekend. Je moet er gewoon voor zorgen dat je moe bent aan het eind van de dag. Dus of de hele dag werken, en als je vrij hebt, iets actiefs gaan doen.
Een slaappil nemen is voor mij gewoon een te grote stap. Ik wil zo veel mogelijk zonder dat soort dingen leven.quote:Op woensdag 6 december 2006 11:18 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat zal. Als je echter een aantal nachten achter elkaar niet tot nauwelijks hebt geslapen, kun je er niet meer zo gemakkelijk overheen stappen. Voor mij is het daarom een oplossing om dán een slaappil te nemen, om er weer eventjes tegenaan te kunnen.
Maargoed, zo erg was het bij Au3 allemaal niet geloof ik he?.
Tsja, en je drinkt natuurlijk ook al niet. Anders zou ik zeggen: neem een paar goeie borrels voor het slapen gaan, dan wil het wel.quote:Op woensdag 6 december 2006 11:57 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Een slaappil nemen is voor mij gewoon een te grote stap. Ik wil zo veel mogelijk zonder dat soort dingen leven.
Ik drink wel weer wat meer de laatste tijd. Ik let alleen nogsteeds goed op hoeveel ik drink. 2/3 speciaalbiertjes op een avond, zoiets.quote:Op woensdag 6 december 2006 12:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tsja, en je drinkt natuurlijk ook al niet. Anders zou ik zeggen: neem een paar goeie borrels voor het slapen gaan, dan wil het wel.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |