*Meldt*quote:Op zondag 29 juni 2008 22:57 schreef Qwea het volgende:
ik ken een fietsenmaker die zn kids stickers van zn zaak mee naar school geeft om over alle andere stickers van andere fietsenmakers heen te plakken
komt dat nou vaak voor?
-posted by Qwea-
Montego ken ik niet, maar Simplex is een merk wat eigendom is van Gazelle.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik twijfel tussen de aanschaf van een Simplex fiet en een Montego fiets. Welke moet ik nemen?
En scheelt het echt zoveel in weerstand tussen een derailleur en een naafschakeling qua weerstand?
Simplex was toch overgenomen door Duitsers? Nee niet alleen in de oorlog, want toen lag de productie stilquote:Op maandag 30 juni 2008 17:32 schreef swollywood het volgende:
[..]
Montego ken ik niet, maar Simplex is een merk wat eigendom is van Gazelle.
Niet helemaal. Simplex (ja daar issie weer) had vroeger een kruisframe. De kruising was ook wel vastgelast zodat je verschillende driehoeken kreeg, maar dat is een concept dat pas na de oorlog veel gebruikt werd.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:26 schreef Isegrim het volgende:
Wat een leuk topic.
Niet alles gelezen, dus ik hoop dat ik niet een vraag doubleer, maar waarom hebben herenfietsen nog steeds zo'n stang? Is toch helemaal niet handig met opstappen? Ik heb begrepen dat het ooit voor de stevigheid was (driehoek = erg sterke constructie) maar dat is vast allang niet meer nodig met de hoogwaardige materialen die we tegenwoordig gebruiken.
Ook met de moderne materialen is een normaal frame steviger en lichter dan een frame met lage instap.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:26 schreef Isegrim het volgende:
waarom hebben herenfietsen nog steeds zo'n stang? Is toch helemaal niet handig met opstappen? Ik heb begrepen dat het ooit voor de stevigheid was (driehoek = erg sterke constructie) maar dat is vast allang niet meer nodig met de hoogwaardige materialen die we tegenwoordig gebruiken.
Zodat de fietsen ook naar Barneveld geëxporteerd kunnen worden.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:58 schreef Isegrim het volgende:
Dan stellen we de vraag andersom: waarom hebben vrouwenfietsen nog steeds géén stang ook al dragen vrouwen nauwelijks meer lange rokken?
Om te voorkomen dat vrouwen op de fiets geen korte rokjes meer dragen.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:58 schreef Isegrim het volgende:
Dan stellen we de vraag andersom: waarom hebben vrouwenfietsen nog steeds géén stang ook al dragen vrouwen nauwelijks meer lange rokken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |