Sterker nog, hij rekende daar 10 euro voor.quote:Op maandag 24 september 2007 16:48 schreef Hagelkaas het volgende:
In principe hoeft er geen schakel tussenuit, behalve als 'ie extreem is uitgerekt. Meestal kunnen we hem gewoon omleggen en spannen, dan smeren we hem meteen. Kost je 12 euro. Als je ketting + tandwiel te erg versleten zijn bellen we je op of we het mogen vervangen ja/nee.
Een fietsenmaker die in de file staat. Wat een ironiequote:Op woensdag 26 september 2007 20:09 schreef shmoopy het volgende:
Omdat ie nog niet open was omdat ie in de file stond vanmorgen, moest ik weer helemaal terug naar huis lopen in de stromende regen en onderweg liep opeens mijn achterband leeg, glasscherf.
quote:Op woensdag 26 september 2007 22:22 schreef W00fer het volgende:
Fietsenmaker Hagelkaas wat vind je van Union Fietsen ? Komen uit de fabriek in Dieren (NL).
Waarschijnlijk speling op je trapas. Dat wordt dus een nieuwe trapas. Kosten voor de trapas zullen rond de 15-30 euro liggen en de montage kan je niet zelf, of je moet een bracketpers hebben. Bij oude fietsen is het helemaal onmogelijk te vervangen. Ga eens langs bij je fietsenmaker, ik kan op afstand er weinig over zeggen natuurlijkquote:Op woensdag 11 juni 2008 09:51 schreef ChRoNiC het volgende:
Is dit topic nog een soort van operationeel? Ik heb namelijk een probleem met mijn fiets en wilde eerst de search even gebruiken voordat ik een nieuw topic open.
Probleem:
Bij het trappen zit er heel veel speling in het 'trapperhuis', het ligt aan de as zo te zien. Nou was ik van plan dit zelf te gaan repareren, maar hoe ga ik dit regelen? En is dit te maken zelf?
- Ik heb inmiddels ontslag genomen, maar het verdiende +- 40 euro per dag. (8 uur werken, jeugdloon)quote:Op woensdag 11 juni 2008 10:20 schreef Jack. het volgende:
Nog wat vraagjes:
Hoeveel verdient dat nu, zo de hele dag fietsen maken ?
Heb je er bepaalde studies voor gevolgd, of gewoon in de leer gegaan bij de baas ?
Na hoeveel tijd kwam je op een punt waarop je het fietsenmaken echt onder de knie had ?
Kan iedereen fietsenmaker worden ?
En dan voor mezelf:
Is het moeilijk om zelf een spatbord op het achterwiel te monteren?
Mijn spatbord is doormidden gescheurd, het hangt er nog aan en geeft geen problemen, maar ik vermoed dat ik toch ooit een moment ga tegenkomen dat een van die 2 stukken in m'n wiel gaat draaien
Kan ik niet op afstand zeggen. Gewoon je fiets op zijn kop zetten, gaan draaien aan je trappers en schakelen en zelf een beetje voelenquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:50 schreef Byte_Me het volgende:
mijn fiets trapt af en toe door, doordat ie "uit de versnelling schiet" (naafversnelling). hoe weet ik of de kabel strakker of juist losser moet om de juiste afstelling te vinden? het gebeurt trouwens altijd als ie in de 2e versnelling zit (3 in totaal).
Éénquote:
Je moet stiften met de lak, daar komt het op neer.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:58 schreef sexylexy het volgende:
Leg eens uit hoe ik een lakstift moet gebruiken op mijn scooter
Van alles. Ketting/tandwielen versleten, kromme crank, ketting niet op spanning etc. etc.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:08 schreef xminator het volgende:
Hai, ik heb een fiets waarvan de ketting er steeds maar af valt. En dan zet ik hem er weer op en ken ik weer 5 minuten fietsen en dan weer. Tijdens het fietsen maakt het ook een rare geluidje steeds, en als de ketting er af valt dan maakt het een harde geluid. Versnellingen werken wel overigens..
Wat zou het kunnen zijn?
Setje nieuwe pedalen, kost je bij ons vier euroquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mijn fiets valt ook half uit elkaar![]()
O.a. mijn rechtertrapper blokkeert tijdens het fietsen en ik kan dan niet verder trappen. Hij draait dan automatisch om, ik vind het in ieder geval erg vervelend![]()
Valt dit nog te repareren, of moet het gewoon vervangen worden? Zo ja hoeveel kost het vervangen van een nieuwe trapper.
De fiets is inmiddels 10 jaar oud.
Dat is te doen!quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:23 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Setje nieuwe pedalen, kost je bij ons vier euro
Oh, dus jij bent die idioot die al twee maanden zn fiets hier heeft staan! Kom godverdomme eens terug met die leenfietsquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:04 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik rijd al 2 maanden op een leenfiets. Mijn fiets staat daar met een lekke band, 2 maanden. Naja, vast niet meer lek. Mag ik deze fiets nu houden?
Wat voor rem bedoel je precies? Trommelrem, v-brakes, achteruittraprem, rollerbrakes etc. etc.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:14 schreef Whooz het volgende:
Vraagje:
De rem op mn achterwiel is op een gegeven moment afgebroken waardoor mijn hele achterband vast liep.
Ik heb hem maar moeten ombuigen om nog te kunnen fietsen (zonder remmen dus). Is het nog mogelijk om zelf remmen te kopen en zelf te repareren? of een alternatief voor zulke remmen? (een anker werkt niet echt)
Een achteruittraprem. Ziet eruit als een recht stuk ijzer. Dat rechte stuk ijzer is toen opeens afgebroken en meteen m'n achterband geblokeerd zodat hij maar iets van 180 graden kon draaien ipv de gebruikelijke 360.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:19 schreef Hagelkaas het volgende:
Wat voor rem bedoel je precies? Trommelrem, v-brakes, achteruittraprem, rollerbrakes etc. etc.
Betekent dat dat ik zwanger ben?quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:19 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Oh, dus jij bent die idioot die al twee maanden zn fiets hier heeft staan! Kom godverdomme eens terug met die leenfiets
quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:20 schreef Whooz het volgende:
[..]
Een achteruittraprem. Ziet eruit als een recht stuk ijzer. Dat rechte stuk ijzer is toen opeens afgebroken en meteen m'n achterband geblokeerd zodat hij maar iets van 180 graden kon draaien ipv de gebruikelijke 360.
Tijd voor MythBusters!quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:30 schreef Daywalk3r het volgende:
Als je een fiets heel lang in de zon laat staan kunnen dan de banden knappen?
Me moeder zegt van wel maar ik zeg dus absoluut van niet.
Die hebben ze vast aan mij uitgeleend, die zie je nooit meer terugquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:37 schreef GSMboy het volgende:
Hallo mijnheer Fietsenmaker,
Ik heb 2 maanden geleden mijn fiets laten nakkijken door de fietsenmaker in de buurt hier, maar tot op heden heb ik er niks van vernomen nog![]()
.
Wat kan eisen?
quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:46 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Die hebben ze vast aan mij uitgeleend, die zie je nooit meer terug
Blij te horen dat je tevreden bent over Cannondale, sta op het punt om er eentje aan te schaffen...quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:32 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Extreem goed spul, praktisch niks beters op de markt. Alleen godsgruwelijk duurOverigens, die Scalpel is wel echt heel geil, ik gok dat je er wel tevreden mee bent?
Als je een cheape MTB zoekt, kan je ook een Gazelle W8 kopen. Volledig geveerd (Rockshox MC 3.3 demper!), hydraulische schijfremmen, 27 versnellingen met XTR derailleur. En prima garantie en ondersteuning natuurlijk, want Gazelle.
Ben je voor 1700 klaar!
