abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53508361
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:02 schreef E.T. het volgende:
Nijna, er zijn ook meer dan genoeg kinderen die niet weten dat fruit aan een boom groeit, en groente ook gewoon in aarde.
Wij hebben een grote bramenstruik in de tuin en heb hier wel eens kindjes over de vloer gehad die dat dus echt niet wilden eten want 'fruit komt uit de winkel en niet van een boom'
Ik vind het onvoorstelbaar dat ze dat niet weten... Misschien omdat ik het gewoon logisch vind, maar wellicht is het als je het niet weet net zo logisch om te denken dat het uit de fabriek/winkel komt...

* Nijna gaat ervoor zorgen dat ons kind in elk geval wel weet waar het vandaan komt .
Fake it till you make it...
pi_53509551
Komt melk uit een koe dan?
Toen achterneefje net geboren was en bv kreeg zat zijn oudere broer te kijken. Mama wat doe jij? Ik geen M. melk! Huh Melk komt toch uit een koe
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 27 september 2007 @ 11:03:12 #203
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53509738
Hallo, ik ben weer terug! En ik heb geen enge vlekken van de zon gekregen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  donderdag 27 september 2007 @ 11:12:28 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53509987
Welcome back!
pi_53510007
Ik moest gister nog aan je denken kim, we hadden je al zo lang niet gezien!!

Webkim trouwens ook niet....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53510445
hier hetzelfde, is zelfs zo erg dat ik op de kinderboerderij zei: kijk mies een kip! michelle's antwoord gaan we die eten? . overigens lust miesje alleen bramen en frambosen uit eigen tuin van de boer vind ze niet te eten .

en pff ik slaap zo slecht, manlief is ziek en gaat dus regelmatig spoken s'nachts, dan word ik wakker en heb ik of honger of moet naar de wc. zo ben ik vanacht wel 5 keer wakker geweest. niet echt feest natuurlijk! dinsdag met oma de stad in geweest en erg leuke kleding gekocht bij prenatal, maar tjee wat is die winkel duur! 10 euri voor een blousje van nog geen halve meter stof!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  donderdag 27 september 2007 @ 11:36:26 #207
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53510681
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:03 schreef k_i_m het volgende:
Hallo, ik ben weer terug! En ik heb geen enge vlekken van de zon gekregen .

Laat maar zien, die bruine buik dan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53511927
ik vind 10 euro niet duur, eigenlijk. Of is het een tikfout en moet het 100 euro zijn? Dan wordt het een ander verhaal

Hoe doen jullie dat of hebben jullie dat gedaan met je kleding?
De meeste broeken en rokjes zitten nu al net te strak. Op zich gaat het net, maar het zit dan gewoon niet lekker zo'n hele dag.
Ik las ergens dat ze positiebroeken hebben die (mits je niet heel erg veel aankomt) zo ongeveer de hele zwangerschap mee kunnen. Nou weet je natuurlijk nooit hoeveel je aan gaat komen, maar als ik een lekkere spijkerbroek kan kopen die toch iig een paar maanden te dragen is, wil ik dat wel doen, eigenlijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_53512017
Ik heb gewoon 2 broeken en een paar tuitjes aangeschaft..

Nu zit ik nog wel dat ik het liefst mijn spijkerbroek draag, dus daar ga ik er nog wel 1 bij halen.

Ik was in totaal ongeveer 400 euro kwijt. Kleding is nu eenmaal duur.
En alles wat niet helemaal afgedragen wordt ga ik natuurlijk na de zwangerschap hier posten voor de nieuwe zwangeren.
pi_53512081
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:21 schreef miss_sly het volgende:
ik vind 10 euro niet duur, eigenlijk. Of is het een tikfout en moet het 100 euro zijn? Dan wordt het een ander verhaal

De meeste broeken en rokjes zitten nu al net te strak. Op zich gaat het net, maar het zit dan gewoon niet lekker zo'n hele dag.
Ik las ergens dat ze positiebroeken hebben die (mits je niet heel erg veel aankomt) zo ongeveer de hele zwangerschap mee kunnen. Nou weet je natuurlijk nooit hoeveel je aan gaat komen, maar als ik een lekkere spijkerbroek kan kopen die toch iig een paar maanden te dragen is, wil ik dat wel doen, eigenlijk
Je hebt ook van die verlengers, waardoor je ook wat meer ruimte krijgt...
Vraag me niet of het nuttig is, want heb ze zelf nooit gebruikt.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 27 september 2007 @ 12:29:32 #211
3011 E.T.
pi_53512126
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:21 schreef miss_sly het volgende:

de meeste postitiekleding kun je de hele tijd wel dragen Er zit meestal knoopsgatenelastiek in de band, zodat je die aan het formaat van je buik kunt aanpassen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 27 september 2007 @ 12:30:38 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53512158
Ik heb in het begin met een stukje elastiek door het knoopsgat en om de knoop heen mijn broek op een kiertje gehad, maar dat begon ook al gauw te irriteren.
Ik heb toen, ik denk met 12-13 weken 3 broeken gekocht en die kan ik nu, met 27 weken nog prima aan en die gaan ook nog wel even mee denk ik.
Kijk even of je een broek kan vinden waar bovenaan van dat knoopsgaten-elastiek zit, dan kan je hem zelf nu wat strakker aantrekken en langzaam laten vieren aan het eind.
pi_53512171
ik heb 1 positie spijkerbroek, voor de rest heb ik allemaal lage heup broeken, die draag ik ondre de buik, band erover en shirtje en je bent klaar. Nu is bij mij ook zo dat mijn garderobbe nodig vervangen moet worden dus ik alles nu afdraag en als we weer in vorm zijn gaan we lekker shoppen voor alles nieuw!
pi_53514219
OK, ga ik toch maar eens kijken binnenkort. Ik mis een lekkere spijkerbroek
pi_53514311
ik heb 2 broeken met 12-13 weken(vorige zwangerschap) gekocht en heb ze de hele zwangerschap aan gehad. nu kunnen ze weer mee

faja wat een geld

kim buikfoto

even verder lezen hoor ben weer alles kwijt
mama van 3 kids!
pi_53514569
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:35 schreef miss_sly het volgende:
OK, ga ik toch maar eens kijken binnenkort. Ik mis een lekkere spijkerbroek
Bij de H&M hebben ze echt hele leuke kleding hangen.. (vind ik)
  donderdag 27 september 2007 @ 14:15:15 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53515391
Jemig, ik heb een honger sinds gisteren!
Heb nu anderhalf uur geleden 5 boterhammen op en heb nu al weer het gevoel dat ik een gat in mjin maag heb!
pi_53515655
Be ik ken dat gevoel. Ik dwing mezelf gewoon om te stoppen met eten, anders groei ik echt dicht.

Maar na een uurtje na de maaltijd heb ik alweer trek.
  donderdag 27 september 2007 @ 14:33:06 #219
14746 k_i_m
pi_53515872
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:36 schreef E.T. het volgende:

[..]

Laat maar zien, die bruine buik dan
De buik is niet (zo) bruin, maar mijn voeten wel! Zien? .
In my life
Why do I smile
pi_53515984
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:33 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Die heb je gewoon niet gewassen

Mijn baas is echt een lieverd. Die maakte vandaag de opmerking dat je het nu toch echt begint te zien.

En hij noemt het een wereldwondertje Sommige bazen zijn wel tof tegen zwangere vrouwen!
  donderdag 27 september 2007 @ 14:39:17 #221
3011 E.T.
pi_53516059
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:33 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Als je tien tenen hebt, vind ik 't geen foto waard
pi_53516848
Kim, welkom terug. Was t lekker, even weg?

Miss_sly, ik heb 2 spijkerbroeken aangeschaft. De ene heb ik tot een maand of 2 terug veel gedragen, maar begon toch wat minder lekker te zitten toen) en de ander heb ik nog steeds aan (zij het wat aan de krappe kant). Erg handig van dat knoopsgat elastiek hoor. In het begin had ik nog best wel wat ruimte over, maar het zat zoveel lekkerder dan een gewone spijkerbroek, dat was het absoluut waard! Ik heb ook nog een zwarte linnen broek en een witte broek (die nu in de machine zit met donkerblauw verf) en ook die heb ik vrij regelmatig gedragen.
Ook T-shirts heb ik er een aantal van gekocht. Begin inmiddels wel uitgekeken te raken op mn garderobe, maar goed het einde is dan ook in zicht...

Ik heb mn witte (inmiddels als het goed is ex-witte) broek nu in de machine zitten. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Heb voor Frummel nog wat kleertjes aangeschaft bij Hema en H&M. Ik vind het bij H&M wel jammer dat ze de meeste leuke dingetjes pas vanaf maat je 62 of zelfs 68 pas hebben.
Kom ik thuis, ik dacht nog best op tijd, want er zou rond 2 uur een onderhoudsmonteur komen voor de CV, ligt er een briefje dat ze om 1 uur voor de deur stonden... Aargh. Zal zo maar even bellen voor een nieuwe afspraak. Ik had bedacht dat ik wel op tijd was als ik zou zorgen dat ik tussen 1 en half 2 thuis zou zijn, maar niet dus...
En net bericht dat de eerste medezwangere van de pufclub is bevallen, ik wil oohooook .
pi_53517142
Nijna, dat is altijd met monteurs!!! Wij zouden gister tussen 6 en 8 gebeld worden. Nou ze hadden geluk dat ik een keer optijd thuis was want om 5 ging de telefoon...

Laat even het resultaat zien van de ex witte broek.

En uit de kleinste maatjes zijn ze toch zo uit gegroeit, maat 62 is volgens mij al na 3 maanden aan de orde. Dan zijn babies ook pas leuk vind ik..
  donderdag 27 september 2007 @ 15:15:14 #224
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53517151
Kinderen die niet weten waar melk vandaan komt kom ik vaak tegen op mijn werk. Mara wist wel dat de melk van de koe kwam maar blijft een stadse meid want een paar weekende terug reden we vlak langs de koeien en riep ze verontwaardig uit kijk mama wat een grote piemels hebben die koeien. nou werkelijk je kon me opvegen toch maar even meteen een lesje over uiers enz gedaan.

@kim fijne vakantie gehad?

Bij de zwangerschap van mara kon ik bij 8 weken al geen gewone kleren meer aan. Maar nu men ik heb er pas een zwangerschapbroek tegen aangegooid met pff geen idee meer het was pas echt nodig met ruim 20 wk. Maar als ik heel erlijk ben pas ik mijn gewone kleding nog. Laat ik eht zo zeggen het gaat allemaal nog dicht maar zit niet lekker meer. En dat met 29 wk +5 dagen.
Ik heb een broek bij de h&m gekocht een mooie spijkerbroek met zo een lekkere buikband die je op trekt tot je borsten ongeveer en onder die stoffe band zit dan een soort heupbroek met een knoop en elastiek om te verstellen.
De tweed die ik kocht zelfde maat die past niet die zit te strak vermoed ook dat het geen 46 is. Die ligt dus ongebruikt in de kast.

@ticootje wat lief van je baas.

Hier gaat het maar zozo, voel me erg labiel op het moment en moe en gammel door de verkoudheid. En net nu Mara vandaag niet wilde slapen. De kleine stuiterd door mijn buik als of het een sprinkussen is. Mara storte zich boven op me en knalde keihard tegen mijn neus die doet nog steeds zeer.
Ben na een potje huilen lekker onder de warme douche gaan zitten. Daarna aangekleed vanmiddag en met Mara wezen shoppen. Ondergoed voor haar gekocht en een leuk truitje, wat andere boodschapjes maar het fietsen ging ook al wat minder lekker.

Nou ja morgen zal het wel weer beter gaan.

Oja mijn werk belde ook nog vanmorgen ik zou vanaf maandag ziekgemeld worden ivm zwangerschap en nu belde mijn adjunct of ze me ziek moest melden ivm zwangerschap of zomaar want dat wist ze niet en kon ze ook niet terug vinen.
Alles werkt daar langs elkaar heen. pffff. Hoop dat het ooit nog goed komt want zo schiet het niet echt op.
  donderdag 27 september 2007 @ 15:20:12 #225
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53517301
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:14 schreef Ticootje het volgende:

En uit de kleinste maatjes zijn ze toch zo uit gegroeit, maat 62 is volgens mij al na 3 maanden aan de orde. Dan zijn babies ook pas leuk vind ik..
Jouw uitspraken vind ik soms best ehhhh... apart.
pi_53517483
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:20 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Jouw uitspraken vind ik soms best ehhhh... apart.
Dank je..
Ik ben ook wel een beetje apart. Vaak is het meer grootspraak. Eigenlijk ben ik gewoon een softie...
pi_53517630
@Ticootje, ik belde net even en ik begreep dat de monteur vanmorgen zo ongeveer iedereen misgelopen was en daarom zo vroeg was... Morgen nieuwe poging en dan ben ik gewoon wel thuis (mits hij niet een paar uur eerder komt...). Broek leek net behoorlijk blauw, zit nu nog een keer in de was met gewoon wasmiddel. Als hij vanavond droog is zal ik als ik goed licht heb (en anders morgenochtend) even een foto maken van mn ex witte broek. Ben erg benieuwd hoe het er straks uitziet.
Dat van dat kleine maatje heb je wel gelijk in, maar toch... Hihi ik wil gewoon leuke kleine schattige dingetjes. Ik heb overigens 1 truitje van de Hema in mt 56 gekocht, maar omdat ik 'em zo leuk vond ook nog in maat 68, haha.

@Klein spookje, hihi. Het is toch ook verwarrend, de ene keer bungelt er wat onder zo'n beest dan is het een uier, de andere keer is het een piemel... .
Naar dat je je niet zo lekker voelt en dan ook je werk nog waar dingen langs elkaar heen lopen. Vandaag maar een baaldag, ik hoop morgen weer een betere dag voor je .
  donderdag 27 september 2007 @ 15:37:18 #228
14746 k_i_m
pi_53517795
.

Ik heb me op de terugweg in het vliegtuig zo groen en geel zitten ergeren aan het kind van iemand anders dat ik heel even een moment van twijfel voelde .

De vakantie was prima! Mooi weer, lekker gegeten, goed geslapen . En het groepje vrienden waar we mee waren haat ik nog niet, dus dat is ook goed gegaan .

Nijna, voor je het weet is het zover! En er valt niks terug te stoppen .
In my life
Why do I smile
pi_53518068
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:37 schreef k_i_m het volgende:
.

Ik heb me op de terugweg in het vliegtuig zo groen en geel zitten ergeren aan het kind van iemand anders dat ik heel even een moment van twijfel voelde .

De vakantie was prima! Mooi weer, lekker gegeten, goed geslapen . En het groepje vrienden waar we mee waren haat ik nog niet, dus dat is ook goed gegaan .

Jouw kind doet dat niet
pi_53518115
De tweede 20 weken echo was ook prima. Ze heeft nu alles kunnen zien wat ze wilde zien en de kleine is met vlag en wimpel geslaagd
pi_53518169
Pruk, dat is heerlijk nieuws!!

Lekker even naar de kleine gekeken??
  donderdag 27 september 2007 @ 16:16:41 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53518998
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jouw kind doet dat niet
IIg ben je zo verblind door liefde dat je het iig niet in de gaten hebt.

Pruk!
  donderdag 27 september 2007 @ 16:22:59 #233
14746 k_i_m
pi_53519197
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

IIg ben je zo verblind door liefde dat je het iig niet in de gaten hebt.

Pruk!
Ik snap die ouders ook niet. Dat kind bleef maar op dat klaptafeltje rammen en tegen de stoel aan schoppen en alles wat de moeder zei was: Mama wil niet dat je dat doet hoor! . Ik zou me kapotschamen als het mijn kind was . Voor ons zat ook een stel met een kind, en dat hadden ze gewoon achter een dvdspeler gezet met een koptelefoon op. Die hebben we de hele reis niet gehoord. Zo kan het dus ook, gelukkig.

Gefeliciteerd Pruk! Dat is goed nieuws!!
In my life
Why do I smile
pi_53519492
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:37 schreef k_i_m het volgende:
Terugstoppen... . Nee dat gaat niet meer lukken als t kind er eenmaal is, de vraag is natuurlijk ook of je dat dan nog zou willen .

Overigens hier alvast een plaatje van mn broek, net uit de was:

Het lijkt een beetje op een stretch-spijkerbroek alleen dan ietsje egaler van kleur (tenminste als ik het vergelijk met de broek die ik aanheb). De strepen die erop zitten zijn wat donkerder dan de broek zelf geworden. En alleen aan de onderkant van de pijpen en bovenaan waar de buikband (die overigens goed donkerblauw is geworden) zit, daar zitten van die stikseltjes die niet donker zijn geworden.
Maar al met al denk ik dat ik wel tevreden ben met dit resultaat
pi_53519532
Ziet er goed uit Nijna
  donderdag 27 september 2007 @ 17:12:15 #236
82727 klein_spookje
pi_53520785
Dat is netjes geworden dat kleuren van je broek..

En ja kinderen van een ander schijnen altijd vervelend te zijn. Was laatst toch een heel artikel over.
Maar ach zelf heb je natuurlijk schatjes en dat vinden die ouders ook.

Hier 2x gevlogen met Mara nou ja eigeljik 4x we gingen ook weer naar huis natuurlijk. De eerste keer was ze 10 maanden heen en terug reis geslapen. De tweede keer was ze 1 jaar en 10 maanden en heeft de heen weg geslapen en de terug weg deden we er 8 uur over (vliegen) waar we normaal 3 uur over deden. En ze was een schatje al zeg ik het zelf. hihi.

Hebben de zwangere al aan de andere kinderen (als die er zijn) uitgelegt hoe en wat?
pi_53520797
Nijna het is dus goed gelukt want hij ziet er prima uit...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53520906
Dank jullie .
pi_53522369
klein_spookje mijn kinderen zijn al wat ouder dus die maken alles heel bewust mee. Erg leuk, twee gasten die ook bezorgd zijn om mama als ze moe is
Saartje
  donderdag 27 september 2007 @ 18:38:04 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53522849
Ziet er goed uit Nijna!

Ik heb hier ook maar gelijk mijn plannen eindelijk eens uitgevoerd, mijn witte linnen broek zit nu in de machine en gaat roder dan rood worden!
pi_53522884
ik heb aan miesje al vrij vroeg verteld dat er een baby in mama's buik zit. Ze ging/gaat er heel lief mee om, knuffelen, kusjes geven. Ook weet ze al dat de baby bij ons komt wonen op de baby kamer. Over hoe die baby er komt is ze helemaal niet bezig, dus dat laat ik maar lekker zo. Miesje vind het ook geweldig om mee te gaan naar de "dokter" om hartje te luisteren. En in de winkel wil ze kleding uitkiezen voor de baby(1 x kleding gekocht waar ze bij was en gevraagt is dit leuk voor je broertje?)
pi_53522891
Ik heb het nooit zo op witte broeken, maar als je zwanger bent hoef je natuurlijk niet bang te zijn dat je doorlekt

Ben benieuwd hoe jouw broek gaat worden BE, die van Nijna is gaaf!
pi_53522902
Ik heb het mijn dochter al heel snel verteld omdat mijn tante tegen haar begon over baby in mama der buik etc. En ik wou dat ze het van ons zelf te horen kreeg. Nou duren 9 maanden behoorlijk lang voor een klein kind maar het was een keuze tussen zelf vertellen of praatgrage tantes het laten verklappen. Poosje geleden begon ze over een deurtje in mijn buik en waar die dan wel niet was want de baby kan er anders niet uit. Ik heb het genegeerd en van de week begon ze er weer over. Toen was ik het zat en heb maar gewoon verteld dat de baby uit de poenie komt. Dat accepteert ze wel. Kennelijk heeft ze ook gezien bij een ander dat de baby uit de borst drinkt dus nou vraagt ze steeds of de baby ook uit mama der tieten gaat drinken. Dus maar weer eerlijk antwoord gegeven. Denk dat eerlijk vertellen hoe de vork in de steel zit zonder al te veel in details te treden het beste werkt. Want het is inmiddels weer overgewaaid het vragenuurtje.
  donderdag 27 september 2007 @ 19:27:33 #244
82727 klein_spookje
pi_53524178
Mijn vraag over hoe de oudere kinderen ingelicht worden komt omdat ik vaak hoor dat ouders daar over "liegen" of gewoon over zwijgen. En dat gebeurt helaas vaker dan ik dacht. En vroeg me werkelijk af waarom dat zo is.

Toen ik net zwanger was kon ik er niet om heen om Mara te vertellen dat er een baby zou komen omdat ik zooooo ziek was wat zoooo lang aan hield. Ze had er een tijdje geen interesse in tot ze opeens vroeg waar de baby vandaan kwam. Nou uit mama's buik, en wat later hoe die dan uit mama's buik kwam? via mama's plasser. Dat vond ze wat.
Heb me altijd voorgenomen om daar eerlijk over te zijn en heb haar dan ook uitgelegt hoe de bevalling begint en wat er dan gebeurt. Niet te moeilijk maar gewoon in haar begrippen. Ik merkte wel dat ze dat nodig had omdat het een donker iets was voor haar ze zag mijn buik , kon de baby voelen maar hoe moet dat er ooit uit.
We hebben samen wel eens naar een bevalling gekeken en gaan ook een keer samen naar haar geboorte kijken.

Maar ik merk gewoon dat sommige kinderen denken dat de baby uit de navel komt, geen idee hoe en waar ze vandaan komen, ouders die niets vertellen en dan heb ik het over sommige kinderen van een jaar of 10 die dan alleen maar ideeen horen van vriendjes.
pi_53524349
Ik denk dat er ook een verschil is in hoeverre je alles uit legt aan je kind. Mijn oudste is 3 en om nou precies uit te gaan leggen hoe de bevalling begint zie ik niet zo zitten. Ze weet dat de baby in mama der buik zit en nog moet groeien. Als de baby groot genoeg is komt ie via de poenie naar buiten en dan drinkt het uit de tiet. Ze vindt het wel grappig dat zij als baby ook in mijn buik zat en ook melk dronk bij mama. Ze is wel rete nieuwsgierig naar der broertje, zingt liedjes, geeft kusjes etc. Maar ik hou het simpel qua verhaal, wel gewoon de waarheid dus geen deurtjes etc en ben ook van mening dat het dan gewoon qua nieuwsgierigheid gauw weer overwaaid.
  donderdag 27 september 2007 @ 19:54:14 #246
3011 E.T.
pi_53524958
Hier ook gewoon de waarheid hoor, voor Saskia.
De dingen die ze vraagt krijgt ze gewoon eerlijk antwoord op, sommige dingen maakt ze haar eigen verhaal van en andere dingen denken ze helemaal niet bij na, lijkt het wel.
Maar ze is nog steeds van overtuigd dat Tijn uit mijn buik is gekropen bijvoorbeeld. Over een paar maanden zal ze vast wel wijzer zijn en snappen dat dat niet lukt; als ze het vraagt zal ik het wel vertellen maar ik ga niet ongevraagd van alles vertellen. Gewoon in hapklare brokjes
  donderdag 27 september 2007 @ 19:55:52 #247
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53525012
Ik begreep het wel maar moest toch even zoeken naar waar het vandaan kwam en of het echt bestond. Poenie is dus surinaams, wat een grappig woord zeg

Pruk, fijn dat de echo goed was! BE, ik ben ook wel benieuwd naar het resultaat. Kim, welkom terug, was het warm in Ibizaof eigenlijk op Ibiza?
Met mij lijkt het langzaamaan weer wat beter te gaan. Ik ben vandaag niet de hele dag misselijk geweest maar een paar keer, dat scheelt al. Ik hoop echt dat het snel over is.
Lekker douchen!
  donderdag 27 september 2007 @ 20:01:52 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53525181
Nou idd Sjak... tijd om gewoon lekker te gaan genieten dan.
  donderdag 27 september 2007 @ 20:05:52 #249
14746 k_i_m
pi_53525311
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:55 schreef sjak het volgende:
Ik begreep het wel maar moest toch even zoeken naar waar het vandaan kwam en of het echt bestond. Poenie is dus surinaams, wat een grappig woord zeg

Kim, welkom terug, was het warm in Ibizaof eigenlijk op Ibiza?
Tussen de 25 en de 29 graden, met heel veel zon . Ik loop vandaag al de hele dag te klappertanden met 3 lagen kleren over elkaar aan .
In my life
Why do I smile
  donderdag 27 september 2007 @ 20:13:39 #250
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53525590
Dat zou inderdaad wel fijn zijn BE. Maar daar ben ik helaas nog niet.
Dat is dan wel weer het fijne van een tweede zwangerschap, bedenk ik me nu. Bij de eerste werd ik ook zo boos om dat rot voelen, ik vond dat ik recht had op een roze wolk, dat had toch iedereen Nu weet ik gewoon dat dat niet gaat komen bij mij in ieder geval niet tijdens de zwangerschap. Dat scheelt een boel tranen

Wat is het koud he in Nederland. Ongelovelijk, afgelopen zondag was het nog 25 graden hier in de tuin (ruim)
Lekker douchen!
  donderdag 27 september 2007 @ 20:22:03 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53525856
Dat scheelt op zich wel dan, dat je iig een beetje weet wat je van de zwangerschap en jezelf kan verwachten.

En het is idd superkoud. Ik deed nog steeds mijn jas bijna niet aan, maar daar kwam ik net hard van terug toen ik even naar de supermarkt liep! Echt koud!
pi_53526062
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:55 schreef sjak het volgende:
Sorry, ik ging er van uit dat het algemeen bekend was.
  donderdag 27 september 2007 @ 20:29:14 #253
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53526089
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, ik ben gewoon erg nieuwsgierig van aard
Lekker douchen!
pi_53526112
Wat betreft voorlichting aan de kinderen weten ze ondertussen precies hoe de baby in de buik is gekomen, en hoe hij er straks (vermoedelijk) weer uitkomt.
Dat vooral de jongste het erg goed brgrijpt bleek pas toen hij in zijn blootje rondliep en z`n zakje vasthield met z`n hand. "Wat heb je daar?" vroeg ik hem..'oh gewoon, al m`n babies' zei hij
Saartje
pi_53526269
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:29 schreef sjak het volgende:
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, ik ben gewoon erg nieuwsgierig van aard
Ik ook hoor, maar in Amsterdam en andere grote steden is poenie een standaard woord eigenlijk. Net als doos, muts, plasser etc. Ik noem mijn dochter vaak poesie als koosnaampje. Mijn moeder heeft mij geleerd dat mijn vagina een poes was vroeger en ik vind de associatie nou niet echt denderend. Dus al vanaf kleins af aan hebben we morgaine geleerd dat ze een poenie heeft en jongetjes hebben een tolli.
pi_53526296
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wat betreft voorlichting aan de kinderen weten ze ondertussen precies hoe de baby in de buik is gekomen, en hoe hij er straks (vermoedelijk) weer uitkomt.
Dat vooral de jongste het erg goed brgrijpt bleek pas toen hij in zijn blootje rondliep en z`n zakje vasthield met z`n hand. "Wat heb je daar?" vroeg ik hem..'oh gewoon, al m`n babies' zei hij
houdt nu al zijn kinderbijslag in de gaten!
pi_53526400
Maneki... al mn babies , hihi .

BE, rood is ook leuk, ben benieuwd hoe het wordt. Doe je ook even een na-foto?
  donderdag 27 september 2007 @ 20:38:47 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53526416
Ja, doe ik. Hij moet nu nog even nagewassen worden. Foto volgt later.

Maneki, heerlijke opmerking!
  donderdag 27 september 2007 @ 20:42:14 #259
3011 E.T.
pi_53526518
Maneki

Was daarnet pruk nog vergeten: fijn dat de echo goed was

HIer vandaag de winterjassen tevoorschijn gehaald
pi_53526660
Ik heb gister de winterjas tevoorschijn gehaald..

De broek is mooi blauw!!
pi_53526786
Ik laat mn winterjas nog wel even in de kast hangen, die krijg ik toch niet dicht... .
Zomerjas ook bijna niet meer, als het echt heel guur wordt dan heb ik nog wel een zeiljas en die krijg ik wel dicht...
  donderdag 27 september 2007 @ 21:27:57 #262
82727 klein_spookje
pi_53528096
Faja, wij hebben Mara ondanks dat ze ook drie is dus wel alles verteld over de geboorte maar vooral omdat ze er om vraagt. Hoe de baby er uit moet straks. Ze weet dat sommige mama's een snee in de buik krijgen, haar vriendje kreeg namelijk een broertje met de keizersnede. Ze bekijkt zich zelf vaak aan de onderkant en kwam dan ook tot de conclusie dat daar 2 gaatjes zitten en weet nu dat de een een babygaatje is en 1 een plas gaatje. Wel allemaal veel eerder en meer in detail dan ik had verwacht.

Et ik vind het geweldig om te lezen dat Tijn zo naar buiten is gekropen!!

Maneki heerlijk zo onschuldig en oplettend!

Be hoe is het met de broek is hij roze of rood geworden?

Het lijkt hier wel een ware trektocht in mijn buik. Hij beweegt alle kanten op.

pruk ik was je helemaal vergeten. Wat fijn dat alles goed was!!
  donderdag 27 september 2007 @ 21:30:09 #263
82727 klein_spookje
pi_53528162
o ja en de kou het is hier ook zo brrr koud. Vooral in huis. Dat is in de zomer lekker dan is het hier heerlijk koel. Maar nu was het gewoon lekker om naar buiten te gaan.! Lekker in het zonnetje.

Maar ik vertik het om de kachel al aan te doen. Volgens Thijs zit het tussen me oren en mag de kachel pas aan als de K in de maand zit ipv de R.

Vandaag liep ik nog zonder jas buiten in een shirt met korte mouwen. Daarna volgt een warme trui, Mijn winterjas stel ik zo lang mogelijk uit. Als ik hem al pas straks.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:41:43 #264
82727 klein_spookje
pi_53528547
hmm gezellig tegen mezelf kletsen zeg.
Maar BE hoe was het met de kat bij de dierenarts ok erg offtopic sorry maar was wel nieuwsgierig.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:46:49 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53528691
Oh ja, ik had het op het speeltuinbankje gezet:
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
IewIewIewIew!

Die plassende kater? Daar was ik dus gisteren op aanraden van iemand in F&F mee naar de dierenarts gegaan. Bleek blaasontsteking te zijn, dus antibiotica... aggos... zielig denk je dan...

Vandaag was het payback time blijkbaar:
Hij heeft zich vandaag uitgeleefd op een duif... in onze woonkamer.
Het hoofd is niet meer terug te vinden, dus ik gok dat het gesmaakt heeft.
Toen ik thuis kwam zat hij op een pootje te sabbelen.
Gadverdegadver! Alles zit/zat onder het bloed en veren.
  donderdag 27 september 2007 @ 21:56:25 #266
82727 klein_spookje
pi_53528983
whoehahaha, sorry hoor maar dit doet me goed. Maakt mijn avond weer ff leuk.

Maar goed dat je niet al misselijk was alhoewel je dat daarna waarschijnlijk wel was. Blegh.
Heb je dan geen last van emoties? Bij zo een dood half opgegeten dier.

Vergeet niet meer dat ik alle moeite deed om een vlinder te vangen met een dikke buik en toen liet Thijs heel lief de katten vrij en ja hoor ren, vlieg, spring, hap, weg vlinder zo was zooo boos en heb wel ff gehuild.

Maar goed heb je de duif zelf opmoeten ruimen?
  donderdag 27 september 2007 @ 22:00:19 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53529104
Nou, niet emo om die duif wel om het 'ik heb hier geen zin in, ik trek het niet'.
We moeten nog steeds urine van de kater op zien te vangen en langs brengen en dat is gewoon lastig met nog een 2e kat en beesten die sowieso buiten hun behoefte doen. Dus ik probeer dan te verzinnen hoe we dat gaan doen enzo, en het irriteert me gewoon, ik heb even geen zin in moeilijk gedoe.

Ik weet dat het stom klinkt hoor, natuurlijk moet dat beestje gewoon weer gezond worden, maar ik ben wat dat betreft mentaal even niet meer zo heel erg flexibel.

Ik wilde die duif eerst niet opruimen, maar ja... het zou nog anderhalf uur duren voor stinkie thuis zou komen en bij elke stap die ik zetten dwarrelden de veren door de kamer, het was echt erg zeg maar. Dus ik heb de boel gezogen en de duif weggehaald. Stinkie heeft toen hij thuis was al het bloed van de vloer gedweild. Het was echt heel ranzig, maar goed... Het is nu weer weg en hopelijk blijft het voortaan weer gewoon bij muizen... dat trek ik nog net.
  donderdag 27 september 2007 @ 22:18:47 #268
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53529705
Dus nu heeft Stinkie ook een rode broek?

Ik heb met je te doen BE, ik voel me toch deels verantwoordelijk..zijn moeder was tenslotte een moordlustige psychopate..beest is gewoon erfelijk belast
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53530246

We krijgen een jongen!!!!!
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  donderdag 27 september 2007 @ 22:59:22 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53531007
Wat leuk Suerte! Een jongetje!

Viev, niet doen hoor, verder is hij nog steeds bang van zijn eigen schaduw, dus dat psychopatische valt wel meer.
  donderdag 27 september 2007 @ 23:05:53 #271
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53531202
Het was ook een grapje
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53531218
D'r komen alleen maar jongetjes Leuk!
Zouden wij dan toch.. misschien..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53531982
Ik ben er ook van overtuigd dat ik een jongen krijg hoor Nog 2 weken om te beslissen of ik het wel of niet al wil weten
Saartje
pi_53535386
Wat leuk, Suerte
pi_53535957
Be, dit is heel offtopic.

Wij moesten gister een plas vand e poes meenemen.

Wij hebben haar opgesloten in de badkamer voor een paar uur. Met een hele schone bak met een plasic zak erin... T was een kwestie van overgieten.

Suerte!! Leuk een jongetje!! Wel veel jongetjes hier hoor!!!
pi_53536004
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:27 schreef klein_spookje het volgende:
Mijn vraag over hoe de oudere kinderen ingelicht worden komt omdat ik vaak hoor dat ouders daar over "liegen" of gewoon over zwijgen. En dat gebeurt helaas vaker dan ik dacht. En vroeg me werkelijk af waarom dat zo is.

Toen ik net zwanger was kon ik er niet om heen om Mara te vertellen dat er een baby zou komen omdat ik zooooo ziek was wat zoooo lang aan hield. Ze had er een tijdje geen interesse in tot ze opeens vroeg waar de baby vandaan kwam. Nou uit mama's buik, en wat later hoe die dan uit mama's buik kwam? via mama's plasser. Dat vond ze wat.
Heb me altijd voorgenomen om daar eerlijk over te zijn en heb haar dan ook uitgelegt hoe de bevalling begint en wat er dan gebeurt. Niet te moeilijk maar gewoon in haar begrippen. Ik merkte wel dat ze dat nodig had omdat het een donker iets was voor haar ze zag mijn buik , kon de baby voelen maar hoe moet dat er ooit uit.
We hebben samen wel eens naar een bevalling gekeken en gaan ook een keer samen naar haar geboorte kijken.

Maar ik merk gewoon dat sommige kinderen denken dat de baby uit de navel komt, geen idee hoe en waar ze vandaan komen, ouders die niets vertellen en dan heb ik het over sommige kinderen van een jaar of 10 die dan alleen maar ideeen horen van vriendjes.
Volgens minimonster ( nu 4) wordt eerst mama's buik heel dik en als de baby dan "klaar" is, gaat mama naar de badkamer, roept heel hard om papa en dan is de baby geboort en komt de babymevrouw kijken of alles goed is en mag je helpen met teentjes tellen enzo...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53536028
Kunnen we niet iets blauws of roze zetten in de naam van de Fokker die in de lijst van zwangeren staan en die al weten wat het wordt, ik ben wel nieuwsgierig hoeveel er nou al een zoon krijgen en wie een dochter. Volgens mij is het echt 80 % jongens wat er geboren gaat worden.
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:54:50 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536030
'gaat mama naar de badkamer'
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:56:50 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536063
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:54 schreef Faja-Lobi het volgende:
Kunnen we niet iets blauws of roze zetten in de naam van de Fokker die in de lijst van zwangeren staan en die al weten wat het wordt, ik ben wel nieuwsgierig hoeveel er nou al een zoon krijgen en wie een dochter. Volgens mij is het echt 80 % jongens wat er geboren gaat worden.
We kunnen natuurlijk ook gewoon (jongetje) of (meisje) achter de naam zetten! Is mss wel een leuk idee.

Moeten we even een inventarisatie hebben van wie we het weten.

BE: jongetje
Faja: jongetje
Suerte: jongetje
Vamperotica: jongetje

En verder? Er zijn er wel meer die ik weet, maar ik weet van sommige niet of ik dat nou weet of dat de hele wereld het weet dus ik hou het even hierbij. Iemand die het aan kan vullen?
pi_53536112
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:54 schreef Brighteyes het volgende:
'gaat mama naar de badkamer'
Ja... Ik had niet gedacht dat het zooow snel zou gaan en had me even "teruggetrokken" in de badkamer... beetje douchen enzo... Maar opeens ging het heul snel, kon ik nog net vriendlief van beneden naar boven roepen en die kon "gaan vangen"!
pi_53536121
Pfff ik ben net wakker en nog niet zo helder.
pi_53536139
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk ook gewoon (jongetje) of (meisje) achter de naam zetten! Is mss wel een leuk idee.

Moeten we even een inventarisatie hebben van wie we het weten.

En verder? Er zijn er wel meer die ik weet, maar ik weet van sommige niet of ik dat nou weet of dat de hele wereld het weet dus ik hou het even hierbij. Iemand die het aan kan vullen?
Vampje krijgt na een dochter en drie zonen weer een jochie!
pi_53536147
Hestria : jongetje (hij heeft een wipneusje)
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:01:54 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536168
Hestria: jongetje

Het zijn er idd veel, of zijn de jongetjes-moeders gewoon veel nieuwsgieriger.

Ticootje, was dat van jou nou nog een geheim?
pi_53536185
Nee hoor, ik ben ook nieuwsgierig....

edit- Be ik had het nog niet heel hard gezegd nee. Maar ja als je opeens naar roze broekjes gaat informeren zegt dat wel genoeg..
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:06:08 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536233
Dat dacht ik dus ook!

Hestria: jongetje
Ticootje: meisje
pi_53536272
Ik ben toch niet de enige met een meisje he???

Mijn man kan geen jongetjes maken, het is zijn 2e dochter...
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:17:47 #288
3011 E.T.
pi_53536401
Saskia is er van overtuigd dat ze een zusje krijgt.. en zelf heb ik ook wel het idee dat het een meisje is..
Maar over een week of 6 kan ik het pas weten

Wel leuk zo'n heel rijtje met jongetjes hierboven
pi_53536415
Er is nog minimaal 1 meisje, meer zeg ik niet.

Handig, zo'n handeltje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_53536465
Ik was ook errug nieuwsgierig en moest best even slikken toen de echomevrouw meteen al riep ( nou ja, meteen... nadat ze had gevraagd of we t wilde weten...) at t een jochie was... had toch wel een beetje een meisje verwacht!!
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:22:46 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536491
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:18 schreef YPPY het volgende:
Er is nog minimaal 1 meisje, meer zeg ik niet.

Handig, zo'n handeltje.
Ik weet er ook van 2. En dit is dan nr. 3, want ik denk te weten van welke dame jij het weet.
pi_53536497
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:21 schreef vamperotica het volgende:
Ik was ook errug nieuwsgierig en moest best even slikken toen de echomevrouw meteen al riep ( nou ja, meteen... nadat ze had gevraagd of we t wilde weten...) at t een jochie was... had toch wel een beetje een meisje verwacht!!
Jouw vent kan geen meisjes maken
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:24:28 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536534
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:17 schreef E.T. het volgende:
Saskia is er van overtuigd dat ze een zusje krijgt.. en zelf heb ik ook wel het idee dat het een meisje is..
Maar over een week of 6 kan ik het pas weten

Wel leuk zo'n heel rijtje met jongetjes hierboven
Willen jullie het wel weten deze keer?
pi_53536573
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jouw vent kan geen meisjes maken
Nope... mn ex was/is daar blijkbaar beter in! Naast dochterlief heeft ie nu weer een emsije gemaakt.... Nou ja... Ze moet ook nog geboren worden en ze zijn 4 dagen voor ons uitgerekend! Dus dochterlief krijgt toch haar zo gewenste zusje!
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:29:09 #295
3011 E.T.
pi_53536628
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Willen jullie het wel weten deze keer?

ja
Deze keer voornamelijk uit praktische overwegingen. We hebben al een jongen en een meisje, dus wat dat betreft is er bij ons geen voorkeur meer. Maar aangezien het huis drastisch overhoop moet om deze kleine ook een eigen plek te kunnen bieden moeten er ook nogal wat spullen weg... en dan is het wel lekker als ik over een paar weken al de helft van de babyspullen op zolder kan weg doen.. en in geval van een meisje kan de baby op Saskia d'r kamer want dan hoeven we niet nog een hele kamer te schilderen etc. (als het een jochie is moet daar het roze namelijk vervangen worden voor iets anders)

Ik weet alleen nog niet of ik het wereldkundig ga maken
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:30:53 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53536665
Ah. Kwestie van checken welke kamer jullie op gaan knappen.
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:31:44 #297
3011 E.T.
pi_53536684
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
Ah. Kwestie van checken welke kamer jullie op gaan knappen.

zoiets ja
pi_53536726
goed ik heb even terug gelezen::

saint : meisje
klein_spookje : meisje (die doet jongetjes kleding weg)

Renda : jongetje

Nijna nbekend
Pruk : onbekend

[ Bericht 20% gewijzigd door Ticootje op 28-09-2007 09:39:25 ]
pi_53536774
Hier is het bij ons bekend, maar wil het voor zich houden, dus ik ben spelbreker
pi_53536840
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik weet er ook van 2. En dit is dan nr. 3, want ik denk te weten van welke dame jij het weet.
Over die dame zeg ik niks. Die haalt/haalde hier wel kleertjes op, die hoef ik niet te posten.

Meisjes zijn leuk. Jongens zijn leuk. Jongens en meisjes door elkaar is nog leuker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')