abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53250635
Hier verder?
quote:
Hoe kan het ook anders.
Stel je vragen *hier* aan een moslim.

DISCLAIMER: Het moge duidelijk zijn dat alle antwoorden volgens mijn beleving van de Islam zijn, of de bronnen die ik raadpleeg.

Triggershot
Link naar deel 1.
Link naar deel 2.

pi_53251085
TVP
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_53251157
Willen jullie later een 'traditionele' Islamitische vrouw, een wat meer losgevochten Islamitsche vrouw of juist een christelijke/atheistische vrouw? Of maakt het jullie niet zo veel uit?
pi_53251259
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:26 schreef Fides het volgende:
Willen jullie later een 'traditionele' Islamitische vrouw, een wat meer losgevochten Islamitsche vrouw of juist een christelijke/atheistische vrouw? Of maakt het jullie niet zo veel uit?
Een moslim moet het liefst met voorkeur trouwen met een moslim. Echter mag een mannelijke moslim trouwen met een Christen of een Jood. Een vrouw mag echter alleen met een moslim trouwen. Dit zijn de regels die Allah heeft gegeven. Ik kan natuurlijk 'gissen' naar de redenen. Een van me theoriën is , is dat de man de vrouw makkelijker tot zijn geloof ideologie kan overhalen.

p.s.

Een Atheïst mag dus niet.

p.s. 2

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met traditioneel en losgevochten. Je implementeert de regels of je implementeert ze neit.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_53251573
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:29 schreef Burakius het volgende:

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met traditioneel en losgevochten. Je implementeert de regels of je implementeert ze neit.
Traditioneel is érg streng
Losgevochten is meer modern

Lijkt mij
pi_53251641
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:29 schreef Burakius het volgende:

[..]

Een moslim moet het liefst met voorkeur trouwen met een moslim. Echter mag een mannelijke moslim trouwen met een Christen of een Jood. Een vrouw mag echter alleen met een moslim trouwen. Dit zijn de regels die Allah heeft gegeven. Ik kan natuurlijk 'gissen' naar de redenen. Een van me theoriën is , is dat de man de vrouw makkelijker tot zijn geloof ideologie kan overhalen.

p.s.

Een Atheïst mag dus niet.

p.s. 2

Hmm, okee duidelijk, en hoe denk jij daar zelf over? Jij trouwt zelf ook liever met een Islamitische vrouw?

Met een losgevochten vrouw bedoelde ik een vrouw van Marokkaanse/Turkse afkomst die zich niet meer écht laat leiden door de Islam/traditie en geen zin heeft om de hele dag achter het fornuis te staan (om het maar even bot te zeggen), maar zelf ook een fatsoenlijke carriere wilt maken en/of zich buitenshuis wilt ontwikkelen.
pi_53251959
Tvp, leuk topic.
pi_53252020
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:51 schreef Triggershot het volgende:
Tvp, leuk topic.
Sprak het brein achter de reeks...

pi_53252094
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:39 schreef erikkll het volgende:

[..]

Traditioneel is érg streng
Losgevochten is meer modern

Lijkt mij
streng? streng? Dat ziijn termen waar ik niets mee kan. Je heb regels en die implementeer je. Vanuit jouw perspectief kan dit dus streng zijn. Er bestaat niet zoiets als modern of traditioneel dus in zekere zin.
pi_53252132
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:41 schreef Fides het volgende:

[..]

Hmm, okee duidelijk, en hoe denk jij daar zelf over? Jij trouwt zelf ook liever met een Islamitische vrouw?

Met een losgevochten vrouw bedoelde ik een vrouw van Marokkaanse/Turkse afkomst die zich niet meer écht laat leiden door de Islam/traditie en geen zin heeft om de hele dag achter het fornuis te staan (om het maar even bot te zeggen), maar zelf ook een fatsoenlijke carriere wilt maken en/of zich buitenshuis wilt ontwikkelen.
Geinig dat je koken etc. cohorrent vindt aan de Islam? Sinds wanneer verbied de Islam dan dat een vrouw mag werken. Uiteindelijk is het mijn eigen theorie dat het wel nadelige gevolgen zal hebben als vrouwen gaan werken. Dit vooral met perspectief op het gezin. Een man kan het proberen, maar zal het nooit zo goed kunnen als een vrouw.
pi_53252628
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:53 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Sprak het brein achter de reeks...

Sinds 2 topics zet jij het voort
pi_53253217
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Geinig dat je koken etc. cohorrent vindt aan de Islam? Sinds wanneer verbied de Islam dan dat een vrouw mag werken. Uiteindelijk is het mijn eigen theorie dat het wel nadelige gevolgen zal hebben als vrouwen gaan werken. Dit vooral met perspectief op het gezin. Een man kan het proberen, maar zal het nooit zo goed kunnen als een vrouw.
Nee, ik vind het niet specifiek coherent aan de Islam (vandaar ook Islam/traditie), maar over het algemeen kan je zien dat religieuze gezinnen meer waarde hechten aan de traditionele man/vrouw/gezin-zienswijze (namelijk vrouw bezig met gezin/huishouden/liefst geen werk).
pi_53253391
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sinds 2 topics zet jij het voort
  maandag 17 september 2007 @ 20:31:26 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53253435
Vind je dat je denkvermogen/redeneervermogen iets is dat God/Allah geschapen/gegeven heeft? En zo ja, vind je dat je dit vermogen gebruikt mag worden om vragen te stellen betreffende geloof, de wereld en het universum en om zelfstandig antwoorden voor de vragen te bedenken?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 17 september 2007 @ 21:12:33 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53255094
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:56 schreef Burakius het volgende:

[..]

streng? streng? Dat ziijn termen waar ik niets mee kan. Je heb regels en die implementeer je. Vanuit jouw perspectief kan dit dus streng zijn. Er bestaat niet zoiets als modern of traditioneel dus in zekere zin.
Denk je niet dat ook in de Islam 'de regels' op vele manieren uitlegbaar zijn?
Ik bedoel, fundi's geloven in dezelfde regels, maar gaan daar (hopelijk) toch anders mee om dan jij.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 17 september 2007 @ 21:53:03 #16
186824 Rizzy-Li
Dit is een ondertitel!!!!
pi_53256439
Wat vindt jij als Moslim van de huidige TV programma's op tv ?
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:33:45 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53260980
Vraagje over de ramadan:

Ik vergelijk de ramadan (en het Suikerfeest) altijd een beetje met Kerst: gevoel van saamhorigheid, veel doen met de familie, gezamenlijke maaltijden etc. Een tijd van collectieve 'bezinning', hoe je dat persoonlijk ook op wil vatten.
Nou valt Kerst bij ons altijd in december, echt een feest voor de donkere wintermaanden. Het seizoen bepaalt voor een heel groot deel de sfeer van het feest.
De ramadan volgt de maan, en niet de zon; en wandelt dus door het jaar heen.

Is er een verschil in beleving tussen een ramadan in de zomer en een ramadan in de winter? Of gaat het verloop te traag om duidelijk onderscheid te maken? Zijn er moslims die echt verlangen naar bijv. de eerste ramadan in december? Of wordt er bijv. met heimwee gesproken over het laatste jaar dat de ramadan in augustus was?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:37:45 #18
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53261037
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:41 schreef Fides het volgende:

[..]

Ach, het is maar wat je een fatsoenlijke carriere noemt. Aicha (Mohammed's eerste vrouw) was als ik het me goed herinner een succesvolle zakenvrouw...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:41:42 #19
50279 avdbree
Zeg maar Twan.
pi_53261087
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Leuke theorie. Maar als een man werkt en de vrouw dus ('traditioneel') het huishouden doet en voor de kinderen zorgt zal een man daar dus ook niet zo makkelijk ervaring in kunnen opdoen en er dus ook minder goed in zijn, hetzelfde geldt voor werkende moslimvrouwen - ze mogen misschien wel werken, maar ze doen het niet uit traditioneel/religieus oogpunt.
....
pi_53261276
Zou je ons ongelovigen in onze vrijheden beperkt willen zien ?
underground forever baby
  dinsdag 18 september 2007 @ 03:14:29 #21
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_53262268
uitslag PSV-Fenerbahce 23-10-2007
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_53262278
Hoeveel moslims zijn er die afvallig zijn?
Die dus niet een ander geloof hebben maar gewon geen .
***** Kraak.....
pi_53269033
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:12 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Denk je niet dat ook in de Islam 'de regels' op vele manieren uitlegbaar zijn?
Ik bedoel, fundi's geloven in dezelfde regels, maar gaan daar (hopelijk) toch anders mee om dan jij.
nee fundi's weten niet waar ze in geloven. Ze zijn zo gehersenspoeld.. (al dan niet express)
pi_53272365
Vraagje. Ik neem aan dat je op dit moment aan het vasten bent? In hoeverre kan je als werkende meedoen aan de Ramadan? Het bidden, het wassen, etc. Het eetgebeuren en het suikerfeest doen me trouwens erg denken aan Carnaval. De katholieken vieren eerst feest en vasten dan 40 dagen en moslims andersom. Het lijkt me in iedergeval een gezellige en saamhorige tijd voor jullie!
pi_53279345
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:45 schreef Natha-- het volgende:
Vraagje. Ik neem aan dat je op dit moment aan het vasten bent? In hoeverre kan je als werkende meedoen aan de Ramadan? Het bidden, het wassen, etc. Het eetgebeuren en het suikerfeest doen me trouwens erg denken aan Carnaval. De katholieken vieren eerst feest en vasten dan 40 dagen en moslims andersom. Het lijkt me in iedergeval een gezellige en saamhorige tijd voor jullie!
Ohja, alle katholieken vasten inderdaad

pi_53280893
Laat je een baard groeien?
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:39:42 #27
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_53281035
Wat doe je als mensen tegen je mekkeren?
pi_53281422

[ Bericht 100% gewijzigd door TheMagnificent op 18-09-2007 21:58:48 ]
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:35:00 #29
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53288046
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

nee fundi's weten niet waar ze in geloven. Ze zijn zo gehersenspoeld.. (al dan niet express)
Zeker, maar ze baseren zich op dezelfde Koran als jij. Dat betekend dat 'de regels' subjectief zijn, je bepaald eigenlijk je eigen regels. Dus de eerder gestelde vraag of je een leuke vrouw wil die zichzelf ontwikkeld, of een vrouw in een burka die de hele dag thuis zit vind ik wel interessant eigenlijk.
DeviantArt
  woensdag 19 september 2007 @ 11:00:49 #30
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53294674
Schop
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 19 september 2007 @ 11:26:51 #31
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_53295296
Hoe kijken jullie aan tegen moslims die alcohol/varkensvlees consumeren?

Altijd leuk bij de elftalbbq's met een vrome afghaan en een koelie die met een baco in zn hand toch wel een stukje kotelet wilt "omdat het er wel lekker uitziet"
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_53295713
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:26 schreef Rave_NL het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen moslims die alcohol/varkensvlees consumeren?

Altijd leuk bij de elftalbbq's met een vrome afghaan en een koelie die met een baco in zn hand toch wel een stukje kotelet wilt "omdat het er wel lekker uitziet"
Zulke mensen zie ik niet als echte moslims
Let Elume Light Your Path
pi_53295719
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:36 schreef Seasider het volgende:
Laat je een baard groeien?
Een kleine
pi_53295730
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:39 schreef PiRANiA het volgende:
Wat doe je als mensen tegen je mekkeren?
Ligt eraan waarover
pi_53298906
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:57 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ohja, alle katholieken vasten inderdaad

Nu zijn het er misschien heel weinig, maar 50 jaar geleden niet hoor Maar goed, mijn vraag was: Hoe doet een full-time werkende moslim dat, met dat vele bidden en wassen enzo per dag tijdens de ramadan?
  woensdag 19 september 2007 @ 14:31:49 #36
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_53300164
Staan jullie voor 100% achter die imam die verdonk weigerde de hand te schudden?

(los van verdonk, meer van een vrouw in het algemeen)
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 19 september 2007 @ 15:02:18 #37
186824 Rizzy-Li
pi_53300936
Wat vindt je van sex op tv ?( Om wat specifieker te zijn dan , mischien krijg ik dan antwoord )
  woensdag 19 september 2007 @ 15:15:35 #38
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53301248
Mijn vragen aan een moslim:
Vroeger tijdens de gouden eeuw van de moslims zijn er door moslim geleerden zeer veel vooruitstrevende uitvindingen gedaan. Veel van de griekse kennis uit de oudheid is bewaard gebleven dankzij deze geleerden.
Hoe komt het dat "veel" (in mijn optiek dan) zo'n conservatieve houding hebben en zijn er tegenwoordig zo weinig bekende wetenschappers meer?

Tweede vraag:
In de twintigste eeuw is er in de nederlands samenleving veel veranderd, bijvoorbeeld de ontzuiling en de emanicipatie strijd. Zie je zoeits ook gebeuren in de nederlandse moslim gemeenschap?
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 19 september 2007 @ 16:32:07 #39
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53303439
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:15 schreef Ps2K het volgende:
Vroeger tijdens de gouden eeuw van de moslims zijn er door moslim geleerden zeer veel vooruitstrevende uitvindingen gedaan. Veel van de griekse kennis uit de oudheid is bewaard gebleven dankzij deze geleerden.
Hoe komt het dat "veel" (in mijn optiek dan) zo'n conservatieve houding hebben en zijn er tegenwoordig zo weinig bekende wetenschappers meer?
Ik ben geen Moslim, dus misschien is mijn input geheel irrelevant, maar ik denk dat ik hier een antwoord op kan geven. Wetenschap kan eigenlijk alleen goed worden uitgevoerd als de persoon in kwestie, de wetenschapper, de vrijheid heeft om wetenschappelijk onderzoek te doen. Met andere woorden, de vrijheid om compleet onproductief te zijn en beschikking over alle benodigdheden die dit soort onderzoek mogelijk maken.

Tijdens de Gouden Eeuw van de Moslims waren ze dermate rijk dat dit mogelijk was. Tegenwoordig kun je al lang niet meer spreken van "de Moslims". Het vroegere rijk is uiteengevallen in kleine stammen die elkaar onderling bevechten voor macht en die nagenoeg allen gekenmerkt worden door een gebrek aan welvaart.

Met betrekking op de conservatieve houding, dat wordt in mijn optiek veroorzaakt door een terugkeer naar en meer fundamentalistische ervaring van religie. Dit heeft mijns inziens direct te maken met gebrek aan welvaart en gebrek aan vertrouwen in de toekomst. Als alles onzeker is behalve dat de toekomst niet fantastisch is, dan wordt het een stuk aantrekkelijker om te geloven in een God die alles goed maakt als je doodgaat en tegerlijkertijd ook nog eens legitiem een hekel kunnen hebben aan mensen die het beter hebben als jou.
quote:
Tweede vraag:
In de twintigste eeuw is er in de nederlands samenleving veel veranderd, bijvoorbeeld de ontzuiling en de emanicipatie strijd. Zie je zoeits ook gebeuren in de nederlandse moslim gemeenschap?
Mijn vriendin is Marokkaanse en Moslim. Ik zie het binnen haar familie en haar gemeenschap op dit moment al beginnen. Meiden die geen hoofddoek hoeven te dragen van hun ouders (alhoewel dat sowieso niet overal verplicht was), meiden die weigeren een hoofddoek te dragen van hun ouders, Marokkaanse jongeren die met mensen uit andere culturen/religies trouwen (Nederlanders, etc).

Volgens mij is het al bezig, alleen merk je daar van de buitenkant niet zo veel van.

[ Bericht 3% gewijzigd door D1 op 19-09-2007 16:56:06 ]
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2007 @ 16:41:20 #40
145146 Andyy
pi_53303696
heb je niet moslimvrienden ?
pi_53306137
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:35 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zeker, maar ze baseren zich op dezelfde Koran als jij. Dat betekend dat 'de regels' subjectief zijn, je bepaald eigenlijk je eigen regels. Dus de eerder gestelde vraag of je een leuke vrouw wil die zichzelf ontwikkeld, of een vrouw in een burka die de hele dag thuis zit vind ik wel interessant eigenlijk.
Ze baseren zich niet op hetzelfde. Ten eerste hebben ze vaak foutieve vertalingen ten tweede bekijken ze dingen niet in hun context. Vaak is er ook een extensieve haat jegens het Westen die hun thuisland bombadeert. Dat maakt ze blind.

Over je vraag. Die snap ik niet helemaal. Een vrouw die zich ontwikkeld is een vrouw die werkt? Wat bedoel je met ontwikkelen dan?
pi_53306170
[quote]Op dinsdag 18 september 2007 15:45 schreef Natha-- het volgende:

Is er trouwens geen moslim in je buurt die je wel eens wil uitnodigen voor een iftar maaltijd?
pi_53306307
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:15 schreef Ps2K het volgende:

Tweede vraag:
Vraag 1:

Dit komt omdat er slechte mensen op de wereld zijn. Deze mensen hebben de hele tijd er voor gezorgd dat de moslims niet op de been komen en ongeëducateerd blijven. Maar we maken weer een opkomst insah Allah.

Vraag 2:

- ik zie emancipatie niet iets als tegen Islam dus? Het is ook gewoon zo dat veel moslimmannen onterecht slecht doen tegen hun vrouwen.
pi_53306326
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:02 schreef Rizzy-Li het volgende:
Wat vindt je van sex op tv ?( Om wat specifieker te zijn dan , mischien krijg ik dan antwoord )
Erg slecht
pi_53306345
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:31 schreef Rave_NL het volgende:
Staan jullie voor 100% achter die imam die verdonk weigerde de hand te schudden?

(los van verdonk, meer van een vrouw in het algemeen)
Ik sta niet achter hem, maar als hij dat niet wil dan moet hij dat weten. Het is wel zo dat Verdonk wel erg nadrukkelijk dit express deed. Mediageil is ze
pi_53306443
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:32 schreef D1 het volgende:

[..]

Ik ben geen Moslim, dus misschien is mijn input geheel irrelevant, maar ik denk dat ik hier een antwoord op kan geven. Wetenschap kan eigenlijk alleen goed worden uitgevoerd als de persoon in kwestie, de wetenschapper, de vrijheid heeft om wetenschappelijk onderzoek te doen. Met andere woorden, de vrijheid om compleet onproductief te zijn en beschikking over alle benodigdheden die dit soort onderzoek mogelijk maken.

Tijdens de Gouden Eeuw van de Moslims waren ze dermate rijk dat dit mogelijk was. Tegenwoordig kun je al lang niet meer spreken van "de Moslims". Het vroegere rijk is uiteengevallen in kleine stammen die elkaar onderling bevechten voor macht en die nagenoeg allen gekenmerkt worden door een gebrek aan welvaart.

Met betrekking op de conservatieve houding, dat wordt in mijn optiek veroorzaakt door een terugkeer naar en meer fundamentalistische ervaring van religie. Dit heeft mijns inziens direct te maken met gebrek aan welvaart en gebrek aan vertrouwen in de toekomst. Als alles onzeker is behalve dat de toekomst niet fantastisch is, dan wordt het een stuk aantrekkelijker om te geloven in een God die alles goed maakt als je doodgaat en tegerlijkertijd ook nog eens legitiem een hekel kunnen hebben aan mensen die het beter hebben als jou.
[..]

Mijn vriendin is Marokkaanse en Moslim. Ik zie het binnen haar familie en haar gemeenschap op dit moment al beginnen. Meiden die geen hoofddoek hoeven te dragen van hun ouders (alhoewel dat sowieso niet overal verplicht was), meiden die weigeren een hoofddoek te dragen van hun ouders, Marokkaanse jongeren die met mensen uit andere culturen/religies trouwen (Nederlanders, etc).

Volgens mij is het al bezig, alleen merk je daar van de buitenkant niet zo veel van.
Je verhaaltje klopt niet. De mensen geloven in God omdat ze het slecht hebben. Geinig. Waarom zijn er dan zoveel afrikanen en Chinezen die niet in zoiets geloven. Het geeft ze een reden om geen zelfmoord te plegen en natuurlijk antwoorden op hun vragen over het onstaan. Ze geloven niet dat er zomaar opeens gas uit zichzelf was en die ontplofde... en dat er opeens een celletje was en die dacht laat ik mezelf delen.
  woensdag 19 september 2007 @ 18:23:15 #47
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_53306464
Is het waar dat moslima's statistisch gezien vaker anale secks veur het huwelijk hebben, omdat het andere haram zou zijn?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_53306485
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Is het waar dat moslima's statistisch gezien vaker anale secks veur het huwelijk hebben, omdat het andere haram zou zijn?
Moslims.. sex voor het huwelijk.

paradox.

Anal is sowieso haram voor zover ik weet.
  woensdag 19 september 2007 @ 18:30:13 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53306654
Gaaf topic, leuk dat je zo vragen beantwoordt.. ik heb zojuist een nieuwe collega erbij die uit Irak is gevlucht.. van oorsprong wel Moslim, maar nu niet zo streng in de leer. Erg interessant, zijn verhalen en geschiedenis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 19-09-2007 18:45:31 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 19 september 2007 @ 18:43:38 #50
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_53306998
Heb je een Boeing?
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_53307420
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je verhaaltje klopt niet. De mensen geloven in God omdat ze het slecht hebben. Geinig. Waarom zijn er dan zoveel afrikanen en Chinezen die niet in zoiets geloven. Het geeft ze een reden om geen zelfmoord te plegen en natuurlijk antwoorden op hun vragen over het onstaan. Ze geloven niet dat er zomaar opeens gas uit zichzelf was en die ontplofde... en dat er opeens een celletje was en die dacht laat ik mezelf delen.
Het is al moeilijk genoeg om uit te leggen hoe leven kan zijn ontstaan en vanuit iets simpels in iets complex als de mens kan evolueren, dus laat staan om de complexiteit van een of andere god die het leven zomaar even creëert te verklaren. Maar ja, god kan alles en zo houdt dat fabeltje zichzelf in stand.
pi_53307434
oh je mag hier vragen stellen zie ik

Hoe is allah ontstaan?
  woensdag 19 september 2007 @ 19:14:00 #53
136730 PiRANiA
pi_53307853

Stop,Stop, We ran out of virgins!
Ik heb zelf hard gelachen over deze afbeelding (en anderen).

Maar hoe komt het toch dat (over het algemeen) moslims slecht tegen dit soort plaatjes/opmerkingen over mo kunnen?
Als ik een plaatje zie waarin iets soortgelijks gebeurt met Jezus oid, dan kan ik ook wel lachen...
  woensdag 19 september 2007 @ 19:16:15 #54
136730 PiRANiA
pi_53307915
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_53308812
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:59 schreef boyv het volgende:

Hoe is allah ontstaan?
Voor theologische discussies kan je beter naar WFL.

Iets dat ontstaat is niet Goddelijk.
pi_53308857
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:14 schreef PiRANiA het volgende:
[afbeelding]
Stop,Stop, We ran out of virgins!
Ik heb zelf hard gelachen over deze afbeelding (en anderen).

Maar hoe komt het toch dat (over het algemeen) moslims slecht tegen dit soort plaatjes/opmerkingen over mo kunnen?
Als ik een plaatje zie waarin iets soortgelijks gebeurt met Jezus oid, dan kan ik ook wel lachen...
Moet iedereen zelfde soort 'humor' hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2007 19:50:27 ]
pi_53309801
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:59 schreef boyv het volgende:

Hoe is allah ontstaan?
Allah was er altijd al. Als jij de complexiteit van het heelal al niet snapt dan is het logisch dat je dat ook niet kunt snappen.

Het fabeltje houdt stand

Jij gelooft in toeval .. dat is pas een fabeltje! Alles heeft een reden! Alles heeft een maker. Dus als je kijk naar de wereld.. hoe kan het dan zijn dat je een schepper ontkent.
pi_53309898
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:56 schreef Laton het volgende:
Zou je ons ongelovigen in onze vrijheden beperkt willen zien ?
underground forever baby
pi_53310037
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:31 schreef Laton het volgende:

[..]
hmm... als het land van de ongelovigen is niet. Dan leef ik volgens hun wet. Zoals ik nu dus doe. Als het land overgroot deel moslim is dan zou ik graag dus porno/hoeren/drugs willen verbieden. Zoiets denk ik? Maar dat is meer mijn persoonlijke mening.

Oja en Wilders het land uit. (alhoewel dat ook niet mag van de Islam denk ik ..)

ps.2

Alhoewel porno kijken dan weer iets privé is... hmm moeilijk moeilijk.. In ieder geval geen openbaarlijk sexisme.
pi_53310232
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:31 schreef Laton het volgende:

[..]
Waarom uberhaupt de vraag?
Geloof is tussen jou en God en niet tussen mij en God en de 'ongelovige'.
Iaw religie is jezelf corrigeren, niet anderen.
pi_53310649
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met een kalifaat en regels van die kalifaat. Zo kan ik me voorstellen dat er geen openbarlijke reclames zijn die sexistisch zijn alsmede geldend voor tv-reclames etc. ?
pi_53310739
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:02 schreef Burakius het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met een kalifaat en regels van die kalifaat. Zo kan ik me voorstellen dat er geen openbarlijke reclames zijn die sexistisch zijn alsmede geldend voor tv-reclames etc. ?
Er is momenteel geen (erkende) kalifaat, maar in laatste kalifaat van de Ottomanen hadden de niet-islamitische volkeren een door de Sultan erkende gezag wat gedeeltelijk los stond van de Sultan, dus 'eigen' infrastructuur, regels, wetten en vrijheden. Theologisch gezien zou een moslim niet niet 'foute' spotjes mogen kijken en het indelen van verschillende culturen net zoals het vroeger werd gedaan.
pi_53311250
quote:

[..]

omdat ik me afvraag hoe hij tegen onze maatschappij aankijkt. en doe alsjeblieft niet alsof zendingsdrang een fabeltje is.
underground forever baby
pi_53311285
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:22 schreef Laton het volgende:

[..]

omdat ik me afvraag hoe hij tegen onze maatschappij aankijkt. en doe alsjeblieft niet alsof zendingsdrang een fabeltje is.
Ik vraag me af in hoeverre jij in NL dawah mee maakt?
  woensdag 19 september 2007 @ 21:37:46 #65
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53311773
Mis je de fap geluiden nu je besneden bent?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_53312087
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre jij in NL dawah mee maakt?
wat is je punt nou eigenlijk. laat ts gewoon mijn vragen beantwoorden en doe niet zo op je tenen getrapt.
underground forever baby
pi_53312365
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:46 schreef Laton het volgende:

[..]

wat is je punt nou eigenlijk. laat ts gewoon mijn vragen beantwoorden en doe niet zo op je tenen getrapt.
Volgens mij ben ik hier niet diegene die op zn teentjes is getrapt, maar goed, vraag is vanaf mijn kant al beantwoord.
pi_53312540
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:37 schreef Biefstuk het volgende:
.
pi_53313425
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:37 schreef Biefstuk het volgende:
Hoe is het om opgedroogd schijt te hebben tussen je billen?
p.s.

Excuseer mij voor mijn atheïstische gedrag
  woensdag 19 september 2007 @ 22:21:30 #70
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53313485
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:20 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hoe is het om opgedroogd schijt te hebben tussen je billen?
p.s.

Excuseer mij voor mijn atheïstische gedrag
Huh?

Leer gauw afvegen
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_53313535
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:21 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Huh?

Leer gauw afvegen
Met alleen wc-papier zeker
pi_53313731
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

hmm... als het land van de ongelovigen is niet. Dan leef ik volgens hun wet. Zoals ik nu dus doe. Als het land overgroot deel moslim is dan zou ik graag dus porno/hoeren/drugs willen verbieden. Zoiets denk ik? Maar dat is meer mijn persoonlijke mening.

Oja en Wilders het land uit. (alhoewel dat ook niet mag van de Islam denk ik ..)

ps.2

Alhoewel porno kijken dan weer iets privé is... hmm moeilijk moeilijk.. In ieder geval geen openbaarlijk sexisme.
Is dat niet een goed voorbeeld van de hypocrisie van de islam, alles lijkt in de praktijk gewoon te kunnen zolang je het maar in het geniep doet?
Zoals jij ook weet hebben islamitische landen namelijk net zo goed te kampen met porno, hoeren en drugs als westerse landen.
  woensdag 19 september 2007 @ 22:34:33 #73
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53313965
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Met alleen wc-papier zeker
Hoe moet het anders?

Hebben moslims daar iets anders voor?

enkt aan hoofddoekje en het filmpje op dumpert.nl*

pi_53314007
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:34 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Hoe moet het anders?

Hebben moslims daar iets anders voor?

enkt aan hoofddoekje en het filmpje op dumpert.nl*

Het is een geweldige uitvinding. Het heet water. Jaaa.. het is er al een tijdje. Ik weet het.. voor sommige is het moeilijk om een beetje hygiënisch te zijn . Sommige wisten 1428 jaar geleden al dat het onhygiënisch is. Anderen moeten net als u er pas nu achter komen :'') ...

Gatverdamme
pi_53314012
Hoe zouden jullie ermee omgaan als jullie kinderen geen moslim willen zijn en ongelovig worden of kiezen voor een andere religie?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_53314045
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:27 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Is dat niet een goed voorbeeld van de hypocrisie van de islam, alles lijkt in de praktijk gewoon te kunnen zolang je het maar in het geniep doet?
Zoals jij ook weet hebben islamitische landen namelijk net zo goed te kampen met porno, hoeren en drugs als westerse landen.
Nou kijk ik mag niets verbieden. Het is iets tussen jou en Allah. Ik had het meer over openbare reclames (billboards). Maar Trigger heb al goed antwoord gegeven dunkt mij.
pi_53314085
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:35 schreef rutger05 het volgende:
Hoe zouden jullie ermee omgaan als jullie kinderen geen moslim willen zijn en ongelovig worden of kiezen voor een andere religie?
Niets aan te doen. Hun keuze. Maar ik zou wel met ze willen praten wat betreft de beweegredenen.
pi_53314126
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:37 schreef Burakius het volgende:

[..]

Niets aan te doen. Hun keuze. Maar ik zou wel met ze willen praten wat betreft de beweegredenen.
Je zou het wel accepteren (met moeite) en niet de banden met je eigen kinderen verbreken.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_53314231
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:38 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Je zou het wel accepteren (met moeite) en niet de banden met je eigen kinderen verbreken.
Precies. Ik zou het wel heel moeilijk vinden.

Mag ik ook aan jou vragen hoe jij het zou vinden als je kinderen moslim zouden worden?
pi_53314411
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:41 schreef Burakius het volgende:

[..]

Precies. Ik zou het wel heel moeilijk vinden.

Mag ik ook aan jou vragen hoe jij het zou vinden als je kinderen moslim zouden worden?
Ik zou daar niet zo blij mee zijn, maar zou dat wel accepteren. Voor mij als christen is de islam een dwaalleer (met alle respect voor de aanhangers ervan).
pi_53314714
Wat vinden jullie overigens van uiterlijk vertoon?
  woensdag 19 september 2007 @ 23:48:25 #82
186824 Rizzy-Li
pi_53316161
Nadeel is dat er zoveel vormen van zijn volgens mij van het Moslim-geloof.
Sommigen gaan er verkeerd mee om en gebruiken bijv geweld.
Hoe weet je wie niet zo zijn ? Want over het algemeen zijn er geen geweldadige regels toch ?
(Als voorbeeld)

En meerdere vrouwen mag wel of niet btw ?

(En zelfs ik weet dat porno kijken niet mag in het Moslim-geloof btw dus dat is hypocriet wat je zegt.)
  donderdag 20 september 2007 @ 00:26:58 #83
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53316884
quote:

[..]

Volgens mij snap jij mijn verhaal niet. Ik zeg niet dat er een verband bestaat tussen welvaart en religie (al zie je wel dat in meer welvarende landen mensen steeds minder actief religieus zijn) maar dat er een verband bestaat tussen extremistische religie en welvaart.

Dus het feit dat als je helemaal niets hebt, het aanhangen van een extremere stroming binnen een geloof aantrekkelijker is omdat het je een identiteit geeft zonder financiele kosten. Mensen die weinig welvaart hebben zijn denk ik ook gevoeliger voor het "besloten groepje" waar je toe kunt behoren als je die extreme vorm aanhangt.

Vraag me ook af waarom jij zo sarcastisch bent... Heb je liever een contra discussie, of zullen we het gewoon inhoudelijk houden?
pi_53318651
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:54 schreef rutger05 het volgende:
Wat vinden jullie overigens van uiterlijk vertoon?
Hoe bedoel je?
pi_53318662
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:48 schreef Rizzy-Li het volgende:
Nadeel is dat er zoveel vormen van zijn volgens mij van het Moslim-geloof.
Sommigen gaan er verkeerd mee om en gebruiken bijv geweld.
Hoe weet je wie niet zo zijn ? Want over het algemeen zijn er geen geweldadige regels toch ?
(Als voorbeeld)

En meerdere vrouwen mag wel of niet btw ?

(En zelfs ik weet dat porno kijken niet mag in het Moslim-geloof btw dus dat is hypocriet wat je zegt.)
Nee porno kijken mag niet, maar ik mag het niet verbieden voor een niet-moslim.

Je mag vrouwen tot 4. Je mag er zoveel als de vrouwen daadwerkelijk hiermee kunnen leven. Anders blijf je in de meeste gevallen bij 1. Trouwens is het in deze 'era' weer niet goed om met 4 te willen trouwen en kan het zelfs haraam zijn.

Bij het moslim geloof heb je basically Shi'isme (waar ik genoeg van afweet. genoeg om het niet te volgen). En het Soennisme. In het Soennisme heb je dan 4 mahdabs. Deze hebben intepretaties hoe de profeet het besste te volgen. Ze verschillen echter helemaal bijna niet van elkaar. Je kan ook regels van verschillende mahdabs mixen (mits je dit echt zo vindt etc. Dus niet om het makkelijker te hebben).
pi_53318666
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:45 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik zou daar niet zo blij mee zijn, maar zou dat wel accepteren. Voor mij als christen is de islam een dwaalleer (met alle respect voor de aanhangers ervan).
Ooooooo al zou mijn zoontje of dochter Christen worden dan heb ik er minder moeite mee dan als ze atheïst zouden worden.
pi_53318671
quote:
Op donderdag 20 september 2007 00:26 schreef D1 het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij mijn verhaal niet. Ik zeg niet dat er een verband bestaat tussen welvaart en religie (al zie je wel dat in meer welvarende landen mensen steeds minder actief religieus zijn) maar dat er een verband bestaat tussen extremistische religie en welvaart.

Dus het feit dat als je helemaal niets hebt, het aanhangen van een extremere stroming binnen een geloof aantrekkelijker is omdat het je een identiteit geeft zonder financiele kosten. Mensen die weinig welvaart hebben zijn denk ik ook gevoeliger voor het "besloten groepje" waar je toe kunt behoren als je die extreme vorm aanhangt.

Vraag me ook af waarom jij zo sarcastisch bent... Heb je liever een contra discussie, of zullen we het gewoon inhoudelijk houden?
Nee ik snap het inderdaad niet?
  donderdag 20 september 2007 @ 09:55:28 #88
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53320519
quote:
Op donderdag 20 september 2007 07:03 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee ik snap het inderdaad niet?
Wat precies snap je niet aan het verband tussen welvaart en radicalisatie? Of het nou geloof is of politiek, mensen die zonder welvaart leven zijn meer vatbaar voor radicalisatie dan mensen die wel een betrekkelijk niveau van welvaart hebben.

Al iets duidelijker?
pi_53320606
quote:

[..]

Wie ben jij om te bepalen hoe een 'ongelovige' mag gedragen en wie zegt dat jij een goed gelovige bent. Kijk eerst
naar jezelf en bemoei met je eigen zaken.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_53320855
Waar heb jij zien staan dat hij dat bepaald?
pi_53320893
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:12 schreef Linky het volgende:
Waar heb jij zien staan dat hij dat bepaald?
Misunderstood
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_53323172
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:59 schreef samjustme het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen hoe een 'ongelovige' mag gedragen en wie zegt dat jij een goed gelovige bent. Kijk eerst
naar jezelf en bemoei met je eigen zaken.
Heb je moeite met lezen ofzo?
  donderdag 20 september 2007 @ 11:44:00 #93
186824 Rizzy-Li
pi_53323235
Je mag niet oordelen over mensen anders kan je ook niet verwachten dat god/allah genade voor jou heeft. Toch ?
pi_53323318
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:44 schreef Rizzy-Li het volgende:
Je mag niet oordelen over mensen anders kan je ook niet verwachten dat god/allah genade voor jou heeft. Toch ?
Wie oordeelt over anderen ervaart zichzelf als volmaakt onterecht en begaat dus een zonde.
pi_53325120
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

ps.2

Waarom hebben moslims (of jij) een afkeer van drugs?
Is er nog onderscheid tussen verschillende drugs?
Wordt het gebruik van alcohol oogluikend toegestaan?
pi_53325172
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Heb je moeite met lezen ofzo?
Ik mag je gewoon niet
pi_53325278
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:04 schreef Linky het volgende:

[..]

Van drugs ga je slechte dingen doen. ( stelen, misschien moorden )
Nee.
Nee.
pi_53325296
Oops xD
  donderdag 20 september 2007 @ 13:09:13 #99
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53325370

Vraag: waarom willen moslims moorden en vernietigen wanneer er een spotprent uitgebracht wordt, terwijl zij zelf ook niet heilig zijn.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53325401
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:04 schreef Linky het volgende:

[..]
Het is onzin dat je per definitie slechte dingen gaat doen als je drugs inneemt. Er zijn ontelbare verschillende soorten drugs en elke drug heeft zijn eigen uitwerking op de mens. En per mens verschilt die uitwerking ook nog eens. Daarom vraag ik mij af waarom bij voorbaar alle drugs verboden zijn. De moslims moeten toch betere redenen hebben om drugs af te keuren, dan het uiterst zwakke argument dat elke drugs je hoe dan ook aanzet tot slechte dingen.
pi_53325721
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:57 schreef VonHinten het volgende:
Waarom hebben moslims (of jij) een afkeer van drugs?
Is er nog onderscheid tussen verschillende drugs?
Wordt het gebruik van alcohol oogluikend toegestaan?
Er komen ook echt nooooit Marokkanen in coffeeshops. . Noch in uitgaansgelegenheden.
Ohja, maar wacht! Een moslim gebruikt geen drugs dus dat kunnen geen moslims zijn. , .
pi_53325773
Het gaat mij even om de gedachte erachter, niet of men zich daar wel of niet aan houdt.
Ik wacht nog steeds op een argument wat ik serieus kan nemen.
pi_53325798
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:23 schreef Modus het volgende:

[..]

Er komen ook echt nooooit Marokkanen in coffeeshops. . Noch in uitgaansgelegenheden.
Ohja, maar wacht! Een moslim gebruikt geen drugs dus dat kunnen geen moslims zijn. , .

Het is gewoon een feit dat je dan geen moslim bent. Je behoort je aan de regels te houden, zo simpel is het.
pi_53325924
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:10 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Het is onzin dat je per definitie slechte dingen gaat doen als je drugs inneemt. Er zijn ontelbare verschillende soorten drugs en elke drug heeft zijn eigen uitwerking op de mens. En per mens verschilt die uitwerking ook nog eens. Daarom vraag ik mij af waarom bij voorbaar alle drugs verboden zijn. De moslims moeten toch betere redenen hebben om drugs af te keuren, dan het uiterst zwakke argument dat elke drugs je hoe dan ook aanzet tot slechte dingen.
De moslim neemt de drugs dan ook niet omdat het 'slecht' is, maar de moslim neemt de drugs niet omdat het schadelijk is voor zijn lichaam. In hoe kleine mate dit dan ook is. Alcohol daarin tegen wordt genomen omdat het een verbod heeft. Geen andere reden.
pi_53325941
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:25 schreef samjustme het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit dat je dan geen moslim bent. Je behoort je aan de regels te houden, zo simpel is het.
wie ben jij om te bepalen dat dat geen moslims zijn? Een moslim kan toch ook alcohol drinken drugs nemen en neuken voor zijn leven. Dan is hij nog steeds moslim.. want hij gelooft in Allah.
pi_53325982
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:09 schreef LENUS het volgende:
[afbeelding]

Vraag: waarom willen moslims moorden en vernietigen wanneer er een spotprent uitgebracht wordt, terwijl zij zelf ook niet heilig zijn.
Dus jij heb serieus 1,5 miljard moslims moord en brand zien roepen? En tuurlijk raken wij beledigd als je een spotprent uitbrengt over iemand die ons veel waard is. Tegenovergesteld moeten wij ook respect hebben voor andere geloven,. Dus dat plaatje van jou is al scheef.
  donderdag 20 september 2007 @ 13:41:21 #107
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53326209
Stel...

Je hebt iets de vorige dag gegeten, wat maakt niet uit, waardoor je veel winden moet laten. Laten we om het leuk te maken er van uitgaan dat het vrijdag salat is, en dat jij in de Moskee zit voor het gebed. De imam gaat voor, en terwijl je aan het bidden bent voel je dat je een wind moet laten, wat je ook doet om het tegen te houden.

Wat doe je op dat moment? En daarna? Sta je dan gelijk op om opnieuw wudhu te doen, of blijf je zitten om de rest om je heen niet uit hun gebed te halen (Je moet toch voor mensen langs enzo).
  donderdag 20 september 2007 @ 13:42:06 #108
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53326226

Deze is wel lachen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53326329
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:41 schreef D1 het volgende:
Stel...

Je hebt iets de vorige dag gegeten, wat maakt niet uit, waardoor je veel winden moet laten. Laten we om het leuk te maken er van uitgaan dat het vrijdag salat is, en dat jij in de Moskee zit voor het gebed. De imam gaat voor, en terwijl je aan het bidden bent voel je dat je een wind moet laten, wat je ook doet om het tegen te houden.

Wat doe je op dat moment? En daarna? Sta je dan gelijk op om opnieuw wudhu te doen, of blijf je zitten om de rest om je heen niet uit hun gebed te halen (Je moet toch voor mensen langs enzo).
Je staat op en gaat weg. En woedhoe vernieuwen. Als het een aanhoudende probleem is w8 je tot het volgend gebed lijkt me.
pi_53326343
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:42 schreef LENUS het volgende:
[afbeelding]

Deze is wel lachen
Ik vind dat dus echt niet grappig en beledigend.
  donderdag 20 september 2007 @ 16:37:27 #111
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53331021

Op onze school wordt er godsdienst gegeven, vorig keer bij een interview moesten we vragen stellen aan elkaar.

Ik met een marokkaan, vraag: "Is er leven na de dood en waarom denk je dat?", hij zegt: "Ja, omdat mijn geloof dat zegt. "

Volgende vraag "Nederland is een tolerant land, homohuwelijken, uitkeringen enz. ben je trots op nederland en waarom?"
"Nee, ik vind homohuwelijken echt niet kunnen, van de koran mag dat niet"

Hebben moslims zelf geen mening over bepaalde zaken?
pi_53331355
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:37 schreef Biefstuk het volgende:

Op onze school wordt er godsdienst gegeven, vorig keer bij een interview moesten we vragen stellen aan elkaar.

Ik met een marokkaan, vraag: "Is er leven na de dood en waarom denk je dat?", hij zegt: "Ja, omdat mijn geloof dat zegt. "

Volgende vraag "Nederland is een tolerant land, homohuwelijken, uitkeringen enz. ben je trots op nederland en waarom?"
"Nee, ik vind homohuwelijken echt niet kunnen, van de koran mag dat niet"

Hebben moslims zelf geen mening over bepaalde zaken?
Sommigen zijn net schappen, hoewel dan geef je zelfs too much credit.
  donderdag 20 september 2007 @ 17:01:57 #113
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53331670
Waarom heeft kutmoslim meer impact dan kutchristen?
Dan worden moslims altijd zo geweldadig.
Zit dat in het hoofdje of overdrijven ze alleen maar?
  donderdag 20 september 2007 @ 17:43:01 #114
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53332774
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:46 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik vind dat dus echt niet grappig en beledigend.
Dat blijf ik toch opmerkelijk vinden. Als jouw geloof in Allah en zijn boodschappers onfeilbaar is, waarom voel je je dan beledigd door wat een "ongelovige" zegt/schrijft/vindt? Als je zo overtuigt bent in je geloof, dan zou je daar toch gewoon boven moeten staan?

En waarom is religie verboden gebied voor humor? Alles moet toch open besproken, en in bepaalde mate geridiculiseerd, kunnen worden?
pi_53332985
Bezorgen jullie ook kebab aan huis?
  donderdag 20 september 2007 @ 18:23:15 #116
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53333891
Wat voor geluidsinstallatie hebben de meeste moskeeën?

Bij m'n oma zit er een moskee om de hoek en alsjemenou, die boxen kunnen blazen
pi_53334395
Wat gebeurt er als een islamiet de hele ramadan elke dag overdag eet?
pi_53334555
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:41 schreef boyv het volgende:
Wat gebeurt er als een islamiet de hele ramadan elke dag overdag eet?
Dan moet hij de ramadan inhalen. Elke dag die hij niet heeft gedaan.
pi_53334563
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:23 schreef Biefstuk het volgende:
Wat voor geluidsinstallatie hebben de meeste moskeeën?

Bij m'n oma zit er een moskee om de hoek en alsjemenou, die boxen kunnen blazen
7.1 surround
pi_53334581
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:50 schreef Danielz het volgende:
Bezorgen jullie ook kebab aan huis?
Meestal wel. Er komen wel koerierskosten bij he!
pi_53334593
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:01 schreef Biefstuk het volgende:
Waarom heeft kutmoslim meer impact dan kutchristen?
Dan worden moslims altijd zo geweldadig.
Zit dat in het hoofdje of overdrijven ze alleen maar?
Wij laten niet over ons heen lopen.
pi_53334629
Leuk topic, zeker even in de gaten houden TVP
[14.gif]
pi_53334631
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:43 schreef D1 het volgende:

[..]

Dat blijf ik toch opmerkelijk vinden. Als jouw geloof in Allah en zijn boodschappers onfeilbaar is, waarom voel je je dan beledigd door wat een "ongelovige" zegt/schrijft/vindt? Als je zo overtuigt bent in je geloof, dan zou je daar toch gewoon boven moeten staan?

En waarom is religie verboden gebied voor humor? Alles moet toch open besproken, en in bepaalde mate geridiculiseerd, kunnen worden?
Gozer. Hij ridiculiseert de laatste profeet. De zegel der profeten. Ik ben daar niet van gediend. Dit geldt ook voor elke andere spotprent vanuit moslim kant naar andere toe. Kan ook zwaar niet.
pi_53334665
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:49 schreef Chen het volgende:
Leuk topic, zeker even in de gaten houden TVP
Zekersssss... ik doe me best om te antwoorden. Zijn alleen wel veel vragen man sjongee jonguh.

En natuurlijk alles onder voorbehoud. Niet geloven wat een moslim op fok post zou ik zeggen, maar onderzoek het eens zelf!. Koop eens een Koran (wel even bij de moskee voor geode vertaling) koop eens boeken van Said Nursi of Fethullah Güllen
  donderdag 20 september 2007 @ 18:52:07 #125
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_53334696
quote:

[..]

als jij hier niet gelovigen belachelijk gaat maken terwijl je geen flauw idee hebt waar je het over hebt moet je niet raar opkijken als er ook ge-moslim-basht wordt
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_53334733
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:52 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

als jij hier niet gelovigen belachelijk gaat maken terwijl je geen flauw idee hebt waar je het over hebt moet je niet raar opkijken als er ook ge-moslim-basht wordt
Dat wordt het toch wel. Dit is fok. Na Stormfront de 2e van Neerland qua extreem rechts denk ik soms zo.
  donderdag 20 september 2007 @ 18:54:48 #127
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_53334776
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:53 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat wordt het toch wel. Dit is fok. Na Stormfront de 2e van Neerland qua extreem rechts denk ik soms zo.
En dit moet doorgaan voor een redelijk argument oid?
  donderdag 20 september 2007 @ 18:54:57 #128
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53334780
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:11 schreef Burakius het volgende:
Ze baseren zich niet op hetzelfde. Ten eerste hebben ze vaak foutieve vertalingen ten tweede bekijken ze dingen niet in hun context. Vaak is er ook een extensieve haat jegens het Westen die hun thuisland bombadeert. Dat maakt ze blind.

Over je vraag. Die snap ik niet helemaal. Een vrouw die zich ontwikkeld is een vrouw die werkt? Wat bedoel je met ontwikkelen dan?
Er is toch maar één Koran? Die is dan toch multi interpretabel? Jij haalt er dingen uit die voor jou belangrijk zijn, een andere moslim haalt er zijn ding uit.

Met ontwikkelen bedoel ik dat een vrouw haar leven niet (of in mindere mate) in dienst stelt van de man en het poepen van kindjes. Een vrouw die probeert d.m.v. studie, werk, hobbyclubjes, vriendinnen, uitgaan, leuke dingen, probeert om haar eigen leven ook nog enige inhoud te geven.
DeviantArt
pi_53334846
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:54 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Er is toch maar één Koran? Die is dan toch multi interpretabel? Jij haalt er dingen uit die voor jou belangrijk zijn, een andere moslim haalt er zijn ding uit.

Met ontwikkelen bedoel ik dat een vrouw haar leven niet (of in mindere maten) in dienst stelt van de man en het poepen van kindjes. Een vrouw die probeert d.m.v. studie, werk, hobbyclubjes, vriendinnen, uitgaan, leuke dingen, probeert om haar eigen leven ook nog enige inhoud te geven.
Je heb de Qur'an en tefsir en hadith. Denk je nou echt dat die gozers die extensief kennen. Neen. Ze luisteren naar hun imam en nemen alles voor waar aan. Terwijl als ze eens meer hadden gelezen ze wel wisten dat het een hadith is dat je alles zelf moet onderzoeken en niet alles voor waar moet aannemen.

Maar alles wat jij daar schrijft kan een vrouw in de Islam ook doen? Sterker nog.. zoveel doen het?

p.s.

Vriendinnen? .. moslimvrouwen hebben geen vriendinnen?????
  donderdag 20 september 2007 @ 19:05:28 #130
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_53335070
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:57 schreef Burakius het volgende:

[..]
Terwijl als ze eens meer hadden gelezen ze wel wisten dat het een hadith is dat je alles zelf moet onderzoeken en niet alles voor waar moet aannemen.
  donderdag 20 september 2007 @ 19:08:53 #131
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53335180
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:57 schreef Burakius het volgende:
Je heb de Qur'an en tefsir en hadith. Denk je nou echt dat die gozers die extensief kennen. Neen. Ze luisteren naar hun imam en nemen alles voor waar aan. Terwijl als ze eens meer hadden gelezen ze wel wisten dat het een hadith is dat je alles zelf moet onderzoeken en niet alles voor waar moet aannemen.
Het gangbare beeld van moslims (religieuzen in het algemeen) is inderdaad dat ze alles wat de imam/ dominee zegt voor waar aannemen. Goed om te zien dat je in ieder geval zelf nadenkt.
quote:
Maar alles wat jij daar schrijft kan een vrouw in de Islam ook doen? Sterker nog.. zoveel doen het?

p.s.

Vriendinnen? .. moslimvrouwen hebben geen vriendinnen?????
Zeker, maar als jij conservatieve denkbeelden hebt, dan zul je vast niet blij zijn als je vrouw zich mooi kleedt om een avondje met haar vriendinnen te gaan stappen, of een eigen mening ontwikkeld.
DeviantArt
  donderdag 20 september 2007 @ 19:13:08 #132
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53335279
Er wordt beweerd dat moslimvrouwen heel erg behaard zijn.
Is de burka er om het haar te verbergen?

Burka is wel anti-vitamine D
  donderdag 20 september 2007 @ 19:19:12 #133
186824 Rizzy-Li
pi_53335482
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:10 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen moslim maar christen.
Het gaat er denk ik om dat je jezelf verliest. Je bent je echte zelf niet meer.
In de bijbel staat pas op met alcohol want je kan jezelf verliezen ermee.
(zoiets ongeveer ik weet het niet precies)
En dat klopt ook wel. Ook al kan je volgens jezelf nog helder denken toch ben je niet meer 100 % helder.
Is dat zo ?

En met verschillen van het moslim geloof is hoe mensen het interpreteren is denk ik omdat de Koran geen antwoord is op alle vragen. Iig bij de bijbel is het zo dat je zelf moet uitvogelen wat goed en fout is in het leven. (Want niet alles is duidelijk) De bijbel is er niet om alle antwoorden te geven. Daarom heb je de verschillen. Wat goed of fout is , is aanjezelf om het juiste te doen.

(Btw over dat mohammed plaatjes en spot gedoe , is het niet zo dat jullie net als in de bijbel afgodsbeelden niet eren ? Dus zou een tekening toch eigenlijk ook niks betekenen ? Omdat het hem niet is. Of ben ik in de war.)
pi_53335648
Christen zijn en dan waarschuwen voor niet 100% helder denken. .
pi_53335859
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:08 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Het gangbare beeld van moslims (religieuzen in het algemeen) is inderdaad dat ze alles wat de imam/ dominee zegt voor waar aannemen. Goed om te zien dat je in ieder geval zelf nadenkt.
[..]

Zeker, maar als jij conservatieve denkbeelden hebt, dan zul je vast niet blij zijn als je vrouw zich mooi kleedt om een avondje met haar vriendinnen te gaan stappen, of een eigen mening ontwikkeld.
hmm.. dat is toch iets tussen haar en Allah, maar ze kan toch mooie kleding aan doen? een moslima.. met mooie hoofddoek. En ik raad het niet aan dat ze gaat stappen bij buurten waar veel mannen zijn. En sinds wanneer hebben moslima's geen eigen mening?
pi_53336062
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:19 schreef Rizzy-Li het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen moslim maar christen.
Het gaat er denk ik om dat je jezelf verliest. Je bent je echte zelf niet meer.
In de bijbel staat pas op met alcohol want je kan jezelf verliezen ermee.
(zoiets ongeveer ik weet het niet precies)
En dat klopt ook wel. Ook al kan je volgens jezelf nog helder denken toch ben je niet meer 100 % helder.
Is dat zo ?

En met verschillen van het moslim geloof is hoe mensen het interpreteren is denk ik omdat de Koran geen antwoord is op alle vragen. Iig bij de bijbel is het zo dat je zelf moet uitvogelen wat goed en fout is in het leven. (Want niet alles is duidelijk) De bijbel is er niet om alle antwoorden te geven. Daarom heb je de verschillen. Wat goed of fout is , is aanjezelf om het juiste te doen.

(Btw over dat mohammed plaatjes en spot gedoe , is het niet zo dat jullie net als in de bijbel afgodsbeelden niet eren ? Dus zou een tekening toch eigenlijk ook niks betekenen ? Omdat het hem niet is. Of ben ik in de war.)
I.p.v. de mens zelf te laten beslissen ( zie aantal doden door alcohol elk jaar) verbied de Islam het totaal. Poefff weg alcohol probleem. Je moet het van de wortels aanpakken. De oorzaak.. niet het gevolg. En btw zelfs al was alcohol goed zou ik het niet drinken omdat het simpelweg verboden is door Allah. Dus het is niet eens onze beweegreden ofzo dat alcohol slecht is.

Btw voor de Christenen is het ook verboden om afgodsbeelden niet te eren en beelden maken van Isa (vzmh). 1 van de 10 geboden. De protestanten houden zich hieraan. En met het beeldje wordt toch hem bedoeld. Het gaat om wat er achter zit.

Hoe kan een mens nou over goed en fout beslissen als het uit gaat van eigen morele verzonnen waardes en niet vanuit de waardes die God geeft(heeft gegeven via de Qur'an). Jij stelt jezelf een beetje boven God dan zeg maar als in: Ja God heeft slechte en geode dingen gezet op aarde en ik mag een beetje lukraak gaan raden welke goed en slecht is. En dan krijg je dus geval als in Rusland waar veel Christenen zich doodzuipen. Beter voorkom je het hele probleem. En dit is wat er in de Islam gebeurt.
  donderdag 20 september 2007 @ 19:39:12 #137
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53336098
Een mooi hoofddoekje. hmm.
Ik heb hier nog een theedoek met molentjes en klompjes!
Is ze gelijk ingeburgerd!
  donderdag 20 september 2007 @ 19:40:24 #138
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53336127
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:37 schreef Burakius het volgende:

[..]

I.p.v. de mens zelf te laten beslissen ( zie aantal doden door alcohol elk jaar) verbied de Islam het totaal. Poefff weg alcohol probleem. Je moet het van de wortels aanpakken. De oorzaak.. niet het gevolg. En btw zelfs al was alcohol goed zou ik het niet drinken omdat het simpelweg verboden is door Allah. Dus het is niet eens onze beweegreden ofzo dat alcohol slecht is.

Btw voor de Christenen is het ook verboden om afgodsbeelden niet te eren en beelden maken van Isa (vzmh). 1 van de 10 geboden. De protestanten houden zich hieraan. En met het beeldje wordt toch hem bedoeld. Het gaat om wat er achter zit.

Hoe kan een mens nou over goed en fout beslissen als het uit gaat van eigen morele verzonnen waardes en niet vanuit de waardes die God geeft(heeft gegeven via de Qur'an). Jij stelt jezelf een beetje boven God dan zeg maar als in: Ja God heeft slechte en geode dingen gezet op aarde en ik mag een beetje lukraak gaan raden welke goed en slecht is. En dan krijg je dus geval als in Rusland waar veel Christenen zich doodzuipen. Beter voorkom je het hele probleem. En dit is wat er in de Islam gebeurt.
Marokkanen het land uit en de misdaadcijfers dalen drastisch, gelijk heb je man.
pi_53336265
Waarom heeft Allah de voorhuid eik uitgevonden als dat blijkbaar een onhygiënisch ding is?

En wat is er met God gebeurd toen Allah ineens aan het firmament verscheen?
pi_53336428
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:45 schreef Modus het volgende:
Waarom heeft Allah de voorhuid eik uitgevonden als dat blijkbaar een onhygiënisch ding is?

En wat is er met God gebeurd toen Allah ineens aan het firmament verscheen?
ten eerste zijn Gods wegen ondoorgrondbaar. Ik kan er alleen naar gissen. Het zou simpel een test kunnen zijn. Maar ik hoef niet aan het waarom te denken dus.

Wat is firmament?
  donderdag 20 september 2007 @ 19:53:32 #141
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53336526
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:31 schreef Burakius het volgende:hmm.. dat is toch iets tussen haar en Allah, maar ze kan toch mooie kleding aan doen? een moslima.. met mooie hoofddoek. En ik raad het niet aan dat ze gaat stappen bij buurten waar veel mannen zijn.
Hmm, met stappen bedoel ik dus bijvoorbeeld naar een kroeg of discotheek gaan. En daar zijn over het algemeen ook veel mannen aanwezig. Bovendien moet ik de eerste moslima met hoofddoek op zaterdagavond nog in de kroeg tegenkomen. Dus de vraag is of je dat 'niet zou aanraden' of dat je het gewoon verbied.
quote:
En sinds wanneer hebben moslima's geen eigen mening?
Ik ben turk, maar geen moslim. Ik ken wel gevallen van moslima's waarbij ieder initiatief tot zelfexpressie door de man de kop wordt ingedrukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hukkie op 20-09-2007 20:35:28 ]
DeviantArt
  donderdag 20 september 2007 @ 19:53:44 #142
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53336531
Waarom zou een zelfmoord terrorist het paradijs in willen gaan, ik zit niet echt te wachten op een vrouw die ingepakt is als ik me eenmaal heb opgeblazen voor het goede doel.
  donderdag 20 september 2007 @ 19:54:51 #143
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53336569
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:53 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Hmm, met stappen bedoel ik dus bijvoorbeeld naar een kroeg of discotheek gaan. En daar zijn over het algemeen ook veel mannen aanwezig. Bovendien moet ik de eerste moslima met hoofddoek op zaterdagavond nog in de kroeg tegenkomen. Dus de vraag is of je dat 'niet zou aanraden' of dat je het gewoon verbiedt.
[..]

Ik ben turk, maar geen moslim. Ik ken wel voorbeelden van moslima's waarbij ieder initiatief tot zelfexpressie door de man de kop wordt ingedrukt.
Niet moslimse turken zijn toffe gasten
pi_53336857

Zouden deze nu ook lekker schijnheilig ramadan doen? .
pi_53337162
Op mijn vorige school in Nederland liep er een gozer, een turk, rond. Hij was eerst echt zo'n ''kutallochtoon'' eentje die altijd ruzie zocht, nooit wat voor een ander over had, MAVO deed op school, ect. Deed ook geen ramadan en bad ook niet. Maar opeens werd hij een strenge moslim en zijn droom is ook dan om imam te worden. Ook liep hij met shirts met opdruk: ''Free Palestina'' en was z'n bluetooth naam: ''Jihad''.

Maar na zo'n ''slechte'' moslim jeugd, mag hij dan nog wel Imam worden? En hoe denk jij er over om openlijk met shirts en truien te lopen met zulke opdruk. Van vrienden weet ik ook dat hij in zijn msn naam altijd strijdkreten had staan tegenover niet-moslims en dat hij nu ook heeft staan, dat die gozer die in NL laatst zo in opspraak kwam met z'n ex-moslim club, dood moet.
[14.gif]
pi_53339079
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:10 schreef Chen het volgende:
Op mijn vorige school in Nederland liep er een gozer, een turk, rond. Hij was eerst echt zo'n ''kutallochtoon'' eentje die altijd ruzie zocht, nooit wat voor een ander over had, MAVO deed op school, ect. Deed ook geen ramadan en bad ook niet. Maar opeens werd hij een strenge moslim en zijn droom is ook dan om imam te worden. Ook liep hij met shirts met opdruk: ''Free Palestina'' en was z'n bluetooth naam: ''Jihad''.

Maar na zo'n ''slechte'' moslim jeugd, mag hij dan nog wel Imam worden? En hoe denk jij er over om openlijk met shirts en truien te lopen met zulke opdruk. Van vrienden weet ik ook dat hij in zijn msn naam altijd strijdkreten had staan tegenover niet-moslims en dat hij nu ook heeft staan, dat die gozer die in NL laatst zo in opspraak kwam met z'n ex-moslim club, dood moet.
Als ik zo vrij mag zijn om daar ook even op te reageren. Natuurlijk kunnen mensen veranderen en het is goed als zij op een positieve manier veranderen, maar dat lijkt mij bij deze jongen niet het geval. Deze jongen is wel met religie bezig, maar wel geheel op zijn eigen negatieve manier. Blijkbaar ziet hij religie als een middel om geweld te legitimeren. Het is een persoon die niet op zoek is naar verlichting en vrede via een religie, maar naar spanning en strijd. Zo erg is hij dus niet veranderd in vergelijking met eerder, maar hij misbruikt nu religie om zijn slechte karaktertrekken en hang naar geweld een plaats te geven. Het is te hopen dat hij dan ook geen imam zal worden.
pi_53339210
quote:
Op donderdag 20 september 2007 06:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ik doel met uiterlijk vertoon niet de aankleding van een moskee, maar het etaleren van overdadige rijkdom door individuen (die ook moslim zijn).
pi_53340347
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:53 schreef Hukkie het volgende:

[quote]

Hmm, met stappen bedoel ik dus bijvoorbeeld naar een kroeg of discotheek gaan. En daar zijn over het algemeen ook veel mannen aanwezig. Bovendien moet ik de eerste moslima met hoofddoek op zaterdagavond nog in de kroeg tegenkomen. Dus de vraag is of je dat 'niet zou aanraden' of dat je het gewoon verbied.
Discotheek . Waarom zou je de grens opzoeken van haram. Wtf moet een moslima in godsnaam in een kroeg met bier foute muziek en pikvolgende mannetjes? Ik ga zelf ook niet naar de disco.. ben ik nu niet ontwikkeld . Geinig dat je naar de disco gaan equivalent vindt aan ontwikkeling. Dat boerse gedrag in de discotheek. Nee bij uitgaan dacht ik meer aan een restaurantje en wandelen.
quote:
Ik ben turk, maar geen moslim. Ik ken wel gevallen van moslima's waarbij ieder initiatief tot zelfexpressie door de man de kop wordt ingedrukt.
Ik ben 25% turk maar wel moslim. Dus? :p

Hoe kan je die gevallen relateren aan de Islam als het er niets mee te maken heeft? Als het al een relatie heeft dan beoefenen ze de Islam zeker fout. En waarschijnlijk vindt jij zelfexpressie iets anders dan ik. Als je ontwikkelen de discotheek vindt .
  donderdag 20 september 2007 @ 21:50:42 #149
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53340371
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:02 schreef Modus het volgende:
[afbeelding]
Zouden deze nu ook lekker schijnheilig ramadan doen? .
Het is 21:50
Ik durf te wedden dat ze nu een loods hebben opengebroken.
pi_53340386
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:53 schreef Biefstuk het volgende:
Waarom zou een zelfmoord terrorist het paradijs in willen gaan, ik zit niet echt te wachten op een vrouw die ingepakt is als ik me eenmaal heb opgeblazen voor het goede doel.
Zelfmoord is verboden.
pi_53340413
Zouden biefstuk en modus misschien eens met normale vragen komen en hun kinderachtige opmerkingen achterwege laten? Ik zit hier serieus antwoord te geven toon een beetje respect.
pi_53340642
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:15 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik doel met uiterlijk vertoon niet de aankleding van een moskee, maar het etaleren van overdadige rijkdom door individuen (die ook moslim zijn).
Geinig dat vroeg iemand mij ook al vandaag.

Persoonlijk vindt ik uiterlijk vertoon iets voor de grote massa. Mij boeit het niet veel. Als ik iets heb geleerd in mijn leven is het om mensen niet op hun uiterlijk te beoordelen. Maar helaas is de wereld zo ingesteld, dat je een bepaalde status krijgt als je uiterlijk vertoon ook goed is ( denk aan dikke bakken hebben). En als ze dit zien, dan krijgen ze respect voor je en luisteren ze naar je. In dit geval kan een moslim die welvarend is wel een dikke bak aanschaffen met als doel dat mensen dan wel naar hem luisteren. Het open het hart dan in dit geval. Het is dan makkelijker om de dialoog aan te gaan of om contact te krijgen met deze mensen. Over de exacte regels in de Islam moet ik me nog even verdiepen.
pi_53341093
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

Geinig dat vroeg iemand mij ook al vandaag.

Persoonlijk vindt ik uiterlijk vertoon iets voor de grote massa. Mij boeit het niet veel. Als ik iets heb geleerd in mijn leven is het om mensen niet op hun uiterlijk te beoordelen. Maar helaas is de wereld zo ingesteld, dat je een bepaalde status krijgt als je uiterlijk vertoon ook goed is ( denk aan dikke bakken hebben). En als ze dit zien, dan krijgen ze respect voor je en luisteren ze naar je. In dit geval kan een moslim die welvarend is wel een dikke bak aanschaffen met als doel dat mensen dan wel naar hem luisteren. Het open het hart dan in dit geval. Het is dan makkelijker om de dialoog aan te gaan of om contact te krijgen met deze mensen. Over de exacte regels in de Islam moet ik me nog even verdiepen.
Ik vroeg het met name omdat volgens mij Mohammed overdadig uiterlijk vertoon afkeurde en een meer ingetogen wijze van leven voorstond. Zo is er volgens mij bijvoorbeeld een verbod om van gouden borden en/ of met gouden bestek te eten (als ik het goed heb). Ook het dragen van hoofdbedekking door vrouwen zou hiermee te maken kunnen hebben. Toch zie je soms bij bepaalde moslims (rijke oliesjeiks) en in bepaalde moslimlanden (bijvoorbeeld het emiraat Dubai van de Verenigde Arabische Emiraten) dat uiterlijk vertoon bij hen voorop lijkt te staan.

Misschien kan Triggershot hier nog wat nader op ingaan, aangezien hij vaak vrij goed weet welke teksten hierover handelen en welke gezichtspunten er dan over bestaan.
  donderdag 20 september 2007 @ 22:12:21 #154
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53341151
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:51 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zelfmoord is verboden.
Ja, iemand vermoorden ook maar toch gebeurt het

Die idioten in die idiote landen worden wijsgemaakt dat ze in het paradijs komen als ze op het knopje drukken.
En toch zijn die zelfopblazers gelovig.
  donderdag 20 september 2007 @ 22:13:12 #155
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53341191
REPSECT Modus
pi_53341341
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:10 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik vroeg het met name omdat volgens mij Mohammed overdadig uiterlijk vertoon afkeurde en een meer ingetogen wijze van leven voorstond. Zo is er volgens mij bijvoorbeeld een verbod om van gouden borden en/ of met gouden bestek te eten (als ik het goed heb). Ook het dragen van hoofdbedekking door vrouwen zou hiermee te maken kunnen hebben. Toch zie je soms bij bepaalde moslims (rijke oliesjeiks) en in bepaalde moslimlanden (bijvoorbeeld het emiraat Dubai van de Verenigde Arabische Emiraten) dat uiterlijk vertoon bij hen voorop lijkt te staan.

Misschien kan Triggershot hier nog wat nader op ingaan, aangezien hij vaak vrij goed weet welke teksten hierover handelen en welke gezichtspunten er dan over bestaan.
Over de gouden borden is nog een leuk verhaaltje met Fatih Sultan Mehmed. Op een dag nodigde hij zijn hoca (leraar) uit. Hij was zo blij dat hij kwam dat hij het beste eten liet maken en al het servies van goud liet zetten. Toen de hoca kwam echter at hij helemaal niets. Waarom eet je niets hoca? De hoca zei: Een sultan hoort te eten zoals zijn volk eet. Muhammad (vzmh) heeft ons geleerd dat je niet van zulks uiterlijk vertoon moet houden. Dat is niet goed.

En met rijke oliesjeiks noem je dan wel meteen iets he .

Wat betreft de hoofddoeken heeft het niets anders te maken met dat het moet van Allah (leren we via Muhammad (vzmh).).

Mag ik een vraagje aan jou stellen? Dit wou ik altijd wel weten van Christenen dus ik vraag het.

Wat vindt jij eigenlijk van moslims tegenover atheïsten. Dus wat ik bedoel is. Ben je toch blij dat moslims tenminste Godsvrezend zijn? En ook in Isa(vzmh) geloven. ?

p.s.

Ook leuk is dat alle profeten nooit van uiterlijk vertoon hebben gehouden. Daar uit kunnen we al een les uit trekken lijkt me.
pi_53341375
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:12 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Ja, iemand vermoorden ook maar toch gebeurt het

Die idioten in die idiote landen worden wijsgemaakt dat ze in het paradijs komen als ze op het knopje drukken.
En toch zijn die zelfopblazers gelovig.
Het wordt ze wijsgemaakt. Precies ja.
pi_53342313
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Over de gouden borden is nog een leuk verhaaltje met Fatih Sultan Mehmed. Op een dag nodigde hij zijn hoca (leraar) uit. Hij was zo blij dat hij kwam dat hij het beste eten liet maken en al het servies van goud liet zetten. Toen de hoca kwam echter at hij helemaal niets. Waarom eet je niets hoca? De hoca zei: Een sultan hoort te eten zoals zijn volk eet. Muhammad (vzmh) heeft ons geleerd dat je niet van zulks uiterlijk vertoon moet houden. Dat is niet goed.

En met rijke oliesjeiks noem je dan wel meteen iets he .

Wat betreft de hoofddoeken heeft het niets anders te maken met dat het moet van Allah (leren we via Muhammad (vzmh).).

Mag ik een vraagje aan jou stellen? Dit wou ik altijd wel weten van Christenen dus ik vraag het.

Wat vindt jij eigenlijk van moslims tegenover atheïsten. Dus wat ik bedoel is. Ben je toch blij dat moslims tenminste Godsvrezend zijn? En ook in Isa(vzmh) geloven. ?

p.s.

Ook leuk is dat alle profeten nooit van uiterlijk vertoon hebben gehouden. Daar uit kunnen we al een les uit trekken lijkt me.
Ik ben natuurlijk in elk geval blij dat zij het bestaan van de Almachtige erkennen. Ook is het natuurlijk zo dat veel moslims, net als veel christenen, proberen oprecht de Almachtige te dienen naar eer en geweten. Qua normen en waarden en levenshouding zijn er eveneens veel overeenkomsten, naast bepaalde verschillen, tussen christenen en moslims. Beiden zien zij in dat enkel leeg materialisme zonder Godsbesef geen heil en een volwaardig leven zal brengen.

Moslims kennen Jezus ook, niet als de Zoon van God en Christus (Verlosser), maar enkel als (een belangrijk) profeet. Dat is waarschijnlijk het belangrijkste verschil tussen moslims en christenen.

Met het post scriptum ben ik het overigens helemaal mee eens. Niet het uiterlijk is belangrijk, maar het innerlijk.
pi_53342665
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:48 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk in elk geval blij dat zij het bestaan van de Almachtige erkennen. Ook is het natuurlijk zo dat veel moslims, net als veel christenen, proberen oprecht de Almachtige te dienen naar eer en geweten. Qua normen en waarden en levenshouding zijn er eveneens veel overeenkomsten, naast bepaalde verschillen, tussen christenen en moslims. Beiden zien zij in dat enkel leeg materialisme zonder Godsbesef geen heil en een volwaardig leven zal brengen.

Moslims kennen Jezus ook, niet als de Zoon van God en Christus (Verlosser), maar enkel als (een belangrijk) profeet. Dat is waarschijnlijk het belangrijkste verschil tussen moslims en christenen.

Met het post scriptum ben ik het overigens helemaal mee eens. Niet het uiterlijk is belangrijk, maar het innerlijk.
Heb je ooit wel eens boeken van Said Nursi gelezen. Deze geniale man ( müceddid volgens vele) competeerde al op zijn 14e tegen de hoogste imams. Hij beschreef de laatste 'era' van de mensheid. In de koran en hadiths filteren we eruit dat Moslims en Christenen samen zullen werken tegen het atheïsme.
pi_53343140
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

Heb je ooit wel eens boeken van Said Nursi gelezen. Deze geniale man ( müceddid volgens vele) competeerde al op zijn 14e tegen de hoogste imams. Hij beschreef de laatste 'era' van de mensheid. In de koran en hadiths filteren we eruit dat Moslims en Christenen samen zullen werken tegen het atheïsme.
Nee, die heb ik niet gelezen. Toevallig stond er vandaag wel een heel stuk in het NRC over het afscheidscollege van Egbert Schuurman, hoogleraar in de Reformatorische Wijsbegeerte en fractievoorzitter van de Christen Unie in de Eerste Kamer, waarin hij pleit voor een pact van christendom en islam tegen cultuurspanningen.
quote:
Senator CU pleit voor pact met islam
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 20 sept. Een versterkt christendom en de reformistische islam zouden een „moreel en cultureel pact" moeten sluiten, om de huidige spanning tussen moslims en de verdedigers van de westerse cultuur te verminderen. Dat betoogt Egbert Schuurman, hoogleraar filosofie en tevens fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Eerste Kamer.

Volgens Schuurman, die vandaag zijn afscheidsrede uitspreekt als hoogleraar reformatorische wijsbegeerte aan de universiteit van Wageningen, bestaat er „veel overeenstemming” tussen de islamitische en de christelijke kritiek op „uitwassen” van de moderne cultuur, zoals „leeg materialisme” en „de overheersende rol van het technische denken”.

De christelijke en islamitische religie kunnen volgens hem „op hun wijze bijdragen aan een globaliserende cultuur, waarin het leven niet wordt bedreigd, maar verrijkt en waarin meer recht en gerechtigheid wordt gedaan”.

De ethiek van de reformistische islam en de cultuurkritiek van het christendom zouden elkaar volgens hem met name kunnen helpen en versterken in hun zorg om natuur en milieu, om wereldwijde sociale rechtvaardigheid.

Indien een dergelijke levensbeschouwelijke toenadering uitblijft, meent Schuurman, zal „de strijd verhevigen en het islamitisch geweld toenemen.”

Schuurman distantieert zich in zijn rede, over de „uitdaging van de islamitische technologiekritiek”, van de fundamentalistische en gewelddadige islam, maar vestigt zijn hoop op hervormingsgezinde moslims die de moderne cultuur niet afwijzen, maar wel een hernieuwde morele bedding willen geven. Hij sluit daarmee aan bij de traditie van de conservatieve cultuurkritiek in het Westen.

De spanningen tussen de islamitische wereld en de globaliserende technologische cultuur kunnen in zo’n nieuwe „ethisch raamwerk” afnemen, meent Schuurman. Op basis van hun overeenkomstige cultuurkritiek moeten moslims en christenen zich samen daarvoor inzetten. Als je de balans opmaakt blijkt er veel overeenstemming te zijn tussen de islamitische en christelijk-wijsgerige cultuurkritiek. Beide gaan terug op hun religieuze posities. „Hoezeer die religies ook verschillen en onoverbrugbaar zijn, in hun cultureel verzet hebben ze inzake de ethiek veel gemeenschappelijk.”
http://www.nrc.nl/binnenl(...)_voor_pact_met_islam

Natuurlijk is het wel zo dat christenen onderling, moslims onderling en christenen en moslims onderling moeten stoppen met het telkens elkaar in de haren vliegen. Ik acht het echter heel goed mogelijk dat goedwillende en oprechte diepgelovige moslims en christenen samen een strijd zullen voeren tegen de opmars van het atheisme en de verschijnselen daarvan.
pi_53343617
Met wie voel je meer verwantschap;, een Nederlandse Christen / Agnost / Atheist enz, of een buitenlandse Moslim?
pi_53343737
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:24 schreef Evil_Jur het volgende:
Met wie voel je meer verwantschap;, een Nederlandse Christen / Agnost / Atheist enz, of een buitenlandse Moslim?
Buitenlandse moslim.
  FOK!fotograaf donderdag 20 september 2007 @ 23:30:48 #163
145146 Andyy
pi_53343798
quote:
quote:
3:28 Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.
http://www.kuran.nl/kuran/koran_index.htm
wat denk je
pi_53343811
dit brand al tijden op me tong, als je als Moslim zijnde ernstig ziek bent/operatie hebt gehad of dergelijke, midden in de Ramadan, moet je dan verplicht door of wordt het je vergeven?
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_53343859
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:31 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dit brand al tijden op me tong, als je als Moslim zijnde ernstig ziek bent/operatie hebt gehad of dergelijke, midden in de Ramadan, moet je dan verplicht door of wordt het je vergeven?
Je bent verplicht te stoppen dan, doorgaan is geen optie.
  donderdag 20 september 2007 @ 23:33:26 #166
186824 Rizzy-Li
pi_53343892
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:37 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik zei toch net als in het christendom is het verboden om afgodsbeelden te eren. Dus een plaatje een spot prent is eigenlijk niks waard iig je mag er heus wat van zeggen maar ligt eraan op wat voor een manier.

Bij christendom is het zo ze aten van de appel.Toen kregen ze besef van het verschil van goed en slecht. De bijbel is een wegwijzer. Aan jou om je leven goed te leven. En dat doen veel ook niet maarja wie ben ik om dat te zeggen ?De bijbel en ook de Koran is soms te vaag (de verhalen niet de geboden) om echt antwoorden te geven. Dat is juist de hele bedoeling.
Mensen zijn naar evenbeeld gemaakt van god. We kunnen veel. Dus dat kunnen we ook.

Alleen er zijn zoveel mensen wie zegt wat goed of fout is ? Daar moet je achterkomen.

Zeg ik dat ik alles weet ?Ik zeg niet dat ik moet raden ik moet het onderzoeken voor mezelf als ik het niet weet. Door middel van de bijbel en door je geloof in jezelf te volgen.En ook het leven en wat er op je pad komt. Overal moet je van leren.

Gelijk weer een vraag wanneer vindt jij geweld kunnen ?
pi_53343894
bedank
weltrusten enzo
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_53343916
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:33 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
bedank
weltrusten enzo
pi_53344351
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:33 schreef Rizzy-Li het volgende:

[..]

Als ik hier ook antwoord op mag geven... Alleen als er ook geweld tegen jou wordt gebruikt. Daarmee bedoel ik niet dat je bijvoorbeeld je vader moet terugslaan als hij je een draai om je oren geeft, maar als je bijvoorbeeld op straat fystiek wordt aangevallen door een vreemde, of in oorlogstijd (wanneer je land wordt aangevallen).
pi_53347380
quote:
buitenlandse moslim
pi_53347385
quote:
Op donderdag 20 september 2007 23:33 schreef Rizzy-Li het volgende:

[..]

Ik zei toch net als in het christendom is het verboden om afgodsbeelden te eren. Dus een plaatje een spot prent is eigenlijk niks waard iig je mag er heus wat van zeggen maar ligt eraan op wat voor een manier.

Bij christendom is het zo ze aten van de appel.Toen kregen ze besef van het verschil van goed en slecht. De bijbel is een wegwijzer. Aan jou om je leven goed te leven. En dat doen veel ook niet maarja wie ben ik om dat te zeggen ?De bijbel en ook de Koran is soms te vaag (de verhalen niet de geboden) om echt antwoorden te geven. Dat is juist de hele bedoeling.
Mensen zijn naar evenbeeld gemaakt van god. We kunnen veel. Dus dat kunnen we ook.

Alleen er zijn zoveel mensen wie zegt wat goed of fout is ? Daar moet je achterkomen.

Zeg ik dat ik alles weet ?Ik zeg niet dat ik moet raden ik moet het onderzoeken voor mezelf als ik het niet weet. Door middel van de bijbel en door je geloof in jezelf te volgen.En ook het leven en wat er op je pad komt. Overal moet je van leren.

Je moet altijd het probleem bij zijn wortels aanpakken. Totaal afgodsbeelden verbieden punt. Dan krijg je ook geen probleem dat het enige kans heeft. Zo ook dus in de Islam. Het is verboden, en het beledigd ons. En ze bedoelen de profeet als ze iets tekenen.

Bij de Islam is het zo. Een sinaasappel heeft vitaminen. Een persoon die dit weet en een sinaasappel eet krijgt die vitaminen binnen. Wat hij ook doet. En een persoon die dit niet weet krijgt deze vitaminen ook binnen. Allah heeft voor ons goed en slecht geschapen en ons getoond in de Qur'an waar we vandaan moeten blijven. Een mens is niet capabel op eigen morele waardes te beslissen wat goed en slecht is. Helemaal al in deze era waar goed en slecht wordt bepaald door atheïsten in dit land en niet meer door Christen (ja wel een vleugje Christendom van oudsher).
pi_53349011
misschien dat het al is gevraagd, maar hoe denk jij over homoseksualiteit?
pi_53353214
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 06:50 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je moet altijd het probleem bij zijn wortels aanpakken. Totaal afgodsbeelden verbieden punt. Dan krijg je ook geen probleem dat het enige kans heeft. Zo ook dus in de Islam. Het is verboden, en het beledigd ons. En ze bedoelen de profeet als ze iets tekenen.
Ik vind dat de moslims hier niet zo heftig op moeten reageren. Ook al is het beledigend voor ons. Als we hier namelijk niet zo veel belangstelling aan hechten, waait de hype weer snel over omdat één zo'n zielige cartoon geen aandacht krijgt. De mensen die die cartoons maken zijn gewoon zielige aandachtsvragers. Laat ze maar doen wat ze willen. Als de moslims op een andere manier reageren dan ze verwacht hadden, zullen niet steeds meer cartoonisten de kop opsteken om een anti-Islam cartoon te tekenen. Moslims moeten niet de heft in eigen hand nemen en deze personen bedreigen. We moeten het overlaten aan Allah (cc) zoals Hij dat van ons vraagt.
quote:
De Heilige Koran zegt tegen moslims:

1. "Gij zult zeker veel ergerlijk gepraat horen van degenen aan wie het Boek vóór u is gegeven en van degenen die polytheïsten zijn. En indien gij geduldig zijt en u (voor het kwaad) hoedt, waarlijk, dit is een van de zaken tot (welke) besloten (behoort te worden)." (3:185)

2. "Vele van de volgelingen van het Boek wensen u, nadat gij gelovig zijt geworden, weer tot ongelovigen te maken ... maar wees genadig en vergeef". (2:109)

In verband met deze verzen, staat in de Hadies-verzameling van Bochari:

"De boodschapper van God en zijn Metgezellen, zijn gewend de polytheïsten en de volgelingen van voorgaande boeken te vergeven, zoals God hun dat heeft bevolen, en zij zijn gewend geduld te tonen na het aanhoren van pijnlijke woorden." – Boek: Uitleg van de Koran, hoofdstuk 16 onder Soera 3.

Wat de Heilige Profeet betreft, God zegt in de Koran:

1. Verdraag geduldig wat zij zeggen." (20:130 en 50:39)

2. Gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet, en sla geen acht op hun aanstotelijk gepraat." (33:48)

In alle bovenstaande verzen, wordt moslims geleerd hun gevoelens van pijn en boosheid geduldig te verdragen en de beschuldiging te negeren.

Een ander vers dat hier een beetje over gaat is als volgt:

"En indien gij hen tot de leiding nodigt, horen zij niet; en gij ziet hen naar u kijken, toch zien zij niet. Houdt u aan vergiffenis en beveel het goede en wend u af van de onwetenden". (7:198 -199)

Dit betekent dat, wanneer wij met mensen moeten omgaan die onvoorwaardelijk vooringenomen en onwetend zijn, en bijgevolg niet in staat zijn om de leiding te begrijpen, wij ons niet moeten overgeven aan boosheid, geweld en kwaadheid jegens hen. We moeten hen met vergiffenis behandelen, onze plicht doen door onszelf eenvoudige goedheid op te leggen en ons dan van hen afwenden, door de zaak in handen van Allah over te laten.
Bron

Al-hamdu lillahi rabbil 'alamin.

vrijdag 21 september 2007 @ 13:33:05 #174
186824 Rizzy-Li
pi_53355063
quote:

[..]

Bij de Islam is het zo. Een sinaasappel heeft vitaminen. Een persoon die dit weet en een sinaasappel eet krijgt die vitaminen binnen. Wat hij ook doet. En een persoon die dit niet weet krijgt deze vitaminen ook binnen. Allah heeft voor ons goed en slecht geschapen en ons getoond in de Qur'an waar we vandaan moeten blijven. Een mens is niet capabel op eigen morele waardes te beslissen wat goed en slecht is. Helemaal al in deze era waar goed en slecht wordt bepaald door atheïsten in dit land en niet meer door Christen (ja wel een vleugje Christendom van oudsher).
Deze wereld kan je niet veranderen dus protesteren heeft geen zin. Dat is ook juist de bedoeling dat het leven moeilijk is. Maar door geweld wordt het nog moeilijker door eigen doen.
Dan moet je ook niet in een westers land gaan wonen waar overal mee gespot wordt.
Want je weet vantevoren waar je heen gaat zo niet is niet handig vanjezelf om te informeren naar waar je gaat wonen. (En als je hier geboren bent wordt het je geleert waar je woont)
Dan is het land het toch al niet eens waard meer om heen te gaan als je het zo belangrijk vindt ?
Als je kiest voor vuur moet je ook niet gaan klagen dat het brand.

Maar oke dat verschilt dus ook , bij ons zijn we wel in staat om het zelf te bepalen alleen hoe langer het duurt , hoe minder mensen er dus geloven. En het is sowieso in dit land geen samenhorigheid wat je wel in Moslim landen hebt maar daar heb je ook meer geweld.
Hier woont alles gemixt en het valt wel mee tenzei je alleen de media volgt.
En dat van Christendom dat dat weggevallen is , is jammer. Maar het is een klein land.

NL is gewoon een grote ranzige stad soms Maar we wonen hier nu eenmaal en lets just keep it real
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:15:16 #175
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_53357771
quote:

[..]

En hoe rijm je dit met niet alles zomaar geloven?
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:52:20 #176
190618 Lord-Space
The emperor of space :P
pi_53358755
De koran heeft het varkensvlees verboden omdat het haram zou zijn. Als je hier dieper in gaat, blijkt dat varkensvlees door z'n andere manier van vet op slaan diarree veroorzaakt in warme gebieden als Saoedi-Arabië bv.

Aangezien jullie in het koude Westen wonen, dan kunnen jullie toch wel weer varkensvlees eten?
pi_53360152
quote:

[..]

JA! PRECIES!

Ein-de-lijk, wat zat ik lang te wachten op iemand die die uitspraak zou doen. Want zo is 't maar net.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_53360181
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:52 schreef Lord-Space het volgende:
De koran heeft het varkensvlees verboden omdat het haram zou zijn. Als je hier dieper in gaat, blijkt dat varkensvlees door z'n andere manier van vet op slaan diarree veroorzaakt in warme gebieden als Saoedi-Arabië bv.

Aangezien jullie in het koude Westen wonen, dan kunnen jullie toch wel weer varkensvlees eten?
Wij eten geen varkensvlees omdat het verboden is door Allah. Niet omdat het diarree veroorzaakt. Dus een mens die zijn geloof over de hele wereld wil verspreiden gaat zomaar varkensvlees verbieden omdat er diarree van komt. Ik zie het nut daar niet van in en het is niet logisch. Er zit meer achter en dat weet jij en ik niet. En ik hoef het niet te weten. Ik gehoorzaam.
pi_53360202
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:15 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

En hoe rijm je dit met niet alles zomaar geloven?
Alles geloven wat men over Islam vertelt en dat je dit zelf dient te onderzoeken.
pi_53360235
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:35 schreef Deceit het volgende:
misschien dat het al is gevraagd, maar hoe denk jij over homoseksualiteit?
Karakteristieke fout. Foutieve programmering.
pi_53360288
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:48 schreef Burakius het volgende:

[..]

Karakteristieke fout. Foutieve programmering.
dus allah's ontwerp is foutief ?
underground forever baby
pi_53360312
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:50 schreef Laton het volgende:

[..]

dus allah's ontwerp is foutief ?
Nee die is perfect voor deze wereld. Naarmate in een samenleving te leven die propageert dat homo zijn normaal is gaat men het ook normaal vinden. Foutieve programmering.
pi_53360324
quote:
Een mens is niet capabel op eigen morele waardes te beslissen wat goed en slecht is. Helemaal al in deze era waar goed en slecht wordt bepaald door atheïsten
dus atheisten zijn per definitie niet in staat goed en slecht te onderscheiden ?
underground forever baby
pi_53360333
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:51 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee die is perfect voor deze wereld. Naarmate in een samenleving te leven die propageert dat homo zijn normaal is gaat men het ook normaal vinden. Foutieve programmering.
homosexualiteit is niet aangeleerd maar aangeboren.
underground forever baby
pi_53360364
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:53 schreef Laton het volgende:

[..]

homosexualiteit is niet aangeleerd maar aangeboren.
Nee er is geen 'homo' gen aangetoond en onderzoeken tonen dat de omgeving psycologisch effect heeft of je homo zijn normaal vindt of niet. Zo zou een broertje die een broer als homo heeft meer kans hebben om ook homo te worden.
pi_53360393
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:52 schreef Laton het volgende:

[..]

dus atheisten zijn per definitie niet in staat goed en slecht te onderscheiden ?
Als ze de Qur'an als voorbeeld nemen wel. Anders zijn ze nooit 100% in staat om goed en slecht te onderscheiden. De waardes die atheisten in Nederland handhaven zijn Christelijke waarden gelukkig. Dus dat is enigzins nog goed ja.
pi_53360406
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee er is geen 'homo' gen aangetoond en onderzoeken tonen dat de omgeving psycologisch effect heeft of je homo zijn normaal vindt of niet. Zo zou een broertje die een broer als homo heeft meer kans hebben om ook homo te worden.
ow dus als het je uitkomt wordt wetenschap er ineens bijgehaald ? allah is ook niet aangetoodn en onderzoeken tonen aan dat de omgeving psychologisch effect heeft of je geloofd of niet. als je ouders moslim zijn heb je als kind een grotere kans om moslim te worden.
underground forever baby
pi_53360437
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:55 schreef Burakius het volgende:

[..]

Als ze de Qur'an als voorbeeld nemen wel. Anders zijn ze nooit 100% in staat om goed en slecht te onderscheiden. De waardes die atheisten in Nederland handhaven zijn Christelijke waarden gelukkig. Dus dat is enigzins nog goed ja.
De waarden van de koran vind ik slecht. en een hoop christelijke waarden ook. goed en slecht wordt niet bepaald door een boek maar door liefde, begrip en tolerantie.
underground forever baby
pi_53360439
dat je dat allemaal serieus gelooft, vast iets niet goed gegaan tijdens je opvoeding.
pi_53360466
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:55 schreef Laton het volgende:

[..]

ow dus als het je uitkomt wordt wetenschap er ineens bijgehaald ? allah is ook niet aangetoodn en onderzoeken tonen aan dat de omgeving psychologisch effect heeft of je geloofd of niet. als je ouders moslim zijn heb je als kind een grotere kans om moslim te worden.
Ik ontken toch ook niet dat die kans groter is. Ik juich het toe!
pi_53360474
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:57 schreef Laton het volgende:

[..]

De waarden van de koran vind ik slecht. en een hoop christelijke waarden ook. goed en slecht wordt niet bepaald door een boek maar door liefde, begrip en tolerantie.
Liefde begrip en tolerantie zijn dan ook dingen die van het geloof afkomen en niet uit atheisme mijn beste vrind.
pi_53360509
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:59 schreef Burakius het volgende:

[..]

Liefde begrip en tolerantie zijn dan ook dingen die van het geloof afkomen en niet uit atheisme mijn beste vrind.
hier ben ik het 100% mee oneens
underground forever baby
pi_53360569
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:00 schreef Laton het volgende:

[..]

hier ben ik het 100% mee oneens
Hoe wou je het dan tonen in de evolutie leer? Het zou niet evolutionar logisch zijn om dingens als liefde begrip etc. te hebben. Survival of the fittest. Evolutionisme gaat uit van egoïsme of groepsverband voor eigen belang. Zo zou ik in evolutie niet in kunnen zien waarom een persoon zijn kind zou verzorgen. Immers is het puur een obstakel in de overlevingsdrang.
pi_53360788
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:03 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hoe wou je het dan tonen in de evolutie leer? Het zou niet evolutionar logisch zijn om dingens als liefde begrip etc. te hebben. Survival of the fittest. Evolutionisme gaat uit van egoïsme of groepsverband voor eigen belang. Zo zou ik in evolutie niet in kunnen zien waarom een persoon zijn kind zou verzorgen. Immers is het puur een obstakel in de overlevingsdrang.
evolutie geloof je niet dus ik zou het er niet bijhalen. sowieso is voortbestaan van de soort nr1 prioriteit en verzorging van kinderen nummer 2.

en evolutie heeft geen zak te maken met goed of slecht.

sterker nog goed en slecht zijn subjectieve begrippen, daarom kunnen zowel jij als ik heilig overtuigd zijn van ons goed/slecht beeld terwijl het compleet verschillend is.
underground forever baby
pi_53361004
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:12 schreef Laton het volgende:

[..]

evolutie geloof je niet dus ik zou het er niet bijhalen. sowieso is voortbestaan van de soort nr1 prioriteit en verzorging van kinderen nummer 2.

en evolutie heeft geen zak te maken met goed of slecht.

sterker nog goed en slecht zijn subjectieve begrippen, daarom kunnen zowel jij als ik heilig overtuigd zijn van ons goed/slecht beeld terwijl het compleet verschillend is.
Dus je geeft toe dat goed of slecht niet met evolutie te maken heeft. Dan is evolutie dus officieel debunked. (voor zover het al ooit waar was )
pi_53361043
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:20 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat goed of slecht niet met evolutie te maken heeft. Dan is evolutie dus officieel debunked. (voor zover het al ooit waar was )
goed en slecht zijn door mensen bedachte begrippen. je redenatie dat evolutie ermee te maken heeft slaat nergens op.

(en is ook logisch want alles dat jij gelooft staat haaks op hoe het bestaan daadwerkelijk in elkaar zit. en zo denk jij dat ook over mij gok ik.)
underground forever baby
  vrijdag 21 september 2007 @ 19:10:06 #197
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53363321
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:03 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dan moet jij nog eens goed de evolutieleer nakijken. Een van de hoofddoelen van evolutie is overleving dmv voortplanting. Als een mens zijn kind niet verzorgt sterft het en daarmee uiteindelijk het menselijk ras.

Of zijn alle zoogdieren ook praktiserend Islamitisch?
  FOK!fotograaf vrijdag 21 september 2007 @ 19:34:45 #198
145146 Andyy
pi_53363982
quote:

[..]

jaja komt uit het geloof ja
quote:
28. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.
BRON: http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?subaction=showfull&id=1099093634&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL

pi_53364140
quote:

[..]

Dat is natuurlijk een kortzichtige onzin-opmerking. Liefde en tolerantie zijn dingen die van mensen afkomen. Dergelijke verschijnselen bestond allang voor de huidige populaire religies verzonnen waren, daar hebben zij het dan ook vandaan.
pi_53368477
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:41 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een kortzichtige onzin-opmerking. Liefde en tolerantie zijn dingen die van mensen afkomen. Dergelijke verschijnselen bestond allang voor de huidige populaire religies verzonnen waren, daar hebben zij het dan ook vandaan.
Hoe wil je het plaatsen dan met de evolutie en dat zoiets uit de mensen komt. Het is volstrekt tegendraads en is niet te verklaren behalve met God.
pi_53368499
quote:
Klopt omdat foute vrienden je makkelijk kunnnen meeslepen naar slechts. Dat is wat het stukje bedoeld.

Gaan we nu weer normaal vraagjes stellen of kom dan tenminste met tegenargumenten
pi_53368521
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:10 schreef D1 het volgende:

[..]

Dan moet jij nog eens goed de evolutieleer nakijken. Een van de hoofddoelen van evolutie is overleving dmv voortplanting. Als een mens zijn kind niet verzorgt sterft het en daarmee uiteindelijk het menselijk ras.

Of zijn alle zoogdieren ook praktiserend Islamitisch?
Cool dus diegene wil overleven door zijn eigen kind te laten overleven. Ja erg logisch . Waarom zou het mij boeien of mijn kind dan overleeft als ik zelf moet overleven. Dan is het toch een obstakel. Evolutie faalt.

p.s.

Ik ga maar weer eens slapen
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:24:11 #203
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53368666
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:17 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hoe wil je het plaatsen dan met de evolutie en dat zoiets uit de mensen komt. Het is volstrekt tegendraads en is niet te verklaren behalve met God.
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Cool dus diegene wil overleven door zijn eigen kind te laten overleven. Ja erg logisch . Waarom zou het mij boeien of mijn kind dan overleeft als ik zelf moet overleven. Dan is het toch een obstakel. Evolutie faalt.

Doe aub geen uitspraken over biologie (of andere wetenschappen waar je compleet geen kaas van hebt gegeten). Ik geef je bij deze de kans om je eigen domme statements onderuit te halen maar daar zal je toch wel enig opzoekwerk voor moeten verrichten.

Lees eens een biologieboek zou ik zo zeggen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_53368863
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:17 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat liefde grotendeels een biologische aangelegenheid is, staat allang vast. Het heeft dan ook, net ls tolerantie en begrip, een functie. De mens is een sociaal wezen, hij moet samen met anderen kunnen leven en werken.

Een inleidend cursusje psychologie of antropologie zou volgens mij heel geschikt voor je zijn, dat is wat verlichter dan meteen aan te nemen dat het antwoord God is.
pi_53369026
Ik heb er overigens best respect voor als je in God wilt geloven, maar niet als je ervoor kiest alle vooruitgang en kennis van de seculiere wetenschap compleet te negeren.

God roepen omdat zijn kennis over het onderwerp te beperkt is, is een van de hoofdredenen waarom veel mensen zo'n moeite hebben om gelovigen respectvol te behandelen.
pi_53369131
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:30 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat liefde grotendeels een biologische aangelegenheid is, staat allang vast. Het heeft dan ook, net ls tolerantie en begrip, een functie. De mens is een sociaal wezen, hij moet samen met anderen kunnen leven en werken.

Een inleidend cursusje psychologie of antropologie zou volgens mij heel geschikt voor je zijn, dat is wat verlichter dan meteen aan te nemen dat het antwoord God is.
Hoe dan ook wat je ook zegt. Het is niet te rijmen met overlevingsdrang.
pi_53369144
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:36 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb er overigens best respect voor als je in God wilt geloven, maar niet als je ervoor kiest alle vooruitgang en kennis van de seculiere wetenschap compleet te negeren.

God roepen omdat zijn kennis over het onderwerp te beperkt is, is een van de hoofdredenen waarom veel mensen zo'n moeite hebben om gelovigen respectvol te behandelen.
Islam houdt wetenschap niet tegen. Been there done that.

Zijn er nou nog vragen? Dit is meer een WFL topic aan het owrden.
pi_53369229
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:40 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hiermee geef je dus al aan dat je je nooit op enig niveau verdiept het in de wetenschap rond deze onderwerpen. Maar je hebt gelijk, dit wordt een WFL discussie...
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:49:54 #209
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53369375
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:40 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ok. Prima aangezien je blijkbaar te tevreden met jezelf bent om ook maar enige kennis op te doen van de wetenschap achter dit (of enig ander) onderwerp zal ik je een voorproefje geven van waar je er compleet naast zit zodat dit je misschien stimuleert om toch alsnog eens een boek te gaan lezen over de materie.

Hier komtie.

Alle organismen die niet voor hun jongen zorgen zullen zich niet voortgeplant hebben en zie je ook niet meer terug. Voortplanting (replicatie) is een van de sleutel constructies binnen evolutie. Overleving is een 2e rangs constructie aangezien het belangrijkste is dat je lang genoeg overleeft om je voort te planten.

Omdat het zorgen voor je kinderen bij zoogdieren essentieel is geworden voor het succesvol af kunnen leveren van een replica van jezelf zijn de sterke instincten om voor je kroos te zorgen geselecteert tegen organismen die deze instincten missen aangezien je die eigenschappen uiteindelijk niet meer terugziet omdat de kinderen die die eigenschappen van hun ouders mee hadden gekregen zijn gestorven.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_53371559
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:41 schreef Burakius het volgende:

[..]

Islam houdt wetenschap niet tegen. Been there done that.

Zijn er nou nog vragen? Dit is meer een WFL topic aan het owrden.
prima, maar als je geen bal weet van wetenschap of evolutie hou dat er dan ok buiten graag.

je weet totaal niet waarover je praat in dit geval. geen wonder dat alleen god de verklaring is als je niet eens de moeite neemt andere verklaringen uit te zoeken.
underground forever baby
pi_53380537
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok. Prima aangezien je blijkbaar te tevreden met jezelf bent om ook maar enige kennis op te doen van de wetenschap achter dit (of enig ander) onderwerp zal ik je een voorproefje geven van waar je er compleet naast zit zodat dit je misschien stimuleert om toch alsnog eens een boek te gaan lezen over de materie.

Hier komtie.

Alle organismen die niet voor hun jongen zorgen zullen zich niet voortgeplant hebben en zie je ook niet meer terug. Voortplanting (replicatie) is een van de sleutel constructies binnen evolutie. Overleving is een 2e rangs constructie aangezien het belangrijkste is dat je lang genoeg overleeft om je voort te planten.

Omdat het zorgen voor je kinderen bij zoogdieren essentieel is geworden voor het succesvol af kunnen leveren van een replica van jezelf zijn de sterke instincten om voor je kroos te zorgen geselecteert tegen organismen die deze instincten missen aangezien je die eigenschappen uiteindelijk niet meer terugziet omdat de kinderen die die eigenschappen van hun ouders mee hadden gekregen zijn gestorven.
Geselecteerd door de cellen zelf. Dus jij wil mij zeggen dat vanaf het begin 1 cel al zo slim was om zich zelf eens te delen en aan te passen aan de omgeving. En dat deze cellen (zomaar) het gevoel kregen van ik moet zorgen dat ik kroost krijg want ik moet mijn eigen genen overgeven. Dat is echt bs.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:49:19 #212
136730 PiRANiA
pi_53380837
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

Geselecteerd door de cellen zelf. Dus jij wil mij zeggen dat vanaf het begin 1 cel al zo slim was om zich zelf eens te delen en aan te passen aan de omgeving. En dat deze cellen (zomaar) het gevoel kregen van ik moet zorgen dat ik kroost krijg want ik moet mijn eigen genen overgeven. Dat is echt bs.
Zoals ik het zie zijn er wel duizenden (veel meer misschien) cellen geweest die een reactie heeft gehad met andere cellen. Niet dat ze toen dachten hoor, maar ik denk dat zo het leven is ontstaan.
Ik zou het toeval noemen, maar dat kan ook wel na miljoenen jaren: dan moet er bijna wel eens een reactie komen.
pi_53381513
Mensen, we gaan hier geen ellenlange evolutiediscussie houden. Anders open je maar een topic in WFL.
Deze topic is meer bedoeld voor de algemene vragen over de Islam.
pi_53381559
Heb je ook zo'n honger? Ik ga me eens een hendig delleke fixxen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:33:38 #215
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53381797
Hoe ga je om met bedelaars op straat? In de Koran en de Hadith wordt meerdere malen beschreven hoe belangerijk het is om te bedelaar te helpen. Echter, tegenwoordig zijn veel bedelaars junks en loop je een groot risico dat het geld dat je geeft wordt voor zaken die Haram zijn.

Hoe maak je de afweging tussen wel en niet geven?
pi_53381864
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:23 schreef LudoSanders het volgende:
Heb je ook zo'n honger? Ik ga me eens een hendig delleke fixxen.
Eet smakelijk.
pi_53382036
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:33 schreef D1 het volgende:
Hoe ga je om met bedelaars op straat? In de Koran en de Hadith wordt meerdere malen beschreven hoe belangerijk het is om te bedelaar te helpen. Echter, tegenwoordig zijn veel bedelaars junks en loop je een groot risico dat het geld dat je geeft wordt voor zaken die Haram zijn.

Hoe maak je de afweging tussen wel en niet geven?
Als de bedelaar dat geld gebruikt voor drugs, etc. dan is dat zijn probleem. Ik heb dat geld namelijk met een goede intentie gegeven, er van uitgaande dat hij het zou gebruiken om zijn maag te vullen.
De bedelaar zal er in het Hiernamaals op worden aangesproken door God hoe hij met dat geld is omgegaan en of hij de mensen niet bedonder heeft.

Tegenwoordig is het inderdaad lastig om de ''echte'' bedelaars te onderscheiden van de ''neppen''. Maar ik zal eerder geld geven aan wat oudere mensen dan aan jongelingen. Die kunnen namelijk net zo goed gaan werken en hun eigen geld verdienen.

Overigens wordt er in de Islam niet positief gekeken naar bedelen. Als je kunt werken moet je je geld eerlijk verdienen. Maar voor arme mensen die echt niet in staat zijn om te werken is er de zakat (armenbelasting) die iedere moslim hoort te betalen.

[ Bericht 11% gewijzigd door TheMagnificent op 22-09-2007 15:54:01 ]
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:06:43 #218
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53382465
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Als de bedelaar dat geld gebruikt voor drugs, etc. dan is dat zijn probleem. Ik heb dat geld namelijk met een goede intentie gegeven, er van uitgaande dat hij het zou gebruiken om zijn maag te vullen.
De bedelaar zal er in het Hiernamaals op worden aangesproken door God hoe hij met dat geld is omgegaan en of hij de mensen niet bedonder heeft.

Tegenwoordig is het inderdaad lastig om de ''echte'' bedelaars te onderscheiden van de ''neppen''. Maar ik zal eerder geld geven aan wat oudere mensen dan aan jongelingen. Die kunnen namelijk net zo goed gaan werken en hun eigen geld verdienen.

Overigens wordt er in de Islam niet positief gekeken naar bedelen. Als je kunt werken moet je je geld eerlijk verdienen. Maar voor arme mensen die echt niet in staat zijn om te werken is er de zakat (armenbelasting) die iedere moslim hoort te betalen.
Dat is waar. Maar als Moslim mag je niet over anderen oordelen. Dus geef je dan aan elke bedelaar (in acht genomen dat je liever aan de wat oudere mensen geeft), of wordt je op een gegeven moment ook verzadigt? In de grote steden krijg je soms meerdere keren per dag de vraag om geld, geef je dan in alle gevallen?
pi_53382552
waarom snijden jullie in je lul?
A:vind je dit leuk?
B:is dat lekker
C:of gaat wel
D:wij zijn dol op messen

vertel
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53385920
Stel: Ik ben in de diepste oerwouden van de Amazone geboren, mijn hele leven primitief geleefd zonder ooit contact te hebben gehad met de moderne buitenwereld met andere religies. Ik ga er even vanuit dat ik en mijn stam in het Paganisme geloven. Word ik nu op grond van de onderstaande koransvers de toegang tot het 'paradijs' geweigerd? Zo ja, betekend dit dan ook dat ik de gehele eeuwigheid in de hel moet verblijven?

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
pi_53386000
Maar ik vroeg me dus af of deze nu ook fijn aan ramadan doen?

En eh, 'stilstaan bij het leed van anderen en de armen'. Zouden die anderen en de armen er echt 1 reet mee opschieten dat jullie daar een maand bij stilstaan? .
pi_53386246
Waarom worden vrouwen besneden en uitgehuwelijkt, terwijl dat tegen hun zin in kan zijn?
pi_53386377
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:45 schreef Modus het volgende:
Maar ik vroeg me dus af of deze nu ook fijn aan ramadan doen?

[afbeelding]

En eh, 'stilstaan bij het leed van anderen en de armen'. Zouden die anderen en de armen er echt 1 reet mee opschieten dat jullie daar een maand bij stilstaan? .
Nee, dat is de kansloze breezerjeugd onder de Turken/Marokkanen. En de intentie van het vasten is niet het hélpen van de armen, dat kan beter op andere manieren. Het gaat om het begrijpen van armoede, om het missen van iets wat we voor vanzelfsprekend aannemen, het waarderen van eten, van drinken, van welvaart.
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:07:35 #224
136730 PiRANiA
pi_53386460
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:57 schreef boyv het volgende:
Waarom worden vrouwen besneden en uitgehuwelijkt, terwijl dat tegen hun zin in kan zijn?
geldt denk ik ook voor mannen
pi_53386614
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Nee, dat is de kansloze breezerjeugd onder de Turken/Marokkanen. En de intentie van het vasten is niet het hélpen van de armen, dat kan beter op andere manieren. Het gaat om het begrijpen van armoede, om het missen van iets wat we voor vanzelfsprekend aannemen, het waarderen van eten, van drinken, van welvaart.
En hoeveel procent gaat na de ramadan gewoon weer verder met zijn leven?
pi_53386665
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:57 schreef boyv het volgende:
Vrouwenbesnijdenis heeft niets met de Islam te maken. Het komt voornamelijk in de Hoorn van Afrika voor, waar ook christenen aan vrouwenbesnijdenis doen. Het is dus gebonden aan de cultuur daar.
pi_53387027
Salaam,

Laten we even duidelijk zijn, vasten is niet om anderen te herdenken, vasten is niet om een saamhorigheidsgevoel met minderbedeelden te creeren, de idee wat je van miljoenen moslims hoort is een misconceptie, een escape omdat men dikwijls de ware reden(en) niet weet.

Natuurlijk is het bezinnen van je kansen en eigendommen een mooi meegenomen iets, maar de ware reden van de Islam is totaal anders.
pi_53388524
En die is?
pi_53388561
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:21 schreef Modus het volgende:
En die is?
Omdat het een gebod is van God, punt.
pi_53388825
Ah, angst dus.
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:31:10 #231
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53388840
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:34 schreef Burakius het volgende:

[..]

1 cellige wezens hoeven niet te zorgen voor hun duplicaten aangezien die na de deling autonoom zijn en prima voor zichzelf kunnen zorgen. Je bent overigens best wel wanhopig als je zoogdieren gelijk probeert te trekken met bacterien. Lees nou maar eens een biologie boek en doe tot de tijd dat je er iets van snapt maar geen uitspraakjes meer over wetenschappelijke onderwerpen. Dat's alles wat ik je vraag.
pi_53388867
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:42 schreef Mr.Silencer het volgende:
Stel: Ik ben in de diepste oerwouden van de Amazone geboren, mijn hele leven primitief geleefd zonder ooit contact te hebben gehad met de moderne buitenwereld met andere religies. Ik ga er even vanuit dat ik en mijn stam in het Paganisme geloven. Word ik nu op grond van de onderstaande koransvers de toegang tot het 'paradijs' geweigerd? Zo ja, betekend dit dan ook dat ik de gehele eeuwigheid in de hel moet verblijven?

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
Zoals je wellicht hebt opgemerkt, komt het woordje 'moslim' niet eens in voor, sterker nog de vers begint met 'zij die geloven' meaning dat jouw geloof enkel beoordeeld kan en zal worden door God.

Kom je aan de hand van de bovenstaande vers in het Paradijs?
De vraag is geloof je in de vers? Nee? Dat is je vraag irrelevant want de vers spreekt tot mensen die in God geloven.
pi_53388886
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:30 schreef Modus het volgende:
Ah, angst dus.
pi_53388920
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]

1 cellige wezens hoeven niet te zorgen voor hun duplicaten aangezien die na de deling autonoom zijn en prima voor zichzelf kunnen zorgen. Je bent overigens best wel wanhopig als je zoogdieren gelijk probeert te trekken met bacterien. Lees nou maar eens een biologie boek en doe tot de tijd dat je er iets van snapt maar geen uitspraakjes meer over wetenschappelijke onderwerpen. Dat's alles wat ik je vraag.
Ga anders even samen met Burakius naar WFL, stoppen discussieren over evolutie is gevraagd door TS zelf.
pi_53389070
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:32 schreef Triggershot het volgende:
Ja sorry, met alle respect hoor, maar als je altijd alléén maar kunt terugvallen op die eeuwige dooddoener 'dat God/Allah/weetikwie zegt dat het moet', dat is nou niet bepaald een teken van zelf nadenken en zo. Mohammed Atta vloog ook 747 omdat het van Allah moest. Denk daar maar eens over na.

Maar ik begrijp het natuurlijk niet als ongelovige hond, ik weet het. .
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:40:48 #236
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53389114
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ga anders even samen met Burakius naar WFL, stoppen discussieren over evolutie is gevraagd door TS zelf.
Waarom gaat hij er dan zelf over verder?
pi_53389168
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:39 schreef Modus het volgende:

[..]

Ja sorry, met alle respect hoor, maar als je altijd alléén maar kunt terugvallen op die eeuwige dooddoener 'dat God/Allah/weetikwie zegt dat het moet', dat is nou niet bepaald een teken van zelf nadenken en zo. Mohammed Atta vloog ook 747 omdat het van Allah moest. Denk daar maar eens over na.

Ik vind ook dat je mag vragen naar de achterliggende reden hoor. In een discussie als deze is dat ook een ontoereikend antwoord, begrijpelijk.
pi_53389254
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:39 schreef Modus het volgende:

[..]

Ja sorry, met alle respect hoor, maar als je altijd alléén maar kunt terugvallen op die eeuwige dooddoener 'dat God/Allah/weetikwie zegt dat het moet', dat is nou niet bepaald een teken van zelf nadenken en zo.
Zelf nadenken? Ditgeen heeft niets met zelf na denken te maken, het vasten tijdens de Ramadan is niet specialers dan de resterende andere 4 zuilen van de Islam, betuigenis, bidden, aalmoezen en bedevaart, de moslim heeft hier in te geloven, punt.

Er is een theologische reden waarom moslims horen te vasten, maar dat is dan ook weer een stukje geloof:
quote:
"Allah (c.c.) zegt: ‘alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen.’ Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus". (Tuinen der Oprechten, ICCN Den Haag, 1995)
En dan blijft het nogsteeds dat je moet vasten omdat God zegt dat je moet vasten.
quote:
Mohammed Atta vloog ook 747 omdat het van Allah moest. Denk daar maar eens over na.
Toon maar aan dat zelfmoord gepaard met duizenden onschuldigen aanwezig is in de bronnen van de Islam, dan praten we verder.
quote:
Wellicht dat je onverzekerd bent over je eigen ik, maar doe niet alsof het wordt geclaimd, siert je niet.
pi_53389273
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het werd niet aan één gevraagd, maar in het algemeen, als je beter weet, waarom dan nog?
pi_53389317
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Waar heb iets over evolutie gepost?
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:49:01 #241
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53389346
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:47 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Waar heb iets over evolutie gepost?
Burakius. Ik zie jullie samen beetje als dragers van het topic.
pi_53389411
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Barakius. Ik zie jullie samen beetje als dragers van het topic.
Iedere moslim die denkt een antwoord op de vragen te kunnen geven mag dat doen.

Bovendien heeft Burakius niets meer over de evolutietheorie gepost na mijn verzoek om te stoppen over die discussie.

Oké, weer verder nu... Als jullie vragen hebben.
pi_53389632
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:45 schreef Triggershot het volgende:
Zelf nadenken? Ditgeen heeft niets met zelf na denken te maken, het vasten tijdens de Ramadan is niet specialers dan de resterende andere 4 zuilen van de Islam, betuigenis, bidden, aalmoezen en bedevaart, de moslim heeft hier in te geloven, punt.

Er is een theologische reden waarom moslims horen te vasten, maar dat is dan ook weer een stukje geloof:

En dan blijft het nogsteeds dat je moet vasten omdat God zegt dat je moet vasten.
En als je dat niet doet, zal Allah daar een passend oordeel over vellen...? Toch?
quote:
Toon maar aan dat zelfmoord gepaard met duizenden onschuldigen aanwezig is in de bronnen van de Islam, dan praten we verder.
Ik doe die claim niet dus ik hoef niks aan te tonen. Laat dat je broeders maar doen met iets extremere sympathieën.

Oh en dan schiet me iets te binnen... broeders steunen altijd en overal medemoslimbroeders. Worden ondanks alles de 11/9-broeders ook gesteund?
pi_53389682
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:00 schreef Modus het volgende:

Oh en dan schiet me iets te binnen... broeders steunen altijd en overal medemoslimbroeders. Worden ondanks alles de 11/9-broeders ook gesteund?
Onzin, echt. Er zijn zó véél moslims waar ik het niet, absoluut niét mee eens ben.
pi_53389749
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:00 schreef Modus het volgende:

[..]

En als je dat niet doet, zal Allah daar een passend oordeel over vellen...? Toch?
Vraag je nu aan mij wat Allah zal doen?
quote:
Ik doe die claim niet dus ik hoef niks aan te tonen. Laat dat je broeders maar doen met iets extremere sympathieën.
Jij zei dat het van Allah moest, al vertel je het als 3e persoon, ik wil eerder jouw standpunt weten dan de zijne.
quote:
Hoe kom je er bij, wat een misvatting, de eerste die een fatwa uitsprak alvorens Bush kon reageren was Nasrullah - ja ja de leider van hezbollah - op Bin Laden, Saudie Arabie, Egypte, Pakistan etc toonden sympathie aan de VS.

En heb ik ze nooit broeders genoemd.
pi_53389798
Nou ik denk niet dat Mohammed Atta in dat vliegtuig stapte om te kijken hoe het met de brandbestendigheid van dat ding was gesteld he. .
pi_53389842
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:08 schreef Modus het volgende:
Nou ik denk niet dat Mohammed Atta in dat vliegtuig stapte om te kijken hoe het met de brandbestendigheid van dat ding was gesteld he. .
Dat hij denkt dat het van Allah moet, betekent voor jou automatisch dat het zo is al wordt hij in de moslimtheologie verketterd?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2007 21:10:08 ]
pi_53390026
Nou het probleem is dus dat jullie allebei niet kunnen aantonen dat jullie al dan niet gelijk hebben, je beide beroepend op dezelfde bron. Er is blijkbaar niet 1 interpretatie mogelijk. En ja, natuurlijk heb jíj wel de goede en hij de verkeerde, maar dat zegt hij ws ook over jou, op basis van exact dezelfde argumenten.
pi_53390099
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:17 schreef Modus het volgende:
Nou het probleem is dus dat jullie allebei niet kunnen aantonen dat jullie al dan niet gelijk hebben, je beide beroepend op dezelfde bron. Er is blijkbaar niet 1 interpretatie mogelijk. En ja, natuurlijk heb jíj wel de goede en hij de verkeerde, maar dat zegt hij ws ook over jou, op basis van exact dezelfde argumenten.
Nee hoor, zelfmoord en doden van onschuldigen is per definitie fout, verboden en on-islamitisch en daar kan niemand op terug komen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:20:03 #250
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53390102
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat hij denkt dat het van Allah moet, betekent voor jou automatisch dat het zo is al wordt hij in de moslimtheologie verketterd?
Even tussendoor. Zelf rekende ik het de islam niet echt aan dat er een paar gekken waren die het nodig vonden om dat te doen. Maar het werd mij iets te veel toen al die duizende mensen die zichzelf moslim noemen de straat op rende om het eventjes luidruchtig te vieren, en nee niet alleen in palestina maar elk fokking land. Sterker nog. Ik woonde toen nog in Amsterdam West. Ietjes te veel blije baarden en toeterende marrokjes op straat op dat moment.

Dus al deze duizenden (als het niet 100.000 -den mensen zijn) die claimen islamiet te zijn en te leven naar de maatstaven dat de islam denken toch hun geloof zo te kunnen interperteren dat dat een gerechtvaardigd moment voor een feestje was.

En dat zal ik nooit... maar dan ook echt -nooit- meer vergeten.
pi_53390209
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:19 schreef Triggershot het volgende:
Nee hoor, zelfmoord en doden van onschuldigen is per definitie fout, verboden en on-islamitisch en daar kan niemand op terug komen.
Dat bedoel ik dus, jij hebt de juiste, hij niet, alleen zijn er geen argumenten. "Het is zo."
pi_53390247
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Even tussendoor. Zelf rekende ik het de islam niet echt aan dat er een paar gekken waren die het nodig vonden om dat te doen. Maar het werd mij iets te veel toen al die duizende mensen die zichzelf moslim noemen de straat op rende om het eventjes luidruchtig te vieren, en nee niet alleen in palestina maar elk fokking land. Sterker nog. Ik woonde toen nog in Amsterdam West. Ietjes te veel blije baarden en toeterende marrokjes op straat op dat moment.

Dus al deze duizenden (als het niet 100.000 -den mensen zijn) die claimen islamiet te zijn en te leven naar de maatstaven dat de islam denken toch hun geloof zo te kunnen interperteren dat dat een gerechtvaardigd moment voor een feestje was.

Persoonlijke ervaringen, subjectieve waarnemingen van de realiteit hoeft niet dat gene te zijn waar de Islam voor staat. Mensen stonden ook te juichen toen Fortuyn werd neergeschoten - van de moslims - en al was de dader geen moslim probeerde LPF moslims toch de schuld te geven, 'Al-Qaida heeft Volker van der G ingehuurd' ik herinner het me nog als gisteren.

Probleem is dat de mensen zeggen moslim te zijn, maar Bin Laden heeft nergens de Koran of hadith gebruikt om de daden te rechtvaardigen, sterker nog hij zei van jullie hoeven niet meer naar jullie imams en stromingen te luisteren, hij is een selfclaimed moefti die echt geen steun krijgt van bewegingen als Al-Azhar.
pi_53390286
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:23 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, jij hebt de juiste, hij niet, alleen zijn er geen argumenten. "Het is zo."
'Het is zo' omdat hij dood is, als je naar Bin Ladens statements kijkt gebruikt hij ook niet de bronnen, maar politieke rechtvaardiging.
pi_53390315
Was er niet een aantal keren Allah Akbar te horen op de geluidsbanden die de verkeerstorens hebben opgenomen?
pi_53390338
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:26 schreef Modus het volgende:
Was er niet een aantal keren Allah Akbar te horen op de geluidsbanden die de verkeerstorens hebben opgenomen?
Dus? Ik kan ook 'Allah Akbar' roepen tijdens het binnenlopen van een bakkerij of uitlaten van een hond.
pi_53390444
Dus dat was stom toeval? .
pi_53390459
Triggershot, beschouw jij mensen als Bin Laden/Mohammed Atta Khawarij ?
pi_53390470
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:30 schreef Modus het volgende:
Dus dat was stom toeval? .
Als jij een link wilt leggen moet je je vooral niet laten stoppen door mij.
pi_53390486
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:31 schreef Seasider het volgende:
Triggershot, beschouw jij mensen als Bin Laden/Mohammed Atta Khawarij ?
De Khawaridjie, de historische, was nog niet zo slecht in vergelijking met Bin laden.
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:32:57 #260
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53390505
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaringen, subjectieve waarnemingen van de realiteit hoeft niet dat gene te zijn waar de Islam voor staat. Mensen stonden ook te juichen toen Fortuyn werd neergeschoten - van de moslims - en al was de dader geen moslim probeerde LPF moslims toch de schuld te geven, 'Al-Qaida heeft Volker van der G ingehuurd' ik herinner het me nog als gisteren.

Probleem is dat de mensen zeggen moslim te zijn, maar Bin Laden heeft nergens de Koran of hadith gebruikt om de daden te rechtvaardigen, sterker nog hij zei van jullie hoeven niet meer naar jullie imams en stromingen te luisteren, hij is een selfclaimed moefti die echt geen steun krijgt van bewegingen als Al-Azhar.
Sorry maar ik denk dat je het toch iets te makkelijk afwuift als "een paar idioten die de islam niet snappen" en "het is jouw subjectieve waarneming". Het zijn er zo ontiegelijk veel die er radicale meningen op na houden. Dat is niet subjectieve waarneming. Dat is een feit.

Daarnaast:
Die mensen die bij mij om de hoek woonden zijn geen actieve volgelingen van bin laden. Het zijn gewoon moslims die waarschijnlijk het merendeel van de tijd zo goed mogelijk naar hun geloof proberen te leven. Maar deze mensen denken blijkbaar dus dat bepaalde terroristische acties in de naam van het geloof best wel te rechtvaardigen zijn. Misschien als een noodzakelijk kwaad en bij veel ook als een prachtig doelpunt voor allah waar je met elkaar de straat voor op moet gaan om een dansje te dansen en te juichen en springen.

En... ONDANKS... het feit dat ze zogenaamd zo'n rein en verlicht geloof aanhangen vertonen ze DAT gedrag.
Schijnheiligheid ten top en bovendien zum kotzen.
pi_53390598
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:31 schreef Triggershot het volgende:
Als jij een link wilt leggen moet je je vooral niet laten stoppen door mij. [afbeelding]
Zeg nou eens gewoon wat je zèlf vindt. Er is geen enkele connectie tussen hun moslim zijn en de daden die ze gepleegd hebben?
pi_53390658
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sorry maar ik denk dat je het toch iets te makkelijk afwuift als "een paar idioten die de islam niet snappen" en "het is jouw subjectieve waarneming". Het zijn er zo ontiegelijk veel die er radicale meningen op na houden. Dat is niet subjectieve waarneming. Dat is een feit.
De subjectieve waarneming is wel degelijk aanwezig, vooral als men het de Islam noemt terwijl nog nooit iemand een Islamitische bron als rechtvaardiging heeft kunnen produceren en daarnaast zijn termen als 'ontiegelijk veel' nog altijd subjectief gezien mijn subjectiefheid nog altijd zegt dat het een kleine groep is in de Islamitische wereld die het wel in de naam van de Islam meent te doen.
quote:
Daarnaast:
Die mensen die bij mij om de hoek woonden zijn geen actieve volgelingen van bin laden. Het zijn gewoon moslims die waarschijnlijk het merendeel van de tijd zo goed mogelijk naar hun geloof proberen te leven. Maar deze mensen denken blijkbaar dus dat bepaalde terroristische acties in de naam van het geloof best wel te rechtvaardigen zijn. Misschien als een noodzakelijk kwaad en bij veel ook als een prachtig doelpunt voor allah waar je met elkaar de straat voor op moet gaan om een dansje te dansen en te juichen en springen.
Ik weet het niet en ook jij weet hun relatie met God niet, zoals eerder ook gezegd in o.a. topics Mohammed heeft het verboden om vrouwen, kinderen en ouderen te betrekken bij een oorlog, dan wel plaats van oorlopg, je kunt nu wel blijven zeggen dat er moslims zijn die terreur toejuichen, maar ook zij vinden hun inspiratie voor goedkeuring niet in de Islam, enkel uit frustratie.
quote:
En... ONDANKS... het feit dat ze zogenaamd zo'n rein en verlicht geloof aanhangen vertonen ze DAT gedrag.
Schijnheiligheid ten top en bovendien zum kotzen.
Ja schattig hoor, maar landen als de VS die slachtoffer zijn geworden van Bin Laden wat zij allemaal in Irak hebben geflikt in o.a. Abu Graib is eveneens schijnheiligheid en om te kotsen, foute lui heb je overal.
VS de verlichte land kwam ook even beschaving en vrijheid brengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2007 21:39:59 ]
pi_53390682
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:35 schreef Modus het volgende:

[..]

Zeg nou eens gewoon wat je zèlf vindt. Er is geen enkele connectie tussen hun moslim zijn en de daden die ze gepleegd hebben?
De connectie is wellicht dat ze moslim zijn, maar dat betekent alsnog niet dat ze een rechtvaardiging er voor in de Islam kunnen vinden, ik ben hierin erg duidelijk lijkt mij.
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:48:25 #264
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53390935
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De subjectieve waarneming is wel degelijk aanwezig, vooral als men het de Islam noemt terwijl nog nooit iemand een Islamitische bron als rechtvaardiging heeft kunnen produceren en daarnaast zijn termen als 'ontiegelijk veel' nog altijd subjectief gezien mijn subjectiefheid nog altijd zegt dat het een kleine groep is in de Islamitische wereld die het wel in de naam van de Islam meent te doen.
Als ik jou zo hoor weiger je ook maar enig verband te zien tussen de islam en terrorisme. Struisvogelgedrag of oprecht idealisme. Ik ben er nog niet uit.

quote:
[..]

Ik weet het niet en ook jij weet hun relatie met God niet, zoals eerder ook gezegd in o.a. topics Mohammed heeft het verboden om vrouwen, kinderen en ouderen te betrekken bij een oorlog, dan wel plaats van oorlopg, je kunt nu wel blijven zeggen dat er moslims zijn die terreur toejuichen, maar ook zij vinden hun inspiratie voor goedkeuring niet in de Islam, enkel uit frustratie.
Voor elk vers uit de koran waar jij een tegenargument voor terrorisme ziet kan een radikaal er 10 opnoemen waarin hij zogenaamde uitzonderingen ziet. Religie gaat over interpertatie en dat is voor iedereen anders. Wie zegt dat jouw interpertatie van de koran (hoe vredelievend die wel niet is) de juiste is? Misschien zit jij er wel compleet naast en heb je de versen te selectief gelezen en ben je wel niet geweldadig genoeg.

Het is gewoon niet te zeggen. Er is te veel ruimte voor speling en jij neemt een te zekere positie aan in een debat oven een boek dat tot de nok toe gevuld is met dubbelzinnige versen.
quote:
[..]

Ja schattig hoor, maar landen als de VS die slachtoffer zijn geworden van Bin Laden wat zij allemaal in Irak hebben geflikt in o.a. Abu Graib is eveneens schijnheiligheid en om te kotsen, foute lui heb je overal.
VS de verlichte land kwam ook even beschaving en vrijheid brengen.
Waar heb ik ooit de VS verdedigd? 2 wrongs don't make a right. Ik claim niet dat niet-moslims allemaal zo geweldig zijn. Maar de niet-gelovige niet-moslims claimen tenminste niet de absolute waarheid in pacht te hebben. Het zijn de secularisten en cultuur relativisten die het verdomme steeds voor de islam proberen op te nemen en daadwerkelijk strijden tegen onrecht en gelijke rechten.

Open je ogen eens voor je zogenaamde achterban. Als je ooit eens een moslim tegen komt die het eigenlijk wel een beetje met de doelstellingen van terroristen eens is begin eens een gesprek met hem. Je zal merken dat het niet altijd die domme mensen zijn die de koran nooit gelezen hebben. Kan nog best wel zijn dat deze mensen de koran beter kennen en respecteren dan jijzelf.
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:52:39 #265
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_53391089
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat loop je nou onzin te verkondigen?
Met zijn duizenden de straat, in elk land?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:54:03 #266
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53391144
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:52 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Wat loop je nou onzin te verkondigen?
Met zijn duizenden de straat, in elk land?
Neen:

- In elk land met velen.
- Wellicht in totaal duizenden
- Maar waarschijnlijker 100.000 -den.
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:57:15 #267
126836 Super7fighter
pi_53391247
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Neen:

- In elk land met velen.
- Wellicht in totaal duizenden
- Maar waarschijnlijker 100.000 -den.
Kan me hier en daar wel voorstellen zoals in de bezette gebieden dat pockets van Palestijnen een hand in de lucht steken, maar ik kan het me niet voorstellen dat men in Indonesie, Turkije of Marokko de straat op gaat om het te vieren.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zaterdag 22 september 2007 @ 21:59:14 #268
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53391307
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:57 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Kan me hier en daar wel voorstellen zoals in de bezette gebieden dat pockets van Palestijnen een hand in de lucht steken, maar ik kan het me niet voorstellen dat men in Indonesie, Turkije of Marokko de straat op gaat om het te vieren.
Gast. Ik lul niet uit m'n nek als ik zeg dat het zelfs bij mij om de hoek gebeurde. Ik heb het gezien met m'n eigen ogen, gehoord met m'n eigen oren. Daarna nog eens op het nieuws gezien voor elke grote stad behalve die in amerika (obviously) aangezien ze daar compleet gelynched zouden worden. En terecht.
pi_53391324
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als ik jou zo hoor weiger je ook maar enig verband te zien tussen de islam en terrorisme. Struisvogelgedrag of oprecht idealisme. Ik ben er nog niet uit.
Diskwalificeert niet het idee dat ook dit een subjectieve benadering is van de realiteit, zowel voor jou, mij en hij.
quote:
[quote]Voor elk vers uit de koran waar jij een tegenargument voor terrorisme ziet kan een radikaal er 10 opnoemen waarin hij zogenaamde uitzonderingen ziet. Religie gaat over interpertatie en dat is voor iedereen anders. Wie zegt dat jouw interpertatie van de koran (hoe vredelievend die wel niet is) de juiste is? Misschien zit jij er wel compleet naast en heb je de versen te selectief gelezen en ben je wel niet geweldadig genoeg.
[/quote]
Welke gedeelte van zelfmoord plegen en onschuldige mensen doden is on-Islamitisch begrijp je niet? Geen enkel persoon kan daar op terug komen, zelfs toen het Bin-Laden gevraagd werd zei hij dat Mohammed in een ander tijd leefde en dat je de Islam met huidige strategies moet uitvoeren als het gaat om oorlog, hierom is Bin-Laden ook verketterd door o.a de Azhar stichting. Ditgeen heeft niets met interpretatie te maken, maar strategie, wanneer iemand al de profeet corrigeert weet je dat er iets niet klopt.
quote:
Het is gewoon niet te zeggen. Er is te veel ruimte voor speling en jij neemt een te zekere positie aan in een debat oven een boek dat tot de nok toe gevuld is met dubbelzinnige versen.
Het is lekker makkelijk om je ware geweldadige aard te verschuilen achter een boek.
quote:
Waar heb ik ooit de VS verdedigd? 2 wrongs don't make a right. Ik claim niet dat niet-moslims allemaal zo geweldig zijn. Maar de niet-gelovige niet-moslims claimen tenminste niet de absolute waarheid in pacht te hebben. Het zijn de secularisten en cultuur relativisten die het verdomme steeds voor de islam proberen op te nemen en daadwerkelijk strijden tegen onrecht en gelijke rechten.
Wie heeft het over jouw reacties dan? Ik weet niet welke media jij volgt, maar de VS meent wel degelijk de enige ware waarheid in pacht te hebben zowel op aards als spiritueel niveau. De seculiere elite in de VS heeft dan ook veel minder te zeggen dan de Evangelische bewegingen.
quote:
Open je ogen eens voor je zogenaamde achterban. Als je ooit eens een moslim tegen komt die het eigenlijk wel een beetje met de doelstellingen van terroristen eens is begin eens een gesprek met hem. Je zal merken dat het niet altijd die domme mensen zijn die de koran nooit gelezen hebben. Kan nog best wel zijn dat deze mensen de koran beter kennen en respecteren dan jijzelf.
Je kent mijn achterban niet, ook niet mijn zogenaamde, dus laten we zwijgen over zaken waar we geen kennis over hebben. Ik ben dan ook weleens in salafistische kringen of in Wahabitische, geen van hun accepteert dan ook onschuldig bloed van non-combatants, jouw veronderstelling dat er een ergens misschien een potentieel terrorist is met de gedachten dat ze Islamitisch zijn is voor mij even irrelevant in mijn discussie met jou en abstract voor mij als dat jij een moslim zou zijn.
pi_53391413
En ik ben klaar btw, terug naar de vragen voor het weer een standard issue topic wordt.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:05:21 #271
126836 Super7fighter
pi_53391523
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gast. Ik lul niet uit m'n nek als ik zeg dat het zelfs bij mij om de hoek gebeurde. Ik heb het gezien met m'n eigen ogen, gehoord met m'n eigen oren.
Je klinkt nogal paranoide.

Hoe weet jij nou dat de mannen met een baard om 9-11 glimlachen die jij op straat hebt gezien? Mag iemand niet vriendelijk kijken?
pi_53391737
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:02 schreef Triggershot het volgende:
En ik ben klaar btw, terug naar de vragen voor het weer een standard issue topic wordt.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:14:18 #273
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53391826
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:59 schreef Triggershot het volgende:

Welke gedeelte van zelfmoord plegen en onschuldige mensen doden is on-Islamitisch begrijp je niet? Geen enkel persoon kan daar op terug komen,
Prima:
quote:
4:74 Let those fight in the way of Allah who sell the life of this world for the other. Whoso fighteth in the way of Allah, be he slain or be he victorious, on him We shall bestow a vast reward.
Zelfmoord terrorristen zien hun daad niet als zelfmoord maar als vertoon van agressie tegen hen die hen "onderdrukt". Dat ze hierbij zelf omkomen is bijzaak. Het is geen zelfmoord meer, het is simpelweg de acceptatie dat ze 100% zeker zullen sterven in hun aanval.

Krom? Maybe. Laat de koran dit soort dubbelzinnige interpertaties toe ookal is het zo'n goddelijk perfect document? Oh yes.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:17:48 #274
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53391942
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:05 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Je klinkt nogal paranoide.

Hoe weet jij nou dat de mannen met een baard om 9-11 glimlachen die jij op straat hebt gezien? Mag iemand niet vriendelijk kijken?
Toeteren, dansen en juichen op hetzelfde moment en direct na dat het 2e vliegtuig die toren in vloog?

Dat je dat nog probeert te verdedigen / af te wuiven getuigt van je zieke verwrongen geest. Ga jij nou maar weer terug naar de frontpage waar je je zieke extremistische uitingen kan spuien. Zolang je daar zit hebben we hier iig geen last van je.
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:18:45 #275
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53391967
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:02 schreef Triggershot het volgende:
Prima. ik ben al weg.
pi_53392235
Moest er even bij.
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Prima:
[..]

Zelfmoord terrorristen zien hun daad niet als zelfmoord maar als vertoon van agressie tegen hen die hen "onderdrukt". Dat ze hierbij zelf omkomen is bijzaak. Het is geen zelfmoord meer, het is simpelweg de acceptatie dat ze 100% zeker zullen sterven in hun aanval.

Krom? Maybe. Laat de koran dit soort dubbelzinnige interpertaties toe ookal is het zo'n goddelijk perfect document? Oh yes.
Ja, met knippen en plakken kom ik ook wel ver, met knippen en plakken kan ik zelfs rechtvaardigen dat je niet hoeft te bidden en dat je alcohol mag drinken. Ik zal je er even aan herinneren dat de Koran een boek is en niet enkel een vers:
quote:
74. Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

75. En waarom strijd je niet voor de zaak van God en voor de zwakken -- mannen, vrouwen en kinderen - die zeggen: "Onze Heer, neem ons uit deze stad waarvan de bewoners onderdrukkers zijn en schenk ons een vriend en een helper uwerzijds.
Hier geeft men dus al aan dat het een strijd is voor de zwakken van de mannen, vrouwen en kinderen en niet in het proces de andere vrouwen en kinderen doden en ja, wanneer mensen al zich niet meer schuwen van zelfmoord is het al geen Islamitische daad meer gezien er in de Koran staat dat je jezelf niet mag doden wat de consequenties ook zijn, in de door jou gehaalde vers is het gedood worden en niet zelf er een einde aan maken, erg krom ja dat knippen en plakken en nog best triest ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2007 22:27:43 ]
  zaterdag 22 september 2007 @ 22:33:31 #277
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53392434
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:26 schreef Triggershot het volgende:
Moest er even bij.
[..]

Ja, met knippen en plakken kom ik ook wel ver, met knippen en plakken kan ik zelfs rechtvaardigen dat je niet hoeft te bidden en dat je alcohol mag drinken. Ik zal je er even aan herinneren dat de Koran een boek is en niet enkel een vers:
[..]

Hier geeft men dus al aan dat het een strijd is voor de zwakken van de mannen, vrouwen en kinderen en niet in het proces de andere vrouwen en kinderen doden en ja, wanneer mensen al zich niet meer schuwen van zelfmoord is het al geen Islamitische daad meer gezien er in de Koran staat dat je jezelf niet mag doden wat de consequenties ook zijn, in de door jou gehaalde vers is het gedood worden en niet zelf er een einde aan maken, erg krom ja dat knippen en plakken en nog best triest ook.
Laatste vraag dan: Is het ook zelfmoord om een gevecht/strijd aan te gaan waarvan je zeker weet dat je zult sterven?

Conclusie als het antwoord nee is:
Wat is dan het verschil met jezelf opblazen voor de goede strijd?

Je gaat er wederom vanuit dat jij de waarheid in pacht hebt met jouw interpertatie terwijl er hele volkstammen zijn die zich prima in die terroristische aanpak kunnen vinden waarbij het nog prima in het geloof te passen valt.

De koran en hadith is niet ondubbelzinnig genoeg geschreven en het is niet duidelijk genoeg welke geboden voorrang hebben op andere geboden. En daar ligt de vrijheid voor het individu om er de chocola van te maken die hij het lekkerst vind.

Overigens... Chocola... hmmmmmmm ... mmmm
pi_53392698
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Laatste vraag dan: Is het ook zelfmoord om een gevecht/strijd aan te gaan waarvan je zeker weet dat je zult sterven?
Jezelf doden is zelfmoord ten alle tijde en dus verboden.
quote:
Conclusie als het antwoord nee is:
Wat is dan het verschil met jezelf opblazen voor de goede strijd?
De aantal onschuldige mensen die je mee neemt.
quote:
Je gaat er wederom vanuit dat jij de waarheid in pacht hebt met jouw interpertatie terwijl er hele volkstammen zijn die zich prima in die terroristische aanpak kunnen vinden waarbij het nog prima in het geloof te passen valt.
Nee hoor ik baseer me op wat Umar, Abu Bakr, Ibn Kathir etc hebben overgelevered, de geldende autoriteiten in de Islamitische wereld als het gaat om overleveringen. Het is niet mijn mening maar de mening van de mensen die omgingen met Mohammed, die erbij waren bij de oorlogen en elke openbaring en zij zijn het er unaniem overeens dat terreur onislamitisch is, als je het een beetje had onderzocht wist je dat, zij ook.
quote:
De koran en hadith is niet ondubbelzinnig genoeg geschreven en het is niet duidelijk genoeg welke geboden voorrang hebben op andere geboden. En daar ligt de vrijheid voor het individu om er de chocola van te maken die hij het lekkerst vind.

Overigens... Chocola... hmmmmmmm ... mmmm
Gelukkig is er daarom zoiets als tafsir, asbab nuzoel naast de wetscholen om uit te leggen.
Lees anders http://users.telenet.be/myprojects/peace/tafsir.html er nog eens op na.
  zondag 23 september 2007 @ 00:14:15 #279
126836 Super7fighter
pi_53395244
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Toeteren, dansen en juichen op hetzelfde moment en direct na dat het 2e vliegtuig die toren in vloog?

Dat je dat nog probeert te verdedigen / af te wuiven getuigt van je zieke verwrongen geest. Ga jij nou maar weer terug naar de frontpage waar je je zieke extremistische uitingen kan spuien. Zolang je daar zit hebben we hier iig geen last van je.
In Amsterdam?

Niks van opgepikt in de media.
Ik ken wel een geval uit Ede over feestende jongeren, maar dat werd later gerectificeerd.

Je ziet dus echt spoken.

Als er inderdaad sprake zou zijn van feestende mensen, dan is het maar de vraag hoe serieus en oprecht de Marokkaanse hangjongeren zijn hun gedans en gejuich? Want Marokkaanse hangjongeren weten wel hoe ze moeten provoceren.
Maar nogmaals, als er (massaal) gefeest zou zijn zoals jij zegt, dan zouden er vast wel items op de tv zijn geweest. Dat is dus niet gebeurd.
  zondag 23 september 2007 @ 01:37:12 #280
136730 PiRANiA
pi_53396819
quote:
Op zondag 23 september 2007 00:14 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

In Amsterdam?

Niks van opgepikt in de media.
Ik ken wel een geval uit Ede over feestende jongeren, maar dat werd later gerectificeerd.

Je ziet dus echt spoken.

Als er inderdaad sprake zou zijn van feestende mensen, dan is het maar de vraag hoe serieus en oprecht de Marokkaanse hangjongeren zijn hun gedans en gejuich? Want Marokkaanse hangjongeren weten wel hoe ze moeten provoceren.
Maar nogmaals, als er (massaal) gefeest zou zijn zoals jij zegt, dan zouden er vast wel items op de tv zijn geweest. Dat is dus niet gebeurd.
Onder welke steen...
pi_53412425
Als ik even zo vrij mag zijn om ook een reply neer te zetten gericht aan SpecialK:

Ik denk dat je eerst de sentimenten moet vaststellen in een groot deel van Islamitische maar vooral Arabische wereld spelen die erbij toedragen dat een Bin Laden populair is.
Arabische landen en regeringen vooral stellen niets voor, en het pijnlijkste wat dat duidelijk maakt is het Israelische conflict, van hieruit kan je ook makkelijk concluderen waarom Saddam opeens populair was omdat hij wel de 'ballen' had tegen Israel te strijden en altijd praatjes verkocht als 'onze olie is voor alle Arabieren', vandaar dat men tot in Marokko vlaggen had van Saddam.
Dat hij vroeger ook met de verfoeide Amerikanen samenwerkte komt men dan even niet goed uit en wordt genegeerd, of dat die net zo een dictator is als de eigen president Mubarak die gehaat is negeert men ook, ontkenningsfase.

Wat je ziet is dat in landen als Algerije en Irak nu, waar men zelf echt last heeft gehad van terroristen, en constant, men het spuugzat is, weet en ervaart dat het NIETS met Islam heeft te maken en de sympathie voor groepen als Al Qaida of FIS helemaal weg is, uitgezonderd kleine groepjes die het land toch tot een chaos maakt.

In landen waar het betrekkelijk veilig is, een ver van hun bed show waar men gretig via Al Jazeera wacht op de filmpjes van Osama, en waar men dus ook graag de propaganda gelooft (bij gebrek aan betere alternatieven) dat men het voor de Moslims doet, en waar ook nog eens al lang ziet en vaststelt dat de eigen regeringen de eigen bevolking al lang in de steek heeft gelaten, zie je dat men naief is en vooral in een 'droom wilt geloven' van ontkenning, schuld afschuiven en slachtoffertje spelen en dus wel sympathie heeft voor een Osama of Saddam Hussein.
X
pi_53438528
Dit is een vragen topic. Niet een discussie topic...
pi_53438769
Hoe werken die "gaten in de grond" toiletten in Turkije?

Ik stond van de zomer hendig sjiek in een hokje van 1 bij 1, terwijl het 55 graden was met m'n broek op m'n enkels terwijl het zweet van me af gutste een drol in dat putje te draaien. Niet bepaald comfortabel, kan ik je vertellen.
pi_53438829
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:45 schreef Roellio het volgende:

Ik stond van de zomer hendig sjiek in een hokje van 1 bij 1, terwijl het 55 graden was met m'n broek op m'n enkels terwijl het zweet van me af gutste een drol in dat putje te draaien. Niet bepaald comfortabel, kan ik je vertellen.
Zitten, persen, schoonmaken, Klaar
pi_53438986
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:45 schreef Roellio het volgende:

He, daar is deze topic niet voor.

woensdag 26 september 2007 @ 18:23:46 #286
186824 Rizzy-Li
pi_53492909
En toch zijn er veel Moslims die geweld toejuichen. Alleen je hoort Moslims weinig daarover klagen.En wel over andere dingen.Als ze nou eens meer uitspreken over die foute moslims. Dan krijg je ook wat meer begrip mischien. Want zoals SpecialK zegt het zijn er veel.Vast veel ook niet , maar ik heb geen id wie de meerderheid heeft ik ga van uit dat de meerderheid tegen geweld is. Ik hoop dat dat klopt.
pi_53492960
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:23 schreef Rizzy-Li het volgende:
En toch zijn er veel Moslims die geweld toejuichen. Alleen je hoort Moslims weinig daarover klagen.En wel over andere dingen.Als ze nou eens meer uitspreken over die foute moslims. Dan krijg je ook wat meer begrip mischien. Want zoals SpecialK zegt het zijn er veel.Vast veel ook niet , maar ik heb geen id wie de meerderheid heeft ik ga van uit dat de meerderheid tegen geweld is. Ik hoop dat dat klopt.
Stoere statement, kan je het ook enigzins onderbouwen? Ik ken namelijk meer moslims die geweld rug toe keren dan dat ze klagen over andere dingen, dat er mensen zijn die daar niet opletten betekent niet dat het 'weinig' voor komt.. Maar dan mis ik alsnog de vraag element in je post?
  woensdag 26 september 2007 @ 20:22:07 #288
186824 Rizzy-Li
pi_53496041
Ik kan geen goeie bron geven, maar wijs mij grote groepen aan die wel er wat van zeggen? Maar in ieder geval ik kijk wel eens nederland 1 , 2 , of 3 ik onthoud nooit welke & dan hebben ze discussie groepen. Dit en dat is fout en zus en zo en alle Moslims zijn goed.Ook zelf wel eens gesprekken gehad met Moslims.
Maar ik hoor nooit enig begrip van de haat naar sommige moslims dus die foute grote groepen waar SpecialK het over heeft. Het lijkt wel alsof Moslims nooit een verkeerd woord willen zeggen over 'mede-moslims'.

Ik heb zelf trouwens geen haat naar Moslims. Maar wel naar die groepen en helaas zijn die groot. Dan is het nog geen eens haat maar meer medelijden.

Maar alsnog als je het er niet mee eens bent waar wordt er ooit wat negatiefs over andere moslims van moslims gesproken ? Dus de verkeerde moslims...

pi_53497363
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:22 schreef Rizzy-Li het volgende:
Ik kan geen goeie bron geven, maar wijs mij grote groepen aan die wel er wat van zeggen? Maar in ieder geval ik kijk wel eens nederland 1 , 2 , of 3 ik onthoud nooit welke & dan hebben ze discussie groepen. Dit en dat is fout en zus en zo en alle Moslims zijn goed.Ook zelf wel eens gesprekken gehad met Moslims.
Maar ik hoor nooit enig begrip van de haat naar sommige moslims dus die foute grote groepen waar SpecialK het over heeft. Het lijkt wel alsof Moslims nooit een verkeerd woord willen zeggen over 'mede-moslims'.

Ik heb zelf trouwens geen haat naar Moslims. Maar wel naar die groepen en helaas zijn die groot. Dan is het nog geen eens haat maar meer medelijden.

Maar alsnog als je het er niet mee eens bent waar wordt er ooit wat negatiefs over andere moslims van moslims gesproken ? Dus de verkeerde moslims...

De demonstraties in Libanon tegen moslimradicalisme?
COM?
Gulen beweging
Reza Aslan
Mili Gorus
Abdolkarim Soroush
De Islam Veroordeelt het Terrorisme
Fatwa tegen het doden van onschuldige burgers
Remy Soekirman

Er zijn genoeg mensen en groeperingen die een groot aanhang hebben die de moslims die geweld gebruiken bekritiseren en er afstand van nemen.

Verder denk ik dat discussies als deze beter in Discussie over de Islam kan
pi_53499946
Fethullah Güllen (l)
pi_53499985
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:05 schreef Burakius het volgende:
Fethullah Güllen (l)
Staat er
pi_53500089
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Staat er
Ich weiss es doch. Maar wel een foutje zie ik.

De Güllen beweging bestaat niet. Hij is er strikt op tegen dat het naar hem wordt vernoemd. Want het is een heel orgaan, en hij is puur degene die de blauwdrukken van Said Nursi een beetje heeft gerealiseerd. En hij heeft het idd zo ver gebracht, maar zonder de anderen is hij ook niets benadrukt hij.
  woensdag 26 september 2007 @ 22:13:59 #293
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53500343
Waarom hebben charmante moslima's altijd minimaal drie broers die roet in het eten gooien?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53500504
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:08 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ich weiss es doch. Maar wel een foutje zie ik.

De Güllen beweging bestaat niet. Hij is er strikt op tegen dat het naar hem wordt vernoemd. Want het is een heel orgaan, en hij is puur degene die de blauwdrukken van Said Nursi een beetje heeft gerealiseerd. En hij heeft het idd zo ver gebracht, maar zonder de anderen is hij ook niets benadrukt hij.
Welke mens is dan wel iets zonder zijn aanhang? Dhr Gülen is er op tegen dat zijn achterban zo wordt genoemd, maar veranderdt niet veel aan het feit dat zij zich van Said Nursi hebben uitgezonderd als een 2e bewging van de Nurcular.
pi_53501363
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik vond het wel een interessant topic, maar als ik dan dit soort dingen lees Er is toch ook geen heterogen aangetoond, welk onderzoek geeft aan dat je omgeving je homo ksn maken? En natúúrlijk heeft de omgeving effect op het feit of je homosexualiteit normaal vindt of niet Je omgeving heeft toch ook te maken met (beinvloedt) welk geloof je aanhangt, wat je waarden zijn etc?
pi_53502506
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke mens is dan wel iets zonder zijn aanhang? Dhr Gülen is er op tegen dat zijn achterban zo wordt genoemd, maar veranderdt niet veel aan het feit dat zij zich van Said Nursi hebben uitgezonderd als een 2e bewging van de Nurcular.
Fethullah Güllen is zeer zeker geen nurcu en dit benadrukt hij. Hij zegt dat ze deze 'beweging' hizmet moeten noemen en zo heeet het dus ook. Hizmet staat voor hulp.
pi_53502549
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:11 schreef Burakius het volgende:

[..]

Fethullah Güllen is zeer zeker geen nurcu en dit benadrukt hij. Hij zegt dat ze deze 'beweging' hizmet moeten noemen en zo heeet het dus ook. Hizmet staat voor hulp.
Ja en heeft zich dus gesplitsd van zijn groep van oorsprong, dat onderbouw je ook nog eens. En ja over het algemeen weet ik wel waar woorden die hun oorsprong in het Arabisch hebben voor staan.
pi_53502603
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja en heeft zich dus gesplitsd van zijn groep van oorsprong, dat onderbouw je ook nog eens. En ja over het algemeen weet ik wel waar woorden die hun oorsprong in het Arabisch hebben voor staan. [afbeelding]
Het ging over de naam. En ja over het algemeen weet ik dat jij ze weet, maar er lezen ook andere mensen over het algemeen mee.
pi_53502639
quote:
Op woensdag 26 september 2007 23:15 schreef Burakius het volgende:

[..]

Het ging over de naam. En ja over het algemeen weet ik dat jij ze weet, maar er lezen ook andere mensen over het algemeen mee.
pi_53504434
quote:
Op woensdag 26 september 2007 22:37 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Ik vond het wel een interessant topic, maar als ik dan dit soort dingen lees Er is toch ook geen heterogen aangetoond, welk onderzoek geeft aan dat je omgeving je homo ksn maken? En natúúrlijk heeft de omgeving effect op het feit of je homosexualiteit normaal vindt of niet Je omgeving heeft toch ook te maken met (beinvloedt) welk geloof je aanhangt, wat je waarden zijn etc?
ja en wetenschap is allemaal onzin, totdat het ineens aangewend kan worden voor eigen belang.
underground forever baby
pi_53506030
quote:
Op donderdag 27 september 2007 00:27 schreef Laton het volgende:

[..]

ja en wetenschap is allemaal onzin, totdat het ineens aangewend kan worden voor eigen belang.
Wetenschap gaat hand in hand met de Islam. Puur Allah's gemaakte wetten ontdekken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')