Verrotte naaf of afgbroken remanker. Mar bij dat laatste zou je niet per sé moeten doortrappen.quote:Op donderdag 12 juni 2008 00:35 schreef Lamzak_ het volgende:
Woah, ik heb net mijn fiets bij de fietsenmaker gebracht met het volgende probleem:
Iets in mijn fiets zei krak, en nu trapt mijn trapper de hele tijd half door, net of hij de ketting niet pakt, het eigenaardige is dat ik als ik achteruit trap, ik ook achteruit kan fietsen (ook met dat zelfde doortrappen)
Heb jij misschien enig idee wat het probleem is?
Speling op je balhoofd is er met één minuutje uit normaal. Maar als je schroefdraad rot is is het inderdaad een heel ander verhaal en kan je beter een nieuwe vork kopen, zeker als je vork krom is. (Anders kan je stoeptegels eten the other dayquote:Op donderdag 12 juni 2008 00:39 schreef Aoristus het volgende:
ik heb een probleem met het balhoofd, er zit speling in. Gaat me dat een hoop euri kosten om te laten fixen ? Het schroefdraad is schijnbaar rot en die fietsenvent vertelde me dat de vork een opdonder heeft gehad. Hij begon over doemscenario's van nieuwe vork en 3 kwartier werk inclusief zagen ofzo
Vergis je niet in het onderhoud hoor, zeker als je goedkoop af denkt te zijn door een goedkope Cannondale te kopen.. Minstens één keer per half jaar naar de fietsenmaker brengen voor een onderhoudsbeurt.quote:Op donderdag 12 juni 2008 02:33 schreef Noax het volgende:
[..]
Blij te horen dat je tevreden bent over Cannondale, sta op het punt om er eentje aan te schaffen...
Wat de prijs betreft, je hebt ze al vanaf zo'n 800 euro, dat valt toch ook wel mee?
Wat wil stijfheid v/e fiets zeggen?
Bedankt, dat was inderdaad ook een vraag aan die man, of mijn voortanden gevaar liepen. Hij zei dat het wel meeviel, maar met losse handen fietsen was er niet meer bij. Misschien wordt het tijd voor een nieuw barrel.quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:12 schreef Hagelkaas het volgende:
Speling op je balhoofd is er met één minuutje uit normaal. Maar als je schroefdraad rot is is het inderdaad een heel ander verhaal en kan je beter een nieuwe vork kopen, zeker als je vork krom is. (Anders kan je stoeptegels eten the other day) Maar dat kost niet langer dan een half uurtje (meestal korter) voor een ervaren fietsenmaker, dus laat je niet naaien.. Dat zagen klopt wel trouwens, je moet je nieuwe vork namelijk op maat zagen.
quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:12 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Verrotte naaf of afgbroken remanker. Mar bij dat laatste zou je niet per sé moeten doortrappen.
Als het remanker alleen is losgeschoten kunnen we het vastzetten met een beugeltje voor twee eurootjes. Als je naaf echt verkloot is heb je een nieuw achterwiel nodig á 42 euro + 28 euro arbeid = 70 euro.quote:Op donderdag 12 juni 2008 14:21 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Wat zou het bij jullie kosten om te repareren?
Euh, ik zou het niet weten? Zou er zelf even op moeten fietsen, anders kan ik echt niks zeggen.. Misschien een gaar balhoofdstel ofzo? Zet je wiel in ieder geval even recht in de vork en draai de asmoeren stevig aan!quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:23 schreef Geqxon het volgende:
Nadat ik mijn voorwiel eruit heb gehaald en er weer in, hoor ik hem soms luid klikken (een enkele klik, alsof je iets tegen een spaak mept). Met name als ik op het stuur leun. Wat kan dit zijn? Zelf zie ik niets dat fout zit.
Wat ik heb gedaan:quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:26 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Euh, ik zou het niet weten? Zou er zelf even op moeten fietsen, anders kan ik echt niks zeggen.. Misschien een gaar balhoofdstel ofzo? Zet je wiel in ieder geval even recht in de vork en draai de asmoeren stevig aan!
Ja, maar dus goed kijken dat je ze niet te strak zet!quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:22 schreef Geqxon het volgende:
Conussen? Zijn dat de bouten die bij de naaf zitten? En die moet ik dus strak naar binnen toe vastdraaien?
quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:12 schreef Hagelkaas het volgende:
Vergis je niet in het onderhoud hoor, zeker als je goedkoop af denkt te zijn door een goedkope Cannondale te kopen.. Minstens één keer per half jaar naar de fietsenmaker brengen voor een onderhoudsbeurt.
Voor 800 euro koop je trouwens óf alleen een frame, of een uitgeklede versie van een Cannondale. Dus single speed, v-brakes en goedkopere schokdempers. Wil je een profi fiets (daar koop je Cannondale voor, neem anders beter een Gazelle uit de M-serie oid!) inclusief Avid Juicy schijfremmen, Lefty Speed Carbon voorvork etc. ben je rustig 4000+ euro kwijt.
Maar dan heb je ook wat
Stijfheid van het frame is belangrijk als je professioneel of snel wilt gaan fietsen. Namelijk: Als je hard gaat trappen komen er allerlei spanningen van verschillende kanten op je frame te staan. Als je frame dan niet stijf genoeg is gaat het steeds een beetje buigen tijdens het trappen, waardoor je wielen steeds anders op de weg komen te staan en je dus last krijgt van veel meer wrijvingsweerstand. Dus hoe stijver je frame, hoe sneller je kan fietsen.
*Meldt*quote:Op zondag 29 juni 2008 22:57 schreef Qwea het volgende:
ik ken een fietsenmaker die zn kids stickers van zn zaak mee naar school geeft om over alle andere stickers van andere fietsenmakers heen te plakken
komt dat nou vaak voor?
-posted by Qwea-
Montego ken ik niet, maar Simplex is een merk wat eigendom is van Gazelle.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik twijfel tussen de aanschaf van een Simplex fiet en een Montego fiets. Welke moet ik nemen?
En scheelt het echt zoveel in weerstand tussen een derailleur en een naafschakeling qua weerstand?
Simplex was toch overgenomen door Duitsers? Nee niet alleen in de oorlog, want toen lag de productie stilquote:Op maandag 30 juni 2008 17:32 schreef swollywood het volgende:
[..]
Montego ken ik niet, maar Simplex is een merk wat eigendom is van Gazelle.
Niet helemaal. Simplex (ja daar issie weer) had vroeger een kruisframe. De kruising was ook wel vastgelast zodat je verschillende driehoeken kreeg, maar dat is een concept dat pas na de oorlog veel gebruikt werd.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:26 schreef Isegrim het volgende:
Wat een leuk topic.
Niet alles gelezen, dus ik hoop dat ik niet een vraag doubleer, maar waarom hebben herenfietsen nog steeds zo'n stang? Is toch helemaal niet handig met opstappen? Ik heb begrepen dat het ooit voor de stevigheid was (driehoek = erg sterke constructie) maar dat is vast allang niet meer nodig met de hoogwaardige materialen die we tegenwoordig gebruiken.
Ook met de moderne materialen is een normaal frame steviger en lichter dan een frame met lage instap.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:26 schreef Isegrim het volgende:
waarom hebben herenfietsen nog steeds zo'n stang? Is toch helemaal niet handig met opstappen? Ik heb begrepen dat het ooit voor de stevigheid was (driehoek = erg sterke constructie) maar dat is vast allang niet meer nodig met de hoogwaardige materialen die we tegenwoordig gebruiken.
Zodat de fietsen ook naar Barneveld geëxporteerd kunnen worden.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:58 schreef Isegrim het volgende:
Dan stellen we de vraag andersom: waarom hebben vrouwenfietsen nog steeds géén stang ook al dragen vrouwen nauwelijks meer lange rokken?
Om te voorkomen dat vrouwen op de fiets geen korte rokjes meer dragen.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:58 schreef Isegrim het volgende:
Dan stellen we de vraag andersom: waarom hebben vrouwenfietsen nog steeds géén stang ook al dragen vrouwen nauwelijks meer lange rokken?
Eerst foto's van jou in kort rokjequote:Op maandag 30 juni 2008 20:19 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb er nog wel eentje: waarom zijn rokzadels twee keer zo duur als gewone zadels?Ik vind een rokzadel veel prettiger zitten, maar betaald er dertig euro voor, terwijl een vergelijkbaar normaal zadel vijftien tot twintig euro kost.
Omdat die je kleren meteen strijktquote:Op maandag 30 juni 2008 20:19 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb er nog wel eentje: waarom zijn rokzadels twee keer zo duur als gewone zadels?Ik vind een rokzadel veel prettiger zitten, maar betaal er dertig euro voor, terwijl een vergelijkbaar normaal zadel vijftien tot twintig euro kost.
quote:'Royal Rokzadel met Gel'. Het echte ovale rokzadel ter voorkoming van kreukels in je kleding. Met een ruime hoeveelheid RoyalGel voor veel zitcomfort.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 07:30 schreef Isegrim het volgende:
Kreukels voorkomen is iets anders dan kreukels genezen.
Maakt niet uit, je mag het allemaal uittrekkenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 07:05 schreef Isegrim het volgende:
Ik draag geen korte rokjes.Wel lange soms.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Met versnellingen, zonder versnellingen, met terugtraprem of zonder?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:02 schreef Meddo het volgende:
wat kost een velg voor het achterwiel ongeveer? (zonder band)
ow sorry, dacht dat alles hetzelfde wasquote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:43 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Met versnellingen, zonder versnellingen, met terugtraprem of zonder?
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:51 schreef Isdatzo het volgende:
AHH ZO'N TOPIC MOEST IK HEBBEN
Oké..
in 't laatste halfjaar is mijn ketting 3 keer gesprongen.. ik weet dat ik flink trap, maar toch.. dat is toch niet normaal?![]()
en ook moet ik iedere keer mijn (achter)wiel iedere keer een stukje naar voren plaatsen omdat mijn ketting weer slap hangt en er dan af loopt.. wat kan ik hier tegen doen?Misschien zijn je tandwielen versleten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je tandwielen versleten zijn slijt je ketting veel sneller dan normaal.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef Meddo het volgende:
[..]
ow sorry, dacht dat alles hetzelfde was
geen versnelling, met terugtraprem
hij was gister nog onlinequote:Op woensdag 2 juli 2008 01:53 schreef Schlumberger het volgende:
Ik ben bang dat we de TS niet snel meer terugzien
En dat terwijl ik hem wilde vragen of hij verwacht dat elektrische fietsen hip zullen worden... (in het kader van de snelstijgende benzineprijzen...)
Hmm, en hoe doen we dat?quote:
Iemand die weet wat het kan zijn?quote:Op zondag 29 juni 2008 22:58 schreef nachtdier2 het volgende:
Dr zit een *klak* in mn racefiets en dan waarschijnlijk op mn trapas. Wat kan dat zijn?
Het doet zich sinds kort voor en de ene keer is het wat erger dan de andere keer. Elke keer is het *tik*, *tik*, *tik* als de pedalen weer keertje rond is geweest
Hmm, het gaat om een oude fiets zonder versnellingen en zonder handremquote:Op maandag 14 juli 2008 17:58 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Da's wrs niet eens nodig.
Wielmoeren los, achterwiel iets naar achteren trekken (dmv kettingspanners indien aanwezig), wielmoeren weer vast
Met zo'n oranje flesje ( naam even kwijt ) de vlekken aanvallen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:56 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Een paar dagen geleden ben ik hard onderuit gegaan op de fiets. Nu krijg ik de vlekken niet meer uit mijn trui, welk wasmiddel kan dit er wel uit krijgen?
Denk dat Alfred_Jodokus deze bedoeld:quote:Op woensdag 16 juli 2008 00:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Bedankt, ik ga nu drifitg op zoek naar een oranje flesje.
Bij een vouwbandje is de hieldraad van kevlar (in plaats van ijzerdraad).quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:22 schreef nachtdier2 het volgende:
En nog een vraag van nachtdier2:
Waarom kun je racefietsbanden in opgevouwen toestand kopen? En wat is het verschil met banden die niet opgevouwen verkocht worden?
175 equote:Op donderdag 17 juli 2008 13:24 schreef Qwea het volgende:
Hallo fietsenmaker. Ik heb een puch bergmeister 200. Wat kan ik daar voor vragen op marktplaats?
Foto ;
[ afbeelding ]
zitten alleen wat krassen op het opstaande stuur gedeelte. Er is nog geen 200 km mee gefiets en heeft eigenlijk altijd in de schuur gestaan. Zit net een nieuw zadel + standaard aan
Ding is verder nog helemaal top.
Ik las ergens dattie nieuw nog 349 kost, klopt da?
quote:
Pf, maar jij zegt 100e omdat je hem zelf wilt kopenquote:Op donderdag 17 juli 2008 14:13 schreef Qwea het volgende:
[..]mijn zwager die ook fietsenmaker is zei 100.
*vraagprijs ophoogt
ik wil hem helemaal niet kopen :S ik wil hem VERkopen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:16 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Pf, maar jij zegt 100e omdat je hem zelf wilt kopen
Ik zeg 175 euro op mp zetten, omdat ze toch altijd onder de prijs bieden.
Realistisch is echter een prijs van 125. Maar op MP moet je altijd hoog inzetten
Dat zeg ikquote:Op donderdag 17 juli 2008 14:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik wil hem helemaal niet kopen :S ik wil hem VERkopen.
quote:Op donderdag 18 september 2008 18:35 schreef nachtdier2 het volgende:
Kickje...
Ik heb speling in mn voorvork op mn racefiets. Nu zit er op het balhoofd een gevalletje dat deze speling zou moeten verhelpen. Echter daar is de "dop' vanaf en de veer daaronder is pleite.
Nu heeft de fietsenmaker er een andere dop opgezet, maar nog steeds heb i kspeling. Hoe werkt zo;n ding?
Nope. Deze smiley had er moeten staan:quote:
Daar heb ik niet de materialen en de kennis voor!quote:Op maandag 13 oktober 2008 14:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Misschien kan je die 25.6 iets dunner schuren
Materiaal: 15 euroquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:54 schreef aaipod het volgende:
Is dit serieus?
If so, heb best een vraag. Wat zou het ongeveer kosten om een nieuwe ketting op mijn fiets te zetten. Ik denk dat ie geknapt is namelijk. (kan het niet zien ivm gesloten kettingkast)
Je beschadigd de band tijdens de montage. Laat het liever over aan de vakman voor jarenlang fietsplezierquote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:48 schreef bloep123 het volgende:
Ik heb 3x een nieuwe binnenband geplaatst maar ze gaan allemaal heel rustig lek zonder gereden te hebben ? ook geen scherpe dingen gevonden in de buitenband of op de velg. ideetje ?
Als het een merkfiets betreft die bij een rijwielspeciaalzaak is aangeschaft dan is het altijd mogelijk om (veelal gratis) service te verlenen.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:43 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Kan een fietsenmaker ook zorgen dat het zadel van mijn vouwfietsje op een hoogte blijf staan? Dus dat dingetje waarmee je hem normaal vastdraait gewoon vastzetten dat hij niet meer kan bewegen (is namelijk nogal verroest dus het zadel glijdt nog weleens naar beneden)
Thnx voor het antwoord. Maandag toch maar eens langsbrengenquote:Op woensdag 4 maart 2009 18:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Materiaal: 15 euro
Uren: 0,5 x36 = 18 euro
----------------------------
Totaal 33 euro
Kan je je trapper nog bewegen? Kans is groot dat je je ketting nooit hebt gespannen, dat deze van de tandwielen is geschoten en alles is vastgelopen.quote:Op zondag 17 mei 2009 16:17 schreef aaipod het volgende:
Geweldig topic! Ik heb een fiets met zoeen gesloten kettingkast. En een tijdje terug fietste ik en was het ineens *PANG*. Grote kans dat mijn ketting gebroken is lijkt me? Nou ik ben niet bepaald een held met een schroevendraaier dus ik ben van plan het ding maar eens naar de fietsenmaker te brengen.
Vraag, wat zou dit geintje mij kosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |