abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55189683
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:45 schreef Leonos het volgende:
Welk programmaatje is dat om te kijken hoelang je gestopt bent en hoeveel geld je bespaart?
silkquit.org
  dinsdag 11 december 2007 @ 13:02:37 #277
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55189782
Oeh, mag ik naar de 6 maanden stoppers? . Ik droom nu trouwens regelmatig dat ik stiekem sta te roken ergens, terwijl ik overdag echt nergens last van heb? En dat na al die maanden? Raarrrr .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_55190697
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:02 schreef k_i_m het volgende:
Oeh, mag ik naar de 6 maanden stoppers? . Ik droom nu trouwens regelmatig dat ik stiekem sta te roken ergens, terwijl ik overdag echt nergens last van heb? En dat na al die maanden? Raarrrr .
misschien dat je in je onderbewustzijn toch stiekem wilt roken Maar als je dan weer wakker bent dan wil je het absoluut niet ook mede doordat je zwanger bent is dat een stok achter de deur net als bij mij is mijn spierziekte een stok achter de deur.
  dinsdag 11 december 2007 @ 13:41:56 #279
14746 k_i_m
pi_55190728
Nee, ik hoef ook niet meer te roken. Ik vind die rooklucht die aan kleren hangt smerig, en ik heb een keer stiekem een trekje genomen waarna ik nog net niet moest kotsen en een half uur lang gehoest heb . Dus ik ben wel aardig genezen, al zeg ik het zelf .
In my life
Why do I smile
pi_55191146
quote:
done
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 11 december 2007 @ 18:22:54 #281
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_55197352
quote:
hey kim! Top dat je gestopt bent, ik zit nu op de 2 maanden, 2 weken, 3 dagen ofzo dus je bent al verder dan mij

Greetz,
Duck (ja, die uit de Tag )
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_55197685
1 dag, 2 uur en 35 minuten gestopt momenteel. Heb ¤ 4,32 bespaart, normaal gesproken zou ik nu 21 sigaretten hebben gerookt in deze overbrugde periode.

Had net ff een kleine terugval, al mijn collega's gingen roken en ik ben gewend om automatisch mee te lopen. Heb mezelf tegen kunnen houden, heb even wat gedronken en even relaxt op Fok! gekeken.
  dinsdag 11 december 2007 @ 19:51:18 #283
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_55199527
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:37 schreef Alec690 het volgende:
1 dag, 2 uur en 35 minuten gestopt momenteel. Heb ¤ 4,32 bespaart, normaal gesproken zou ik nu 21 sigaretten hebben gerookt in deze overbrugde periode.

Had net ff een kleine terugval, al mijn collega's gingen roken en ik ben gewend om automatisch mee te lopen. Heb mezelf tegen kunnen houden, heb even wat gedronken en even relaxt op Fok! gekeken.
Gek is dat he? Niet alleen heb je zelf behoefte aan een sigaret maar ook met het sociale aspect.
Ben nu bijna 6 week gestopt maar ik mis mijn collega-rokers best wel. Die kende ik toch het best blijkt wel.

Het gaat soms best goed, vandaag een lange vergadering, normaal had ik allang willen roken maar nu was ik allert en had er zin in. En dat is gelijkertijd iets wat ik mis: uitkijken naar een pauze of naar huis, lekker roken.
Heel dubbel allemaal.
Heb het vanavond best wel moeilijk eigenlijk, zo stom. Zoooooooooooooo'n zin in een lekker zelf gedraaid peukje
Maar ja, het enige wat je moet doen om te stoppen met roken is er gewoon niet 1 meer op te steken.
En het is totaal onbenullig dat je medelijden met jezelf hebt omdat je niet kan roken, bullshit... maar toch vind ik mijzelf nu behoorlijk zielig.
Vandaar ook deze lange tekst.
Ex-rokers, heel veel sterkte en succes... WE KUNNEN HET
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_55200264
Ja, dat is heel moeilijk. Ik mis het gezellige praatje, misschien dat ik een later stadium gewoon mee ga lopen. Nu kan ik dat nog niet, ben er te kort voor gestopt.

De beloning is inderdaad ook weg. Ik beloonde mezelf altijd met een sigaret, iedeeren pauze enzo. Nu is dat weg.

Vanavond is heel lastig, normaal ga ik weleens naar m'n buurjongen 's avonds om even gezellig wat te doen. Nu kan dat niet, aangezien ze allemaal roken. Dat moet gewoon even wachten nu.

Ik probeer mezelf te belonen op een aantal andere manieren: voornamelijk het idee van gezond zijn, conditie weer opbouwen enzo, maar om eerlijk te zijn boeit me dat nu ineens niet meer zoveel. ...

Nu concentreer ik me op het geld wat ik over heb, dat ik straks als niet-roken in de sportschool kan gaan beginnen en dat mijn huid er weer beter uit gaat zien.

Desondanks heb ik écht een klote, ziekig gevoel in mijn hele lichaam. Één hijs, en het is weg. Dat gaan we dus niet doen.
  dinsdag 11 december 2007 @ 20:17:11 #285
14746 k_i_m
pi_55200373
Ik ga trouwens wel eens mee naar buiten met mijn rokende collega's. Even meeroken, zoals ik het zelf maar noem Dan blijf je toch niet de hele dag duf achter je pc zitten.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 11 december 2007 @ 20:56:05 #286
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_55201504
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 20:13 schreef Alec690 het volgende:
Ja, dat is heel moeilijk. Ik mis het gezellige praatje, misschien dat ik een later stadium gewoon mee ga lopen. Nu kan ik dat nog niet, ben er te kort voor gestopt.

De beloning is inderdaad ook weg. Ik beloonde mezelf altijd met een sigaret, iedeeren pauze enzo. Nu is dat weg.

Vanavond is heel lastig, normaal ga ik weleens naar m'n buurjongen 's avonds om even gezellig wat te doen. Nu kan dat niet, aangezien ze allemaal roken. Dat moet gewoon even wachten nu.

Ik probeer mezelf te belonen op een aantal andere manieren: voornamelijk het idee van gezond zijn, conditie weer opbouwen enzo, maar om eerlijk te zijn boeit me dat nu ineens niet meer zoveel. ...

Nu concentreer ik me op het geld wat ik over heb, dat ik straks als niet-roken in de sportschool kan gaan beginnen en dat mijn huid er weer beter uit gaat zien.

Desondanks heb ik écht een klote, ziekig gevoel in mijn hele lichaam. Één hijs, en het is weg. Dat gaan we dus niet doen.
Het schijnt minder te worden Daar moeten we het mee doen... Lekker van je af typen kan ook heel veel helpen hoor Soms heb ik het gevoel dat ik hier teveel post maar ja, jammer dan, dan is dat weer van mijn lever

K-I-M ik sta ook wel eens half buiten het rokershok (buiten mogen we niet roken) maar dat praat toch niet zo lekker.
Ruim een half jaar gestopt! Good for you
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_55202664
quote:
Op zondag 2 december 2007 14:00 schreef TeChNo2 het volgende:
Nog 9 dagen... en dan mag ik bij de "een jaar gestopt-groep" hoera voor mezelf
Nu dus ! hieperdepiep hoera voor mezelf
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:57:15 #288
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_55205003
Kben ook ziekelijk down momenteel door die klote sigaretten. Maar als dat straks over is, is het alleen maar beter. Kwas hiervoor 2 maanden gestopt geweest en had toen een week weer gerookt. En om nu weer gestopt te zijn vreet erg aan m'n gemoedstoestand. Ook omdat het roken in de gezellige skihutten hier niet meer kan nu. Dat is echt een van de plekken waar je na het snowboarden gewoon een sigaret in de handen moet hebben. Gelukkig gaat het tot nu toe goed en kan ik het alleen nog bij een biertje houden. Maar kwens ook iedereen veel suc6 met stoppen.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  woensdag 12 december 2007 @ 08:38:33 #289
126795 Kaptein
Van de stoomboot
pi_55209328
Kwam maandagochtend via-via in dit topic terecht en ik heb eigenlijk van het ene op het andere moment besloten om te stoppen. Sowieso de laatste weken al weinig conditie (voor zover ik nog aan sport doe) en was er eigenlijk helemaal zat van.

Ik heb nog wel even die site doorgenomen (whyquit.com) en wat tips opgedaan. Als ik me wat slap voel of koppijn voel opkomen weet ik dat dit door mijn suikerspiegel komt en eet ik een mandarijn, of twee. Gezond toch? Verder iets regelmatiger gaan eten (ik kon voorheen ook tot 18.00 zonder ontbijt).

Resultaten tot nu toe: eindelijk weer normaal, diep inademen zonder te hoesten, vééél beter slapen en relaxter wakker worden en mijn kamer ruikt een stuk frisser. En geld overhouden!

Kortom: het bevalt tot nu toe! Alleen vanmiddag voor de eerste keer naar de kroeg, met m'n practicumgroep, waar zeker een paar rokers bij zijn. Als ik dat haal, dan heb ik er (nog meer) vertrouwen in.
Verbum domini lucerna pedibus nostris.
pi_55220263
Heb ontzettende zin in een peuk, maar besefte me net hoe teleurgesteld ik ben als ik hem toch ga roken. Niet doen dus.
  woensdag 12 december 2007 @ 18:29:46 #291
126795 Kaptein
Van de stoomboot
pi_55223360
Bijeenkomst met practicumgroep gehaald. Meerdere keren de neiging gehad te vragen om er eentje te draaien, maar elke keer dat het verstand er weer bij kwam toch niet gedaan. Dit gaat goed!
pi_55234437
Hoi
Met ingang van vandaag (13 december dus) stoppen met roken, na een 4tal maanden gerookt te hebben.
Redenen:
#1: Ik heb ooit met mn stomme kop (nouja zo stom?) is tegen mn neef (is m'n beste maat) gezegd dat ik zou stoppen als hij ook stopt. Raden wat hij nu doet, om dezelfde reden als mijn #2 !
#2: Een vriendin hebben. Van haar mag ik best roken, als het maar niet in haar buurt is (genoeg gelegenheid dus, school, thuis, met vrienden, uitgaan etc.) maar ze vind het natuurlijk leuker als ik het totaal niet doe.
#3: Ik heb vaak ook als ik een sigaret rook zoiets van wtf waarom rook ik en dan gooi ik m'n peuk weg terwijl die nog niet eens voor de helft op is.
Duss, heb nog stuk of 8 peuken, gooi ik morgenochtend op weg naar de trein in de brievenbus van een goede vriend van me uit de straat met een briefje erbij, en dan maar volhouden!

Zet mij er maar bij!
  donderdag 13 december 2007 @ 01:29:06 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_55234978
ik ben ook om nummer 2 gestopt hoor bijzonder slechte reden maar het was ff het duwtje. Heb mijn peuken ook aan een maat gegeven.

moet wel zeggen dat ik er echt weinig last van heb. komt misschien nog. Heb wel zin, maar niet zo'n behoefte. gister 2 joints gerookt met een vriendin, merkte gelijk dat er een vieze smaak aan mijn lippen hing en mijn handen stonken...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_55235459
Veel stoppers, et is een koekje succes! nog een week en dan zit ik alweer op een 3 maanden
pi_55236402
Ik heb gelukkig ook nog het voordeel dat ik niet zo lang rook
Een paar maanden, valt nog mee
  donderdag 13 december 2007 @ 12:10:48 #296
126795 Kaptein
Van de stoomboot
pi_55241153
Ik heb de eerste jaren dat ik rookte het idee gehad "daar stop ik zomaar weer mee". Op een gegeven moment ga je rekenen en schrik je dat je al acht jaar full-time rookt Gisteravond trouwens een vriendin op bezoek: die is sinds vandaag ook gestopt. Misschien kan ik wel jehova worden
pi_55241199
Nog steeds gestopt en over drie weken al anderhalf jaar

(van de week was ik de was aan het doen (ja moet ook gebeuren) en toen vond ik een pakje sigaretten in de broekzak van mijn man (ja die rookt, iet stiekem hoor ) en toch had ik zoiets van: zou er nog wat inzitten??

pavlov.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 13 december 2007 @ 12:42:55 #298
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_55241947
nou dat is goed dat je je dat afvroeg, tekent je als een goede huisvrouw

het zal we niet goed zijn om peuken mee te wassen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_55242042
toch denk ik niet dat ik het me daarom afvroeg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55243265
Jaja vandaag doorstaan
Bijna een half uur buiten gestaan met vrienden/klasgenoten die fulltime aan het roken waren, maar ik kon mezelf uit de hand houden, dat half uurtje is ook de enige tijd vandaag dat ik het heb gemist. Voor de rest heb ik helemaal niet het idee dat ik iets mis.

Kon sowieso wel een dag zonder roken. Moet soms werken van half 7 tot 6 ('s Ochtends tot 's avonds ja) en dan mag/kan ik ook niet tussendoor roken
dus dan is het een sigaretje om 6 uur, en weer om 7 uur. Maar ik voel me prima de rest van de dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')