abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 19 september 2007 @ 15:30:43 #1
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53301654
BE kwam achter de schermen met het idee en ik liep er toevallig net ook al over te denken: een meet specifiek gericht op beginnende fotografen.

Wat: Een theorie-deel met uitleg over wat basisprincipes van fotografie (sluitertijden, diafgrama, compositie etc.), daarna naar buiten en aan de slag met het geleerde. Vanzelfsprekend met hulp van de \'experts\'

Waar? Huize Freud, te Delft

Wanneer? zondag 18 november. Dit is nog een eind weg, maar dan kan iedereen vast de agenda vrijhouden.

Wie? Iedereen die graag méér van fotografie wil weten. Om het geheel haalbaar te houden, is er wel een maximaal aantal deelnemers van 10.

Beginners
  • Janeway (Olympus c-760 )
  • Sugar (Canon Powershot a710 IS)
  • Marcb1974 (hééél misschien)
  • Saffier (400D)
  • Macka66
  • enter
  • Brighteyes
  • Erasmo

"Experts"
  • Freud
  • Yoni
  • Marc H.

Begin: 10:30
    Adres: komt in je PM box (zorg dus dat die actief is )
    Lunch: freud zorgt voor broodjes, koffie, thee, melk (kleine bijdrage van jullie kant, zal paar euro zijn)

[ Bericht 7% gewijzigd door Chell op 17-11-2007 11:32:14 ]
  •   Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 19 september 2007 @ 16:38:37 #2
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_53303632
    Leuk idee

Misschien een idee om eerst eens onder de beginnende deelnemers te inventariseren wat die nou precies allemaal willen weten Je voorkomt daarmee de experts een hele ochtend de deelnemers doorzagen over sluitertijden en diafragma's en lenzenweetjes terwijl die niet noodzakelijkerwijs de eerste traptrede op weg naar betere foto's vormen.
    Bij voldoende deelnemende experts kun je zelfs overwegen om ieder een bepaald themagebied te verstrekken zodat er iets van een keuzemodel ontstaat. Je kunt de expertise eerst al eens opdelen in 'cameratechnische' (sluitertijden etc) en opnametechnische (compostie etec). De starter kan dan naar behoefte met de naar zijn idee juiste goeroe mee. De goeroe's hebben op hun beurt het gemak dat ze elk maar een specifiek gedeelte hoeven voor te bereiden.

Voor de 'waar' is het zaak om een locatie te nemen met een zekere fotografeergarantie waardoor je weergevoeligheid een stukje minder wordt. Dierentuinen lenen zich van traditie uit prima voor dit soort activiteiten, regent het buiten, dan ga je naar binnen en je kunt er zowel met compacten als met 'zwaar geschut' lekker spelen.

edit: en nee, ik zal er niet bij gaan zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door Ouwesok op 19-09-2007 17:23:53 ]
    Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
    pi_53303930
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 15:30 schreef Yoni het volgende:
    BE kwam achter de schermen met het idee en ik liep er toevallig net ook al over te denken: een meet specifiek gericht op beginnende fotografen.

Wat: Een theorie-deel met uitleg over wat basisprincipes van fotografie (sluitertijden, diafgrama, compositie etc.), daarna naar buiten en aan de slag met het geleerde. Vanzelfsprekend met hulp van de 'experts'

Waar? Dit is nog nader te bepalen, maar freud heeft reeds aangegeven zijn huis in Delft beschikbaar te willen stellen.

Wanneer? Als datumsuggestie wil ik voorstellen: zondag 11 november of zondag 18 november. Dit is nog een eind weg, maar dan kan iedereen vast de agenda vrijhouden.

Wie? Iedereen die graag méér van fotografie wil weten. Om het geheel haalbaar te houden, is er wel een maximaal aantal deelnemers van 10.
    Yup. Meld. Ik kom wel een beetje de expert uithangen Maar misschien is het handig om een en ander wat meer centraler te houden ipv in Delft? Da's lokatietechnisch natuurlijk minder handig, maar Delft kan voor veel mensen wat ver weg zijn en er wordt al meer in deze regio georganiseerd.
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 19 september 2007 @ 17:04:42 #4
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_53304388
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 16:50 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Yup. Meld. Ik kom wel een beetje de expert uithangen Maar misschien is het handig om een en ander wat meer centraler te houden ipv in Delft? Da's lokatietechnisch natuurlijk minder handig, maar Delft kan voor veel mensen wat ver weg zijn en er wordt al meer in deze regio georganiseerd.
    Zou best willen, maar ik heb iig geen idee van een geschikte locatie. Een beamer in het park in Utrecht wordt wat lastig En vanuit huize Freud kunnen we ook alle kanten op qua naar buiten (Blijdorp, Delft zelf, Den Haag, Delftse Hout etc.).
    pi_53304697

Ik wil ook!!!
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
    pi_53304750
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 17:16 schreef ElizabethR het volgende:

Ik wil ook!!!
    Ik heb wel een logeerbed over of we organiseren de meet in Ierland
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      woensdag 19 september 2007 @ 17:18:49 #7
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53304758
    Nou, ik ben zeker geinteresseerd, maar Delft is inderdaad niet zo heel centraal. Zou het er wel voor over hebben, denk ik. Maar mócht het toch wat centraler kunnen:

Goed idee sowieso!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      woensdag 19 september 2007 @ 17:20:35 #8
    52229 Chanty
    Ik heersch >:)
    pi_53304804
    ik tvp ff maar iets zegt me dat ik tot mijn nek in de studie-ellende zit dan
    Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
    pi_53304908
    Ik heb ook wel interesse
    Saartje
    pi_53304930
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb wel een logeerbed over
    Dankje
    quote:
    of we organiseren de meet in Ierland

Ik heb ook wat kamers over, en voor de rest een heel groot grasveld en een weiland achter mijn huis, daar kunnen wel 60 tenten op. Lijkt me best leuk, een fotomeet in Ierland!!
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
    pi_53304951
    Wat een tof idee!
    When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
    Woeiii - Blog
    PdeHoog says: je bent tof O+
      woensdag 19 september 2007 @ 17:36:33 #12
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53305221
    Ik kom ook!
    Althans... als het de 18e is, de 11e kan ik niet.

Leuk idee! Ik ga nog even nadenken over centraler, maar het is wel handig om het idd ergens indoor te doen gezien het seizoen en de beamer enzo.

En ik ga dit mooi ook even in OUD spammen!
    pi_53305658
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 17:36 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik kom ook!
    Althans... als het de 18e is, de 11e kan ik niet.
    Idem dito hiero zag ik net in mijn agenda
    pi_53305732
    Ik ben wel voor bij Freud, daar weet ik de weg tenminste naartoe en is straks met nog dikkere buik ook nog wel te doen voor me
    Saartje
      woensdag 19 september 2007 @ 17:58:29 #15
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53305801
    Mss, als we geen andere locatie kunnen vinden, dat het dan toch maar doorgang moet vinden in Delft. Dan heb je iig een begin en kan je van daaruit verder gaan denken over een vervolg.
      FOK!fotograaf woensdag 19 september 2007 @ 17:59:04 #16
    63 Marc H
    - Satan's Livecoach -
    pi_53305814
    * Marc H wil zich graag aanmelden als beginneling, kan dat?

Owja graag de 18de, de 11de kan ik ook niet
    You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
    pi_53305839
    Mag ik erop wijzen dat 11 november misschien niet handig kan zijn? Of het moet tijdig zijn afgelopen..

Ik zie dat BE naarr OUD wil spammen, maar 11 november doet mij nog altijd aan lampionnetjes denken
    Ik denk dat papa's en mama's uit OUD dan de hele dag hun handen wel vol hebben aan kroost die hieper is omdat ze met hun lampion mogen wandelen?
    Alleen in je dromen ben je vrij..
    Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 september 2007 @ 18:00:50 #18
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53305862
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 17:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Idem dito hiero zag ik net in mijn agenda

moet overigens zeggen dat ik het een top idee vind!!!
    meld me alleen niet als expert, daarvoor klooi ik zelf nog teveel
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
      woensdag 19 september 2007 @ 18:05:28 #19
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_53305982
    volgens mij zijn beie data hier nog vrij, moet wel manlief nog ff lief aankjken

maar ben zeker geintresseerd voor Delft
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      woensdag 19 september 2007 @ 18:13:12 #20
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53306190
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 18:00 schreef LekkerApart het volgende:
    Mag ik erop wijzen dat 11 november misschien niet handig kan zijn? Of het moet tijdig zijn afgelopen..

Ik zie dat BE naarr OUD wil spammen, maar 11 november doet mij nog altijd aan lampionnetjes denken
    Ik denk dat papa's en mama's uit OUD dan de hele dag hun handen wel vol hebben aan kroost die hieper is omdat ze met hun lampion mogen wandelen?
    Nou... dan is de knoop ook gelijk doorgehakt... de 18e dan maar?
    pi_53307210
    wat is er 11 november dan? Maar 18e is wmb ook best
    Saartje
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 19 september 2007 @ 18:54:01 #22
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_53307276
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 18:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
    wat is er 11 november dan?
    Dat komt maar één keer per jaar voor
    pi_53307335
    18 november ook, maar om het nou daarom op een andere datum te plannen
    Saartje
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 september 2007 @ 18:57:07 #24
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53307372
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 18:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
    18 november ook, maar om het nou daarom op een andere datum te plannen
    is dat niet halloween of sintmaarten?
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_53307397
    Zou wel kunnen, wij vieren dat iig niet dus voor mij maakt het niets uit
    Saartje
      woensdag 19 september 2007 @ 19:01:16 #26
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53307484
    Sint Maarten idd.
      woensdag 19 september 2007 @ 19:14:42 #27
    166294 KD-fotografie
    mama van Demi & Nika!!
    pi_53307878
    Heel leuk idee, ik wil ook wel meehelpen hoor, hoewel ik zelf ook nog veel moet leren.

Overigens woon ik boven een bedrijf, heb hier al eens een meeting gehouden en dat ging goed.
    In het weekend is hier ook niemand, vooral op zondag niet.

Verders kan je hier in de buurt best leuk fotograferen en desnoods ook even mijn studiotje in, hoewel die wel erg klein is hoor.
    pi_53308310
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 19:01 schreef Brighteyes het volgende:
    Sint Maarten opening carnavalsseizoen idd.
    pi_53308334
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 19:14 schreef KD-fotografie het volgende:
    Heel leuk idee, ik wil ook wel meehelpen hoor, hoewel ik zelf ook nog veel moet leren.

Overigens woon ik boven een bedrijf, heb hier al eens een meeting gehouden en dat ging goed.
    In het weekend is hier ook niemand, vooral op zondag niet.

Verders kan je hier in de buurt best leuk fotograferen en desnoods ook even mijn studiotje in, hoewel die wel erg klein is hoor.
    Je zit daar wel mooi afgelegen en ruim in de parkeerruimte volgende keer zet ik mijn auto VEEEEEEEEEEEEEER weg van andere auto's
      woensdag 19 september 2007 @ 19:47:35 #30
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_53308792
    Ik meld me ook aan!
    Data staan hier nog vrij en Delluf is voor mij ook goed te bereiken.
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      woensdag 19 september 2007 @ 19:55:17 #31
    166294 KD-fotografie
    mama van Demi & Nika!!
    pi_53308991
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 19:30 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je zit daar wel mooi afgelegen en ruim in de parkeerruimte volgende keer zet ik mijn auto VEEEEEEEEEEEEEER weg van andere auto's
      Jubileum moderator woensdag 19 september 2007 @ 20:02:18 #32
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_53309205
    Ja meld! Voor de 18e dus
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_53309791
    Tof van freud dat ie zijn huis ter beschikking stelt natuurlijk, maar helemaal optimaal is het niet. Zou er niet gewoon wat te regelen zijn, ergens? Ik kan me zo voorstellen dat de dierentuin in Amersfoort (ik noem maar iets dat centraal én fotografeerbaar is) in november geen volle bezetting heeft in het restaurant, en dat ze bij -bijvoorbeeld- een gegarandeerde lunchafname wel bereid zijn een zijzaaltje ter beschikking te stellen. Vaak kun je dit soort dingen wel regelen met een paar mailtjes en een paar telefoontjes. Dan kan je ook wat makkelijker boven de 10 personen gaan zitten, want dat lijkt wel nodig te gaan worden.

Ik roep ook maar wat hoor
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 september 2007 @ 20:31:13 #34
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53309900
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 20:27 schreef Vliegvrager het volgende:
    Tof van freud dat ie zijn huis ter beschikking stelt natuurlijk, maar helemaal optimaal is het niet. Zou er niet gewoon wat te regelen zijn, ergens? Ik kan me zo voorstellen dat de dierentuin in Amersfoort (ik noem maar iets dat centraal én fotografeerbaar is) in november geen volle bezetting heeft in het restaurant, en dat ze bij -bijvoorbeeld- een gegarandeerde lunchafname wel bereid zijn een zijzaaltje ter beschikking te stellen. Vaak kun je dit soort dingen wel regelen met een paar mailtjes en een paar telefoontjes. Dan kan je ook wat makkelijker boven de 10 personen gaan zitten, want dat lijkt wel nodig te gaan worden.

Ik roep ook maar wat hoor
    amersfoort of Ouwehands in Rhenen, misschien ook een optie?
    Today is life -

Dale Carnegie
      woensdag 19 september 2007 @ 20:34:14 #35
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53309984
    Op zich zijn dat allemaal wel opties, maar hou wel rekening met evt. verschilende dieptes van portemonnee's. Dierentuinen vragen ook entree bovenop lunchkosten etc. etc.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 september 2007 @ 20:36:14 #36
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53310038
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 20:34 schreef Brighteyes het volgende:
    Op zich zijn dat allemaal wel opties, maar hou wel rekening met evt. verschilende dieptes van portemonnee's. Dierentuinen vragen ook entree bovenop lunchkosten etc. etc.
    daar heb je wel weer gelijk in...
    iets wat ik me aan t bedenken was
    Kruller Mullermuseum is misschien ook een optie
    waarbij vanaf 20 mensen ook korting geld
    Today is life -

Dale Carnegie
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 19 september 2007 @ 20:41:12 #37
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_53310160
    Ik ga morgen ofzo wel eens wat rondjes bellen Maar ik denk dat je nog schrikt van de kosten van zoiets, vaak hebben ze gewoon vaste prijzen voor zaalhuur e.d..
      woensdag 19 september 2007 @ 20:43:04 #38
    166294 KD-fotografie
    mama van Demi & Nika!!
    pi_53310201
    ehm, hier kun je zo'n 30 mensen kwijt en kost niks....
      woensdag 19 september 2007 @ 20:48:16 #39
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53310336
    Mss moet je er even bij zeggen waar 'hier' is... Dat is niet voor iedereen duidelijk.
    Wmb maakt het niet uit, ik rij wel, maar echt supercentraal is het ook weer niet toch?
      woensdag 19 september 2007 @ 20:54:49 #40
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_53310456

Ylana
      woensdag 19 september 2007 @ 20:57:53 #41
    166294 KD-fotografie
    mama van Demi & Nika!!
    pi_53310532
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 20:48 schreef Brighteyes het volgende:
    Mss moet je er even bij zeggen waar 'hier' is... Dat is niet voor iedereen duidelijk.
    Wmb maakt het niet uit, ik rij wel, maar echt supercentraal is het ook weer niet toch?
    In Zaltbommel, Naast A2, midden Nederland.
      FOK!fotograaf woensdag 19 september 2007 @ 21:01:03 #42
    63 Marc H
    - Satan's Livecoach -
    pi_53310616
    Misschien is het handiger om eerst eens het een weekje aan te kijken hoeveel mensen er van plan zijn te komen, en dan eens kijken waar we die groep onder kunnen brengen, tegen welke kosten.

Het lijkt mij dat nu al gaan informeren een beetje erg gokken is.
      woensdag 19 september 2007 @ 21:24:48 #43
    147091 janeway
    live long and prosper
    pi_53311335
    Ja lijkt me erg leuk.. De laatste tijd veel meegelezen niet veel gepost. Terwijl er toch genoeg op de pc staat om te laten zien.. Delft of omgeving daar teken ik voor.. Maar sluit verder reizen niet helemaal uit.
    Vraag ik mij alleen af,,, wat voor fotocamera eisen zijn er.. Ik werk tot nu toe (helaas) met een compact camera.. Daar kan ik wel het een en ander mee doen hoor. Maar het is geen dslr.
    Dus ja ik doe graag mee..11 of 18 nov maakt tot nu toe niks uit.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 september 2007 @ 21:26:59 #44
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53311408
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 21:24 schreef janeway het volgende:
    Ja lijkt me erg leuk.. De laatste tijd veel meegelezen niet veel gepost. Terwijl er toch genoeg op de pc staat om te laten zien.. Delft of omgeving daar teken ik voor.. Maar sluit verder reizen niet helemaal uit.
    Vraag ik mij alleen af,,, wat voor fotocamera eisen zijn er.. Ik werk tot nu toe (helaas) met een compact camera.. Daar kan ik wel het een en ander mee doen hoor. Maar het is geen dslr.
    juist geen fotocameraeisen lijkt me. jah dat je er eentje meeneemt.
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_53311462
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 21:24 schreef janeway het volgende:
    Geen camera-eisen Het gaat om de fotograaf he Die maakt de foto...niet de camera
      woensdag 19 september 2007 @ 21:36:02 #46
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_53311716
    Ik vind Zaltbommel wel heel goed klinken! En de 18e ook.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_53312524
    Ik wil ook De 18e met aanhang
    Pretentieus geneuzel.
    pi_53312902
    Zaltbommel is voor mij tegen die tijd te ver om te rijden denk ik. Ik kijk het ff aan
    Saartje
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 19 september 2007 @ 22:21:03 #49
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_53313463
    Er zijn geen camera-eisen inderdaad absoluut niet Alleen maar dat je er eentje hebt, anders fotografeert het zo lastig
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 21:01 schreef Marc H het volgende:
    Misschien is het handiger om eerst eens het een weekje aan te kijken hoeveel mensen er van plan zijn te komen, en dan eens kijken waar we die groep onder kunnen brengen, tegen welke kosten.

Het lijkt mij dat nu al gaan informeren een beetje erg gokken is.
    Mijn ervaring met meets is dat aankijken vaak averechts werkt. Concreet dingen plannen heeft meestal een beter effect. Sowieso heeft een groep van 50 man geen zin, er moeten wel genoeg mensen blijven om te helpen en dingen uit te leggen

@KD: hoe zit het met fotografisch interessante dingen in jouw nabije omgeving?
    pi_53314248
    *Meldt interesse*
    Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
      woensdag 19 september 2007 @ 22:46:33 #52
    20436 Jambo
    Hakuna Matata
    pi_53314445
    Ik heb ook interesse, mits de locatie goed bereikbaar is met het OV.
    Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
      woensdag 19 september 2007 @ 23:01:19 #53
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53314962
    Stiekeme TVP

(is voor mij waarschijnlijk wat ver maar toch tvp ik voor de zekerheid)
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      woensdag 19 september 2007 @ 23:10:30 #54
    166294 KD-fotografie
    mama van Demi & Nika!!
    pi_53315237
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 22:21 schreef Yoni het volgende:
    Er zijn geen camera-eisen inderdaad absoluut niet Alleen maar dat je er eentje hebt, anders fotografeert het zo lastig
    [..]

@KD: hoe zit het met fotografisch interessante dingen in jouw nabije omgeving?
    Even denken, we hebben een klein bos, water (de waal), de stad (veel oude gebouwen vanaf 1600) met een prachtige kerk, dierenparkje, stadskwekerij,veel kunst en cultuur.

http://nl.wikipedia.org/w(...)gheden_in_Zaltbommel
    pi_53315820
    Ik wil ook ben ook wel voor delft

al ben ik meer geinteresseerd in technisch gedeelte en misschien ook beetje studiomateriaal enzo. Oh ja, en waar welke lens het beste gebruikt voor kan worden etc...
      woensdag 19 september 2007 @ 23:56:29 #56
    166294 KD-fotografie
    mama van Demi & Nika!!
    pi_53316341
    Mocht het hier zijn dan moet ik Demi dus wegbrengen, anders zit ze weer de hele tijd bij je op schoot Lau.
    pi_53316443
    Lijkt me leuk, afhankelijk van wanneer
    stupidity has become as common as common sense was before
      donderdag 20 september 2007 @ 00:28:21 #58
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_53316903
    Ik wil ook wel, maar delft en zaltbommel zijn me een tikje te ver, daar doe ik van station tot station zo'n 2,5 uur over (als er onderweg niks gebeurt).
    Mocht de locatie voor mij gunstig uit gaan vallen dan doe ik graag mee!
    Ik zou meer willen weten over licht, en scherptediepte (brandpuntsafstand-sluitertijd-diafragma)
    Portretten (van mensen, niet van mijn overigens zeer welwillende kat) oefenen vind ik ook interessant.
    Verder eigenlijk wel vanalles uitproberen.
      FOK!fotograaf donderdag 20 september 2007 @ 07:21:05 #59
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53318723
    Aloha!

Even wat aandachtspunten van mijn kant:

• Er zijn maar een aantal gevorderde fotografen nodig, leading is het aantal mensen die zich aanmeldt om iets te leren. Er is dus een kans dat er tegen gevorderden 'nee' gezegd moet worden. Lijkt mij persoonlijk geen ramp, maar hey, er zijn mensen bij wie dat minder goed valt denk ik.
  • Het lijkt me praktisch zsm een klein overzichtje te maken van wat er behandeld gaat worden. Dan kan men zich iets voorstellen bij de dag.
  • Als dit goed loopt, dan kunnen er natuurlijk vaker thema dagen afgesproken worden zoals flitstechniek, portretten of studiowerk. Nu lijkt het me handig om het puur bij de basics te houden zoals compositie en de 'enge' handmatige instellingen.
  • Aan het einde van zo'n experimenteerdagje is het misschien leuk om per persoon 2 gemaakte foto's centraal te bespreken. Mijn ervaring is dat je daar veel van kan leren.
  • Het is handig om van tevoren wat 'oefeningen' te bedenken om met de theorie te kunnen spelen.
  • De gevorderden mogen geen lenzen boven de 300 euro op hun camera schroeven.
  • Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    If it's free, you're the product!
    pi_53318796
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 23:01 schreef Noli. het volgende:
    Stiekeme TVP

(is voor mij waarschijnlijk wat ver maar toch tvp ik voor de zekerheid)
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 00:28 schreef briana_muirinn het volgende:
    Ik wil ook wel, maar delft en zaltbommel zijn me een tikje te ver, daar doe ik van station tot station zo'n 2,5 uur over (als er onderweg niks gebeurt).
    Als jullie inventariseren of er genoeg belangstelling is voor een soortgelijke Noord-Oost meet, dan moet er vast wel wat te regelen zijn.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_53318931
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 07:21 schreef freud het volgende:

• De gevorderden mogen geen lenzen boven de 300 euro op hun camera schroeven.

• Ik begrijp dat jij ook niet meer gaat fotograferen die meet net als de rest van FOT
    pi_53318947
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 23:56 schreef KD-fotografie het volgende:
    Mocht het hier zijn dan moet ik Demi dus wegbrengen, anders zit ze weer de hele tijd bij je op schoot Lau.
    Demi is volgens mij een ideaal oefenobject
    pi_53318949
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 07:37 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

[..]

Als jullie inventariseren of er genoeg belangstelling is voor een soortgelijke Noord-Oost meet, dan moet er vast wel wat te regelen zijn.
    Denk het ook want volgens mij lopen er nog wel een paar geinteresseerden rond daaro
      FOK!fotograaf donderdag 20 september 2007 @ 08:19:45 #64
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53319045
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 08:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij ook niet meer gaat fotograferen die meet net als de rest van FOT
    Euh P, was serieus. Het werkt nogal intimiderend om met dikke lenzen te lopen. Voor uitleg van de basics is een kitlens voldoende. En het is voor de mensen die uitleggen niet nodig om met een eigen cam te lopen denk ik . Het moet uitgelegd worden op de cam van de mensen zelf.

Daarom lijkt het me handig om tzt ook even aan te geven welke camera je meeneemt, en ook zeker de handleiding even mee te nemen op die dag.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_53319093
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 08:19 schreef freud het volgende:

[..]

Euh P, was serieus. Het werkt nogal intimiderend om met dikke lenzen te lopen. Voor uitleg van de basics is een kitlens voldoende. En het is voor de mensen die uitleggen niet nodig om met een eigen cam te lopen denk ik . Het moet uitgelegd worden op de cam van de mensen zelf.
    Ik was niet van plan die dag een camera mee te nemen, dus dat komt goed uit ik snap hem wel, maar vind het wat overdreven
    pi_53319230
    Ik vind het niet zo overdreven, aangezien ik ook een camera wil aanschaffen en zo wel een beetje kan onderzoeken wat ik fijn vind (en nee ik heb geen 300 euro extra voor een lensje)
    pi_53319348
    Misschien dan ook gewoon alle prosumer-DSLR's thuis laten? De grens stellen op een 400D? Beetje flauw, maar een grote lens is ook niet alles. De camera doet ook veel
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 20 september 2007 @ 08:49:53 #68
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_53319373
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 08:48 schreef PdeHoog het volgende:
    Misschien dan ook gewoon alle prosumer-DSLR's thuis laten? De grens stellen op een 400D? Beetje flauw, maar een grote lens is ook niet alles. De camera doet ook veel
    t lijkt me wel verstandig als van te voren gemeld word welke camera's meegenomen worden.
    als men dan met groepjes gaat werken kun je de slr's, semi-slr en compact bij elkaar zetten.
    Today is life -

Dale Carnegie
    pi_53319441
    Vergeet ook niet dat de uitwerking van bepaalde instellingen anders is bij compactjes dan bij DSLR's. Wil ook nog wel eens vervelend zijn.
      donderdag 20 september 2007 @ 09:53:38 #70
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53320494
    Ten eerste heb ik geen flauw idee meer wat mijn lens gekost heeft. Was tijdens de vakantie en ik ben een vergiet wat dat betreft.
    Maar daarnaast zou ik het wel jammer vinden als ik hem niet mee zou mogen nemen. Is een 70-200 geloof ik, niet zo heel bijzonder, maar net even wat meer dan de kit-lens...
    pi_53320526
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
    Ten eerste heb ik geen flauw idee meer wat mijn lens gekost heeft. Was tijdens de vakantie en ik ben een vergiet wat dat betreft.
    Maar daarnaast zou ik het wel jammer vinden als ik hem niet mee zou mogen nemen. Is een 70-200 geloof ik, niet zo heel bijzonder, maar net even wat meer dan de kit-lens...
    Freud doelt op alles wat EUR 1000+ is en meer weegt dan 1 kg Ik gok dat die van jou niet zo erg is
      donderdag 20 september 2007 @ 09:57:19 #72
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53320552
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 09:55 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Freud doelt op alles wat EUR 1000+ is en meer weegt dan 1 kg Ik gok dat die van jou niet zo erg is
    Dat vermoeden had ik al, maar ik wilde toch even checken.
    Wij newbie-lurkers laten ons nou eenmaal snel intimideren door de kenners.
      FOK!fotograaf donderdag 20 september 2007 @ 09:58:31 #73
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53320586
    Het gaat me erom dat je bezig bent met wat je met je camera moet doen. Dan maakt de lens niet uit . Pimpen met je hardware doen we wel op een meet niet op deze clinic .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_53320633
    k heb de bon weggegooid dus kan niet meer controleren
    Ik neem (als ik kom) m`n 350D mee
    Saartje
    pi_53320648
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 08:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij ook niet meer gaat fotograferen die meet net als de rest van FOT
    Ik heb nog nooit meer dan 300 E voor een lens betaald
    Mijn DeviantART gallery
    ,
    pi_53320713
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 09:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Overigens kom ik alleen als mijn hulp gewenst is stel je voor nl. dat zo'n beginnersmeet overstelpt wordt door de harde kern
    pi_53320755
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 10:01 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Maar jij hebt dan ook andere fotografische bezigheden dan ik
    pi_53321725
    mits de 18e en in delft ben ik wel geinterreseerd...
    high fives and stagedives
      donderdag 20 september 2007 @ 10:52:34 #79
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_53321822
    Ik denk dat als je serieus mensen wil helpen dat de gevorderden geen camera mee mag nemen om mee te spelen,. Immers, de focus ligt op de beginner, en mag daar niet van afwijken omdat de expert ineens druk is met zijn of haar eigen foto maken.
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_53321836
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 09:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Terecht dat je je niet laat intimideren. Al zijn ze wel eng soms
      donderdag 20 september 2007 @ 11:24:15 #81
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_53322660
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 07:37 schreef Vliegvrager het volgende:

Dan ben ik er zeker weten bij!
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 10:52 schreef Shark.Bait het volgende:
    Ik denk dat als je serieus mensen wil helpen dat de gevorderden geen camera mee mag nemen om mee te spelen,. Immers, de focus ligt op de beginner, en mag daar niet van afwijken omdat de expert ineens druk is met zijn of haar eigen foto maken.
    Shark wat mij betreft mogen ze wel een camera mee nemen. Maar zelf niet fotograferen..
    Ik heb zelf namelijk een Fuji FinePix S5600 zo'n superzoomding maar ik wil graag een DSLR. Ik zal vast niet de enige zijn die nog geen DSLR heeft maar er wel een wil.
    Op zo'n dag is het dan wel een mogelijkheid om op een bepaald moment (aan het eind ofzo) zelf 's zo'n ding in de handen te hebben en eens goed te bekijken.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 20 september 2007 @ 11:36:05 #82
    41809 crew  Ouwesok
    Leuke lamp overigens
    pi_53322993
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 10:52 schreef Shark.Bait het volgende:
    Geen camera is nogal een uitdaging voor een iemand met chronische fotovingers. Wat wel bijzonder leerzaam kan zijn is een compactcamera waarmee je met meer mensen op één schermpje kunt kijken en het voor de starter ook inzichtelijk wordt waar je op let en hoe je tot je plaatje komt(qua uitkaderen en zo).

Hou er rekening mee dat je voor de praktijk per twee 'beginners' één 'gevorderde' paraat hebt, dan kun je heel rendabel te werk gaan en komt iedereen nog met veel goeie plaatjes thuis ook.
      donderdag 20 september 2007 @ 12:17:13 #83
    166294 KD-fotografie
    mama van Demi & Nika!!
    pi_53324110
    Overigens, zou het niet hier zijn maar ergens anders dan kom ik niet, niet omdat ik het niet leuk vind hoor maar er zijn veul betere leermeesters dan ik.
    pi_53324409
    Ik ben misschien ook wel geinteresseerd, als beginner, hoewel ik niet weet of ik dat stadium misschien net voorbij ben al... Gevorderd ben ik iig niet
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
      donderdag 20 september 2007 @ 12:36:02 #85
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_53324602
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 11:36 schreef Ouwesok het volgende:
    Geen camera is nogal een uitdaging voor een iemand met chronische fotovingers.k.
    Er zijn vat wel afkick cursusjes voor
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 12:28 schreef MissBliss het volgende:
    Ik ben misschien ook wel geinteresseerd, als beginner, hoewel ik niet weet of ik dat stadium misschien net voorbij ben al... Gevorderd ben ik iig niet
    Jij hebt je persoonlijke expert toch?
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
    pi_53324870
    Ja, dat is ook wel weer zo.
    Ziggy played guitar
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
      donderdag 20 september 2007 @ 12:49:13 #87
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53324921
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 12:36 schreef Shark.Bait het volgende:
    Jij hebt je persoonlijke expert toch?
    Maar mss moeten we deze aanmelding wel beschouwen als een motie van wantrouwen die kant op!

Let op de PI!
      FOK!fotograaf donderdag 20 september 2007 @ 13:06:28 #88
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53325315
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 12:47 schreef MissBliss het volgende:
    Ja, dat is ook wel weer zo.
    Misschien ook voor niet-iPod-sessies de instellingen leren?
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_53325399
    Ik denk dat er niet te moeilijk gedaan moet worden over al dan niet meenemen van camera's door de 'experts' of al dan niet opschroeven van dure lenzen. Ik heb nog niet zo heel lang geleden een beginnerscursus gedaan bij een professionele fotograaf (die er fulltime zijn geld mee verdient zeg maar) en die liep ook gewoon met zijn eigen camera mee als we de stad in gingen om te fotograferen. Had er een 580EX op zitten, ja, die heb ik ook niet. Maar dat maakt toch niet uit? Je moet het toch doen met wat je hebt. En ik vond het in die cursus juist leuk om te zien wat hij fotografeerde. Hij zag hele andere dingen dan ik als groentje, dan maakt het ook interessant. Maar 'delen' is dan het toverwoord, ipv 'showen'. Als je als gevorderde deelt waarom je doet wat je doet, dan kan een beginner daar meer dan genoeg van leren.
    Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
      donderdag 20 september 2007 @ 13:25:22 #90
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_53325784
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 12:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar mss moeten we deze aanmelding wel beschouwen als een motie van wantrouwen die kant op!

Let op de PI!
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      donderdag 20 september 2007 @ 13:32:19 #91
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53325959
    pi_53326421
    Heb ook interesse. Maar alleen als er plek over is.
    Niet helemaal beginner, maar wie weet leer ik er nog wat van
    broer van Kroekroek
      donderdag 20 september 2007 @ 14:10:12 #93
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53326923
    Interesse, maar geen tijd om hele topic te lezen
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 20 september 2007 @ 14:13:33 #94
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53327011
    Overigens, mocht de verhouding nieuwelingen - gevorderden scheef komen te liggen trek ik me als nieuweling wel terug. Tegen die tijd zit ik op 35 weken en zal ik niet meer de mobielste zijn vwb het me in bochten wringen voor goeie camerastandpunten. Sowieso is het maar even afwachten hoe het tegen die tijd zal gaan.
    pi_53327063
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 13:06 schreef freud het volgende:

[..]

Misschien ook voor niet-iPod-sessies de instellingen leren?
    Hey, ik heb laatst zónder Re helemaal zelf het licht klaargezet
    En het was nog best leuk gelukt
    Ziggy played guitar
    pi_53327082
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
    Overigens, mocht de verhouding nieuwelingen - gevorderden scheef komen te liggen trek ik me als nieuweling wel terug. Tegen die tijd zit ik op 35 weken en zal ik niet meer de mobielste zijn vwb het me in bochten wringen voor goeie camerastandpunten. Sowieso is het maar even afwachten hoe het tegen die tijd zal gaan.
    Denk dat het handiger is om dan de hoeveelheden gevorderden te minderen
    pi_53327086
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 12:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Let op de PI!
    !
    Nee, zo was het niet bedoeld, een meet leek me gewoon wel leuk
    Ziggy played guitar
      donderdag 20 september 2007 @ 14:26:41 #98
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53327342
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 14:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Denk dat het handiger is om dan de hoeveelheden gevorderden te minderen
    Nee, te vermeerderen dan dus.
    Ik bedoelde als er 15 nieuwelingen zijn op 3 gevorderden bijvoorbeeld.
    pi_53327599
    Oh het lijkt mij ook wel heel leuk. Ik heb een Nikon d70, maar weet geen fluit van handmatige instellingen en laat hem altijd op automatisch staan.

Ik ben ooit begonnen aan een fotografiecursus, maar na twee lessen moest ik helaas afhaken. Dus nu weet ik nog niks

Delft is voor mij dichtbij en de 18e zou ik ook kunnen.
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
      donderdag 20 september 2007 @ 14:51:37 #100
    65960 sanger
    pi_53327941
    Was er nog plek? Tegen die tijd hoop ik een Dsrl te hebben en kan een soort van inleiding goed gebruiken
    pi_53330635
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 10:01 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik ook niet
      donderdag 20 september 2007 @ 17:02:40 #102
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_53331688
    hmmm ik heb alleen maar lenzen boven de 300
    pi_53331940
    Voor een Noord-Oost meet ben ik ook wel in.. Red me redelijk, maar heb ook nog vaak genoeg ruzie met mijn camera...

Met Noord-Oost bedoel ik echt de drie noordelijke provincies, anders is het nog een eeuwigheid met het ov..
    Alleen in je dromen ben je vrij..
    Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
      FOK!fotograaf donderdag 20 september 2007 @ 17:14:08 #104
    63 Marc H
    - Satan's Livecoach -
    pi_53331945
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 14:51 schreef sanger het volgende:
    Was er nog plek? Tegen die tijd hoop ik een Dsrl te hebben en kan een soort van inleiding goed gebruiken
    Les 1:

Het is D-SLR (Digital-Single Lens Reflex)

pi_53332231
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 17:13 schreef LekkerApart het volgende:
    Voor een Noord-Oost meet ben ik ook wel in.. Red me redelijk, maar heb ook nog vaak genoeg ruzie met mijn camera...

Met Noord-Oost bedoel ik echt de drie noordelijke provincies, anders is het nog een eeuwigheid met het ov..
    Meppel is ms een idee, heeft een IC station, over de weg goed bereikbaar vanuit alledrie de noordelijke provincies, en ook vanuit Overijssel, Flevopolder en Utrecht nog te doen.
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      donderdag 20 september 2007 @ 18:21:02 #106
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_53333827
    zijn er nog minmale vereisten voor een beginners camera ... moet je eeen spiegel reflex hebben, zijn er genoeg gevorderde fotografen die met een compact camera overweg kunnen?...
    pi_53333923
    Het lijkt me iig handig als alle "beginners" alles meenemen van hun camera. Dus ook de handleidingen zodat het e.e.a. kan worden opgezocht als de camera onbekend is.
    pi_53334681
    * An24 houd zich op de achtergrond, maar is wel nieuwsgierig hoe dit allemaal gaat lopen...

Soort van tvp dus
      donderdag 20 september 2007 @ 19:06:19 #109
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53335097
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 18:24 schreef marcb1974 het volgende:
    Het lijkt me iig handig als alle "beginners" alles meenemen van hun camera. Dus ook de handleidingen zodat het e.e.a. kan worden opgezocht als de camera onbekend is.
    Ik heb sowieso de handleiding erbij zitten in mijn fototas, kan ik nog eens iets opzoeken idd.

Re, goeie vraag!
      donderdag 20 september 2007 @ 19:34:52 #110
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_53335959
    Lijkt me erg leuk
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
      donderdag 20 september 2007 @ 20:22:41 #111
    65960 sanger
    pi_53337534
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 17:14 schreef Marc H het volgende:

[..]

Les 1:

Het is D-SLR (Digital-Single Lens Reflex)

donderdag 20 september 2007 @ 20:23:07 #112
    65960 sanger
    pi_53337553
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 17:24 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Meppel is ms een idee, heeft een IC station, over de weg goed bereikbaar vanuit alledrie de noordelijke provincies, en ook vanuit Overijssel, Flevopolder en Utrecht nog te doen.
    En Noord Holland dan
    pi_53337757
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 20:23 schreef sanger het volgende:

[..]

En Noord Holland dan
    zelfde verhaal: als je genoeg mensen bij elkaar trommelt, doen 'we' er daar ook een, anders moet je naar Delft of Meppel
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      donderdag 20 september 2007 @ 20:39:23 #114
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_53338026
    Delft lijkt me prima
    (hoewel Meppel ook geen probleem is )
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
    pi_53338278
    Hey, Meppel is ook interessant voor mij..
    Ligt een beetje aan de datum of ik kom dan!

Ik hou het in de gaten in ieder geval!
      donderdag 20 september 2007 @ 21:54:54 #116
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_53340526
    hee meppel is voor mij 1 uur reizen, wordt al een stuk interessanter.
    Ik heb hier Deventer in de aanbieding, stad aan de ijssel, staat bekend om heel veel fotogenieke middeleeuwse (op den berghe bijvoorbeeld) straatjes. Ben er door het geklus eigenlijk nog niet aan toegekomen om dat allemaal te gaan fotograferen, een ander deel van mijn wens om mee te doen aan een fotodag is om mijn schroom om buiten te fotograferen en dan ook nog de tijd te nemen voor het maken van foto's te overwinnen
    We zijn hier in huis nog stevig aan het klussen, voor een meet denk ik dat 10 personen in de huiskamer goed te doen is, met een beetje proppen wat meer.
    (en een eigen soort van campingstoeltje meenemen, van die stokgevallen met canvas bijvoorbeeld)
    Beamer hebben we niet maar wel computer apparatuur mocht dat nodig zijn.
    Dit is op 2 min lopen van station deventer colmsgate, en er zijn meestal zat parkeerplekken bij sportcentrum de Scheg vlak naast het station.
    pi_53341241
    zal ik maar even een apart (Noord)Oost-topic aanmaken?
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      donderdag 20 september 2007 @ 22:24:17 #118
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_53341569
    Hee tof, dank!
      Hoofdredactie Fotografie donderdag 20 september 2007 @ 22:30:39 #119
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_53341778
    VV
      donderdag 20 september 2007 @ 23:31:22 #120
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_53343818
    Leuk dat dit van de grond gaat komen...
    Overigens: voor regio west/midden kan ik evt mijn woonkmaer ook wel ter beschikking stellen in Beverwijk
    pi_53344724
    Mocht het voor Freud te druk worden, ik woon nabij ockenburgh/kijkduin/scheveningen/madestein en heb een grote woonkamer/cafebar en/of een kantine beschikbaar
    Saartje
      vrijdag 21 september 2007 @ 00:07:44 #122
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_53344892
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 00:01 schreef Maneki.Neko het volgende:
    Mocht het voor Freud te druk worden, ik woon nabij ockenburgh/kijkduin/scheveningen/madestein en heb een grote woonkamer/cafebar en/of een kantine beschikbaar
    foto's nemen in het Ockenburg park
      vrijdag 21 september 2007 @ 08:10:49 #123
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_53347823
    Voor Noord-Holland meld ik me wel aan
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      vrijdag 21 september 2007 @ 08:25:38 #124
    65960 sanger
    pi_53347962
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 23:31 schreef buzzer het volgende:
    Leuk dat dit van de grond gaat komen...
    Overigens: voor regio west/midden kan ik evt mijn woonkmaer ook wel ter beschikking stellen in Beverwijk
    Leuk plan! Anders kunnen we eventueel poolen, ik kom uit Heemskerk

Ik zou ook mijn woonkamer wel ter beschikking willen stellen, maar mijn vriendin is tegen die tijd ruim 8 maanden zwanger en zou dat niet zo op prijs stellen ben ik bang.
      Hoofdredactie Fotografie maandag 24 september 2007 @ 14:02:45 #125
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_53431471
    Spijkers met koppen: 18 november, Delft

Wil iedereen die zich definitief aan wil melden mij eventjes een PM sturen? Graag met vermelding of je als beginner of als expert wil komen en, in het geval van beginner, wat voor camera je hebt
    pi_53431761
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 14:02 schreef Yoni het volgende:

Wil iedereen die zich definitief aan wil melden mij eventjes een PM sturen? Graag met vermelding of je als beginner of als expert wil komen en, in het geval van beginner, wat voor camera je hebt
    Ik rij naar het Noorden
    pi_53431790
    Saartje
      FOK!fotograaf dinsdag 25 september 2007 @ 12:46:43 #128
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53457144
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 14:02 schreef Yoni het volgende:

Ik kan niet die dag, ik krijg mensen over de vloer.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      donderdag 27 september 2007 @ 11:47:34 #129
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_53511007
    Zijn er ook geïnteresseerden voor Noord-Holland? Ik woon in Zandvoort.
    sanger en buzzer wonen hier in de buurt heb ik begrepen, zij er meer?

donderdag 27 september 2007 @ 11:50:43 #130
    65960 sanger
    pi_53511091
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 11:47 schreef LadyS het volgende:
    Zijn er ook geïnteresseerden voor Noord-Holland? Ik woon in Zandvoort.
    sanger en buzzer wonen hier in de buurt heb ik begrepen, zij er meer?

Ik dus indd
      donderdag 27 september 2007 @ 12:57:28 #131
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_53512999
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 11:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik dus indd
    dat maakt al 2
      donderdag 27 september 2007 @ 13:26:41 #132
    20716 tonja
    twitch.tv/tonjatekenshow
    pi_53513946
    Noord-Holland is voor mij ook interessant.
    Ik ben beginner met een EOS 400D
    ►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
    pi_53514345
    Noord Holland is voor mij ook interessant. Heb een nikon d70s en woon in haarlem
      donderdag 27 september 2007 @ 14:40:48 #134
    65960 sanger
    pi_53516100
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 12:57 schreef LadyS het volgende:

[..]

dat maakt al 2
    Ehm....ik tel er vier
    pi_53516298
    Nou....apart topic dan maar?
      donderdag 27 september 2007 @ 17:53:23 #136
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_53521867
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 14:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Ehm....ik tel er vier
    nou ja, misschien is een clinic "tellen" ook wel handig voor mij
      donderdag 27 september 2007 @ 18:11:15 #137
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_53522236
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 14:47 schreef PdeHoog het volgende:
    Nou....apart topic dan maar?
    [MEET]FOT beginners clinic Noord-Holland
      donderdag 27 september 2007 @ 20:11:07 #138
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53525501
    Ik hou 18 November in gedachten. Ik durf niks te beloven, eerst maar eens zien hoe ik erbij loopt tegen die tijd. Ik beslis dus wat later.

(Datum en plaats aan TT toegevoegd.)
    pi_53525551
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 20:11 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik hou 18 November in gedachten. Ik durf niks te beloven, eerst maar eens zien hoe ik erbij loopt tegen die tijd. Ik beslis dus wat later.

(Datum en plaats aan TT toegevoegd.)
    De plaats is toch Delft?
    pi_53525977
    Ik wil in principe nog steeds komen, maar even onder voorbehoud. Die periode heb ik ook tentamens en het ligt er een beetje aan hoe die vallen.
      donderdag 27 september 2007 @ 20:51:33 #141
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_53526808
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 20:12 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

De plaats is toch Delft?
    Ja, dat ligt toch in Zuid holland?
    pi_53526857
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 20:51 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ja, dat ligt toch in Zuid holland?
    Yep, maar niet de plaats maar provincie is aan de tt toegevoegd
      donderdag 27 september 2007 @ 21:15:54 #143
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53527646
    quote:
    Op donderdag 27 september 2007 20:12 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

De plaats is toch Delft?
    Ja, maar ik bedacht me later dat het heel mss bij Maneki zou zijn in geval van grote drukte. Of zoiets, vandaar dat ik het nog maar even bij de provincie heb gehouden.
    pi_53527703
    Ik hoor wel waar het is, voorlopig heb ik me opgegeven
      † In Memoriam † vrijdag 28 september 2007 @ 00:09:41 #145
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_53533161
    Ook hier de intentie om te komen. Ik heb mezelf vandaag als goede start van een hernieuwde hobby een Fuji FinePix S6500fd cadeau gedaan
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:55:20 #146
    129836 withxhonor
    straight edge
    pi_53632131
    *yoni pm'ed heeft*
    pi_53693318
    doet Yoni ook een lijstje maken wie er komt?
    Saartje
      donderdag 4 oktober 2007 @ 16:39:23 #148
    3011 E.T.
    pi_53695778
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 14:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
    Ben ook wel benieuwd wie er nog meer komt
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_53765888
    Klinkt heel erg goed
    Zou me ook graag willen aanmelden
    Ik heb nu de Nikon Coolpix 7600 maar zal tegen die tijd wel een Sony A100 SLR zijn
    Ohja ik ben een absolute beginner
    Only the dead have seen the end of the war - Plato
      FOK!fotograaf maandag 8 oktober 2007 @ 15:36:22 #150
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53792375
    Gezellig! Er is nog plek volgens mij.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      Hoofdredactie Fotografie maandag 8 oktober 2007 @ 16:01:52 #151
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_53792914
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 14:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
    Staat in de OP
    pi_53796164
    Ik sta er niet bij in het lijstje, ik had me wel aangemeld, maar onder voorbehoud.
    Ik heb een Nikon D70.
      maandag 8 oktober 2007 @ 19:17:31 #153
    129836 withxhonor
    straight edge
    pi_53796874
    ik heb me via een pm bij Yoni aangemeldt, maar ik sta er ook niet bij...
      Hoofdredactie Fotografie maandag 8 oktober 2007 @ 19:31:38 #154
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_53797234
    Jouw pm-etje was een beetje ondergesneeuwd withxhonor Van jou heb ik geen PM klopt dat igraine?
      maandag 8 oktober 2007 @ 19:37:01 #155
    95236 marcb1974
    Dakshin Ray
    pi_53797400
    Oeps, ik heb een 350d, had erbij gemoeten he
      † In Memoriam † maandag 8 oktober 2007 @ 20:22:30 #156
    141844 Macka66
    pi_53798496
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 16:01 schreef Yoni het volgende:

[..]

Staat in de OP
    Je bent mij vergeten!
    En ik had je nog wel gePM'd.
    Macka66, beginner met Fujifilm Finepix S6500fd
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_53798553
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 19:31 schreef Yoni het volgende:
    Jouw pm-etje was een beetje ondergesneeuwd withxhonor Van jou heb ik geen PM klopt dat igraine?
    Nee, ik had het hier gedaan. Maar nu wel.
    pi_53799587
    Dank je wel voor t toevoegen Yoni
    Ik neem aan dat nadere info nog volgt?
    Only the dead have seen the end of the war - Plato
      maandag 8 oktober 2007 @ 22:45:17 #159
    129836 withxhonor
    straight edge
    pi_53801835
    quote:
    Op maandag 8 oktober 2007 19:31 schreef Yoni het volgende:
    Jouw pm-etje was een beetje ondergesneeuwd withxhonor
    ik had al zo'n vermoeden...
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:00:19 #160
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_53823936
    Ge-pm'd!
    Ylana
      FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2007 @ 13:36:52 #161
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_53988141
    Het gaat nog steeds door .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:41:23 #162
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54057853
    Leuk!
    Was er al een locatie definitief of lees ik daar overheen?
    Ylana
      † In Memoriam † donderdag 25 oktober 2007 @ 13:43:46 #163
    141844 Macka66
    pi_54158552
    Hee, ik sta nog steeds niet in de lijst! En inmiddels is er al een reservelijstkopje
    28 september al hier aangemeld en gepm'd, 8 oktober nog een keer hier gemeld en laatst weer gepm'd.
    Yoni, is je pm soms allergisch voor mij?
      Hoofdredactie Fotografie donderdag 25 oktober 2007 @ 23:30:45 #164
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54172011
    Macka, je eerste pm heb ik idd nooit ontvangen, de 2e wel. Ik zet je in het lijstje, want volgens mij gaat Sanger naar de Noord-Holland versie.

en ik ben stom geweest met datum plannen en kan ws. zelf maar een klein deel van de dag
      FOK!fotograaf vrijdag 26 oktober 2007 @ 07:24:24 #165
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54175409
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 23:30 schreef Yoni het volgende:
    Macka, je eerste pm heb ik idd nooit ontvangen, de 2e wel. Ik zet je in het lijstje, want volgens mij gaat Sanger naar de Noord-Holland versie.

en ik ben stom geweest met datum plannen en kan ws. zelf maar een klein deel van de dag
    Lekker blond modje ben je ook he .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:01:03 #166
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_54203599
    Ik heb tegen die tijd (18 november) zeer waarschijnlijk een Canon 400D met kitlens 18-55mm en telelens (Canon 55-200, Tamron AF 55-200 of Tamron AF-D 70-300mm (ik moet nog kiezen..)

Ik zou het leuk vinden om wat bij te leren, want ik vertrek begin januari naar Kenia voor 4 maanden. Ik heb nog geen ervaring, dus ik zou er graag bij willen zijn!
      FOK!fotograaf zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:28:33 #167
    63 Marc H
    - Satan's Livecoach -
    pi_54206302
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 23:30 schreef Yoni het volgende:
    ....

Goed gedaan

Heeft Freud ng wat ondersteuning nodig?
      Hoofdredactie Fotografie zondag 28 oktober 2007 @ 10:53:09 #168
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54218483
    @Leolinedance: ik zet je op de reservelijst, we zitten momenteel nl. vol

@Marc H, er kan zéker nog wel een 'expert' bij Ik ben er zelf uiterlijk tot een uur of twee, half drie.
      zondag 28 oktober 2007 @ 13:09:00 #169
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_54220991
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 10:53 schreef Yoni het volgende:
    @Leolinedance: ik zet je op de reservelijst, we zitten momenteel nl. vol

@Marc H, er kan zéker nog wel een 'expert' bij Ik ben er zelf uiterlijk tot een uur of twee, half drie.
    Oke, jammer dat het al vol zit (maar je moet ergens een grens leggen he)
    Maar wie weet
      FOK!fotograaf zondag 28 oktober 2007 @ 16:15:22 #170
    63 Marc H
    - Satan's Livecoach -
    pi_54225384
    OK, zet mij maar bij de experts neer.
      FOK!fotograaf maandag 29 oktober 2007 @ 08:26:10 #171
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54237848
    Yoni, prik je ook even een tijd? Hoe ga je het doen met adres doorgeven, PM? Kom je nog een keertje langs om alles door te nemen?

Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      Hoofdredactie Fotografie maandag 29 oktober 2007 @ 08:33:40 #172
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54237921
    Prik jij maar een tijd freud, tis jouw huis. En adres PM-en
      FOK!fotograaf maandag 29 oktober 2007 @ 11:19:41 #173
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54240641
    Okido.

Begin: 10:30
    Adres: komt in je PM box (zorg dus dat die actief is )
    Lunch: ik zorg voor broodjes, koffie, thee, melk (kleine bijdrage van jullie kant, zal paar euro zijn)

PS
    Ik heb twee katten, dus als je heel allergisch bent, kan dat problemen geven. Katten verstoppen zich waarschijnlijk, dus zullen niet in je benen hangen oid .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      maandag 29 oktober 2007 @ 12:54:21 #174
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_54242540
    Zijn er echt geen afhakers...ik ga mijn Canon 400D komend weekend kopen
    pi_54246008
    Ik weet je huis wel te vinden freud
    Saartje
      maandag 5 november 2007 @ 16:05:11 #176
    129836 withxhonor
    straight edge
    pi_54382401
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 12:54 schreef leolinedance het volgende:
    Zijn er echt geen afhakers...ik ga mijn Canon 400D komend weekend kopen
    je mag mijn plek hebben, leo.

mn huis bewoonbaar maken gaat even voor
      maandag 5 november 2007 @ 17:08:28 #177
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_54383796
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 16:05 schreef withxhonor het volgende:

[..]

je mag mijn plek hebben, leo.

mn huis bewoonbaar maken gaat even voor
    Oke dank je. Ik laat weten of het me gaat lukken.

Ik heb alleen wel besloten om een superzoom te kopen, de Panasonic FZ18. Omdat deze wat kleiner en lichter is, een zeer groot zoombereik heeft en ook kwalitatief goede foto's maakt (en een stuk goedkoper is).

Ik weet niet of non-dSLRers (wat een woord ) ook welkom zijn?
      Hoofdredactie Fotografie maandag 5 november 2007 @ 19:48:41 #178
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54387464
    Iedereen is welkom leolinedance Of eigenlijk zijn alle soorten camera's welkom. Zonder camera heb je er niet zoveel aan tenslotte
    pi_54387538
    Ik wil ook graag!
    pi_54402042
    Ik weet niet of ik het ga halen. Het is zomaar mogelik dat ik dat weekend in Luxemburg zit. Maandag laat ik het zeker weten
      FOK!fotograaf woensdag 7 november 2007 @ 13:08:00 #181
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54427259
    Ik geloof dat ik het druk ga krijgen .

tevens schopje
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 7 november 2007 @ 13:22:51 #182
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54427638
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 19:52 schreef enter het volgende:
    Ik wil ook graag!
    enter, we zitten vol. Ik heb je op de reservelijst gezet voor als er iemand afvalt.
      woensdag 7 november 2007 @ 13:24:54 #183
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54427700
    Oh, Yoni, ik kom met mijn gloednieuwe Pentax K100D Super .
    pi_54437502
    quote:
    Op woensdag 7 november 2007 13:22 schreef Yoni het volgende:

[..]

enter, we zitten vol. Ik heb je op de reservelijst gezet voor als er iemand afvalt.
    Ok, dankje
      Hoofdredactie Fotografie vrijdag 9 november 2007 @ 18:21:24 #185
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54487388
    klotezooi is afgevallen, enter is een plaatsje omhoog geschoven en daardoor op de definitieve lijst terecht gekomen
    pi_54489957
    Hoi,

Ik kan er helaas niet bij zijn. Wij gaan lastminute een weekendje weg dan. Ook leuk, daar niet van
    pi_54494417
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 18:21 schreef Yoni het volgende:
    klotezooi is afgevallen, enter is een plaatsje omhoog geschoven en daardoor op de definitieve lijst terecht gekomen
    Echt?
    Ik heb een Canon 400D, en ben nog echt een beginner, maar wil graag!
      Hoofdredactie Fotografie zaterdag 10 november 2007 @ 04:55:56 #188
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54499248
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 20:05 schreef Igraine het volgende:
    Hoi,

Ik kan er helaas niet bij zijn. Wij gaan lastminute een weekendje weg dan. Ook leuk, daar niet van
    Jammer, veel plezier met jullie weekendje!
      Hoofdredactie Fotografie zaterdag 10 november 2007 @ 04:56:32 #189
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54499250
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 23:09 schreef enter het volgende:

[..]

Echt?
    Ik heb een Canon 400D, en ben nog echt een beginner, maar wil graag!
    Écht!

en beginners zijn juist welkom, daar is 't voor
    pi_54569504
    Ik ga het niet halen zoals het er nu uitziet. Wil je mij naar de heel misschien lijst zetten?
      FOK!fotograaf dinsdag 13 november 2007 @ 13:44:12 #191
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54574395
    Worden niet veel 'experts'...
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_54574486
    Met mijn afzeggen toch weer meer expert per beginner
      dinsdag 13 november 2007 @ 13:48:29 #193
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54574506
    Volgens mij sta ik niet ergens op een lijstje maar wil toch even zeggen dat ik zo goed als zeker niet ga komen. Lopen gaat nog, maar op mijn knietjes of op de grond zitten is echt geen feest meer, dus ik sla deze keer even over. Hopelijk komt er nog een keer een herhaling, dan zal ik graag komen.

Veel plezier iig alvast voor iedereen!
      dinsdag 13 november 2007 @ 14:11:44 #194
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_54575024
    Ik ga het niet redden helaas En mijn camera is ook nog niet binnen..Plekje vrij op de lijst dus
      FOK!fotograaf dinsdag 13 november 2007 @ 14:51:29 #195
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54576014
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 13:48 schreef Brighteyes het volgende:
    Volgens mij sta ik niet ergens op een lijstje maar wil toch even zeggen dat ik zo goed als zeker niet ga komen. Lopen gaat nog, maar op mijn knietjes of op de grond zitten is echt geen feest meer, dus ik sla deze keer even over. Hopelijk komt er nog een keer een herhaling, dan zal ik graag komen.

Veel plezier iig alvast voor iedereen!
    Ik heb hele lekkere stoelen BE .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 13 november 2007 @ 14:59:37 #196
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54576227
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 14:51 schreef freud het volgende:

[..]

Ik heb hele lekkere stoelen BE .
    En een lekkere bank
      dinsdag 13 november 2007 @ 16:51:59 #197
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54579019
    Hmmmm... tempting...
    Nou ja goed, dit topic komt toch wel naar boven nog tegen die tijd. Ik kijk gewoon even hoe of wat. Als stinkie bijvoorbeeld gaat duiken die dag kan ik net zo goed even langskomen toch?
    Yoni, PM me je 06 nummer eens? Dan kan ik altijd last minute nog kijken of ik zin heb om mijn neus te laten zien.
      dinsdag 13 november 2007 @ 17:08:02 #198
    3011 E.T.
    pi_54579391
    We kunnen jouw zwangere buik natuurlijk als studie-object gebruiken als het rot-weer is

(die van mij is daar nog te klein voor )
      dinsdag 13 november 2007 @ 17:09:57 #199
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54579438
    Whehehe... het is natuurlijk wel een heel mooi studie-object!
    pi_54580333
    18 november..dat is gewoon komende zondag al
    Saartje
      dinsdag 13 november 2007 @ 18:05:49 #201
    3011 E.T.
    pi_54580780
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 17:45 schreef Maneki.Neko het volgende:
    18 november..dat is gewoon komende zondag al
    jouw buik is ook vast al wel mooi genoeg!
      dinsdag 13 november 2007 @ 18:19:09 #202
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54581093
    Echt wel! En Freud kan het weten, toch?
    Doen we een buiken duo of trio.
      dinsdag 13 november 2007 @ 18:46:09 #203
    3011 E.T.
    pi_54581782
    Met twee of drie buiken zijn best leuke dingen te verzinnen
    pi_54588363
    Ik sta er nu pas bij stil dat het zondag is..mijn uitslaapdag
    Hoe laat gaan we ook alweer van start? Uurtje of 14.00?
    Saartje
      dinsdag 13 november 2007 @ 22:45:23 #205
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54588412
    10.30! Niks uitslapen dus!
    pi_54588819
    OMG dat wordt afzien
    Saartje
      FOK!fotograaf woensdag 14 november 2007 @ 07:57:54 #207
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54593372
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 22:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
    OMG dat wordt afzien
    Het is ook mijn uitslaapdag, maar ik moet wel eerst mijn kamer enigszins toonbaar maken .

En wel leuk om een 'battle of the bellies' foto te maken /
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_54595137
    Ik denk niet dat het voor mj gaat lukken zondag..moet verplicht rust houden van de vk
    Saartje
      woensdag 14 november 2007 @ 12:12:43 #209
    3011 E.T.
    pi_54597605
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 10:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
    Ik denk niet dat het voor mj gaat lukken zondag..moet verplicht rust houden van de vk

had jou wel eens willen meeten
    pi_54598287
    nja dat is wederzijds iig
    Saartje
      FOK!fotograaf woensdag 14 november 2007 @ 12:39:04 #211
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54598298
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 10:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
    *grote knuffel*
    Je krijgt wel een privé clinic
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_54598480
    yay
    Saartje
      † In Memoriam † woensdag 14 november 2007 @ 13:38:54 #213
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_54599667
    Lurk topic voor just me

kijken of ik jullie nog ergens kan spotten in Delft
    Godmother of Radio 49
    And now I think of my life as vintage wine
    How fragile we are
      Jubileum moderator donderdag 15 november 2007 @ 14:12:55 #214
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_54625270
    * Lois gaat zichzelf en Jeroen afmelden*

Sorry hiervoor maar ik zie nu pas dat de intocht van een zekere oude man hier is die dag. Dat kan en mag ik niet missen natuurlijk, dus moet ik dit helaas afzeggen.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      FOK!fotograaf donderdag 15 november 2007 @ 14:25:45 #215
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54625620
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 14:12 schreef Lois het volgende:

Sorry hiervoor maar ik zie nu pas dat de intocht van een zekere oude man hier is die dag. Dat kan en mag ik niet missen natuurlijk, dus moet ik dit helaas afzeggen.
    Jammer! Doe de oude man met (een) schimmel tussen zijn benen de groeten van me! Deze Jeroen komt nog steeds wel hoor .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      donderdag 15 november 2007 @ 14:31:32 #216
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54625757
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 14:12 schreef Lois het volgende:

Op een zondag? Hier komt ie op zaterdag aan.
    (ik snap wel dat ie best druk is zo; eerst aankomen voor de tv, dan naar plaats x en y en u en z enz. vanuit dat oogpunt bekeken is zondag wel logisch natuurlijk. aan de andere kant; het is de goedheiligman, die houdt toch gewoon zondag? )
    Als je niet lacht, ben je dood.
      donderdag 15 november 2007 @ 14:33:10 #217
    3011 E.T.
    pi_54625785
    ook hier begint de twijfel toe te slaan..
    we hebben nog een week of 18 om de zolder te verbouwen tot kinderkamer/wasruimte/opbergzolder, kinderkamers te veranderen en kinderen naar nieuwe kamers te verhuizen waarvoor we van de weekends afhankelijk zijn.
    Komt een drukke decembermaand bij...

ik ga even in beraad met mezelf...
    (nesteldrang sucks! )
      donderdag 15 november 2007 @ 22:16:54 #218
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54637006
    Wat jammer van de afzeggers.
    E.T. hoe is het met je nesteldrang? Dat ene dagje, kan je dat missen om straks nóg mooiere foto's te kunnen maken van je wondertje? als je een lift wil kunnen we dat regelen!

Ik dacht steeds dat het op zaterdag was, gaat me nu ineens dagen dat het op zondag is

[ Bericht 2% gewijzigd door Saffier op 15-11-2007 22:52:07 ]
    Ylana
      † In Memoriam † donderdag 15 november 2007 @ 23:18:46 #219
    141844 Macka66
    pi_54638610
    Nou ja zeg, had ik me zo verheugd op die buiken battle...
    Maar ik kom gewoon hoor
      FOK!fotograaf vrijdag 16 november 2007 @ 07:16:00 #220
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54642283
    Als je trouwens 'live' feedback wil op gemaakte foto's, dan moet je ze gewoon meenemen. Mijn ervaring is dat een foto gewoon doornemen met een groep, best leerzaam is .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      vrijdag 16 november 2007 @ 08:09:53 #221
    3011 E.T.
    pi_54642640
    Ik heb er vannacht ( altijd fijn, die hormonen ) nog eens lang over nagedacht..

Maar ik kom effectief op een weekend of 9 waarin we dus een hele zolder moeten verbouwen en drie kinderen een nieuwe slaapplek moeten geven.. ('s avonds door de weeks gaat niet met twee slapende kinderen).
    Als ik dan nu een hele zondag op pad ben en zaterdagochtend moet die man uit Spanje verwelkomd worden.. dan wordt dit weekend ook weer niks..

Toch maar niet dus

Mag ik wel van iemand de aantekeningen overnemen?
    Of gewoon nog een keer organiseren, volgend jaar ofzo
      vrijdag 16 november 2007 @ 08:23:02 #222
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54642780
    Jammer Lois en E.T....

Maar ik kom inmiddels gewoon wel hoor. Ik heb het eea zo weten te duwen dat stinkie zondag gaat duiken en dus kom ik gewoon gezellig naar Delft. Heb toch niks beters te doen.
    En als er zoveel afzeggers zijn neem ik mss ook mijn camera nog wel mee ook.

Oh, en graag zou ik dus een PM met het adres krijgen.
      FOK!fotograaf vrijdag 16 november 2007 @ 08:29:06 #223
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54642859
    Yoni moet toch de OP nog bijwerken. Daar stem ik mijn inkopen op af namelijk .

Ik gok dat de meeste aanwezigen aan de thee gaan?
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      vrijdag 16 november 2007 @ 08:31:27 #224
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54642899
    Ik iig wel.
      Hoofdredactie Fotografie vrijdag 16 november 2007 @ 16:06:25 #225
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54653268
    Ik heb het lijstje bijgewerkt. Als ik mensen ben vergeten of als je alsnog komen wilt, laat het dan even weten!
      vrijdag 16 november 2007 @ 16:20:44 #226
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54653675
    Yoni, ik weet niet of het uitmaakt, maar ik kom zondag dus met mijn Pentax K100D Super, niet met de Powershot..
      vrijdag 16 november 2007 @ 21:44:16 #227
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_54661097
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 16:06 schreef Yoni het volgende:
    Ik heb het lijstje bijgewerkt. Als ik mensen ben vergeten of als je alsnog komen wilt, laat het dan even weten!
    Ik kom ook Moet je nog wat spul per pm hebben?
      vrijdag 16 november 2007 @ 22:32:06 #228
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54662433
    Jammer E.T. maar heel begrijpelijk.
    Hier ook een theeleut
    Ik kom uit omgeving Rotjeknor, kan ik nog iemand ergens oppikken?
    Ylana
      Hoofdredactie Fotografie zaterdag 17 november 2007 @ 11:24:13 #229
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54670115
    @Erasmo, je staat genoteerd

@Sugar: Maakt niet zoveel uit

@Allemaal: Neem morgen alsjeblieft vooral ook de handleiding van je camera mee! En eventueel kabeltjes en/of kaartlezer.
    Verder is het leuk om misschien foto"s waar je vragen over hebt op USB/CD/laptop mee te brengen en denk sowieso ook even na over dingen die je weten wilt. freud en ik hebben natuurlijk wel ideeën, maar het gaat vooral ook om wat júllie willen weten en leren
    pi_54670154
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 16:06 schreef Yoni het volgende:
    ik sta er nog in, yoon. ik had al eerder afgezegd
      zaterdag 17 november 2007 @ 15:44:32 #231
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_54674330
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 08:29 schreef freud het volgende:
    Yoni moet toch de OP nog bijwerken. Daar stem ik mijn inkopen op af namelijk .

Ik gok dat de meeste aanwezigen aan de thee gaan?
    Koffie

Kan iemand me trouwens het adres van Freud even pm-en? Ook wel handig
    Reizen er nog meer mensen vanuit het Oosten?
      zaterdag 17 november 2007 @ 17:16:05 #232
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54675898
    Theedrinkster hier.
    Enneh... ik heb ook het adres nog niet. Kan iemand me dat PM'en?
      FOK!fotograaf zaterdag 17 november 2007 @ 17:44:42 #233
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54676417
    PM is verstuurd net. Kleine miscommunicatie over wie zou PMmen.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_54678775
    Waar ik al bang voor was, moet teveel voor mijn studie doen.

Status heel misschien wordt helemaal niet.
      zaterdag 17 november 2007 @ 20:04:44 #235
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_54679626
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 17:44 schreef freud het volgende:
    PM is verstuurd net. Kleine miscommunicatie over wie zou PMmen.
    Ontvangen Nu nog uitzoeken hoe ik daar in hemelsnaam ga komen vanaf het station
      Hoofdredactie Fotografie zaterdag 17 november 2007 @ 20:16:26 #236
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54679980
    Met tram 1 vanaf Delft of Den Haag HS Uitstappen bij halte met dezelfde straatnaam als die je in je PM vond
      zaterdag 17 november 2007 @ 20:21:31 #237
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54680143
    Ook ontvangen.
    Zin in!
    Batterij zit op de oplader.
      FOK!fotograaf zaterdag 17 november 2007 @ 20:29:48 #238
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54680459
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 20:04 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ontvangen Nu nog uitzoeken hoe ik daar in hemelsnaam ga komen vanaf het station
    En dan nog een klein stukje doorlopen in de richting van hoe de tram rijdt waaruit je sprong (vanuit Delft CS), en dan naar rechts.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      zaterdag 17 november 2007 @ 21:48:01 #239
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54682808
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 20:21 schreef Brighteyes het volgende:
    Ook ontvangen.
    Zin in!
    Batterij zit op de oplader.
    En de gebruiksaanwijzing is wel weer érg goed opgeborgen

Mijn voorbeeldfoto's zitten op mijn camera, een laptop kan ik niet meenemen, is dat een probleem?
    Ylana
    pi_54682994
    Ik wens jullie allen veel plezier!
    Saartje
      zaterdag 17 november 2007 @ 21:59:03 #241
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54683078
    Gaat vast lukken.

Gebruiksaanwijzing zit in mijn foto-tas en daar blijft hij tot ik hem uit mijn hoofd ken.

* Brighteyes vind het trouwens wel vroeg morgenochtend...
    pi_54683750
    Veel plezier morgen luitjes
      zaterdag 17 november 2007 @ 22:34:59 #243
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54683964
    Daar hád ik 'm ook inzitten BE, maar manlief vond dat niet zo'n goed idee omdat 't een beetje proppen was...
    Ylana
      zaterdag 17 november 2007 @ 23:44:40 #244
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_54685624
    Jeuh ik mag al om kwart voor 8 weg

Ik neem trouwens mijn pentax K100D mee met kitlens, evt zoom
      zondag 18 november 2007 @ 08:24:25 #245
    3011 E.T.
    pi_54688771
    Veel plezier vandaag!
    pi_54688782
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 22:45 schreef Brighteyes het volgende:
    10.30! Niks uitslapen dus!
    Vind je het gek dat jullie zo veel afzeggers hebben?

'Wij' van Noordoost beginnen pas om 13.00

Veel plezier vandaag
    Mijn DeviantART gallery
    ,
      zondag 18 november 2007 @ 08:31:29 #247
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54688783
    Ik kom rond half elf op het station aan, dus ik ben iets later. Niet erg, hoop ik?
    pi_54688810
    Goedemorgen!
      FOK!fotograaf zondag 18 november 2007 @ 08:47:24 #249
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54688814
    @Saffier: No problem.
    @Sugar: No problem.
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
      zondag 18 november 2007 @ 09:10:23 #250
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_54688928
    Ik ben ook een tikkeltje later btw(ong 11 uur), ik vond om zeven uur vertrekken vroeg zat
      zondag 18 november 2007 @ 09:12:08 #251
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54688937
    En dan durf ik het nog vroeg te noemen ook!
    Ik hoef hier pas om 10 uur weg.

Ontieg(e)lijk slecht geslapen dus alsnog wel lekker vroeg mijn bed uit, maar vroeg is het dus niet voor mij.
    pi_54688953
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 08:31 schreef Sugar het volgende:
    Ik kom rond half elf op het station aan, dus ik ben iets later. Niet erg, hoop ik?
    Liftje nodig? Ik kom ook ff langs nl. en ik kom langs het station
      zondag 18 november 2007 @ 09:16:42 #253
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54688963
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 09:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Liftje nodig? Ik kom ook ff langs nl. en ik kom langs het station
    Kijk... nu klopt mijn plaatje weer. Ik lag dus vanmorgen in bed nog te bedenken of jij nou wel of niet kwam, en waarom dan evt. niet.
    pi_54688974
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 09:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Kijk... nu klopt mijn plaatje weer. Ik lag dus vanmorgen in bed nog te bedenken of jij nou wel of niet kwam, en waarom dan evt. niet.
    Ik zou niet komen Maar er zijn een flink aantal deelnemers dus ik kom ff kijken of mijn hulp nodig is en zo niet, dan ben ik vanmiddag weer weg.... Moet nl. ook nog een aantal shoots afwerken
      zondag 18 november 2007 @ 09:37:29 #255
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54689075
    Tot zo!
    Ylana
      zondag 18 november 2007 @ 10:26:49 #256
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54689449
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 09:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik zou niet komen Maar er zijn een flink aantal deelnemers dus ik kom ff kijken of mijn hulp nodig is en zo niet, dan ben ik vanmiddag weer weg.... Moet nl. ook nog een aantal shoots afwerken
    Ej, jij zou naar Noord maar kon niet.
    pi_54689706
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 10:26 schreef dutchie het volgende:

[..]

Ej, jij zou naar Noord maar kon niet.
    Klopt Het scheelt nl. 2u25 minuten autorijden (naar Freud is maar 5 minuten nl. ) en dat houdt mijn rug nog wel
    pi_54690053
    Zijn er al resultaten te bewonderen?
    Saartje
      FOK!fotograaf zondag 18 november 2007 @ 11:24:54 #259
    18921 freud
    Who's John Galt?
    pi_54690069
    Nee, men zit nog aan de thee/koffie .
    Ik nuf je seuk!
    Ik hier?
    pi_54690104
    Ja sjonge
    Saartje
      zondag 18 november 2007 @ 11:32:42 #261
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54690161
    Schiet toch us op!
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 10:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klopt Het scheelt nl. 2u25 minuten autorijden (naar Freud is maar 5 minuten nl. ) en dat houdt mijn rug nog wel
    Ja.

[ Bericht 79% gewijzigd door dutchie op 18-11-2007 11:41:53 ]
      Hoofdredactie Fotografie zondag 18 november 2007 @ 12:42:38 #262
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54691373
    freud zijn wireless doet het nog op mijn flaptop
      zondag 18 november 2007 @ 14:34:46 #263
    3011 E.T.
    pi_54693457
    iedereen gaat wel even zijn creaties hier showen natuurlijk vanavond he?
      zondag 18 november 2007 @ 16:48:09 #264
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54696554
    *thuis is...

Creaties showen... ehm... maybe. Eerst even puf verzamelen om ze op de PC te zetten enzo.
    pi_54697160
    *thuis is
    Erasmo is even mijn uitzicht aan het bewonderen
      zondag 18 november 2007 @ 17:14:15 #266
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54697215
    * Sugar is ook weer thuis. Vond het leuk.
      Hoofdredactie Fotografie zondag 18 november 2007 @ 17:31:30 #267
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54697691
    Zooo ook weer thuis. Was gezellig!
    pi_54697889
    Foto's Ik kan ze vanavond posten.
      zondag 18 november 2007 @ 17:41:36 #269
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54697965
    Delfts blauw

zondag 18 november 2007 @ 17:46:59 #270
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54698119
    Die is leuk Sugar!

Ik ben ook weer thuis Nu eerst eten enzo en dan straks kijken of ik de laptop nog even kan stelen hier.
    Ylana
    pi_54698121
    Was idd gezellig. Moeten we vaker doen
    pi_54698131
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 17:46 schreef Saffier het volgende:
    Die is leuk Sugar!

Ik ben ook weer thuis Nu eerst eten enzo en dan straks kijken of ik de laptop nog even kan stelen hier.
    Je bent je aantekeningen vergeten
      Hoofdredactie Fotografie zondag 18 november 2007 @ 17:55:17 #273
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54698349
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je bent je aantekeningen vergeten
    En die liggen nu bij mij Ik zal ze voor je scannen saffier
      zondag 18 november 2007 @ 18:09:53 #274
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54698651
    En dat terwijl die juist zo waardevol zijn!

* Brighteyes heeft niet heel veel mee gekregen van het technische verhaal en mocht de aantekeningen van Saffier overnemen.

Gave foto zo Sugar!

Mijn buit van vandaag (hoewel het voor mijn gevoel niet veel verder dan 'kiekjes' komt, maar goed... ik ging ook eig. meer voor de leut deze keer. ):

In kleur (en onscherp zie ik nu):

En toen snel even de instellingen op B/W gezet (ook niet scherp:@ ):

Moet je dit nou nog croppen om er nog meer van te maken?
    Is er uberhaupt meer van te maken?

Deze moet sowieso recht, maar dat moet ik nog even opzoeken (Paintshop Pro hier, dat snap ik nog net)

Zelf vind ik deze wel aardig, maar mss is hij juist wel gruwelijk saai.

En dan heb ik nog een mooie Sugar, van het oefenen met scherptediepte, maar ik weet niet of ze in beeld wil.

Nou, dat was 't...
      zondag 18 november 2007 @ 18:14:19 #275
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54698745
    Nee, ik hou er niet zo van om mezelf met heel mijn hebben en houwen online te zetten.
    Kom maar op, hoor, als ie heel erg is, gil ik wel dat ie wegmoet.
      zondag 18 november 2007 @ 18:16:42 #276
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54698790

zondag 18 november 2007 @ 18:38:09 #277
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54699267
    Ja ach, Saffier zal weer eens in één keer alles meenemen
    Yoni, je bent een schat! Bedankt voor het scannen alvast!
    BE, dat naambordje had denk ik spannender geweest/geworden als er niet alleen een naambordje op stond maar ook een stuk van de deur ofzo (puur persoonlijke mening). Ik vind je lamp erg mooi en de foto van Sugar 'gezellig vrolijk' , zij heeft zo'n leuke uitstraling!

Ik moet nog van alles uppen enzo en eerst moet er nog iemand in bad en naar bed vanavond.
    Ylana
      Hoofdredactie Fotografie zondag 18 november 2007 @ 18:47:33 #278
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_54699496
    Oh dames van OUD, ik vond het erg leuk om jullie nu eens zonder kids te zien (hoewel er twee valsspeelden en een buikbewonertje meebrachten ) Jullie kinders zijn errrug leuk, maar zo is het wel makkelijker kletsen
      zondag 18 november 2007 @ 19:07:01 #279
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_54699905
    Zo ik zit ook weer terug in de trein van mijn eerste Fok!-meet, nog even Den Haag in geweest met Enter Het zal even duren voor de foto's van mij online komen maarja, kwaliteit kent geen tijd zeggen ze
      zondag 18 november 2007 @ 19:47:25 #280
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54701000
    BE, leuke foto's!
    Ik zou her en der wat croppen (ruimte boven mijn hoofd en boven die lamp). De eerste 2 vind ik ook wel leuk eigenlijk. Ik zou ze alleen wat meer uit het midden halen.
    Oh ja, die van die deurbellen vind ik gewoon echt helemaal goed!

Mijne van vandaag:

1

2

3

4
      zondag 18 november 2007 @ 19:57:44 #281
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_54701307
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 19:47 schreef Sugar het volgende:
    BE, leuke foto's!
    Ik zou her en der wat croppen (ruimte boven mijn hoofd en boven die lamp). De eerste 2 vind ik ook wel leuk eigenlijk. Ik zou ze alleen wat meer uit het midden halen.
    Oh ja, die van die deurbellen vind ik gewoon echt helemaal goed!

Mijne van vandaag:

1
    [ afbeelding ]

2
    [ afbeelding ]

3
    [ afbeelding ]

4
    [ afbeelding ]
    Bruggetje van 3 was een geliefd object

Ik heb er ook een foto van, maar als ik die naaste die van bv Enter leg ziet de brug van haar er veel 'ouder' uit, hoe komt dit, door het verschil in witbalans ofzo?
    pi_54701349
    Ik vind die #2 tof Sugar Lekker veel ruimte zo
      zondag 18 november 2007 @ 20:04:30 #283
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54701439
    Oh, en Saffier, dankjewel voor dat lieve compliment.
      zondag 18 november 2007 @ 20:33:00 #284
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54702264
    Was er eentje vergeten:
      zondag 18 november 2007 @ 20:34:42 #285
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54702315
    Yoni daar heb je helemaal gelijk in, dit praat veel makelijker.
    Graag gedaan Sugar. Ik vind je 4e foto erg leuk met die dubbele zon erin en het bruggetje in het zwart/wit!
    Ylana
      zondag 18 november 2007 @ 20:46:41 #286
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54702668
    Ik vond het kleppen ook wel een van de hoogtepunten.
    Gewoon lekker kletsen.
      zondag 18 november 2007 @ 21:17:41 #287
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54703428
    Nog een voorbeeldje DOF:
      zondag 18 november 2007 @ 22:13:47 #288
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54704799
    Sugar ik krijg er trek van maar ik vind het geen prettige foto, misschien omdat hij door een raam heen is gemaakt? Hij is volgens mij ook niet helemaal scherp.

Een paar van mij;
    1,

2, wat overbelicht?

3, scheef en volgens mij niet helemaal scherp

4,

5

6
    lijdend/leidend voorwerp

7, de meeste zwanen-foto's waren bewogen of onder/overbelicht! Deze vind ik het mooist;

8
    Ylana
      zondag 18 november 2007 @ 22:18:45 #289
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_54704950
    Noordoost spiekt even bij de Zuid-foto's.
    Saffier, die dames. Echte hittepetitten.
    Jammer dat die kerk niet scherp is.
      zondag 18 november 2007 @ 22:21:06 #290
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54705015
    Ja, balen hè, ik heb er meer en ze zijn geen van allen scherp verdorie Die dames waren echt grappig.
    Ylana
    pi_54705055
    Jee, wat kijk ik moeilijk Ik moet vast op stap zijn geweest met een stel fotografen
    pi_54705101
    Is dat niet jouw template face dan?
    Saartje
      zondag 18 november 2007 @ 22:30:25 #293
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54705322
    Ik heb ook nog deze van je meneer de Hoog;

En nog meer lijdend/leidend voorwerpfoto's waarvan ik het je niet aan zal doen ze allemaal te posten
    Ylana
      † In Memoriam † zondag 18 november 2007 @ 22:35:19 #294
    141844 Macka66
    pi_54705468
    Als erg beginnende beginner maak(te) ik nog alleen maar snapshots, liefst op de portretstand. De clinic was voor mij dus heel nuttig en leerzaam en leuk en gezellig ook vanwege het geklets. Dank jullie wel allemaal! Ik ben helemaal afgedraaid. Maar ik durf de camera nu wel van de portretstand te halen, en ik weet waar de grenzen van de DOF van mijn camera liggen.

Om toch iets te laten zien: een van de pro's stelde zich ter beschikking als schietobject. Ik stond nietsvermoedend in te stellen en te richten toen opeens dit:

[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 18-11-2007 23:19:19 ]
    pi_54705557
    Yoni werd gewoon gezakkenrold waar je bij stond
    Saartje
    pi_54705859
    Eerste indruk is gezellig zie ik, tof!
    pi_54709773
    Ik wil jullie nog even bedanken voor de handige tips en het was een gezellige dag, ik hoop tot de volgende keer.
    pi_54709789
    pi_54709799
      maandag 19 november 2007 @ 13:49:22 #300
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_54715742
    Enter ik vind de eerste mooier omdat ik daar meer het idee van hoogte krijg, maar je hebt vast nog wel meer foto's van gister, toch?
    Macka die foto blijft grappig!
    Ylana
      maandag 19 november 2007 @ 13:59:04 #301
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_54715977
    Die eerste vind ik ook mooier idd!
    En Saffier... ik vind je zwaan mooi!
      maandag 19 november 2007 @ 14:29:54 #302
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties