Volgens minimonster ( nu 4) wordt eerst mama's buik heel dik en als de baby dan "klaar" is, gaat mama naar de badkamer, roept heel hard om papa en dan is de baby geboort en komt de babymevrouw kijken of alles goed is en mag je helpen met teentjes tellen enzo...quote:Op donderdag 27 september 2007 19:27 schreef klein_spookje het volgende:
Mijn vraag over hoe de oudere kinderen ingelicht worden komt omdat ik vaak hoor dat ouders daar over "liegen" of gewoon over zwijgen. En dat gebeurt helaas vaker dan ik dacht. En vroeg me werkelijk af waarom dat zo is.
Toen ik net zwanger was kon ik er niet om heen om Mara te vertellen dat er een baby zou komen omdat ik zooooo ziek was wat zoooo lang aan hield. Ze had er een tijdje geen interesse in tot ze opeens vroeg waar de baby vandaan kwam. Nou uit mama's buik, en wat later hoe die dan uit mama's buik kwam? via mama's plasser. Dat vond ze wat.
Heb me altijd voorgenomen om daar eerlijk over te zijn en heb haar dan ook uitgelegt hoe de bevalling begint en wat er dan gebeurt. Niet te moeilijk maar gewoon in haar begrippen. Ik merkte wel dat ze dat nodig had omdat het een donker iets was voor haar ze zag mijn buik , kon de baby voelen maar hoe moet dat er ooit uit.
We hebben samen wel eens naar een bevalling gekeken en gaan ook een keer samen naar haar geboorte kijken.
Maar ik merk gewoon dat sommige kinderen denken dat de baby uit de navel komt, geen idee hoe en waar ze vandaan komen, ouders die niets vertellen en dan heb ik het over sommige kinderen van een jaar of 10 die dan alleen maar ideeen horen van vriendjes.
We kunnen natuurlijk ook gewoon (jongetje) of (meisje) achter de naam zetten! Is mss wel een leuk idee.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
Kunnen we niet iets blauws of roze zetten in de naam van de Fokker die in de lijst van zwangeren staan en die al weten wat het wordt, ik ben wel nieuwsgierig hoeveel er nou al een zoon krijgen en wie een dochter. Volgens mij is het echt 80 % jongens wat er geboren gaat worden.
Ja... Ik had niet gedacht dat het zooow snel zou gaan en had me even "teruggetrokken" in de badkamer... beetje douchen enzo... Maar opeens ging het heul snel, kon ik nog net vriendlief van beneden naar boven roepen en die kon "gaan vangen"!quote:
Vampje krijgt na een dochter en drie zonen weer een jochie!quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk ook gewoon (jongetje) of (meisje) achter de naam zetten! Is mss wel een leuk idee.
Moeten we even een inventarisatie hebben van wie we het weten.
BE: jongetje
Faja: jongetje
Suerte: jongetje
En verder? Er zijn er wel meer die ik weet, maar ik weet van sommige niet of ik dat nou weet of dat de hele wereld het weet dus ik hou het even hierbij.Iemand die het aan kan vullen?
Ik weet er ook van 2. En dit is dan nr. 3, want ik denk te weten van welke dame jij het weet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:18 schreef YPPY het volgende:
Er is nog minimaal 1 meisje, meer zeg ik niet.
Handig, zo'n handeltje.
Jouw vent kan geen meisjes makenquote:Op vrijdag 28 september 2007 09:21 schreef vamperotica het volgende:
Ik was ook errug nieuwsgierig en moest best even slikken toen de echomevrouw meteen al riep ( nou ja, meteen... nadat ze had gevraagd of we t wilde weten...) at t een jochie was... had toch wel een beetje een meisje verwacht!!
Willen jullie het wel weten deze keer?quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:17 schreef E.T. het volgende:
Saskia is er van overtuigd dat ze een zusje krijgt.. en zelf heb ik ook wel het idee dat het een meisje is..
Maar over een week of 6 kan ik het pas weten![]()
Wel leuk zo'n heel rijtje met jongetjes hierboven![]()
Nope... mn ex was/is daar blijkbaar beter in! Naast dochterlief heeft ie nu weer een emsije gemaakt.... Nou ja... Ze moet ook nog geboren worden en ze zijn 4 dagen voor ons uitgerekend! Dus dochterlief krijgt toch haar zo gewenste zusje!quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jouw vent kan geen meisjes maken![]()
quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Willen jullie het wel weten deze keer?
quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ah. Kwestie van checken welke kamer jullie op gaan knappen.![]()
Over die dame zeg ik niks.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet er ook van 2. En dit is dan nr. 3, want ik denk te weten van welke dame jij het weet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |