abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53341216
Wegens overweldigende belangstelling voor het [MEET] FOT beginners clinic topic en de behoefte die daar bestaat aan een locatie die voor mensen in het Noord en Oosten wat makkelijker te bereiken is, maar even een apart topic.

Doel en opzet, hetzelfde, alleen een andere plek, datum in overleg.

Ik heb Meppel genoemd, centraal in het Oosten en goed bereikbaar vanuit Noord, Oost en Midden NL. Maar we hebben daar nog geen locatie.

Briana_muirinn heeft wel een locatie in het iets minder centrale Deventer:
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:54 schreef briana_muirinn het volgende:
Ik heb hier Deventer in de aanbieding, stad aan de ijssel, staat bekend om heel veel fotogenieke middeleeuwse (op den berghe bijvoorbeeld) straatjes. Ben er door het geklus eigenlijk nog niet aan toegekomen om dat allemaal te gaan fotograferen, een ander deel van mijn wens om mee te doen aan een fotodag is om mijn schroom om buiten te fotograferen en dan ook nog de tijd te nemen voor het maken van foto's te overwinnen
We zijn hier in huis nog stevig aan het klussen, voor een meet denk ik dat 10 personen in de huiskamer goed te doen is, met een beetje proppen wat meer.
(en een eigen soort van campingstoeltje meenemen, van die stokgevallen met canvas bijvoorbeeld)
Beamer hebben we niet maar wel computer apparatuur mocht dat nodig zijn.
Dit is op 2 min lopen van station deventer colmsgate, en er zijn meestal zat parkeerplekken bij sportcentrum de Scheg vlak naast het station.
Roept u maar qua voorkeuren voor plaats en datum.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53341303
Bij wil zijn als ondersteunend personeel in Meppel
Alleen ergens in November of later
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  donderdag 20 september 2007 @ 22:19:16 #3
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_53341381
tvp enzo

Deventer is mooi vrienden van mij wonen er ook sinds kort.

Mocht ik kunnen op de nog vast te stellen datum dan kan ik waarschijnlijk wel een beamer lenen van mijn werk.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_53341382
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:17 schreef HMaster-II het volgende:
hoopte ik wel een beetje op ja
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 20 september 2007 @ 22:46:58 #6
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53342274
Hee Alexxxxxxxxxxxx heb jij geen plek voor een horde FOTers en beginners?
(dan kan ik op de fiets komen )

Meppel is nog wel te doen qua reistijd (ong. 1 uur)
Deventer is toch wel weer een stuk verder (ong. 2 uur rijden)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53342528
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:17 schreef HMaster-II het volgende:
Alleen ergens in November of later
Lijkt me ook leuk
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_53342706
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:46 schreef Noli. het volgende:
Hee Alexxxxxxxxxxxx heb jij geen plek voor een horde FOTers en beginners?
(dan kan ik op de fiets komen )

Meppel is nog wel te doen qua reistijd (ong. 1 uur)
Deventer is toch wel weer een stuk verder (ong. 2 uur rijden)
Nee, en ik lig uit de route. Behalve voor jou.
pi_53342741
Oh hey je bent een vrouw, kom maar eens langs hoor
pi_53362218
Ik heb ook wel interesse, hoewel ik het beginners-niveau enigszins ontgroeid ben. Het gaat mij dus vooral om het rondlopen en feedback op keuzes maken hoe je een bepaald onderwerp op de foto neemt met welke instellingen.

Meppel ben ik eigenlijk nooit ingeweest (alleen bij de Havinxhorst, de A32 en de slecht bereikbare taxi/parkeerplaats voor het treinstation ), maar is wel mooi centraal voor zowel noord als oost. Deventer echter vaak genoeg geweest en dat is zeker de moeite waard. Het is alleen wel ~1:45 rijden vanaf Leeuwarden... Op zich maakt de lokatie me niet uit, zolang ik maar niet om 7 uur 's ochtends met een slaperig hoofd in de auto moet zitten
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_53362244
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:19 schreef Paladijn het volgende:
Ik heb ook wel interesse, hoewel ik het beginners-niveau enigszins ontgroeid ben. Het gaat mij dus vooral om het rondlopen en feedback op keuzes maken hoe je een bepaald onderwerp op de foto neemt met welke instellingen.

Meppel ben ik eigenlijk nooit ingeweest (alleen bij de Havinxhorst, de A32 en de slecht bereikbare taxi/parkeerplaats voor het treinstation ), maar is wel mooi centraal voor zowel noord als oost. Deventer echter vaak genoeg geweest en dat is zeker de moeite waard. Het is alleen wel ~1:45 rijden vanaf Leeuwarden... Op zich maakt de lokatie me niet uit, zolang ik maar niet om 7 uur 's ochtends met een slaperig hoofd in de auto moet zitten
Dan ga je naast mij zitten Ik kan mensen meenemen vanaf Leeuwarden immers.

En ik ben ondanks mijn vele tienduizenden foto's het beginnersniveau nog steeds niet ontgroeid
pi_53368397
Ik heb zeker ook wel interesse, als beginner.
pi_53369940
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 18:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dan ga je naast mij zitten Ik kan mensen meenemen vanaf Leeuwarden immers.

En ik ben ondanks mijn vele tienduizenden foto's het beginnersniveau nog steeds niet ontgroeid
Is ook een optie inderdaad

En ik doelde met beginner meer zoals de omschrijving in het originele topic, mensen die naast de automagische stand ook eens willen spelen met diafragma, sluitertijd, iso etc. en daar dus uitleg over nodig hebben. Die fase heb jij ook al lang gehad
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_53370089
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:11 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Is ook een optie inderdaad

En ik doelde met beginner meer zoals de omschrijving in het originele topic, mensen die naast de automagische stand ook eens willen spelen met diafragma, sluitertijd, iso etc. en daar dus uitleg over nodig hebben. Die fase heb jij ook al lang gehad
Ik heb de uitleg gehad, maar doe er geen flikker mee.
pi_53390911
hier ook best wel interesse om eens wat meer te leren en te doen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 september 2007 @ 21:49:44 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53390976
toch hier ook maar om t hoekie kijkt
VV, heb je toevallig in gedachten welke zaken dat je wilt behandelen en welke kennis vereist is?
en is er ook vraag naar wat standaart bewerkingen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_53391218
Er lijkt genoeg belangstelling en de meerderheid lijkt toch uit het Noorden te komen. Ik zal eens kijken of ik een (per OV en auto) bereikbaar plekje kan vinden in Meppel. Hoeft wmb niet een apart zaaltje te zijn, als we uitgaan van 2 of 3 'beginners' per 'gevorderde' kan het ook gewoon aan een paar cafe-tafels, bijvoorbeeld aan de hand van de eerste paar hoofdstukken uit het boek van Freeman
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53391327
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:49 schreef Ynske het volgende:
toch hier ook maar om t hoekie kijkt
VV, heb je toevallig in gedachten welke zaken dat je wilt behandelen
Camera-instellingen (sluitertijd, diafragma en de autoprogramma's) en compositie. Ms ook even kort vertellen hoe een camera werkt en 'kijkt'.
quote:
en welke kennis vereist is?
Iedereen moet de handleiding van zn camera meenemen of deze niet meer nodig hebben. That's all. Bij het werken in kleine groepjes zouden we ook een groepje medium-gevorderd kunnen nemen.
quote:
en is er ook vraag naar wat standaart bewerkingen?
Als er vraag naar is, kan ik een laptopje met PS-elements meenemen.
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 22 september 2007 @ 22:01:35 #19
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53391378
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:59 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Camera-instellingen (sluitertijd, diafragma en de autoprogramma's) en compositie. Ms ook even kort vertellen hoe een camera werkt en 'kijkt'.
[..]

Iedereen moet de handleiding van zn camera meenemen of deze niet meer nodig hebben. That's all. Bij het werken in kleine groepjes zouden we ook een groepje medium-gevorderd kunnen nemen.
[..]

Als er vraag naar is, kan ik een laptopje met PS-elements meenemen.
ik denk niet dat je veel aan mij als gevorderde hebt, mocht t zo zijn dat je iemand nodig hebt voor wat bewerkingen door te kunnen nemen, geef maar een gil.
flappie met PS, PS Elements, Picasa is present
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 23 september 2007 @ 20:25:00 #20
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_53414287
Ik heb ook een laptopje met gimp en PS Elements, die neem ik wel mee als het nodig is.
Met beide progs kan ik een beetje elementaire dingen doen.
Meppel vind ik prima!
pi_53415947
Qua datum: is gewoon de 18e november niet een optie? We hoeven toch niet allemaal naar 1 meet te gaan of deze sequentieel te plannen? Of is dat niet handig?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 23 september 2007 @ 21:33:06 #22
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53416129
Oooo... nu maken jullie het wel heel erg makkelijk. Ik hou dit nog even in de gaten, heb nl. wel erg veel belangstelling in wat advies.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 23 september 2007 @ 21:33:29 #23
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_53416138
de 18e november had ik al gereserveerd in mijn agenda in het vorige topic, die datum vind ik voor hier ook prima. (het was toch november?)
pi_53416207
yup
pi_53424658
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:56 schreef Vliegvrager het volgende:
Er lijkt genoeg belangstelling en de meerderheid lijkt toch uit het Noorden te komen. Ik zal eens kijken of ik een (per OV en auto) bereikbaar plekje kan vinden in Meppel. Hoeft wmb niet een apart zaaltje te zijn, als we uitgaan van 2 of 3 'beginners' per 'gevorderde' kan het ook gewoon aan een paar cafe-tafels, bijvoorbeeld aan de hand van de eerste paar hoofdstukken uit het boek van Freeman
mee eens is..

Vlieg, lijkt het jou ook niet verstandiger, dat we in combi met de andere meet groep een soort van hand-out creeeen?? Dan hebben de mensen er later ook nog wat aan..
is maar een voorstel
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')