quote:Op maandag 24 september 2007 15:48 schreef Mibos het volgende:
Hihi spuuglokje hier nog een verslaafde en heb toch echt een beeb gekregen hoor!!!
Ticootje hier ook tijdens de zwangerschap met behoefte aan junkfood. Om 0.30 nog richting de mac voor een sundae en na mijn zwangerschap nooit meer gegeten. Ervoor ook niet want ik hou er niet eens van en patat ook zo...
quote:Op maandag 24 september 2007 15:51 schreef MeNicole het volgende:
Pooh hou me op over slecht eten tijdens de zwangerschap. Eerste periode kon ik niks eten, later kon ik nog steeds niet tegen de lucht van aardappelen. En tja dan moet je maar maccen of pizza of de frituurpan aan. Was echt zwaar verslaafd aan krokketen en bitterballenEn nu
![]()
quote:Op maandag 24 september 2007 15:55 schreef Ticootje het volgende:
Ja, broodjes kroket gaan hier ook als een achterlijke!! Normaal eet ik die nooit....
En de pakken appelsap vliegen erdoorheen. Ik ben appelsapverslaafd!
Ohwww zuurkool! Dat vind ik nu ook zo lekker ja!quote:Op maandag 24 september 2007 16:06 schreef Popples het volgende:
icicle de noodles waren hier ook heel erg in. nu zijn het de pizzabagguets en tosti's met cola.
terwijl ik toch de vorige zwangerschap alleen zuurkoolstampot kon eten.
quote:hoi allemaal !
Mijn man en ik hebben het er al een tijd over om kinderen te krijgen. Nu hebben we besloten om volgend jaar het te gaan proberen.
Ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben waar ik evt voor de zwangerschap al mee kan beginnen.
(alles is welkom )
Ook eet ik geen vlees en geen vis, zijn er hier meer mensen die dit niet eten? en hoe heb je je eetpatroon aangepast tijdens je zwangerschap. Tips en adviezen zijn heel welkom.
In dat geval is het geslacht hier halverwege de zwangerschap veranderdquote:Op maandag 24 september 2007 16:18 schreef lcicle het volgende:
Ze zeggen wel eens dat als je meer zin hebt in hartige dingen het een jongetje is, in zoete dingen een meisje. We zullen zien
Ik vind het ook laat hoor, had ik bij Merlijn ook wel alleen dat begon om 20.00 maar toen was ik ook al kapot, maar bij de yoga mocht je ook wel slapen als je wilde.quote:Op maandag 24 september 2007 19:12 schreef DeLiedje het volgende:
Ik heb van 21.00 - 22.00 trouwens mijn eerste keer zwangerschaps cursus!
(En ik gaap nu al...)
quote:Op maandag 24 september 2007 20:45 schreef miss_sly het volgende:
De test van Moeders voor Moeders was ook positief
Nu begin ik het een beetje echt te geloven
Morguhquote:Op maandag 24 september 2007 23:45 schreef Suerte het volgende:
Vanaf welke week is zwangerschapsgym aan te raden?
Is het iets wat je echt 'nodig' hebt?
gatverquote:Op dinsdag 25 september 2007 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Eventueel bijgewarmd door de incontinente mensen in die groepen.
Je moet even kijken of het zwembad een website heeft. Bijna elk zwembad heeft 1 dag dat ze de baden extra verwarmen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons is het bad als ik het goed heb ook verwarmd bij de bejaarden (en bij de gehandicapten en kinderen).
Eventueel bijgewarmd door de incontinente mensen in die groepen.
Ik zat net te ontbijtenquote:
En dan ook nog een lekkere voetmassage dan komt het helemaal goed.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:56 schreef Nijna het volgende:
En bij deze meldt ik mij weer, beetje eerder dan gisteren. Heerlijk geslapen, al drijf ik bijna mn bed uit door de matrasbeschermer. Alles rustig hier, ik ga zo even boodschappen doen. Pannenkoekenmix (welke werkt het beste?!
) halen, want morgen gaan we maar eens aan de pannenkoeken. Dat in combinatie met de volle maan... wie weet
.
