abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 september 2007 @ 20:22:03 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53525856
Dat scheelt op zich wel dan, dat je iig een beetje weet wat je van de zwangerschap en jezelf kan verwachten.

En het is idd superkoud. Ik deed nog steeds mijn jas bijna niet aan, maar daar kwam ik net hard van terug toen ik even naar de supermarkt liep! Echt koud!
pi_53526062
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:55 schreef sjak het volgende:
Ik begreep het wel maar moest toch even zoeken naar waar het vandaan kwam en of het echt bestond. Poenie is dus surinaams, wat een grappig woord zeg
Sorry, ik ging er van uit dat het algemeen bekend was.
  donderdag 27 september 2007 @ 20:29:14 #253
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53526089
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, ik ben gewoon erg nieuwsgierig van aard
Lekker douchen!
pi_53526112
Wat betreft voorlichting aan de kinderen weten ze ondertussen precies hoe de baby in de buik is gekomen, en hoe hij er straks (vermoedelijk) weer uitkomt.
Dat vooral de jongste het erg goed brgrijpt bleek pas toen hij in zijn blootje rondliep en z`n zakje vasthield met z`n hand. "Wat heb je daar?" vroeg ik hem..'oh gewoon, al m`n babies' zei hij
Saartje
pi_53526269
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:29 schreef sjak het volgende:
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, ik ben gewoon erg nieuwsgierig van aard
Ik ook hoor, maar in Amsterdam en andere grote steden is poenie een standaard woord eigenlijk. Net als doos, muts, plasser etc. Ik noem mijn dochter vaak poesie als koosnaampje. Mijn moeder heeft mij geleerd dat mijn vagina een poes was vroeger en ik vind de associatie nou niet echt denderend. Dus al vanaf kleins af aan hebben we morgaine geleerd dat ze een poenie heeft en jongetjes hebben een tolli.
pi_53526296
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wat betreft voorlichting aan de kinderen weten ze ondertussen precies hoe de baby in de buik is gekomen, en hoe hij er straks (vermoedelijk) weer uitkomt.
Dat vooral de jongste het erg goed brgrijpt bleek pas toen hij in zijn blootje rondliep en z`n zakje vasthield met z`n hand. "Wat heb je daar?" vroeg ik hem..'oh gewoon, al m`n babies' zei hij
houdt nu al zijn kinderbijslag in de gaten!
pi_53526400
Maneki... al mn babies , hihi .

BE, rood is ook leuk, ben benieuwd hoe het wordt. Doe je ook even een na-foto?
Fake it till you make it...
  donderdag 27 september 2007 @ 20:38:47 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53526416
Ja, doe ik. Hij moet nu nog even nagewassen worden. Foto volgt later.

Maneki, heerlijke opmerking!
  donderdag 27 september 2007 @ 20:42:14 #259
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53526518
Maneki

Was daarnet pruk nog vergeten: fijn dat de echo goed was

HIer vandaag de winterjassen tevoorschijn gehaald
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53526660
Ik heb gister de winterjas tevoorschijn gehaald..

De broek is mooi blauw!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53526786
Ik laat mn winterjas nog wel even in de kast hangen, die krijg ik toch niet dicht... .
Zomerjas ook bijna niet meer, als het echt heel guur wordt dan heb ik nog wel een zeiljas en die krijg ik wel dicht...
Fake it till you make it...
  donderdag 27 september 2007 @ 21:27:57 #262
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53528096
Faja, wij hebben Mara ondanks dat ze ook drie is dus wel alles verteld over de geboorte maar vooral omdat ze er om vraagt. Hoe de baby er uit moet straks. Ze weet dat sommige mama's een snee in de buik krijgen, haar vriendje kreeg namelijk een broertje met de keizersnede. Ze bekijkt zich zelf vaak aan de onderkant en kwam dan ook tot de conclusie dat daar 2 gaatjes zitten en weet nu dat de een een babygaatje is en 1 een plas gaatje. Wel allemaal veel eerder en meer in detail dan ik had verwacht.

Et ik vind het geweldig om te lezen dat Tijn zo naar buiten is gekropen!!

Maneki heerlijk zo onschuldig en oplettend!

Be hoe is het met de broek is hij roze of rood geworden?

Het lijkt hier wel een ware trektocht in mijn buik. Hij beweegt alle kanten op.

pruk ik was je helemaal vergeten. Wat fijn dat alles goed was!!
  donderdag 27 september 2007 @ 21:30:09 #263
82727 klein_spookje
pi_53528162
o ja en de kou het is hier ook zo brrr koud. Vooral in huis. Dat is in de zomer lekker dan is het hier heerlijk koel. Maar nu was het gewoon lekker om naar buiten te gaan.! Lekker in het zonnetje.

Maar ik vertik het om de kachel al aan te doen. Volgens Thijs zit het tussen me oren en mag de kachel pas aan als de K in de maand zit ipv de R.

Vandaag liep ik nog zonder jas buiten in een shirt met korte mouwen. Daarna volgt een warme trui, Mijn winterjas stel ik zo lang mogelijk uit. Als ik hem al pas straks.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:41:43 #264
82727 klein_spookje
pi_53528547
hmm gezellig tegen mezelf kletsen zeg.
Maar BE hoe was het met de kat bij de dierenarts ok erg offtopic sorry maar was wel nieuwsgierig.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:46:49 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53528691
Oh ja, ik had het op het speeltuinbankje gezet:
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
IewIewIewIew!

Die plassende kater? Daar was ik dus gisteren op aanraden van iemand in F&F mee naar de dierenarts gegaan. Bleek blaasontsteking te zijn, dus antibiotica... aggos... zielig denk je dan...

Vandaag was het payback time blijkbaar:
Hij heeft zich vandaag uitgeleefd op een duif... in onze woonkamer.
Het hoofd is niet meer terug te vinden, dus ik gok dat het gesmaakt heeft.
Toen ik thuis kwam zat hij op een pootje te sabbelen.
Gadverdegadver! Alles zit/zat onder het bloed en veren.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:56:25 #266
82727 klein_spookje
pi_53528983
whoehahaha, sorry hoor maar dit doet me goed. Maakt mijn avond weer ff leuk.

Maar goed dat je niet al misselijk was alhoewel je dat daarna waarschijnlijk wel was. Blegh.
Heb je dan geen last van emoties? Bij zo een dood half opgegeten dier.

Vergeet niet meer dat ik alle moeite deed om een vlinder te vangen met een dikke buik en toen liet Thijs heel lief de katten vrij en ja hoor ren, vlieg, spring, hap, weg vlinder zo was zooo boos en heb wel ff gehuild.

Maar goed heb je de duif zelf opmoeten ruimen?
  donderdag 27 september 2007 @ 22:00:19 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53529104
Nou, niet emo om die duif wel om het 'ik heb hier geen zin in, ik trek het niet'.
We moeten nog steeds urine van de kater op zien te vangen en langs brengen en dat is gewoon lastig met nog een 2e kat en beesten die sowieso buiten hun behoefte doen. Dus ik probeer dan te verzinnen hoe we dat gaan doen enzo, en het irriteert me gewoon, ik heb even geen zin in moeilijk gedoe.

Ik weet dat het stom klinkt hoor, natuurlijk moet dat beestje gewoon weer gezond worden, maar ik ben wat dat betreft mentaal even niet meer zo heel erg flexibel.

Ik wilde die duif eerst niet opruimen, maar ja... het zou nog anderhalf uur duren voor stinkie thuis zou komen en bij elke stap die ik zetten dwarrelden de veren door de kamer, het was echt erg zeg maar. Dus ik heb de boel gezogen en de duif weggehaald. Stinkie heeft toen hij thuis was al het bloed van de vloer gedweild. Het was echt heel ranzig, maar goed... Het is nu weer weg en hopelijk blijft het voortaan weer gewoon bij muizen... dat trek ik nog net.
  donderdag 27 september 2007 @ 22:18:47 #268
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53529705
Dus nu heeft Stinkie ook een rode broek?

Ik heb met je te doen BE, ik voel me toch deels verantwoordelijk..zijn moeder was tenslotte een moordlustige psychopate..beest is gewoon erfelijk belast
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53530246

We krijgen een jongen!!!!!
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  donderdag 27 september 2007 @ 22:59:22 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53531007
Wat leuk Suerte! Een jongetje!

Viev, niet doen hoor, verder is hij nog steeds bang van zijn eigen schaduw, dus dat psychopatische valt wel meer.
  donderdag 27 september 2007 @ 23:05:53 #271
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53531202
Het was ook een grapje
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53531218
D'r komen alleen maar jongetjes Leuk!
Zouden wij dan toch.. misschien..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53531982
Ik ben er ook van overtuigd dat ik een jongen krijg hoor Nog 2 weken om te beslissen of ik het wel of niet al wil weten
Saartje
pi_53535386
Wat leuk, Suerte
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_53535957
Be, dit is heel offtopic.

Wij moesten gister een plas vand e poes meenemen.

Wij hebben haar opgesloten in de badkamer voor een paar uur. Met een hele schone bak met een plasic zak erin... T was een kwestie van overgieten.

Suerte!! Leuk een jongetje!! Wel veel jongetjes hier hoor!!!
pi_53536004
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:27 schreef klein_spookje het volgende:
Mijn vraag over hoe de oudere kinderen ingelicht worden komt omdat ik vaak hoor dat ouders daar over "liegen" of gewoon over zwijgen. En dat gebeurt helaas vaker dan ik dacht. En vroeg me werkelijk af waarom dat zo is.

Toen ik net zwanger was kon ik er niet om heen om Mara te vertellen dat er een baby zou komen omdat ik zooooo ziek was wat zoooo lang aan hield. Ze had er een tijdje geen interesse in tot ze opeens vroeg waar de baby vandaan kwam. Nou uit mama's buik, en wat later hoe die dan uit mama's buik kwam? via mama's plasser. Dat vond ze wat.
Heb me altijd voorgenomen om daar eerlijk over te zijn en heb haar dan ook uitgelegt hoe de bevalling begint en wat er dan gebeurt. Niet te moeilijk maar gewoon in haar begrippen. Ik merkte wel dat ze dat nodig had omdat het een donker iets was voor haar ze zag mijn buik , kon de baby voelen maar hoe moet dat er ooit uit.
We hebben samen wel eens naar een bevalling gekeken en gaan ook een keer samen naar haar geboorte kijken.

Maar ik merk gewoon dat sommige kinderen denken dat de baby uit de navel komt, geen idee hoe en waar ze vandaan komen, ouders die niets vertellen en dan heb ik het over sommige kinderen van een jaar of 10 die dan alleen maar ideeen horen van vriendjes.
Volgens minimonster ( nu 4) wordt eerst mama's buik heel dik en als de baby dan "klaar" is, gaat mama naar de badkamer, roept heel hard om papa en dan is de baby geboort en komt de babymevrouw kijken of alles goed is en mag je helpen met teentjes tellen enzo...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53536028
Kunnen we niet iets blauws of roze zetten in de naam van de Fokker die in de lijst van zwangeren staan en die al weten wat het wordt, ik ben wel nieuwsgierig hoeveel er nou al een zoon krijgen en wie een dochter. Volgens mij is het echt 80 % jongens wat er geboren gaat worden.
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:54:50 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536030
'gaat mama naar de badkamer'
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:56:50 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536063
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
Kunnen we niet iets blauws of roze zetten in de naam van de Fokker die in de lijst van zwangeren staan en die al weten wat het wordt, ik ben wel nieuwsgierig hoeveel er nou al een zoon krijgen en wie een dochter. Volgens mij is het echt 80 % jongens wat er geboren gaat worden.
We kunnen natuurlijk ook gewoon (jongetje) of (meisje) achter de naam zetten! Is mss wel een leuk idee.

Moeten we even een inventarisatie hebben van wie we het weten.

BE: jongetje
Faja: jongetje
Suerte: jongetje
Vamperotica: jongetje

En verder? Er zijn er wel meer die ik weet, maar ik weet van sommige niet of ik dat nou weet of dat de hele wereld het weet dus ik hou het even hierbij. Iemand die het aan kan vullen?
pi_53536112
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:54 schreef Brighteyes het volgende:
'gaat mama naar de badkamer'
Ja... Ik had niet gedacht dat het zooow snel zou gaan en had me even "teruggetrokken" in de badkamer... beetje douchen enzo... Maar opeens ging het heul snel, kon ik nog net vriendlief van beneden naar boven roepen en die kon "gaan vangen"!
pi_53536121
Pfff ik ben net wakker en nog niet zo helder.
pi_53536139
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk ook gewoon (jongetje) of (meisje) achter de naam zetten! Is mss wel een leuk idee.

Moeten we even een inventarisatie hebben van wie we het weten.

En verder? Er zijn er wel meer die ik weet, maar ik weet van sommige niet of ik dat nou weet of dat de hele wereld het weet dus ik hou het even hierbij. Iemand die het aan kan vullen?
Vampje krijgt na een dochter en drie zonen weer een jochie!
pi_53536147
Hestria : jongetje (hij heeft een wipneusje)
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:01:54 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536168
Hestria: jongetje

Het zijn er idd veel, of zijn de jongetjes-moeders gewoon veel nieuwsgieriger.

Ticootje, was dat van jou nou nog een geheim?
pi_53536185
Nee hoor, ik ben ook nieuwsgierig....

edit- Be ik had het nog niet heel hard gezegd nee. Maar ja als je opeens naar roze broekjes gaat informeren zegt dat wel genoeg..
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:06:08 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536233
Dat dacht ik dus ook!

Hestria: jongetje
Ticootje: meisje
pi_53536272
Ik ben toch niet de enige met een meisje he???

Mijn man kan geen jongetjes maken, het is zijn 2e dochter...
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:17:47 #288
3011 E.T.
pi_53536401
Saskia is er van overtuigd dat ze een zusje krijgt.. en zelf heb ik ook wel het idee dat het een meisje is..
Maar over een week of 6 kan ik het pas weten

Wel leuk zo'n heel rijtje met jongetjes hierboven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53536415
Er is nog minimaal 1 meisje, meer zeg ik niet.

Handig, zo'n handeltje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53536465
Ik was ook errug nieuwsgierig en moest best even slikken toen de echomevrouw meteen al riep ( nou ja, meteen... nadat ze had gevraagd of we t wilde weten...) at t een jochie was... had toch wel een beetje een meisje verwacht!!
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:22:46 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536491
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:18 schreef YPPY het volgende:
Er is nog minimaal 1 meisje, meer zeg ik niet.

Handig, zo'n handeltje.
Ik weet er ook van 2. En dit is dan nr. 3, want ik denk te weten van welke dame jij het weet.
pi_53536497
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:21 schreef vamperotica het volgende:
Ik was ook errug nieuwsgierig en moest best even slikken toen de echomevrouw meteen al riep ( nou ja, meteen... nadat ze had gevraagd of we t wilde weten...) at t een jochie was... had toch wel een beetje een meisje verwacht!!
Jouw vent kan geen meisjes maken
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:24:28 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536534
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:17 schreef E.T. het volgende:
Saskia is er van overtuigd dat ze een zusje krijgt.. en zelf heb ik ook wel het idee dat het een meisje is..
Maar over een week of 6 kan ik het pas weten

Wel leuk zo'n heel rijtje met jongetjes hierboven
Willen jullie het wel weten deze keer?
pi_53536573
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jouw vent kan geen meisjes maken
Nope... mn ex was/is daar blijkbaar beter in! Naast dochterlief heeft ie nu weer een emsije gemaakt.... Nou ja... Ze moet ook nog geboren worden en ze zijn 4 dagen voor ons uitgerekend! Dus dochterlief krijgt toch haar zo gewenste zusje!
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:29:09 #295
3011 E.T.
pi_53536628
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Willen jullie het wel weten deze keer?

ja
Deze keer voornamelijk uit praktische overwegingen. We hebben al een jongen en een meisje, dus wat dat betreft is er bij ons geen voorkeur meer. Maar aangezien het huis drastisch overhoop moet om deze kleine ook een eigen plek te kunnen bieden moeten er ook nogal wat spullen weg... en dan is het wel lekker als ik over een paar weken al de helft van de babyspullen op zolder kan weg doen.. en in geval van een meisje kan de baby op Saskia d'r kamer want dan hoeven we niet nog een hele kamer te schilderen etc. (als het een jochie is moet daar het roze namelijk vervangen worden voor iets anders)

Ik weet alleen nog niet of ik het wereldkundig ga maken
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:30:53 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536665
Ah. Kwestie van checken welke kamer jullie op gaan knappen.
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:31:44 #297
3011 E.T.
pi_53536684
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ah. Kwestie van checken welke kamer jullie op gaan knappen.

zoiets ja
pi_53536726
goed ik heb even terug gelezen::

saint : meisje
klein_spookje : meisje (die doet jongetjes kleding weg)

Renda : jongetje

Nijna nbekend
Pruk : onbekend

[ Bericht 20% gewijzigd door Ticootje op 28-09-2007 09:39:25 ]
pi_53536774
Hier is het bij ons bekend, maar wil het voor zich houden, dus ik ben spelbreker
pi_53536840
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik weet er ook van 2. En dit is dan nr. 3, want ik denk te weten van welke dame jij het weet.
Over die dame zeg ik niks. Die haalt/haalde hier wel kleertjes op, die hoef ik niet te posten.

Meisjes zijn leuk. Jongens zijn leuk. Jongens en meisjes door elkaar is nog leuker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')