abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:24:58 #26
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_53843786
ohja en Aleid had me laatst voor de sokken gereden toen ik in de stad liep, dus die had sowieso m'n stem niet gekregen
...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:23:45 #27
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_53848618
Gut, om half 1 had maar liefst 3% van het electoraat gestemd Hádden we dat miljoen maar in de fik gestoken. Hadden we er tenminste nog lol van gehad. Beter hadden we overigens Annie in de fik gestoken, dat zie ik veel liever.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:42:08 #28
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53849089
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:23 schreef Oosthoek het volgende:
Beter hadden we overigens Annie in de fik gestoken, dat zie ik veel liever.
Die schnor zal wel hendig sjiek gefikt hebben
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53850027
Nog een uur tot de uitslag, VOEL DIE SPANNING!!!!
pi_53850621
Heerlijke uitspraak over de lage opkomst van Wolfsen net ook: "Dit betekend niet dat de burger ons niet goed vind, maar dat ze willen dat de gemeenteraad kiest".

pi_53851593
Wiens idee was dat referendum eigenlijk?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:23:53 #32
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53852521
Een dikke 9%
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:24:32 #33
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_53852533
idee was van de PvdA
...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:25:42 #34
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_53852578
9,4% is wel veel ja Heb ook niet gestemd trouwens
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:26:07 #35
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_53852590
* eer-ik meldt
Signature.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:26:52 #36
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_53852614
Ik ken iemand die gestemd heeft. Wat een lul.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_53852711
Ik heb vandaag ook iemand gesproken die heeft gestemd!1111!!!
For great justice!
pi_53852712
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 22:27 schreef FloggingMolly het volgende:
Heerlijke uitspraak over de lage opkomst van Wolfsen net ook: "Dit betekend niet dat de burger ons niet goed vind, maar dat ze willen dat de gemeenteraad kiest".

Die heeft het inderdaad niet begrepen. Pans was een stuk realistischer die gaf aan dat mensen het geen keuze vonden tussen PvdA en PvdA en dat daarom dat hele referendum boycotte.
pi_53852800
Heeft niks met PvdA te maken. In de selectie-commissie, of hoe heet dat, zaten alle partijen met evenveel stemrecht. Dus PvdA kon het er niet doordrukken, zo heb ik begrepen. Dit waren gewoon blijkbaar de twee beste kandidaten volgens de commissie.

Ik quote effe een raadslid:
quote:
Tja, nou, ik kwam natuurlijk net uit de vergadering toen ik 'mpf' zei.

Ik vind het een rare uitslag en ik denk dat ongeveer iedereen de uitslag interpreteert zoals jij. Zou ik ook gedaan hebben. Ben er ook niet blij mee. En toch vind ik het té gemakkelijk om de PvdA er helemaal de schuld van te geven. Waarom? Nou, gisteravond moesten we stemmen of we het eens waren met de voordracht van deze twee kandidaten. Die twee kandidaten zijn geselecteerd door een vertrouwenscommissie. In de vertrouwenscommissie waren raadsleden van álle partijen vertegenwoordigd. De vertrouwenscommissie had als opdracht meegekregen om de twee beste kandidaten te selecteren, ongeacht de politieke kleur.
Om politieke kleuring te voorkomen, hadden alle leden van de vertrouwenscommissie evenveel stemrecht. De stem van de PvdA (14 zetels) woog dus niet zwaarder dan de stem van Burger en Gemeenschap, met 1 zetel.

In de raadsvergadering stemden álle leden van de vertrouwenscommissie, ook die van de SP en Leefbaar Utrecht, voor deze voordracht en keurden dus het werk van die commissie goed. De rest van SP en LU stemden tegen. Als de vertrouwenscommissie slecht werk geleverd had, dan was het voor de raadsleden van SP en LU veel makkelijker geweest om met hun fractie mee te stemmen. Het getuigde van moed dat ze dat niet gedaan hebben en is een belangrijk signaal dat het werk zo goed mogelijk gedaan is.

Er is geen enkele aanwijzing dat de commissie slecht werk geleverd heeft. Als je ze de opdracht geeft om niet naar de politieke kleur te kijken en ze komen dan met twee mensen van 1 partij, moet je achteraf niet zeuren.

Wel is dit een aanwijzing dat een burgemeestersreferendum eigenlijk niet kan werken. Een door de raad gekozen burgemeester evenmin. Of je benoemt hem op de oude manier, wat lekker makkelijk is, maar ook bewezen nepotisme en vriendjespolitiek. Of je werkt aan een échte gekozen burgemeester met bevoegdheden van dien. Voor beide zijn zinnige argumenten en de gekozen burgemeester wordt nooit de redding van Nederland.
pi_53855368
Het is ook niet de schuld van de PvdA, maar van de hele politiek. Utrecht moet en zal gewoon een PvdA burgemeester krijgen, ongeacht de kwaliteiten van andere kandidaten.

Je gaat me echt niet wijsmaken dat alle andere kandidaten minder geschikt waren dan deze.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:17:22 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_53856266
Heb ook niet gestemd, was het ook eigenlijk helemaal vergeten. Kwam er pas om 7 uur achter dat er gestemd kon worden. en toen had ik geen zin meer

Dit is trouwens bij mij om de hoek: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/166475
pi_53857477
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 07:45 schreef FloggingMolly het volgende:

Je gaat me echt niet wijsmaken dat alle andere kandidaten minder geschikt waren dan deze.
Blijkbaar wel, de commissie was unaniem .
pi_53857672
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 07:45 schreef FloggingMolly het volgende:
Het is ook niet de schuld van de PvdA, maar van de hele politiek. Utrecht moet en zal gewoon een PvdA burgemeester krijgen, ongeacht de kwaliteiten van andere kandidaten.

De PvdA is toch ook de grootste partij in Utrecht? Ik vind het dan ook logisch dat een PvdA-er aan de burgemeester wordt, tenslotte heeft de bevolking al aangegeven graag de PvdA de baas te laten zijn. Ik ben vooral tegen dat hele referendum gedoe.

We kiezen toch ook niet onze premier?
pi_53857755
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 10:24 schreef zatoichi het volgende:

[..]

De PvdA is toch ook de grootste partij in Utrecht? Ik vind het dan ook logisch dat een PvdA-er aan de burgemeester wordt, tenslotte heeft de bevolking al aangegeven graag de PvdA de baas te laten zijn. Ik ben vooral tegen dat hele referendum gedoe.

Eensch.
For great justice!
pi_53857836
quote:

De burgemeester dient boven de partijen te staan, om het even simpel te zeggen.

http://www.minbzk.nl/actueel?ActItmIdt=108387
pi_53861903
quote:

[..]

In theorie niet, in de praktijk wel.

Ik vind het prima dat de grootste partij de burgemeester levert, maar stel die dan ook aan na de gemeenteraadsverkiezingen. Elke vier jaar een nieuwe dus. Net als de premier.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:23:37 #47
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53861969
Gelukkig schaffen ze het helemaal af. Als je hoort hoe pissig men wordt als de kandidaten alleen van de PvdA komen, verlies ik toch enigzins mijn vertrouwen in de stemmers.

Ik heb uiteraard ook niet gestemd.
Zyggie.
pi_53886109
Terug-Vind-PvdAburgemeester
pi_53887191
vanavond Popronde in de stad, lekker bandjes kijken! www.popronde.nl/2007 of zoiets
ik ben niet gevaarlijk, dat lijkt maar zo.
pi_53922071

.

[ Bericht 31% gewijzigd door DennisMoore op 14-10-2007 11:52:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')