abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53767838

Deel 1: Rugby World Cup 2007
Deel 2: Rugby World Cup 2007 #2

WK Rugby 2007
Vanaf 7 september tot en met 20 oktober wordt in Frankrijk het Wereldkampioenschap Rugby 2007 georganiseerd. 20 landen strijden in 48 wedstrijden verspreid over 44 dagen om de Webb Ellis Cup. Het WK rugby is op de Olympische Spelen en het WK voetbal na het best bekeken meerdaagse sportevenement ter wereld. Huidig wereldkampioen Engeland zal zijn titel moeten verdedigen tegen onder andere thuisland Frankrijk en Zuid Afrika, die na de uitschakeling van Nieuw Zeeland en Australie de favorietenrol hebben over genomen.

Update
De poulerondes zijn voorbij en acht landen hebben zich gekwalificeerd voor de kwartfinales. Deze landen zijn Engeland, Zuid Afrika, Australie, Nieuw Zeeland, Schotland, Argentinie, Fiji en Frankrijk.

Op 20 oktober zal in het Stade de France in het plaatsje Saint-Denis (nabij Parijs) de finale van het WK Rugby 2007 worden gespeeld. De winnaar van de finale mag zich vier jaar lang wereldkampioen rugby noemen en neemt de Webb Ellis Cup mee naar huis. Het winnen van het WK is de grootste eer dat een rugbyland ten deel kan vallen. Voor het zover is moeten echter eerst nog de halve finales worden gespeeld. Hierin speelt Engeland tegen Frankrijk en Zuid Afrika tegen de winnaar van Schotland - Argentinie.

De kandidaten
Engeland is huidig wereldkampioen en heeft de kans om het eerste land in de geschiedenis te worden dat haar titel prolongeert. Aan het begin van het WK zag het er niet naar uit dat Engeland zo ver zou komen. De Engelsen waren uit vorm en volgens velen te oud en te slecht om een kans te maken. Met moeite overleefden ze de pouleronde na een groot verlies tegen Zuid Afrika en een zwaarbevochten overwinning op Tonga. In de kwartfinale schokte Engeland de rugbywereld door Australië naar huis te sturen. Veel hebben de Engelsen dit toernooi wederom te danken aan Jonny Wilkinson, die de eerste twee poulewedstrijden nog geblesseerd moest toekijken, maar daarna Engeland bij de hand heeft genomen en ze naar de finale heeft gebracht.

Frankrijk is nog nooit wereldkampioen geweest, maar was er twee keer dichtbij. In 1987 en 1999 was het land verliezend finalist. Dit jaar is het volgens velen het jaar van de Fransen; de ploeg is in vorm en ze hebben het thuisvoordeel. Bovendien is er ook nog altijd het oude spreekwoord ‘driemaal is scheepsrecht’. Frankrijk begon slecht aan het toernooi door in de openingswedstrijd voor een uitverkocht Stade de France te verliezen van Argentinie. Daarna herpakten de Fransen zich en wonnen in de poule onder andere gemakkelijk van Ierland. In de kwartfinale deden ze iets wat bijna niemand voor mogelijk had gehouden: topfavoriet Nieuw Zeeland naar huis sturen.

Zuid Afrika heeft (net als Engeland) de kans om voor de tweede keer in de geschiedenis wereldkampioen rugby te worden. Tot nu toe is alleen Australië dit gelukt. In 1995 wisten de Springbokken in eigen land de finale te winnen van Nieuw Zeeland. Dit toernooi speelt dit team van het zuidelijk halfrond erg stabiel en bovenal erg sterk. In de poulefase werd er gemakkelijk gewonnen van Engeland. Alleen tegen Tonga had het (B) team van Zuid Afrika het moeilijk, maar uiteindelijk werd ook deze spannende wedstrijd gewonnen. In de kwartfinale won Zuid Afrika in een boeiende wedstrijd van het dappere Fiji, dat ten koste van Wales de knock-out fase had bereikt.

Kwartfinale
6 oktober - 15.00 uur / Australië - Engeland / Marseille 10-12
6 oktober - 21.00 uur / Nieuw Zeeland - Frankrijk / Cardiff 18-20
7 oktober - 15.00 uur / Zuid-Afrika - Fiji / Marseille 37-20
7 oktober - 21.00 uur / Argentinië - Schotland / Saint-Denis

Halve finale
13 oktober - 21.00 uur / Engeland - Frankrijk / Saint-Denis
14 oktober - 21.00 uur / Zuid Afrika - Schotland vs. Argentinie / Saint-Denis

3de-4de plaats
19 oktober - 21.00 / Parijs

Finale
20 oktober - 21.00 uur / Saint-Denis

Geschiedenis van het WK Rugby
Het eerste WK Rugby werd gehouden in 1987. Australië en Nieuw Zeeland organiseerden samen het toernooi en gastland Nieuw Zeeland wist het toernooi ook te winnen door in de finale Frankrijk met 29 – 9 te verslaan. In 1991 werd het toernooi gehouden in Engeland, waar Australië en het gastland de finale wisten te halen. Een uitverkocht Twickenham was gebroken nadat Australie met 12 – 6 wist te winnen. In 1995 deed Zuid-Afrika voor het eerst mee aan het WK Rugby. Eerder mocht het land niet meedoen vanwege de boycot van de Internationale Rugby Bond naar aanleiding van de apartheid. Zuid-Afrika mocht het toernooi zelfs organiseren en wist bovendien in eigen land wereldkampioen te worden door Nieuw Zeeland met 15 – 12 te verslaan. Een historisch moment volgde: Nelson Mandela reikte de Webb Ellis Cup uit aan de blanke aanvoerder Francois Pienaar. In 1999 wist Australië haar titel terug te pakken op het WK Rugby in Wales. In de finale werd Frankrijk met 35 – 12 verslagen. 2003 leverde voor het eerst een wereldkampioen van het noordelijk halfrond op. Jonny Wilkinson scoorde in de laatste minuten van de extra tijd een dropgoal waardoor England in en tegen Australië wereldkampioen werd.

WK op TV
De halve finales zijn allebei live te volgen via TV5 Monde. Wilt u geen Frans commentaar? Ga dan naar de pub bij u in de stad of in het dorp. De finale wordt zowel door TV5 Monde als door de NOS live uitgezonden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Nielsch op 07-10-2007 18:39:35 ]
PWBF
pi_53767878
Hier verder!
PWBF
pi_53768062
"Don't spoil a great game"
Wat een held .
pi_53768147
Dat duurde lang .
Gefeliciteerd olbie .
pi_53768169
Wat een ontzettend leuke wedstrijd met onverwachte spanning!! De Bokke natuurlijk verdiend gewonnen. Toch jammer dat Fiji niet ff nog een try kan kunnen scoren, toen het gelijk was.
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:50:22 #6
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_53768190
Alle respect voor Fiji
Alle respect voor de scheids
Totaal geen respect voor Hans Brian

Ik ben blij
pi_53768256
Fiji
Had gehoopt dat zij zouden winnen
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2007 @ 16:56:07 #8
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53768316
jammer van Fuji
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_53768342
Respect voor Fiji. Leuk team.

Proficiat Oldbie.
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:00:25 #10
182969 Luftwaffles
Ha Ha Ha ! Internets
pi_53768444
Wederom een zeer vermakelijke wedstrijd. Goeie referee en zelfs Hans Brian was goed op dreef
pi_53768453
Mooie wedstrijd
pi_53768562
Pfffff schitterende wedstrijd verder... ik heb met spanning op de bank gezeten en zelfs de buren aan het schrikken gemaakt

Maar de Bokke zijn door!

Een ontzettend dikke pluim ook voor Fiji... man man man wat deden ze het netjes

en Mart Smeets & Hans Briand mogen ze op de brandstapel gooien
pi_53768662
Vanavond maar weer TV5 En dat wordt het waarschijnlijk ook voor de halve finales en finale, aangezien die s avonds worden gespeeld. Dus dan zullen ze er wel geen tijd aan willen opofferen.

En Top Gear ook op hetzelfde moment is
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:12:57 #14
65997 Oldbie
pi_53768802
Prachtige wedstrijd
pi_53768805
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:12 schreef Oldbie het volgende:
Finale is live bij NOS.
Halve finale weet ik niet.

Echt WOW, ik had niet verwacht dat ze hun kostbare zaterdagavond daar aan zouden durven te geven. Maar dat is wel
pi_53768948
Gefeliciteerd Coldfeet, Oldbie en alle andere Bokkefans! Mooie wedstrijd hoor. Respect voor Zuid Afrika en Fiji en de ref!!

Yves Kummer is ook niet meer helemaal up-to-date. De Super 12 is al een aantal jaren de Super 14.

Vanavond lekker naar de pub voor de laatste kwartfinale!
PWBF
pi_53769004
Wie is volgens de kenners nu de grootste kandidaat voor de titel?

De springbokke? Of Frankrijk? Of toch weer Engeland?

En wat kunnen de Argentijnen?

Place your bets.
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:28:46 #19
65997 Oldbie
pi_53769045
Bokke!!!

Hoewel.....ik ben nog steeds mijn onderborek aan het verschonen
pi_53769087
Ik zet in op Frankrijk.
pi_53769685
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:26 schreef Leatherface het volgende:

Place your bets.

Grootste kanshebber is denk ik Frankrijk, al ben ik van mening dat alle vier de teams die de halve finale halen een degelijke kans hebben op de titel. Het gaat nu echt om de vorm van de dag.
PWBF
pi_53769711
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Welk supportershome? Succes met werken!
Sparta

Gelukkig kunnen kijken, gelijk gingen bijna alle hoofden omhoog richting tv

Mooie wedstrijd, vooral toen Fiji op 20-20 kwam.

Ik zet nu in op de Bokke, hoewel ik hoop op Schotland (laat me maar )
pi_53769774
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:26 schreef Leatherface het volgende:

Place your bets.

Engeland niet, denk ik.
De argentijnen kunnen nog gaan verrassen, ben benieuwd naar vanaavond.

Man, wat een match net. ik heb echt zitten stressen. De eerste helft van de tweede helft
Montgomery leek zn dag niet te hebben... Pff, daar word ik dan wel zenuwachtig van. En Habana was ook niet optimaal. Butch James speelde trouwens verbluffend goed, deze wedstrijd. Normaalgesproken 'profileert' hij zich niet zo.

Verder: leuk, een try voor Smit. Dat doet ie niet vaak. Dat gebaar van Habana ook daarna
Ik vind Juan Smith dit WK echt de ontdekking voor de Bokke; vorig jaar was hij nog niet zo goed. Francois Steyn is ook een feest om naar te kijken trouwens.

En Oldbie, jij had er vast ook last van: iedere keer als Danie Rossouw werd getackeld, dacht ik weer: 'ah jongens, doe nou voorzichtig met hem'.

Was dan ook blij dat hij halverwege werd gewisseld.
pi_53769878
Het wordt nu wel erg spannend. Prachtige wedstrijden gisteren gezien. Net helaas Zuid-Afrika moeten missen.

Een duidelijke favoriet is er naar mijn mening niet. Geef ik de Springbokke nog de meeste kans, dan Frankrijk, Engeland en Argentinië.
pi_53770322
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:59 schreef knnth het volgende:

[..]

Sparta

Gelukkig kunnen kijken, gelijk gingen bijna alle hoofden omhoog richting tv

Mooie wedstrijd, vooral toen Fiji op 20-20 kwam.

Ik zet nu in op de Bokke, hoewel ik hoop op Schotland (laat me maar )

Sparta Rugby bedoel je toch wel?

Of toch Sparta Voetbal?
PWBF
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 oktober 2007 @ 18:28:55 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53770431
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 17:12 schreef Oldbie het volgende:
Finale is live bij NOS.
Halve finale weet ik niet.

toch goed van de NOS dat ze dit uitzenden

begin van het jaar ook al 6 nations live
pi_53770623
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:28 schreef borisz het volgende:

[..]

Nouja, de NRB moet daar ook wel voor betalen hoor. De NRB wil rugby graag meer aandacht geven (via TV) en heeft een contract met de NOS waarin staat dat ze elke week een x aantal minuten moeten besteden aan rugby. Na het WK zal die aandacht onder andere zijn voor de Nederlandse competitie. Dat de NOS nu het WK uitzendt heeft (deels) te maken met deze deal.
PWBF
pi_53770680
Zo, OP aangepast en bijgevuld. Vanavond nog het profiel van het laatste halve finale land erbij en hij is helemaal af.
PWBF
pi_53770688
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 18:28 schreef borisz het volgende:

[..]

6 Nations kan je op de BBC zien Die verkies ik toch echt wel boven de NOS.
pi_53770773
BBC en Setanta zijn natuurlijk top maar voor het idee is het mooi dat de NOS het ook doet. Vooral als de BBC de rechten niet heeft, en je geen Setanta kunt ontvangen.
pi_53772468
Dat was een erg spannende wedstrijd. Gelukkig wonen de Bokke nog, maar bij de 20-20 kneep ik hem even. Als ik nu mijn geld zou moeten inzetten op een team, zou het Frankrijk zijn. Ik blijf echter hopen op Z-Afrika.
pi_53775099
Argentina vs Scotland nu overigens op TV5 Monde.

Vamos Pumas.
pi_53775165
Ik ben het ook aan het kijken. 0-0 nog steeds. Come on Alba
pi_53775310
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:13 schreef Barnet_Bee het volgende:
Ik ben het ook aan het kijken. 0-0 nog steeds. Come on Alba

Alba alvast met een penalty kick op 3-0.

Omdat ik toch vooral de 'nieuwe sterke' rugbylanden steun, hebben de Argentijnen mijn support.
pi_53775588
Ik ben meer voor underdog Schotland in deze wedstrijd. 3-3 tot nu toe en de Bokke hoeven tot nu toe nog niet te vrezen voor een van deze twee (hoewel ik dat ook dacht van Fiji ;-))
pi_53775700
Ik word wel een beetje gestoord van het Franse commentaar en TVU loopt iets achter, dus dat samen kijken, werkt ook niet echt lekker.
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:37:13 #37
65997 Oldbie
pi_53775902
Mooie try van Argentinië.
Ik vind de scheids wel een beetje op de hand van de Argentijnen. Die tweede penalty bijvoorbeeld. In mijn ogen was er niets aan de hand.
Ik haat Fransen. Ik versta ze niet
pi_53775923
Fuck, de Schotten nu toch al wel ver achter. Vooral als je weet dat je tegen de Argetijnen erg lastig tries scoort.
pi_53775943
Volgende week zaterdag ben ik in Frankrijk, moet wel gezellig zijn om daar de halve finale te kijken.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_53776059
Vind dit tot nu toe de minste van de 4 kwartfinales, op een of andere manier zit er voor mij minder spanning in. Terwijl er toch echt gevochten wordt door beide partijen.
pi_53776062
13-6 voor Argentinië inmiddels. Helaas kan ik het niet volgen op TV 5. Wel op internet, maar dat is ook zo plastisch he...

Hebben de Schotten nog enige kans gezien het wedstrijdbeeld?
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:44:07 #42
65997 Oldbie
pi_53776065
De Schotten zijn zeker nog niet kansloos. Ze spelen imo iets teveel up and under waar ze gewoon niets uit weten te halen. Als ze tactisch een paar dingetjes wijzigen zijn ze best in staat te winnen.
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:49:38 #43
65726 Ambivalent
Out of Touch
pi_53776245
Ik vind het een vrij rommelige wedstrijd, de Schotten vallen me erg mee, spelen vrij goed. Argentijnen vallen me een beetje tegen, ben erg benieuwd naar de 2de helft...

Ik vind dat Franse commentaar wel mooi op z'n tijd, kan het (soms) redelijk volgen, vooral mooi als ze vol passie beginnen te schreeuwen en roepen...
Hoe ons leven echt kan zijn:
www.biopsychiatry.com
pi_53776402
Ja, ik ben ook nog niet erg onder de indruk.

Argentinie lijkt vooralsnog de grootste kanshebber, maar Schotland doet het zeker niet slecht.

Hoewel ik eigenlijk voor Argentinie ben, zeker na hun overwinning op Frankrijk is het strategisch handiger als Schotland wint.
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:08:31 #45
65726 Ambivalent
Out of Touch
pi_53776835
Ik blijf het zeggen: wat is die Hernandez goed... Zo ver als die kerel schopt, en net die kick die precies 30 cm van de trylijn het veld uit stuitert, echt klasse en op het moment dat ik dit typ een top-dropgoal..
Hij maakt het verschil!
www.biopsychiatry.com
pi_53776909
Echt een topper ja. Ik zie Schotland die echt niet meer goedmaken.
pi_53777116
leuke aanval van Schotland en goed afgemaakt
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:18:49 #48
65726 Ambivalent
Out of Touch
pi_53777158
En daar scoren ze tóch!! Het ging wel erg rommelig en ik dacht voor de eerste Argentijnse turnover wel een forward pass te zien... maar soit, goed uitgespeeld van de Schotten!
www.biopsychiatry.com
pi_53777191
Dat was maar net binnen

Nu nog een Try Schotland.
pi_53777804
Damn, dit is spannend...
pi_53777882
nog een halve minuut voor een try voor schotland
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:38:42 #53
65726 Ambivalent
Out of Touch
pi_53777896
Het is nu wel erg spannend!!! Kan me een wedstrijd Argentinië - Ierland herinneren waarin Ierland ook een try nodig had en Argentinië zich 10 minuten lang in het 5 metergebied het hand en tand kon verdedigen...
maar het is nog niet afgelopen...
www.biopsychiatry.com
pi_53777921
Argentinie wint dus met 19-13 van Schotland
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:40:31 #56
65997 Oldbie
pi_53777960
De Schotten hebben het in de eerste helft verloren.
Te veel up and under. In de tweede helft deden ze dat veel minder en ze waren gelijk veel gevaarlijker.

Ik heb nu al zin in komend weekend
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:41:14 #57
65726 Ambivalent
Out of Touch
pi_53777989
Ze hebben het nét gehaald... had niet verwacht dat het nog zo spannend zou worden, ben benieuwd wat ze tegen de Bokke kunnen, verwacht wel een zeer spannende strijd iig..
www.biopsychiatry.com
pi_53778000
Oef, dat was wel een mooie wedstrijd! Spannend, spannend.

Volgende week zondag Zuid-Afrika-Argentinie, het zal mij benieuwen. Ik had liever Schotland als tegenstander gezien... Ach ja.
pi_53778123
Ik gok op de finale Frankrijk-Zuid Afrika.
Denk dat Frankrijk gaat winnen.
pi_53778335
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 22:44 schreef sjimz het volgende:
Ik gok op de finale Frankrijk-Zuid Afrika.
Denk dat Frankrijk gaat winnen.
Mja, mja... Ik voorzie eigenlijk grotere problemen voor Zuid-Afrika in de halve finale.

Die Smith trouwens, wat een bul van een vent is dat, zeg (hij weegt nog altijd minder dan Os du Randt, maar hij ziet er zwaarder uit). En ik vind Paterson altijd zo'n leukerd om te zien

Sowieso erg mooie outfits, beide teams. De kleuren van Argentinie, en die leuke gestreepte kousen, echt mooi. En die Schotse shirts, wat een belijning! En zij hebben verreweg de leukste broekjes.

[/mutsenmodus uit]
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:53:39 #61
65997 Oldbie
pi_53778429
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 22:50 schreef ColdFeet het volgende:
En zij hebben verreweg de leukste broekjes.

[/mutsenmodus uit]
pi_53778432
Pumas.

Ze horen er nu écht bij. Wat mij betreft kan men er niet meer omheen om van de Tri nations een Four Nations te maken.
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:54:45 #63
65997 Oldbie
pi_53778453
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 22:53 schreef Leatherface het volgende:
Pumas.

Ze horen er nu écht bij. Wat mij betreft kan men er niet meer omheen om van de Tri nations een Four Nations te maken.
Ik ben voor
pi_53778558
Overigens voor alle duidelijkheid, nog maar eens het schema van de halve finales:

Zaterdag 13 oktober - 21.00 uur / Engeland vs Frankrijk / Saint-Denis
Zondag 14 oktober - 21.00 uur / Zuid-Afrika vs Argentinië / Saint-Denis
pi_53778605
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 22:54 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ik ben voor
Ik ook.

Door competitie wordt men sterker en ik vind dat Argentinië die kans nu zeker verdient.
pi_53778623
Tweede helft vond ik een stuk leuker om te zien dan de eerste helft en zat ik weer op het puntje van de bank af en toe.

Alweer zin in volgende week , kan alleen Engeland - Frankrijk niet live zien. Maar denk dat Springbokke - Pumas wel een hele mooie wedstrijd wordt.

Ik hoop nu op een finale Engeland - Springbokke. Met Engeland als winnaar, als een van de weinige hier heb ik het niet zo op de Bokke. Hoewel nu All Blacks eruit liggen, ik eigenlijk alles goed vind, als Frankrijk het maar niet wordt
pi_53778657
Mooie wedstrijd hoor! Vooral van het einde heb ik weer genoten van de Schotten die alles gaven. Ik vond Argentinie wel erg flets en berekenend spelen. Oh well, goed gedaan en leuk voor de Argentijnen. Ben benieuwd naar ZA-ARG. Ook leuk dat de finale nu North vs. South gaat worden!
PWBF
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:01:55 #68
65997 Oldbie
pi_53778672
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:00 schreef MissX het volgende:
Tweede helft vond ik een stuk leuker om te zien dan de eerste helft en zat ik weer op het puntje van de bank af en toe.

Alweer zin in volgende week , kan alleen Engeland - Frankrijk niet live zien. Maar denk dat Springbokke - Pumas wel een hele mooie wedstrijd wordt.

Ik hoop nu op een finale Engeland - Springbokke. Met Engeland als winnaar, als een van de weinige hier heb ik het niet zo op de Bokke. Hoewel nu All Blacks eruit liggen, ik eigenlijk alles goed vind, als Frankrijk het maar niet wordt
Ik begin je steeds minder leuk te vinden
Hoewel ik het met je eens ben wat de Fransen betreft
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:02:56 #69
65726 Ambivalent
Out of Touch
pi_53778711
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 22:53 schreef Leatherface het volgende:
Pumas.

Vind ik ook, bovendien staat Argentinië ook 4de op de wereldranglijst en hier zullen ze zeker geen plaatsen mee verliezen, gezien de nr's 1 en 2, NZ en AUS er al uit liggen, kunnen ze nog wel een plekje stijgen...

Four Nations lijkt me heel goed, mss kunnen ze Fiji, Samoa en Tonga er ook ergens in passen... Fiji heeft hier toch wel bewezen dat ze het niveau aankunnen en dat zonder sterspeler Nicky Little...
www.biopsychiatry.com
pi_53778764
Avond vol drama, mooi! En voor de derde keer een favoriet van mij eruit. Ik denk dat ik volgende week maar voor Frankrijk ben

Argentinië wel verdiend en gegund. Ik heb nog een Argentijn in m'n beste Spaans gefeliciteerd en succes gewenst ... mooie ploeg. Maar toch: kom op Bokke De enige die ik Frankrijk zie stoppen, hoewel Frankrijk-Engeland echt 50/50 is ...

Mooi weekend dit!
pi_53778818
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:00 schreef MissX het volgende:

Hou nog wel even rekening met het feit dat er twee mogelijke finales zijn waarbij de ene partij de andere al jammerlijk heeft ingemaakt dit WK. Ik denk dat zo'n psychologisch aspect de toon nog best kan beinvloeden. Zeker bij Engeland-Zuid-afrika (OK, Engeland speelt dan waarschijnlijk iets sterker met Wilkinson, maar toch).
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:06:07 #72
65997 Oldbie
pi_53778827
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:02 schreef Ambivalent het volgende:

[..]

Vind ik ook, bovendien staat Argentinië ook 4de op de wereldranglijst en hier zullen ze zeker geen plaatsen mee verliezen, gezien de nr's 1 en 2, NZ en AUS er al uit liggen, kunnen ze nog wel een plekje stijgen...

Four Nations lijkt me heel goed, mss kunnen ze Fiji, Samoa en Tonga er ook ergens in passen... Fiji heeft hier toch wel bewezen dat ze het niveau aankunnen en dat zonder sterspeler Nicky Little...
Dat vind ik dus weer niet. Het moet wel een beetje niveau houden.
Fiji, Samoa en Tonga kunnen nu wel een aardig potje ballen (oke, Samoa was in 1995 ook redelijk goed) maar er zit in mijn ogen niet genoeg in om het voor jaren te garanderen. Dat hebben de andere vier wel.
pi_53778880
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:01 schreef Nielsch het volgende:
Mooie wedstrijd hoor! Vooral van het einde heb ik weer genoten van de Schotten die alles gaven. Ik vond Argentinie wel erg flets en berekenend spelen. Oh well, goed gedaan en leuk voor de Argentijnen. Ben benieuwd naar ZA-ARG. Ook leuk dat de finale nu North vs. South gaat worden!
Ja he. Daar zat ik me ook al op te verheugen. Iig niet twee Europese teams in de finale.

