abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53325721
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:57 schreef VonHinten het volgende:
Waarom hebben moslims (of jij) een afkeer van drugs?
Is er nog onderscheid tussen verschillende drugs?
Wordt het gebruik van alcohol oogluikend toegestaan?
Er komen ook echt nooooit Marokkanen in coffeeshops. . Noch in uitgaansgelegenheden.
Ohja, maar wacht! Een moslim gebruikt geen drugs dus dat kunnen geen moslims zijn. , .
pi_53325773
Het gaat mij even om de gedachte erachter, niet of men zich daar wel of niet aan houdt.
Ik wacht nog steeds op een argument wat ik serieus kan nemen.
pi_53325798
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:23 schreef Modus het volgende:

[..]

Er komen ook echt nooooit Marokkanen in coffeeshops. . Noch in uitgaansgelegenheden.
Ohja, maar wacht! Een moslim gebruikt geen drugs dus dat kunnen geen moslims zijn. , .

Het is gewoon een feit dat je dan geen moslim bent. Je behoort je aan de regels te houden, zo simpel is het.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_53325924
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:10 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Het is onzin dat je per definitie slechte dingen gaat doen als je drugs inneemt. Er zijn ontelbare verschillende soorten drugs en elke drug heeft zijn eigen uitwerking op de mens. En per mens verschilt die uitwerking ook nog eens. Daarom vraag ik mij af waarom bij voorbaar alle drugs verboden zijn. De moslims moeten toch betere redenen hebben om drugs af te keuren, dan het uiterst zwakke argument dat elke drugs je hoe dan ook aanzet tot slechte dingen.
De moslim neemt de drugs dan ook niet omdat het 'slecht' is, maar de moslim neemt de drugs niet omdat het schadelijk is voor zijn lichaam. In hoe kleine mate dit dan ook is. Alcohol daarin tegen wordt genomen omdat het een verbod heeft. Geen andere reden.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_53325941
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:25 schreef samjustme het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit dat je dan geen moslim bent. Je behoort je aan de regels te houden, zo simpel is het.
wie ben jij om te bepalen dat dat geen moslims zijn? Een moslim kan toch ook alcohol drinken drugs nemen en neuken voor zijn leven. Dan is hij nog steeds moslim.. want hij gelooft in Allah.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_53325982
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:09 schreef LENUS het volgende:
[afbeelding]

Vraag: waarom willen moslims moorden en vernietigen wanneer er een spotprent uitgebracht wordt, terwijl zij zelf ook niet heilig zijn.
Dus jij heb serieus 1,5 miljard moslims moord en brand zien roepen? En tuurlijk raken wij beledigd als je een spotprent uitbrengt over iemand die ons veel waard is. Tegenovergesteld moeten wij ook respect hebben voor andere geloven,. Dus dat plaatje van jou is al scheef.
  donderdag 20 september 2007 @ 13:41:21 #107
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53326209
Stel...

Je hebt iets de vorige dag gegeten, wat maakt niet uit, waardoor je veel winden moet laten. Laten we om het leuk te maken er van uitgaan dat het vrijdag salat is, en dat jij in de Moskee zit voor het gebed. De imam gaat voor, en terwijl je aan het bidden bent voel je dat je een wind moet laten, wat je ook doet om het tegen te houden.

Wat doe je op dat moment? En daarna? Sta je dan gelijk op om opnieuw wudhu te doen, of blijf je zitten om de rest om je heen niet uit hun gebed te halen (Je moet toch voor mensen langs enzo).
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  donderdag 20 september 2007 @ 13:42:06 #108
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53326226

Deze is wel lachen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53326329
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:41 schreef D1 het volgende:
Stel...

Je hebt iets de vorige dag gegeten, wat maakt niet uit, waardoor je veel winden moet laten. Laten we om het leuk te maken er van uitgaan dat het vrijdag salat is, en dat jij in de Moskee zit voor het gebed. De imam gaat voor, en terwijl je aan het bidden bent voel je dat je een wind moet laten, wat je ook doet om het tegen te houden.

Wat doe je op dat moment? En daarna? Sta je dan gelijk op om opnieuw wudhu te doen, of blijf je zitten om de rest om je heen niet uit hun gebed te halen (Je moet toch voor mensen langs enzo).
Je staat op en gaat weg. En woedhoe vernieuwen. Als het een aanhoudende probleem is w8 je tot het volgend gebed lijkt me.
pi_53326343
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:42 schreef LENUS het volgende:
[afbeelding]

Deze is wel lachen
Ik vind dat dus echt niet grappig en beledigend.
  donderdag 20 september 2007 @ 16:37:27 #111
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53331021

Op onze school wordt er godsdienst gegeven, vorig keer bij een interview moesten we vragen stellen aan elkaar.

Ik met een marokkaan, vraag: "Is er leven na de dood en waarom denk je dat?", hij zegt: "Ja, omdat mijn geloof dat zegt. "

Volgende vraag "Nederland is een tolerant land, homohuwelijken, uitkeringen enz. ben je trots op nederland en waarom?"
"Nee, ik vind homohuwelijken echt niet kunnen, van de koran mag dat niet"

Hebben moslims zelf geen mening over bepaalde zaken?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_53331355
quote:
Op donderdag 20 september 2007 16:37 schreef Biefstuk het volgende:

Op onze school wordt er godsdienst gegeven, vorig keer bij een interview moesten we vragen stellen aan elkaar.

Ik met een marokkaan, vraag: "Is er leven na de dood en waarom denk je dat?", hij zegt: "Ja, omdat mijn geloof dat zegt. "

Volgende vraag "Nederland is een tolerant land, homohuwelijken, uitkeringen enz. ben je trots op nederland en waarom?"
"Nee, ik vind homohuwelijken echt niet kunnen, van de koran mag dat niet"

Hebben moslims zelf geen mening over bepaalde zaken?
Sommigen zijn net schappen, hoewel dan geef je zelfs too much credit.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  donderdag 20 september 2007 @ 17:01:57 #113
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53331670
Waarom heeft kutmoslim meer impact dan kutchristen?
Dan worden moslims altijd zo geweldadig.
Zit dat in het hoofdje of overdrijven ze alleen maar?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  donderdag 20 september 2007 @ 17:43:01 #114
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53332774
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:46 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik vind dat dus echt niet grappig en beledigend.
Dat blijf ik toch opmerkelijk vinden. Als jouw geloof in Allah en zijn boodschappers onfeilbaar is, waarom voel je je dan beledigd door wat een "ongelovige" zegt/schrijft/vindt? Als je zo overtuigt bent in je geloof, dan zou je daar toch gewoon boven moeten staan?

En waarom is religie verboden gebied voor humor? Alles moet toch open besproken, en in bepaalde mate geridiculiseerd, kunnen worden?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_53332985
Bezorgen jullie ook kebab aan huis?
  donderdag 20 september 2007 @ 18:23:15 #116
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53333891
Wat voor geluidsinstallatie hebben de meeste moskeeën?

Bij m'n oma zit er een moskee om de hoek en alsjemenou, die boxen kunnen blazen
pi_53334395
Wat gebeurt er als een islamiet de hele ramadan elke dag overdag eet?
pi_53334555
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:41 schreef boyv het volgende:
Wat gebeurt er als een islamiet de hele ramadan elke dag overdag eet?
Dan moet hij de ramadan inhalen. Elke dag die hij niet heeft gedaan.
pi_53334563
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:23 schreef Biefstuk het volgende:
Wat voor geluidsinstallatie hebben de meeste moskeeën?

Bij m'n oma zit er een moskee om de hoek en alsjemenou, die boxen kunnen blazen
7.1 surround
pi_53334581
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:50 schreef Danielz het volgende:
Bezorgen jullie ook kebab aan huis?
Meestal wel. Er komen wel koerierskosten bij he!
pi_53334593
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:01 schreef Biefstuk het volgende:
Waarom heeft kutmoslim meer impact dan kutchristen?
Dan worden moslims altijd zo geweldadig.
Zit dat in het hoofdje of overdrijven ze alleen maar?
Wij laten niet over ons heen lopen.
pi_53334629
Leuk topic, zeker even in de gaten houden TVP
[14.gif]
pi_53334631
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:43 schreef D1 het volgende:

[..]

Dat blijf ik toch opmerkelijk vinden. Als jouw geloof in Allah en zijn boodschappers onfeilbaar is, waarom voel je je dan beledigd door wat een "ongelovige" zegt/schrijft/vindt? Als je zo overtuigt bent in je geloof, dan zou je daar toch gewoon boven moeten staan?

En waarom is religie verboden gebied voor humor? Alles moet toch open besproken, en in bepaalde mate geridiculiseerd, kunnen worden?
Gozer. Hij ridiculiseert de laatste profeet. De zegel der profeten. Ik ben daar niet van gediend. Dit geldt ook voor elke andere spotprent vanuit moslim kant naar andere toe. Kan ook zwaar niet.
pi_53334665
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:49 schreef Chen het volgende:
Leuk topic, zeker even in de gaten houden TVP
Zekersssss... ik doe me best om te antwoorden. Zijn alleen wel veel vragen man sjongee jonguh.

En natuurlijk alles onder voorbehoud. Niet geloven wat een moslim op fok post zou ik zeggen, maar onderzoek het eens zelf!. Koop eens een Koran (wel even bij de moskee voor geode vertaling) koop eens boeken van Said Nursi of Fethullah Güllen
  donderdag 20 september 2007 @ 18:52:07 #125
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_53334696
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je verhaaltje klopt niet. De mensen geloven in God omdat ze het slecht hebben. Geinig. Waarom zijn er dan zoveel afrikanen en Chinezen die niet in zoiets geloven. Het geeft ze een reden om geen zelfmoord te plegen en natuurlijk antwoorden op hun vragen over het onstaan. Ze geloven niet dat er zomaar opeens gas uit zichzelf was en die ontplofde... en dat er opeens een celletje was en die dacht laat ik mezelf delen.
als jij hier niet gelovigen belachelijk gaat maken terwijl je geen flauw idee hebt waar je het over hebt moet je niet raar opkijken als er ook ge-moslim-basht wordt
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_53334733
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:52 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

als jij hier niet gelovigen belachelijk gaat maken terwijl je geen flauw idee hebt waar je het over hebt moet je niet raar opkijken als er ook ge-moslim-basht wordt
Dat wordt het toch wel. Dit is fok. Na Stormfront de 2e van Neerland qua extreem rechts denk ik soms zo.
  donderdag 20 september 2007 @ 18:54:48 #127
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_53334776
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:53 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat wordt het toch wel. Dit is fok. Na Stormfront de 2e van Neerland qua extreem rechts denk ik soms zo.
En dit moet doorgaan voor een redelijk argument oid?
  donderdag 20 september 2007 @ 18:54:57 #128
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53334780
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:11 schreef Burakius het volgende:
Ze baseren zich niet op hetzelfde. Ten eerste hebben ze vaak foutieve vertalingen ten tweede bekijken ze dingen niet in hun context. Vaak is er ook een extensieve haat jegens het Westen die hun thuisland bombadeert. Dat maakt ze blind.

Over je vraag. Die snap ik niet helemaal. Een vrouw die zich ontwikkeld is een vrouw die werkt? Wat bedoel je met ontwikkelen dan?
Er is toch maar één Koran? Die is dan toch multi interpretabel? Jij haalt er dingen uit die voor jou belangrijk zijn, een andere moslim haalt er zijn ding uit.

Met ontwikkelen bedoel ik dat een vrouw haar leven niet (of in mindere mate) in dienst stelt van de man en het poepen van kindjes. Een vrouw die probeert d.m.v. studie, werk, hobbyclubjes, vriendinnen, uitgaan, leuke dingen, probeert om haar eigen leven ook nog enige inhoud te geven.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_53334846
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:54 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Er is toch maar één Koran? Die is dan toch multi interpretabel? Jij haalt er dingen uit die voor jou belangrijk zijn, een andere moslim haalt er zijn ding uit.

Met ontwikkelen bedoel ik dat een vrouw haar leven niet (of in mindere maten) in dienst stelt van de man en het poepen van kindjes. Een vrouw die probeert d.m.v. studie, werk, hobbyclubjes, vriendinnen, uitgaan, leuke dingen, probeert om haar eigen leven ook nog enige inhoud te geven.
Je heb de Qur'an en tefsir en hadith. Denk je nou echt dat die gozers die extensief kennen. Neen. Ze luisteren naar hun imam en nemen alles voor waar aan. Terwijl als ze eens meer hadden gelezen ze wel wisten dat het een hadith is dat je alles zelf moet onderzoeken en niet alles voor waar moet aannemen.

Maar alles wat jij daar schrijft kan een vrouw in de Islam ook doen? Sterker nog.. zoveel doen het?

p.s.

Vriendinnen? .. moslimvrouwen hebben geen vriendinnen?????
  donderdag 20 september 2007 @ 19:05:28 #130
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_53335070
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:57 schreef Burakius het volgende:

[..]
Terwijl als ze eens meer hadden gelezen ze wel wisten dat het een hadith is dat je alles zelf moet onderzoeken en niet alles voor waar moet aannemen.
  donderdag 20 september 2007 @ 19:08:53 #131
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53335180
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:57 schreef Burakius het volgende:
Je heb de Qur'an en tefsir en hadith. Denk je nou echt dat die gozers die extensief kennen. Neen. Ze luisteren naar hun imam en nemen alles voor waar aan. Terwijl als ze eens meer hadden gelezen ze wel wisten dat het een hadith is dat je alles zelf moet onderzoeken en niet alles voor waar moet aannemen.
Het gangbare beeld van moslims (religieuzen in het algemeen) is inderdaad dat ze alles wat de imam/ dominee zegt voor waar aannemen. Goed om te zien dat je in ieder geval zelf nadenkt.
quote:
Maar alles wat jij daar schrijft kan een vrouw in de Islam ook doen? Sterker nog.. zoveel doen het?

p.s.

Vriendinnen? .. moslimvrouwen hebben geen vriendinnen?????
Zeker, maar als jij conservatieve denkbeelden hebt, dan zul je vast niet blij zijn als je vrouw zich mooi kleedt om een avondje met haar vriendinnen te gaan stappen, of een eigen mening ontwikkeld.
DeviantArt
  donderdag 20 september 2007 @ 19:13:08 #132
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53335279
Er wordt beweerd dat moslimvrouwen heel erg behaard zijn.
Is de burka er om het haar te verbergen?

Burka is wel anti-vitamine D
  donderdag 20 september 2007 @ 19:19:12 #133
186824 Rizzy-Li
Dit is een ondertitel!!!!
pi_53335482
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:10 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Het is onzin dat je per definitie slechte dingen gaat doen als je drugs inneemt. Er zijn ontelbare verschillende soorten drugs en elke drug heeft zijn eigen uitwerking op de mens. En per mens verschilt die uitwerking ook nog eens. Daarom vraag ik mij af waarom bij voorbaar alle drugs verboden zijn. De moslims moeten toch betere redenen hebben om drugs af te keuren, dan het uiterst zwakke argument dat elke drugs je hoe dan ook aanzet tot slechte dingen.
Ik ben zelf geen moslim maar christen.
Het gaat er denk ik om dat je jezelf verliest. Je bent je echte zelf niet meer.
In de bijbel staat pas op met alcohol want je kan jezelf verliezen ermee.
(zoiets ongeveer ik weet het niet precies)
En dat klopt ook wel. Ook al kan je volgens jezelf nog helder denken toch ben je niet meer 100 % helder.
Is dat zo ?

En met verschillen van het moslim geloof is hoe mensen het interpreteren is denk ik omdat de Koran geen antwoord is op alle vragen. Iig bij de bijbel is het zo dat je zelf moet uitvogelen wat goed en fout is in het leven. (Want niet alles is duidelijk) De bijbel is er niet om alle antwoorden te geven. Daarom heb je de verschillen. Wat goed of fout is , is aanjezelf om het juiste te doen.

(Btw over dat mohammed plaatjes en spot gedoe , is het niet zo dat jullie net als in de bijbel afgodsbeelden niet eren ? Dus zou een tekening toch eigenlijk ook niks betekenen ? Omdat het hem niet is. Of ben ik in de war.)
pi_53335648
Christen zijn en dan waarschuwen voor niet 100% helder denken. .
pi_53335859
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:08 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Het gangbare beeld van moslims (religieuzen in het algemeen) is inderdaad dat ze alles wat de imam/ dominee zegt voor waar aannemen. Goed om te zien dat je in ieder geval zelf nadenkt.
[..]

Zeker, maar als jij conservatieve denkbeelden hebt, dan zul je vast niet blij zijn als je vrouw zich mooi kleedt om een avondje met haar vriendinnen te gaan stappen, of een eigen mening ontwikkeld.
hmm.. dat is toch iets tussen haar en Allah, maar ze kan toch mooie kleding aan doen? een moslima.. met mooie hoofddoek. En ik raad het niet aan dat ze gaat stappen bij buurten waar veel mannen zijn. En sinds wanneer hebben moslima's geen eigen mening?
pi_53336062
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:19 schreef Rizzy-Li het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen moslim maar christen.
Het gaat er denk ik om dat je jezelf verliest. Je bent je echte zelf niet meer.
In de bijbel staat pas op met alcohol want je kan jezelf verliezen ermee.
(zoiets ongeveer ik weet het niet precies)
En dat klopt ook wel. Ook al kan je volgens jezelf nog helder denken toch ben je niet meer 100 % helder.
Is dat zo ?

En met verschillen van het moslim geloof is hoe mensen het interpreteren is denk ik omdat de Koran geen antwoord is op alle vragen. Iig bij de bijbel is het zo dat je zelf moet uitvogelen wat goed en fout is in het leven. (Want niet alles is duidelijk) De bijbel is er niet om alle antwoorden te geven. Daarom heb je de verschillen. Wat goed of fout is , is aanjezelf om het juiste te doen.

(Btw over dat mohammed plaatjes en spot gedoe , is het niet zo dat jullie net als in de bijbel afgodsbeelden niet eren ? Dus zou een tekening toch eigenlijk ook niks betekenen ? Omdat het hem niet is. Of ben ik in de war.)
I.p.v. de mens zelf te laten beslissen ( zie aantal doden door alcohol elk jaar) verbied de Islam het totaal. Poefff weg alcohol probleem. Je moet het van de wortels aanpakken. De oorzaak.. niet het gevolg. En btw zelfs al was alcohol goed zou ik het niet drinken omdat het simpelweg verboden is door Allah. Dus het is niet eens onze beweegreden ofzo dat alcohol slecht is.

Btw voor de Christenen is het ook verboden om afgodsbeelden niet te eren en beelden maken van Isa (vzmh). 1 van de 10 geboden. De protestanten houden zich hieraan. En met het beeldje wordt toch hem bedoeld. Het gaat om wat er achter zit.

Hoe kan een mens nou over goed en fout beslissen als het uit gaat van eigen morele verzonnen waardes en niet vanuit de waardes die God geeft(heeft gegeven via de Qur'an). Jij stelt jezelf een beetje boven God dan zeg maar als in: Ja God heeft slechte en geode dingen gezet op aarde en ik mag een beetje lukraak gaan raden welke goed en slecht is. En dan krijg je dus geval als in Rusland waar veel Christenen zich doodzuipen. Beter voorkom je het hele probleem. En dit is wat er in de Islam gebeurt.
  donderdag 20 september 2007 @ 19:39:12 #137
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53336098
Een mooi hoofddoekje. hmm.
Ik heb hier nog een theedoek met molentjes en klompjes!
Is ze gelijk ingeburgerd!
  donderdag 20 september 2007 @ 19:40:24 #138
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53336127
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:37 schreef Burakius het volgende:

[..]

I.p.v. de mens zelf te laten beslissen ( zie aantal doden door alcohol elk jaar) verbied de Islam het totaal. Poefff weg alcohol probleem. Je moet het van de wortels aanpakken. De oorzaak.. niet het gevolg. En btw zelfs al was alcohol goed zou ik het niet drinken omdat het simpelweg verboden is door Allah. Dus het is niet eens onze beweegreden ofzo dat alcohol slecht is.

Btw voor de Christenen is het ook verboden om afgodsbeelden niet te eren en beelden maken van Isa (vzmh). 1 van de 10 geboden. De protestanten houden zich hieraan. En met het beeldje wordt toch hem bedoeld. Het gaat om wat er achter zit.

Hoe kan een mens nou over goed en fout beslissen als het uit gaat van eigen morele verzonnen waardes en niet vanuit de waardes die God geeft(heeft gegeven via de Qur'an). Jij stelt jezelf een beetje boven God dan zeg maar als in: Ja God heeft slechte en geode dingen gezet op aarde en ik mag een beetje lukraak gaan raden welke goed en slecht is. En dan krijg je dus geval als in Rusland waar veel Christenen zich doodzuipen. Beter voorkom je het hele probleem. En dit is wat er in de Islam gebeurt.
Marokkanen het land uit en de misdaadcijfers dalen drastisch, gelijk heb je man.
pi_53336265
Waarom heeft Allah de voorhuid eik uitgevonden als dat blijkbaar een onhygiënisch ding is?

En wat is er met God gebeurd toen Allah ineens aan het firmament verscheen?
pi_53336428
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:45 schreef Modus het volgende:
Waarom heeft Allah de voorhuid eik uitgevonden als dat blijkbaar een onhygiënisch ding is?

En wat is er met God gebeurd toen Allah ineens aan het firmament verscheen?
ten eerste zijn Gods wegen ondoorgrondbaar. Ik kan er alleen naar gissen. Het zou simpel een test kunnen zijn. Maar ik hoef niet aan het waarom te denken dus.

Wat is firmament?
  donderdag 20 september 2007 @ 19:53:32 #141
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53336526
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:31 schreef Burakius het volgende:hmm.. dat is toch iets tussen haar en Allah, maar ze kan toch mooie kleding aan doen? een moslima.. met mooie hoofddoek. En ik raad het niet aan dat ze gaat stappen bij buurten waar veel mannen zijn.
Hmm, met stappen bedoel ik dus bijvoorbeeld naar een kroeg of discotheek gaan. En daar zijn over het algemeen ook veel mannen aanwezig. Bovendien moet ik de eerste moslima met hoofddoek op zaterdagavond nog in de kroeg tegenkomen. Dus de vraag is of je dat 'niet zou aanraden' of dat je het gewoon verbied.
quote:
En sinds wanneer hebben moslima's geen eigen mening?
Ik ben turk, maar geen moslim. Ik ken wel gevallen van moslima's waarbij ieder initiatief tot zelfexpressie door de man de kop wordt ingedrukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hukkie op 20-09-2007 20:35:28 ]
DeviantArt
  donderdag 20 september 2007 @ 19:53:44 #142
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53336531
Waarom zou een zelfmoord terrorist het paradijs in willen gaan, ik zit niet echt te wachten op een vrouw die ingepakt is als ik me eenmaal heb opgeblazen voor het goede doel.
  donderdag 20 september 2007 @ 19:54:51 #143
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53336569
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:53 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Hmm, met stappen bedoel ik dus bijvoorbeeld naar een kroeg of discotheek gaan. En daar zijn over het algemeen ook veel mannen aanwezig. Bovendien moet ik de eerste moslima met hoofddoek op zaterdagavond nog in de kroeg tegenkomen. Dus de vraag is of je dat 'niet zou aanraden' of dat je het gewoon verbiedt.
[..]

Ik ben turk, maar geen moslim. Ik ken wel voorbeelden van moslima's waarbij ieder initiatief tot zelfexpressie door de man de kop wordt ingedrukt.
Niet moslimse turken zijn toffe gasten
pi_53336857

Zouden deze nu ook lekker schijnheilig ramadan doen? .
pi_53337162
Op mijn vorige school in Nederland liep er een gozer, een turk, rond. Hij was eerst echt zo'n ''kutallochtoon'' eentje die altijd ruzie zocht, nooit wat voor een ander over had, MAVO deed op school, ect. Deed ook geen ramadan en bad ook niet. Maar opeens werd hij een strenge moslim en zijn droom is ook dan om imam te worden. Ook liep hij met shirts met opdruk: ''Free Palestina'' en was z'n bluetooth naam: ''Jihad''.

Maar na zo'n ''slechte'' moslim jeugd, mag hij dan nog wel Imam worden? En hoe denk jij er over om openlijk met shirts en truien te lopen met zulke opdruk. Van vrienden weet ik ook dat hij in zijn msn naam altijd strijdkreten had staan tegenover niet-moslims en dat hij nu ook heeft staan, dat die gozer die in NL laatst zo in opspraak kwam met z'n ex-moslim club, dood moet.
[14.gif]
pi_53339079
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:10 schreef Chen het volgende:
Op mijn vorige school in Nederland liep er een gozer, een turk, rond. Hij was eerst echt zo'n ''kutallochtoon'' eentje die altijd ruzie zocht, nooit wat voor een ander over had, MAVO deed op school, ect. Deed ook geen ramadan en bad ook niet. Maar opeens werd hij een strenge moslim en zijn droom is ook dan om imam te worden. Ook liep hij met shirts met opdruk: ''Free Palestina'' en was z'n bluetooth naam: ''Jihad''.

Maar na zo'n ''slechte'' moslim jeugd, mag hij dan nog wel Imam worden? En hoe denk jij er over om openlijk met shirts en truien te lopen met zulke opdruk. Van vrienden weet ik ook dat hij in zijn msn naam altijd strijdkreten had staan tegenover niet-moslims en dat hij nu ook heeft staan, dat die gozer die in NL laatst zo in opspraak kwam met z'n ex-moslim club, dood moet.
Als ik zo vrij mag zijn om daar ook even op te reageren. Natuurlijk kunnen mensen veranderen en het is goed als zij op een positieve manier veranderen, maar dat lijkt mij bij deze jongen niet het geval. Deze jongen is wel met religie bezig, maar wel geheel op zijn eigen negatieve manier. Blijkbaar ziet hij religie als een middel om geweld te legitimeren. Het is een persoon die niet op zoek is naar verlichting en vrede via een religie, maar naar spanning en strijd. Zo erg is hij dus niet veranderd in vergelijking met eerder, maar hij misbruikt nu religie om zijn slechte karaktertrekken en hang naar geweld een plaats te geven. Het is te hopen dat hij dan ook geen imam zal worden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_53339210
quote:
Op donderdag 20 september 2007 06:58 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ik doel met uiterlijk vertoon niet de aankleding van een moskee, maar het etaleren van overdadige rijkdom door individuen (die ook moslim zijn).
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_53340347
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:53 schreef Hukkie het volgende:

[quote]

Hmm, met stappen bedoel ik dus bijvoorbeeld naar een kroeg of discotheek gaan. En daar zijn over het algemeen ook veel mannen aanwezig. Bovendien moet ik de eerste moslima met hoofddoek op zaterdagavond nog in de kroeg tegenkomen. Dus de vraag is of je dat 'niet zou aanraden' of dat je het gewoon verbied.
Discotheek . Waarom zou je de grens opzoeken van haram. Wtf moet een moslima in godsnaam in een kroeg met bier foute muziek en pikvolgende mannetjes? Ik ga zelf ook niet naar de disco.. ben ik nu niet ontwikkeld . Geinig dat je naar de disco gaan equivalent vindt aan ontwikkeling. Dat boerse gedrag in de discotheek. Nee bij uitgaan dacht ik meer aan een restaurantje en wandelen.
quote:
Ik ben turk, maar geen moslim. Ik ken wel gevallen van moslima's waarbij ieder initiatief tot zelfexpressie door de man de kop wordt ingedrukt.
Ik ben 25% turk maar wel moslim. Dus? :p

Hoe kan je die gevallen relateren aan de Islam als het er niets mee te maken heeft? Als het al een relatie heeft dan beoefenen ze de Islam zeker fout. En waarschijnlijk vindt jij zelfexpressie iets anders dan ik. Als je ontwikkelen de discotheek vindt .
  donderdag 20 september 2007 @ 21:50:42 #149
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53340371
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:02 schreef Modus het volgende:
[afbeelding]
Zouden deze nu ook lekker schijnheilig ramadan doen? .
Het is 21:50
Ik durf te wedden dat ze nu een loods hebben opengebroken.
pi_53340386
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:53 schreef Biefstuk het volgende:
Waarom zou een zelfmoord terrorist het paradijs in willen gaan, ik zit niet echt te wachten op een vrouw die ingepakt is als ik me eenmaal heb opgeblazen voor het goede doel.
Zelfmoord is verboden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')