* Nijna zal het linkje van dit topic even aan manlief mailen, vooral om deze reactiequote:Op dinsdag 25 september 2007 11:09 schreef MeNicole het volgende:
[..]
En dan ook nog een lekkere voetmassage dan komt het helemaal goed.
Volgens mij is het inderdaad ook wel een beetje een houding hoor! Overigens hoefden ze zelf niet mee te puffen enzo, dus dat scheelde weerquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
stinkie staat ook niet te juichen over die partneravond hoor, hoewel het volgens mij ook wel een beetje een houding is.
Vriendinnetje van mij ging met 36 weken het ziekenhuis in met gebroken vliezen, toen is haar vriend in z'n eentje naar die partneravond gegaan, echt heel stoer!En dat vonden alle anderen die avond ook dus hij was helemaal het mannetje na afloop!
![]()
Oh, ik moet ineens aan iets denken door je matjes verhaal Nijna. We krijgen dus als het goed is volgende week onze nieuwe (lease)auto en daarin zit dus, door een foutje bij de dealer, leren bekleding.
Zegt stinkie gisteren heel droog 'nou, mochten je vliezen dan in de auto breken maakt dat ook niks meer uit, doekje erover en klaar.![]()
Lekkertje die van mij, heerlijk praktisch denken.
Heb je er wel iets van een handdoek of zo overheen liggen Nijna? Of maakt het dat alleen maar warmer?
Volgens mij moet je daar ook niet al te hard over nadenken, want dan blijf je die laatste weken misschien wel alleen nog maar thuis zitten wachten tot het gebeurd... Maar dat zijn wel dingen die door mn hoofd gaan als ik boodschappen ga doen (wat ik dus nu echt maar eens even ga doenquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoop zo dat niet mn vliezen zonder waarschuwing breken... Stel je voor loop je in de supermarkt... Oh ik moet er niet aan denken.
Bij Hema hebben ze alleen 90x200cm volgens mij. Het is eigenlijk een soort matje met aan de hoeken een elastieken band. Aangezien wij 1 groot matras hebben heb ik 'em aan de ene kant vastgemaakt met dat elastiek en aan de andere kant met veiligheidsspelden.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:33 schreef Ticootje het volgende:
Waterdicht molton, is dat duur? en kan je dat in alle maten krijgen?
Hier, appelsap, appelmoes, appeltaart, appelflap.... maar appelsquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:36 schreef flowerbox het volgende:
Hier ook nog een snacker. Ik kan geen genoeg krijgen van appelsap en alles wat met appels te mkn heeft. En oude kaas. Hmmm daar kan ik echt heel veel van op!
Maar ik moet niet denken aan een boterham 's ochtends.![]()
Verder leuk nieuws: volgende week mag ik voor een echo!!!Ik vind het zo spannend. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat!
Bij de wehkamp verkopen ze ze zo ie zo in alle maten, en als ik me niet vergis ook nog onder de 25 euro. Ik moet er ook maar eens eentje gaan bestellen van de week. Nog 10 1/2 week en dan wordt ukkie verwacht.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:33 schreef Ticootje het volgende:
Waterdicht molton, is dat duur? en kan je dat in alle maten krijgen?
Ik zou er niet op gokken. Als je vliezen breken bij 36 weken, laten ze het kind nog rustig een week zittenquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, dat zou me nou weer helemaal niets kunnen schelen.
Het betekent namelijk ook dat je hoe dan ook binnen 36 (?) uur moeder wordt!![]()
![]()
Ik zou waarschijnlijk stuiterend de supermarkt uit gaan!
Dat is zielig...quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:44 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik zou er niet op gokken. Als je vliezen breken bij 36 weken, laten ze het kind nog rustig een week zitten
quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:54 schreef E.T. het volgende:
vanaf a.s. woensdag bij de Aldi waterdichte moltons. Wel alleen maar een eenpersoons-versie voor 8 eurie.
quote:
Nou, dat zijn niet de verhalen die ik ken. Voor zover ik weet zit je dan toch met infectiegevaar waardoor het kindje gehaald zou gaan worden? Of is dat protocol ook al weer aangepast?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:44 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ik zou er niet op gokken. Als je vliezen breken bij 36 weken, laten ze het kind nog rustig een week zitten
Ja best wel! Het was vooral een voorstel rondje en 'wat verwacht je'...quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:22 schreef Ticootje het volgende:
DeLiedje, hoe was de cursus?? Was het leuk?
De een zegt 24 uur, de ander 48 uur, maar met CTG's en bloeddruk en temperatuur in de gaten houden, kan het dus gerekt worden. Met die dingen kun je het infectiegevaar dus in de gaten houden.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
flowerbox! Leuk de echo! Spannend!
[..]
Nou, dat zijn niet de verhalen die ik ken. Voor zover ik weet zit je dan toch met infectiegevaar waardoor het kindje gehaald zou gaan worden? Of is dat protocol ook al weer aangepast?
Nou ja goed, ga er maar vanuit dat ik 'binnen de juiste periode' bedoelde, want als het bij wijze van spreken nu zou gebeuren zou ik ook niet jubelend de winkel weer uit gaan hoor...
Vreemd hoor... Hier braken de vliezen met 36 weken, ik moest netjes door naar het ziekenhuis. En er is met echo gekeken hoeveel vruchtwater er nog was. Nu begon de bevalling bij mij gelukkig vanzelf, vrij snel na het breken van de vliezen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef Pruk het volgende:
[..]
De een zegt 24 uur, de ander 48 uur, maar met CTG's en bloeddruk en temperatuur in de gaten houden, kan het dus gerekt worden. Met die dingen kun je het infectiegevaar dus in de gaten houden.
Wel erg raar: heb dit dus meegemaakt met een stuitligging, dus elke keer liep het vruchtwater weg, maar dan heeft zo'n kindje toch nooit genoeg water meer? Dus ik was allang blij dat de baby uiteindelijk na drie dagen kwam in plaats van na ruim een week, wat ze in het ziekenhuis wilden proberen.
Als je vruchtwater verliest wordt het ook weer aangemaakt. Ik verloor nl. heel veel vruchtwater toen mijn vliezen waren gebroken (het liep echt met stralen langs m'n benen) en op mijn vraag aan de vk hoeveel liter vruchtwater ik wel niet had gaf ze dat dus als antwoord. Ok, ze gaf wel een wat uitgebreidere uitleg, maar dat was de conclusiequote:Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef Pruk het volgende:
[..]
De een zegt 24 uur, de ander 48 uur, maar met CTG's en bloeddruk en temperatuur in de gaten houden, kan het dus gerekt worden. Met die dingen kun je het infectiegevaar dus in de gaten houden.
Wel erg raar: heb dit dus meegemaakt met een stuitligging, dus elke keer liep het vruchtwater weg, maar dan heeft zo'n kindje toch nooit genoeg water meer? Dus ik was allang blij dat de baby uiteindelijk na drie dagen kwam in plaats van na ruim een week, wat ze in het ziekenhuis wilden proberen.
Die van mij ookquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:54 schreef lcicle het volgende:
Volgens mij heb ik een lotje uit de loterij.. Mijn man ging élke les mee naar yoga, die zou nog alleen zijn gegaan als ik geen zin had gehad
Ja, dat laatstequote:Op dinsdag 25 september 2007 15:49 schreef DeLiedje het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat jij ook zoiets zei BE, alweer een hele tijd terug!
Dat je zo'n kleintje dan gewoon altijd mag vast houden bijvoorbeeld en uit de box mag pakken wanneer jij dat wilt... Niet aan de vader of moeder hoeft te vragen of het mag...![]()
Een baby slikt tijdens de zwangerschap gewoon vruchtwater door en plast dat weer uit. Iets scheidt de longen van de rest van het lichaam (een klepje ofzo) want ademen kunnen ze niet in je buik. Op het moment dat de baby wordt geboren worden die klepjes getriggerd of in ieder geval die klepjes gaan open waardoor de baby voor het eerst zuurstof binnen krijgt/ademen gaat. Op het moment dat dat dus gebeurd is vruchtwater door slikken niet gezond want dat komt in de longen terecht. En dan hoeft er geen eens ontlasting in het vruchtwater te zitten. Morgaine had gewoon helder vruchtwater door geslikt en had daarna verhoging wat volgens de arts kon duiden op een evt ontsteking/infectie. Koorts zakte en morgaine mocht naar huis.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:46 schreef PM-girl het volgende:
Icicle!Dat is een betrokken papa!
Overigens een stomme vraag, pas hoorde ik een verhaal van een baby die misselijk was door het binnenkrijgen van vruchtwater bij de bevalling, maar dat lijkt me zo vreemd, de baby krijgt toch immers al die tijd al vruchtwater binnen?
Logisch toch dat je dat herkentquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik herkende het idd ook van mezelf DeLiedje, maar dat wilde ik niet bij elke post van miss_sly gaan zeggen!![]()
Ik herken namelijk zoveel!
![]()
En dat gevoel heb ik nog steeds zo sterk idd over straks... helemaal van ons!![]()
En btw miss_sly.... Zie je wel dat die wolk bij vlagen echt wel langs komt.Geniet ervan als het zo is, dan kan je daar namelijk ook weer even aan terug denken als die wolk iets lager hangt.
![]()
Ja, en bij een gewone ligging sluit het hoofdje af, in dit geval ging dat nieuwe vruchtwater ook meteen weer naar buiten. Zelfs als die vrouw op bed lag en plat bleef liggenquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:39 schreef _evenstar_ het volgende:
Pruk er wordt ook nieuw vruchtwater aangemaakt![]()
Wij zijn allebei negatief.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:46 schreef Droeke het volgende:
Mijn man heeft ook geen zin om mee te gaan naar de partneravond... Maar hij zal toch moeten!!!Ik vind dat toch wel een beetje het minste dat die mannen voor 'ons vrouwen' over moeten hebben hoor! Ik moet al heel vaak alleen naar VK en gisteren de Rhesus-prik ook in mijn eentje doorstaan (manlief wil wel mee; maar krijgt geen vrij op werk daarvoor)... Zijn er trouwens meer zwangeren hier die Rhesus-negatief zijn???
Roze momentenquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:26 schreef miss_sly het volgende:
Ja, die roze wolkHet is geen constante, maar het is wel een regelmatig terugkerend gevoel, een realisatie, een gedachte, een flits, een droom....heerlijk
Ik geniet er van
Ik dacht wat moet je nou met je kat bij de DA (drogist)quote:Op woensdag 26 september 2007 09:39 schreef Brighteyes het volgende:
...
vanmiddag even met de kat naar de da en dan rustig aan doen verder.
Mooi is dat!quote:Op woensdag 26 september 2007 10:22 schreef DeLiedje het volgende:
En wat is iedereen hier toch heerlijk vrolijk zwanger! Zo fijn om steeds te lezen over de echo's, schopjes, roze wolken e.d.
Die schopjes zijn hier de laatste tijd erg aanwezig... Het zijn hele aardverschuivingen vaak, die van de buitenkant ook echt heel goed te voelen en te zien zijn... voelt heel gek, en ik ben er zo verliefd op
Kat plast de laatste tijd in huis, ik dacht dat hji gewoon vervelend was, maar ik kreeg de tip eens langs te gaan want het kunnen ook blaasproblemen zijn. En dat bevestigde de DA toen ik belde. Dus vandaar even op controle, niks ernstigs verder.quote:Op woensdag 26 september 2007 10:33 schreef klein_spookje het volgende:
O wat heerlijk als je je kind voor het eerst voelt.
Be succes met je buik misschien toch ook een beetje ziekjes aan het worden? Met de kat alles goed gewoon voor de controle met het beestje naar de da.
*knip*
Zo ook met mijn benen en bikinilijn scheren ja dat probeer ik bij te houden pff dat valt nog niet mee zeg hoe doen de overige dames dat?
Ik weet welke broek je bedoelt, ik heb hem in het zwart.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:15 schreef Nijna het volgende:
Ticootje, hmmz als de naden wit blijven weet ik niet of het handig is... Het is een broek met lengte strepen die zeg maar een beetje op de stof liggen (weet niet hoe ik het moet omschrijven), ze hebben em bij miss etam, ook in t bruin zag ik laatst. Maar misschien blijven die strepen dan ook wel wit... Kan natuurlijk ook nog wel een grappig effect geven, maar zo niet dan heb ik die broek verdingest en kan ik er misschien helemaal niet meer in lopen...
Zijn er nog andere ideeën?
BE, hier ook gewriemel onderin, moeten haast wel de handjes zijn. Frummel ligt met koppie naar beneden. En bovenin vooral geschuif met billen en af en toe een voetje wat uitsteekt.
Lief_spookje, dat klinkt echt lieeeeef!
Ik wil em ook in het zwart (of donkerblauw), maar ik vind het ook zo zonde om nu nog een broek aan te gaan schaffen eigenlijk...quote:Op woensdag 26 september 2007 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet welke broek je bedoelt, ik heb hem in het zwart.
Die strepen in de stof zullen wel mee kleuren hoor, er is idd alleen een kans dat de naden wit blijven omdat ze daar heel ander garen voor gebruiken.
Ik zag een maat 46 voorbij komen, maar dat is te groot...quote:Op woensdag 26 september 2007 12:16 schreef Ticootje het volgende:
Nijna, er was net iemand die nog een spijkerbroek had.
Als ze me dit jaar nog kunnen helpen wel, anders misschien verdeeld over dit jaar en volgend jaar. Ga er wel van uit dat ik zelf ook een x bedrag neer moet tellen buiten de verzekering om. Ben al 3 of 4 keer dit jaar bij de tandarts geweest voor die stomme kroon. En nu ligt ie in de prullenbak.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:50 schreef DeLiedje het volgende:
Jeetje wat duur Faja!Dan zit je meteen aan je max kwa declareren voor dit jaar dus?
Mooi toch? Dan kan ze de volledige 2000 euro declareren.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:48 schreef DeLiedje het volgende:
Faja, 29 november trouwens? Is dat niet erg dicht op je uitgerekende datum? Zul je net zien dat je dan net bent bevallen en pas in t nieuwe jaar kan komen!
(noodkroon)quote:Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef DeLiedje het volgende:
Dat is waar(maar zo'n gat in je mond lijkt me erg vervelend!)
Ik mis al sinds mijn wisseltijd 2 kiezen. Aan elke kant 1. Is niet raar hoor.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef DeLiedje het volgende:
Dat is waar(maar zo'n gat in je mond lijkt me erg vervelend!)
Was het maar waar. Ik heb nu een stuk klei op het gat zitten maar er komt geen noodkroon. Er is niks meer op dat op vast te bouwen zeg maar. Ze moeten het laatste restantje uit mijn kaak boren/snijden straks voor er een implantaat in kan. Plus ik heb een metaal allergie en een nood kroon is metaal. Ach ja het is tijdelijk. Het zit gelukkig niet zo aan de voorkant, dat als ik lach ik op amy winehouse lijk qua gebit. Maar het feit dat ik weet dat er een gat zit, dat hoort er niet te zitten.quote:
Wat een leuke aktie!quote:Op woensdag 26 september 2007 15:17 schreef Nijna het volgende:
of het is een financieel wondertje en komt op 5 oktober omdat we dat gegokt hebben voor op t kaartje (en dan zijn de kaartjes voor niks...). Hahaha.
Hmmm... mjamjamja... het is wel een handig linkje, maar we hebben wel vaker dit soort verzoekjes gehad, ook over de lijstjes die je in huis moet hebben etc. en we vonden de OP eigenlijk al wel lang zat zo. Dit soort dingen is toch wel makkelijk te vinden met google ook...quote:Op woensdag 26 september 2007 17:22 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik kwam net een lijstje tegen met allerlei verklaringen die je kan vinden op je zwangerschapskaart. Aangezien ik op zoek was naar de betekenis van de afkorting CIBI.
BE is het misschien handig om dit linkje in de OP mee te nemen?
http://www.verloskundigenviandenstraat.nl/kaart.html
Ik vind het onvoorstelbaar dat ze dat niet weten... Misschien omdat ik het gewoon logisch vind, maar wellicht is het als je het niet weet net zo logisch om te denken dat het uit de fabriek/winkel komt...quote:Op donderdag 27 september 2007 10:02 schreef E.T. het volgende:
Nijna, er zijn ook meer dan genoeg kinderen die niet weten dat fruit aan een boom groeit, en groente ook gewoon in aarde.![]()
Wij hebben een grote bramenstruik in de tuin en heb hier wel eens kindjes over de vloer gehad die dat dus echt niet wilden eten want 'fruit komt uit de winkel en niet van een boom'![]()
quote:Op donderdag 27 september 2007 11:03 schreef k_i_m het volgende:
Hallo, ik ben weer terug! En ik heb geen enge vlekken van de zon gekregen.
Je hebt ook van die verlengers, waardoor je ook wat meer ruimte krijgt...quote:Op donderdag 27 september 2007 12:21 schreef miss_sly het volgende:
ik vind 10 euro niet duur, eigenlijk. Of is het een tikfout en moet het 100 euro zijn? Dan wordt het een ander verhaal
Hoe doen jullie dat of hebben jullie dat gedaan met je kleding?
De meeste broeken en rokjes zitten nu al net te strak. Op zich gaat het net, maar het zit dan gewoon niet lekker zo'n hele dag.
Ik las ergens dat ze positiebroeken hebben die (mits je niet heel erg veel aankomt) zo ongeveer de hele zwangerschap mee kunnen. Nou weet je natuurlijk nooit hoeveel je aan gaat komen, maar als ik een lekkere spijkerbroek kan kopen die toch iig een paar maanden te dragen is, wil ik dat wel doen, eigenlijk
quote:Op donderdag 27 september 2007 12:21 schreef miss_sly het volgende:
ik vind 10 euro niet duur, eigenlijk. Of is het een tikfout en moet het 100 euro zijn? Dan wordt het een ander verhaal
Hoe doen jullie dat of hebben jullie dat gedaan met je kleding?
De meeste broeken en rokjes zitten nu al net te strak. Op zich gaat het net, maar het zit dan gewoon niet lekker zo'n hele dag.
Ik las ergens dat ze positiebroeken hebben die (mits je niet heel erg veel aankomt) zo ongeveer de hele zwangerschap mee kunnen. Nou weet je natuurlijk nooit hoeveel je aan gaat komen, maar als ik een lekkere spijkerbroek kan kopen die toch iig een paar maanden te dragen is, wil ik dat wel doen, eigenlijk
Bij de H&M hebben ze echt hele leuke kleding hangen.. (vind ik)quote:Op donderdag 27 september 2007 13:35 schreef miss_sly het volgende:
OK, ga ik toch maar eens kijken binnenkort. Ik mis een lekkere spijkerbroek
De buik is niet (zo) bruin, maar mijn voeten wel! Zien?quote:Op donderdag 27 september 2007 11:36 schreef E.T. het volgende:
[..]
Laat maar zien, die bruine buik dan![]()
Die heb je gewoon niet gewassenquote:Op donderdag 27 september 2007 14:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
De buik is niet (zo) bruin, maar mijn voeten wel! Zien?.
quote:Op donderdag 27 september 2007 14:33 schreef k_i_m het volgende:
[..]
De buik is niet (zo) bruin, maar mijn voeten wel! Zien?.
Jouw uitspraken vind ik soms best ehhhh... apart.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:14 schreef Ticootje het volgende:
En uit de kleinste maatjes zijn ze toch zo uit gegroeit, maat 62 is volgens mij al na 3 maanden aan de orde. Dan zijn babies ook pas leuk vind ik..
Dank je..quote:Op donderdag 27 september 2007 15:20 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Jouw uitspraken vind ik soms best ehhhh... apart.
Jouw kind doet dat nietquote:Op donderdag 27 september 2007 15:37 schreef k_i_m het volgende:.
Ik heb me op de terugweg in het vliegtuig zo groen en geel zitten ergeren aan het kind van iemand anders dat ik heel even een moment van twijfel voelde.
De vakantie was prima! Mooi weer, lekker gegeten, goed geslapen. En het groepje vrienden waar we mee waren haat ik nog niet, dus dat is ook goed gegaan
.
Nijna, voor je het weet is het zover! En er valt niks terug te stoppen.
Ik snap die ouders ook niet. Dat kind bleef maar op dat klaptafeltje rammen en tegen de stoel aan schoppen en alles wat de moeder zei was: Mama wil niet dat je dat doet hoor!quote:Op donderdag 27 september 2007 16:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
IIg ben je zo verblind door liefde dat je het iig niet in de gaten hebt.![]()
Pruk!
Terugstoppen...quote:Op donderdag 27 september 2007 15:37 schreef k_i_m het volgende:
Nijna, voor je het weet is het zover! En er valt niks terug te stoppen.
Tussen de 25 en de 29 graden, met heel veel zonquote:Op donderdag 27 september 2007 19:55 schreef sjak het volgende:
Ik begreep het wel maar moest toch even zoeken naar waar het vandaan kwam en of het echt bestond. Poenie is dus surinaams, wat een grappig woord zeg
Kim, welkom terug, was het warm in Ibizaof eigenlijk op Ibiza?
Sorry, ik ging er van uit dat het algemeen bekend was.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:55 schreef sjak het volgende:
Ik begreep het wel maar moest toch even zoeken naar waar het vandaan kwam en of het echt bestond. Poenie is dus surinaams, wat een grappig woord zeg
Ik ook hoor, maar in Amsterdam en andere grote steden is poenie een standaard woord eigenlijk. Net als doos, muts, plasser etc. Ik noem mijn dochter vaak poesie als koosnaampje. Mijn moeder heeft mij geleerd dat mijn vagina een poes was vroeger en ik vind de associatie nou niet echt denderend. Dus al vanaf kleins af aan hebben we morgaine geleerd dat ze een poenie heeft en jongetjes hebben een tolli.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:29 schreef sjak het volgende:
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, ik ben gewoon erg nieuwsgierig van aard
quote:Op donderdag 27 september 2007 20:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wat betreft voorlichting aan de kinderen weten ze ondertussen precies hoe de baby in de buik is gekomen, en hoe hij er straks (vermoedelijk) weer uitkomt.
Dat vooral de jongste het erg goed brgrijpt bleek pas toen hij in zijn blootje rondliep en z`n zakje vasthield met z`n hand. "Wat heb je daar?" vroeg ik hem..'oh gewoon, al m`n babies' zei hij![]()
quote:Op donderdag 27 september 2007 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
IewIewIewIew!
Die plassende kater? Daar was ik dus gisteren op aanraden van iemand in F&F mee naar de dierenarts gegaan. Bleek blaasontsteking te zijn, dus antibiotica... aggos... zielig denk je dan...
Vandaag was het payback time blijkbaar:
Hij heeft zich vandaag uitgeleefd op een duif... in onze woonkamer.![]()
![]()
Het hoofd is niet meer terug te vinden, dus ik gok dat het gesmaakt heeft.
Toen ik thuis kwam zat hij op een pootje te sabbelen.
Gadverdegadver!Alles zit/zat onder het bloed en veren.
Volgens minimonster ( nu 4) wordt eerst mama's buik heel dik en als de baby dan "klaar" is, gaat mama naar de badkamer, roept heel hard om papa en dan is de baby geboort en komt de babymevrouw kijken of alles goed is en mag je helpen met teentjes tellen enzo...quote:Op donderdag 27 september 2007 19:27 schreef klein_spookje het volgende:
Mijn vraag over hoe de oudere kinderen ingelicht worden komt omdat ik vaak hoor dat ouders daar over "liegen" of gewoon over zwijgen. En dat gebeurt helaas vaker dan ik dacht. En vroeg me werkelijk af waarom dat zo is.
Toen ik net zwanger was kon ik er niet om heen om Mara te vertellen dat er een baby zou komen omdat ik zooooo ziek was wat zoooo lang aan hield. Ze had er een tijdje geen interesse in tot ze opeens vroeg waar de baby vandaan kwam. Nou uit mama's buik, en wat later hoe die dan uit mama's buik kwam? via mama's plasser. Dat vond ze wat.
Heb me altijd voorgenomen om daar eerlijk over te zijn en heb haar dan ook uitgelegt hoe de bevalling begint en wat er dan gebeurt. Niet te moeilijk maar gewoon in haar begrippen. Ik merkte wel dat ze dat nodig had omdat het een donker iets was voor haar ze zag mijn buik , kon de baby voelen maar hoe moet dat er ooit uit.
We hebben samen wel eens naar een bevalling gekeken en gaan ook een keer samen naar haar geboorte kijken.
Maar ik merk gewoon dat sommige kinderen denken dat de baby uit de navel komt, geen idee hoe en waar ze vandaan komen, ouders die niets vertellen en dan heb ik het over sommige kinderen van een jaar of 10 die dan alleen maar ideeen horen van vriendjes.
We kunnen natuurlijk ook gewoon (jongetje) of (meisje) achter de naam zetten! Is mss wel een leuk idee.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
Kunnen we niet iets blauws of roze zetten in de naam van de Fokker die in de lijst van zwangeren staan en die al weten wat het wordt, ik ben wel nieuwsgierig hoeveel er nou al een zoon krijgen en wie een dochter. Volgens mij is het echt 80 % jongens wat er geboren gaat worden.
Ja... Ik had niet gedacht dat het zooow snel zou gaan en had me even "teruggetrokken" in de badkamer... beetje douchen enzo... Maar opeens ging het heul snel, kon ik nog net vriendlief van beneden naar boven roepen en die kon "gaan vangen"!quote:
Vampje krijgt na een dochter en drie zonen weer een jochie!quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk ook gewoon (jongetje) of (meisje) achter de naam zetten! Is mss wel een leuk idee.
Moeten we even een inventarisatie hebben van wie we het weten.
BE: jongetje
Faja: jongetje
Suerte: jongetje
En verder? Er zijn er wel meer die ik weet, maar ik weet van sommige niet of ik dat nou weet of dat de hele wereld het weet dus ik hou het even hierbij.Iemand die het aan kan vullen?
Ik weet er ook van 2. En dit is dan nr. 3, want ik denk te weten van welke dame jij het weet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:18 schreef YPPY het volgende:
Er is nog minimaal 1 meisje, meer zeg ik niet.
Handig, zo'n handeltje.
Jouw vent kan geen meisjes makenquote:Op vrijdag 28 september 2007 09:21 schreef vamperotica het volgende:
Ik was ook errug nieuwsgierig en moest best even slikken toen de echomevrouw meteen al riep ( nou ja, meteen... nadat ze had gevraagd of we t wilde weten...) at t een jochie was... had toch wel een beetje een meisje verwacht!!
Willen jullie het wel weten deze keer?quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:17 schreef E.T. het volgende:
Saskia is er van overtuigd dat ze een zusje krijgt.. en zelf heb ik ook wel het idee dat het een meisje is..
Maar over een week of 6 kan ik het pas weten![]()
Wel leuk zo'n heel rijtje met jongetjes hierboven![]()
Nope... mn ex was/is daar blijkbaar beter in! Naast dochterlief heeft ie nu weer een emsije gemaakt.... Nou ja... Ze moet ook nog geboren worden en ze zijn 4 dagen voor ons uitgerekend! Dus dochterlief krijgt toch haar zo gewenste zusje!quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jouw vent kan geen meisjes maken![]()
quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Willen jullie het wel weten deze keer?
quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ah. Kwestie van checken welke kamer jullie op gaan knappen.![]()
Over die dame zeg ik niks.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet er ook van 2. En dit is dan nr. 3, want ik denk te weten van welke dame jij het weet.
Zolang het maar niet in een kindje zit, want dat lijkt me erg vervelend voor het kindjequote:Op vrijdag 28 september 2007 09:40 schreef YPPY het volgende:
[..]
Over die dame zeg ik niks.Die haalt/haalde hier wel kleertjes op, die hoef ik niet te posten.
Meisjes zijn leuk.Jongens zijn leuk.
Jongens en meisjes door elkaar is nog leuker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |