Ik zei moslim, niet moslims.. Ik gebruik wel deo.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom gebruiken jullie gebruik je geen deo?
Jupquote:Op woensdag 12 september 2007 18:55 schreef SlimShady het volgende:
heeft Allah het beste voor met iedereen? zoja, ook met ongelovigen en Christenen?
'Term' hoofddoek is inderdaad terug te vinden in de Islam, maar de manier hoe je je 'correct' hoort te bedekken verschilt per stroming in de Islam.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:59 schreef Poeke het volgende:
Hoe zit het nou met die hoofddoek...?
Wel of niet verplicht volgens de Islam? en waarom soms gewoon nek en haar zien, of soms alles ingepakt of burka?
Los van je geloof in NL halen de meesten Nederlanders hun identiteit van meerdere factoren dan geloof, maar moslims, omdat ze in een andere omgeving leven paren ze hun cultuur en religie vaak met hun identiteit waardoor ze er extra aan vast houden.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:00 schreef Remzz het volgende:
Waarom zijn de Moslims zo fanatiek moslim? Daar bedoel ik mee, dat er in Nederland denk ik ook wel 8/9 miljoen gelovigen zijn maar die doen echt niet mee aan het vasten en zijn lang niet zo druk met het geloof bezig als Moslims....
Genoeg voor jou.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:06 schreef Pakspul het volgende:
Hoeveel maagden zijn er nog in de hemel over
Heeft niets te maken met je zelf opblazen of Jihad, in zo een context is het inderdaad een mythe, ware overlevering is:quote:Op woensdag 12 september 2007 19:08 schreef SlimShady het volgende:
[..]
was dat geen mythe? in welke soera staat dat?
quote:"72 Virgins"
The concept of 72 virgins in Islam refers to an aspect of paradise. In a collection by Imam at-Tirmidhi in his "Sunan" (Volume IV, Chapters on "The Features of Heaven as described by the Messenger of Allah", chapter 21: "About the Smallest Reward for the People of Heaven", hadith 2687) and also quoted by Ibn Kathir in his Tafsir (Qur'anic Commentary) of Surah Qur'an 55:72, it is stated that:
"It was mentioned by Daraj Ibn Abi Hatim, that Abu al-Haytham 'Adullah Ibn Wahb narrated from Abu Sa'id al-Khudhri, who heard the Prophet Muhammad saying, 'The smallest reward for the people of Heaven is an abode where there are eighty thousand servants and seventy two houri, over which stands a dome decorated with pearls, aquamarine and ruby, as wide as the distance from al-Jabiyyah to San'a.[84]
Inhoudelijk zwak, slecht voorbereid en een twijfelachtig achtergrond, maar het gedeelte waarin hij oproept naar tolerantie en gematigde vooruitgang is prijzenswaardig.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:10 schreef dubidub het volgende:
Wat vind je van Ehsan Jami en zijn comité
Aisha de vrouw van Mohammed trouwde volgens sommige overleveringen met Mohammed toen ze 6 was en had sex met hem toen ze 9 was, maar er zijn overleveringen waarin zij tussen de 16-19 was gezien, historische biografie is ongeveer 180 jaar na dood van Mohammed opgenomen, Aisha was verloofd toen ze 4 jaar was aan een polytheist door naar Mohammed te gaan is dat verbroken, maar nog altijd is de moslimwereld niet eensgezind over haar leeftijd, maar het kwam wel voor toen inderdaad dat meiden en jongens vroeg gingen trouwen.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:12 schreef NED het volgende:
Ik lees wel eens verhalen over dat Mohemmed een pedofiel was.
Is dat echt zo en hoe staan moslims doorgaans tegenover pedofilie?
En keurt de koran dit goed?
Niemand moet dood in de Koran, je mag enkel een aanval afslaan in de Koran.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:25 schreef Scarface2004 het volgende:
Wat hebben moslims tegen Atheïsten/Agnosten?
Ik hoor een bepaalde groep zeggen in mijn woonomgeving dat ze dood moeten volgens de Koran, de andere zeggen dat "wij hebben er vrede mee zolang ze ons niets doen"
Wat staat er precies in de Koran wat er na de dood gebeurt met Atheisten/Agnosten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |