abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2007 @ 00:23:09 #101
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54370875
quote:
Op maandag 5 november 2007 00:13 schreef thaduck het volgende:
@uniekhoorn: het lijkt stom, maar op je werk zal je alleen maar trots zijn dat je gestopt bent denk ik! Ik wel in ieder geval, ik lach iedereen hard uit die nu in de kou moet gaan staan

Maar je moet er niet bang voor zijn, dat is nergens voor nodig. Je gaat niet dood van stoppen.

Overigens zit ik zelf nu op:
One month, one week, five days, 2 hours, 14 minutes and 6 seconds. 799 cigarettes not smoked, saving ¤ 159,61. Life saved: 2 days, 18 hours, 35 minutes.

Het voelt helemaal nog niet aan als zolang! Ben echt trots op mezelf dat ik het volhoud, zelfs bij vrienden die stug doorroken heb ik er weinig tot geen moeite mee. Best wel ok!
Wow, tof!! Doe je goed
Respect
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_54371199
Plaats mij ook maar weer in de lijst! Ik ben mijn 6e poging in dik een jaar gestart ofzo ik heb alleen nu het gevoel dat het mij echt gaat lukken! Ik ben inmiddels al drie en een half week 'clean' en ik heb er nog nooit zo'n goed gevoel bij gehad als nu! Ik heb wel twee keer gesmokkeld met een sigaartje maar omdat ik die niet over de longen rook kan dat in mijn ogen wel. Verder heb ik nog geen sigaret aangeraakt iig

Ik ben trouwens gestopt op 12 oktober. De reden? Omdat ik de dagen erna in het ziekenhuis moest liggen waardoor ik toch niet kon roken. Dit leek mij dus weer een prima start voor mijn 'schonere' leven
pi_54377109
Succes met stoppen Crafty-FoX, je staat in de lijst.
  maandag 5 november 2007 @ 16:31:46 #104
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54382983
Nog steeds niet gerookt vanaf vrijdagavond.
Mijn man, die steunt me door in de garage te roken, dat vind ik lief van hem.. Hij heeft vandaag ook nog maar 3 peuken gehad trouwens.

Morgen werken, ben erg benieuwd hoe dat gaat. Ben al 3 dagen aan het kauwen op een plastic lollie dingetje, dat helpt wel. Straks maar lekker koken, dat is nu een bezigheidstherapie, groentes snijden
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 5 november 2007 @ 18:18:38 #105
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_54385404
quote:
Op maandag 5 november 2007 16:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Nog steeds niet gerookt vanaf vrijdagavond.
Mijn man, die steunt me door in de garage te roken, dat vind ik lief van hem.. Hij heeft vandaag ook nog maar 3 peuken gehad trouwens.

Morgen werken, ben erg benieuwd hoe dat gaat. Ben al 3 dagen aan het kauwen op een plastic lollie dingetje, dat helpt wel. Straks maar lekker koken, dat is nu een bezigheidstherapie, groentes snijden
Thx voor compliment stukkie hierboven

Goed van je dat je het nog volhoudt! Heb je vooral last van de macht der gewoonte of echt trillen en shit van het nicotinegebrek?
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_54385554
quote:
Op maandag 5 november 2007 12:14 schreef schatje het volgende:
Succes met stoppen Crafty-FoX, je staat in de lijst.
Ik dankt u

@ hierboven:

Weet je wat de grap bij mij was? Ik ging juist trillen door de nicotine mijn moeder zei ook steeds dat ik echt moest stoppen want het was soms gewoon erg soms, dan kon ik niet eens meer een kopje koffie vastpakken zonder dat het over de randen klotste echt vet vreemd hoor! En nu ik gestopt ben met roken tril ik ook niet meer, tjah... soms is het echt de omgekeerde wereld met bepaalde dingen
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:27:28 #107
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_54414856
Het is me vandaag (en ook gisteren) gelukt om helemaal niet te roken. En hoe blij ik daar ook mee ben, iedere keer denk ik "Nu heb ik wel een sigaretje verdiend."

Hoe krijg ik dat ooit uit mijn hoofd? Ik ben inmiddels 4 kilo aangekomen door de snoepaanvallen op mijn werk. Maar daar gaat het nog. Thuis denk ik iedere keer; nu heb ik hem verdiend!

Damn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:29:55 #108
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54414926
Morgen...

En dat krijg je uit je hoofd door afleiding te zoeken en er niet aan toe te geven, Sanne. Op den duur zul je dat steeds minder vaak denken. Ik kreeg die gedachte ook vooral als ik opeens wat afleiding miste, bijvoorbeeld als de muziek gestopt was. Of als ik hard had gewerkt en daarmee gestopt was.

Of het ooit helemaal weg zal gaan, ik weet het niet. Ik had er vandaag wel weer even trek in, toen ik een tentamen voor de derde keer aan het voorbereiden was, en vrijwel zeker ervan was dat ik het niet zou halen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:33:58 #109
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_54415054
Ik ben van ellende vrijdag, op mijn vrije dag gaan werken, omdat ik thuis tegen de muren op vlieg als ik niet rook. Ik word er gek van, wil mezelf steeds belonen met iets waar ik vanaf wil. Dom dom dom!

Wat me vandaag wel in de tram opviel, was zo'n vies mens dat net gerookt had, en een beetje haar smerige adem tegen mij stond uit te stoten. Gadverdamme wat een lucht! Dan neem je toch even een smintje of een kauwgompje?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:44:05 #110
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54415353
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:33 schreef Sanne het volgende:
Ik ben van ellende vrijdag, op mijn vrije dag gaan werken, omdat ik thuis tegen de muren op vlieg als ik niet rook. Ik word er gek van, wil mezelf steeds belonen met iets waar ik vanaf wil. Dom dom dom!
Ja, stoppen met roken is goed voor de productiviteit. En je spaart geld, dus de uren die je nu extra werkt kun je opnemen als je genoeg hebt om op vakantie te gaan. Ideaal toch?
  dinsdag 6 november 2007 @ 21:58:55 #111
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_54415820
Gisteravond mijn keuken gepoetst, terwijl ik daar gewoon een werkster voor heb.

Je moet wat he zonder peuk.
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:04:03 #112
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_54415979
Wouw, mijn haar ruikt gewoon naar shampoo, terwijl ik het gisteren gewassen heb.
Echt, dit heb ik nog nooit meegemaakt.

put hoop en moed uit alle kleine dingetjes nu om maar niet naar de benzinepomp te vliegen
pi_54419103
Echt volhouden Sanne

Ik ben nu bijna een maand gestopt, bij mijn vorige pogingen was ik inmiddels alweer begonnen. Maar het bevalt me echt super! En alles stinkt om mij heen, echt weer heel vreemd. Gelukkig stink ik zelf niet meer hehe.

Vorige week had ik nog gezoend met een meisje dat rookt, normaal als je zelf rookt merk je er dan niets van. Nu ik zelf van het roken af was was het echt mega goor! Gadverdarre, wat een vieze smaak is dat ineens zeg! Dan besef je gewoon hoe smerig roken kan zijn, als je éénmaal zelf gestopt bent.

Ik zeg: volhouden en er niet meer aan toegeven! Je moet echt even de eerste week door, dan wordt het stilaan wat makkelijker
  woensdag 7 november 2007 @ 01:37:13 #114
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_54420734
@Sanne:
Ga aan de kauwgom, daar kom je niet van aan.
Ikzelf had de eerste week zoiets van, zondag mag ik een peuk want dan ben ik precies een week gestopt. Heb ik niet gedaan, omdat ik het wel stoer vond het te negeren. En het lukte. Ik denk nu weinig meer aan de peuk, en de behoefte neemt per dag af gelukkig. Hou vol, je moet jezelf niet opnaaien. Je kan het!
Kijk gerust ook eens op www.ikstop.nl en dan op het forum bij het verhaal van Jan (bij ervaringen geloof ik). Dan zie je wat roken met je doet.

Eigenlijk denk ik er nog het meeste aan als ik mijn active topics bekijk, want dan zie ik dit topic
  woensdag 7 november 2007 @ 07:52:50 #115
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_54421879
Wanneer zou je weer veilig een jointje kunnen opsteken?
Moet ik dan denken een weken of aan maanden?

Die sigaret doet me niet eens zoveel. Daar heb ik niet veel aan.
  woensdag 7 november 2007 @ 10:08:37 #116
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_54423555
quote:
Op woensdag 7 november 2007 07:52 schreef Sanne het volgende:
Wanneer zou je weer veilig een jointje kunnen opsteken?
Moet ik dan denken een weken of aan maanden?

Die sigaret doet me niet eens zoveel. Daar heb ik niet veel aan.
Niet meer? Ben je ook gelijk van die meuk af!

Als je het dan echt niet kan laten: koop een pijpje
pi_54423759
Ik kom hier volgende week ook nog eens langs als m'n verjaardag en het weekend voorbij is. Ik krijg genoeg van dat muf ruikende bed en mijn conditie.
In ieder geval alvast complimenten aan degenen die het nog volhouden
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 7 november 2007 @ 18:29:18 #118
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54435241
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:09 schreef DarkElf het volgende:
Meer dan 6 mnd gestopt:
Angel_of_Dth (7 november, 2006)
Wie is er zo lief om mij nog wat hoger in de lijst te zetten?
  woensdag 7 november 2007 @ 18:38:59 #119
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54435455
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
Signature.
  woensdag 7 november 2007 @ 18:50:13 #120
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_54435719
Ik ga ook stoppen, heb vandaag nog geen sigaret aangeraakt, tewrijl ik hier wel peuken heb liggen
Per 7 November dus, al heb ik het nu wel ff moeilijk, en zin in een peuk
  woensdag 7 november 2007 @ 18:51:42 #121
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54435752
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:50 schreef Darklight het volgende:
Ik ga ook stoppen, heb vandaag nog geen sigaret aangeraakt, tewrijl ik hier wel peuken heb liggen
Per 7 November dus, al heb ik het nu wel ff moeilijk, en zin in een peuk
Ik had ook de hele dag niet gerookt vandaag, eigenlijk zonder moeite, maar ik dacht net: fuck, peuken halen
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Oh, wacht, dat kan ik zelft natuurlijk ook
I'm on it
Signature.
  woensdag 7 november 2007 @ 18:56:30 #122
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54435878
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:51 schreef eer-ik het volgende:
Oh, wacht, dat kan ik zelft natuurlijk ook
I'm on it

Dank je.
  woensdag 7 november 2007 @ 18:58:17 #123
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54435919
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dank je.
Ja, ik vergeet nog wel eens dat ik mod ben
Signature.
  woensdag 7 november 2007 @ 20:43:37 #124
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54438830
Im still going strong.... Ik verbaas mezelf moet ik zeggen
Gisteren een paar flesje bier gedronken en toen viel het wel onzettend moeilijk!
Angel_of_Dth, gefeliciteerd met deze mijlpaal!

Heb je alweer gerookt Eer-ik?

Succes Darklight !
  woensdag 7 november 2007 @ 20:47:31 #125
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_54438901
quote:
Op woensdag 7 november 2007 10:08 schreef thaduck het volgende:

[..]

Niet meer? Ben je ook gelijk van die meuk af!

Als je het dan echt niet kan laten: koop een pijpje

Ik heb een pijpje en een echte waterpijp, alleen weet ik niet meer in welke doos die ingepakt zijn.":D

Weer een dag erbij. Het lijkt me te lukken, al vrees ik voor morgen in het restaurant en de kroeg.
  woensdag 7 november 2007 @ 20:50:06 #126
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_54438973
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Gisteren een paar flesje bier gedronken en toen viel het wel onzettend moeilijk!

Heb je alweer gerookt Eer-ik?

Succes Darklight !

Zeker met een partner die rookt (ook al is het in de garage/balkon/tuin... ).

Ik ben blij dat ik het de laatste paar dagen redelijk rustig heb gehad. Blijf het met momenten moeilijk vinden, maar toch ben ik vastbesloten om niet meer te roken. Ook niet na 2 jaar gestopt te zijn... (blijft bij mij dus een zwakke plek...).
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  woensdag 7 november 2007 @ 20:56:04 #127
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54439138
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:50 schreef Fallen het volgende:

[..]

Zeker met een partner die rookt (ook al is het in de garage/balkon/tuin... ).

Ik ben blij dat ik het de laatste paar dagen redelijk rustig heb gehad. Blijf het met momenten moeilijk vinden, maar toch ben ik vastbesloten om niet meer te roken. Ook niet na 2 jaar gestopt te zijn... (blijft bij mij dus een zwakke plek...).
Wow 2 jaar en dan nog soms zo moeilijk? Pff als ik daar aan denk dan zakt mijn moed me in mijn schoenen...
Maar ja, eerst maar een week vol maken

Sanne, succes! Lekker he, schoon ruikend haar, moet er ook steeds even aan snuffelen
  woensdag 7 november 2007 @ 21:22:43 #128
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54439928
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik had ook verwacht dat ik tijdens het bier drinken er het meest moeite mee zou hebben, maar het viel mij juist wel mee.

En dank je.
  woensdag 7 november 2007 @ 21:27:03 #129
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54440052
Ik ben nu precies een jaar geleden gestopt. Destijds rookte ik er ongeveer 40 per dag, dus het moest maar eens afgelopen zijn. Om het wat makkelijker te maken ben ik menthol snoepjes en sportlife kauwgom gaan eten. Het viel me namelijk op dat de drang om te roken afneemt als ik zo'n snoepje had gegeten. Het werkte perfect. Eigenlijk alleen op dag 1 even moeite gehad. Daarna was het zonder moeite. Probleem is dat ik nu zo'n beetje niet meer zonder die snoepjes en kauwgom kan. Ik eet ze dus nog steeds de hele dag door. Het is suikervrij, dus echt slecht is het niet, maar nou moet ik eigenlijk ook nog even van die snoepjes/kauwgom gewoonte af.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 7 november 2007 @ 21:28:00 #130
8898 Darklight
pi_54440088
ik heb de hele dag al niet meer gerookt, heb er nu ook helemaal geen trek meer in
Zal morgen wel anders zijn denk ik
  woensdag 7 november 2007 @ 21:29:34 #131
8898 Darklight
pi_54440138
mentos heb ik ook gekocht, fruit mentos, maar die waren binnen 20minuten op, 4 rollen
  woensdag 7 november 2007 @ 21:32:36 #132
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54440239
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:27 schreef scanman01 het volgende:
Ik ben nu precies een jaar geleden gestopt.
Zijn wij tegelijk gestopt?

Gefeliciteerd.
quote:
Destijds rookte ik er ongeveer 40 per dag, dus het moest maar eens afgelopen zijn. Om het wat makkelijker te maken ben ik menthol snoepjes en sportlife kauwgom gaan eten. Het viel me namelijk op dat de drang om te roken afneemt als ik zo'n snoepje had gegeten. Het werkte perfect. Eigenlijk alleen op dag 1 even moeite gehad. Daarna was het zonder moeite. Probleem is dat ik nu zo'n beetje niet meer zonder die snoepjes en kauwgom kan. Ik eet ze dus nog steeds de hele dag door. Het is suikervrij, dus echt slecht is het niet, maar nou moet ik eigenlijk ook nog even van die snoepjes/kauwgom gewoonte af.
Ik heb gelukkig niks over gehouden aan mijn verslaving. Ook geen geld trouwens.
  donderdag 8 november 2007 @ 13:12:01 #133
104367 Thrackan
new and improved
pi_54453801
Op de een of andere manier verdwijnt dat geld altijd weer :')

@Angel_of_Dth - Over die stopdiscussie: ik bedoel lekker tegen rokers ingaan als ze beweren dat ze iets doen wat niet erg is en zo :) Ik win het toch wel!
1One month, two weeks, five days, 14 hours, 4 minutes and 10 seconds. 1239 cigarettes not smoked, saving ¤ 238,01. Life saved: 4 days, 7 hours, 15 minutes.

Da's eigenlijk veel zeg. 238 euro ok, ik verdien nu toch goed, maar 1239 peuken! :o

Als je er niet op let weet je echt niet dat je zoveel rookt :@

Maar goed, status: zelfverzekerd, geen verlangen naar roken. De minieme 3-4 keer denken aan roken in de afgelopen 2 weken waren eigenlijk binnen de minuut weg, zonder moeite.
Ik doe nog wel voorzichtig, "not letting my guard down" zeg maar, maar ik denk dat ik kan zeggen dat ik er voor altijd vanaf ben. Ik ben echt zó trots op mezelf terwijl ik dit typ :D

Leuke dingen meegemaakt? Ja zeker: sprintjes moeten trekken om bussen, metro's of treinen te halen en niet totaal buiten adem zijn, erg gaaf. Ergens langer dan 1,5-2 uur mijn aandacht bij kunnen houden omdat ik geen rookpauze hoef, ook echt tof! Ik sta er niet elke dag bij stil, maar het blijft vet.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:15:21 #134
8898 Darklight
pi_54455295
Nog steeds niet gerookt, maar heb het wel moeilijk nu
  donderdag 8 november 2007 @ 16:34:56 #135
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54458494
Wow Trackan, daar doe je het voor he!!
Goed zeg! Kan niet wachten op de dag dat ik dat ook zo krijg... bijna er niet meer aan denken enzo...

Doorzetten Darklight, al begrijp ik je onzettend goed, gaat vandaag bij mij erg moeizaam. En toch heb ik vandaag op het werk weer de grootste lol gehad, daar ben ik best wel blij om.
Ben vanavond alleen thuis, kaarsjes aan, gordijnen dicht, biertje erbij en Grey's Anatomy maar kijken, bijna perfect
  donderdag 8 november 2007 @ 20:12:48 #136
104367 Thrackan
new and improved
pi_54464328
Moeilijk, moeilijk, liever een paar weekjes dan een paar jaar aan de zuurstof
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  donderdag 8 november 2007 @ 23:20:53 #137
8898 Darklight
pi_54469669
gaat wel goed, 2e dag voorbij
vreet wel veel mentos, maarja beter dan een sigaret
pi_54489567
pff bijna 2 maanden, koekje is et!! Als iedereen wist hoe makkelijk et was zouden er nu heelveel mensen stoppen Gewoon de eerste week is ff rot geweest maar daarna een paar buien gehad waarbij mn wil om te stoppen vele malen groter was dan mijn drang na een sigaret
  vrijdag 9 november 2007 @ 22:03:03 #139
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54492848
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 19:48 schreef KraZj het volgende:
pff bijna 2 maanden, koekje is et!! Als iedereen wist hoe makkelijk et was zouden er nu heelveel mensen stoppen Gewoon de eerste week is ff rot geweest maar daarna een paar buien gehad waarbij mn wil om te stoppen vele malen groter was dan mijn drang na een sigaret
Kijk, dit zijn de berichten Niet dat ik je helemaal geloof maar liever wel, zeg maar

Nog 2 uur en dan zit mijn eerste volle week er op.... Vanavond mijn eerste echte grote ruzie gehad met mijn man... Nou ja, ruzie? iik schelden en mijn man vrij relaxed .
Ben ongesteld, 2 broodjes in de oven waren verbrand want ik was ze vergeten en ik rook niet.... En toen ben ik me toch een partij uitgevallen tegen hem...
dat ik de meest lelijke dikke wijf was, en dat ik binnen een maand 100 kg weeg, dat hij nu maar beter bij me weg kon gaan, dat ik niet eens een simpel warm broodje voor zijn neus kon zetten en of ik nu een kartelmes of een gladde mes moest gebruiken als ik mijn polsen doorsneed...
Hij adviseerde een glad mes
Toen ik weer bedaard was heeft hij me zowat dood geknuffeld en wel 100x gezegd dat hij trots op me is.....

Begin me nou al af te vragen waar ik aan begonnen ben. Kutverslaving is het

[ Bericht 1% gewijzigd door uniekhoorn op 09-11-2007 23:47:33 ]
  zaterdag 10 november 2007 @ 22:40:23 #140
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54515102
Uuhm, ik doe niks hoor
  maandag 12 november 2007 @ 12:13:23 #141
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_54547794
* DaneV kan met trots zeggen dat hij morgen 2 maanden gestopt is
  maandag 12 november 2007 @ 20:20:53 #142
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54557626
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:13 schreef DaneV het volgende:
* DaneV kan met trots zeggen dat hij morgen 2 maanden gestopt is
Wow
Hoe gaat het nu dan?
  maandag 12 november 2007 @ 22:20:30 #143
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_54561338
Goed!
Ik denk steeds minder aan het roken, en wanneer ik er wel aan denk is het vooral in positieve zin (blij zijn om er vanaf te zijn). Ik wordt ook beloond met een gavere huid en het fitnessen gaat me ook al een stuk makkelijker af!

Allemaal met een beetje van mezelf, en een beetje van Allen Carr
  maandag 12 november 2007 @ 23:28:18 #144
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54563826
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:20 schreef DaneV het volgende:
Goed!
Ik denk steeds minder aan het roken, en wanneer ik er wel aan denk is het vooral in positieve zin (blij zijn om er vanaf te zijn). Ik wordt ook beloond met een gavere huid en het fitnessen gaat me ook al een stuk makkelijker af!

Allemaal met een beetje van mezelf, en een beetje van Allen Carr
Je denkt dat je er echt afblijft??

Pfff, ik moet nog een nieuwe hobby hebben, en die hobby moet sporten heten... Ik was al niet de dunste maar ben nu al een 1 kg aangekomen binnen een week, en dat kan dus echt niet.
Ik ga maar weer fietsen op de hometrainer, misschien dat ik wat conditie op kan bouwen...
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:08:58 #145
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_54564989
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:28 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Je denkt dat je er echt afblijft??

Pfff, ik moet nog een nieuwe hobby hebben, en die hobby moet sporten heten... Ik was al niet de dunste maar ben nu al een 1 kg aangekomen binnen een week, en dat kan dus echt niet.
Ik ga maar weer fietsen op de hometrainer, misschien dat ik wat conditie op kan bouwen...
Ik denkt het wel. Sterker nog: Ik weet het!
Als ik dat niet vanaf het begin gedacht zou hebben zou ik waarschijnlijk de motivatie ook niet gehad hebben om er ooit zo lang mee door te gaan.

Zelf ben ik max 0,5 Kilo aangekomen net na het stoppen, iets wat er dankzij het feit dat ik meer ben gaan sporten na het stoppen er nu al ruimschoots af is. Ik denk dat niemand echt veel aan hoeft te komen door het stoppen met roken, zolang je je maar goed beseft dat snoepen of meer eten geen enkele zin heeft om je drang naar het roken te verminderen. Ik heb dit (mede door het boek van Allen Carr) vanaf het begin goed in mijn oren geknoopt, en heb dan ook absoluut niet de behoefte gehad om meer te gaan snoepen.

Het allerbelangrijkste, en ook het kernpunt van het boek van Allen Carr (nee, ik heb geen aandelen) is dat je het stoppen met roken als iets positiefs ziet. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat er geen voordelen zijn aan het roken, en er dus eigenlijk ook geen reden is om je vervelend te voelen dat je met die akelige gewoonte gestopt bent.
Want laten we eerlijk zijn, de lichamelijke ontwenningsverschijnselen van nicotine zijn zelfs voor de diehard roker gering. Ik heb zelf gemiddeld meer last van een griepje dan dat ik heb gehad van mijn ontwenningsverschijnselen door het stoppen met roken.

Enfin, jij ook nog succes! En laat je vooral niet demotiveren door dat kleine beetje gewicht wat eraan is gekomen.
pi_54615730
haal mij er maar uit, ik ben een week geleden weer begonnen
  donderdag 15 november 2007 @ 00:26:32 #147
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_54616744
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:39 schreef grasmat het volgende:
haal mij er maar uit, ik ben een week geleden weer begonnen
Zonde

Hoe kwam het?
  donderdag 15 november 2007 @ 03:22:34 #148
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54617726
Ik ben inmiddels wel 10 kilo zwaarder trouwens. Wel leuk om er een jaar af te zijn, maar de kilo's vliegen eraan.
  donderdag 15 november 2007 @ 06:43:32 #149
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_54617897
Volgens mij ben ik wel wat langer dan 2 maanden gestopt, aye?
quote:
De_Groentenboer (17 maart, 2007)
Ik ben overigens al die tijd niet zwaarder geworden oid, ik begon wel meer te eten
'sup.
pi_54617956
quote:
Op donderdag 15 november 2007 06:43 schreef De_Groentenboer het volgende:
Volgens mij ben ik wel wat langer dan 2 maanden gestopt, aye?
[..]

Daarom moet je dus zelf een update geven slimmerd.
Wij kunnen niet ruiken of je al dan niet weer begonnen bent.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 15 november 2007 @ 07:58:06 #151
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_54618203
Oh, ja Oeps

Nou ja, bij deze dan
'sup.
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:07:00 #152
188728 Lyzio
why do we fall
pi_54650113
Godverdegodver! Vanaf maandag gestopt, en nu heb ik weer een sigaret gerookt Vanavond op stap, zie d'r nu al tegenop
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  vrijdag 16 november 2007 @ 14:24:55 #153
188728 Lyzio
why do we fall
pi_54650698
Helpt het om als je begint met stoppen alleen in het weekend te roken, en doordeweeks niet of is dat een fabeltje?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  vrijdag 16 november 2007 @ 18:29:07 #154
8898 Darklight
pi_54656325
als je stopt, moet je helemaal niet meer roken
Anders heeft stoppen weinig zin
  vrijdag 16 november 2007 @ 18:52:16 #155
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_54656814
he lul darklight, je hebt mijn reserve pakje shag leegerookt. en bedankt.
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:42:26 #156
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54664448
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:24 schreef Lyzio het volgende:
Helpt het om als je begint met stoppen alleen in het weekend te roken, en doordeweeks niet of is dat een fabeltje?
Dat schijnt maar voor een beperkt groepje te werken... Maar je weet zelf het best wat je kan.

2 week, 2 hele week geen sigaret gehad... Blij? nee Gelukkig? nee
Pffff, wat is dit zwaar zeg. En om de spanning nog maar eens hoger te maken... we schuiven meubels overal en nergens want volgende week alles binnen verven... Dus als ik over een week nog niet rook, dan zal het nog wel eens kunnen lukken

Volgens mij wordt het steeds wat moeilijker... niet alleen voor mij maar ook voor mijn man
Ik wil hem niet meer kwaad doen, hij doet juist zo zijn best.... Iemand tips om niet zo stressvol en "agressief" te reageren?
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:12:14 #157
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_54673826
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Volgens mij wordt het steeds wat moeilijker... niet alleen voor mij maar ook voor mijn man
Ik wil hem niet meer kwaad doen, hij doet juist zo zijn best.... Iemand tips om niet zo stressvol en "agressief" te reageren?
Koop een bijl, zoek een boomstronk... Leef je uit
  dinsdag 20 november 2007 @ 18:09:52 #158
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54742793
We zijn nu op de helft van het verven in de woonkomer.... Maar de nicotine kwam zo door het verf heen dat we ongelooflijke dure verf hebben gekocht, wat iig wel in 1 keer dekt.
En nog steeds niet gerookt... dat het me uberhaupt al zo lang is gelukt
pi_54742907
quote:
Been there, done that. Ik werd een feestjes/terrasjes/restaurant rookster. Briljant idee vond ik en
dat kon ik heus wel

Alleen wist ik die terrasjes etc ineens wel erg makkelijk te vinden

toen kwam het weekend erbij, want hee ; het weekend is een feestje toch?

Maar toen begon mijn weekend al op vrijdagavond... daarna op vrijdagmiddag.... ach donderdagavond kan ook wel en voor ik het wist liep mijn weekend van donderdag tot maandagavond

Nee, voor mij werkt het niet

stoppen is echt stoppen voor mij, er zijn geen middenwegen en dat gaat nu al 1 jaar 4 maanden en twee weken goed
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54783060
2 maanden!
  donderdag 22 november 2007 @ 19:28:23 #161
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_54787180
quote:
Op donderdag 22 november 2007 15:14 schreef KraZj het volgende:
2 maanden!
Gefeliciteerd !

Hoe gaat het nu?
  donderdag 22 november 2007 @ 23:14:33 #162
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_54791576
quote:
2 maanden!
Wij lopen een beetje gelijk Ik zit morgen op de 2 maanden
pi_54792241
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:28 schreef DaneV het volgende:

[..]

Gefeliciteerd !

Hoe gaat het nu?
Ja best okay! IK denk echt zelden meer aan het roken. Ben wel benieuwd hoe ik ga reageren als ik weer in Nederland land 26 januari en het dan ook blijf vol houden
  vrijdag 23 november 2007 @ 00:23:20 #164
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_54792864
Man, koekie.

Als ik wist dat het zo izi was, was ik al veeel eerder gestopt.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:31:25 #165
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54815388
quote:
2 maanden!
Wow!!

3 weken en een uur
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:32:36 #166
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_54815422
kben net weer begonnen godverdomme
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  zondag 25 november 2007 @ 11:14:22 #167
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_54820360
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef King_of_Kool het volgende:
Wrom?
  zondag 25 november 2007 @ 17:45:10 #168
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54829278
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef King_of_Kool het volgende:
Na hoe lang? en inderdaad waarom?
  zondag 25 november 2007 @ 20:00:51 #169
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_54832687
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:45 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Na hoe lang? en inderdaad waarom?
2 maanden, maar ik ben op stage in het buitenland en kmis me vriendin. En dat is zo erg geworden dat ik me vrienden er maar weer bij heb gehaald. Maar k'rook net weer een week. Hoe groot is m'n kans van slagen als ik morgen weer stop
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  zondag 25 november 2007 @ 21:30:48 #170
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54835171
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:00 schreef King_of_Kool het volgende:
Hoe groot is m'n kans van slagen als ik morgen weer stop
2 keer de helft.
pi_54843022
ik ben zaterDagavond om half 11 gestopt. Tot nu toe gaat het nog vrij goed
pi_54845020
Welkom Riann en succes met stoppen .
  maandag 26 november 2007 @ 22:16:38 #173
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_54857027
Overmorgen ga ik na een week gerookt te hebben het maar weer proberen..
pi_54857063
quote:
Op maandag 26 november 2007 22:16 schreef King_of_Kool het volgende:
Overmorgen ga ik na een week gerookt te hebben het maar weer proberen..
waarom overmorgen en niet gewoon nu?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 26 november 2007 @ 22:41:07 #175
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_54857856
quote:
Op maandag 26 november 2007 10:41 schreef Riann het volgende:
ik ben zaterDagavond om half 11 gestopt. Tot nu toe gaat het nog vrij goed
Suc6 !
pi_54859129
Van 't weekend 2 moeten roken ivm weddenschapje met vriendin, weet ik gelijk weer waarom ik het zo godsgruwelijk ranzig vind Ik zal er echt nooit verslaafd aan kunnen worden.. hoop ik
Licht! En zo ware het daar.
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:09:56 #177
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54864066
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:42 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Dat schijnt maar voor een beperkt groepje te werken... Maar je weet zelf het best wat je kan.

2 week, 2 hele week geen sigaret gehad... Blij? nee Gelukkig? nee
Pffff, wat is dit zwaar zeg. En om de spanning nog maar eens hoger te maken... we schuiven meubels overal en nergens want volgende week alles binnen verven... Dus als ik over een week nog niet rook, dan zal het nog wel eens kunnen lukken

Ja: het werkelijk niet erg vinden dat je gestopt bent. Bij mijn vorige stoppoging reageerde ik net als een bloedhond maar deze keer (vanaf afg. donderdag) gaat het goed. Steeds als ik agressief dreig te worden ga ik voor mezelf nog eventjes na waarom ik gestopt ben. Dat zet ik af tegen waarom ik weer zou beginnen en ieder weldenkend mens komt dan tot de conclusie beter af te zijn zonder sigaretten. Waarom zou ik daar dan agressief van worden? Dan word ik eerder blij zelfs dat ik niet meer hoef te roken

^^ dat helpt voor mij. Hoop dat je er wat aan hebt. Succes
pi_54864906
ik mis het roken eigenlijk alleen zo na het eten. En ik denk straks als ik een keer op bezoek ga bij mensen waar gerookt word maar dat ben ik nog niet geweest. En wat het nu ook wel makkelijker maakt is dat ik ziek ben. Ik denk dat het ook veel scheelt.
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:30:58 #179
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_54865584
Ik word en blijf altijd zo lang rusteloos en heb gewoon een tijd nergens zin in als ik ben gestopt. Maar ik weet wel dat je een voor jezelf sterk moment moet uitkiezen om te stoppen om er zo een beetje tegen te kunnen. En daar kan je naartoe werken.
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:34:50 #180
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_54872100
poging nummer 4

Heb een meisje leren kennen die niet rookt en die wakkerder mijn 'stop-plan' aan. Heb gisternacht toen ik met haar aan de telefoon zat mijn laatste gerookt (was om 2 uur).

Vandaag de hele dag op kantoor gezet en niet gerookt (wel rokende collega's). Vanochtend beetje shakey en kut maar nu wel oke. Heb wel express rokerij meegenomen (shag én sigaretten) om mijn kracht te testen, maar voel echt geen behoefte nu.

ik zie wel waar het schip strand. Eerdere pogingen verliepen nooit zo soepel, maar nu gaat het vrij makkelijk (in verhouding).
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_54872642
Succes met stoppen Catch22- .

Je staat in de lijst .
  dinsdag 27 november 2007 @ 17:25:36 #182
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_54872866
Ik heb erg de neiging om maar weer te beginnen. Ik heb geen moeite die neiging te weerstaan, ik denk dat op dit moment de barrière om weer te beginnen groter is, maar ik heb nooit echt een reden gehad om te stoppen, dus vraag me wel eens af waarom ik niet weer gewoon zou beginnen.

En ja, het is slecht, vies enzo. Maar het boeit me op het moment eigenlijk geen moer. Het is namelijk ook lekker en ik heb er jaren best wel van genoten.
  dinsdag 27 november 2007 @ 18:45:05 #183
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_54874111
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb erg de neiging om maar weer te beginnen. Ik heb geen moeite die neiging te weerstaan, ik denk dat op dit moment de barrière om weer te beginnen groter is, maar ik heb nooit echt een reden gehad om te stoppen, dus vraag me wel eens af waarom ik niet weer gewoon zou beginnen.

En ja, het is slecht, vies enzo. Maar het boeit me op het moment eigenlijk geen moer. Het is namelijk ook lekker en ik heb er jaren best wel van genoten.
Ow AOD, dit is DE valkuil!! trap er niet in, dat zal zo zonde zijn, al kan ik je zo goed begrijpen! Waaaaaaaaaaaaaaaah niet doen!!!

Thanks JaZekerZ Ik probeer het ook heel erg maar die woede die opkomt is onterecht en zeker niet de moeite waard en dat besef ik me wel op dat moment maar ik moet dan nog een stapje verder gaan Echt dan haat ik mezelf.... Ik hoop dat het ooit goed komt.. Zaterdag mag ik in het lijstje van een maand gestopt en ik ga zeker niet meer beginnen, heb hier al teveel moeite voor gedaan!

[ Bericht 10% gewijzigd door uniekhoorn op 27-11-2007 18:58:40 ]
pi_54876380
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:30 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik word en blijf altijd zo lang rusteloos en heb gewoon een tijd nergens zin in als ik ben gestopt. Maar ik weet wel dat je een voor jezelf sterk moment moet uitkiezen om te stoppen om er zo een beetje tegen te kunnen. En daar kan je naartoe werken.
wel grappig ik lloop ook stage in et buitenland(ben ook hier gestop)
hoop dat je weer kan stoppen, succes!
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:26:59 #185
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_54878452
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:12 schreef schatje het volgende:

Je staat in de lijst .
dankje schat

heb het wel goed getrokken vandaag. Beetje chagrijnig af en toe.

en net gegeten... dat is Kut
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 28 november 2007 @ 01:25:23 #186
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54882901
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:12 schreef schatje het volgende:

Je staat in de lijst .
waarom ikke niet dan ?

22 november.. als in afgelopen donderdag
  woensdag 28 november 2007 @ 01:31:02 #187
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_54882973
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:45 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ow AOD, dit is DE valkuil!! trap er niet in, dat zal zo zonde zijn, al kan ik je zo goed begrijpen! Waaaaaaaaaaaaaaaah niet doen!!!

Thanks JaZekerZ Ik probeer het ook heel erg maar die woede die opkomt is onterecht en zeker niet de moeite waard en dat besef ik me wel op dat moment maar ik moet dan nog een stapje verder gaan Echt dan haat ik mezelf.... Ik hoop dat het ooit goed komt.. Zaterdag mag ik in het lijstje van een maand gestopt en ik ga zeker niet meer beginnen, heb hier al teveel moeite voor gedaan!
Precies. Hoe meer moeite het kost, hoe meer motivatie in principe.. maar jezelf niet gaan haten.. dan krijg je alleen maar zin in een peuk

Probeer die negatieve spiraal eens te doorbreken.. het is juist zo mooi dat je de keuze gemaakt hebt om niet meer (dagelijks) dwangmatig in die stinkende, ziekteverwekkende, asociale, geldverslindende en verslavende rook te zitten!!

maar heb makkelijk lullen.. ben koud 5 dagen gestopt
  woensdag 28 november 2007 @ 03:49:14 #188
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54883937
Een jaar eraf
.
quote:
Op woensdag 28 november 2007 01:25 schreef JaZekerZ het volgende:

22 november.. als in afgelopen donderdag
Exact de datum dat ik gestopt ben, in 2006. Ongelooflijk dat er al een jaar voorbij is.
  woensdag 28 november 2007 @ 03:53:03 #189
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54883943
quote:
Gek genoeg, sommige mensen kunnen dat. Ik ken er een paar die maar een half pakje in de week roken, lees: Bij het uitgaan. Dat pakje ook gewoon een week laten liggen. En dat al tien jaar lang als het niet anders is.

Maar veel mensen kunnen dat niet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54883949
Ik ben ook gestopt op 24 november.Tot nu toe lukt het nog best goed.Alleen in de kroeg bij een biertje was het even moeilijk maar nog steeds rookvrij.
pi_54883961
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  woensdag 28 november 2007 @ 08:35:56 #192
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_54884620
quote:
heb ik over nagedacht, maar dat lijkt me niet echt de manier...

Gisteravond was wel pittig. Net naar mijn werk gefietst (20 minuten, wel doortrappen dan). Beetje hoesten enzo (dat kan ook komen omdat ik al 3 jaar niet heb gefietst). Het bevalt me tot nu toe best eigenlijk.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_54887233
De lijst is bijgewerkt .

Volhouden mensen .
  woensdag 28 november 2007 @ 11:03:38 #194
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_54887339
Morgen weer beginnen.... Met stoppen dan. Maar het probleem is dat het werk (stage) hier zo verschrikkelijk saai is. De hele dag van 9 tot 5 achter een computer zitten op een saai ***kantoor werkt niet echt in het voordeel dan als je gestopt bent.
Wat kan ik in zulke gevallen dan het beste doen? Ik moet wel stoppen (uiteraard ook voor mezelf) want m'n vriendin is licht astmatisch en ik zou nooit in haar bijzijn roken.
Ik ben bang voor de momenten dat het wat minder gaat.
  woensdag 28 november 2007 @ 11:06:56 #195
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_54887414
gewoon proberen niet aan te denken... Ik zit ook op kantoor maar heb er niet eens zo gek veel behoefte meer aan (gaat vrij snel)
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 28 november 2007 @ 11:10:37 #196
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_54887499
Ik zal proberen me bevindingen te delen op het forum. Ook hoop dat een Mod mijn naam kan toevoegen in de lijst. Dan is dat weer een extra motivatie om te zorgen dat ik in die lijst blijf staan.
pi_54887587
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:10 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik zal proberen me bevindingen te delen op het forum. Ook hoop dat een Mod mijn naam kan toevoegen in de lijst. Dan is dat weer een extra motivatie om te zorgen dat ik in die lijst blijf staan.
je staat erbij, heb morgen als startdatum erbij gezet
  woensdag 28 november 2007 @ 11:29:53 #198
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_54887993
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

je staat erbij, heb morgen als startdatum erbij gezet
Dank je wel... Dan gaat de nachtmerrie toch echt beginnen
pi_54888071
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:29 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Dank je wel... Dan gaat de nachtmerrie toch echt beginnen
nu moet je wel
succes, en volhouden he!
pi_54892355
Iedereen die niet kan stoppen wil het gewoon niet

* DoDie is al 24 dagen gestopt zonder ook enige moeite. (En iets van 6jaar gerookt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')