abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53536004
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:27 schreef klein_spookje het volgende:
Mijn vraag over hoe de oudere kinderen ingelicht worden komt omdat ik vaak hoor dat ouders daar over "liegen" of gewoon over zwijgen. En dat gebeurt helaas vaker dan ik dacht. En vroeg me werkelijk af waarom dat zo is.

Toen ik net zwanger was kon ik er niet om heen om Mara te vertellen dat er een baby zou komen omdat ik zooooo ziek was wat zoooo lang aan hield. Ze had er een tijdje geen interesse in tot ze opeens vroeg waar de baby vandaan kwam. Nou uit mama's buik, en wat later hoe die dan uit mama's buik kwam? via mama's plasser. Dat vond ze wat.
Heb me altijd voorgenomen om daar eerlijk over te zijn en heb haar dan ook uitgelegt hoe de bevalling begint en wat er dan gebeurt. Niet te moeilijk maar gewoon in haar begrippen. Ik merkte wel dat ze dat nodig had omdat het een donker iets was voor haar ze zag mijn buik , kon de baby voelen maar hoe moet dat er ooit uit.
We hebben samen wel eens naar een bevalling gekeken en gaan ook een keer samen naar haar geboorte kijken.

Maar ik merk gewoon dat sommige kinderen denken dat de baby uit de navel komt, geen idee hoe en waar ze vandaan komen, ouders die niets vertellen en dan heb ik het over sommige kinderen van een jaar of 10 die dan alleen maar ideeen horen van vriendjes.
Volgens minimonster ( nu 4) wordt eerst mama's buik heel dik en als de baby dan "klaar" is, gaat mama naar de badkamer, roept heel hard om papa en dan is de baby geboort en komt de babymevrouw kijken of alles goed is en mag je helpen met teentjes tellen enzo...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53536028
Kunnen we niet iets blauws of roze zetten in de naam van de Fokker die in de lijst van zwangeren staan en die al weten wat het wordt, ik ben wel nieuwsgierig hoeveel er nou al een zoon krijgen en wie een dochter. Volgens mij is het echt 80 % jongens wat er geboren gaat worden.
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:54:50 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536030
'gaat mama naar de badkamer'
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:56:50 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536063
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
Kunnen we niet iets blauws of roze zetten in de naam van de Fokker die in de lijst van zwangeren staan en die al weten wat het wordt, ik ben wel nieuwsgierig hoeveel er nou al een zoon krijgen en wie een dochter. Volgens mij is het echt 80 % jongens wat er geboren gaat worden.
We kunnen natuurlijk ook gewoon (jongetje) of (meisje) achter de naam zetten! Is mss wel een leuk idee.

Moeten we even een inventarisatie hebben van wie we het weten.

BE: jongetje
Faja: jongetje
Suerte: jongetje
Vamperotica: jongetje

En verder? Er zijn er wel meer die ik weet, maar ik weet van sommige niet of ik dat nou weet of dat de hele wereld het weet dus ik hou het even hierbij. Iemand die het aan kan vullen?
pi_53536112
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:54 schreef Brighteyes het volgende:
'gaat mama naar de badkamer'
Ja... Ik had niet gedacht dat het zooow snel zou gaan en had me even "teruggetrokken" in de badkamer... beetje douchen enzo... Maar opeens ging het heul snel, kon ik nog net vriendlief van beneden naar boven roepen en die kon "gaan vangen"!
pi_53536121
Pfff ik ben net wakker en nog niet zo helder.
pi_53536139
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk ook gewoon (jongetje) of (meisje) achter de naam zetten! Is mss wel een leuk idee.

Moeten we even een inventarisatie hebben van wie we het weten.

En verder? Er zijn er wel meer die ik weet, maar ik weet van sommige niet of ik dat nou weet of dat de hele wereld het weet dus ik hou het even hierbij. Iemand die het aan kan vullen?
Vampje krijgt na een dochter en drie zonen weer een jochie!
pi_53536147
Hestria : jongetje (hij heeft een wipneusje)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:01:54 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536168
Hestria: jongetje

Het zijn er idd veel, of zijn de jongetjes-moeders gewoon veel nieuwsgieriger.

Ticootje, was dat van jou nou nog een geheim?
pi_53536185
Nee hoor, ik ben ook nieuwsgierig....

edit- Be ik had het nog niet heel hard gezegd nee. Maar ja als je opeens naar roze broekjes gaat informeren zegt dat wel genoeg..
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:06:08 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536233
Dat dacht ik dus ook!

Hestria: jongetje
Ticootje: meisje
pi_53536272
Ik ben toch niet de enige met een meisje he???

Mijn man kan geen jongetjes maken, het is zijn 2e dochter...
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:17:47 #288
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53536401
Saskia is er van overtuigd dat ze een zusje krijgt.. en zelf heb ik ook wel het idee dat het een meisje is..
Maar over een week of 6 kan ik het pas weten

Wel leuk zo'n heel rijtje met jongetjes hierboven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53536415
Er is nog minimaal 1 meisje, meer zeg ik niet.

Handig, zo'n handeltje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53536465
Ik was ook errug nieuwsgierig en moest best even slikken toen de echomevrouw meteen al riep ( nou ja, meteen... nadat ze had gevraagd of we t wilde weten...) at t een jochie was... had toch wel een beetje een meisje verwacht!!
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:22:46 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536491
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:18 schreef YPPY het volgende:
Er is nog minimaal 1 meisje, meer zeg ik niet.

Handig, zo'n handeltje.
Ik weet er ook van 2. En dit is dan nr. 3, want ik denk te weten van welke dame jij het weet.
pi_53536497
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:21 schreef vamperotica het volgende:
Ik was ook errug nieuwsgierig en moest best even slikken toen de echomevrouw meteen al riep ( nou ja, meteen... nadat ze had gevraagd of we t wilde weten...) at t een jochie was... had toch wel een beetje een meisje verwacht!!
Jouw vent kan geen meisjes maken
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:24:28 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536534
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:17 schreef E.T. het volgende:
Saskia is er van overtuigd dat ze een zusje krijgt.. en zelf heb ik ook wel het idee dat het een meisje is..
Maar over een week of 6 kan ik het pas weten

Wel leuk zo'n heel rijtje met jongetjes hierboven
Willen jullie het wel weten deze keer?
pi_53536573
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jouw vent kan geen meisjes maken
Nope... mn ex was/is daar blijkbaar beter in! Naast dochterlief heeft ie nu weer een emsije gemaakt.... Nou ja... Ze moet ook nog geboren worden en ze zijn 4 dagen voor ons uitgerekend! Dus dochterlief krijgt toch haar zo gewenste zusje!
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:29:09 #295
3011 E.T.
pi_53536628
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Willen jullie het wel weten deze keer?

ja
Deze keer voornamelijk uit praktische overwegingen. We hebben al een jongen en een meisje, dus wat dat betreft is er bij ons geen voorkeur meer. Maar aangezien het huis drastisch overhoop moet om deze kleine ook een eigen plek te kunnen bieden moeten er ook nogal wat spullen weg... en dan is het wel lekker als ik over een paar weken al de helft van de babyspullen op zolder kan weg doen.. en in geval van een meisje kan de baby op Saskia d'r kamer want dan hoeven we niet nog een hele kamer te schilderen etc. (als het een jochie is moet daar het roze namelijk vervangen worden voor iets anders)

Ik weet alleen nog niet of ik het wereldkundig ga maken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:30:53 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536665
Ah. Kwestie van checken welke kamer jullie op gaan knappen.
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:31:44 #297
3011 E.T.
pi_53536684
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ah. Kwestie van checken welke kamer jullie op gaan knappen.

zoiets ja
pi_53536726
goed ik heb even terug gelezen::

saint : meisje
klein_spookje : meisje (die doet jongetjes kleding weg)

Renda : jongetje

Nijna nbekend
Pruk : onbekend

[ Bericht 20% gewijzigd door Ticootje op 28-09-2007 09:39:25 ]
pi_53536774
Hier is het bij ons bekend, maar wil het voor zich houden, dus ik ben spelbreker
pi_53536840
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik weet er ook van 2. En dit is dan nr. 3, want ik denk te weten van welke dame jij het weet.
Over die dame zeg ik niks. Die haalt/haalde hier wel kleertjes op, die hoef ik niet te posten.

Meisjes zijn leuk. Jongens zijn leuk. Jongens en meisjes door elkaar is nog leuker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')