abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53893135
Ze zéggen van wel ...
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:15:45 #152
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_53893540
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:27 schreef kassenbouwer het volgende:
Weet iemand misschien of de NOS de finale volgende week misschien wel rechtstreeks uitzendt?
Ja, 100% zeker van wel
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:19:25 #153
65997 Oldbie
pi_53893619
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ze deden gewoon ronduit arrogant tegenover Fiji. Zulke kwetsende en belachelijke woorden hoor ik zelfs in de voetballerij amper. Voor mij heeft Zuid Afrika toen echt afgedaan. Erg jammer. Als er nu een team is dat ik de titel niet gun is het Zuid Afrika wel. Daar heeft de wedstrijd tegen Engeland echt niets mee te maken, die heeft Zuid Afrika gewoon terecht dik gewonnen.
Stel je niet zo aan. Zo erg was het allemaal niet. Als je dat al nog nooit hebt gehoord moet je wat beter luisteren. Er worden veel ergere dingen gezegd.

Ik zou bijna een plaatje posten in de trant van:

maar dat doe ik niet want ik ben een sportieve supporter.

Dus bij deze heb ik het plaatje niet gepost.
pi_53894076
Waarom is de finale eigenlijk op zaterdag
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:45:01 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_53900095
Hoe laat begint de finale ? En hoe laat de halve finales ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53900112
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:45 schreef tong80 het volgende:

http://www.rugbyworldcup.com/
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:49:08 #157
7889 tong80
Spleenheup
pi_53900182
Ok bedankt

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53902789
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:45 schreef tong80 het volgende:

Of check de OP
pi_53902812
Ik kijk nu al weer uit naar vanavond en morgenavond! Go England, go Argentina!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2007 08:18:16 ]
pi_53902823
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 20:19 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Zo erg was het allemaal niet. Als je dat al nog nooit hebt gehoord moet je wat beter luisteren. Er worden veel ergere dingen gezegd.
Nee hoor, zelfs in het voetbal behandelt onze bondscoach een mini-staatje als Armenie of weet ik het met meer respect dan Zuid Afrika heeft gedaan. Ow man, ik vond het echt geweldig toen Fiji op gelijke hoogte kwam. Jammer dat ze niet door konden drukken. Argentinie gaat het karwei morgen afmaken, dat is mijn stellige overtuiging. Dag Bokken, ga maar weer lekker 12 jaar niks presteren .
pi_53903393
Nielsch doe is niet zo vervelend. Je lijkt wel een voetbalsupporter.
pi_53904079
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 08:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee hoor, zelfs in het voetbal behandelt onze bondscoach een mini-staatje als Armenie of weet ik het met meer respect dan Zuid Afrika heeft gedaan. Ow man, ik vond het echt geweldig toen Fiji op gelijke hoogte kwam. Jammer dat ze niet door konden drukken. Argentinie gaat het karwei morgen afmaken, dat is mijn stellige overtuiging. Dag Bokken, ga maar weer lekker 12 jaar niks presteren .
Het wordt hier toch geen Zuid-Afrika bash topic, he...

http://nl.youtube.com/watch?v=KASN9i-U3jU
Het WK Rugby liedje in ZA op dit moment trouwens...
Maak nie regtig saak nie
pi_53904139
Makkers, maak nie rusie nie.

Dankie.
pi_53904964
Wie gaat er nog meer vanavond in de pub kijken? Het zal hier in Utrecht wel afgeladen vol zijn
Hoe ons leven echt kan zijn:
www.biopsychiatry.com
pi_53905011
Ik ga morgen met ColdFeet naar de pub in Den Haag.
Vandaag blijf ik lekker thuis.
pi_53905100
Ik gok op een finale tussen Les Bleus en die Springbokke.

Maar toch blijft mijn meeste sympathie uitgaan naar de Argentijnen.

Een finaleplaats zou de ultieme lange neus zijn naar de internationale rugbygemeenschap.
pi_53905304
Vanavond bij 'n vriend thuis of in de pub, morgen zoals gewoonlijk in de Shillelaigh in Den Haag.
pi_53905333
Ik kijk thuis, ik ken verder niemand die Rugby leuk vindt. En om nou in m'n eentje in de pub te gaan zitten. Afgelopen maandag zat ik tijdens de lunch te vertellen dat ik het hele weekend rugby had gekeken, iedereen keek echt van
pi_53905492
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 12:48 schreef MissX het volgende:
Ik kijk thuis, ik ken verder niemand die Rugby leuk vindt. En om nou in m'n eentje in de pub te gaan zitten. Afgelopen maandag zat ik tijdens de lunch te vertellen dat ik het hele weekend rugby had gekeken, iedereen keek echt van
Ik zie dat je in Amsterdam woont. Als je naar Mulligans (aan de Amstel 100) of naar Coco's Outback gaat (Thorbeckeplein) kom je genoeg mensen tegen. Over het algemeen zijn de mensen heel sociaal en staan ze altijd open voor een praatje. En ik zal niet meer zo vervelend doen over Zuid Afrika

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2007 12:59:31 ]
pi_53905519
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 12:24 schreef Ambivalent het volgende:
Wie gaat er nog meer vanavond in de pub kijken? Het zal hier in Utrecht wel afgeladen vol zijn
Waar ga je heen in Utrecht? Mick O'Connols of O'Leary's (bij de molen)? Ik zit zelf vaak in de eerste, omdat de tweede eigenlijk iets te ver weg is.
pi_53905546
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 12:33 schreef Leatherface het volgende:
Ik gok op een finale tussen Les Bleus en die Springbokke.

Maar toch blijft mijn meeste sympathie uitgaan naar de Argentijnen.

Een finaleplaats zou de ultieme lange neus zijn naar de internationale rugbygemeenschap.
Inderdaad, het is een catastrofale fout van de IRB dat ze de Poema's geen jaarlijks toneel geven om hun kunsten op te vertonen. Zo maken ze wel meer fouten, bijvoorbeeld door het WK van 2011 toe te wijzen aan Nieuw-Zeeland en niet aan de andere serieuze kandidaat Japan. Zo kun je de sport nooit in de breedte uitbouwen en dat is erg jammer. Zoveel gemiste kansen
pi_53905689
Dit is trouwens het WK lied van dit toernooi. En eigenlijk ook het lied van alle vorige toernooien, want ze hebben blijkbaar altijd hetzelfde: http://nl.youtube.com/watch?v=RojXhrFjjM4

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2007 13:13:50 ]
pi_53905745
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad, het is een catastrofale fout van de IRB dat ze de Poema's geen jaarlijks toneel geven om hun kunsten op te vertonen. Zo maken ze wel meer fouten, bijvoorbeeld door het WK van 2011 toe te wijzen aan Nieuw-Zeeland en niet aan de andere serieuze kandidaat Japan. Zo kun je de sport nooit in de breedte uitbouwen en dat is erg jammer. Zoveel gemiste kansen
Inderdaad.

Japan kan een interessante nieuwe markt zijn voor rugby. Ze hebben daar uitstekende faciliteiten, infrastructuur, voldoende geld en bovendien veel inwoners (dus veel potentiële fans). Japan doet nu al regelmatig mee aan WK's. Als ze het zelf zouden mogen organiseren, kan dat het land misschien een zetje geven om beter te presteren en neemt het enthousiasme wellicht ook toe. Al blijven in Japan baseball en sumo worstelen het populairst en zal het moeilijk worden voor rugby om met die sporten te concurreren.

Maar WK's in 'nieuwe markten', daar ben ik hartstikke voor. De IRB zal in de toekomst echt eens haar horizon moeten verbreden naar landen als Japan, Argentinië, maar misschien ook wel Italië, Spanje, Duitsland of Oost-Europa.

Ik ben allesbehalve een Blatter-fan, maar ik vind zijn laatste opmerking over een open markt voor het houden van WK's wel een goeie. Als de IRB nou ook eens dat voorbeeld gaat volgen.

Je kunt moeilijk alle WK's laten roteren tussen Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Nieuw Zeeland of Zuid-Afrika.
pi_53905930
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:19 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Inderdaad.

Japan kan een interessante nieuwe markt zijn voor rugby. Ze hebben daar uitstekende faciliteiten, infrastructuur, voldoende geld en bovendien veel inwoners (dus veel potentiële fans). Japan doet nu al regelmatig mee aan WK's. Als ze het zelf zouden mogen organiseren, kan dat het land misschien een zetje geven om beter te presteren en neemt het enthousiasme wellicht ook toe. Al blijven in Japan baseball en sumo worstelen het populairst en zal het moeilijk worden voor rugby om met die sporten te concurreren.

Maar WK's in 'nieuwe markten', daar ben ik hartstikke voor. De IRB zal in de toekomst echt eens haar horizon moeten verbreden naar landen als Japan, Argentinië, maar misschien ook wel Italië, Spanje, Duitsland of Oost-Europa.

Ik ben allesbehalve een Blatter-fan, maar ik vind zijn laatste opmerking over een open markt voor het houden van WK's wel een goeie. Als de IRB nou ook eens dat voorbeeld gaat volgen.

Je kunt moeilijk alle WK's laten roteren tussen Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Nieuw Zeeland of Zuid-Afrika.
Wat dat betreft pakken ze het in de voetballerij inderdaad slimmer aan. Bij de FIFA denken ze als het ware 'out-of-the-box', bijvoorbeeld door in 1994 het WK voetbal te laten organiseren door de VS, wat ook geen voetballand is. Dat durven ze bij de IRB nog niet, maar ik hoop wel dat die mentaliteit er ooit nog komt, anders zal de rugbysport nooit groeien.
pi_53906055
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat dat betreft pakken ze het in de voetballerij inderdaad slimmer aan. Bij de FIFA denken ze als het ware 'out-of-the-box', bijvoorbeeld door in 1994 het WK voetbal te laten organiseren door de VS, wat ook geen voetballand is. Dat durven ze bij de IRB nog niet, maar ik hoop wel dat die mentaliteit er ooit nog komt, anders zal de rugbysport nooit groeien.
Het zal nodig zijn, om de sport te laten groeien.

Ik vind het al bemoedigend dat het niet louter meer een sport van the commonwealth en Frankrijk is. Landen als Italië, Argentinië, Portugal, Georgië, Roemenië enzovoorts doen tegenwoordig ook enthousiast mee. Dat is een signaal dat de sport aanslaat en daar moet dus iets mee gedaan worden.

In Argentinië is de sport momenteel hot en bovendien lijkt het land er economisch ook weer bovenop te komen. Ik hoop dat het zich kandidaat stelt voor een WK en dat de IRB toehapt.

Maar Italië zit ook al een aantal jaartjes in de 6 nations en wordt stapje bij beetje beter. Daar is men ook meer dan capabel om zo'n groot toernooi te houden. Ik zou dan denken, doe er iets mee!

Wellicht kun je in Spanje en Portugal de sport ook populair maken door er een WK te houden (eventueel beide landen als co-host). En met wat optimisme kun je in Duitsland en Oost-Europa ook interessante nieuwe markten zien.

Je moet buiten het vertrouwde kringetje stappen om een sport te laten groeien.
pi_53906081

pi_53906125
Chabal, mooie kerel inderdaad.

Die blik richting de All Blacks na de Haka vergeet ik nooit meer.
pi_53906403
Chabal is een mooie vent, maar sinds dit moment kan ik hem toch echt niet serieus meer nemen hoor
pi_53906742
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:45 schreef Leatherface het volgende:
Chabal, mooie kerel inderdaad.

Die blik richting de All Blacks na de Haka vergeet ik nooit meer.
pi_53906765
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:01 schreef knnth het volgende:
Chabal is een mooie vent, maar sinds dit moment kan ik hem toch echt niet serieus meer nemen hoor
pi_53906806
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[ afbeelding ]

Lijkt me echt enorm irritant spelen met die lange haren. Lijkt me dat er flink aan wordt getrokken in rucks en moles
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:34:49 #182
7889 tong80
Spleenheup
pi_53909939
Iemand een idee of ie op TV5 wordt uitgezonden ?

pi_53909969
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 17:34 schreef tong80 het volgende:
Iemand een idee of ie op TV5 wordt uitgezonden ?

De vorige kwartfinale met Frankrijk was live op Tv5.

Lijkt me wel dus.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 17:38:28 #184
7889 tong80
Spleenheup
pi_53909998
Daarom vraag ik het me ook af.

pi_53910475
TV5 zendt vandaag, morgen, vrijdag en de finale uit!
pi_53910591
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:12 schreef knnth het volgende:
Mooi.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:06:17 #187
7889 tong80
Spleenheup
pi_53911454
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:12 schreef knnth het volgende:
Mooi kan ik genieten vanavond

zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:28:59 #188
182969 Luftwaffles
Ha Ha Ha ! Internets
pi_53913012
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 12:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik zie dat je in Amsterdam woont. Als je naar Mulligans (aan de Amstel 100) of naar Coco's Outback gaat (Thorbeckeplein) kom je genoeg mensen tegen. Over het algemeen zijn de mensen heel sociaal en staan ze altijd open voor een praatje. En ik zal niet meer zo vervelend doen over Zuid Afrika
Tara (zit aan het Rokin) kan ook nog. De laatste paar keren dat ik er zat zaten er een hoop Fransen van de gezellige variant. Alleen ik heb nu een flinke oorontsteking dus even geen pubs voor mij.
pi_53914003
Leuke wedstrijd en heel veel allez op TV5
Hell To The Liars
pi_53914051
Gaat lekker gelijk op - was na 5 minuten al leuker dan Roemenie-Nederland.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:20:37 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53914085
5-6 inmiddels voor de fransen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:23:12 #192
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_53914138
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 21:19 schreef SCH het volgende:
Gaat lekker gelijk op - was na 5 minuten al leuker dan Roemenie-Nederland.
Dat je nog wedstrijden van het Nederlands elftal kijkt zeg

Klein puntje, wie heeft er een linkje met spelregels? Meeste dingen snap ik zoals het achteruit gooien en hoge en lage tackles e.d. Maar de kleine detail-regels, over het hoe en wat van een scrum bijvoorbeeld, hoe zit dat allemaal?

Voor de tussentijd heb ik niet echt een favoriet in deze wedstrijd, morgen komen de Bokke pas
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_53914140
In het commentaar zit steeds iets van een woordje als 'hollandais' - viel me vorige week ook al op. Waar gaat dat over?
pi_53914215
quote:
De tien basisregels van het rugby

De spelers mogen rennen met de bal in de handen. Schijnbewegingen en snelheid zijn je wapens.
De bal mag alleen naar achteren worden gegooid. De ovale vorm vereist de juiste pass-techniek.
De speler met de bal mag getackeld worden. Dat mag overigens alleen met de armen.
Lichte overtredingen zoals het laten vallen van de bal of een pass naar voren worden bestraft met een SCRUM. In de scrum staan de 8 voorwaartsen in een bepaalde formatie. De twee groepen van 8 voorwaartsen strijden om de bal die in het midden van de scrum wordt ingegooid.
Als de bal uit gaat wordt een line -out geformeerd. De bal wordt tussen twee rijen spelers in het midden gegooid.
Zware overtredingen zoals het praten tegen de scheidsrechter of buitenspel worden bestraft met een penalty. Bij een penalty moet de tegenstander 10 meter achteruit. En als je in de buurt van de palen bent mag je ook op de palen schieten. Dat levert 3 punten op.
Buitenspel: als je achter de bal blijft sta je over het algemeen niet buitenspel.
Niet alleen bij de tackel doe je leuke contacten op. Ook bij een MAUL maak je contact. Je botst tegen een speler en draait je lichaam in. Je wacht op hulp van een maatje als de tegenstander je vastpakt. Soms krijg je een kluwen spelers die duwen en trekken om de bal te krijgen. Als de bal in dezelfde situatie op de grond komt spreek je van een RUCK.
Je mag de bal schoppen. Soms is dat handig als je in de verdediging staat. Maar uiteraard leidt het meestal tot balverlies.
Behandel de tegenstander en de scheidsrechter met respect.
pi_53914598
Zo, begon daar iemand een minuut te laat aan de wedstrijd, wat een try

Frankrijk is wel vele sterker, we gaan het zien zo!
pi_53914613
Meestal verliest de sterkste ploeg op dit tournooi.

Ik weet niet zo goed voor wie ik moet zijn.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:53:05 #197
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53914663
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 21:50 schreef SCH het volgende:
Meestal verliest de sterkste ploeg op dit tournooi.

Ik weet niet zo goed voor wie ik moet zijn.
kan dat?

In dit geval geen twijfel over mogelijk.
Frankrijk - Engeland in rugby staat voor mij gelijk aan
Duitsland - Nederland bij voetbal.
... ♥ ik mis je ♥
pi_53914822
Wilko's schoen begint iets meer warm te lopen.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:38:21 #199
65997 Oldbie
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:39:15 #200
65997 Oldbie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')