quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:34 schreef Fallen het volgende:
ow, euh... na 2 jaar gestopt te zijn mag ik weer uit de lijst.
Iets met studieproblemen, relatieproblemen en algeheel kut-gevoel in combinatie met dan soms te veel in de kroeg gaan hangen, zijn mij iets te veel geworden.
Ik stop ergens deze maand wel weer. Hopelijk dan weer langer dan 2 jaar..![]()
Als ik zo in dat 6 maanden lijstje kijk staan er een paar in van meer dan een jaar btw?quote:
quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:30 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Als ik zo in dat 6 maanden lijstje kijk staan er een paar in van meer dan een jaar btw?
Hm ja dat is ook wel weer zo. Misschien een kopje "Onbekend" maken of zo? Nou ja, het maakt ook niet uit eigenlijk.quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Tsja, die reageren niet meer, dus niemand weet of ze nog gestopt zijn. En dat is maar goed ook, anders sta ik nog niet bovenaan op 7-11-08.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
zonde zeg.maar goed, je bent eruit.
Je staat erbij, succes.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
Sinds 23 september gestopt.
Sweet, al weer bijna 3 jaar.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:09 schreef DarkElf het volgende:
Vervolg van Fok!kers stoppen met roken, deel 46
Meer dan 1 jaar gestopt:
Grrrrrrrr (1 november, 2004)
Psstquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:03 schreef Fallen het volgende:
[..]
![]()
![]()
Damn.. het begint een beetje in te zinken.. ik was 2 jaar gestopt.. (2 JAAR!!) *zucht*
Okay, vanaf 8 oktober stop ik. Nog een weekje aanmodderen... meld me wel weer als het zo ver is.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:56 schreef Lips het volgende:[afbeelding]
Jaaaa, vandaag is het dan zo ver!!!! Ik mag een plaatsje opschuiven!!!
Opgeschoven!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:56 schreef Lips het volgende:[afbeelding]
Tof. Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:56 schreef Lips het volgende:[afbeelding]
Omdat je:quote:
Zet hem op Crossover!!quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:02 schreef crossover het volgende:
Het begint nu toch wel moeilijk te worden
Tegen nuchtere redenering kan eigenlijk niemand opquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:42 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mijn ervaring is dat niet het stoppen het moeilijkste is, maar oprecht de beslissig nemen om te stoppen, dat is moeilijk. Als je er zelf niet 100% achter staat, dan lukt het niet. Je zegt gewoon op een gegeven moment tegen jezelf: nu stop ik, en rook ik niet meer. En dan doe je dat. En dan ben je gestopt.
Geen centje pijn hier.
---
Ik zie net dat die site hierboven precies zegt wat ik ook bedoelde.
Ik heb me er al weer afgehaaldquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:52 schreef schatje het volgende:
Succes crossover, je staat in de lijst.
prima hoorquote:Op maandag 8 oktober 2007 14:17 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik heb me er al weer afgehaald
Hier zitten toch geen moraalridders hoop ik?
Ik rookte flink, stopte toen (pleisters, toestanden en mood swings) en na 8 maanden was ik er weer aan verslingerd. Ik ben toen geminderd en toen ik daarna stopte ging het zoveel makkelijker (gewoon gestopt, zonder iets en ook geen rare mood swings ofzo)quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:27 schreef crossover het volgende:
De vorige keer dat het me een paar dagen lukte kwam het uit een opwelling. Toen had ik opeens zo'n moment dat ik er niks meer te maken mee wilde hebben. Ook was het toen vakantie.
En ik heb nogal last van stress op school. Ik ben wel sterk aan het minderen en dat voelt al wel goed
Werken die pleisters eigenlijk? Zijn er sowieso hulpmiddelen die helpen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:31 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ik rookte flink, stopte toen (pleisters, toestanden en mood swings) en na 8 maanden was ik er weer aan verslingerd. Ik ben toen geminderd en toen ik daarna stopte ging het zoveel makkelijker (gewoon gestopt, zonder iets en ook geen rare mood swings ofzo)Ben nu 15 maanden gestopt, dus voor mij heeft minderen wel gewerkt. Misschien voor jou ook
die pleisters werken wel degelijk, ware het niet dat ik er allergisch op reageerde (grote hele warme rode plekken onder de pleisters).quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:38 schreef crossover het volgende:
[..]
Werken die pleisters eigenlijk? Zijn er sowieso hulpmiddelen die helpen?
En Alan Carr, werkt zijn methode? Zolang ik rustig thuis zit is er niet veel aan de hand, dan rook ik maar heel erg weinig (3/4 sigaretten op een dag). Dat komt ook omdat ik ervoor naar buiten moet. Maar als ik op school ben rook ik op elk mogelijk moment
En ik ga binnenkort ook op kamers, daar mag ik wel binnen roken, dus ik maak me daar ook een beetje zorgen om. Want ik weet, zodra ik de kans heb om te roken, rook ik.
Ja retorische vraag natuurlijkquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ach, bekijk het dan zo: stel dat je een leuke chick mee naar huis neemt en dat ze afknapt zodra jij je deur opentrekt. Who would want that?
sterkte met dit enorme verlies ziggy.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Haal mij maar uit de lijst (stond er sinds februari in).
Pa paar weken terug overleden, stress, aan de sigaren gegaan, mee gaan roken met anderen en nu dus een pakje sigaretten gekocht. Nieuwe stopdatum volgt nog.
Sterkte.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Haal mij maar uit de lijst (stond er sinds februari in).
Pa paar weken terug overleden, stress, aan de sigaren gegaan, mee gaan roken met anderen en nu dus een pakje sigaretten gekocht. Nieuwe stopdatum volgt nog.
Da's toevallig, ik ben ook op 23 september gestopt!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
Sinds 23 september gestopt.
Herkenbaar DE. Ik had al tijdje stopplannen, maar niet echt concreet. Op gegeven moment drukte ik een peuk uit en dacht: jesus, ik ben gek. wat moet ik met die teringdingen. En sinds de tijd ben ik nu rookvrij!quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:42 schreef DarkElf het volgende:
maar ja als ik zo om me heen kijk naar de mensen die gestopt zijn, inclusief mezelf: je bent er op een gegeven moment gewoon echt klaar mee om de een of andere reden (kan voor iedereen anders zijn) en dan lukt het ineens stukken beter om te stoppen.
Ja maar de dag daarna zet je die plannen toch vaak weer aan de kant?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:43 schreef thaduck het volgende:
[..]
Herkenbaar DE. Ik had al tijdje stopplannen, maar niet echt concreet. Op gegeven moment drukte ik een peuk uit en dacht: jesus, ik ben gek. wat moet ik met die teringdingen. En sinds de tijd ben ik nu rookvrij!
Ja dat is me ook wel eens gebeurt maar nu dus niet, niet als je het echt zat bent en echt het gevoel hebt: dit wil ik niet meer. Iig zo ging het niet bij mij vorig jaar (en ook dus niet bij anderen die ik ken). Ik wilde wel al een tijdje stoppen maar eerst wilde ik nog meer minderen, en dan volgende week maandag stoppen, of de eerste van de volgende maand en toen bedacht ik me: wat een onzin, dat zijn gewoon smoesjes. Zo stop ik nooit.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:11 schreef crossover het volgende:
[..]
Ja maar de dag daarna zet je die plannen toch vaak weer aan de kant?
Zo gaat het bij mij dan, een of twee dagen later boeiend me die plannen niet meer zo veel. Had je hier geen last van?
Aye, dat was eigenlijk een beetje mijn statement met puntje 1, dat je met een drugsverslaving te maken hebt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Goede tips, Thrackan.
Ik wil er nog 1 ding aan toevoegen: laat je niet foppen door je eigen lichaam. Iedereen die stopt, komt het moment tegen dat hij denkt er compleet vanaf te zijn. Ik denk dat je er nooit compleet vanaf bent, maar dat je lichaam je op een gegeven moment het gevoel geeft nooit meer verslaafd te kunnen raken.
Yup. je kan er nooit prat op gaan dat het veilig is om er maar een paar te roken. Dat heb ik deze week wel gemerkt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:49 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Het blijft gewoon gevaarlijk spul, dus afblijven!![]()
Succes.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag stop ik weer.
Succes met stoppen.quote:
quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:30 schreef ennuik het volgende:
Hee! Mag ik een stukje omhoog?
Hier alweer ruim 7,5 maand zonder!
Ik had wel verwacht al in het lijstje te staanquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:41 schreef thaduck het volgende:
[..]
Da's toevallig, ik ben ook op 23 september gestopt!
En het bevalt me heerlijk na 10 jaar roken!
Daar is het ook maandag voor.quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:44 schreef Meneermax het volgende:
Damn, wat duurt deze dag lang zeg!
Vind je ze echt elke keer lekker? Nooit problemen? Je hebt nooit spontaan een zwaar, sloom gevoel, prikkelige keel, verminderd concentratievermogen en/of een constant licht kloppende druk in je hoofd?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:18 schreef snarfbreda het volgende:
Ik zou het op zich wel willen maar sta er zelf nog niet genoeg achter denk, t'is gewoon ook zo lekker,
[ afbeelding ]
Dank, dank!quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:36 schreef crossover het volgende:
Knap dat je dan toch nog alles weggooit![]()
Je zou nog te maken kunnen krijgen met wat stemmingswisselingen, ook die zijn gevaarlijkquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:03 schreef Meneermax het volgende:
Zondagavond 22.30 laatste peuk gerookt. Heb het idee dat ik inmiddels de lichamelijke ellende achter de rug heb. Het zijn nu vooral de gewoonte-momenten waarop het even lastig is. Gegeten, kop koffie, zo, ff peuk. Oh, shit, nee, ik rook niet meer da's waar ook. Merk dat die doorgerookte keel zo 's ochtends als ik wakker werd al is verdwenen. Da's de eerste winst. Oh, ennuh:
Two days, 22 hours, 33 minutes and 16 seconds. 117 cigarettes not smoked, saving ¤ 21,16. Life saved: 9 hours, 45 minutes.
Hey eer-ik, wat jammer!! Kan me nog wel herinneren dat we vlak na elkaar zijn gestopt jaquote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:09 schreef eer-ik het volgende:
hoi.
Over 3 5 dagen een jaar gestopt.
als ik een maand geleden niet weer was begonnen
Nu pakje weer weggetieft, begin weer opnieuw met stoppen.
Poehee, nou kan ik eens tegen jou zeggen dat je het vol moet houden ipv andersom!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:09 schreef eer-ik het volgende:
hoi.
Over 3 5 dagen een jaar gestopt.
als ik een maand geleden niet weer was begonnen
Nu pakje weer weggetieft, begin weer opnieuw met stoppen.
Haha, jaquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:41 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Poehee, nou kan ik eens tegen jou zeggen dat je het vol moet houden ipv andersom!![]()
Nou ja, succes enz. en het boeit niet hoe lang je gestopt bent, zolang je maar gestopt bent!![]()
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:49 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
JA!!!
haha helemaal vergeten te melden dat ik al een jaar gestopt ben met roken
*schouderklop voor mezelf*
Goed bezig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:49 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
JA!!!
haha helemaal vergeten te melden dat ik al een jaar gestopt ben met roken
*schouderklop voor mezelf*
Zo, gestopt voor 2 jaar en nu weer bijna een maand? Ai ben je dan na 2 jaar net weer zo verslaafd?quote:Op zondag 4 november 2007 23:09 schreef Fallen het volgende:
@ Uniekhoorn:
Voor mij was/is dat juist de kick, sterker zijn dan de verslaving die dus zo heel erg bepalend is voor de dingen die ik deed. Maar ik vind het heel moedig dat je al zo ver bent.
Zelf ben ik nu ook 31 en rookte ook al zo'n beetje sinds m'n 15e. Ben één keer eerder gestopt geweest voor 2 jaar, zit nu weer bijna op een maand, na een heftige periode met daarbij ongeveer anderhalve maand weer roken.
Sommigen ervaren het stoppen als makkelijk, ik vond het de eerste keer verschrikkelijk. En moeilijk. Sterkte in elk geval. En succes!
Wow, tof!! Doe je goedquote:Op maandag 5 november 2007 00:13 schreef thaduck het volgende:
@uniekhoorn: het lijkt stom, maar op je werk zal je alleen maar trots zijn dat je gestopt bent denk ik! Ik wel in ieder geval, ik lach iedereen hard uit die nu in de kou moet gaan staan
Maar je moet er niet bang voor zijn, dat is nergens voor nodig. Je gaat niet dood van stoppen.
Overigens zit ik zelf nu op:
One month, one week, five days, 2 hours, 14 minutes and 6 seconds. 799 cigarettes not smoked, saving ¤ 159,61. Life saved: 2 days, 18 hours, 35 minutes.
Het voelt helemaal nog niet aan als zolang! Ben echt trots op mezelf dat ik het volhoud, zelfs bij vrienden die stug doorroken heb ik er weinig tot geen moeite mee. Best wel ok!
Thx voor compliment stukkie hierbovenquote:Op maandag 5 november 2007 16:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Nog steeds niet gerookt vanaf vrijdagavond.
Mijn man, die steunt me door in de garage te roken, dat vind ik lief van hem.. Hij heeft vandaag ook nog maar 3 peuken gehad trouwens.
Morgen werken, ben erg benieuwd hoe dat gaat. Ben al 3 dagen aan het kauwen op een plastic lollie dingetje, dat helpt wel. Straks maar lekker koken, dat is nu een bezigheidstherapie, groentes snijden
Ik dankt uquote:Op maandag 5 november 2007 12:14 schreef schatje het volgende:
Succes met stoppen Crafty-FoX, je staat in de lijst.
Ja, stoppen met roken is goed voor de productiviteit. En je spaart geld, dus de uren die je nu extra werkt kun je opnemen als je genoeg hebt om op vakantie te gaan. Ideaal toch?quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:33 schreef Sanne het volgende:
Ik ben van ellende vrijdag, op mijn vrije dag gaan werken, omdat ik thuis tegen de muren op vlieg als ik niet rook. Ik word er gek van, wil mezelf steeds belonen met iets waar ik vanaf wil. Dom dom dom!
Niet meer? Ben je ook gelijk van die meuk af!quote:Op woensdag 7 november 2007 07:52 schreef Sanne het volgende:
Wanneer zou je weer veilig een jointje kunnen opsteken?
Moet ik dan denken een weken of aan maanden?
Die sigaret doet me niet eens zoveel. Daar heb ik niet veel aan.
Wie is er zo lief om mij nog wat hoger in de lijst te zetten?quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:09 schreef DarkElf het volgende:
Meer dan 6 mnd gestopt:
Angel_of_Dth (7 november, 2006)
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 7 november 2007 18:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wie is er zo lief om mij nog wat hoger in de lijst te zetten?
Ik had ook de hele dag niet gerookt vandaag, eigenlijk zonder moeite, maar ik dacht net: fuck, peuken halenquote:Op woensdag 7 november 2007 18:50 schreef Darklight het volgende:
Ik ga ook stoppen, heb vandaag nog geen sigaret aangeraakt, tewrijl ik hier wel peuken heb liggen
Per 7 November dus, al heb ik het nu wel ff moeilijk, en zin in een peuk
Oh, wacht, dat kan ik zelft natuurlijk ookquote:Op woensdag 7 november 2007 18:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wie is er zo lief om mij nog wat hoger in de lijst te zetten?
quote:Op woensdag 7 november 2007 18:51 schreef eer-ik het volgende:
Oh, wacht, dat kan ik zelft natuurlijk ook
I'm on it
quote:Op woensdag 7 november 2007 10:08 schreef thaduck het volgende:
[..]
Niet meer? Ben je ook gelijk van die meuk af!
Als je het dan echt niet kan laten: koop een pijpje
quote:Op woensdag 7 november 2007 20:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Im still going strong.... Ik verbaas mezelf moet ik zeggen
Gisteren een paar flesje bier gedronken en toen viel het wel onzettend moeilijk!
Angel_of_Dth, gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Heb je alweer gerookt Eer-ik?
Succes Darklight !
Wow 2 jaar en dan nog soms zo moeilijk? Pff als ik daar aan denk dan zakt mijn moed me in mijn schoenen...quote:Op woensdag 7 november 2007 20:50 schreef Fallen het volgende:
[..]
![]()
Zeker met een partner die rookt (ook al is het in de garage/balkon/tuin... ).
Ik ben blij dat ik het de laatste paar dagen redelijk rustig heb gehad. Blijf het met momenten moeilijk vinden, maar toch ben ik vastbesloten om niet meer te roken. Ook niet na 2 jaar gestopt te zijn... (blijft bij mij dus een zwakke plek...).
Ik had ook verwacht dat ik tijdens het bier drinken er het meest moeite mee zou hebben, maar het viel mij juist wel mee.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Im still going strong.... Ik verbaas mezelf moet ik zeggen
Gisteren een paar flesje bier gedronken en toen viel het wel onzettend moeilijk!
Angel_of_Dth, gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Zijn wij tegelijk gestopt?quote:Op woensdag 7 november 2007 21:27 schreef scanman01 het volgende:
Ik ben nu precies een jaar geleden gestopt.
Ik heb gelukkig niks over gehouden aan mijn verslaving. Ook geen geld trouwens.quote:Destijds rookte ik er ongeveer 40 per dag, dus het moest maar eens afgelopen zijn. Om het wat makkelijker te maken ben ik menthol snoepjes en sportlife kauwgom gaan eten. Het viel me namelijk op dat de drang om te roken afneemt als ik zo'n snoepje had gegeten. Het werkte perfect. Eigenlijk alleen op dag 1 even moeite gehad. Daarna was het zonder moeite. Probleem is dat ik nu zo'n beetje niet meer zonder die snoepjes en kauwgom kan. Ik eet ze dus nog steeds de hele dag door. Het is suikervrij, dus echt slecht is het niet, maar nou moet ik eigenlijk ook nog even van die snoepjes/kauwgom gewoonte af.
1 |
Kijk, dit zijn de berichtenquote:Op vrijdag 9 november 2007 19:48 schreef KraZj het volgende:
pff bijna 2 maanden, koekje is et!! Als iedereen wist hoe makkelijk et was zouden er nu heelveel mensen stoppenGewoon de eerste week is ff rot geweest maar daarna een paar buien gehad waarbij mn wil om te stoppen vele malen groter was dan mijn drang na een sigaret
Wowquote:Op maandag 12 november 2007 12:13 schreef DaneV het volgende:
* DaneV kan met trots zeggen dat hij morgen 2 maanden gestopt is
Je denkt dat je er echt afblijft??quote:Op maandag 12 november 2007 22:20 schreef DaneV het volgende:
Goed!
Ik denk steeds minder aan het roken, en wanneer ik er wel aan denk is het vooral in positieve zin (blij zijn om er vanaf te zijn). Ik wordt ook beloond met een gavere huid en het fitnessen gaat me ook al een stuk makkelijker af!
Allemaal met een beetje van mezelf, en een beetje van Allen Carr![]()
Ik denkt het wel. Sterker nog: Ik weet het!quote:Op maandag 12 november 2007 23:28 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je denkt dat je er echt afblijft??
Pfff, ik moet nog een nieuwe hobby hebben, en die hobby moet sporten heten... Ik was al niet de dunste maar ben nu al een 1 kg aangekomen binnen een week, en dat kan dus echt niet.
Ik ga maar weer fietsen op de hometrainer, misschien dat ik wat conditie op kan bouwen...
quote:Op woensdag 14 november 2007 23:39 schreef grasmat het volgende:
haal mij er maar uit, ik ben een week geleden weer begonnen
Ik ben overigens al die tijd niet zwaarder geworden oid, ik begon wel meer te etenquote:De_Groentenboer (17 maart, 2007)
quote:Op donderdag 15 november 2007 06:43 schreef De_Groentenboer het volgende:
Volgens mij ben ik wel wat langer dan 2 maanden gestopt, aye?
[..]
Dat schijnt maar voor een beperkt groepje te werken... Maar je weet zelf het best wat je kan.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:24 schreef Lyzio het volgende:
Helpt het om als je begint met stoppen alleen in het weekend te roken, en doordeweeks niet of is dat een fabeltje?
Koop een bijl, zoek een boomstronk... Leef je uitquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Volgens mij wordt het steeds wat moeilijker... niet alleen voor mij maar ook voor mijn man
Ik wil hem niet meer kwaad doen, hij doet juist zo zijn best.... Iemand tips om niet zo stressvol en "agressief" te reageren?![]()
Been there, done that. Ik werd een feestjes/terrasjes/restaurant rookster. Briljant idee vond ikquote:Op vrijdag 16 november 2007 14:24 schreef Lyzio het volgende:
Helpt het om als je begint met stoppen alleen in het weekend te roken, en doordeweeks niet of is dat een fabeltje?
Ja best okay! IK denk echt zelden meer aan het roken. Ben wel benieuwd hoe ik ga reageren als ik weer in Nederland land 26 januari en het dan ook blijf vol houdenquote:
Wow!!quote:
Wrom?quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef King_of_Kool het volgende:
kben net weer begonnen godverdomme
Na hoe lang? en inderdaad waarom?quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef King_of_Kool het volgende:
kben net weer begonnen godverdomme
2 maanden, maar ik ben op stage in het buitenland en kmis me vriendin. En dat is zo erg geworden dat ik me vrienden er maar weer bij heb gehaald. Maar k'rook net weer een week. Hoe groot is m'n kans van slagen als ik morgen weer stopquote:Op zondag 25 november 2007 17:45 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Na hoe lang? en inderdaad waarom?
2 keer de helft.quote:Op zondag 25 november 2007 20:00 schreef King_of_Kool het volgende:
Hoe groot is m'n kans van slagen als ik morgen weer stop
waarom overmorgen en niet gewoon nu?quote:Op maandag 26 november 2007 22:16 schreef King_of_Kool het volgende:
Overmorgen ga ik na een week gerookt te hebben het maar weer proberen..
Suc6 !quote:Op maandag 26 november 2007 10:41 schreef Riann het volgende:
ik ben zaterDagavond om half 11 gestopt. Tot nu toe gaat het nog vrij goed
Ja: het werkelijk niet erg vinden dat je gestopt bent. Bij mijn vorige stoppoging reageerde ik net als een bloedhond maar deze keer (vanaf afg. donderdag) gaat het goed. Steeds als ik agressief dreig te worden ga ik voor mezelf nog eventjes na waarom ik gestopt ben. Dat zet ik af tegen waarom ik weer zou beginnen en ieder weldenkend mens komt dan tot de conclusie beter af te zijn zonder sigaretten. Waarom zou ik daar dan agressief van worden? Dan word ik eerder blij zelfs dat ik niet meer hoef te rokenquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:42 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat schijnt maar voor een beperkt groepje te werken... Maar je weet zelf het best wat je kan.
2 week, 2 hele week geen sigaret gehad... Blij? nee Gelukkig? nee
Pffff, wat is dit zwaar zeg. En om de spanning nog maar eens hoger te maken... we schuiven meubels overal en nergens want volgende week alles binnen verven... Dus als ik over een week nog niet rook, dan zal het nog wel eens kunnen lukken![]()
Volgens mij wordt het steeds wat moeilijker... niet alleen voor mij maar ook voor mijn man
Ik wil hem niet meer kwaad doen, hij doet juist zo zijn best.... Iemand tips om niet zo stressvol en "agressief" te reageren?![]()
Ow AOD, dit is DE valkuil!! trap er niet in, dat zal zo zonde zijn, al kan ik je zo goed begrijpen! Waaaaaaaaaaaaaaaah niet doen!!!quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb erg de neiging om maar weer te beginnen. Ik heb geen moeite die neiging te weerstaan, ik denk dat op dit moment de barrière om weer te beginnen groter is, maar ik heb nooit echt een reden gehad om te stoppen, dus vraag me wel eens af waarom ik niet weer gewoon zou beginnen.
En ja, het is slecht, vies enzo. Maar het boeit me op het moment eigenlijk geen moer. Het is namelijk ook lekker en ik heb er jaren best wel van genoten.
wel grappig ik lloop ook stage in et buitenland(ben ook hier gestop)quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:30 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik word en blijf altijd zo lang rusteloos en heb gewoon een tijd nergens zin in als ik ben gestopt. Maar ik weet wel dat je een voor jezelf sterk moment moet uitkiezen om te stoppen om er zo een beetje tegen te kunnen. En daar kan je naartoe werken.
dankje schatquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:12 schreef schatje het volgende:
Succes met stoppen Catch22-.
Je staat in de lijst.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:12 schreef schatje het volgende:
Succes met stoppen Catch22-.
Je staat in de lijst.
Precies. Hoe meer moeite het kost, hoe meer motivatie in principe.. maar jezelf niet gaan haten.. dan krijg je alleen maar zin in een peukquote:Op dinsdag 27 november 2007 18:45 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ow AOD, dit is DE valkuil!! trap er niet in, dat zal zo zonde zijn, al kan ik je zo goed begrijpen! Waaaaaaaaaaaaaaaah niet doen!!!![]()
Thanks JaZekerZIk probeer het ook heel erg maar die woede die opkomt is onterecht en zeker niet de moeite waard en dat besef ik me wel op dat moment maar ik moet dan nog een stapje verder gaan
Echt dan haat ik mezelf.... Ik hoop dat het ooit goed komt.. Zaterdag mag ik in het lijstje van een maand gestopt en ik ga zeker niet meer beginnen, heb hier al teveel moeite voor gedaan!
Exact de datum dat ik gestopt ben, in 2006. Ongelooflijk dat er al een jaar voorbij is.quote:Op woensdag 28 november 2007 01:25 schreef JaZekerZ het volgende:
22 november.. als in afgelopen donderdag
Gek genoeg, sommige mensen kunnen dat. Ik ken er een paar die maar een half pakje in de week roken, lees: Bij het uitgaan. Dat pakje ook gewoon een week laten liggen. En dat al tien jaar lang als het niet anders is.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:24 schreef Lyzio het volgende:
heb ik over nagedacht, maar dat lijkt me niet echt de manier...quote:
je staat erbij, heb morgen als startdatum erbij gezetquote:Op woensdag 28 november 2007 11:10 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik zal proberen me bevindingen te delen op het forum. Ook hoop dat een Mod mijn naam kan toevoegen in de lijst. Dan is dat weer een extra motivatie om te zorgen dat ik in die lijst blijf staan.
Dank je wel... Dan gaat de nachtmerrie toch echt beginnenquote:Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
je staat erbij, heb morgen als startdatum erbij gezet
nu moet je welquote:Op woensdag 28 november 2007 11:29 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Dank je wel... Dan gaat de nachtmerrie toch echt beginnen
Dat heb ik dus ook.Word ik 's nachts zeker vier vijf keer wakker.Volgens mij slaap ik veel minder diep en word door elk piepgeluidje weer wakker.Maar nu al sinds zaterdag vorige week 'clean'.quote:Op zondag 2 december 2007 11:22 schreef StarGazer het volgende:
Afgelopen woensdagavond om 23.50 mijn laatste peuk gerookt. Vond het wel weer eens tijd worden om te stoppen. Gelukkig de eerste 3 dagen redelijk goed doorgekomen. Alleen in vergelijking met de vorige keer dat ik gestopt was (duurde 4,5 maand uiteindelijk), slaap ik nu een stuk minder goed. Wordt nu vaak een aantal keer wakker per nacht. Maar ik voel me verder goed en ben er van overtuigd dat ik nooit meer zal roken
Ik wil niemand bang maken, maar ik slaap nog steeds slecht en ben er dus al meer dan een jaar af.quote:Op zondag 2 december 2007 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Een van afkickverschijnselen is inderdaad minder goed slapen. Gaat over
De fysieke afkickproblemen zijn al na een week of 3 verdwenen. Of zouden dat moeten zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 13:18 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik wil niemand bang maken, maar ik slaap nog steeds slecht en ben er dus al meer dan een jaar af.
Kan natuurlijk ook toeval zijn, geen idee.
Dat had ik gelukkig ook al toen ik nog rookte, en nu, na een jaar niet meer roken, heb ik het nog steeds. Vrij vervelend wel.quote:Op zondag 2 december 2007 12:44 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.Word ik 's nachts zeker vier vijf keer wakker.Volgens mij slaap ik veel minder diep en word door elk piepgeluidje weer wakker.Maar nu al sinds zaterdag vorige week 'clean'.
Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik daar last van had...quote:Op zondag 2 december 2007 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Een van afkickverschijnselen is inderdaad minder goed slapen. Gaat over
Hoera voor jouquote:Op zondag 2 december 2007 14:00 schreef TeChNo2 het volgende:
Nog 9 dagen... en dan mag ik bij de "een jaar gestopt-groep" hoera voor mezelf![]()
over iets minder dan een jaar zeg ik dat hopelijk ookquote:Op zondag 2 december 2007 14:00 schreef TeChNo2 het volgende:
Nog 9 dagen... en dan mag ik bij de "een jaar gestopt-groep" hoera voor mezelf![]()
Lukt het een beetje Riann??quote:Op zondag 2 december 2007 18:48 schreef Riann het volgende:
[..]
over iets minder dan een jaar zeg ik dat hopelijk ook
proficiat iig
Ja zelfs verbazingwekkend goed ik ben ook nog in geen enkele verleiding geweest. Er is deze hele week nog geen 1 moment geweest dat ik dacht aaah wat heb ik zin in een sigaret. Maar hiervoor toen ik dus volop rookte kon ik ook gewoon een dag zonder. Ik heb nooit drang gehad van ik heb nicotine nodig bibber bibber. Ik vond het gewoon lekker.quote:Op zondag 2 december 2007 19:18 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lukt het een beetje Riann??
Ik heb echt serieus al familieruzies gehad, zo onredelijk ben ik somsmaar stoppen met stoppen met roken is nog steeds geen optie.
quote:Op zondag 2 december 2007 17:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Oeh, mag ik een plaatsje omhoog?? Bij de maandstoppers?
Ik heb 23 jaar gerookt en nooit bruine vingers gekregen. Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar.quote:Op zondag 2 december 2007 22:38 schreef Ferrox het volgende:
hmm, ik twijfel om te gaan stoppen met roken, ben nu 17
ik rook nu 3/4 jaar, en ik begin steeds meer te roken
Ik heb afgelopen weekend beide avonden een pakje marlboro leeggerookt
en vanochtend waren mn wijs- en middelvinger geel/bruin van het roken
En een stem van een bejaarde, en omdat het toch wel duur is....
ik ga er es even een weekje over nadenken
Ik rookte uiteindelijk 4 pakjes zware van nelle per week. Heel veel, heel snel lijkt mequote:Op zondag 2 december 2007 22:43 schreef Ferrox het volgende:
Misschien omdat ik heel veel, heel snel heb gerookt?
Ik ben jaloers op jequote:Op maandag 3 december 2007 11:52 schreef Dropvetertje20 het volgende:
Mag ik naar de kwartaalstoppers?
Three months, one week, six days, 12 hours, 34 minutes and 22 seconds. 2110 cigarettes not smoked, saving ¤ 337,81. Life saved: 1 week, 7 hours, 50 minutes.
Nog steeds nergens last van gehad
done, gefeliciteerdquote:Op maandag 3 december 2007 11:52 schreef Dropvetertje20 het volgende:
Mag ik naar de kwartaalstoppers?
Three months, one week, six days, 12 hours, 34 minutes and 22 seconds. 2110 cigarettes not smoked, saving ¤ 337,81. Life saved: 1 week, 7 hours, 50 minutes.
Nog steeds nergens last van gehad
Ja maar daar hebben ze die moralistische gedachtes niet dat iedereen die rookt afzichtiglijk is en op de brandstapel moet. Net als Nederland een jaar of 10 geleden.quote:Op donderdag 6 december 2007 23:42 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik zit hier nu in Oostenrijk en het lijkt wel hoe zuidelijker en oostelijker je komt van Nederland, hoe meer er gerookt wordt. Hier kennen ze nog bijna nergens rookverboden.
Maar daarom roken ze niet minder daar, verbod heeft klaarblijkelijk niet geholpen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 08:33 schreef Riann het volgende:
in italie heb je toch zekers te weten een rookverbod in horeca gelegenheden.
Dat er in winkels gerookt werd, was in nederland volgens 10 jaar terug ook nog een doodnormale zaak. De computerwinkel waar ik werk had in ieder geval gewoon een asbak op de toonbank staan.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:14 schreef Riann het volgende:
ja in turkije ja afgelopen zomer geweest. Wij stonden in een winkeltje ze waren toen mijn vriend aan het helpen met een broek te kopen en ik en toen de vriendin van het broertje van toen mijn vriend die rookte ook en wij mochten daar gaan zittten en drinken en er stond een asbak en zo. Wij hadden echt zoiets in een kledingwinkel roken.
Dat hoeft natuurlijk niet, bij mij werkt een borrel dan ook altijd wel goed. Alleen als je aan het werk bent gaat dat niet zo makkelijk natuurlijkquote:Op vrijdag 7 december 2007 14:43 schreef Catch22- het volgende:
ja dat is wel kut. Daar zie ik wel tegenop, dat je in stressituaties waarschijnlijk je leven lang behoeftig naar een peuk blijft.
Zelfde probleem hier, maar gaat langzaam wel beter. Ben begonnen met wandelen in de avonduren (al is het maar 10 minuten). Werkt welquote:Op vrijdag 7 december 2007 13:04 schreef Thrackan het volgende:
Wat ik wél nog steeds merk, is dat ik nog niet gewend ben om daadwerkelijk met stress om te gaan. Weglopen was makkelijk, maar on-the-fly wordt het best wel pittig op mijn werk af en toe. Hopelijk vind ik daar nog eens wat voor.
Gewoon accepteren dat je het druk hebt en doorwerken is iets dat prima werkt. Je druk lopen maken werkt voornamelijk averechts. Dat zie ik op mijn werk ook veel, de mensen die het hardst roepen dat ze het zo druk hebben, die doen vaak het minste omdat ze aan iedereen staan uit te leggen waarom ze het zo druk hebben.quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:04 schreef Thrackan het volgende:
Wat ik wél nog steeds merk, is dat ik nog niet gewend ben om daadwerkelijk met stress om te gaan. Weglopen was makkelijk, maar on-the-fly wordt het best wel pittig op mijn werk af en toe. Hopelijk vind ik daar nog eens wat voor.
Ik heb hetzelfde probleem.De sigaret is gewoon een deel van je identiteit geworden.Ik ben nu twee weken zonder sigaret en het blijft moeilijk.Ik heb vooral in de kroeg bij een lekker koud biertje het verlangen naar een peuk.Maar je moet hard blijven.Succes.quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:33 schreef CyberTijn het volgende:
De gedachte van een sigaret krijg ik alleen nog niet uit m'n hoofd. Thuis achter de PC, op de bank, in de auto, na het eten, altijd spookt die sigaret nog door m'n hoofd. Ook heb ik nog steeds een onbehaaglijk gevoel, alsof ik echt iets mis wat ik altijd gehad hebt. Hopelijk wordt dit snel minder.
Kijk maar uit dat je geen hartaanval krijgt.quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:33 schreef CyberTijn het volgende:
Hier nog iemand die gestopt is![]()
Vanaf m'n 16e (ben nu 23) gerookt, tot op een gegeven moment 15 sigaretten per dag. De afgelopen weken begon ik last te krijgen van wazige pijntjes op m'n borst, kon niet echt plaatsen waar het vandaan kwam. Had wel zo'n vermoeden dat het wat met roken te maken moet hebben.
Afgelopen dinsdag avond had ik hier weer last van en besloten om per direct te stoppen met die rotzooi. Nu m'n 4e dag "clean" en voel me al een stuk beter als toen ik nog rookte! De gedachte van een sigaret krijg ik alleen nog niet uit m'n hoofd. Thuis achter de PC, op de bank, in de auto, na het eten, altijd spookt die sigaret nog door m'n hoofd. Ook heb ik nog steeds een onbehaaglijk gevoel, alsof ik echt iets mis wat ik altijd gehad hebt. Hopelijk wordt dit snel minder.
Een groter hart krijg je niet onder je riem, CyberTijn.quote:Op zondag 9 december 2007 03:36 schreef Morwen het volgende:
[..]
Kijk maar uit dat je geen hartaanval krijgt.
Goh als je probeert grappig te zijn sla je de plank flink misquote:Op zondag 9 december 2007 03:36 schreef Morwen het volgende:
[..]
"haha"quote:Op zondag 9 december 2007 03:36 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik ben een onderschat geniequote:Op zondag 9 december 2007 03:41 schreef bolivian het volgende:
[..]
Een groter hart krijg je niet onder je riem, CyberTijn.
Welkom en succes. Je staat in de lijst.quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:54 schreef Alec690 het volgende:
Gestopt op 10-12-2007. Gaat nog prima.
Helaas wel, maar als dat in de 3e week minder wordt ben ik tevreden en is er gelukkig iets om naar uit te kijkenquote:
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Asbestquote:De kans op het krijgen van asbestziekten is afhankelijk van de totale hoeveelheid ingeademde asbestvezels. De zogeheten cumulatieve blootstelling, met als eenheid vezeljaar, is het product van de blootstellingsconcentratie (uitgedrukt in vezels per kubieke centimeter) en de blootstellingsduur (in arbeidsjaar). Eén vezeljaar is dus 1 vezel per ml x 1 arbeidsjaar. Eén arbeidsjaar bestaat uit 240 werkdagen van 8 uur. Naarmate het aantal vezeljaren toeneemt, neemt ook de kans op asbestziekten toe.
Voor het blootstellingsniveau van asbest, waaronder er geen verhoogd risico op kanker of mesothelioom zou voorkomen, is er geen veilige grens. Eén ingeademde vezel kán dus al gezondheidsschade veroorzaken, zij het dat dit een te verwaarlozen risico is. Voor het krijgen van asbestose moet er minimaal 5 vezeljaar blootstelling aan asbest zijn geweest. Het relative risico op longkanker na blootstelling aan asbest is 3,5 [2].
Ik had dat van nature al, voordat ik ging rokenquote:Op dinsdag 11 december 2007 10:41 schreef JaZekerZ het volgende:
Ja Thrackan en King: inderdaad dat malen is erg irritant. Zit nu in de derde week en dat lijkt nu minder te worden. Maar ik ging na 1,5 week ongeveer vanalles in je hoofd halen om mezelf gestresst of down te maken waardoor je weer erg graag een sigaret wil. Ik zie het als een alternatieve tactiek van je verslaving om je weer aan het roken te helpen, op het moment dat het opmerkt dat je de eerste tactiek (lichamelijke kwaaltjes) de baas bent..
klinkt dat bekend?
Bij mij is dat nu minder.. maar dat geeft voor jou geen garanties wanneer het minder wordt, alleen dát het minder wordt.quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:45 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Helaas wel, maar als dat in de 3e week minder wordt ben ik tevreden en is er gelukkig iets om naar uit te kijken
silkquit.orgquote:Op dinsdag 11 december 2007 12:45 schreef Leonos het volgende:
Welk programmaatje is dat om te kijken hoelang je gestopt bent en hoeveel geld je bespaart?
misschien dat je in je onderbewustzijn toch stiekem wilt roken Maar als je dan weer wakker bent dan wil je het absoluut niet ook mede doordat je zwanger bent is dat een stok achter de deur net als bij mij is mijn spierziekte een stok achter de deur.quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:02 schreef k_i_m het volgende:
Oeh, mag ik naar de 6 maanden stoppers?. Ik droom nu trouwens regelmatig dat ik stiekem sta te roken ergens, terwijl ik overdag echt nergens last van heb? En dat na al die maanden? Raarrrr
.
donequote:Op dinsdag 11 december 2007 13:02 schreef k_i_m het volgende:
Oeh, mag ik naar de 6 maanden stoppers?. Ik droom nu trouwens regelmatig dat ik stiekem sta te roken ergens, terwijl ik overdag echt nergens last van heb? En dat na al die maanden? Raarrrr
.
hey kim! Top dat je gestopt bent, ik zit nu op de 2 maanden, 2 weken, 3 dagen ofzo dus je bent al verder dan mijquote:Op dinsdag 11 december 2007 13:02 schreef k_i_m het volgende:
.
Gek is dat he? Niet alleen heb je zelf behoefte aan een sigaret maar ook met het sociale aspect.quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:37 schreef Alec690 het volgende:
1 dag, 2 uur en 35 minuten gestopt momenteel. Heb ¤ 4,32 bespaart, normaal gesproken zou ik nu 21 sigaretten hebben gerookt in deze overbrugde periode.
Had net ff een kleine terugval, al mijn collega's gingen roken en ik ben gewend om automatisch mee te lopen. Heb mezelf tegen kunnen houden, heb even wat gedronken en even relaxt op Fok! gekeken.
Het schijnt minder te wordenquote:Op dinsdag 11 december 2007 20:13 schreef Alec690 het volgende:
Ja, dat is heel moeilijk. Ik mis het gezellige praatje, misschien dat ik een later stadium gewoon mee ga lopen. Nu kan ik dat nog niet, ben er te kort voor gestopt.
De beloning is inderdaad ook weg. Ik beloonde mezelf altijd met een sigaret, iedeeren pauze enzo. Nu is dat weg.
Vanavond is heel lastig, normaal ga ik weleens naar m'n buurjongen 's avonds om even gezellig wat te doen. Nu kan dat niet, aangezien ze allemaal roken. Dat moet gewoon even wachten nu.
Ik probeer mezelf te belonen op een aantal andere manieren: voornamelijk het idee van gezond zijn, conditie weer opbouwen enzo, maar om eerlijk te zijn boeit me dat nu ineens niet meer zoveel. ...
Nu concentreer ik me op het geld wat ik over heb, dat ik straks als niet-roken in de sportschool kan gaan beginnen en dat mijn huid er weer beter uit gaat zien.
Desondanks heb ik écht een klote, ziekig gevoel in mijn hele lichaam. Één hijs, en het is weg. Dat gaan we dus niet doen.
Nu dus ! hieperdepiep hoera voor mezelfquote:Op zondag 2 december 2007 14:00 schreef TeChNo2 het volgende:
quote:Op donderdag 13 december 2007 12:46 schreef DarkElf het volgende:
toch denk ik niet dat ik het me daarom afvroeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |