abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53916433
Wat is rugby toch een heerlijke sport!
pi_53916459
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 23:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat is een home nation

Engeland en de andere Commonwealth-landen?
Commonwealth, dat is zo'n beetje de hele wereld behalve wat de Spanjaarden hebben veroverd

Maar, wat SNArky zegt dus
pi_53916519
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 23:21 schreef knnth het volgende:

[..]

Commonwealth, dat is zo'n beetje de hele wereld behalve wat de Spanjaarden hebben veroverd
Ja, ok.

Maar daarvan zijn er maar een klein aantal echt goed in rugby he?
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:25:51 #229
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53916562
Wil-kin-son! Wat een held, hij flikt het gewoon wéér!!! Die man was al God in Engeland ondanks al zijn blessureleed, maar nu is hij volgens mij echt boven iedereen uitgestegen.

Qua match was het wel spannend, Frankrijk zette Engeland goed onder druk, maar kon er niet door komen. Wilkinson was weer eens dodelijk bij de kansen die hij kreeg. (die kick op de paal was ook spectaculair!)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53916572
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 23:20 schreef Girth het volgende:
Wat is rugby toch een heerlijke sport!
Geweldig ja. Heerlijk om die passie te zien.
pi_53916640
Ik denk dat ik trouwens nu wel begrijp waarom ik nooit zo voor Australie was.

Toen ik me in rugby begon te verdiepen, waren de Wallabies zeg maar de Duitsers van het rugby. De uitgesproken toernooiploeg.

NZ heeft dan meer een soort van Latijns-Amerikaans achtige flair, maar dan met een stuk minder titels.

Maar de Aussies doen het nu wat minder en dan ebt dat gevoel ook wat weg bij mij.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:31:00 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53916678
Finale wordt ook bij de live uitgezonden bij de NOS
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:31:39 #233
7889 tong80
Spleenheup
pi_53916688
De finale zaterdagavond live bij de NOS

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:32:04 #234
7889 tong80
Spleenheup
pi_53916702
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 23:31 schreef borisz het volgende:
Finale wordt ook bij de live uitgezonden bij de NOS
de

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53916712
Raar dat de finale niet op zondag is.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:42:10 #236
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53916975
Vond het erg spannend, maar zie toch liever een wedstrijd met meer try's. Frankrijk liet het imho op het eind wel liggen met een paar belabberde doelpogingen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_53917730
http://www.youtube.com/watch?v=3yWJsW5WN5Y

Kenny Rogers supports england!
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
pi_53917770
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 23:14 schreef knnth het volgende:
Ik weet niet of er ook jongensboeken zijn over rugby, maar het toernooi van Engeland begint er verdacht veel op te lijken. Erg gaaf. Toch mooi weer een home nation in de finale
Veel support zal er niet zijn vand de andere home-nations... vele die de engelse haten merk ik hier in england.
Alleen de engelsen die echt achter ze staan
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  zondag 14 oktober 2007 @ 00:12:43 #239
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53917802
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:11 schreef Mr. Orange het volgende:
Veel support zal er niet zijn vand de andere home-nations... vele die de engelse haten merk ik hier in england.
Alleen de engelsen die echt achter ze staan
Klopt, zoals ik in het vorige topic zei: Engeland, het Duitsland van de UK
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_53917878
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:12 schreef Mark het volgende:

[..]

Vorige topics heb ik niet gezien...
pi_53918163
ENGLAND!!! ENGLAND!!!

Toch weer naar de finale. Ik heb letterlijk een Engelsman zien staan huilen in de pub. De wedstrijd zelf was redelijk saai moet ik zeggen, en dat is te danken aan de sterke verdediging van zowel Engeland als Frankrijk. Op die manier kregen beide teams niet veel kansen. Echter, omdat de pub afgeladen vol was met Engelsen, Fransen en Nederlanders was de sfeer echt geweldig. Het was zo druk dat er op een gegeven moment letterlijk niemand meer bij kon. Ik heb de hele wedstrijd droog gestaan omdat ik de bar niet kon bereiken.

En toch weer Wilkinson he, wat een held! Die bal op de paal was al ontzettend jammer, maar die dropgoal op dat moment was echt geweldig! En Jason Robinson. In de pouleronde dacht ik dat z'n hamstringblessure het einde van z'n carriere zou betekenen, maar moet je nu toch weer eens kijken hoe geweldig die man kan rennen. Het tikje van Joe Worsley waardoor Frankrijk een zekere try mistte was ook zeker een van de hoogtepunten van de wedstrijd!

Ik ben blij! Morgen hopelijk een mooie pot tussen Zuid Afrika en Argentinie! Hup Argentinie zeg ik alvast. Oh man, als de Poema's in de finale komen zou ik het niet heel erg vinden als Engeland die wedstrijd zou verliezen (wel een beetje erg ).
pi_53918199
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:12 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik vind de Fransen juist echte 'Duitsers'. Je speelt 80 minuten rugby en in de laatste minuut wint Frankrijk. Kijk maar naar Ierland, dat twee keer verloren heeft van de Fransen in de laatste minuut tijdens de afgelopen Six Nations (direct en indirect bedoel ik dan). Daar was ik nu ook wel een beetje bang voor, maar gelukkig kwam er op het eind geen try meer!
pi_53918235
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:10 schreef Mr. Orange het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=3yWJsW5WN5Y

Kenny Rogers supports england!
Grappig hoe zo'n redneck uit Texas over rugby praat. Volgens mij heeft hij geen idee waar hij het over heeft. Ach, het blijft wel grappig
  zondag 14 oktober 2007 @ 00:42:33 #244
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53918365
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind de Fransen juist echte 'Duitsers'. Je speelt 80 minuten rugby en in de laatste minuut wint Frankrijk.
Het gaat niet om de manier van spelen, maar om het feit dat iedereen ze graag ziet verliezen, omdat ze een hekel aan het land hebben.
Dommage arachide-fromage
pi_53918715
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:42 schreef Mark het volgende:

[..]

Het gaat niet om de manier van spelen, maar om het feit dat iedereen ze graag ziet verliezen, omdat ze een hekel aan het land hebben.
Als je het zo bekijkt klopt het misschien wel, al is de haat van de Wales supporters voor het Engelse rugbyteam iets bijzonders, ik denk dat zelfs de Nederlandse haat voor het Duitse voetbalteam daar een beetje mee in het niet valt. En toch mooi dat er bijna nooit problemen zijn bij het rugby

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2007 01:05:35 ]
  zondag 14 oktober 2007 @ 01:12:03 #246
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53918828
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 01:05 schreef Nielsch het volgende:
En toch mooi dat er bijna nooit problemen zijn bij het rugby
Zeker, daar kunnen die voetballers nog een voorbeeld aan nemen!
Dommage arachide-fromage
pi_53919126
Wat een verrassing van Engeland. Opnieuw verrassen ze me compleet.
pi_53919164
Jeetje, we gaan al naar het vierde topic toe! Dat gaat lekker. Ik ga het WK wel missen zeg, die schitterende avonden in de pub, die mooie wedstrijden die ik hier op de computer en op tv heb gezien, de emotie, de sfeer, de fans, alles eromheen is gewoon geweldig! Helaas is het na volgend weekend over.
pi_53919187
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 23:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat is een home nation

Engeland en de andere Commonwealth-landen?
Een home nation dat tijdens het Six Nations toernooi alle drie de andere home nations verslaat wint ook de zogenaamde Triple Crown. Italie en Frankrijk kunnen de TC dus niet winnen en doen ook niet mee. Afgelopen Six Nations heeft Ierland de TC gewonnen omdat ze zowel Engeland, Schotland als Wales hadden verslagen. Een home nation kan in theorie ook het Six Nations toernooi winnen, maar niet de Triple Crown.
  zondag 14 oktober 2007 @ 01:47:26 #250
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_53919192
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 01:42 schreef Nielsch het volgende:
Helaas is het na volgend weekend over.
Ach, dan gaan we weer toeleven naar de Six nations

Schema: http://www.rbs6nations.com/fixtures2008.htm

Planning is voorlopig het bezoeken van Wales - Schotland
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')