MissX, wat is dat trouwens? Je hebt het niet zo op de Bokke? Hoe kan dat nou?
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:11:22 #74
65997 Oldbie
pi_53778966
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:05 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hou nog wel even rekening met het feit dat er twee mogelijke finales zijn waarbij de ene partij de andere al jammerlijk heeft ingemaakt dit WK. Ik denk dat zo'n psychologisch aspect de toon nog best kan beinvloeden. Zeker bij Engeland-Zuid-afrika (OK, Engeland speelt dan waarschijnlijk iets sterker met Wilkinson, maar toch).
De Springbokke hebben wel Schalk Burger weer terug. Die was geschorst tijdens hun poule wedstrijd.
pi_53779015
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:05 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Een finale is natuurlijk nooit te vergelijken met een poulewedstrijd.
pi_53779111
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:11 schreef Oldbie het volgende:

[..]

De Springbokke hebben wel Schalk Burger weer terug. Die was geschorst tijdens hun poule wedstrijd.
True.
Eigenlijk vind ik Schalk Burger onuitstaanbaar. Ontzettend aandachtsgeil, zeer extravert mannetje (moet jij toen ook gezien hebben, daar in Lens). Maar ja, hij is wel altijd precies op de juiste plek, hij staat altijd te dringen als er mankracht nodig is.
Sowieso is voor mij de voorlopige held van dit WK Juan Smith. Wat een kerel!
pi_53779131
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:13 schreef sjimz het volgende:

[..]

Een finale is natuurlijk nooit te vergelijken met een poulewedstrijd.
Dat beweer ik ook niet
pi_53779240
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:17 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook niet
Ik zeg ook niet dat je dat wel doet

Frankrijk mag van mij kampioen worden al is het alleen maar om Chabal
  zondag 7 oktober 2007 @ 23:23:29 #79
65997 Oldbie
pi_53779312
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

True.
Eigenlijk vind ik Schalk Burger onuitstaanbaar. Ontzettend aandachtsgeil, zeer extravert mannetje (moet jij toen ook gezien hebben, daar in Lens). Maar ja, hij is wel altijd precies op de juiste plek, hij staat altijd te dringen als er mankracht nodig is.
Sowieso is voor mij de voorlopige held van dit WK Juan Smith. Wat een kerel!
Schalk is idd arrogant maar wel erg goed.
Tot nu toe ben ik erg onder de indruk van Steyn. Jong ventje maar hij is enorm talentvol.
pi_53779396
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:23 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Schalk is idd arrogant maar wel erg goed.
Tot nu toe ben ik erg onder de indruk van Steyn. Jong ventje maar hij is enorm talentvol.
Volgens mij is dat dit WK de kracht van de Springbokke: de sterke combi van oud en jong. Du Randt, Smit, Rossouw, Matfield: allemaal ervaren en met constant hoog niveau. Maar de jonkies houden het tempo erin. En idd, Steyn doet het so far erg goed.
pi_53779434
WAAAAAAAAAAAT! Ik zie nu pas dat die Steyn 20 is! Twintig!

zondag 7 oktober 2007 @ 23:30:26 #82
65997 Oldbie
pi_53779485
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:28 schreef knnth het volgende:

dat bedoel ik: talentvol
pi_53779518
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:28 schreef knnth het volgende:

Hij ziet er ook echt heel erg jong uit, hoor.
pi_53779652

Geweldige foto
pi_53779658
Nu ik z'n profiel met pasfoto zie inderdaad ja, maar op foto's als deze gaf ik 'm zo 24-25 jaar.
pi_53779883
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 23:38 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]
Geweldige foto

Is leuk, ja
Wel vond ik m gisteren erg aggressief. Niet op een leuke manier, zeg maar.
  maandag 8 oktober 2007 @ 00:40:41 #87
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53780969
Wat een weekend zeg. pffff.... Straks de Australian en Sydney Times er maar eens goed bij pakken. Kijken hoe ze de 3 pagina's per dag gevuld met denigrerende opmerkingen richtinghet Engelse team van vorige week nu gevuld hebben...
pi_53782053
Wat een super gave sport.
  Trouwste user 2022 maandag 8 oktober 2007 @ 02:55:45 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_53782276
Waarom spelen ze pas weer over een week ? Het tournooi duurt 6 weken. Is dat niet een beetje lang ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53782309
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 02:55 schreef tong80 het volgende:
Waarom spelen ze pas weer over een week ? Het tournooi duurt 6 weken. Is dat niet een beetje lang ?

Het zal wel vrij intensief zijn zo'n wedstrijd. Volgens mij zijn ze 3 dagen uitgeput.
  Trouwste user 2022 maandag 8 oktober 2007 @ 03:07:55 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_53782321
Ja het sloopt je wel. Denk wel dat dat de reden is

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 8 oktober 2007 @ 03:14:39 #92
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_53782340
Heb je vandaag die Zuid-Afrikanen van het veld zien hinken na de match tegen Fiji ? De gemiddelde voetballer was 6 maanden out geweest ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_53782347
Vandaag met heel de familie voor de tv gekluisterd gezeten. En ja hoor de Pumas hebben het gehaald!
De laatste wedstrijd in de poule tegen Ierland was ook leuk om te kijken. We waren met een groep studenten een week op vakantie en tijdens het avondeten was de wedstrijd bezig. In heel de eetzaal stonden tv´s opgesteld en bij elk punt van de Pumas vloog iedereen (met of zonder eten) omhoog om te klappen en te juichen. Leuke belevenis!
Koning.
  maandag 8 oktober 2007 @ 03:18:15 #94
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53782350
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 03:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Heb je vandaag die Zuid-Afrikanen van het veld zien hinken na de match tegen Fiji ? De gemiddelde voetballer was 6 maanden out geweest ...
Bij Australian Football zie je geen speler ouder dan 28 op het veld.
  Trouwste user 2022 maandag 8 oktober 2007 @ 03:21:07 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_53782353
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 03:18 schreef pfaf het volgende:

[..]

Bij Australian Football zie je geen speler ouder dan 28 op het veld.
American Footballers gaan als prof 3 tot 4 jaar mee

maandag 8 oktober 2007 @ 03:24:36 #96
pi_53782360
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 03:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

American Footballers gaan als prof 3 tot 4 jaar mee

Ja , maar dat zijn mietjes in harnassen die anabolen en groeihormoon slikken tot hun kop niet meer in hun helm past ...

Zet ze tegenover de rugbyploeg van Fiji en ze pissen in hun kruis beschermer ..
  maandag 8 oktober 2007 @ 03:27:11 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53782366
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 03:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ja , maar dat zijn mietjes in harnassen die anabolen en groeihormoon slikken tot hun kop niet meer in hun helm past ...

Zet ze tegenover de rugbyploeg van Fiji en ze pissen in hun kruis beschermer ..
Het is niet te vergelijken met rugby.

Ik zag vandaagl alweer 2 gebroken sleutelbenen, een paar gescheurde kniebanden en een gebroken arm in de NFL.

Hoe meer bescherming hoe harder 't gaat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 8 oktober 2007 @ 03:30:55 #98
pi_53782374
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 03:27 schreef popolon het volgende:

[..]

Het is niet te vergelijken met rugby.

Ik zag vandaagl alweer 2 gebroken sleutelbenen, een paar gescheurde kniebanden en een gebroken arm in de NFL.

Hoe meer bescherming hoe harder 't gaat.
Juist daarom. Ik heb die bescherming bij American Football nooit gesnapt. Die is nergens voor nodig.
  Trouwste user 2022 maandag 8 oktober 2007 @ 03:31:01 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_53782375
Als voetballer heb ik mijn neus en arm gebroken plus een hersenschudding. Zonder bescherming.

maandag 8 oktober 2007 @ 03:32:59 #100
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53782382
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 03:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Juist daarom. Ik heb die bescherming bij American Football nooit gesnapt. Die is nergens voor nodig.
Dat komt omdat je het spel niet kent, de tackles en 'hits' zijn zoveel harder dan in rugby. Geloof me, in American Football hebben ze dat echt nodig.

En ja, ik heb beide sporten gezien.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 8 oktober 2007 @ 03:34:09 #101
pi_53782384
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 03:31 schreef tong80 het volgende:
Als voetballer heb ik mijn neus en arm gebroken plus een hersenschudding. Zonder bescherming.

Ik heb mijn laatste match uitgespeeld (+ 30 minuten) met een - bleek achteraf - volledig kapotte knie (kruisbanden, meniscus beschadigd en een barst in de knieschijf) . Het was de derby VC Ardooie - Olympic Ardooie en ik verbaas mij er nog altijd over wat adrenaline op zo'n moment met een mens kan doen ...
  maandag 8 oktober 2007 @ 03:34:56 #102
pi_53782385
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 03:32 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat komt omdat je het spel niet kent, de tackles en 'hits' zijn zoveel harder dan in rugby. Geloof me, in American Football hebben ze dat echt nodig.

Als er geen bescherming zou zijn zouden die tackles gewoon minder hard zijn , niet ?
  Trouwste user 2022 maandag 8 oktober 2007 @ 03:35:25 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_53782388
Ze zeggen wel eens dat het 100 meter sprintrecord nog sneller zou zijn als de Amerikanen niet voor AF zouden kiezen maar voor atletiek. We hadden hier vroeger de superstars waar verschillende sporters uit diverse sporten tegen elkaar strijden. In Amerika wonnen altijd de AF spelers.

maandag 8 oktober 2007 @ 03:35:40 #104
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53782389
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 03:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik heb mijn laatste match uitgespeeld (+ 30 minuten) met een - bleek achteraf - volledig kapotte knie (kruisbanden, meniscus beschadigd en een barst in de knieschijf) . Het was de derby VC Ardooie - Olympic Ardooie en ik verbaas mij er nog altijd over wat adrenaline op zo'n moment met een mens kan doen ...
Tja dat bedoel ik.

Met kapotte kruisbanden ga je echt nergens heen hoor.

Het enige wat je dan kan is kruipen.
  maandag 8 oktober 2007 @ 03:39:04 #105
pi_53782400
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 03:35 schreef tong80 het volgende:
Ze zeggen wel eens dat het 100 meter sprintrecord nog sneller zou zijn als de Amerikanen niet voor AF zouden kiezen maar voor atletiek. We hadden hier vroeger de superstars waar verschillende sporters uit diverse sporten tegen elkaar strijden. In Amerika wonnen altijd de AF spelers.

Tjah, sporttalent kan universeel zijn. Hier in België won Eddy Merckx in dat programma in de aflevering waarin hij meedeed elke discipline. (en volgens de trainers van de jeugd van Anderlecht waar hij speelde voor hij wielrenner werd was hij daar ook nog beter in dan Van Himst)

Ik vraag mij trouwens altijd wel af hoe korte afstand wielersprinters (pakweg baanwielrenners) het in de atletiek zouden doen en vice versa ...
  Trouwste user 2022 maandag 8 oktober 2007 @ 03:42:35 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_53782408
Johan Neeskens was international Jeugd honbal. Van Basten speelde na zijn voetbal loopbaan in de eredivisie golf. Schaatsers zijn vaak ook goeie wielrenners en andersom.

maandag 8 oktober 2007 @ 03:46:09 #107
pi_53782420
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 03:42 schreef tong80 het volgende:
Johan Neeskens was international Jeugd honbal. Van Basten speelde na zijn voetbal loopbaan in de eredivisie golf. Schaatsers zijn vaak ook goeie wielrenners en andersom.

Hier in België hebben we ene Ingeborg Marx. Als allroundsportster was ze Belgisch kampioen in de Olympische gymnastiek, jumping, atletiek, powerlifting, gewichtheffen en het baanwielrennen. En wist zich de afgelopen drie OS telkens met een van die verschillende sporten te plaatsen. Het schijnt dat ze nu aan de volgende winterspelen wil deelnemen met een vrouwenbobsleeploeg ...

(maar goed, wijken we hier niet erg van het rugby af?)
  maandag 8 oktober 2007 @ 05:12:45 #108
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53782623
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 07:42 schreef pfaf het volgende:
WHHHAHAHAHAHAHAHA!

Je had de pers hier in Australie moeten horen deze week. De overwinning was al binnen, Engeland is old, slow and lumbering, de Wallabies maken ze in etc etc, het hield maar niet op. De Cup was al bijna binnen volgens sommige journalisten...

Vandaag ook opvallend veel Engelse Rugby tenues op straat.
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 00:40 schreef pfaf het volgende:
Wat een weekend zeg. pffff.... Straks de Australian en Sydney Times er maar eens goed bij pakken. Kijken hoe ze de 3 pagina's per dag gevuld met denigrerende opmerkingen richtinghet Engelse team van vorige week nu gevuld hebben...
  • Old, Slow Has-Beens Shunt Australia Into Oblivion

• Another FOUR Years!
    Of Northern Hemisphere Taunts

• Game Over... Let The Blame Game Begin

Verder wat karikaturen van emigrerende walibies en de conclusie dat 1 keer verliezen van Engeland een ongeluk kan zijn, 2 keer pure pech, maar dat er na 3 verloren wedstrijden conclusies moeten worden getrokken. Verder wordt er al gesproken over het opbouwen van een volledig nieuw team..

Priceless!

Overigens ter verdediging van de pers van vorige week: Een enkeling zei dat ALS het mis zou gaan, dit door de scrums zou komen....
  • pi_53784045
    Genoten zaterdagavond
    pi_53785630
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 03:32 schreef popolon het volgende:

[..]

maandag 8 oktober 2007 @ 15:33:37 #111
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53792313
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 10:45 schreef sjimz het volgende:

[..]

Kun je niet beter?

Maar goed, die discussie hoort misschien in een apart topic thuis.
      maandag 8 oktober 2007 @ 16:12:04 #112
    65726 Ambivalent
    Out of Touch
    pi_53793148
    Tja het lijkt me fysiek niet echt mogelijk dat de 'hits' 'zoveel' harder zijn... Tenzij je misschien met zo'n helm in iemands maag beukt, maar is het dan bedoelt als bescherming of als aanvalsmiddel?
    Ik kan me voorstellen dat je in american football vaker contact hebt vanwege de eindeloze dode-spel-momenten, (gelijk de grote reden waarom ik het een $#^&#-sport vindt), maar de hits en tackles an sich lijken me niet per se harder. Als je kijkt naar hoeveel rucks en mauls er zijn waarbij de bal kort wordt gegeven en opnieuw een ruck wordt gevormd... Dat kan er soms erg hard aan toegaan! Maar goed, dit is verder een beetje een non-discussie, laten we het verder over rugby hebben.

De bookies geven een licht voordeel voor RSA:
    quote:
    Uitkering aantal keer je inzet bij winst
    Zuid Afrika 2.15
    Frankrijk 2.50
    Engeland 8.00
    Argentinië 8.50
    Ik zou mijn geld op Frankrijk zetten...
    www.biopsychiatry.com
      maandag 8 oktober 2007 @ 16:53:24 #113
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_53794032
    Engeland - Frankrijk is wel een hele mooie matchup natuurlijk.
    pi_53795455
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 16:38 schreef Nielsch het volgende:
    Halve finale
    13 oktober - 21.00 uur / Engeland - Frankrijk / Saint-Denis
    14 oktober - 21.00 uur / Zuid Afrika - Argentinie / Saint-Denis
    Eens kijken of ik een halve finale mee kan pikken dit weekend.
    pi_53795517
    http://scrum.com/39_48439.php
    quote:
    The International Rugby Board has announced the shortlist of players nominated for the prestigious IRB Player of the Year Award.

Argentina centre Felipe Contepomi, New Zealand flanker and 2006 IRB Player of the Year Richie McCaw, South Africa wing Bryan Habana, French centre Yannick Jauzion and Argentina fly half Juan Hernandez are the five nominees for IRB Player of the Year.
    pi_53796479
    quote:

Het besluit zal ongetwijfeld voor een groot deel afhangen van welk land er de wereldbeker wint.
      maandag 8 oktober 2007 @ 22:20:47 #117
    182969 Luftwaffles
    Ha Ha Ha ! Internets
    pi_53801141
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 19:00 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het besluit zal ongetwijfeld voor een groot deel afhangen van welk land er de wereldbeker wint.
    Dan valt McCaw al bij voorbaat af. Ik gok op dit moment op 1 van de twee Argentijnen, want die zijn al verder dan ik had durven voorspellen.
    pi_53801367
    Er wordt ook een verhoor ingezet naar Seremaia Bai van Fiji:

http://www.rugbyworldcup.(...)17743.html#bai+cited
    pi_53801448
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 05:12 schreef pfaf het volgende:

[..]
    [krantenverhalen]
    Leuk, Pfaf

BTW volgens mij i de sport waarbij het hardst gebeukt wordt ijshockey, toch? Veel grotere snelheden.

En diegene die met een volledig kapotte knie fluitend verder voetbalde: Overdrijven is een vak.
      maandag 8 oktober 2007 @ 22:37:13 #120
    182969 Luftwaffles
    Ha Ha Ha ! Internets
    pi_53801617
    Even relatief offtopic: Vandaag bij Holland Sport mochten mijn teamgenoten tijdens die petjesquiz Mathijs en Wilfried omhoog gooien voor een line out. Jammergenoeg konden ze geen van twee vangen

En morgen zijn we te zien op TMF. Ik geloof dat mijn club nog nooit zovaak op tv is geweest in een week
    pi_53822667
    Las dat Barnes (ref bij AB-France) bedreigingen heeft ontvangen omdath hij McAlister geel gaf en de forward pass van de winnende try niet zag .... kunnen ze dit soort schandalige en ziekelijke praktijken niet gewoon bij het voetbal houden, waar het toch al een zooitje is rond de sport?

Echt heel, heel, héél triest
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 21:24:15 #122
    65997 Oldbie
    pi_53822891
    quote:
    Op dinsdag 9 oktober 2007 21:16 schreef knnth het volgende:
    Las dat Barnes (ref bij AB-France) bedreigingen heeft ontvangen omdath hij McAlister geel gaf en de forward pass van de winnende try niet zag .... kunnen ze dit soort schandalige en ziekelijke praktijken niet gewoon bij het voetbal houden, waar het toch al een zooitje is rond de sport?

Echt heel, heel, héél triest

Laten we maar hopen dat het bij een incident blijft. Dan is het dus één sicko waar de rest wel normaal kan doen.
    pi_53823036
    Sour grapes daar in Nieuw-Zeeland zeg.
    pi_53830591
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 16:53 schreef popolon het volgende:
    Engeland - Frankrijk is wel een hele mooie matchup natuurlijk.
    Gaan we samen kijken?
    pi_53835215
    vanavond bij een vandaag (18.20 ned1) een reportage van nederlandse rugby bondscoach bij het bekijken van de kwartfinale argentinië - schotland
    pi_53842884
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 22:32 schreef ColdFeet het volgende:

En diegene die met een volledig kapotte knie fluitend verder voetbalde: Overdrijven is een vak.
    Ik heb drie weken terug twintig minuten verder gerugby't terwijl m'n pols gebroken was
    pi_53847635
    Ik hoop op de finale Engeland - Argentinie. Lijkt me een mooie pot. Ik hoop echt dat de Argentijnen de arrogantie van Zuid Afrika dit weekend keihard gaan afstraffen.
    PWBF
    pi_53847668
    Als ik zo eens nadenk over de uitslag hoop ik op het volgende:

1. Engeland
    2. Argentinie
    3. Frankrijk
    4. Zuid Afrika
    PWBF
    pi_53847924
    Trouwens, in de OP staat plaatsje St. Denis.

Het mag dan wel een voorstad van Parijs zijn, maar heeft toch wel ongeveer 100.000 inwoners.

In Nederland zou het een middelgrote stad zijn.
    pi_53848120
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 11:59 schreef wes55 het volgende:
    vanavond bij een vandaag (18.20 ned1) een reportage van nederlandse rugby bondscoach bij het bekijken van de kwartfinale argentinië - schotland
    Hij was weer top
    pi_53848816
    Oh shit, vergeten. Moeite van uitzendinggemist.nl nog waard?
    pi_53848889
    Het was sarcastische, het werdt namelijk niet uitgezonden. Net als dat ze van de week de reportage over de ploeg van Fiji zouden uitzenden en dat niet werd gedaan. (pas de volgende dag in de rust van eng-aus)
    pi_53850851
    OMG het zou eens niet zeg
    pi_53855341
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 21:03 schreef Leatherface het volgende:
    Trouwens, in de OP staat plaatsje St. Denis.

Het mag dan wel een voorstad van Parijs zijn, maar heeft toch wel ongeveer 100.000 inwoners.

In Nederland zou het een middelgrote stad zijn.
    Okee, als er nog een topic komt zal ik het aanpassen, bedankt!
    PWBF
      donderdag 11 oktober 2007 @ 12:23:12 #135
    161410 nappei
    Liberté, Liberté cherie !
    pi_53860752
    Ik denk dat Frankrijk hetzelfde kan doen tegen Engeland als ze de twee oefenwedstrijden voor het begin van de wereldcup hebben gedaan. Ze verdienen ook wel een revanche na die ongelukkige wedstrijd van vier jaar geleden. En ze hebben immers al de topfavorieten uitgeschakeld. Allez les bleus!
    Ah, tenez, vous êtes de la merde dans un bas de soie...
    pi_53868060
    Blijkbaar kunnen ook sommige spelers van de All Blacks het niet verkroppen dat ze zijn uitgeschakeld. Winger Doug Howlett heeft bij het hotel waarin Nieuw-Zeeland verbleef twee auto's gemold uit frustratie over de uitschakeling en is daarna opgepakt door de Engelse politie.
    quote:
    The All Black team management have confirmed that they are investigating an incident at a London hotel which resulted in winger Doug Howlett being arrested and questioned by Police.

The All Blacks, pre-tournament World Cup favourites, were knocked out in the quarter-finals by hosts France - who scored a 20-18 win at the weekend.

All Blacks Manager Darren Shand said in a statement on Wednesday that Howlett was arrested and interviewed by Police in London on Tuesday as a result of an incident at the airport hotel where members of the All Blacks were staying prior to their return to New Zealand.

Two cars parked in the hotel's car park were damaged in the incident involving Howlett.

Howlett, who is among those players remaining in Europe, had been staying at the hotel with other members of the All Blacks who were due to fly back to New Zealand on Wednesday.

"We are waiting for the Police to conclude their inquiries. Once that occurs, we will initiate our own process to look into the incident and related issues," said Shand.

Howlett was the only member of the All Blacks involved in the incident, he said.

"It is a serious matter and we are concerned that something of this nature has occurred at what is already a disappointing time for the team and for our supporters."
    PWBF
      donderdag 11 oktober 2007 @ 19:08:24 #137
    65997 Oldbie
    pi_53868800
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 20:54 schreef Nielsch het volgende:
    Ik hoop op de finale Engeland - Argentinie. Lijkt me een mooie pot. Ik hoop echt dat de Argentijnen de arrogantie van Zuid Afrika dit weekend keihard gaan afstraffen.
    Arrogantie? Waar komt dit ineens vandaan?
    Ze waren voor de wedstrijd tegen Fiji niet echt lovend over hun tegenstander maar daar bleef het wel bij.

Of ben je nog steeds pissed over de 36-0 en ben je gewoon gefrustreerd?
      Moderator donderdag 11 oktober 2007 @ 20:16:27 #138
    8781 crew  Frutsel
    pi_53870319
    Is Engeland - Frankrijk ergens live te zien?

TV 5 / Monde ofzo 21.00 uur?

Zuid Afrika - Frankrijk, topfinale
    pi_53870775
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 19:08 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ze waren voor de wedstrijd tegen Fiji niet echt lovend over hun tegenstander maar daar bleef het wel bij.

Hier een kritisch artikel t.o.v. de Bokke... http://worldcup.planet-ru(...)3163_2791053,00.html
    ben het er niet geheel mee eens, maar er zitten toch wel wat kerntjes van waarheid in.
    Kijk al erg uit naar de 2 halve finales, ik verwacht zeker voor RSA-ARG een zeer spannende strijd met weinig scores...
    www.biopsychiatry.com
      Admin vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:35:59 #140
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_53879285
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 20:16 schreef Frutsel het volgende:

Goede vraag!
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
    pi_53879320
    Vorige week heb ik het gewoon op een Franse zender gezien die bij mij ergens op 34 zat ofzo. TV un of deu of tres of whatever.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:55:27 #142
    65997 Oldbie
    pi_53879483
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 20:16 schreef Frutsel het volgende:

TV5
    Uitzending begint om 20:45
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:59:29 #143
    65997 Oldbie
    pi_53879538
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 20:35 schreef Ambivalent het volgende:

[..]

Hier een kritisch artikel t.o.v. de Bokke... http://worldcup.planet-ru(...)3163_2791053,00.html
    ben het er niet geheel mee eens, maar er zitten toch wel wat kerntjes van waarheid in.
    Kijk al erg uit naar de 2 halve finales, ik verwacht zeker voor RSA-ARG een zeer spannende strijd met weinig scores...
    Idd een kritisch artikel van iemand die het niet zo heeft met Zuidafrika. Dat is wel duidelijk.
    Hij zaagt eerst heel erg lang door over de uitspraken die gedaan zijn over Fiji en daarna is hij erg verontwaardigd dat Os du Randt blij was dat Nieuw Zeeland eruit ligt.

Wat verwacht hij dan? Dat Zuidafrika gaat roepen dat ze doodsbang zijn voor hun tegenstanders en dat ze bibberend aan de wedstrijden gaan beginnen? Natuurlijk is er wat grootspraak. Dat hoort er nou eenmaal bij.

Geloof niet dat ik er gerust op ben. Ik ga wel bibberend op de bank zitten als de wedstrijd begint maar ik ben wel erg blij dat er zoveel zelfvertrouwen bij de Springbokke is. Als zij er niet in geloven kunnen ze het wel schudden.
    pi_53879915
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 08:59 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Idd een kritisch artikel van iemand die het niet zo heeft met Zuidafrika. Dat is wel duidelijk.
    Hij zaagt eerst heel erg lang door over de uitspraken die gedaan zijn over Fiji en daarna is hij erg verontwaardigd dat Os du Randt blij was dat Nieuw Zeeland eruit ligt.

Wat verwacht hij dan? Dat Zuidafrika gaat roepen dat ze doodsbang zijn voor hun tegenstanders en dat ze bibberend aan de wedstrijden gaan beginnen? Natuurlijk is er wat grootspraak. Dat hoort er nou eenmaal bij.

Geloof niet dat ik er gerust op ben. Ik ga wel bibberend op de bank zitten als de wedstrijd begint maar ik ben wel erg blij dat er zoveel zelfvertrouwen bij de Springbokke is. Als zij er niet in geloven kunnen ze het wel schudden.
    Ik vind het eigenlijk ook wel meevallen qua thrash talking.

Okay, het is niet echt aardig wat ze over met name Fiji zeggen. Maar zo super beledigend vind ik het nu ook weer niet.

Ze gaan vooral uit van eigen kracht. En dat moet je ook als je op het veld staat. Als je al niet in je zelf gelooft, kun je er beter maar meteen mee stoppen.
    pi_53882067
    Wat vinden jullie van de prestaties in de super 12 en super 14 (1 titel) en de twee titels in de tri-nations in de afgelopen 12(!) jaar...? Ik denk dat hij daar wel een punt heeft, al is dat een hele andere discussie, aangezien New Zeeland het wel erg goed doet in beide tournooien maar er nu alweer uitligt...
    Maargoed, ben erg benieuwd naar morgen en overmorgen, ga zeker kijken!
    www.biopsychiatry.com
    pi_53882225
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 20:35 schreef Ambivalent het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg schokkend. 't Is toch niet zo gek dat de Bokke blij zijn dat de All Blacks naar huis zijn?
    'k Denk wel dat ze behoorlijk hard zullen moeten werken om zondag te winnen, en zonodig in de finale, ik schat tegen Frankrijk, zal ook niet echt makkelijk zijn.

Maar ja, een blabla-praatje vantevoren, daar kan ik me niet druk om maken.Wat denk je dat de Fransen doen? Of de Australische kranten, wat Pfaf zei?

[ Bericht 5% gewijzigd door ColdFeet op 12-10-2007 11:46:25 ]
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:43:14 #147
    65997 Oldbie
    pi_53882658
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 11:16 schreef Ambivalent het volgende:
    Wat vinden jullie van de prestaties in de super 12 en super 14 (1 titel) en de twee titels in de tri-nations in de afgelopen 12(!) jaar...? Ik denk dat hij daar wel een punt heeft, al is dat een hele andere discussie, aangezien New Zeeland het wel erg goed doet in beide tournooien maar er nu alweer uitligt...
    Maargoed, ben erg benieuwd naar morgen en overmorgen, ga zeker kijken!
    Eeehm, het gaat om nu en niet om eerdere toernooien. Als we alles moeten bekijken dan is het wel erg vreemd dat zoveel mensen voor Argentinië zijn. Wat hebben zij inmiddels bereikt? Helemaal niks. Alleen een halve finale in WK2007.
    Fiji heeft nog minder bereikt maar je hoort ook niemand zeggen dat zij niet op een WK horen? Waarom niet denk je? Omdat het om nu gaat en niet om het verleden.

De Bokke zijn nu redelijk goed en dat zeggen ze zelf ook. Ze zeggen niet dat ze begin vorig jaar goed waren. Nee, ze zeggen dat het nu goed gaat.

Wat deed het NL voetbal elftal in 1998 en 2000? Ook roepen dat ze goed zijn. Waarom? Omdat dat zo is.

Daar is toch helemaal niets mis mee? Ik snap die hele poeha niet
    pi_53891653
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 19:08 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ze deden gewoon ronduit arrogant tegenover Fiji. Zulke kwetsende en belachelijke woorden hoor ik zelfs in de voetballerij amper. Voor mij heeft Zuid Afrika toen echt afgedaan. Erg jammer. Als er nu een team is dat ik de titel niet gun is het Zuid Afrika wel. Daar heeft de wedstrijd tegen Engeland echt niets mee te maken, die heeft Zuid Afrika gewoon terecht dik gewonnen.
    PWBF
    pi_53891800
    Ik kan het morgen niet zien Maar is zien of ik tv5 kan instellen op m'n video.

Gelukkig zondag wel kijken
    pi_53892463
    Weet iemand misschien of de NOS de finale volgende week misschien wel rechtstreeks uitzendt?
    Maak nie regtig saak nie
    pi_53893135
    Ze zéggen van wel ...
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:15:45 #152
    65997 Oldbie
    pi_53893540
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 19:27 schreef kassenbouwer het volgende:
    Weet iemand misschien of de NOS de finale volgende week misschien wel rechtstreeks uitzendt?
    Ja, 100% zeker van wel
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:19:25 #153
    65997 Oldbie
    pi_53893619
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 18:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze deden gewoon ronduit arrogant tegenover Fiji. Zulke kwetsende en belachelijke woorden hoor ik zelfs in de voetballerij amper. Voor mij heeft Zuid Afrika toen echt afgedaan. Erg jammer. Als er nu een team is dat ik de titel niet gun is het Zuid Afrika wel. Daar heeft de wedstrijd tegen Engeland echt niets mee te maken, die heeft Zuid Afrika gewoon terecht dik gewonnen.
    Stel je niet zo aan. Zo erg was het allemaal niet. Als je dat al nog nooit hebt gehoord moet je wat beter luisteren. Er worden veel ergere dingen gezegd.

Ik zou bijna een plaatje posten in de trant van:

maar dat doe ik niet want ik ben een sportieve supporter.

Dus bij deze heb ik het plaatje niet gepost.
    pi_53894076
    Waarom is de finale eigenlijk op zaterdag
      Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:45:01 #155
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_53900095
    Hoe laat begint de finale ? En hoe laat de halve finales ?

pi_53900112
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 00:45 schreef tong80 het volgende:

http://www.rugbyworldcup.com/
      Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:49:08 #157
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_53900182
    Ok bedankt

pi_53902789
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 00:45 schreef tong80 het volgende:

Of check de OP
    PWBF
    pi_53902812
    Ik kijk nu al weer uit naar vanavond en morgenavond! Go England, go Argentina!!!
    PWBF
    pi_53902823
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 20:19 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Zo erg was het allemaal niet. Als je dat al nog nooit hebt gehoord moet je wat beter luisteren. Er worden veel ergere dingen gezegd.
    Nee hoor, zelfs in het voetbal behandelt onze bondscoach een mini-staatje als Armenie of weet ik het met meer respect dan Zuid Afrika heeft gedaan. Ow man, ik vond het echt geweldig toen Fiji op gelijke hoogte kwam. Jammer dat ze niet door konden drukken. Argentinie gaat het karwei morgen afmaken, dat is mijn stellige overtuiging. Dag Bokken, ga maar weer lekker 12 jaar niks presteren .
    PWBF
    pi_53903393
    Nielsch doe is niet zo vervelend. Je lijkt wel een voetbalsupporter.
    pi_53904079
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 08:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee hoor, zelfs in het voetbal behandelt onze bondscoach een mini-staatje als Armenie of weet ik het met meer respect dan Zuid Afrika heeft gedaan. Ow man, ik vond het echt geweldig toen Fiji op gelijke hoogte kwam. Jammer dat ze niet door konden drukken. Argentinie gaat het karwei morgen afmaken, dat is mijn stellige overtuiging. Dag Bokken, ga maar weer lekker 12 jaar niks presteren .
    Het wordt hier toch geen Zuid-Afrika bash topic, he...

http://nl.youtube.com/watch?v=KASN9i-U3jU
    Het WK Rugby liedje in ZA op dit moment trouwens...
    Maak nie regtig saak nie
    pi_53904139
    Makkers, maak nie rusie nie.

Dankie.
    pi_53904964
    Wie gaat er nog meer vanavond in de pub kijken? Het zal hier in Utrecht wel afgeladen vol zijn
    www.biopsychiatry.com
    pi_53905011
    Ik ga morgen met ColdFeet naar de pub in Den Haag.
    Vandaag blijf ik lekker thuis.
    pi_53905100
    Ik gok op een finale tussen Les Bleus en die Springbokke.

Maar toch blijft mijn meeste sympathie uitgaan naar de Argentijnen.

Een finaleplaats zou de ultieme lange neus zijn naar de internationale rugbygemeenschap.
    pi_53905304
    Vanavond bij 'n vriend thuis of in de pub, morgen zoals gewoonlijk in de Shillelaigh in Den Haag.
    pi_53905333
    Ik kijk thuis, ik ken verder niemand die Rugby leuk vindt. En om nou in m'n eentje in de pub te gaan zitten. Afgelopen maandag zat ik tijdens de lunch te vertellen dat ik het hele weekend rugby had gekeken, iedereen keek echt van
    pi_53905492
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 12:48 schreef MissX het volgende:
    Ik kijk thuis, ik ken verder niemand die Rugby leuk vindt. En om nou in m'n eentje in de pub te gaan zitten. Afgelopen maandag zat ik tijdens de lunch te vertellen dat ik het hele weekend rugby had gekeken, iedereen keek echt van
    Ik zie dat je in Amsterdam woont. Als je naar Mulligans (aan de Amstel 100) of naar Coco's Outback gaat (Thorbeckeplein) kom je genoeg mensen tegen. Over het algemeen zijn de mensen heel sociaal en staan ze altijd open voor een praatje. En ik zal niet meer zo vervelend doen over Zuid Afrika
    PWBF
    pi_53905519
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 12:24 schreef Ambivalent het volgende:
    Wie gaat er nog meer vanavond in de pub kijken? Het zal hier in Utrecht wel afgeladen vol zijn
    Waar ga je heen in Utrecht? Mick O'Connols of O'Leary's (bij de molen)? Ik zit zelf vaak in de eerste, omdat de tweede eigenlijk iets te ver weg is.
    PWBF
    pi_53905546
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 12:33 schreef Leatherface het volgende:
    Ik gok op een finale tussen Les Bleus en die Springbokke.

Maar toch blijft mijn meeste sympathie uitgaan naar de Argentijnen.

Een finaleplaats zou de ultieme lange neus zijn naar de internationale rugbygemeenschap.
    Inderdaad, het is een catastrofale fout van de IRB dat ze de Poema's geen jaarlijks toneel geven om hun kunsten op te vertonen. Zo maken ze wel meer fouten, bijvoorbeeld door het WK van 2011 toe te wijzen aan Nieuw-Zeeland en niet aan de andere serieuze kandidaat Japan. Zo kun je de sport nooit in de breedte uitbouwen en dat is erg jammer. Zoveel gemiste kansen
    PWBF
    pi_53905689
    Dit is trouwens het WK lied van dit toernooi. En eigenlijk ook het lied van alle vorige toernooien, want ze hebben blijkbaar altijd hetzelfde: http://nl.youtube.com/watch?v=RojXhrFjjM4
    PWBF
    pi_53905745
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 13:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad, het is een catastrofale fout van de IRB dat ze de Poema's geen jaarlijks toneel geven om hun kunsten op te vertonen. Zo maken ze wel meer fouten, bijvoorbeeld door het WK van 2011 toe te wijzen aan Nieuw-Zeeland en niet aan de andere serieuze kandidaat Japan. Zo kun je de sport nooit in de breedte uitbouwen en dat is erg jammer. Zoveel gemiste kansen
    Inderdaad.

Japan kan een interessante nieuwe markt zijn voor rugby. Ze hebben daar uitstekende faciliteiten, infrastructuur, voldoende geld en bovendien veel inwoners (dus veel potentiële fans). Japan doet nu al regelmatig mee aan WK's. Als ze het zelf zouden mogen organiseren, kan dat het land misschien een zetje geven om beter te presteren en neemt het enthousiasme wellicht ook toe. Al blijven in Japan baseball en sumo worstelen het populairst en zal het moeilijk worden voor rugby om met die sporten te concurreren.

Maar WK's in 'nieuwe markten', daar ben ik hartstikke voor. De IRB zal in de toekomst echt eens haar horizon moeten verbreden naar landen als Japan, Argentinië, maar misschien ook wel Italië, Spanje, Duitsland of Oost-Europa.

Ik ben allesbehalve een Blatter-fan, maar ik vind zijn laatste opmerking over een open markt voor het houden van WK's wel een goeie. Als de IRB nou ook eens dat voorbeeld gaat volgen.

Je kunt moeilijk alle WK's laten roteren tussen Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Nieuw Zeeland of Zuid-Afrika.
    pi_53905930
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 13:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Inderdaad.

Japan kan een interessante nieuwe markt zijn voor rugby. Ze hebben daar uitstekende faciliteiten, infrastructuur, voldoende geld en bovendien veel inwoners (dus veel potentiële fans). Japan doet nu al regelmatig mee aan WK's. Als ze het zelf zouden mogen organiseren, kan dat het land misschien een zetje geven om beter te presteren en neemt het enthousiasme wellicht ook toe. Al blijven in Japan baseball en sumo worstelen het populairst en zal het moeilijk worden voor rugby om met die sporten te concurreren.

Maar WK's in 'nieuwe markten', daar ben ik hartstikke voor. De IRB zal in de toekomst echt eens haar horizon moeten verbreden naar landen als Japan, Argentinië, maar misschien ook wel Italië, Spanje, Duitsland of Oost-Europa.

Ik ben allesbehalve een Blatter-fan, maar ik vind zijn laatste opmerking over een open markt voor het houden van WK's wel een goeie. Als de IRB nou ook eens dat voorbeeld gaat volgen.

Je kunt moeilijk alle WK's laten roteren tussen Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Nieuw Zeeland of Zuid-Afrika.
    Wat dat betreft pakken ze het in de voetballerij inderdaad slimmer aan. Bij de FIFA denken ze als het ware 'out-of-the-box', bijvoorbeeld door in 1994 het WK voetbal te laten organiseren door de VS, wat ook geen voetballand is. Dat durven ze bij de IRB nog niet, maar ik hoop wel dat die mentaliteit er ooit nog komt, anders zal de rugbysport nooit groeien.
    PWBF
    pi_53906055
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 13:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat dat betreft pakken ze het in de voetballerij inderdaad slimmer aan. Bij de FIFA denken ze als het ware 'out-of-the-box', bijvoorbeeld door in 1994 het WK voetbal te laten organiseren door de VS, wat ook geen voetballand is. Dat durven ze bij de IRB nog niet, maar ik hoop wel dat die mentaliteit er ooit nog komt, anders zal de rugbysport nooit groeien.
    Het zal nodig zijn, om de sport te laten groeien.

Ik vind het al bemoedigend dat het niet louter meer een sport van the commonwealth en Frankrijk is. Landen als Italië, Argentinië, Portugal, Georgië, Roemenië enzovoorts doen tegenwoordig ook enthousiast mee. Dat is een signaal dat de sport aanslaat en daar moet dus iets mee gedaan worden.

In Argentinië is de sport momenteel hot en bovendien lijkt het land er economisch ook weer bovenop te komen. Ik hoop dat het zich kandidaat stelt voor een WK en dat de IRB toehapt.

Maar Italië zit ook al een aantal jaartjes in de 6 nations en wordt stapje bij beetje beter. Daar is men ook meer dan capabel om zo'n groot toernooi te houden. Ik zou dan denken, doe er iets mee!

Wellicht kun je in Spanje en Portugal de sport ook populair maken door er een WK te houden (eventueel beide landen als co-host). En met wat optimisme kun je in Duitsland en Oost-Europa ook interessante nieuwe markten zien.

Je moet buiten het vertrouwde kringetje stappen om een sport te laten groeien.
    pi_53906081

pi_53906125
    Chabal, mooie kerel inderdaad.

Die blik richting de All Blacks na de Haka vergeet ik nooit meer.
    pi_53906403
    Chabal is een mooie vent, maar sinds dit moment kan ik hem toch echt niet serieus meer nemen hoor
    pi_53906742
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 13:45 schreef Leatherface het volgende:
    Chabal, mooie kerel inderdaad.

Die blik richting de All Blacks na de Haka vergeet ik nooit meer.
    pi_53906765
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 14:01 schreef knnth het volgende:
    Chabal is een mooie vent, maar sinds dit moment kan ik hem toch echt niet serieus meer nemen hoor
    pi_53906806
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 13:42 schreef TargaFlorio het volgende:
    [ afbeelding ]

Lijkt me echt enorm irritant spelen met die lange haren. Lijkt me dat er flink aan wordt getrokken in rucks en moles
      Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:34:49 #182
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_53909939
    Iemand een idee of ie op TV5 wordt uitgezonden ?

pi_53909969
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 17:34 schreef tong80 het volgende:
    Iemand een idee of ie op TV5 wordt uitgezonden ?

De vorige kwartfinale met Frankrijk was live op Tv5.

Lijkt me wel dus.
      Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:38:28 #184
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_53909998
    Daarom vraag ik het me ook af.

pi_53910475
    TV5 zendt vandaag, morgen, vrijdag en de finale uit!
    pi_53910591
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 18:12 schreef knnth het volgende:
    Mooi.
      Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:06:17 #187
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_53911454
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 18:12 schreef knnth het volgende:
    Mooi kan ik genieten vanavond

zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:28:59 #188
    182969 Luftwaffles
    Ha Ha Ha ! Internets
    pi_53913012
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 12:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik zie dat je in Amsterdam woont. Als je naar Mulligans (aan de Amstel 100) of naar Coco's Outback gaat (Thorbeckeplein) kom je genoeg mensen tegen. Over het algemeen zijn de mensen heel sociaal en staan ze altijd open voor een praatje. En ik zal niet meer zo vervelend doen over Zuid Afrika
    Tara (zit aan het Rokin) kan ook nog. De laatste paar keren dat ik er zat zaten er een hoop Fransen van de gezellige variant. Alleen ik heb nu een flinke oorontsteking dus even geen pubs voor mij.
    pi_53914003
    Leuke wedstrijd en heel veel allez op TV5
    Hell To The Liars
    pi_53914051
    Gaat lekker gelijk op - was na 5 minuten al leuker dan Roemenie-Nederland.
      Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:20:37 #191
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_53914085
    5-6 inmiddels voor de fransen
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:23:12 #192
    82726 The_BoezelaaR
    Chronisch vliefd
    pi_53914138
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 21:19 schreef SCH het volgende:
    Gaat lekker gelijk op - was na 5 minuten al leuker dan Roemenie-Nederland.
    Dat je nog wedstrijden van het Nederlands elftal kijkt zeg

Klein puntje, wie heeft er een linkje met spelregels? Meeste dingen snap ik zoals het achteruit gooien en hoge en lage tackles e.d. Maar de kleine detail-regels, over het hoe en wat van een scrum bijvoorbeeld, hoe zit dat allemaal?

Voor de tussentijd heb ik niet echt een favoriet in deze wedstrijd, morgen komen de Bokke pas
    I don't trust books. They're all facts and no heart
    Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
    Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
    pi_53914140
    In het commentaar zit steeds iets van een woordje als 'hollandais' - viel me vorige week ook al op. Waar gaat dat over?
    pi_53914215
    quote:
    De tien basisregels van het rugby

De spelers mogen rennen met de bal in de handen. Schijnbewegingen en snelheid zijn je wapens.
    De bal mag alleen naar achteren worden gegooid. De ovale vorm vereist de juiste pass-techniek.
    De speler met de bal mag getackeld worden. Dat mag overigens alleen met de armen.
    Lichte overtredingen zoals het laten vallen van de bal of een pass naar voren worden bestraft met een SCRUM. In de scrum staan de 8 voorwaartsen in een bepaalde formatie. De twee groepen van 8 voorwaartsen strijden om de bal die in het midden van de scrum wordt ingegooid.
    Als de bal uit gaat wordt een line -out geformeerd. De bal wordt tussen twee rijen spelers in het midden gegooid.
    Zware overtredingen zoals het praten tegen de scheidsrechter of buitenspel worden bestraft met een penalty. Bij een penalty moet de tegenstander 10 meter achteruit. En als je in de buurt van de palen bent mag je ook op de palen schieten. Dat levert 3 punten op.
    Buitenspel: als je achter de bal blijft sta je over het algemeen niet buitenspel.
    Niet alleen bij de tackel doe je leuke contacten op. Ook bij een MAUL maak je contact. Je botst tegen een speler en draait je lichaam in. Je wacht op hulp van een maatje als de tegenstander je vastpakt. Soms krijg je een kluwen spelers die duwen en trekken om de bal te krijgen. Als de bal in dezelfde situatie op de grond komt spreek je van een RUCK.
    Je mag de bal schoppen. Soms is dat handig als je in de verdediging staat. Maar uiteraard leidt het meestal tot balverlies.
    Behandel de tegenstander en de scheidsrechter met respect.
    pi_53914598
    Zo, begon daar iemand een minuut te laat aan de wedstrijd, wat een try

Frankrijk is wel vele sterker, we gaan het zien zo!
    pi_53914613
    Meestal verliest de sterkste ploeg op dit tournooi.

Ik weet niet zo goed voor wie ik moet zijn.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:53:05 #197
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53914663
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 21:50 schreef SCH het volgende:
    Meestal verliest de sterkste ploeg op dit tournooi.

Ik weet niet zo goed voor wie ik moet zijn.
    kan dat?

In dit geval geen twijfel over mogelijk.
    Frankrijk - Engeland in rugby staat voor mij gelijk aan
    Duitsland - Nederland bij voetbal.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53914822
    Wilko's schoen begint iets meer warm te lopen.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:38:21 #199
    65997 Oldbie
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:39:15 #200
    65997 Oldbie
    pi_53915533
    Oppassen nog..
    Hoi.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:41:21 #202
    65997 Oldbie
    pi_53915566
    Franse commentator komt niet meer verder dan: "ai ai ai ai ai"
    pi_53915590
    Engeland in de finale, wie had dit zelfs aan het begin van dit toernooi nog gedacht.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:42:48 #204
    65997 Oldbie
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:42:49 #205
    82726 The_BoezelaaR
    Chronisch vliefd
    pi_53915593
    Toch weer Wilkinson die het doet hoor

Schitterend chauvinistisch commentaar van die Fransen trouwens
    pi_53915631
    AIAIAIAIAIAIAIA

GO ENGLAND
    pi_53915653
    Wilkinson gaat opnieuw de geschiedenisboeken in.

Hij zal nu toch zeker wel worden genoemd als een van Engeland's beste teamsporters ooit.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:46:29 #208
    182969 Luftwaffles
    Ha Ha Ha ! Internets
    pi_53915679
    Aiaiaiaiaiai

Wat een wereld van verschil, Engeland met of zonder Wilkinson.
    pi_53915697
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:46 schreef Luftwaffles het volgende:

Wat een wereld van verschil, Engeland met of zonder Wilkinson.
    Zeg dat wel ja.
    pi_53915703
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:42 schreef The_BoezelaaR het volgende:
    Toch weer Wilkinson die het doet hoor

Schitterend chauvinistisch commentaar van die Fransen trouwens
    Is niet chauvinistisch, ze houden gewoon van hun land!
    pi_53915756
    Frankrijk had het wel verdiend, was als team echt beter. En het was voor het internationale rugby natuurlijk veel beter geweest.

Maar mooie partij, het zijn prachtige spannende wedstrijden.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:50:31 #212
    82726 The_BoezelaaR
    Chronisch vliefd
    pi_53915773
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:47 schreef its_me_ het volgende:

[..]

Is niet chauvinistisch, ze houden gewoon van hun land!
    Dat zeg ik, chauvinistisch
    pi_53915782
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:47 schreef its_me_ het volgende:

[..]

ze houden gewoon van hun land!
    Daar is op zich niks mis mee.

Frankrijk lijdt ook wel een beetje aan het All Blacks-syndroom.

Meestal de beste tussen de WK's in (Frankrijk wint toch verreweg de meeste 6 Nations), maar op het WK zelf als favoriet meestal net te kort schieten.

Okay, Nieuw Zeeland heeft dan natuurlijk nog wel de titel van 1987.
      Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:51:30 #214
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_53915795
    Engeland
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:51:34 #215
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53915797
    Wilkinson scoorde dan wel de punten, maar hield echt niet in zijn eentje die Fransozen tegen!
    Er is goed gewerkt in de verdediging.

Heerlijke eindstand
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53915821
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:49 schreef SCH het volgende:
    Frankrijk had het wel verdiend, was als team echt beter.
    De BBC zegt ook al: Wilkinson puts England into final.

Die man is echt 24 karaats goud waard voor dat team.

Maar te veel op 1 man leunen, daar schuilt natuurlijk ook veel gevaar in.
    pi_53915856
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:53 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De BBC zegt ook al: Wilkinson puts England into final.

Die man is echt 24 karaats goud waard voor dat team.

Maar te veel op 1 man leunen, daar schuilt natuurlijk ook veel gevaar in.
    Ja, dat vind ik ook jammer en het levert niet het mooiste rugby op. Die schoten zijn leuk maar ik ben er toch niet zo weg van als dat de overhand heeft.
    pi_53915906
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:51 schreef phluphy het volgende:
    Wilkinson scoorde dan wel de punten, maar hield echt niet in zijn eentje die Fransozen tegen!
    Er is goed gewerkt in de verdediging.
    True, true. Maar Wilko is toch wel de man die hét verschil kan maken.

Argentina weet ik niet goed te plaatsen ten opzichte van Engeland, maar als team schat ik Zuid-Afrika toch wel wat hoger in dan de Engelsen. De Springboks hebben mijns inziens gewoon wat meer sterkte in de diepte.

Maar dat neemt niet weg dat Wilkinson Engeland zo maar weer aan een nieuwe titel kan helpen.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:58:03 #219
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53915907
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook jammer en het levert niet het mooiste rugby op. Die schoten zijn leuk maar ik ben er toch niet zo weg van als dat de overhand heeft.
    Als Engeland die laatste 2 scores niet gehad had, had Frankrijk gewonnen op alleen maar kicks.
    Dat vind ik helemaal waardeloos, als het team dat wel een try scoorde, verliest van alleen maar 3punters.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53916026
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:58 schreef phluphy het volgende:

[..]

Als Engeland die laatste 2 scores niet gehad had, had Frankrijk gewonnen op alleen maar kicks.
    Dat vind ik helemaal waardeloos, als het team dat wel een try scoorde, verliest van alleen maar 3punters.
    Zeker, ik had dan ook gehoopt dat Frankrijk aan het eind nog terecht een try maakte. Dat was wel verdiend geweest. Die try aan het begin was dodelijk.

Maar Engeland wint natuurlijk meestal voor op kicks.
    pi_53916256
    Ben toch erg benieuwd naar Arg - RSA morgen.

Ik zou het een geweldige stunt vinden als de Argentijnen de finale halen. Ze hebben als de sterke underdog wel mijn sympathie gewonnen.

Maar ik verwacht dat het toch de Springboks worden. Tegenover zowel Zuid-Afrika als Engeland sta ik relatief neutraal. Ik heb niks tegen ze, maar wordt ook niet echt dolenthousiast van ze.

Het enige land waar ik uitgesproken nooit fan van ben is Australie, maar ik zou bij god niet weten waarom.
    pi_53916281
    Ik weet niet of er ook jongensboeken zijn over rugby, maar het toernooi van Engeland begint er verdacht veel op te lijken. Erg gaaf. Toch mooi weer een home nation in de finale
    pi_53916303
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 23:14 schreef knnth het volgende:
    Ik weet niet of er ook jongensboeken zijn over rugby, maar het toernooi van Engeland begint er verdacht veel op te lijken. Erg gaaf. Toch mooi weer een home nation in de finale
    Wat is een home nation

Engeland en de andere Commonwealth-landen?
      Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:16:51 #224
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_53916342
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:42 schreef Leatherface het volgende:
    Engeland in de finale, wie had dit zelfs aan het begin van dit toernooi nog gedacht.
    pi_53916387
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 23:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat is een home nation

Engeland, Schotland, Wales en Ierland.
    pi_53916433
    Wat is rugby toch een heerlijke sport!
    pi_53916459
    quote:

[..]

Wat is een home nation

Commonwealth, dat is zo'n beetje de hele wereld behalve wat de Spanjaarden hebben veroverd

Maar, wat SNArky zegt dus
    pi_53916519
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 23:21 schreef knnth het volgende:

[..]

Commonwealth, dat is zo'n beetje de hele wereld behalve wat de Spanjaarden hebben veroverd
    Ja, ok.

Maar daarvan zijn er maar een klein aantal echt goed in rugby he?
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:25:51 #229
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_53916562
    Wil-kin-son! Wat een held, hij flikt het gewoon wéér!!! Die man was al God in Engeland ondanks al zijn blessureleed, maar nu is hij volgens mij echt boven iedereen uitgestegen.

Qua match was het wel spannend, Frankrijk zette Engeland goed onder druk, maar kon er niet door komen. Wilkinson was weer eens dodelijk bij de kansen die hij kreeg. (die kick op de paal was ook spectaculair!)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_53916572
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 23:20 schreef Girth het volgende:
    Wat is rugby toch een heerlijke sport!
    Geweldig ja. Heerlijk om die passie te zien.
    pi_53916640
    Ik denk dat ik trouwens nu wel begrijp waarom ik nooit zo voor Australie was.

Toen ik me in rugby begon te verdiepen, waren de Wallabies zeg maar de Duitsers van het rugby. De uitgesproken toernooiploeg.

NZ heeft dan meer een soort van Latijns-Amerikaans achtige flair, maar dan met een stuk minder titels.

Maar de Aussies doen het nu wat minder en dan ebt dat gevoel ook wat weg bij mij.
      Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:31:00 #232
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_53916678
    Finale wordt ook bij de live uitgezonden bij de NOS
      Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:31:39 #233
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_53916688
    De finale zaterdagavond live bij de NOS

Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:32:04 #234
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_53916702
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 23:31 schreef borisz het volgende:
    Finale wordt ook bij de live uitgezonden bij de NOS
    de

pi_53916712
    Raar dat de finale niet op zondag is.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:42:10 #236
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_53916975
    Vond het erg spannend, maar zie toch liever een wedstrijd met meer try's. Frankrijk liet het imho op het eind wel liggen met een paar belabberde doelpogingen
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_53917730
    http://www.youtube.com/watch?v=3yWJsW5WN5Y

Kenny Rogers supports england!
    It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
    pi_53917770
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 23:14 schreef knnth het volgende:
    Veel support zal er niet zijn vand de andere home-nations... vele die de engelse haten merk ik hier in england.
    Alleen de engelsen die echt achter ze staan
    It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
      zondag 14 oktober 2007 @ 00:12:43 #239
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_53917802
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 00:11 schreef Mr. Orange het volgende:
    Veel support zal er niet zijn vand de andere home-nations... vele die de engelse haten merk ik hier in england.
    Alleen de engelsen die echt achter ze staan
    Klopt, zoals ik in het vorige topic zei: Engeland, het Duitsland van de UK
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Dommage arachide-fromage
    pi_53917878
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 00:12 schreef Mark het volgende:

[..]

Vorige topics heb ik niet gezien...
    pi_53918163
    ENGLAND!!! ENGLAND!!!

Toch weer naar de finale. Ik heb letterlijk een Engelsman zien staan huilen in de pub. De wedstrijd zelf was redelijk saai moet ik zeggen, en dat is te danken aan de sterke verdediging van zowel Engeland als Frankrijk. Op die manier kregen beide teams niet veel kansen. Echter, omdat de pub afgeladen vol was met Engelsen, Fransen en Nederlanders was de sfeer echt geweldig. Het was zo druk dat er op een gegeven moment letterlijk niemand meer bij kon. Ik heb de hele wedstrijd droog gestaan omdat ik de bar niet kon bereiken.

En toch weer Wilkinson he, wat een held! Die bal op de paal was al ontzettend jammer, maar die dropgoal op dat moment was echt geweldig! En Jason Robinson. In de pouleronde dacht ik dat z'n hamstringblessure het einde van z'n carriere zou betekenen, maar moet je nu toch weer eens kijken hoe geweldig die man kan rennen. Het tikje van Joe Worsley waardoor Frankrijk een zekere try mistte was ook zeker een van de hoogtepunten van de wedstrijd!

Ik ben blij! Morgen hopelijk een mooie pot tussen Zuid Afrika en Argentinie! Hup Argentinie zeg ik alvast. Oh man, als de Poema's in de finale komen zou ik het niet heel erg vinden als Engeland die wedstrijd zou verliezen (wel een beetje erg ).
    PWBF
    pi_53918199
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 00:12 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik vind de Fransen juist echte 'Duitsers'. Je speelt 80 minuten rugby en in de laatste minuut wint Frankrijk. Kijk maar naar Ierland, dat twee keer verloren heeft van de Fransen in de laatste minuut tijdens de afgelopen Six Nations (direct en indirect bedoel ik dan). Daar was ik nu ook wel een beetje bang voor, maar gelukkig kwam er op het eind geen try meer!
    PWBF
    pi_53918235
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 00:10 schreef Mr. Orange het volgende:
    http://www.youtube.com/watch?v=3yWJsW5WN5Y

Kenny Rogers supports england!
    Grappig hoe zo'n redneck uit Texas over rugby praat. Volgens mij heeft hij geen idee waar hij het over heeft. Ach, het blijft wel grappig
    PWBF
      zondag 14 oktober 2007 @ 00:42:33 #244
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_53918365
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 00:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind de Fransen juist echte 'Duitsers'. Je speelt 80 minuten rugby en in de laatste minuut wint Frankrijk.
    Het gaat niet om de manier van spelen, maar om het feit dat iedereen ze graag ziet verliezen, omdat ze een hekel aan het land hebben.
    Dommage arachide-fromage
    pi_53918715
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 00:42 schreef Mark het volgende:

[..]

Het gaat niet om de manier van spelen, maar om het feit dat iedereen ze graag ziet verliezen, omdat ze een hekel aan het land hebben.
    Als je het zo bekijkt klopt het misschien wel, al is de haat van de Wales supporters voor het Engelse rugbyteam iets bijzonders, ik denk dat zelfs de Nederlandse haat voor het Duitse voetbalteam daar een beetje mee in het niet valt. En toch mooi dat er bijna nooit problemen zijn bij het rugby
    PWBF
      zondag 14 oktober 2007 @ 01:12:03 #246
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_53918828
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 01:05 schreef Nielsch het volgende:
    En toch mooi dat er bijna nooit problemen zijn bij het rugby
    Zeker, daar kunnen die voetballers nog een voorbeeld aan nemen!
    Dommage arachide-fromage
    pi_53919126
    Wat een verrassing van Engeland. Opnieuw verrassen ze me compleet.
    pi_53919164
    Jeetje, we gaan al naar het vierde topic toe! Dat gaat lekker. Ik ga het WK wel missen zeg, die schitterende avonden in de pub, die mooie wedstrijden die ik hier op de computer en op tv heb gezien, de emotie, de sfeer, de fans, alles eromheen is gewoon geweldig! Helaas is het na volgend weekend over.
    PWBF
    pi_53919187
    quote:

[..]

Wat is een home nation

Een home nation dat tijdens het Six Nations toernooi alle drie de andere home nations verslaat wint ook de zogenaamde Triple Crown. Italie en Frankrijk kunnen de TC dus niet winnen en doen ook niet mee. Afgelopen Six Nations heeft Ierland de TC gewonnen omdat ze zowel Engeland, Schotland als Wales hadden verslagen. Een home nation kan in theorie ook het Six Nations toernooi winnen, maar niet de Triple Crown.
    PWBF
      zondag 14 oktober 2007 @ 01:47:26 #250
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_53919192
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 01:42 schreef Nielsch het volgende:
    Helaas is het na volgend weekend over.
    Ach, dan gaan we weer toeleven naar de Six nations

Schema: http://www.rbs6nations.com/fixtures2008.htm

Planning is voorlopig het bezoeken van Wales - Schotland
    Dommage arachide-fromage
    pi_53920190
    Net de samenvatting gezien, toch wel een verrassing dat Engeland.
    sig verwijderd door FA
    pi_53920448
    quote:
    sales of condoms in France pummeted today whenthe England squad proved that to fuck 15 frenchies you only need one Johnny!
      zondag 14 oktober 2007 @ 05:20:31 #253
    65726 Ambivalent
    Out of Touch
    pi_53920602
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:58 schreef phluphy het volgende:

[..]

Haha, weet je nog in de kwartfinale toen Engeland op alleen maar kicks won van Australië... Had Australië mét een try, dan ook niet moeten winnen...
    www.biopsychiatry.com
      zondag 14 oktober 2007 @ 05:28:40 #254
    65726 Ambivalent
    Out of Touch
    pi_53920623
    Mwoa, ik ben het er niet mee eens dat Wilko het verschil maakte, hij miste behoorlijk wat doelpogingen in de eerste helft voor zijn reputatie...

Wat een mooie avond was het weer, de pub afgeladen en ik stond midden tussen de Franse delegatie, wat een spanning en beleving tijdens deze pot...

Ik vind dat Engeland het echt in de voorwaartsen heeft gewonnen, wat een agressie en inzet. Hier waren ze duidelijk de meerdere van Frankrijk, zelfs met een zwakke captain Vickery. Frankrijk verdedigde sterk maar was in balbezit niet altijd even overtuigend met veel slechte kicks...
    Een hoop zeer spannende momenten in de wedstrijd waarbij het makkelijk de andere kant op had kunnen gaan. Niet verwacht dat Engeland zou winnen, wie wel... zie ze nu ook wel in staat om de finale te winnen, zeker met deze agressie en passie in het pack.
    www.biopsychiatry.com
      zondag 14 oktober 2007 @ 08:53:00 #255
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53920883
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 05:20 schreef Ambivalent het volgende:
    Haha, weet je nog in de kwartfinale toen Engeland op alleen maar kicks won van Australië... Had Australië mét een try, dan ook niet moeten winnen...
    Ik ben het helemaal met je eens, van mij mogen ze de regel invoeren dat de punten, gescoord door penalty kicks, pas tellen na het scoren van minimaal 1 try. Dan krijg je een nog leuker spel denk ik.
    ... ♥ ik mis je ♥
      zondag 14 oktober 2007 @ 10:29:37 #256
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_53921328
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 01:47 schreef Mark het volgende:

[..]

Ach, dan gaan we weer toeleven naar de Six nations

Schema: http://www.rbs6nations.com/fixtures2008.htm

Planning is voorlopig het bezoeken van Wales - Schotland
    Wanneer en hoe kan je aan tickets komen? Wil eigenlijk ook wel naar Twickenham.
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_53922161
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 08:53 schreef phluphy het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, van mij mogen ze de regel invoeren dat de punten, gescoord door penalty kicks, pas tellen na het scoren van minimaal 1 try. Dan krijg je een nog leuker spel denk ik.
    Nu ik dit voor de 2e keer lees vind ik het alleen maar idioter klinken.... Waarom zou een kick min of meer "gestraft" moeten worden? Omdat het spel dan niet "mooi" is? Dat is toch van de zotte! Dat zou haast hetzelfde zijn als de voetbal penalties niet mee laten tellen omdat het voor de tegenpartij niet eerlijk is omdat zij leuker gespeeld hebben.....

Soms kun je gewoon niet anders. Je tegenstander maakt de fout, je krijgt er een penalty voor moet je dan expres mis gaan schieten? Natuurlijk niet! Het is gewoon een kans op 3 punten en die pak je met beide handen aan.
      zondag 14 oktober 2007 @ 13:47:45 #258
    65997 Oldbie
    pi_53923975
    Het begint aardig te kriebelen.....ik heb nogal last van zenuwen.
    Ik heb er zin in
    pi_53924844
    Ik werd vanochtend wakker, en het eerste waar ik aan dacht voor de rest was "vanavond rugby!"

Zit hier ook met wat zenuwen... was het maar al tijd
      zondag 14 oktober 2007 @ 15:05:39 #260
    65997 Oldbie
    pi_53925408
    What's the difference between the All-Blacks and a tea bag?
    .
    .
    .
    .
    A tea bag stays in the cup for much longer

niet beledigd zijn....het is maar een grapje die ik op een ander forum las Ja, een ZA forum. Dat wel
      zondag 14 oktober 2007 @ 15:08:21 #261
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_53925445
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 10:29 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wanneer en hoe kan je aan tickets komen? Wil eigenlijk ook wel naar Twickenham.
    Vriend van mij komt uit Cardiff, en zo kom ik dan aan tickets. Maar het zou geen moeite mogen kosten om via de officiele verkooppunten aan tickets te kunnen komen, mits je er op tijd achter aan gaat.

Tickets for RBS Six Nations ® matches are not available from this site. Tickets are controlled by the host Union of each match, with a limited number of tickets made available to the visiting Union for their supporters, ie for a Scotland v Wales match, you should contact the Scottish Rugby Union in the first instance, unless you live in Wales, in which case you could also contact the Welsh Rugby Union.

To ensure that you obtain a genuine ticket, we recommend that you only purchase tickets through an official source. Details of ticket policy/suppliers can be obtained directly from each Union.

Corporate Hospitality packages are also available for most matches and, again, details of official suppliers should be sought from the host Union.

Union contact details are:
    England
    Rugby Football Union
    Rugby House
    Rugby Road
    Twickenham TW1 1DZ
    ENGLAND

Ph +44 (0)20 8892 2000

Fax +44 (0)20 8892 6993

Web www.rfu.com
    Dommage arachide-fromage
      zondag 14 oktober 2007 @ 15:12:42 #262
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_53925517
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 15:08 schreef Mark het volgende:

[..]

Vriend van mij komt uit Cardiff, en zo kom ik dan aan tickets. Maar het zou geen moeite mogen kosten om via de officiele verkooppunten aan tickets te kunnen komen, mits je er op tijd achter aan gaat.
    Ja, ik heb genoeg vrienden in London dus dat is geen probleem, maar wat zijn die verkooppunten dan? (en wanneer is de vvk?)
      zondag 14 oktober 2007 @ 15:16:07 #263
    65997 Oldbie
    pi_53925585
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 15:12 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja, ik heb genoeg vrienden in London dus dat is geen probleem, maar wat zijn die verkooppunten dan? (en wanneer is de vvk?)
    WK is nu!!

Six nations is vanaf februari volgend jaar.
      zondag 14 oktober 2007 @ 15:17:09 #264
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_53925608
    Volgens mij schreef hij v v k, en niet wk
    Dommage arachide-fromage
      zondag 14 oktober 2007 @ 15:18:09 #265
    65997 Oldbie
    pi_53925624
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 15:17 schreef Mark het volgende:
    Volgens mij schreef hij v v k, en niet wk
    oeps. Het lijkt wel verdomd veel op elkaar.
    Sorry
    pi_53926842
    een van mijn vrienden gaat volgend week naar de finale. Hij had de kaarten 6 maanden geleden bemachtigd via de loting. lucky bastard! was gister weer in Richmond en ik moet zeggen er zijn weinig plaatsen met een betere sfeer om de rugby te kijken alhoewel ik graag de rugby vorige week had gekeken in een walkabout pub!
    pi_53927145
    Hehe, wat een wedstrijd gister! Erg lekker. Jammer dat we net na het voetbal pas konden zappen, dus de try van Engeland gemist. Ik was verrast over de eindstand. Wel aangenaam verrast overigens.
    Wilkinson is een held, en nog een leuke ook Ik was even bang toen hij last van zn zenuwen leek te krijgen. Hoewel naar het schijnt veel dames Sebastien Chabal ontzettend sexy vinden, sja, dat weet ik niet
      zondag 14 oktober 2007 @ 18:12:50 #269
    113194 Denewar
    Het glas is halfvol!
    pi_53929045
    onze franse vrienden van tv5 weer
    It ain't over till the fat lady sings!!!
    Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
    pi_53929061
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 18:10 schreef Unstoppable het volgende:
    Word dit vanavond ook ergens live uitgezonden?
    TV5
    pi_53930214
    Engeland door Heb de wedstrijd nog niet gezien, maar

Zometeen wel kijken
    pi_53930846
    Ik heb dit toernooi wat gevolgd via TV5 en NOS maar het valt me op dat, op Engeland (of beter gezegd Wilkinson) na, er bijna geen pogingen worden gedaan om een drop goal te maken.

Is er eigenlijk ook een WK voor de andere rugby variant?
    pi_53932100
    hup puma's En nu niet gaan slaan Oldbie en consorten
    pi_53932185
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 19:37 schreef TargaFlorio het volgende:

http://www.igrab.net/
    pi_53932330
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 20:36 schreef SCH het volgende:

[..]

http://www.igrab.net/

Ik bedoelde eigenlijk meer Rugby League.
      zondag 14 oktober 2007 @ 20:44:58 #276
    65726 Ambivalent
    Out of Touch
    pi_53932362
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 19:37 schreef TargaFlorio het volgende:
    Ik heb dit toernooi wat gevolgd via TV5 en NOS maar het valt me op dat, op Engeland (of beter gezegd Wilkinson) na, er bijna geen pogingen worden gedaan om een drop goal te maken.

Nouja, Beauxis probeerde het gister een keer of 2...
    En dan Hernandez, hij heeft er al een stuk of 4 gescoord, waaronder 3x in de wedstrijd tegen Ierland... ook zeker niet de minste, die gaan we straks nog wel zien, let maar op!
    www.biopsychiatry.com
    pi_53932706
    Prachtig die jankende Argentijnen.
    pi_53932789
    Idd..
    Hell To The Liars
    pi_53932823
    Ik ben pas sinds de kwartfinale's gaan kijken, maar dit is de eerste wedstrijd waarbij ik denk hier gaan gewonden vallen
    Hell To The Liars
    pi_53932898
    Mooie onderschepping (of beter gezegd slechte pass)
    pi_53932920
    Wat een run

En dan die verzorgers die gezellig het veld opwandelen
    pi_53932932
    Oei, Argentinië! :x
    pi_53932942
    YES! Eerste Try binnen!
    pi_53932950
    Yes. Try voor ZAF
    pi_53933006
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 21:04 schreef Droopie het volgende:
    Ik ben pas sinds de kwartfinale's gaan kijken, maar dit is de eerste wedstrijd waarbij ik denk hier gaan gewonden vallen
    "Droomfinale" Argentinie-Engeland...of leeft de Falkland oorlog niet meer zo?
    pi_53933058
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 20:59 schreef TargaFlorio het volgende:
    Prachtig die jankende Argentijnen.
    Prachtige emotie inderdaad.

Mede daarom ook heb ik vaak een zwak voor Argentina in de sport.
      Moderator / Redactie Sport zondag 14 oktober 2007 @ 21:24:30 #287
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_53933286
    10 -3 nu voor ZAF, halverwege de eerste helft
      zondag 14 oktober 2007 @ 21:31:32 #288
    65726 Ambivalent
    Out of Touch
    pi_53933460
    En 10-6 alweer...
    www.biopsychiatry.com
      zondag 14 oktober 2007 @ 21:32:57 #289
    65997 Oldbie
    pi_53933495
    Try voor de Springbokke.
    Toch veel foutjes bij de Pumas hoor
    pi_53933523
    Mooie try

17-6 voor Afrique du Sud
      zondag 14 oktober 2007 @ 21:34:03 #292
    65726 Ambivalent
    Out of Touch
    pi_53933525
    Heel Goede try van ZA, een van de betere die ik gezien heb dit toernooi
    www.biopsychiatry.com
    pi_53933537
    Habana!!
      zondag 14 oktober 2007 @ 21:35:47 #294
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_53933565
    Nice play
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_53933625
    Schiterend van Habana. De Argentijnen gaan hier nog een hele kluif aan hebben willen ze dit winnen.
    pi_53933634
    mooie schijnbeweging net ook van Percy
      zondag 14 oktober 2007 @ 21:41:01 #297
    65726 Ambivalent
    Out of Touch
    pi_53933690
    Ze mogen wel eens gaan oefenen op die line-outs, al de derde die ze kwijt raken
    www.biopsychiatry.com
    pi_53933741
    Dit gaan de Pumas niet redden.
    Rematch dus tussen Engeland en de Springbokke.
      zondag 14 oktober 2007 @ 21:43:03 #299
    65726 Ambivalent
    Out of Touch
    pi_53933748
    Pfffff, wat spelen ze tenenkrommend slecht soms, maar eerlijk is eerlijk, ZAF speelt goed!
    www.biopsychiatry.com
    pi_53933749
    Weer een try voor ZA. Dit gaan de Puma's niet redden.
    pi_53933752
    Zuid Afrika speelt wel erg goed en geslepen - normaal gesproken moeten ze ook van Engeland kunnen winnen - 3e try al
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')