abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53250635
Hier verder?
quote:
Hoe kan het ook anders.
Stel je vragen *hier* aan een moslim.

DISCLAIMER: Het moge duidelijk zijn dat alle antwoorden volgens mijn beleving van de Islam zijn, of de bronnen die ik raadpleeg.

Triggershot
Link naar deel 1.
Link naar deel 2.

pi_53251085
TVP
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_53251157
Willen jullie later een 'traditionele' Islamitische vrouw, een wat meer losgevochten Islamitsche vrouw of juist een christelijke/atheistische vrouw? Of maakt het jullie niet zo veel uit?
pi_53251259
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:26 schreef Fides het volgende:
Willen jullie later een 'traditionele' Islamitische vrouw, een wat meer losgevochten Islamitsche vrouw of juist een christelijke/atheistische vrouw? Of maakt het jullie niet zo veel uit?
Een moslim moet het liefst met voorkeur trouwen met een moslim. Echter mag een mannelijke moslim trouwen met een Christen of een Jood. Een vrouw mag echter alleen met een moslim trouwen. Dit zijn de regels die Allah heeft gegeven. Ik kan natuurlijk 'gissen' naar de redenen. Een van me theoriën is , is dat de man de vrouw makkelijker tot zijn geloof ideologie kan overhalen.

p.s.

Een Atheïst mag dus niet.

p.s. 2

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met traditioneel en losgevochten. Je implementeert de regels of je implementeert ze neit.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_53251573
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:29 schreef Burakius het volgende:

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met traditioneel en losgevochten. Je implementeert de regels of je implementeert ze neit.
Traditioneel is érg streng
Losgevochten is meer modern

Lijkt mij
pi_53251641
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:29 schreef Burakius het volgende:

[..]

Een moslim moet het liefst met voorkeur trouwen met een moslim. Echter mag een mannelijke moslim trouwen met een Christen of een Jood. Een vrouw mag echter alleen met een moslim trouwen. Dit zijn de regels die Allah heeft gegeven. Ik kan natuurlijk 'gissen' naar de redenen. Een van me theoriën is , is dat de man de vrouw makkelijker tot zijn geloof ideologie kan overhalen.

p.s.

Een Atheïst mag dus niet.

p.s. 2

Hmm, okee duidelijk, en hoe denk jij daar zelf over? Jij trouwt zelf ook liever met een Islamitische vrouw?

Met een losgevochten vrouw bedoelde ik een vrouw van Marokkaanse/Turkse afkomst die zich niet meer écht laat leiden door de Islam/traditie en geen zin heeft om de hele dag achter het fornuis te staan (om het maar even bot te zeggen), maar zelf ook een fatsoenlijke carriere wilt maken en/of zich buitenshuis wilt ontwikkelen.
pi_53251959
Tvp, leuk topic.
pi_53252020
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:51 schreef Triggershot het volgende:
Tvp, leuk topic.
Sprak het brein achter de reeks...

pi_53252094
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:39 schreef erikkll het volgende:

[..]

Traditioneel is érg streng
Losgevochten is meer modern

Lijkt mij
streng? streng? Dat ziijn termen waar ik niets mee kan. Je heb regels en die implementeer je. Vanuit jouw perspectief kan dit dus streng zijn. Er bestaat niet zoiets als modern of traditioneel dus in zekere zin.
pi_53252132
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:41 schreef Fides het volgende:

[..]

Hmm, okee duidelijk, en hoe denk jij daar zelf over? Jij trouwt zelf ook liever met een Islamitische vrouw?

Met een losgevochten vrouw bedoelde ik een vrouw van Marokkaanse/Turkse afkomst die zich niet meer écht laat leiden door de Islam/traditie en geen zin heeft om de hele dag achter het fornuis te staan (om het maar even bot te zeggen), maar zelf ook een fatsoenlijke carriere wilt maken en/of zich buitenshuis wilt ontwikkelen.
Geinig dat je koken etc. cohorrent vindt aan de Islam? Sinds wanneer verbied de Islam dan dat een vrouw mag werken. Uiteindelijk is het mijn eigen theorie dat het wel nadelige gevolgen zal hebben als vrouwen gaan werken. Dit vooral met perspectief op het gezin. Een man kan het proberen, maar zal het nooit zo goed kunnen als een vrouw.
pi_53252628
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:53 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Sprak het brein achter de reeks...

Sinds 2 topics zet jij het voort
pi_53253217
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Geinig dat je koken etc. cohorrent vindt aan de Islam? Sinds wanneer verbied de Islam dan dat een vrouw mag werken. Uiteindelijk is het mijn eigen theorie dat het wel nadelige gevolgen zal hebben als vrouwen gaan werken. Dit vooral met perspectief op het gezin. Een man kan het proberen, maar zal het nooit zo goed kunnen als een vrouw.
Nee, ik vind het niet specifiek coherent aan de Islam (vandaar ook Islam/traditie), maar over het algemeen kan je zien dat religieuze gezinnen meer waarde hechten aan de traditionele man/vrouw/gezin-zienswijze (namelijk vrouw bezig met gezin/huishouden/liefst geen werk).
pi_53253391
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sinds 2 topics zet jij het voort
  maandag 17 september 2007 @ 20:31:26 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53253435
Vind je dat je denkvermogen/redeneervermogen iets is dat God/Allah geschapen/gegeven heeft? En zo ja, vind je dat je dit vermogen gebruikt mag worden om vragen te stellen betreffende geloof, de wereld en het universum en om zelfstandig antwoorden voor de vragen te bedenken?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 17 september 2007 @ 21:12:33 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53255094
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:56 schreef Burakius het volgende:

[..]

streng? streng? Dat ziijn termen waar ik niets mee kan. Je heb regels en die implementeer je. Vanuit jouw perspectief kan dit dus streng zijn. Er bestaat niet zoiets als modern of traditioneel dus in zekere zin.
Denk je niet dat ook in de Islam 'de regels' op vele manieren uitlegbaar zijn?
Ik bedoel, fundi's geloven in dezelfde regels, maar gaan daar (hopelijk) toch anders mee om dan jij.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 17 september 2007 @ 21:53:03 #16
186824 Rizzy-Li
Dit is een ondertitel!!!!
pi_53256439
Wat vindt jij als Moslim van de huidige TV programma's op tv ?
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:33:45 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53260980
Vraagje over de ramadan:

Ik vergelijk de ramadan (en het Suikerfeest) altijd een beetje met Kerst: gevoel van saamhorigheid, veel doen met de familie, gezamenlijke maaltijden etc. Een tijd van collectieve 'bezinning', hoe je dat persoonlijk ook op wil vatten.
Nou valt Kerst bij ons altijd in december, echt een feest voor de donkere wintermaanden. Het seizoen bepaalt voor een heel groot deel de sfeer van het feest.
De ramadan volgt de maan, en niet de zon; en wandelt dus door het jaar heen.

Is er een verschil in beleving tussen een ramadan in de zomer en een ramadan in de winter? Of gaat het verloop te traag om duidelijk onderscheid te maken? Zijn er moslims die echt verlangen naar bijv. de eerste ramadan in december? Of wordt er bijv. met heimwee gesproken over het laatste jaar dat de ramadan in augustus was?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:37:45 #18
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53261037
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:41 schreef Fides het volgende:

[..]

Ach, het is maar wat je een fatsoenlijke carriere noemt. Aicha (Mohammed's eerste vrouw) was als ik het me goed herinner een succesvolle zakenvrouw...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:41:42 #19
50279 avdbree
Zeg maar Twan.
pi_53261087
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:57 schreef Burakius het volgende:

[..]

Leuke theorie. Maar als een man werkt en de vrouw dus ('traditioneel') het huishouden doet en voor de kinderen zorgt zal een man daar dus ook niet zo makkelijk ervaring in kunnen opdoen en er dus ook minder goed in zijn, hetzelfde geldt voor werkende moslimvrouwen - ze mogen misschien wel werken, maar ze doen het niet uit traditioneel/religieus oogpunt.
....
pi_53261276
Zou je ons ongelovigen in onze vrijheden beperkt willen zien ?
underground forever baby
  dinsdag 18 september 2007 @ 03:14:29 #21
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_53262268
uitslag PSV-Fenerbahce 23-10-2007
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_53262278
Hoeveel moslims zijn er die afvallig zijn?
Die dus niet een ander geloof hebben maar gewon geen .
***** Kraak.....
pi_53269033
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:12 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Denk je niet dat ook in de Islam 'de regels' op vele manieren uitlegbaar zijn?
Ik bedoel, fundi's geloven in dezelfde regels, maar gaan daar (hopelijk) toch anders mee om dan jij.
nee fundi's weten niet waar ze in geloven. Ze zijn zo gehersenspoeld.. (al dan niet express)
pi_53272365
Vraagje. Ik neem aan dat je op dit moment aan het vasten bent? In hoeverre kan je als werkende meedoen aan de Ramadan? Het bidden, het wassen, etc. Het eetgebeuren en het suikerfeest doen me trouwens erg denken aan Carnaval. De katholieken vieren eerst feest en vasten dan 40 dagen en moslims andersom. Het lijkt me in iedergeval een gezellige en saamhorige tijd voor jullie!
pi_53279345
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:45 schreef Natha-- het volgende:
Vraagje. Ik neem aan dat je op dit moment aan het vasten bent? In hoeverre kan je als werkende meedoen aan de Ramadan? Het bidden, het wassen, etc. Het eetgebeuren en het suikerfeest doen me trouwens erg denken aan Carnaval. De katholieken vieren eerst feest en vasten dan 40 dagen en moslims andersom. Het lijkt me in iedergeval een gezellige en saamhorige tijd voor jullie!
Ohja, alle katholieken vasten inderdaad

pi_53280893
Laat je een baard groeien?
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:39:42 #27
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_53281035
Wat doe je als mensen tegen je mekkeren?
pi_53281422

[ Bericht 100% gewijzigd door TheMagnificent op 18-09-2007 21:58:48 ]
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:35:00 #29
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_53288046
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:25 schreef Burakius het volgende:

[..]

nee fundi's weten niet waar ze in geloven. Ze zijn zo gehersenspoeld.. (al dan niet express)
Zeker, maar ze baseren zich op dezelfde Koran als jij. Dat betekend dat 'de regels' subjectief zijn, je bepaald eigenlijk je eigen regels. Dus de eerder gestelde vraag of je een leuke vrouw wil die zichzelf ontwikkeld, of een vrouw in een burka die de hele dag thuis zit vind ik wel interessant eigenlijk.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 19 september 2007 @ 11:00:49 #30
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_53294674
Schop
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 19 september 2007 @ 11:26:51 #31
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_53295296
Hoe kijken jullie aan tegen moslims die alcohol/varkensvlees consumeren?

Altijd leuk bij de elftalbbq's met een vrome afghaan en een koelie die met een baco in zn hand toch wel een stukje kotelet wilt "omdat het er wel lekker uitziet"
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_53295713
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:26 schreef Rave_NL het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen moslims die alcohol/varkensvlees consumeren?

Altijd leuk bij de elftalbbq's met een vrome afghaan en een koelie die met een baco in zn hand toch wel een stukje kotelet wilt "omdat het er wel lekker uitziet"
Zulke mensen zie ik niet als echte moslims
Let Elume Light Your Path
pi_53295719
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:36 schreef Seasider het volgende:
Laat je een baard groeien?
Een kleine
pi_53295730
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:39 schreef PiRANiA het volgende:
Wat doe je als mensen tegen je mekkeren?
Ligt eraan waarover
pi_53298906
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:57 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ohja, alle katholieken vasten inderdaad

Nu zijn het er misschien heel weinig, maar 50 jaar geleden niet hoor Maar goed, mijn vraag was: Hoe doet een full-time werkende moslim dat, met dat vele bidden en wassen enzo per dag tijdens de ramadan?
  woensdag 19 september 2007 @ 14:31:49 #36
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_53300164
Staan jullie voor 100% achter die imam die verdonk weigerde de hand te schudden?

(los van verdonk, meer van een vrouw in het algemeen)
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 19 september 2007 @ 15:02:18 #37
186824 Rizzy-Li
Dit is een ondertitel!!!!
pi_53300936
Wat vindt je van sex op tv ?( Om wat specifieker te zijn dan , mischien krijg ik dan antwoord )
  woensdag 19 september 2007 @ 15:15:35 #38
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53301248
Mijn vragen aan een moslim:
Vroeger tijdens de gouden eeuw van de moslims zijn er door moslim geleerden zeer veel vooruitstrevende uitvindingen gedaan. Veel van de griekse kennis uit de oudheid is bewaard gebleven dankzij deze geleerden.
Hoe komt het dat "veel" (in mijn optiek dan) zo'n conservatieve houding hebben en zijn er tegenwoordig zo weinig bekende wetenschappers meer?

Tweede vraag:
In de twintigste eeuw is er in de nederlands samenleving veel veranderd, bijvoorbeeld de ontzuiling en de emanicipatie strijd. Zie je zoeits ook gebeuren in de nederlandse moslim gemeenschap?
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 19 september 2007 @ 16:32:07 #39
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53303439
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:15 schreef Ps2K het volgende:
Vroeger tijdens de gouden eeuw van de moslims zijn er door moslim geleerden zeer veel vooruitstrevende uitvindingen gedaan. Veel van de griekse kennis uit de oudheid is bewaard gebleven dankzij deze geleerden.
Hoe komt het dat "veel" (in mijn optiek dan) zo'n conservatieve houding hebben en zijn er tegenwoordig zo weinig bekende wetenschappers meer?
Ik ben geen Moslim, dus misschien is mijn input geheel irrelevant, maar ik denk dat ik hier een antwoord op kan geven. Wetenschap kan eigenlijk alleen goed worden uitgevoerd als de persoon in kwestie, de wetenschapper, de vrijheid heeft om wetenschappelijk onderzoek te doen. Met andere woorden, de vrijheid om compleet onproductief te zijn en beschikking over alle benodigdheden die dit soort onderzoek mogelijk maken.

Tijdens de Gouden Eeuw van de Moslims waren ze dermate rijk dat dit mogelijk was. Tegenwoordig kun je al lang niet meer spreken van "de Moslims". Het vroegere rijk is uiteengevallen in kleine stammen die elkaar onderling bevechten voor macht en die nagenoeg allen gekenmerkt worden door een gebrek aan welvaart.

Met betrekking op de conservatieve houding, dat wordt in mijn optiek veroorzaakt door een terugkeer naar en meer fundamentalistische ervaring van religie. Dit heeft mijns inziens direct te maken met gebrek aan welvaart en gebrek aan vertrouwen in de toekomst. Als alles onzeker is behalve dat de toekomst niet fantastisch is, dan wordt het een stuk aantrekkelijker om te geloven in een God die alles goed maakt als je doodgaat en tegerlijkertijd ook nog eens legitiem een hekel kunnen hebben aan mensen die het beter hebben als jou.
quote:
Tweede vraag:
In de twintigste eeuw is er in de nederlands samenleving veel veranderd, bijvoorbeeld de ontzuiling en de emanicipatie strijd. Zie je zoeits ook gebeuren in de nederlandse moslim gemeenschap?
Mijn vriendin is Marokkaanse en Moslim. Ik zie het binnen haar familie en haar gemeenschap op dit moment al beginnen. Meiden die geen hoofddoek hoeven te dragen van hun ouders (alhoewel dat sowieso niet overal verplicht was), meiden die weigeren een hoofddoek te dragen van hun ouders, Marokkaanse jongeren die met mensen uit andere culturen/religies trouwen (Nederlanders, etc).

Volgens mij is het al bezig, alleen merk je daar van de buitenkant niet zo veel van.

[ Bericht 3% gewijzigd door D1 op 19-09-2007 16:56:06 ]
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  FOK!fotograaf woensdag 19 september 2007 @ 16:41:20 #40
145146 Andyy
pi_53303696
heb je niet moslimvrienden ?
pi_53306137
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:35 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zeker, maar ze baseren zich op dezelfde Koran als jij. Dat betekend dat 'de regels' subjectief zijn, je bepaald eigenlijk je eigen regels. Dus de eerder gestelde vraag of je een leuke vrouw wil die zichzelf ontwikkeld, of een vrouw in een burka die de hele dag thuis zit vind ik wel interessant eigenlijk.
Ze baseren zich niet op hetzelfde. Ten eerste hebben ze vaak foutieve vertalingen ten tweede bekijken ze dingen niet in hun context. Vaak is er ook een extensieve haat jegens het Westen die hun thuisland bombadeert. Dat maakt ze blind.

Over je vraag. Die snap ik niet helemaal. Een vrouw die zich ontwikkeld is een vrouw die werkt? Wat bedoel je met ontwikkelen dan?
pi_53306170
[quote]Op dinsdag 18 september 2007 15:45 schreef Natha-- het volgende:

Is er trouwens geen moslim in je buurt die je wel eens wil uitnodigen voor een iftar maaltijd?
pi_53306307
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:15 schreef Ps2K het volgende:

Tweede vraag:
Vraag 1:

Dit komt omdat er slechte mensen op de wereld zijn. Deze mensen hebben de hele tijd er voor gezorgd dat de moslims niet op de been komen en ongeëducateerd blijven. Maar we maken weer een opkomst insah Allah.

Vraag 2:

- ik zie emancipatie niet iets als tegen Islam dus? Het is ook gewoon zo dat veel moslimmannen onterecht slecht doen tegen hun vrouwen.
pi_53306326
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:02 schreef Rizzy-Li het volgende:
Wat vindt je van sex op tv ?( Om wat specifieker te zijn dan , mischien krijg ik dan antwoord )
Erg slecht
pi_53306345
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:31 schreef Rave_NL het volgende:
Staan jullie voor 100% achter die imam die verdonk weigerde de hand te schudden?

(los van verdonk, meer van een vrouw in het algemeen)
Ik sta niet achter hem, maar als hij dat niet wil dan moet hij dat weten. Het is wel zo dat Verdonk wel erg nadrukkelijk dit express deed. Mediageil is ze
pi_53306443
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:32 schreef D1 het volgende:

[..]

Ik ben geen Moslim, dus misschien is mijn input geheel irrelevant, maar ik denk dat ik hier een antwoord op kan geven. Wetenschap kan eigenlijk alleen goed worden uitgevoerd als de persoon in kwestie, de wetenschapper, de vrijheid heeft om wetenschappelijk onderzoek te doen. Met andere woorden, de vrijheid om compleet onproductief te zijn en beschikking over alle benodigdheden die dit soort onderzoek mogelijk maken.

Tijdens de Gouden Eeuw van de Moslims waren ze dermate rijk dat dit mogelijk was. Tegenwoordig kun je al lang niet meer spreken van "de Moslims". Het vroegere rijk is uiteengevallen in kleine stammen die elkaar onderling bevechten voor macht en die nagenoeg allen gekenmerkt worden door een gebrek aan welvaart.

Met betrekking op de conservatieve houding, dat wordt in mijn optiek veroorzaakt door een terugkeer naar en meer fundamentalistische ervaring van religie. Dit heeft mijns inziens direct te maken met gebrek aan welvaart en gebrek aan vertrouwen in de toekomst. Als alles onzeker is behalve dat de toekomst niet fantastisch is, dan wordt het een stuk aantrekkelijker om te geloven in een God die alles goed maakt als je doodgaat en tegerlijkertijd ook nog eens legitiem een hekel kunnen hebben aan mensen die het beter hebben als jou.
[..]

Mijn vriendin is Marokkaanse en Moslim. Ik zie het binnen haar familie en haar gemeenschap op dit moment al beginnen. Meiden die geen hoofddoek hoeven te dragen van hun ouders (alhoewel dat sowieso niet overal verplicht was), meiden die weigeren een hoofddoek te dragen van hun ouders, Marokkaanse jongeren die met mensen uit andere culturen/religies trouwen (Nederlanders, etc).

Volgens mij is het al bezig, alleen merk je daar van de buitenkant niet zo veel van.
Je verhaaltje klopt niet. De mensen geloven in God omdat ze het slecht hebben. Geinig. Waarom zijn er dan zoveel afrikanen en Chinezen die niet in zoiets geloven. Het geeft ze een reden om geen zelfmoord te plegen en natuurlijk antwoorden op hun vragen over het onstaan. Ze geloven niet dat er zomaar opeens gas uit zichzelf was en die ontplofde... en dat er opeens een celletje was en die dacht laat ik mezelf delen.
  woensdag 19 september 2007 @ 18:23:15 #47
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_53306464
Is het waar dat moslima's statistisch gezien vaker anale secks veur het huwelijk hebben, omdat het andere haram zou zijn?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_53306485
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Is het waar dat moslima's statistisch gezien vaker anale secks veur het huwelijk hebben, omdat het andere haram zou zijn?
Moslims.. sex voor het huwelijk.

paradox.

Anal is sowieso haram voor zover ik weet.
  woensdag 19 september 2007 @ 18:30:13 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53306654
Gaaf topic, leuk dat je zo vragen beantwoordt.. ik heb zojuist een nieuwe collega erbij die uit Irak is gevlucht.. van oorsprong wel Moslim, maar nu niet zo streng in de leer. Erg interessant, zijn verhalen en geschiedenis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 19-09-2007 18:45:31 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 19 september 2007 @ 18:43:38 #50
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_53306998
Heb je een Boeing?
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_53307420
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je verhaaltje klopt niet. De mensen geloven in God omdat ze het slecht hebben. Geinig. Waarom zijn er dan zoveel afrikanen en Chinezen die niet in zoiets geloven. Het geeft ze een reden om geen zelfmoord te plegen en natuurlijk antwoorden op hun vragen over het onstaan. Ze geloven niet dat er zomaar opeens gas uit zichzelf was en die ontplofde... en dat er opeens een celletje was en die dacht laat ik mezelf delen.
Het is al moeilijk genoeg om uit te leggen hoe leven kan zijn ontstaan en vanuit iets simpels in iets complex als de mens kan evolueren, dus laat staan om de complexiteit van een of andere god die het leven zomaar even creëert te verklaren. Maar ja, god kan alles en zo houdt dat fabeltje zichzelf in stand.
pi_53307434
oh je mag hier vragen stellen zie ik

Hoe is allah ontstaan?
  woensdag 19 september 2007 @ 19:14:00 #53
136730 PiRANiA
pi_53307853

Stop,Stop, We ran out of virgins!
Ik heb zelf hard gelachen over deze afbeelding (en anderen).

Maar hoe komt het toch dat (over het algemeen) moslims slecht tegen dit soort plaatjes/opmerkingen over mo kunnen?
Als ik een plaatje zie waarin iets soortgelijks gebeurt met Jezus oid, dan kan ik ook wel lachen...
  woensdag 19 september 2007 @ 19:16:15 #54
136730 PiRANiA
pi_53307915
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_53308812
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:59 schreef boyv het volgende:

Hoe is allah ontstaan?
Voor theologische discussies kan je beter naar WFL.

Iets dat ontstaat is niet Goddelijk.
pi_53308857
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:14 schreef PiRANiA het volgende:
[afbeelding]
Stop,Stop, We ran out of virgins!
Ik heb zelf hard gelachen over deze afbeelding (en anderen).

Maar hoe komt het toch dat (over het algemeen) moslims slecht tegen dit soort plaatjes/opmerkingen over mo kunnen?
Als ik een plaatje zie waarin iets soortgelijks gebeurt met Jezus oid, dan kan ik ook wel lachen...
Moet iedereen zelfde soort 'humor' hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2007 19:50:27 ]
pi_53309801
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:59 schreef boyv het volgende:

Hoe is allah ontstaan?
Allah was er altijd al. Als jij de complexiteit van het heelal al niet snapt dan is het logisch dat je dat ook niet kunt snappen.

Het fabeltje houdt stand

Jij gelooft in toeval .. dat is pas een fabeltje! Alles heeft een reden! Alles heeft een maker. Dus als je kijk naar de wereld.. hoe kan het dan zijn dat je een schepper ontkent.
pi_53309898
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:56 schreef Laton het volgende:
Zou je ons ongelovigen in onze vrijheden beperkt willen zien ?
underground forever baby
pi_53310037
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:31 schreef Laton het volgende:

[..]
hmm... als het land van de ongelovigen is niet. Dan leef ik volgens hun wet. Zoals ik nu dus doe. Als het land overgroot deel moslim is dan zou ik graag dus porno/hoeren/drugs willen verbieden. Zoiets denk ik? Maar dat is meer mijn persoonlijke mening.

Oja en Wilders het land uit. (alhoewel dat ook niet mag van de Islam denk ik ..)

ps.2

Alhoewel porno kijken dan weer iets privé is... hmm moeilijk moeilijk.. In ieder geval geen openbaarlijk sexisme.
pi_53310232
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:31 schreef Laton het volgende:

[..]
Waarom uberhaupt de vraag?
Geloof is tussen jou en God en niet tussen mij en God en de 'ongelovige'.
Iaw religie is jezelf corrigeren, niet anderen.
pi_53310649
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met een kalifaat en regels van die kalifaat. Zo kan ik me voorstellen dat er geen openbarlijke reclames zijn die sexistisch zijn alsmede geldend voor tv-reclames etc. ?
pi_53310739
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:02 schreef Burakius het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met een kalifaat en regels van die kalifaat. Zo kan ik me voorstellen dat er geen openbarlijke reclames zijn die sexistisch zijn alsmede geldend voor tv-reclames etc. ?
Er is momenteel geen (erkende) kalifaat, maar in laatste kalifaat van de Ottomanen hadden de niet-islamitische volkeren een door de Sultan erkende gezag wat gedeeltelijk los stond van de Sultan, dus 'eigen' infrastructuur, regels, wetten en vrijheden. Theologisch gezien zou een moslim niet niet 'foute' spotjes mogen kijken en het indelen van verschillende culturen net zoals het vroeger werd gedaan.
pi_53311250
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

omdat ik me afvraag hoe hij tegen onze maatschappij aankijkt. en doe alsjeblieft niet alsof zendingsdrang een fabeltje is.
underground forever baby
pi_53311285
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:22 schreef Laton het volgende:

[..]

omdat ik me afvraag hoe hij tegen onze maatschappij aankijkt. en doe alsjeblieft niet alsof zendingsdrang een fabeltje is.
Ik vraag me af in hoeverre jij in NL dawah mee maakt?
  woensdag 19 september 2007 @ 21:37:46 #65
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53311773
Mis je de fap geluiden nu je besneden bent?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_53312087
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre jij in NL dawah mee maakt?
wat is je punt nou eigenlijk. laat ts gewoon mijn vragen beantwoorden en doe niet zo op je tenen getrapt.
underground forever baby
pi_53312365
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:46 schreef Laton het volgende:

[..]

wat is je punt nou eigenlijk. laat ts gewoon mijn vragen beantwoorden en doe niet zo op je tenen getrapt.
Volgens mij ben ik hier niet diegene die op zn teentjes is getrapt, maar goed, vraag is vanaf mijn kant al beantwoord.
pi_53312540
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:37 schreef Biefstuk het volgende:
.
pi_53313425
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:37 schreef Biefstuk het volgende:
Hoe is het om opgedroogd schijt te hebben tussen je billen?
p.s.

Excuseer mij voor mijn atheïstische gedrag
  woensdag 19 september 2007 @ 22:21:30 #70
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53313485
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:20 schreef Burakius het volgende:

[..]

Hoe is het om opgedroogd schijt te hebben tussen je billen?
p.s.

Excuseer mij voor mijn atheïstische gedrag
Huh?

Leer gauw afvegen
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_53313535
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:21 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Huh?

Leer gauw afvegen
Met alleen wc-papier zeker
pi_53313731
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

hmm... als het land van de ongelovigen is niet. Dan leef ik volgens hun wet. Zoals ik nu dus doe. Als het land overgroot deel moslim is dan zou ik graag dus porno/hoeren/drugs willen verbieden. Zoiets denk ik? Maar dat is meer mijn persoonlijke mening.

Oja en Wilders het land uit. (alhoewel dat ook niet mag van de Islam denk ik ..)

ps.2

Alhoewel porno kijken dan weer iets privé is... hmm moeilijk moeilijk.. In ieder geval geen openbaarlijk sexisme.
Is dat niet een goed voorbeeld van de hypocrisie van de islam, alles lijkt in de praktijk gewoon te kunnen zolang je het maar in het geniep doet?
Zoals jij ook weet hebben islamitische landen namelijk net zo goed te kampen met porno, hoeren en drugs als westerse landen.
  woensdag 19 september 2007 @ 22:34:33 #73
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53313965
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

Met alleen wc-papier zeker
Hoe moet het anders?

Hebben moslims daar iets anders voor?

enkt aan hoofddoekje en het filmpje op dumpert.nl*

pi_53314007
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:34 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Hoe moet het anders?

Hebben moslims daar iets anders voor?

enkt aan hoofddoekje en het filmpje op dumpert.nl*

Het is een geweldige uitvinding. Het heet water. Jaaa.. het is er al een tijdje. Ik weet het.. voor sommige is het moeilijk om een beetje hygiënisch te zijn . Sommige wisten 1428 jaar geleden al dat het onhygiënisch is. Anderen moeten net als u er pas nu achter komen :'') ...

Gatverdamme
pi_53314012
Hoe zouden jullie ermee omgaan als jullie kinderen geen moslim willen zijn en ongelovig worden of kiezen voor een andere religie?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')