abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53127671
Hoe kan het ook anders
Stel je vragen *hier* aan een moslim.

DISCLAIMER: Het moge duidelijk zijn dat alle antwoorden volgens mijn beleving van de Islam is, of de bronnen die ik raadpleeg.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2007 18:57:11 ]
pi_53127707
Is dat niet vies, poep aan je piemel?
pi_53127708
Ow wacht, das dat andere topic...
pi_53127718
Waarom gebruiken jullie geen deo?
pi_53127734
Doe eens even OT, verkapte Tvp's
pi_53127759
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:54 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom gebruiken jullie gebruik je geen deo?
Ik zei moslim, niet moslims.. Ik gebruik wel deo.
pi_53127765
heeft Allah het beste voor met iedereen? zo ja, ook met ongelovigen en Christenen?
pi_53127782
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:55 schreef SlimShady het volgende:
heeft Allah het beste voor met iedereen? zoja, ook met ongelovigen en Christenen?
Jup
  woensdag 12 september 2007 @ 18:59:43 #9
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_53127859
Hoe zit het nou met die hoofddoek...?

Wel of niet verplicht volgens de Islam? en waarom soms gewoon nek en haar zien, of soms alles ingepakt of burka?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_53127866
Waarom zijn de Moslims zo fanatiek moslim? Daar bedoel ik mee, dat er in Nederland denk ik ook wel 8/9 miljoen gelovigen zijn maar die doen echt niet mee aan het vasten en zijn lang niet zo druk met het geloof bezig als Moslims....
pi_53127886
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:59 schreef Poeke het volgende:
Hoe zit het nou met die hoofddoek...?

Wel of niet verplicht volgens de Islam? en waarom soms gewoon nek en haar zien, of soms alles ingepakt of burka?
'Term' hoofddoek is inderdaad terug te vinden in de Islam, maar de manier hoe je je 'correct' hoort te bedekken verschilt per stroming in de Islam.
pi_53127907
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:00 schreef Remzz het volgende:
Waarom zijn de Moslims zo fanatiek moslim? Daar bedoel ik mee, dat er in Nederland denk ik ook wel 8/9 miljoen gelovigen zijn maar die doen echt niet mee aan het vasten en zijn lang niet zo druk met het geloof bezig als Moslims....
Los van je geloof in NL halen de meesten Nederlanders hun identiteit van meerdere factoren dan geloof, maar moslims, omdat ze in een andere omgeving leven paren ze hun cultuur en religie vaak met hun identiteit waardoor ze er extra aan vast houden.
pi_53127985
Hoeveel maagden zijn er nog in de hemel over
pi_53128022
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:06 schreef Pakspul het volgende:
Hoeveel maagden zijn er nog in de hemel over
Genoeg voor jou.
pi_53128053
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Genoeg voor jou.
was dat geen mythe? in welke soera staat dat?
  woensdag 12 september 2007 @ 19:10:50 #16
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53128121
Wat vind je van Ehsan Jami en zijn comité
pi_53128136
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:08 schreef SlimShady het volgende:

[..]

was dat geen mythe? in welke soera staat dat?
Heeft niets te maken met je zelf opblazen of Jihad, in zo een context is het inderdaad een mythe, ware overlevering is:
quote:
"72 Virgins"

The concept of 72 virgins in Islam refers to an aspect of paradise. In a collection by Imam at-Tirmidhi in his "Sunan" (Volume IV, Chapters on "The Features of Heaven as described by the Messenger of Allah", chapter 21: "About the Smallest Reward for the People of Heaven", hadith 2687) and also quoted by Ibn Kathir in his Tafsir (Qur'anic Commentary) of Surah Qur'an 55:72, it is stated that:

"It was mentioned by Daraj Ibn Abi Hatim, that Abu al-Haytham 'Adullah Ibn Wahb narrated from Abu Sa'id al-Khudhri, who heard the Prophet Muhammad saying, 'The smallest reward for the people of Heaven is an abode where there are eighty thousand servants and seventy two houri, over which stands a dome decorated with pearls, aquamarine and ruby, as wide as the distance from al-Jabiyyah to San'a.[84]
pi_53128147
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Genoeg voor jou.
Mag je er 72 uitkiezen of krijg je er gewoon 72 aangewezen waar je het mee moet doen
pi_53128157
Ik lees wel eens verhalen over dat Mohemmed een pedofiel was.

Is dat echt zo en hoe staan moslims doorgaans tegenover pedofilie?
En keurt de koran dit goed?
pi_53128173
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:10 schreef dubidub het volgende:
Wat vind je van Ehsan Jami en zijn comité
Inhoudelijk zwak, slecht voorbereid en een twijfelachtig achtergrond, maar het gedeelte waarin hij oproept naar tolerantie en gematigde vooruitgang is prijzenswaardig.
pi_53128226
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:12 schreef NED het volgende:
Ik lees wel eens verhalen over dat Mohemmed een pedofiel was.

Is dat echt zo en hoe staan moslims doorgaans tegenover pedofilie?
En keurt de koran dit goed?
Aisha de vrouw van Mohammed trouwde volgens sommige overleveringen met Mohammed toen ze 6 was en had sex met hem toen ze 9 was, maar er zijn overleveringen waarin zij tussen de 16-19 was gezien, historische biografie is ongeveer 180 jaar na dood van Mohammed opgenomen, Aisha was verloofd toen ze 4 jaar was aan een polytheist door naar Mohammed te gaan is dat verbroken, maar nog altijd is de moslimwereld niet eensgezind over haar leeftijd, maar het kwam wel voor toen inderdaad dat meiden en jongens vroeg gingen trouwen.

De Koran zwijgt hierover.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2007 19:17:41 ]
pi_53128530
Wat hebben moslims tegen Atheïsten/Agnosten?
Ik hoor een bepaalde groep zeggen in mijn woonomgeving dat ze dood moeten volgens de Koran, de andere zeggen dat "wij hebben er vrede mee zolang ze ons niets doen"

Wat staat er precies in de Koran wat er na de dood gebeurt met Atheisten/Agnosten
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
  woensdag 12 september 2007 @ 19:25:36 #23
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_53128531
Van welke kant denk je dat "de verlichting" binnen de Islam zal komen? (if any)
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_53128618
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:25 schreef Scarface2004 het volgende:
Wat hebben moslims tegen Atheïsten/Agnosten?
Ik hoor een bepaalde groep zeggen in mijn woonomgeving dat ze dood moeten volgens de Koran, de andere zeggen dat "wij hebben er vrede mee zolang ze ons niets doen"

Wat staat er precies in de Koran wat er na de dood gebeurt met Atheisten/Agnosten
Niemand moet dood in de Koran, je mag enkel een aanval afslaan in de Koran.

In de Koran wordt er geen generalisatie gemaakt net zoals moslims gewoon naar de hel kunnen gaan, na je dood wordt je weer opgewekt om veroordeeld te worden voor je daden.
pi_53128648
Binnenkort de topics: stel *hier* je vragen aan een atheïst/boedhist/jood enz.

Denk je dat dat we eindelijk weer in relatieve vrede met elkaar kunnen leven als vóór 9/11/2001zodra Bush in 2008 geen president meer is en alle buitenlandse troepen uit moslimlanden weg zijn?
Progressive dude
Nu met VERNIEUWDE FOBO
"Better than a thousand hollow words, is one word that brings peace" - Buddha
pi_53128655
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:25 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Van welke kant denk je dat "de verlichting" binnen de Islam zal komen? (if any)
Ik denk dat de Iraanse revolutie een begin is wat overeen kan komen met de Franse revolutie, inziende dat liberalisering de enige manier is.
pi_53128682
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:29 schreef Trance_X het volgende:
Binnenkort de topics: stel *hier* je vragen aan een atheïst/boedhist/jood enz.

Denk je dat dat we eindelijk weer in relatieve vrede met elkaar kunnen leven als vóór 9/11/2001zodra Bush in 2008 geen president meer is en alle buitenlandse troepen uit moslimlanden weg zijn?
Mits het van twee kanten komt is alles haalbaar ja.
pi_53128756
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aisha de vrouw van Mohammed trouwde volgens sommige overleveringen met Mohammed toen ze 6 was en had sex met hem toen ze 9 was, maar er zijn overleveringen waarin zij tussen de 16-19 was gezien, historische biografie is ongeveer 180 jaar na dood van Mohammed opgenomen, Aisha was verloofd toen ze 4 jaar was aan een polytheist door naar Mohammed te gaan is dat verbroken, maar nog altijd is de moslimwereld niet eensgezind over haar leeftijd, maar het kwam wel voor toen inderdaad dat meiden en jongens vroeg gingen trouwen.

De Koran zwijgt hierover.
Okay, maar dan vraag ik me nog af hoe de gemiddelde moslim tegen pedofilie aankijkt?
Ik bedoel als hun iemand aanbidden die mogelijk pedofiele trekjes had,
keuren ze het dan niet indirect goed?
pi_53128783
Hoe komt het ik zoveel andere dingen hoor over de Koran?
Hebben die mensen de Koran niet gelezen en roepen zomaar wat of begrijpen die mensen niet wat er in de Koran staat.

Goed topic overigens
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
pi_53128809
Klopt het dat de streng gelovige ,die ook woonde op het platteland naar nederland zijn gekomen en de moslims in de stad minder waarde hechten aan de koran dat die juist in hun eigen land zijn gebleven?
pi_53128813
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:33 schreef NED het volgende:

[..]

Okay, maar dan vraag ik me nog af hoe de gemiddelde moslim tegen pedofilie aan kijkt?
Ik bedoel als hun iemand aanbidden die al dan niet pedofiele trekjes had, keuren ze het dan niet indirect goed?
Het aanbidden van Mohammed? Hoe kom je erbij?
Nogmaals, pedofilie heeft geen plaats in de Islam gezien de Koran er over zwijgt en de norm pedofilie is van vandaag, niet van toen.
pi_53128848
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:34 schreef linkeloutje het volgende:
Klopt het dat de streng gelovige ,die ook woonde op het platteland naar nederland zijn gekomen en de moslims in de stad minder waarde hechten aan de koran dat die juist in hun eigen land zijn gebleven?
Het is een conclusie van sommige media, men zou CBS moeten raadplegen om daar een echt antwoord op te geven.
pi_53128880
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het aanbidden van Mohammed? Hoe kom je erbij?
Nogmaals, pedofilie heeft geen plaats in de Islam gezien de Koran er over zwijgt en de norm pedofilie is van vandaag, niet van toen.
Ja nouja, je begrijpt wat ik bedoel.

Als Jezus een pedofiel was en ik was Christen, zou ik dan pedofilie niet indirect goedkeuren?
Een belangrijk figuur in mijn geloof zou pedofiel zijn en ik zou geloven in mijn geloof en dus ook in bv Jezus......... dat bedoel ik zegmaar

Hoe denken moslims daar over? Vinden hun het normaal? Vinden ze er niks van? Hoe zit dat?
pi_53128964
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:36 schreef NED het volgende:

[..]

Ja nouja, je begrijpt wat ik bedoel.

Als Jezus een pedofiel was en ik was Christen, zou ik dan pedofilie niet indirect goedkeuren?
Een belangrijk figuur in mijn geloof zou pedofiel zijn en ik zou geloven in mijn geloof en dus ook in bv Jezus......... dat bedoel ik zegmaar

Hoe denken moslims daar over? Vinden hun het normaal? Vinden ze er niks van? Hoe zit dat?
Ik denk niet dat ik voor menig moslim kan praten, maar de heersende mening in mijn omgeving is dat het toen acceptabel was en dus tot daar toe. Hedendaags zal je het dan ook amper zien als een Islamitische verschijnsel.
  woensdag 12 september 2007 @ 19:43:04 #35
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_53129063
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik voor menig moslim kan praten, maar de heersende mening in mijn omgeving is dat het toen acceptabel was en dus tot daar toe. Hedendaags zal je het dan ook amper zien als een Islamitische verschijnsel.
Blijkbaar vond Allah het ok. Als Allah het ok vindt, dan is het nu ook ok om met een kind naar bed te gaan.
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
pi_53129122
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:43 schreef BreakSpear het volgende:

[..]

Blijkbaar vond Allah het ok. Als Allah het ok vindt, dan is het nu ook ok om met een kind naar bed te gaan.
Moslims denken niet namens Allah, mocht jij dat vinden mag je je gang gaan. Gezien ik geen vraag van je zie, kap ik het bij deze ook af.
pi_53129288
topic Triggershot

ik heb een vraagje ik ben geen moslim maar geloof wel in de islam probleem is echter dat ik het mijn ouders nog niet verteld heb en ik dus eigenlijk niet kan vasten(ik woon nog thuis) vorig jaar heb ik een soort van gevast door van t ontbijt tot het avondeten niet te eten(zodat mijn ouders het niet merkten) uiteraard is dit niet goed genoeg maar moet ik dit deze jaar weer doen?? of kan ik dan beter helemaal niet vasten???
pi_53129296
En hoe kan het dan dan iedereen het toen acceptabel vond en dat er nu niet meer over gesproken wordt?

Een belangrijk figuur in jullie hele verhaal enzo word beschuldigd van pedofilie en het enige wat jullie denken is: ach, dat deed je toen gewoon.

Ik vind het raar dat ik nooit moslims erover hoor.
Als blijkt dat Jezus pedofiel was zie ik eerlijk gezegd Balkenende nog wel kamervragen stellen
pi_53129381
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:50 schreef star01 het volgende:
topic Triggershot

ik heb een vraagje ik ben geen moslim maar geloof wel in de islam probleem is echter dat ik het mijn ouders nog niet verteld heb en ik dus eigenlijk niet kan vasten(ik woon nog thuis) vorig jaar heb ik een soort van gevast door van t ontbijt tot het avondeten niet te eten(zodat mijn ouders het niet merkten) uiteraard is dit niet goed genoeg maar moet ik dit deze jaar weer doen?? of kan ik dan beter helemaal niet vasten???
Ik denk dat je al een moslim bent al is het niet 'officieel' zo. Je vraag is overigens wel een erge dilemma, ik denk dat jij gewoon moest vasten 'as you see fit', het gaat om je intentie en je beperkingen worden meegeteld.
pi_53129386
Waar is allah als die bommen vallen in islamitische landen?

edit : Klinkt een beetje sarcastisch maar het is een gemeende vraag. Ik hoor ze altijd over "dat allah ze wel zal beschermen" nouja... het zal aan mij liggen hoor, maar daar heb ik nog nooit wat van gezien.
Lambo of Rekt
  woensdag 12 september 2007 @ 19:56:27 #41
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53129498
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Inhoudelijk zwak, slecht voorbereid en een twijfelachtig achtergrond, maar het gedeelte waarin hij oproept naar tolerantie en gematigde vooruitgang is prijzenswaardig.
Maar wat vind je er zelf van dat er moslims zijn die zich bekeren tot het atheïsme en dan maar niet worden aangekeken door hun eigen familie? zgn: 'afvalligen' ?
pi_53129502
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:50 schreef NED het volgende:
En hoe kan het dan dan iedereen het toen acceptabel vond en dat er nu niet meer over gesproken wordt?

Een belangrijk figuur in jullie hele verhaal enzo word beschuldigd van pedofilie en het enige wat jullie denken is: ach, dat deed je toen gewoon.

Ik vind het raar dat ik nooit moslims erover hoor.
Als blijkt dat Jezus pedofiel was zie ik eerlijk gezegd Balkenende nog wel kamervragen stellen
Zucht... welke gedeelte van 'moslims zijn niet eensgezind over haar leeftijd' begrijp je niet?
Ook in Europa gebeurden zulke dingen, Byzantijnse/Romeinse keizers deden het ook, daarnaast is het trouwen van met een meisje van *** leeftijd geen onderdeel van de Islam of van de boodschap van Mohammed.

Mohammed speelt namelijk niet zo een cruciale rol in de Islam als Jezus in het Christendom, alles draait om God en keert naar God. Ik heb verder hier over wel alles gezegd denk ik zo 1-2-3.
pi_53129594
Hoe ben je Moslim geworden, en waarom blijf je het?
pi_53129598
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:53 schreef EggsTC het volgende:
Waar is allah als die bommen vallen in islamitische landen?

edit : Klinkt een beetje sarcastisch maar het is een gemeende vraag. Ik hoor ze altijd over "dat allah ze wel zal beschermen" nouja... het zal aan mij liggen hoor, maar daar heb ik nog nooit wat van gezien.
Ik vraag me af wie dat zegt, de Islam verwerpt het 'Ach, Allah beschermt ze wel' manier van denken, je moet zelf actie voeren en jezelf verdedigen wanneer je wordt aangevallen, natuurlijk verwacht je steun van Allah in het proces, maar echt niet op de manier van 'Allah beschermt ze wel'.

Waar is Allah tijdens de bommen? Wat verwacht je precies een chariot van de hemelen?
pi_53129639
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:50 schreef NED het volgende:
en wat dacht je van de Grieken en homoseksualiteit? cultuur, morele kwesties; ze veranderen met de tijd.
pi_53129668
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vraag me af wie dat zegt, de Islam verwerpt het 'Ach, Allah beschermt ze wel' manier van denken, je moet zelf actie voeren en jezelf verdedigen wanneer je wordt aangevallen, natuurlijk verwacht je steun van Allah in het proces, maar echt niet op de manier van 'Allah beschermt ze wel'.

Waar is Allah tijdens de bommen? Wat verwacht je precies een chariot van de hemelen?
Ok, duidelijk. 2 vragen in 1 post :

In denemarken en zweden komen er spotprenten waar de hele islamitische wereld furieus van is terwijl er geroepen wordt uit die wereld dat de paus dood moet, vind je dat zelf ook niet wat hypocriet?

Waren adam en eva in de Koran ook de eerste mensen op aarde?
Lambo of Rekt
pi_53129706
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:56 schreef dubidub het volgende:

[..]

Maar wat vind je er zelf van dat er moslims zijn die zich bekeren tot het atheïsme en dan maar niet worden aangekeken door hun eigen familie? zgn: 'afvalligen' ?
De Koran is daar heel duidelijk over als je naar de volgende verzen kijkt:
quote:
1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
+
quote:
Er is geen dwang in de religie
Eigen rechter spelen is sowieso niet oke, ook niet in de Islam, verder riep Mohammed op om desondanks de geschillen geen banden te verbreken, meaning elkaar blijven opzoeken.
pi_53129738
quote:
Op woensdag 12 september 2007 19:59 schreef Evil_Jur het volgende:
Hoe ben je Moslim geworden, en waarom blijf je het?
Dat is voor iedereen anders, je 'vind' God en dat schept een spiritueel band met je geloof.
pi_53129777
Triggershot ben je nl/turks/marokkaans? Of wat voor afkomst heb je?
pi_53129791
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is voor iedereen anders, je 'vind' God en dat schept een spiritueel band met je geloof.
Dat snap ik, daarom was ik nieuwsgierig naar jouw individuele verhaal, mits je dat wilt delen.
pi_53129806
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:01 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ok, duidelijk. 2 vragen in 1 post :

In denemarken en zweden komen er spotprenten waar de hele islamitische wereld furieus van is terwijl er geroepen wordt uit die wereld dat de paus dood moet, vind je dat zelf ook niet wat hypocriet?
Jup, hypocriet, maar de Paus werd aangevallen om zijn uitspraken niet om de spotprenten, daarnaast is het ook hypocriet dat bijvoorbeeld Volkskrant spontprenten drukt in haar krant maar weigert om de holocaustcartoons te drukken ivm een bepaald fatsoen, ook niet hypocriet?
quote:
Waren adam en eva in de Koran ook de eerste mensen op aarde?
De Koran geeft daar eigenlijk een open einde aan:
Namelijk dat er voor Adam en Eva bloed is gevloeid op aarde door schepsels van God en dat ze verderf hebben gezaaid, dus niet echt een sluitend antwoord helaas.
pi_53129820
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:05 schreef Maickel het volgende:
Triggershot ben je nl/turks/marokkaans? Of wat voor afkomst heb je?
Een beetje een mengelmoes
pi_53129825
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wel typisch iets voor moslims om vragen te ontwijken en dan met een nietszeggends vaag antwoord te komen. Hij vraagt hoe JIJ moslim bent geworden ...
Progressive dude
Nu met VERNIEUWDE FOBO
"Better than a thousand hollow words, is one word that brings peace" - Buddha
pi_53129831
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:05 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat snap ik, daarom was ik nieuwsgierig naar jouw individuele verhaal, mits je dat wilt delen.
Misschien ooit in een ander topic.
pi_53129901
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:07 schreef Trance_X het volgende:

[..]

Wel typisch iets voor moslims om vragen te ontwijken en dan met een nietszeggends vaag antwoord te komen...
Hij vraagt hoe JIJ moslim bent geworden ...
Joh? Ik geef antwoord op een manier wat het kort samenvat, omdat ik dat niet in dit topic wil doen zoals boven gezegd.

De generalisatie in jouw reactie ontmoedigde me al meteen om uberhaupt op jou te reageren.
  woensdag 12 september 2007 @ 20:10:31 #56
126620 Krln
Belg in Breda
pi_53129914
hoe gaan moslims om met homosexuelen in hun gemeenschap? ik snap dat traditionele moslims dit zullen afkeuren net als christenen dat doen, maar de moderne moslim? wat voor moslim beschouw je je zelf?
pi_53129927
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een beetje een mengelmoes
Kan je iets duidelijker zijn in je antwoord?
Dus gewoon vertellen wat voor afkomst je hebt
pi_53129957
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jup, hypocriet, maar de Paus werd aangevallen om zijn uitspraken niet om de spotprenten, daarnaast is het ook hypocriet dat bijvoorbeeld Volkskrant spontprenten drukt in haar krant maar weigert om de holocaustcartoons te drukken ivm een bepaald fatsoen, ook niet hypocriet?
[..]
Holocaust cartoons zijn verboden, ook het ontkennen daarvan.
quote:
De Koran geeft daar eigenlijk een open einde aan:
Namelijk dat er voor Adam en Eva bloed is gevloeid op aarde door schepsels van God en dat ze verderf hebben gezaaid, dus niet echt een sluitend antwoord helaas.
Okee, dat had ik altijd al willen weten, thx voor het antwoord.

Anyway, de Koran en de Bijbel verschillen nogal wat van elkaar, eigenlijk vrij veel als ik het hoor van aan de ene kant moslims, en aan de andere kan christenen. Ze geven allebei een heel ander beeld van hoe alles is ontstaan. Hiermee is dus 1 van de 2 verhalen sowieso verzonnen, want de aarde is 1 keer ontstaan. Er bestaat maar 1 geschiedenis, dus 1 van de 2 verhalen klopt niet. Wat doet moslims denken dat het verhaal in de Koran waar is? (Dezelfde vraag kan je idd stellen aan een christen)

Misschien zijn beide verhalen verzonnen en is het gewoon de oerknal geweest (waar ik in geloof), maar dat laat ik in het midden.
Lambo of Rekt
  woensdag 12 september 2007 @ 20:13:19 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53130000
Leuk, Triggershot

Wie komt er gemakkelijker in de hemel: iemand die vijf keer per dag bidt maar vrouwen verkracht, of iemand die geen moslim is maar een heel goed leven heeft geleid met veel zorg voor de ander?
  woensdag 12 september 2007 @ 20:13:38 #60
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_53130012
Is het eten van varkensvlees verboden, of is het meer een richtlijn?
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
pi_53130023
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:10 schreef Krln het volgende:
hoe gaan moslims om met homosexuelen in hun gemeenschap? ik snap dat traditionele moslims dit zullen afkeuren net als christenen dat doen, maar de moderne moslim? wat voor moslim beschouw je je zelf?
Ik geloof niet in de 'moderne' of 'ouderwetse' moslim, er is geen standaard omgang met homosexuelen in de gemeenschap de pacifist gaat er anders mee om dan de radicalere, de Islam kijkt er inderdaad niet erg tolerant naar, wanneer ik met homo's omga probeer ik het zoveel mogelijk geen issue te maken zodat ik of betreffende zich niet ongemakkelijk voel, tenslotte is ook een homo een homo sapiens.
pi_53130031
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:10 schreef Maickel het volgende:

[..]

Kan je iets duidelijker zijn in je antwoord?
Dus gewoon vertellen wat voor afkomst je hebt
Nee.
pi_53130067
[/quote]Smeekbeden en gebeden tijdens de waardevolle nacht
Hazrat Ali (Radiyallahoe 'Anhoe) heeft gezegd dat degene die in de laylatul-qadr na het Isha-gebed 7X Surah Al-Qadr leest, door Allah gevrijwaard zal worden voor allerlei ellende en problemen, terwijl 70.000 engelen het paradijs voor hem/haar zullen afsmeken!

Een smeekbede die opgezegd kan worden is als volgt:

Allahouma Iennika Afoewwoen Toe7ieboel Afwa Fa'Foe Annie Ja Gafoeroe , Ja Gafoeroe Ja Gafoer

Betekenis: "O Allah, U bent degene die vergeving schenkt voor zonden, U schenkt graag vergeving, O Allah vergeef mij"
[quote]

ik ken geen Arabisch, heeft deze smeekbede dezelfde waarde in het Nederlands?
  woensdag 12 september 2007 @ 20:15:28 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53130071
Je hoort érg vaak dat Nederlanders ervan overtuigd zijn dat Moslimvrouwen ertoe worden gedwongen hoofddoeken etc. te dragen. Kom jij dat ooit tegen? Is het een mythe?

Wat vind je van de gedachte dat de islam een macho-godsdienst zou zijn?
pi_53130089
Betalen moslims in Nederland ook zakath (schrijf ik dat goed)? Hoeveel geld gaat het om? Gaat dat geld rechtstreeks naar de armen/ouderen/etc.?
pi_53130111
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee.
Dat vind ik zo jammer, je kan gewoon zeggen wat je afkomst is, je hoeft je er niet voor te schamen hoor
pi_53130127
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:16 schreef Maickel het volgende:

[..]

Dat vind ik zo jammer, je kan gewoon zeggen wat je afkomst is, je hoeft je er niet voor te schamen hoor
Als hij dat niet wil? Respecteer dat ff ofzo.
Lambo of Rekt
pi_53130139
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:11 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Hangt af van de interpretatie, ik denk niet dat Volkskrant spot wou drijven met Mohammed, jij wel?
Volkskrant had ze wel kunnen plaatsen om de lezer te informeren om wat voor beelden het gaat, niet?
Andere kranten hebben het wel gedaan en zijn niet vervolgd.
quote:
Anyway, de Koran en de Bijbel verschillen nogal wat van elkaar, eigenlijk vrij veel als ik het hoor van aan de ene kant moslims, en aan de andere kan christenen. Ze geven allebei een heel ander beeld van hoe alles is ontstaan. Hiermee is dus 1 van de 2 verhalen sowieso verzonnen, want de aarde is 1 keer ontstaan. Er bestaat maar 1 geschiedenis, dus 1 van de 2 verhalen klopt niet. Wat doet moslims denken dat het verhaal in de Koran waar is? (Dezelfde vraag kan je idd stellen aan een christen)

Misschien zijn beide verhalen verzonnen en is het gewoon de oerknal geweest (waar ik in geloof), maar dat laat ik in het midden.
Het verhaal in de Koran biedt geen concurrentie aan die van de Bijbel, integendeel ze 'backen' elkaar in veel gevallen up, de Islam geeft alleen maar minder details dan het verhaal in de Bijbel. Welke wel klopt?
Ik denk dat dat niets meer dan een kwestie van geloven is als het er echt op aan komt dat je een keus moet maken.
  woensdag 12 september 2007 @ 20:17:37 #69
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53130142
Puik topic!
En dat gezeik over Mohammed de "pedofiel"... Dat vind ik zo'n onzin! Vroeger was het volgens mij vrij gebruikelijk om meisjes erg jong aan iemand te beloven, vaak omdat de ouders van het meisje zo een voordeel behaalden. Als ik dan lees dat ze op vierjarige leeftijd was beloofd aan een ander, en later door Mohammed is getrouwd, lijkt het mij eerder dat hij haar heeft willen beschermen. Sowieso ging het anders in die tijd, het hele trouwen is niet wat het vandaag de dag is.

De oude Grieken hadden bijvoorbeeld ook homosexfeesten met jonge knaapjes, was zelfs een hele eer als je daar als jonge knaap bij mocht zijn. Vrouwen waren voor het huishouden, het echte leven vond plaats tussen mannen.

En zelfs in Nederland werd enkele eeuwen geleden nog heel anders getrouwd, jonge meiden en gearrangeerde huwelijken, zodat de adel grond bij elkaar kun voegen etcetera.

Ik zou Mohammed geen pedofiel noemen. Het is nogal makkelijk scoren, maar het getuigt van enorme kortzichtigheid.
  woensdag 12 september 2007 @ 20:18:33 #71
126620 Krln
Belg in Breda
pi_53130169
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik geloof niet in de 'moderne' of 'ouderwetse' moslim, er is geen standaard omgang met homosexuelen in de gemeenschap de pacifist gaat er anders mee om dan de radicalere, de Islam kijkt er inderdaad niet erg tolerant naar, wanneer ik met homo's omga probeer ik het zoveel mogelijk geen issue te maken zodat ik of betreffende zich niet ongemakkelijk voel, tenslotte is ook een homo een homo sapiens.
bedankt voor je antwoord... ik kom zelf uit Belgie, de koolmijnenstreken en ben zelf eigenlijk opgegroeid met een mengelmoes aan culturen. bij ons gaat het wel goed (niet Belgie, maar waar ik vandaan kom), ik heb zelf ervaren dat er een heel verschil is tussen moderne en ouderwetse moslim. zoals mijn christelijke vrienden die niet wekelijks naar de kerk gaan en alleen carnaval vieren om te zuipen liepen mijn moslima vriendinnen ook niet met een hoofddoek en stopten tijdens ramadam alleen bijv. met roken. dus ik geloof wel in traditionele en moderne normen. maar er zullen altijd voor ieder geloof een heel scala aan waardes zijn.

mijn andere vraag is: geloof je alles wat in de Koran staat?
pi_53130274
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hangt af van de interpretatie, ik denk niet dat Volkskrant spot wou drijven met Mohammed, jij wel?
Volkskrant had ze wel kunnen plaatsen om de lezer te informeren om wat voor beelden het gaat, niet?
Andere kranten hebben het wel gedaan en zijn niet vervolgd.
[..]

Het verhaal in de Koran biedt geen concurrentie aan die van de Bijbel, integendeel ze 'backen' elkaar in veel gevallen up, de Islam geeft alleen maar minder details dan het verhaal in de Bijbel. Welke wel klopt?
Ik denk dat dat niets meer dan een kwestie van geloven is als het er echt op aan komt dat je een keus moet maken.
Ok, enigsinds ontwijkende antwoorden zoals eerder aangegeven in het topic. Als ik geloven onder de loep stel ben ik altijd vrij radicaal en krijg nooit radicale antwoorden. Meestal krijg ik dan ook ruzie met christenen omdat ze mij ergens van proberen te overtuigen waar ik niet eens in wil geloven. Gelukkig doe jij dat niet. Maar ik ben wel gewend aan neutrale antwoorden. Wel bedankt voor de antwoorden iig. Je hebt lef om zo'n topic op een forum als dit te openen, dat mag gezegd worden.
Lambo of Rekt
pi_53130278
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:17 schreef EggsTC het volgende:

[..]

ik wil dat graag weten, want dan kan ik mijn vraag er aan toe passen
pi_53130323
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:13 schreef Floripas het volgende:
Leuk, Triggershot

Wie komt er gemakkelijker in de hemel: iemand die vijf keer per dag bidt maar vrouwen verkracht, of iemand die geen moslim is maar een heel goed leven heeft geleid met veel zorg voor de ander?
quote:
Een man vroeg! "O Boodschapper van God! Er is een vrouw die bidt, aan liefdadigheid doet en vaak vast, maar ze kwetst haar buur met haar woorden (door hem te beledigen)." De Boodschapper van God zei: "Ze zal naar de Hel gaan". De Man zei: "O Boodschapper van God! Er is een andere vrouw die bekend staat voor hoe weinig zij vast en bidt, maar ze geeft aan goede werken van de gedroogde yoghurt die ze maakt, en ze doet haar buren geen kwaad.". Hij zei: "Zij zal naar het Paradijs gaan". (gemeld door Abu Hurayrah, in Musnad Ahmad)
Ook andersdenkenden kunnen in het Paradijs komen:
quote:
"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
God laat niemands goede werken verloren gaan volgens de Koran en zal je daar vandaan oordelen.
pi_53130354
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:15 schreef star01 het volgende:
Smeekbeden en gebeden tijdens de waardevolle nacht
Hazrat Ali (Radiyallahoe 'Anhoe) heeft gezegd dat degene die in de laylatul-qadr na het Isha-gebed 7X Surah Al-Qadr leest, door Allah gevrijwaard zal worden voor allerlei ellende en problemen, terwijl 70.000 engelen het paradijs voor hem/haar zullen afsmeken!

Een smeekbede die opgezegd kan worden is als volgt:

Allahouma Iennika Afoewwoen Toe7ieboel Afwa Fa'Foe Annie Ja Gafoeroe , Ja Gafoeroe Ja Gafoer

Betekenis: "O Allah, U bent degene die vergeving schenkt voor zonden, U schenkt graag vergeving, O Allah vergeef mij"
quote:
ik ken geen Arabisch, heeft deze smeekbede dezelfde waarde in het Nederlands?
Natuurlijk, gaat om je intentie.
pi_53130389
Serieuze vraag maar waarom zou je moslim zijn, of uberhaubt gelovig? Ik zie er 0% goede dingen in geloof.
pi_53130423
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:25 schreef Wooldoor het volgende:
Serieuze vraag maar waarom zou je moslim zijn, of uberhaubt gelovig? Ik zie er 0% goede dingen in geloof.
Hoop doet leven is een passende hierop denk ik
Lambo of Rekt
pi_53130460
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:15 schreef Floripas het volgende:
Je hoort érg vaak dat Nederlanders ervan overtuigd zijn dat Moslimvrouwen ertoe worden gedwongen hoofddoeken etc. te dragen. Kom jij dat ooit tegen? Is het een mythe?
Geen mythe, integendeel zelfs het is sterk aanwezig, minder onder de Marokkanen maar wel veel onder de Turken, aanwezigheid in blijf van mijn lijf huizen getuigt hiervan.
quote:
Wat vind je van de gedachte dat de islam een macho-godsdienst zou zijn?
Van oorsprong is de Islam heel vrouwvriendelijk geweest en progressief na de dood van Mohammed zijn vele van zijn hervormingen teruggedraaid, de vrouw is in de Koran gelijkwaardig, maar helaas wordt de hadith misbruikt.
  woensdag 12 september 2007 @ 20:28:15 #79
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53130472
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:11 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]
Ah nee joh.
pi_53130477
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:17 schreef Floripas het volgende:
Heb je veel ongelovige vrienden?
De meerderheid.
  woensdag 12 september 2007 @ 20:29:13 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53130504
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:17 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Zij.
....toch?
pi_53130529
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:18 schreef Krln het volgende:

[..]

bedankt voor je antwoord... ik kom zelf uit Belgie, de koolmijnenstreken en ben zelf eigenlijk opgegroeid met een mengelmoes aan culturen. bij ons gaat het wel goed (niet Belgie, maar waar ik vandaan kom), ik heb zelf ervaren dat er een heel verschil is tussen moderne en ouderwetse moslim. zoals mijn christelijke vrienden die niet wekelijks naar de kerk gaan en alleen carnaval vieren om te zuipen liepen mijn moslima vriendinnen ook niet met een hoofddoek en stopten tijdens ramadam alleen bijv. met roken. dus ik geloof wel in traditionele en moderne normen. maar er zullen altijd voor ieder geloof een heel scala aan waardes zijn.

mijn andere vraag is: geloof je alles wat in de Koran staat?
Jup, ik zie de Koran niet als een belemmering voor mijn dagelijkse manier van handelen of een iets tegenstrijdigs met waarneembare zaken, dus kort ja.
  woensdag 12 september 2007 @ 20:30:30 #83
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53130554
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zij.
....toch?
Niet dus!
Je hebt wel lef om mij een "trutje" te noemen dan.
En jouw avatar is nog meisjesachtiger dan de mijne.
  woensdag 12 september 2007 @ 20:30:52 #84
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53130567
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De meerderheid.
En ook van andere geloven?
pi_53130591
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ok, enigsinds ontwijkende antwoorden zoals eerder aangegeven in het topic. Als ik geloven onder de loep stel ben ik altijd vrij radicaal en krijg nooit radicale antwoorden. Meestal krijg ik dan ook ruzie met christenen omdat ze mij ergens van proberen te overtuigen waar ik niet eens in wil geloven. Gelukkig doe jij dat niet. Maar ik ben wel gewend aan neutrale antwoorden. Wel bedankt voor de antwoorden iig. Je hebt lef om zo'n topic op een forum als dit te openen, dat mag gezegd worden.
Ontwijkende antwoorden? Neeuh, amper zelfs, GC is gewoon niet de plaats voor een theologische discussie, daarvoor nodig ik je graag uit naar WFL, waar ik de mod van ben en me daar wat betreft meer op mijn plaats voel om je uitgebreid te antwoorden, met dit topic wil ik gewoon korte / actuele vragen beantwoorden. Maar bedankt.
pi_53130627
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:30 schreef Floripas het volgende:

[..]

En ook van andere geloven?
Geen idee
Paar katholieken, prostestanten, tellen seculiere Joden mee?
  woensdag 12 september 2007 @ 20:32:55 #87
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53130630
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen mythe, integendeel zelfs het is sterk aanwezig, minder onder de Marokkanen maar wel veel onder de Turken, aanwezigheid in blijf van mijn lijf huizen getuigt hiervan.
[..]
Wat vind je daarvan? Heb je de neiging om je broeders in het geloof in de moskee daarop aan te spreken?
quote:
Van oorsprong is de Islam heel vrouwvriendelijk geweest en progressief na de dood van Mohammed zijn vele van zijn hervormingen teruggedraaid, de vrouw is in de Koran gelijkwaardig, maar helaas wordt de hadith misbruikt.
Heb je een vriendin (gehad)? Vind je die gelijkwaardig? Is alles gelijk, zoals wie werkt en wie zorgt?
pi_53130645
quote:

[..]

Niet dus!
Heb je het tegen mij?
  woensdag 12 september 2007 @ 20:33:57 #89
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53130667
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen idee
Paar katholieken, prostestanten, tellen seculiere Joden mee?
Hoe oud ben je ongeveer? Moet ik denken aan collega's, klasgenoten?

Hebben jullie ooit discussie over die zaken?
  woensdag 12 september 2007 @ 20:34:13 #90
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53130677
Wat drijft je om mee te doen aan de ramadan?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 12 september 2007 @ 20:34:39 #92
126620 Krln
Belg in Breda
pi_53130683
ben je al in Mekka geweest? Zo ja hoe was dat? ZO nee klopt het dat elke moslim 1/leven moet gaan?
pi_53130711
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:34 schreef crossover het volgende:
wat ik ooit heb begrepen van een marokkaans collegatje is dat je dan respect toont voor de armen door niks te eten etc. Omdat zij dat ook niet hebben en je dus in die tijd extra vrijgevig moet zijn voor armen. Volgens mij moet elke moslim dat.. maar we wachten op de TS zn antwoord ;p
Lambo of Rekt
  woensdag 12 september 2007 @ 20:35:56 #94
130955 Floripas
Blast from the past
  woensdag 12 september 2007 @ 20:37:12 #95
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53130736
Is het waar dat het hoogste dat je kunt doen in de islam is heel erg geleerd worden en je bezig houden met de wetenschap?
Of zeggen mijn islamitische vrienden, allen wetenschappers, alleen maar om me zoet te houden?
pi_53130749
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat vind je daarvan? Heb je de neiging om je broeders in het geloof in de moskee daarop aan te spreken?
Ik geloof niet dat het probleem in het geloof zit eerder in een aanwezige macho cultuur onder Marokkanen, Turken, als je het beleeft dan zeg je er wel wat van, maar het is erggggg 'not done' om je te bemoeien over familiezaken van bijvoorbeeld je zus en vrouw, zet je letterlijk je vriendschap mee op het spel, ben dan ook niet echt betrokken met zulke lui.
quote:
Heb je een vriendin (gehad)?
Jup
quote:
Vind je die gelijkwaardig?

Jup
quote:
Is alles gelijk, zoals wie werkt en wie zorgt?
Ik geloof niet in gelijkheid in praktijk, niet dat mijn geslacht moet zegevieren, maar iemand levert altijd wel iets meer in, buiten dat heeft ieder evenveel inspraak.
pi_53130776
quote:

[..]

Niet dus!
Ben je nu tegen jezelf aan het lullen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_53130777
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoe oud ben je ongeveer? Moet ik denken aan collega's, klasgenoten?
21, beiden.
quote:
Hebben jullie ooit discussie over die zaken?
Dikwijls.
pi_53130790
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Moet je even toelichten, geen idee waar je het over hebt
pi_53130815
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:34 schreef crossover het volgende:
Geloof, omgeving, sfeer etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')