Ja, maar dus goed kijken dat je ze niet te strak zet!quote:Op donderdag 12 juni 2008 16:22 schreef Geqxon het volgende:
Conussen? Zijn dat de bouten die bij de naaf zitten? En die moet ik dus strak naar binnen toe vastdraaien?
quote:Op donderdag 12 juni 2008 13:12 schreef Hagelkaas het volgende:
Vergis je niet in het onderhoud hoor, zeker als je goedkoop af denkt te zijn door een goedkope Cannondale te kopen.. Minstens één keer per half jaar naar de fietsenmaker brengen voor een onderhoudsbeurt.
Voor 800 euro koop je trouwens óf alleen een frame, of een uitgeklede versie van een Cannondale. Dus single speed, v-brakes en goedkopere schokdempers. Wil je een profi fiets (daar koop je Cannondale voor, neem anders beter een Gazelle uit de M-serie oid!) inclusief Avid Juicy schijfremmen, Lefty Speed Carbon voorvork etc. ben je rustig 4000+ euro kwijt.
Maar dan heb je ook wat
Stijfheid van het frame is belangrijk als je professioneel of snel wilt gaan fietsen. Namelijk: Als je hard gaat trappen komen er allerlei spanningen van verschillende kanten op je frame te staan. Als je frame dan niet stijf genoeg is gaat het steeds een beetje buigen tijdens het trappen, waardoor je wielen steeds anders op de weg komen te staan en je dus last krijgt van veel meer wrijvingsweerstand. Dus hoe stijver je frame, hoe sneller je kan fietsen.
*Meldt*quote:Op zondag 29 juni 2008 22:57 schreef Qwea het volgende:
ik ken een fietsenmaker die zn kids stickers van zn zaak mee naar school geeft om over alle andere stickers van andere fietsenmakers heen te plakken
komt dat nou vaak voor?
-posted by Qwea-
Montego ken ik niet, maar Simplex is een merk wat eigendom is van Gazelle.quote:Op maandag 30 juni 2008 12:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik twijfel tussen de aanschaf van een Simplex fiet en een Montego fiets. Welke moet ik nemen?
En scheelt het echt zoveel in weerstand tussen een derailleur en een naafschakeling qua weerstand?
Simplex was toch overgenomen door Duitsers? Nee niet alleen in de oorlog, want toen lag de productie stilquote:Op maandag 30 juni 2008 17:32 schreef swollywood het volgende:
[..]
Montego ken ik niet, maar Simplex is een merk wat eigendom is van Gazelle.
Niet helemaal. Simplex (ja daar issie weer) had vroeger een kruisframe. De kruising was ook wel vastgelast zodat je verschillende driehoeken kreeg, maar dat is een concept dat pas na de oorlog veel gebruikt werd.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:26 schreef Isegrim het volgende:
Wat een leuk topic.
Niet alles gelezen, dus ik hoop dat ik niet een vraag doubleer, maar waarom hebben herenfietsen nog steeds zo'n stang? Is toch helemaal niet handig met opstappen? Ik heb begrepen dat het ooit voor de stevigheid was (driehoek = erg sterke constructie) maar dat is vast allang niet meer nodig met de hoogwaardige materialen die we tegenwoordig gebruiken.
Ook met de moderne materialen is een normaal frame steviger en lichter dan een frame met lage instap.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:26 schreef Isegrim het volgende:
waarom hebben herenfietsen nog steeds zo'n stang? Is toch helemaal niet handig met opstappen? Ik heb begrepen dat het ooit voor de stevigheid was (driehoek = erg sterke constructie) maar dat is vast allang niet meer nodig met de hoogwaardige materialen die we tegenwoordig gebruiken.
Zodat de fietsen ook naar Barneveld geëxporteerd kunnen worden.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:58 schreef Isegrim het volgende:
Dan stellen we de vraag andersom: waarom hebben vrouwenfietsen nog steeds géén stang ook al dragen vrouwen nauwelijks meer lange rokken?
Om te voorkomen dat vrouwen op de fiets geen korte rokjes meer dragen.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:58 schreef Isegrim het volgende:
Dan stellen we de vraag andersom: waarom hebben vrouwenfietsen nog steeds géén stang ook al dragen vrouwen nauwelijks meer lange rokken?
Eerst foto's van jou in kort rokjequote:Op maandag 30 juni 2008 20:19 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb er nog wel eentje: waarom zijn rokzadels twee keer zo duur als gewone zadels?Ik vind een rokzadel veel prettiger zitten, maar betaald er dertig euro voor, terwijl een vergelijkbaar normaal zadel vijftien tot twintig euro kost.
Omdat die je kleren meteen strijktquote:Op maandag 30 juni 2008 20:19 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb er nog wel eentje: waarom zijn rokzadels twee keer zo duur als gewone zadels?Ik vind een rokzadel veel prettiger zitten, maar betaal er dertig euro voor, terwijl een vergelijkbaar normaal zadel vijftien tot twintig euro kost.
quote:'Royal Rokzadel met Gel'. Het echte ovale rokzadel ter voorkoming van kreukels in je kleding. Met een ruime hoeveelheid RoyalGel voor veel zitcomfort.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 07:30 schreef Isegrim het volgende:
Kreukels voorkomen is iets anders dan kreukels genezen.
Maakt niet uit, je mag het allemaal uittrekkenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 07:05 schreef Isegrim het volgende:
Ik draag geen korte rokjes.Wel lange soms.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Met versnellingen, zonder versnellingen, met terugtraprem of zonder?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:02 schreef Meddo het volgende:
wat kost een velg voor het achterwiel ongeveer? (zonder band)
ow sorry, dacht dat alles hetzelfde wasquote:Op dinsdag 1 juli 2008 12:43 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Met versnellingen, zonder versnellingen, met terugtraprem of zonder?
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 10:51 schreef Isdatzo het volgende:
AHH ZO'N TOPIC MOEST IK HEBBEN
Oké..
in 't laatste halfjaar is mijn ketting 3 keer gesprongen.. ik weet dat ik flink trap, maar toch.. dat is toch niet normaal?![]()
en ook moet ik iedere keer mijn (achter)wiel iedere keer een stukje naar voren plaatsen omdat mijn ketting weer slap hangt en er dan af loopt.. wat kan ik hier tegen doen?Misschien zijn je tandwielen versleten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je tandwielen versleten zijn slijt je ketting veel sneller dan normaal.
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:36 schreef Meddo het volgende:
[..]
ow sorry, dacht dat alles hetzelfde was
geen versnelling, met terugtraprem
hij was gister nog onlinequote:Op woensdag 2 juli 2008 01:53 schreef Schlumberger het volgende:
Ik ben bang dat we de TS niet snel meer terugzien
En dat terwijl ik hem wilde vragen of hij verwacht dat elektrische fietsen hip zullen worden... (in het kader van de snelstijgende benzineprijzen...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |