Doe eens reageren in het top50-topic.quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:12 schreef Floripas het volgende:
is alle moderne muziek een cover van Pachelbel's Canon in D?
Heee onze fiets Casanovaquote:Op zaterdag 22 september 2007 18:23 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Doe eens reageren in het top50-topic.
Ja, sahib. Ik was even afgeleid.quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:23 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Doe eens reageren in het top50-topic.
O, er was al een topic over...quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, sahib. Ik was even afgeleid.
Negers in Amerika die zeuren....
Dit topic is geniaal.
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9D03E5DE113CF93BA1575BC0A96E958260&sec=&spon=&pagewanted=2quote:the United States war against terror
Zie daar de reden dat ik me Republikein voel. Clinton had slappe knieën, luisterde te veel naar mensenrechtengroupies toen bleek dat per ongeluk een chemische fabriek werd geraakt. Shit happens, zou je zeggen maar Clinton was te slap om dat te willen inzien en door te gaan met de klopjacht op Bin Laden. Nu mag Bush de puinhopen gaan opruimen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9D03E5DE113CF93BA1575BC0A96E958260&sec=&spon=&pagewanted=2
Zitten we er toch al bijna tien jaar in.
Alsjeblieft, Klopkoekje, maak jezelf toch niet zo belachelijk,quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zie daar de reden dat ik me Republikein voel. Clinton had slappe knieën, luisterde te veel naar mensenrechtengroupies toen bleek dat per ongeluk een chemische fabriek werd geraakt. Shit happens, zou je zeggen maar Clinton was te slap om dat te willen inzien en door te gaan met de klopjacht op Bin Laden. Nu mag Bush de puinhopen gaan opruimen.
Het is gewoon een achterlijk en onjuist topic.quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:45 schreef pberends het volgende:
Wat een giller: Olieverslaafd VS: eerste nieuwe raffinage in 30 jaar.
Fijn hè, Jan, een politicus die beslist wat je met je geld doet.quote:AMSTERDAM - Minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken wil het rechtstreeks overmaken van SP-salarissen aan de partijkas verbieden. Ze onderzoekt of deze gang van zaken in strijd is met de wet. Zo niet, dan wil zij de wet aanpassen, aldus haar woordvoerder.
Dat lijken me haar zaken niet.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Fijn hè, Jan, een politicus die beslist wat je met je geld doet.
Age of Kings?quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alsjeblieft, Klopkoekje, maak jezelf toch niet zo belachelijk,.
Ik moest er ook wel om gniffelen, dat gaat 'm een hoop uitleg over de verletregeling opleverenquote:Op zaterdag 22 september 2007 20:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Fijn hè, Jan, een politicus die beslist wat je met je geld doet.
Belachelijk? Geef toe, het was toch uitermate lachwekkend dat er meteen een hoop boegeroep de kop op stak omdat per ongeluk een fabriekje was geraakt?quote:Op zaterdag 22 september 2007 19:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Alsjeblieft, Klopkoekje, maak jezelf toch niet zo belachelijk,.
Hans Werdmulder?quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:13 schreef Zwaardvisch het volgende:
Het Marokkanendrama
Hier verder. Weet niemand wie die socioloog was die het over Marokkaanse prinsen had?
Het is een terecht goed topic, maar Amerika kent geen kritiek, dus ze bewerkstelligen hun eigen ondergangquote:Op zaterdag 22 september 2007 19:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is gewoon een achterlijk en onjuist topic.
Zou kunnen. Hij heeft onderzoek gedaan naar Marokkaanse eenoudergezinnen.quote:
Ja, en hij heeft onderzoek gedaan in Marokko zelf. Tijdens een lezing gaf hij de indruk er wat meer van te weten dan menig "Marokkanenkenner".quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zou kunnen. Hij heeft onderzoek gedaan naar Marokkaanse eenoudergezinnen.
Ok, vertel. Wat is je nieuwste fetisj?quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:46 schreef gronk het volgende:
...de een z'n joy forever is de anders ultieme obsessie
Hetgeen een zorgelijke ontwikkeling is, aangezien je juist mensen die claimen ergens veel van te weten zou moeten wantrouwen; die kunnen namelijk op basis van hun )vermeende' autoriteit de grootste onzin verkondigen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
Onderzoekers spreken altijd de waarheid. Per definitie. Niet speciaal op jou gericht hoor Zwaardvisch, maar in een dergelijke maatschappij lijken we haast te leven. Als iemand iets roept, is het waar. Iedereen is ineens expert of deskundige. Of heeft het gewoon meegemaakt. Of heeft het van iemand gehoord.
D'r zijn mensen die fetishen sparen, als een soort van hobby?quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:50 schreef Elseetje het volgende:
Ok, vertel. Wat is je nieuwste fetisj?
Daar is niets bezwaarlijks aan, als de wetenschappelijke methode maar consequent wordt toegepast. Ik denk dat Mutant doelt op de ontwikkeling waarbij omstanders en ooggetuigen in het journaal hun zegje mogen doen, en meteen worden gepresenteerd als deskundigen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Hetgeen een zorgelijke ontwikkeling is, aangezien je juist mensen die claimen ergens veel van te weten zou moeten wantrouwen; die kunnen namelijk op basis van hun )vermeende' autoriteit de grootste onzin verkondigen.
Maar dat zorgt voor een deflatie van deskundigen: iedereen kan op het journaal wat roepen, zodat je zelf moet nagaan of dat wel hout snijdt. Dat vind ik dan wel weer OK.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Daar is niets bezwaarlijks aan, als de wetenschappelijke methode maar consequent wordt toegepast. Ik denk dat Mutant doelt op de ontwikkeling waarbij omstanders en ooggetuigen in het journaal hun zegje mogen doen, en meteen worden gepresenteerd als deskundigen.
Van fetishen weet ik niet zoveel (fetisjen ook niet trouwens), maar er zijn best mensen die van fetisj wisselen. Maargoed, je middelvinger ergens tussen klemmen hoort er kennelijk niet bij...quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:53 schreef gronk het volgende:
[..]
D'r zijn mensen die fetishen sparen, als een soort van hobby?
Geen fetish, wel kut: met je linkermiddelvinger ergens klem onder komen te zitten typt niet lekker.
en ik heb weer eens herontdekt dat ik misseljk wordt als ik mezelf flink zeer doe![]()
Nee, want er is geen wetenschappelijk proces aan vooraf gegaan waarbinnen bijvoorbeeld vakgenoten de resultaten van een onderzoek hebben kunnen controleren. Dat vind ik nogal gevaarlijk bij onderzoek dat juist door discussie gevormd wordt, zoals sociologie.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:59 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar dat zorgt voor een deflatie van deskundigen: iedereen kan op het journaal wat roepen, zodat je zelf moet nagaan of dat wel hout snijdt. Dat vind ik dan wel weer OK.
Uiteraard, maar vaak kijken mensen uberhaupt niet naar de toegepaste methodes, en springen meteen door naar de conclusie. Met heel veel 'baanbrekende' onderzoeken bleek achteraf methodologisch wel iets mis te zijn. Zulke dingen zijn onontkoombaar, maar dienen wel meegewogen te worden in de verdere behandeling van de conclusie. Maar al te vaak worden gepubliceerde (pseudo-)wetenschappelijke stukken zonder enige twijfel omarmd.quote:Op zaterdag 22 september 2007 21:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Daar is niets bezwaarlijks aan, als de wetenschappelijke methode maar consequent wordt toegepast. Ik denk dat Mutant doelt op de ontwikkeling waarbij omstanders en ooggetuigen in het journaal hun zegje mogen doen, en meteen worden gepresenteerd als deskundigen.
Kgeeftoe, als ik hoor wat sommige dingen zeggen dat er in KPD staatquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:03 schreef Elseetje het volgende:
Van fetishen weet ik niet zoveel (fetisjen ook niet trouwens), maar er zijn best mensen die van fetisj wisselen. Maargoed, je middelvinger ergens tussen klemmen hoort er kennelijk niet bij...
Jah, maar dat zijn wel het soort momenten dat je denkt 'oeps, voortaan toch iets beter uitkijken'.quote:Gaat alles verder wel goed?
Man, als alles eerst door een 'wetenschappelijk onderzoek' moeten worden gecheckt en gedubbelcheckt, dan hou je geen journaal meer over.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:03 schreef Zwaardvisch het volgende:
Nee, want er is geen wetenschappelijk proces aan vooraf gegaan waarbinnen bijvoorbeeld vakgenoten de resultaten van een onderzoek hebben kunnen controleren. Dat vind ik nogal gevaarlijk bij onderzoek dat juist door discussie gevormd wordt, zoals sociologie.
Aangezien je het een "zorgelijke ontwikkeling" vindt zul je zelf de methode moeten toepassen om te kijken of dat sociologisch gezien wel juist is. Keek men vroeger meer naar de methode? Ik betwijfel het eigenlijk - men is kritischer geworden denk ik.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Uiteraard, maar vaak kijken mensen uberhaupt niet naar de toegepaste methodes, en springen meteen door naar de conclusie. Met heel veel 'baanbrekende' onderzoeken bleek achteraf methodologisch wel iets mis te zijn. Zulke dingen zijn onontkoombaar, maar dienen wel meegewogen te worden in de verdere behandeling van de conclusie. Maar al te vaak worden gepubliceerde (pseudo-)wetenschappelijke stukken zonder enige twijfel omarmd.
Jaja, van horen zeggen...quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:09 schreef gronk het volgende:
Kgeeftoe, als ik hoor wat sommige dingen zeggen dat er in KPD staatdan is perongeluk je middelvinger zeer doen nog heel mild
Joh.quote:Jah, maar dat zijn wel het soort momenten dat je denkt 'oeps, voortaan toch iets beter uitkijken'.
Whehehe.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Aangezien je het een "zorgelijke ontwikkeling" vindt zul je zelf de methode moeten toepassen om te kijken of dat sociologisch gezien wel juist is. Keek men vroeger meer naar de methode? Ik betwijfel het eigenlijk - men is kritischer geworden denk ik.
Ken je deze? http://www.shanghaioktoberfest.com/en/index.htmquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:12 schreef Aoristus het volgende:
6 miljoen liter he, daar worden heel wat buiken gesponsord
Het journaal bestaat toch niet alleen uit beschouwingen? Je kunt iedere gek wel met de presentator laten praten, maar er zal toch ergens gecheckt moeten worden of hij geen onzin uitkraamt. Dat ligt bij sommige onderwerpen moeilijker dan bij andere.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:10 schreef gronk het volgende:
[..]
Man, als alles eerst door een 'wetenschappelijk onderzoek' moeten worden gecheckt en gedubbelcheckt, dan hou je geen journaal meer over.
Maar iemand die wetenschap doet is per definitie wetenschappelijk bezig want hij is wetenschapper, checken is niet nodig.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het journaal bestaat toch niet alleen uit beschouwingen? Je kunt iedere gek wel met de presentator laten praten, maar er zal toch ergens gecheckt moeten worden of hij geen onzin uitkraamt. Dat ligt bij sommige onderwerpen moeilijker dan bij andere.
[pruilt]quote:
Beetje moeilijk uit te leggen, maar 't gevoel wat er bijhoort is analoog aan wanneer je in je eentje ergens zit te klussen, dat er dan iets foutgaat (je lazert van een trapje af, boormachine slaat vast, etc.) en dat je je dan realizeert dat jah, als 't serieus fout was gegaan dat je dan had mogen hopen dat je nog in staat was om de telefoon te bedienen. Ofzo. Da's altijd best een beetje schrikken.quote:Joh.Wat heb je precies gedaan?
quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:24 schreef Coldplaya het volgende:
[..]
Maar iemand die wetenschap doet is per definitie wetenschappelijk bezig want hij is wetenschapper, checken is niet nodig.
Nee, ken ik niet, maar het bockbierfestival in de beurs van Berlage is bijna niet te missen. 's Zaterdags tap ik er altijd voor eigen en andermans vruchtgebruikquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ken je deze? http://www.shanghaioktoberfest.com/en/index.htm
Daar schijnt nog meer gezopen te worden.
Nee duh.quote:
Ok, stompzinnig bezig geweest dus.quote:Beetje moeilijk uit te leggen, maar 't gevoel wat er bijhoort is analoog aan wanneer je in je eentje ergens zit te klussen, dat er dan iets foutgaat (je lazert van een trapje af, boormachine slaat vast, etc.) en dat je je dan realizeert dat jah, als 't serieus fout was gegaan dat je dan had mogen hopen dat je nog in staat was om de telefoon te bedienen. Ofzo. Da's altijd best een beetje schrikken.
Jezus, wat een geouwehoer.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:24 schreef Coldplaya het volgende:
[..]
Maar iemand die wetenschap doet is per definitie wetenschappelijk bezig want hij is wetenschapper, checken is niet nodig.
Ooit, ooit.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, ken ik niet, maar het bockbierfestival in de beurs van Berlage is bijna niet te missen. 's Zaterdags tap ik er altijd voor eigen en andermans vruchtgebruik![]()
Ga jij naar Duitsland?
Ja hoorquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:31 schreef Elseetje het volgende:
Ok, stompzinnig bezig geweest dus.Naast je middelvinger verder alles heel?
Gronk, jij bent toch wiskundige? Leg mij eens uit hoe ik heel snel de kettingregel onder de knie krijgquote:
Ik ben geen wiskundige, maar fysisch chemicus, maar de beste manier om de kettingregel onder de knie te krijgen is veel oefenen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Gronk, jij bent toch wiskundige? Leg mij eens uit hoe ik heel snel de kettingregel onder de knie krijg![]()
Ik heb een Engels boek. Technisch Engels is moeilijker dan ik dacht.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:44 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik ben geen wiskundige, maar fysisch chemicus, maar de beste manier om de kettingregel onder de knie te krijgen is veel oefenen.
...en het tentamen is maandag?quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:46 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik heb een Engels boek. Technisch Engels is moeilijker dan ik dacht.
Ik zit hier met de tranen in m'n ogen van het lachen.quote:Op 23-08-2007 05:51 schreef StefanP
En iemand met zo'n kop heeft het lef om continu "StefanP is zeker weer eens afgewezen door een meisje" getrol te plaatsen als reactie op mijn posts en topics? Kerel, kijk eens in de spiegel...
Nou nee.quote:
Differentiaalvergelijkingenquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Gronk, jij bent toch wiskundige? Leg mij eens uit hoe ik heel snel de kettingregel onder de knie krijg![]()
Ik word er een beetje moe van.quote:
Ik kan die dingen inmiddels dromenquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik word er een beetje moe van.
StefanP wordt mild.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik zit hier met de tranen in m'n ogen van het lachen.
Calculus zal er bij jullie wel doorheen worden geramd.quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik kan die dingen inmiddels dromen![]()
In een paar maanden. Dit boek zou eigenlijk al op de middelbare school gebruikt moeten worden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:00 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Calculus zal er bij jullie wel doorheen worden geramd.
quote:Laat mij eens een poging doen.
De Nederlandse identiteit: achterbaks zijn, laf zijn, alles maar slikken, afgunst, jaloezie, naiviteit, alles maar over je heen laten komen, de eigen geschiedenis verafschuwen.
Vroeger was NL nog een land waar je trots op kon zijn. Een piepklein landje dat het met veel grotere landen aan de stok kreeg en daar fier en succesvol tegen vocht. Een land dat aan de andere kant van de aardbol kolonien had. Een land dat veel van zijn grondgebied uit de zee won.
StefanP.quote:
Mijn prof komt uit Delft.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
In een paar maanden. Dit boek zou eigenlijk al op de middelbare school gebruikt moeten worden.
Wat moet je nu precies leren. Want de kettingregel bij differentieren is echt een eitje, bij integreren een rampquote:
Ehm, voor integreren heb je toch gewoon random integer?quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat moet je nu precies leren. Want de kettingregel bij differentieren is echt een eitje, bij integreren een ramp![]()
Statistiekquote:Op zaterdag 22 september 2007 23:17 schreef Reya het volgende:
Ik heb ook nog lang geleden iets met wiskunde gehad. In het eerste jaar, met modellen opstellen etc
En maar gek vinden dat alfa's nooit worden gelooft als ze met een onderzoekje aankomen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:17 schreef Reya het volgende:
Ik heb ook nog lang geleden iets met wiskunde gehad. In het eerste jaar, met modellen opstellen etc
Even kijken.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:19 schreef Zwaardvisch het volgende:
Overigens, ik ga StefanP aanklagen voor poging tot moord. Terwijl ik dat fotoboek las, verslikte ik me in m'n cola en kreeg ik gedurende ruime tijd geen lucht.
Kan altijd wel lachen om zijn verhalen. Zit vaak een behoorlijke kern van waarheid in, maar vooral die enorme haat van alles wat Nederlands is.....quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:19 schreef Zwaardvisch het volgende:
Overigens, ik ga StefanP aanklagen voor poging tot moord. Terwijl ik dat fotoboek las, verslikte ik me in m'n cola en kreeg ik gedurende ruime tijd geen lucht.
Ook dat. Maar die reacties bij anderen in het fotoboek die enkel bestaan uit beledigingen en gescheld.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kan altijd wel lachen om zijn verhalen. Zit vaak een behoorlijke kern van waarheid in, maar vooral die enorme haat van alles wat Nederlands is.....![]()
Voor de meeste alfa's zijn zulk soort vakken zelfs nog behoorlijke struikelvakken. Maar gesjeesde beta's lopen er lachend doorheen; er wordt weliswaar nog aardig wat mnadruk gelegd op kwantitatieve methoden, maar het niveau ligt nooit erg hoog.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
En maar gek vinden dat alfa's nooit worden gelooft als ze met een onderzoekje aankomen.
Wiskunde is ook eigenlijk een soort taal. De fout die slechte leraren maken, is dat ze je niet duidelijk maken waarom de wiskunde zo in elkaar zit. Dus ga je jezelf er van alles bij filosoferen, terwijl dat natuulijk niet de bedoeling is.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Voor de meeste alfa's zijn zulk soort vakken zelfs nog behoorlijke struikelvakken. Maar gesjeesde beta's lopen er lachend doorheen; er wordt weliswaar nog aardig wat mnadruk gelegd op kwantitatieve methoden, maar het niveau ligt nooit erg hoog.
Wiskunde is voornamelijk gewoon boekhouden. Gewoon de regeltjes toepassen en soms wat trucjes toepassen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:26 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wiskunde is ook eigenlijk een soort taal. De fout die slechte leraren maken, is dat ze je niet duidelijk maken waarom de wiskunde zo in elkaar zit. Dus ga je jezelf er van alles bij filosoferen, terwijl dat natuulijk niet de bedoeling is.
Ik heb altijd liever meteen de theorie erbij, zodat ik daar niet meer over na hoef te denken. Sommetjes maken kan iedereen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wiskunde is voornamelijk gewoon boekhouden. Gewoon de regeltjes toepassen en soms wat trucjes toepassen.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Kan altijd wel lachen om zijn verhalen. Zit vaak een behoorlijke kern van waarheid in, maar vooral die enorme haat van alles wat Nederlands is.....![]()
Nou ja, niet iedereen heeft natuurlijk het abstracte denkvermogen om een dergelijke taal zomaar te begrijpen. En voor heel veel mensen is het ook niet echt nodig dat ze enorm wiskundig onderlegd zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:26 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wiskunde is ook eigenlijk een soort taal. De fout die slechte leraren maken, is dat ze je niet duidelijk maken waarom de wiskunde zo in elkaar zit. Dus ga je jezelf er van alles bij filosoferen, terwijl dat natuulijk niet de bedoeling is.
Net zoals Kluun is voor mensen die niet kunnen lezen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:33 schreef Gabry het volgende:
Wiskunde is voor mensen die niet kunnen rekenen.
Kluun is wel flink de lul hier op fok hè?quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Net zoals Kluun is voor mensen die niet kunnen lezen.
Dan heb je duidelijk nog niet de leukere wiskundeproblemen voor je neus gehad.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
Sommetjes maken kan iedereen.
Natuurlijk niet, ik ben geen natuurkunde-loser.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:38 schreef gronk het volgende:
[..]
Dan heb je duidelijk nog niet de leukere wiskundeproblemen voor je neus gehad.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, ik ben geen natuurkunde-loser.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |