Link naar deel 1.quote:Hoe kan het ook anders.![]()
Stel je vragen *hier* aan een moslim.![]()
DISCLAIMER: Het moge duidelijk zijn dat alle antwoorden volgens mijn beleving van de Islam zijn, of de bronnen die ik raadpleeg.
Triggershot
Waarom nietquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:36 schreef Floripas het volgende:
Mogen jullie op de foto?
Zie fotoboek Mutant01.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:36 schreef Floripas het volgende:
Mogen jullie op de foto?
Waarom welquote:
Nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:36 schreef Curri het volgende:
ik wil een varken ritueel slachten in een moskee, kan/mag dat?
Zo zou je het kunnen stellen ja.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:40 schreef postmortum het volgende:
even een serieuze vraag, geloven jullie ook in jezus etc omdat de koran voortvloeit uit de tora en de bijbel?
Het is nog zomer.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:40 schreef murp het volgende:
is het zo dat de ramadan volgend jaar in de zomer is?
De ramadan verschuift ongeveer 11 dagen per jaar. Dus volgend jaar begint het ongeveer 11 dagen eerder dan dit jaar. Het klopt dus.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:40 schreef murp het volgende:
is het zo dat de ramadan volgend jaar in de zomer is?
Dan mag je alles schoonmaken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:40 schreef Curri het volgende:
[..]
Waarom niet?
En als ik het toch doe?
11 dagen maar? ik dacht een maandquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De ramadan verschuift ongeveer 11 dagen per jaar. Dus volgend jaar begint het ongeveer 11 dagen eerder dan dit jaar. Het klopt dus.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef postmortum het volgende:
zit er ook stiekem eens sperma in de knoflooksaus ?
Het is post mortem, idioot.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef postmortum het volgende:
zit er ook stiekem eens sperma in de knoflooksaus ?
ok ik ben weer terug naar klbquote:
Nou zeg, wat wil je daarmee zeggen. Dat ik geen ziel heb?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Afbeeldingen van wezens met een ziel mogen toch niet?
Alleen om te spoelen, niet om te slikkenquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef Crazy-cicking-ikke het volgende:
Als je tijdens de ramadan overdag gaat douchen..., smokkel je dan ook weleens stiekum wat water in je mond?
Je kunt jezelf voor de gek houden en een slokje drinken, maar God ziet alles.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef Crazy-cicking-ikke het volgende:
Als je tijdens de ramadan overdag gaat douchen..., smokkel je dan ook weleens stiekum wat water in je mond?
Ja en nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:51 schreef murp het volgende:
klopt het dat je altijd moslim kan worden, alleen dat je daar voor je rest van je leven aan "vast zit"?
als je begrijp wat ik bedoel
Valt wel mee eigenlijk. Ik kan alleen voor mezelf spreken. Het ergste is eigenlijk de dorst. Als ik echt enorme honger heb ga ik gewoon dingen doen die ervoor zorgen dat ik er niet constant aan denk. Zoals Fokken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:49 schreef --Christiaan-- het volgende:
Is de ramadan niet ontzettend lastig vol te houden? Wat doe je als je het écht niet meer uithoudt?
Je zult niet worden gemist.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef postmortum het volgende:
[..]
ok ik ben weer terug naar klb![]()
Volgens mij zijn bepaalde mensen toch ook "ontheven" van de ramadan, zoals ouderen, zieken, zwangere vrouwen, baby's?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:49 schreef --Christiaan-- het volgende:
Is de ramadan niet ontzettend lastig vol te houden? Wat doe je als je het écht niet meer uithoudt?
Nee, dat een foto van jou maken niet mag.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou zeg, wat wil je daarmee zeggen. Dat ik geen ziel heb?
Ja.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:56 schreef Locusta het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bepaalde mensen toch ook "ontheven" van de ramadan, zoals ouderen, zieken, zwangere vrouwen, baby's?
Je mag ook geen water drinken?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Valt wel mee eigenlijk. Ik kan alleen voor mezelf spreken. Het ergste is eigenlijk de dorst. Als ik echt enorme honger heb ga ik gewoon dingen doen die ervoor zorgen dat ik er niet constant aan denk. Zoals Fokken.
Neequote:Op vrijdag 14 september 2007 18:57 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Je mag ook geen water drinken?
Nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:58 schreef Feitosa het volgende:
Ben je eens met de stelling dat; als iemand de profeet mohammed ,beledigt, bespot of op andere manieren zwart maakt, dat het begrijpelijk is dat diegene fysieke represailles te wachten staan?
Ouderen niet. Zieke ouderen daarentegen wel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:56 schreef Locusta het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bepaalde mensen toch ook "ontheven" van de ramadan, zoals ouderen, zieken, zwangere vrouwen, baby's?
Er staat in de Koran, dus de Islamitische traditie dat elke volk haar profeet heeft gehad en dat God nooit oordeelt voor een gezant te sturen, meaning.. Als er daadwerkelijk geen profeet bij een volk is geweest, worden zij beoordeeld volgens de maatschappelijke moraal waarin zij leefden, niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:50 schreef D1 het volgende:
Trigger, als God waarachtig is en heerser over de wereld zoals dat wordt gezegd, en we gaan er daarna ook nog vanuit dat alle 12 (of zelfs nog meer) profeten daadwerkelijk bestaan hebben. Waarom kon God dan niet even een profeet in Zuid Amerika droppen, om maar een voorbeeld te noemen. Als God er voor iedereen is, waarom spreekt hij dan niet tegen iedereen.
Om een reputatie van rechtvaardige uit te drukken zegt God in de Koran, ik laat goede daden van niemand verloren gaan, en dat iemand die iets goed doet ter grootte van een atoom ook geregistreerd zal worden en voor beloond zult worden. Het gaat niet om dat jouw geloof in God voldoet aan mijn beeld van God, maar dat is iets tussen jullie, jouw relatie van God.quote:Nou weet ik dat iemand die goed leeft zonder het woord van God gehoort te hebben ook in de hemel terecht kan komen, gelijk aan een gelovige, maar het blijk toch een beetje een armoedig geheel. Beetje het woord brengen aan mensen die op een stukje grond van ong 1000 km2 wonen, en dan wel de God van iedereen willen zijn.
Hoe zie jij dit?
Duis je kunt in de hemel komen zonder "gered" te worden?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:00 schreef Triggershot het volgende:
Waarom krijg ik de pittigere vragen?
[..]
Er staat in de Koran, dus de Islamitische traditie dat elke volk haar profeet heeft gehad en dat God nooit oordeelt voor een gezant te sturen, meaning.. Als er daadwerkelijk geen profeet bij een volk is geweest, worden zij beoordeeld volgens de maatschappelijke moraal waarin zij leefden, niets meer, niets minder.
Wat bedoel je met gered? In de Islam worden mensen niet met zonden geboren he. Je wordt schoon geboren zegmaar (dat is ook een van de essentiele verschillen met het Christendom).quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Duis je kunt in de hemel komen zonder "gered" te worden?
'Gered' worden is een Christelijk concept, je kunt in de Islam zelf vergeven worden als je dood bent en 'onder ogen' komt met God.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Duis je kunt in de hemel komen zonder "gered" te worden?
De Heilige Koran zegt tegen moslims:quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:58 schreef Feitosa het volgende:
Ben je eens met de stelling dat; als iemand de profeet mohammed ,beledigt, bespot of op andere manieren zwart maakt, dat het begrijpelijk is dat diegene fysieke represailles te wachten staan?
Het is een simpel antwoord als je de ware reden niet weet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:01 schreef Bushmaster het volgende:
Waarom stelt men dat de ramadan tevens bedoeld is om te voelen hoe het is om geen eten te hebben? De echte armen kunnen 's avonds hun buik toch niet volproppen?
Zien jullie Jezus en Mohammed dan als eenzelfde persoon?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen stellen ja.
Het is dan ook niet de bedoeling om je sávonds vol te proppen. De mensen die dat wel doen, kunnen net zo goed niet mee doen aan de ramadan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:01 schreef Bushmaster het volgende:
Waarom stelt men dat de ramadan tevens bedoeld is om te voelen hoe het is om geen eten te hebben? De echte armen kunnen 's avonds hun buik toch niet volproppen?
Nee, het zijn twee verschillende profeten bij ons.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:03 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Zien jullie Jezus en Mohammed dan als eenzelfde persoon?
Nope, totaal anders.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:03 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
What the Christ.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:03 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Zo gek was het toch nietquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Die had ik ook nooit gehoord.![]()
Nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:05 schreef jordeeeh het volgende:
Mag je masturberen?
Zoja, ook tijdens de Ramadan?
Zonee, waarom niet?
En dat is ook zo.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:05 schreef Floripas het volgende:
Mijn vraag over afbeeldingen was wel serieus. Ik was er vol van overtuigd dat het maken van afbeeldingen van mensen en God was verboden in de Islam.
Nee, standbeelden van heiligen e.d. en het liefst idd ook niet van mensen. Afbeeldingen van heiligen mogen ook niet, maar van mensen zoals jij en ik is het geen probleem.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:05 schreef Floripas het volgende:
Mijn vraag over afbeeldingen was wel serieus. Ik was er vol van overtuigd dat het maken van afbeeldingen van mensen en God was verboden in de Islam.
Hm als ik een orakel zoek dan kijk ik wel in Egypte.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is een simpel antwoord als je de ware reden niet weet.
Bedankt voor de info, echter is dat de vraag niet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De Heilige Koran zegt tegen moslims:
1. "Gij zult zeker veel ergerlijk gepraat horen van degenen aan wie het Boek vóór u is gegeven en van degenen die polytheïsten zijn. En indien gij geduldig zijt en u (voor het kwaad) hoedt, waarlijk, dit is een van de zaken tot (welke) besloten (behoort te worden)." (3:185)
2. "Vele van de volgelingen van het Boek wensen u, nadat gij gelovig zijt geworden, weer tot ongelovigen te maken ... maar wees genadig en vergeef". (2:109)
In verband met deze verzen, staat in de Hadies-verzameling van Bochari:
"De boodschapper van God en zijn Metgezellen, zijn gewend de polytheïsten en de volgelingen van voorgaande boeken te vergeven, zoals God hun dat heeft bevolen, en zij zijn gewend geduld te tonen na het aanhoren van pijnlijke woorden." – Boek: Uitleg van de Koran, hoofdstuk 16 onder Soera 3.
Wat de Heilige Profeet betreft, God zegt in de Koran:
1. Verdraag geduldig wat zij zeggen." (20:130 en 50:39)
2. Gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet, en sla geen acht op hun aanstotelijk gepraat." (33:48)
In alle bovenstaande verzen, wordt moslims geleerd hun gevoelens van pijn en boosheid geduldig te verdragen en de beschuldiging te negeren.
Een ander vers dat hier een beetje over gaat is als volgt:
"En indien gij hen tot de leiding nodigt, horen zij niet; en gij ziet hen naar u kijken, toch zien zij niet. Houdt u aan vergiffenis en beveel het goede en wend u af van de onwetenden". (7:198 -199)
Bron
Maar wat heeft masturberen met stelen te maken?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee.
Nee, Nee.
Zelfde redenen waarom je niet mag eten, drinken, vloeken, liegen, stelen etc.
Mensen vasten om dezelfde redenen als dat ze bidden en zakat geven, omdat het een religieus gebod is.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:08 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Hm als ik een orakel zoek dan kijk ik wel in Egypte. Griekenland.
Naja heiligen, misschien een verkeerd woord. Van profeten e.d. of van God.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
...hebben jullie heiligen...?
Totaal nieuw voor mij.
Ik lachtequote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef Boze_Appel het volgende:
Kunnen jullie door een waterkraan?
Maar groot kans dat ik jou toch ook een hand zou geven? Of naar een meisje op straat kijk, of 'pff' zeg tegen mijn ouderen? Een moslim is ook een mens met zijn +/-. In sommige dingen wordt je nalatig.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar je doet het toch. Van jezelf, en van andere mensen. Waarom?
Nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
...hebben jullie heiligen...?
Totaal nieuw voor mij.
Geen sex tijdens het vasten. Masturberen valt daaronder.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Maar wat heeft masturberen met stelen te maken?
Wat is er slecht aan?
Niets, maar beide dingen verbreken wel je vasten, zijn dingen waarvoor je je moet inhouden, ook sex btw.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Maar wat heeft masturberen met stelen te maken?
Wat is er slecht aan?
Nee, het was totaal geen verwijt, geen zorgen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar groot kans dat ik jou toch ook een hand zou geven? Of naar een meisje op straat kijk, of 'pff' zeg tegen mijn ouderen? Een moslim is ook een mens met zijn +/-. In sommige dingen wordt je nalatig.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee.
Volgens mij bedoelt hij profeten, etc.
Bin Laden met zijn videoboodschappen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, het was totaal geen verwijt, geen zorgen.
Maar fundamentalisten houden zich ook niet aan dat gebod. Raar eigenlijk.
Weet ik wel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, het was totaal geen verwijt, geen zorgen.
Ik vind fundamentalisten dan ook modern, niet in de zin van beschaving, maar terreur en verderf zaaien in de Islam om je doel te bereiken is een nieuw concept.quote:Maar fundamentalisten houden zich ook niet aan dat gebod. Raar eigenlijk.
Bedoel je gewoon hier en nu, in het dagelijks leven, uit de geschiedenis?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:12 schreef Floripas het volgende:
Hee, welke moslim, buiten de mensen die in de Koran worden genoemd, bewonderen jullie het meest?
De zoon van Rushd.. Aka Ibn Rushd / Averroesquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:12 schreef Floripas het volgende:
Hee, welke moslim, buiten de mensen die in de Koran worden genoemd, bewonderen jullie het meest?
Eikel, dat wilde ik ook zeggenquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De zoon van Rushd.. Aka Ibn Rushd / Averroes
Saladin, Rumi, Yunus Emre, Ahl-al Bait (Omar, Ali, Osman, Abu Bakr, etc.), Ibn Sina (Avicenna), Ibn Rush (Averroes) en nog veel meer.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:12 schreef Floripas het volgende:
Ja, die is wel heel tof.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De zoon van Rushd.. Aka Ibn Rushd / Averroes
Jami!quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:12 schreef Floripas het volgende:
Dierenrechten in de Islam.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:15 schreef Heberg het volgende:
Heb je empathie met dieren ? Of zie je die alleen als functioneel, of om te offeren ?
Ebru Umar, is een Aleviet, altijd al geweest, doet mee met 'afvallig' zijn omdat het een hype is geworden, iedereen spreekt er over, dus kan mvr de leerling van Theo van Gogh en zijn opvolger in de metro natuurlijk niet achter blijven, om vervolgens de Marokkanen als inspiratie te gebruiken om de Islam mee aan te vallen vind ik niet echt de juiste, intellectuele manier van iets overbrengen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:15 schreef bolletje_25 het volgende:
Okee, serieuze vraag
Er stond vandaag een stukje in Metro over een afvallige moslima. Zij reageerde nogal fel op het Islamitische geloof, hebben jullie daar een reactie op. Hoe voelt het om zoiets te lezen.
Hieronder een plaatje, de complete krant is te downloaden via metro.nl
http://xs.to/xs.php?h=xs119&d=07375&f=metro1409.PNG
Ik was het wel eens met haar![]()
Mogen moslims vloeken?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eikel, dat wilde ik ook zeggen![]()
Moslims lijken op mensen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mogen moslims vloeken?![]()
Dus mag t buiten de ramadam ook niet?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:12 schreef jordeeeh het volgende:
Maar ik vroeg t eerst in t algemeen of t mocht, buiten t vasten om, dat was dus ook al nee.
Ik heb een kat gehad als huisdier. Er is ook een mooi verhaal over de profeet (vzmh) en een kat. In het kort ff snel: De profeet (vzmh) zit ergens, een kat komt naast hem liggen en valt daar in slaap, de profeet (vzmh) wilde opstaan en merkte op dat de kat op een deel van zijn "jurk" zat. Hij wilde niet dat de kat wakker zou worden en heeft toen maar het deel waar de kat op lag, afgescheurd.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:15 schreef Heberg het volgende:
Heb je empathie met dieren ? Of zie je die alleen als functioneel, of om te offeren ?
Okee, iets dieper dan. Het recht om te kiezen voor een religie, en haaks daarop het recht om een religie af te wijzen. Vind je dat een als moslim geboren persoon het recht heeft om atheïst te worden?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ebru Umar, is een Aleviet, altijd al geweest, doet mee met 'afvallig' zijn omdat het een hype is geworden, iedereen spreekt er over, dus kan mvr de leerling van Theo van Gogh en zijn opvolger in de metro natuurlijk niet achter blijven, om vervolgens de Marokkanen als inspiratie te gebruiken om de Islam mee aan te vallen vind ik niet echt de juiste, intellectuele manier van iets overbrengen.
Alleen en echt alleen als je bang bent om sex te hebben voor het huwelijk.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:20 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Dus mag t buiten de ramadam ook niet?
Mogen moslims discimineren?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ebru Umar, is een Aleviet, altijd al geweest, doet mee met 'afvallig' zijn omdat het een hype is geworden, iedereen spreekt er over, dus kan mvr de leerling van Theo van Gogh en zijn opvolger in de metro natuurlijk niet achter blijven, om vervolgens de Marokkanen als inspiratie te gebruiken om de Islam mee aan te vallen vind ik niet echt de juiste, intellectuele manier van iets overbrengen.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alleen en echt alleen als je bang bent om sex te hebben voor het huwelijk.
UIteraard, iedereen mag zijn leven beleven zoals hij/zij wil, anders vervalt een concept als 'vrije wil'.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:20 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Okee, iets dieper dan. Het recht om te kiezen voor een religie, en haaks daarop het recht om een religie af te wijzen. Vind je dat een als moslim geboren persoon het recht heeft om atheïst te worden?
Nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mogen moslims discimineren?
Nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoezo dan alleen als je daar bang voor bent?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat jullie niet masturberen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus je staat negatief tegenover moslims die hun geloof de rug toekeren? En zaken als eerwraak wijs je ook af?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
UIteraard, iedereen mag zijn leven beleven zoals hij/zij wil, anders vervalt een concept als 'vrije wil'.
Tja religies, af en toe zijn ze echt te grappig/absurd.quote:
Nee zeker niet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
quote:"Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier is niet beter dan een Arabier een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden." (Profeet Mohamed vzmh)
Sex voor het huwelijk is een zonde, als je geen zonde wilt begaan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:23 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Hoezo dan alleen als je daar bang voor bent?
Ook...quote:
quote:Saladin, Rumi, Yunus Emre, Ahl-al Bait (Omar, Ali, Osman, Abu Bakr, etc.), Ibn Sina (Avicenna), Ibn Rushd (Averroes) en nog veel meer.
Geen commentaarquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat jullie niet masturberen.![]()
Kom op.
Eerwraak heeft geen zak met de Islam te makenquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:24 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Dus je staat negatief tegenover moslims die hun geloof de rug toekeren? En zaken als eerwraak wijs je ook af?
Maar als je geen vrouw hebt en niet masturbeert krijg je natte dromen. Mag dat wel?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is iets wat je niet tegen kan houden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar als je geen vrouw hebt en niet masturbeert krijg je natte dromen. Mag dat wel?
Negatief, hoezo? Moeten ze zelf weten.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:24 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Dus je staat negatief tegenover moslims die hun geloof de rug toekeren? En zaken als eerwraak wijs je ook af?
Ik droom dat ik iets moord, en nu?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar als je geen vrouw hebt en niet masturbeert krijg je natte dromen. Mag dat wel?
Wat is senschal?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Saladin ook? Ook al sloeg hij zonder pardon die senschal de kop af?
Is masturberen voor het huwelijk ook een zonde dan? Want je doet toch niets met het andere geslacht?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sex voor het huwelijk is een zonde, als je geen zonde wilt begaan.
Dus alleen tijdens ramadan hoef ik mijn fiets niet op slot te zetten?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee.
Nee, Nee.
Zelfde redenen waarom je niet mag eten, drinken, vloeken, liegen, stelen etc.
Alleen als je wilt dat een boerenhollander hem meeneemt natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:27 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus alleen tijdens ramadan hoef ik mijn fiets niet op slot te zetten?
Dude, oud.. werkelijk, erg oud.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:27 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus alleen tijdens ramadan hoef ik mijn fiets niet op slot te zetten?
Jup.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:27 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Is masturberen voor het huwelijk ook een zonde dan? Want je doet toch niets met het andere geslacht?
Boeit jou omdat?quote:En heb jij gemasturbeerd voor het huwelijk?
Je weet echt niet wat een natte droom is?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik droom dat ik iets moord, en nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ik ben daar niet bekend mee, ik zou dan ook graag de cijfers willen zien.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:29 schreef Floripas het volgende:
Wat is jullie verklaring voor dat gedoe dat de kleine criminaliteit ligt stijgt tijdens de Ramadan in alle gebieden waar moslims wonen?
Kansloosquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:29 schreef Floripas het volgende:
Wat is jullie verklaring voor dat gedoe dat de kleine criminaliteit ligt stijgt tijdens de Ramadan in alle gebieden waar moslims wonen?
quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je weet echt niet wat een natte droom is?
Ben je nu serieus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik doe niet mee omdat ik moslim ben.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:30 schreef Ulreazj het volgende:
Als je een discussie hebt met andere moslims. Die willen NL platbranden vanwege heiligschennis e.d. Doen jullie dan mee ? Of niet omdat jullie nu Nederlands zijn ?
Waarom zou je mee moeten doen? Volgens de Islam moeten moslims zich gedragen conform de wetgeving van het land waar ze in wonen. Ook al is dat soms in strijd met je religie!quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:30 schreef Ulreazj het volgende:
Als je een discussie hebt met andere moslims. Die willen NL platbranden vanwege heiligschennis e.d. Doen jullie dan mee ? Of niet omdat jullie nu Nederlands zijn ?
Ik ben even Nederlands als ik moslim ben, maar moet wel van twee kanten komen, hoef niet aangekeken te worden alsof ik van Gogh neerschoot.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:30 schreef Ulreazj het volgende:
Gewoon een vraagquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup.
[..]
Boeit jou omdat?
Al dan nog geen commentaar
Ben JIJ wel serieus?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[/spoiler]
Ben je nu serieus?![]()
Op school.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben JIJ wel serieus?
Oh, nog eentje: Krijgen moslims ook sexuele voorlichting?
Ja, ik ben serieus..quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben JIJ wel serieus?
Jupquote:Oh, nog eentje: Krijgen moslims ook sexuele voorlichting?
Die heb ik ook niet, maar het schijnt een algemeen gegeven te zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben daar niet bekend mee, ik zou dan ook graag de cijfers willen zien.
Nee nee, ik bedoelde specifiek tijdens de Ramadan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kansloos
Doelloos
Hopeloos
Werkloos
Levenloos
Milde aanpak, schaamte cultuur, nalatige ouders etc.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je weet echt niet wat een natte droom is?
Ik neem aan dat ie bedoelt dat je over vanalles droomt en dat het niet meteen betekent dat je dat zelf ook zou doen, zo vindt ed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
Geen idee!quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee nee, ik bedoelde specifiek tijdens de Ramadan.
Vind je het erg als ik dat "algemene gegeven" naar het land der fabelen verwijs?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die heb ik ook niet, maar het schijnt een algemeen gegeven te zijn.
Alleen waar Mutant vandaan komtquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:37 schreef Floripas het volgende:
Moet een meisje nog een bebloed laken laten zien, net als vroeger?
Van Gogh is neergestoken na het schieten.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben even Nederlands als ik moslim ben, maar moet wel van twee kanten komen, hoef niet aangekeken te worden alsof ik van Gogh neerschoot.
Nou, bij ons is dat iig nooit het geval geweest. Voorzover ik weet doet men dat ALLANG niet meer.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:37 schreef Floripas het volgende:
Vrije wil, eigen keus.. Godsoordeel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:37 schreef jordeeeh het volgende:
Wat vinden jullie van mensen die hun geloof verlaten?
Er is ook geschoten hoor.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:38 schreef YoWilly het volgende:
[..]
Van Gogh is neergestoken.
Fortuin is geschoten....maar dan niet door een moslim.
Duidelijk geval dat het van twee kanten komt lijkt me.
Verharding, gevoel van in een hoekje zitten, irritaties, de standaardzaken. Vaak sociale achterstand. Tokkies hebben ook korte lontjes, heeft puur te maken met de sociale achtergrond.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:37 schreef Tarabass het volgende:
Waarom hebben de meeste moslims zo'n kort lontje?
Ok, komt ie:quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, ik ben serieus..
Ik zeg dat ik in mijn droom weleens iemand vermoord, wat ook niet mag, betekent dat dat er iets gaat gebeuren?
[..]
Jup
bron bron bron bronquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik dat "algemene gegeven" naar het land der fabelen verwijs?
Ah, ok.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ok, komt ie:
Mannen produceren continu sperma. Als je dat niet kwijtraakt dmv sex of masturbatie, dan raak je dat kwijt dmv auto-ejaculatie. Dit gebeurd meestal tijdens de slaap.
Hou je handen thuis en alles komt goed.quote:Over sex dromen kan hiervan een onderdeel zijn maar dat is niet noodzakelijk. Het gaat er dus niet om dat je je inbeeld dat je ejeculeert, je ejaculeert werkelijk.
En bedankt voor de tipsquote:Het is dus handiger om te masturberen, dat scheelt weer in de was.
Nou er is iig geen verklaring voor. Lijkt me dat je als moslim geen fut hebt voor dat soort dingen. Zullen vast wel weer de standaard rellers zijn.quote:
1. We hebben geen hekel aan joden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:42 schreef geenaam het volgende:
Dan kom ik maar met een serieuze vraag..
Waarom hebben jullie zo'n hekel aan joden?
Wat gebeurt er als ik met mijn schoenen aan de moskee binnenloop?
Ik moest lachen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah, ok.![]()
[..]
Hou je handen thuis en alles komt goed.
[..]
En bedankt voor de tips
Geen hekel aan de Joden, het is geen religieus kwestie, maar een nationalistisch kwestie.. Volgens de Arabieren is Israel gebouwd op bezet land. Niet vergeten dat de Turkse Sultan in de 14e eeuw 250.000 Joden asiel heeft aangeboden in het Ottomaanse Rijk terwijl Spanje ze aan het uitroeien en geforceerd aan het bekeren was, bood de Sultan zijn boten aan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:42 schreef geenaam het volgende:
Er op aan gesproken.quote:Wat gebeurt er als ik met mijn schoenen aan de moskee binnenloop?
quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
1. We hebben geen hekel aan joden.
2. Vuile vloer.
Ik heb geen hekel aan joden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:42 schreef geenaam het volgende:
Uitlokken hé, grenzen verleggen.. vrij weinig met de Islam te maken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:43 schreef jordeeeh het volgende:
Waarom moeten zoveel Marokkanen in de bus muziek luisteren op hun mobiel, dmv de speaker?
Terwijl ze weten dat veel mensen er last van hebben
Graag gedaan, maar je handen thuis houden helpt echt niet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah, ok.![]()
[..]
Hou je handen thuis en alles komt goed.
[..]
En bedankt voor de tips
wat dan wel? ik zie vaak wel een soort van afkeer of onbegrip tegenover joden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
ANATHEMA AYAOTLLAH FATWAquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:42 schreef geenaam het volgende:
Omdat dat hun zogenaamde status is. Dergelijke marokkanen ontlenen hun status aan materiele zaken. Verder hebben ze niets, no job, no brains, no future.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:43 schreef jordeeeh het volgende:
Waarom moeten zoveel Marokkanen in de bus muziek luisteren op hun mobiel, dmv de speaker?
Terwijl ze weten dat veel mensen er last van hebben
Je bent nog steeds serieus hé?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Graag gedaan, maar je handen thuis houden helpt echt niet.
Heb je dat echt niet geleerd op school?
Maar vaak wel Moslimsquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uitlokken hé, grenzen verleggen.. vrij weinig met de Islam te maken.
Dus: geen idee?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou er is iig geen verklaring voor. Lijkt me dat je als moslim geen fut hebt voor dat soort dingen. Zullen vast wel weer de standaard rellers zijn.
Zelf bedacht!quote:
Waarom zie ik dan zoveel moslims en / of Marokkanen die een hekel hebben aan joden? En staat er niet op meerdere plekken in de koran zeer negatieve, en tot haat aanzettende, teksten tegen joden? Of vergis ik me nu erg?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
2. Vuile vloer.
Israelische politiek + onwetendheid + etc.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:45 schreef Prego het volgende:
[..]
wat dan wel? ik zie vaak wel een soort van afkeer of onbegrip tegenover joden.
Zeg maar gerust allochtonen.. niet elke Marokkaan is een moslim, niet elke getinte puber is een moslimquote:
Ik ben ook eng, maar nou weet ik nog steeds niet hoe de Islam hiertegenover staat.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je bent nog steeds serieus hé?
Begin het een beetje eng te vinden.
Nee, ik ben geen genetisch islamcomponent tegengekomen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:49 schreef Floripas het volgende:
Een andere vraag. Ik ben wel eens met een nogal *kuch* mediterraans uitziende vriend naar de binnenlanden van Turkije en Marokko geweest. Als we dan een moskee bezochten, gingen ze er altijd van uit dat hij Moslim was en ik niet, door ons uiterlijk. Welnu, dat ljkt voor de hand liggend.
Maar zelfs na aandringen dat hij echt geen moslim was wilden ze niet altijd geloven dat hij geen moslim was, alsof er een soort "genetische component" aan de islam zat. Marokkaan = moslim, westerling = geen moslim. Zijn jullie zoiets al wel eens tegengekomen?
Alleen als een erg blonde Turkse jongen bijvoorbeeld met zijn getinte zus loopt en hangjongeren er opmerkingen over maken of lastig vallen omdat ze denken dat het een Nederlandse vriendje is, maar geen idee of het vergelijkbaar is?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:49 schreef Floripas het volgende:
Een andere vraag. Ik ben wel eens met een nogal *kuch* mediterraans uitziende vriend naar de binnenlanden van Turkije en Marokko geweest. Als we dan een moskee bezochten, gingen ze er altijd van uit dat hij Moslim was en ik niet, door ons uiterlijk. Welnu, dat ljkt voor de hand liggend.
Maar zelfs na aandringen dat hij echt geen moslim was wilden ze niet altijd geloven dat hij geen moslim was, alsof er een soort "genetische component" aan de islam zat. Marokkaan = moslim, westerling = geen moslim. Zijn jullie zoiets al wel eens tegengekomen?
Voor andere antwoorden moet je naar www.maroc.nlquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:49 schreef jordeeeh het volgende:
Ok
Toch bedankt voor de serieuze antwoorden
Jammer dat hier nou net de nette moslims antwoord geven
Vergeet niet de eeuwige strijd van Mohammed tegen de Joden. Die Mohammed was niet de liefste..quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Israelische politiek + onwetendheid + etc.
Nee, ik weet wel dat het volgens de islam niet zo is, natuurlijk. Maar bij minder geletterden?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen genetisch islamcomponent tegengekomen.
Niet dat ik weet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ik weet wel dat het volgens de islam niet zo is, natuurlijk. Maar bij minder geletterden?
1. De joden behoren tot de Lieden van het Boek in de Koran. Sommige ''moslims'' hebben een hekel aan joden vanwege de Israelische politiek, of omdat ze er niet veel van afweten.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:46 schreef geenaam het volgende:
[..]
Waarom zie ik dan zoveel moslims en / of Marokkanen die een hekel hebben aan joden? En staat er niet op meerdere plekken in de koran zeer negatieve, en tot haat aanzettende, teksten tegen joden? Of vergis ik me nu erg?
Maar je mag toch niet naar binnen met je schoenen aan? Of maakt het helemaal niet zoveel uit?
Mohammeds oorlog was niet om hun Jood zijn, maar om verraad en samenwerken met de vijand ondanks een pact tijdens oorlog..quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:53 schreef geenaam het volgende:
[..]
Vergeet niet de eeuwige strijd van Mohammed tegen de Joden. Die Mohammed was niet de liefste..![]()
![]()
quote:"Geen enkele jood zal benadeeld worden omwille van zijn jood-zijn."
(Profeet Mohamed, Charter van Medina)
Ik ga ook niet in minirok een Siciaanse ker binnen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:55 schreef TheMagnificent het volgende:
2. Nee, je mag niet met je schoenen naar binnen. Als je een respect hebt voor de gelovigen doe je je schoenen dan ook uit.
Blijf even.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
Goed, bijna etenstijd, toedels voor nu.
Mensen maken wel speciaal voor de Ramadan gerechten, maar zijn niet vrijblijvend voor de Ramadan, er wordt gewoon extra veel gekookt etc.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Zijn er eigenlijk speciale Ramadan gerechten?
(Cultuurgebonden, familierecepten, voorschrift?)
En eet smakelijk![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ga ook niet in minirok een Siciaanse ker binnen.
Wacht even, ik heb resterende fragmenten van Wafa Sultan @ Al-Jazeera gevonden waar ze antwoord krijgt.quote:
Dit, en eetzequote:Op vrijdag 14 september 2007 19:55 schreef Floripas het volgende:
Bedankt voor jullie openhartige antwoorden. Tof.
Is onze plicht.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:55 schreef Floripas het volgende:
Op de belangrijkste vraag heb ik nog geen antwoord gekregenquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:55 schreef Floripas het volgende:
Ik heb hele andere dingen gelezen in meerdere boeken..quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mohammeds oorlog was niet om hun Jood zijn, maar om verraad en samenwerken met de vijand ondanks een pact tijdens oorlog..
Lees ook eens verdrag van Madina:
[..]
Wat is dat?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:59 schreef Mutant01 het volgende:
Harira jummmmmmmmm! Dat eten we ook echt altijd in de ramadan.
Two sides to every storyquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:01 schreef geenaam het volgende:
[..]
Ik heb hele andere dingen gelezen in meerdere boeken..Maar de geschiedenis is lang geleden en wat de echte waarheid is altijd maar de vraag.
Hoe voelt het om na 28 dagen de hand weer eens lekker aan jezelf te slaan?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Geen sex tijdens het vasten. Masturberen valt daaronder.
Geen commentaar.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoe voelt het om na 28 dagen de hand weer eens lekker aan jezelf te slaan?
Dat kan, dat is dan natuurlijk hoe jij ertegenaan kijkt. Voor mij is het met name de vergelijking met christenen in europa wat t voor mij fanatiek maakt. Fanatiek is voor mij namelijk een woord met een positieve lading, zoals je fanatieke voetballers hebt. In mijn ogen zijn dat de spelers die tot de laatste minuut alles geven... Dus ik ben bang dat je me verkeerd begrepen hebtquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen niet inhoudelijk reageren en niet bevredigend reageren voor je verwachtingen, laten we dat even voor op stellen.
Wanneer je het hebt over 'fanatieke' moslims kan je dus verschillende moslims, ik zou dan eerder inderdaad aan extremisten, terroristen denken.. Als je het hebt over aan rituelen trouwe moslims heb ik het over praktiserende moslims en dat is in mijn optiek heel wat anders dan 'fanatieke'.
De Islam is daar een sterker aanwezigheid in het culturele en resterende dagelijkse activiteiten dan anders, maar dat maakt je geen 'fanatieke'.
Heeft er ook mee te maken met punt waar het geloof begonnen is, of welke plaatsen belangrijk voor de geloven is, plaatsen als Jeruzalem, Mekka, Madina, daar zijn de geloven begonnen en daarom zijn de mensen in de regio daar meer verbonden met hun religie, geloof is daar een historisch en cultureel identiteitsuiting. Zo ook in Europa is het Vaticaan dan ook 'fanatiek' te noemen, omdat het centrum van de Katholieke wereld is.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:09 schreef DeeCruise het volgende:
Jezus deze topics gaan hard!
Anyway, nog ff een reactie op t vorig deel:
[..]
Dat kan, dat is dan natuurlijk hoe jij ertegenaan kijkt. Voor mij is het met name de vergelijking met christenen in europa wat t voor mij fanatiek maakt. Fanatiek is voor mij namelijk een woord met een positieve lading, zoals je fanatieke voetballers hebt. In mijn ogen zijn dat de spelers die tot de laatste minuut alles geven... Dus ik ben bang dat je me verkeerd begrepen hebt
Maar goed, is het dan een kwestie van een maatschappelijke druk? Of een cultureel iets?
De Koran leert dat je geduldig moet zijn over dingen die over je worden gezegd, dan wel over je religie etc:quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:22 schreef helldeskr het volgende:
Nog een klein vraagje over respect.
Veel "moslims" ( aanhalingstekens bewust ) hebben altijd hun mond vol van rezzpect.
Ze eisen dat ze dat krijgen, maar wordt hen niet geleerd dat je respect moet
verdienen door het te geven ?
Wat zegt de profeet daar over ?
In het Westen heerst er een cultuur van 'respect moet je verdienen', waarom zou je je eerst moeten bewijzen om fatsoen te kunnen ontvangen van mensen, laten we duidelijk zijn met respect bedoelen we hier geen aanzien, maar iedereen in zijn/haar waarde laten. Als het moreel correct is dat je respect dient te 'verdienen' dan moeten we ook weten dat je pas kritiek mag leveren als je je zelf hebt gecorrigeerd in je tekortkomingen, tenslotte moet je eerst naar je kijken, als je iemand bekritiseert, oprecht bekritiseert moet je zelf vrij zijn van fouten, ander is het hypocriet.. In andere woorden, postbus 51 spotjes:quote:“Verdraag geduldig wat zij zeggen.” (Koran 20:130)
Ach, het is toch een eer om een martelaar te zijn, zeker in deze dagen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:00 schreef Triggershot het volgende:
Waarom krijg ik de pittigere vragen?
[..]
Ok, maar ik vind dat een redelijk ontwijkende manier van redeneren. Ten eerste is de Islam een geloof van het boek. Juiste de evolutie van de profeten, Ibrahim, Issah en Mohamed geeft voor Moslims aan respect te hebben voor de andere geloven van het boek, aangezien ze van dezelfde God komen, maar ook waar vorige religies zijn gecorrumpeerd. Er was immers een duidelijke reden om Mohamed te zenden.quote:Er staat in de Koran, dus de Islamitische traditie dat elke volk haar profeet heeft gehad en dat God nooit oordeelt voor een gezant te sturen, meaning.. Als er daadwerkelijk geen profeet bij een volk is geweest, worden zij beoordeeld volgens de maatschappelijke moraal waarin zij leefden, niets meer, niets minder.
Daarnaast vraag ik me af wie niet van God zou gehoord hebben? Bijna alle volkeren in de historie maken wel melding van een onbeschrijvelijke schepper, de Islam maakt daar ook melding van, alleen noemen wij het Allah.
Dat begrijp ik. Echter, het is alsof ik een professor ben, een examen afleg, en later tegen enkelen van mijn studenten zeg "Jongens, het is duidelijk dat niemand jullie verteld heeft wat er in het curriculum stond. Dat geeft niet, ik beoordeel de redenatie van jullie antwoorden, en als die logisch en juist is, dan krijgen jullie dezelfde beoordeling als zij die wel de juiste stof geleerd hebben."quote:Om een reputatie van rechtvaardige uit te drukken zegt God in de Koran, ik laat goede daden van niemand verloren gaan, en dat iemand die iets goed doet ter grootte van een atoom ook geregistreerd zal worden en voor beloond zult worden. Het gaat niet om dat jouw geloof in God voldoet aan mijn beeld van God, maar dat is iets tussen jullie, jouw relatie van God.
Ik vind iemand normaal fatsoenlijk behandelen en respect voor iemand hebben twee verschillende dingen. Respect moet je inderdaad verdienen, maar als iemand nog niets heeft laten zien is dat voor mij geen reden om iemand onbeschoft te behandelen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Koran leert dat je geduldig moet zijn over dingen die over je worden gezegd, dan wel over je religie etc:
[..]
In het Westen heerst er een cultuur van 'respect moet je verdienen', waarom zou je je eerst moeten bewijzen om fatsoen te kunnen ontvangen van mensen, laten we duidelijk zijn met respect bedoelen we hier geen aanzien, maar iedereen in zijn/haar waarde laten. Als het moreel correct is dat je respect dient te 'verdienen' dan moeten we ook weten dat je pas kritiek mag leveren als je je zelf hebt gecorrigeerd in je tekortkomingen, tenslotte moet je eerst naar je kijken, als je iemand bekritiseert, oprecht bekritiseert moet je zelf vrij zijn van fouten, ander is het hypocriet.. In andere woorden, postbus 51 spotjes:
'Beter millieu begint bij jezelf'
quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:01 schreef YoWilly het volgende:
Is er trouwens ook een topic waar Moslims vragen kunnen stellen aan autochtone nederlanders?
Ik neem aan dat zij ook met vragen zitten mbt onze denkwijze, normen/waarden....enz.
Wij komen nu wel veel te weten over het moslim gebeuren (niet geheel onbelangrijk), maar het lijkt mij ook nodig niet onnodig dat de Moslim zich ook wat meer verdiept in het "westerse"
Dat betekend dat ik het topic ook levend moet houden (en daar heb ik nou net geen tijd voorquote:
Djazaak Allah.quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:58 schreef D1 het volgende:
Laat ik trouwens beginnen om iedereen die er op dit moment aan mee doet Ramadan mubarak te wensen.
Als het maar niet gepaard gaat met explosievenquote:Ach, het is toch een eer om een martelaar te zijn, zeker in deze dagen.![]()
Oké, ik merk dat we een echt diep gaan? Niet ontwijkende manieren, maar je kunt niet iedereens kennis over de Islam inschatten vandaar dat ik niet bij iedereen in details treed, maar goed zie dat jij weet waarover jij praat.quote:Ok, maar ik vind dat een redelijk ontwijkende manier van redeneren.
Oké, hier heb ik vrij weinig aan toe te voegen, ben het grotendeels, dan wel helemaal met je eens. Binnen de leer van de Islamitische traditie that is.quote:Ten eerste is de Islam een geloof van het boek. Juiste de evolutie van de profeten, Ibrahim, Issah en Mohamed geeft voor Moslims aan respect te hebben voor de andere geloven van het boek, aangezien ze van dezelfde God komen, maar ook waar vorige religies zijn gecorrumpeerd. Er was immers een duidelijke reden om Mohamed te zenden.
Maar is monotheisme wel relevant voor historische meldingen, Arabieren geloven namelijk dat ze via Ismael afstammen van Abraham de monotheist, maar tegelijkertijd waren de Arabieren al eeuwen polytheistisch in de tijd van Mohammed, maar geen Arabier in de tijd van Mohammed zou ontkennen dat hij afstamde van Ismael en zijn vader Abraham. Zo ook met het Christendom, van oorsprong is het monotheistisch, maar een Jezus en een Maria of een Heilige Geest er bij doet twijfelen aan een monotheistisch boodschap, dit komt niet door de profeten, maar invloeden van mensen naderhand, na de dood van profeten etc.quote:Ten tweede, alhoewel elke cultuur/volk in de historie melding maakt van een bepaalde Godheid, zijn zeker niet alle meldingen monotheistisch. En één van de kernwaarden van de Islam is juist dat je getuigt dat er geen God is dan God. Polytheisme wordt zelfs direct bekritiseerd in de Koran. Als monotheisme dermate belangrijk is, waarom heeft God dan niet daar ook een profeet gestuurd, als hij voor het zelfde gebied een heel blik profeten open trok.
Als je de Koran leest (lees: bestudeert) dan kom je er achter dat de Koran zich niet specifiek richt op de Arabieren, integendeel.. De Koran richt zich op de mensheid, als een richtsnoer voor het verzamelen van de mensen onder een eenheid. Dus wanneer je het hebt over één volk zegenen, dat gaat het niet om de Arabieren, maar om de gelovigen in alle kleuren en maten.quote:Ten derde, de Thora, Bijbel en Koran zijn allen leidraden waarin beschreven staat hoe een gelovige zijn leven op een zo goed mogelijke manier kan invullen. Waarom één volk zegenen met zo veel kennis, en veel anderen compleet zonder laten?
Integendeel, er zijn genoeg mensen die niet als moslim sterven en volgens de Islamitische traditie toch wel in aanmerking komen voor het Paradijs volgens de Islamitische voorwaarden. Wanneer er een volk komt voor God die nooit van de Islam heeft gehoord dan wordt het ook niet verantwoordelijk gehouden voor de dingen die wij 'haram' noemen, Allah rekent het dan niet als een onwetend volk, maar als een volk dat volgens andere regels, wetten, normen en waarden wordt beoordeeld, 'juist' is niet universeel, daarom is de oordeel van God ook niet bij iedereen hetzelfde.quote:Dat begrijp ik. Echter, het is alsof ik een professor ben, een examen afleg, en later tegen enkelen van mijn studenten zeg "Jongens, het is duidelijk dat niemand jullie verteld heeft wat er in het curriculum stond. Dat geeft niet, ik beoordeel de redenatie van jullie antwoorden, en als die logisch en juist is, dan krijgen jullie dezelfde beoordeling als zij die wel de juiste stof geleerd hebben."
Maar is het niet God zijn verantwoordelijkheid dat ieder van God's onderdanen weet wat er in het curriculum staat?
Ja, prima.. dat mag je vinden, maar ik vind dus dat je een vrouw en bejaarden met respect dient te behandelen, moeten zij nu eerst respect verdienen? Hou toch aub op, respect is in vele gevallen en vooral in het dagelijkse leven iedereen in waarde laten, onbeschofte daarentegen is gewoon provoceren en uitdagen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind iemand normaal fatsoenlijk behandelen en respect voor iemand hebben twee verschillende dingen. Respect moet je inderdaad verdienen, maar als iemand nog niets heeft laten zien is dat voor mij geen reden om iemand onbeschoft te behandelen.
Ik denk dat hier een cultureel element een rol speelt.
Dan gaan we het daar niet over eens worden. Maar ik vraag me af of dat met religie te maken heeft.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, prima.. dat mag je vinden, maar ik vind dus dat je een vrouw en bejaarden met respect dient te behandelen, moeten zij nu eerst respect verdienen? Hou toch aub op, respect is in vele gevallen en vooral in het dagelijkse leven iedereen in waarde laten, onbeschofte daarentegen is gewoon provoceren en uitdagen.
Nee, interpretatie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan gaan we het daar niet over eens worden. Maar ik vraag me af of dat met religie te maken heeft.
Ok, tot hier kan ik het er redelijk mee eens zijn. Alhoewel ik daarbij wil opmerken dat op dat moment oa de Germanen, de Indianen en de Maoris geen flauw benul hadden wie of wat Mozes was. Derhalve is de boodschap van monotheisme beperkt gebleven tot het gebied waarin de openbaringen plaats vonden, en pas later geexporteerd over de rest van de wereld. Mijn standpunt blijft dat een Almachtige God dit iets beter had kunnen plannen. Dat de distributie van profeten en openbaringen iets evenrediger had kunnen zijn. Dit had de missionarisen in de daarop volgende tijd veel werk bespaart.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Djazaak Allah.
[..]
Als het maar niet gepaard gaat met explosieven
[..]
Oké, ik merk dat we een echt diep gaan? Niet ontwijkende manieren, maar je kunt niet iedereens kennis over de Islam inschatten vandaar dat ik niet bij iedereen in details treed, maar goed zie dat jij weet waarover jij praat.
[..]
Oké, hier heb ik vrij weinig aan toe te voegen, ben het grotendeels, dan wel helemaal met je eens. Binnen de leer van de Islamitische traditie that is.
[..]
Maar is monotheisme wel relevant voor historische meldingen, Arabieren geloven namelijk dat ze via Ismael afstammen van Abraham de monotheist, maar tegelijkertijd waren de Arabieren al eeuwen polytheistisch in de tijd van Mohammed, maar geen Arabier in de tijd van Mohammed zou ontkennen dat hij afstamde van Ismael en zijn vader Abraham. Zo ook met het Christendom, van oorsprong is het monotheistisch, maar een Jezus en een Maria of een Heilige Geest er bij doet twijfelen aan een monotheistisch boodschap, dit komt niet door de profeten, maar invloeden van mensen naderhand, na de dood van profeten etc.
Juist. Ik heb hier een beetje hetzelfde gevoel bij als bij de bovenstaande punten. God is Almachtig, heeft dus een redelijik idee van wat er gaande is in de wereld, wie met wie praat, hoe de lijnen liggen. Derhalve, in plaats van dat God boodschappers uitzond naar alle hoeken van de wereld, om elk volk zijn grootsheid te openbaren heeft hij er voor gekozen om die openbaringen te centreren in een relatief klein gebied, en daarna op deze mensen te vertrouwen om dit woord, deze kennis, te verbreiden. Een proces waar ze nu nog steeds mee bezig zijn. In dit geval krijgt God geen kudos voor efficient handelen.quote:Als je de Koran leest (lees: bestudeert) dan kom je er achter dat de Koran zich niet specifiek richt op de Arabieren, integendeel.. De Koran richt zich op de mensheid, als een richtsnoer voor het verzamelen van de mensen onder een eenheid. Dus wanneer je het hebt over één volk zegenen, dat gaat het niet om de Arabieren, maar om de gelovigen in alle kleuren en maten.
Juist, zoals ik heb aangegeven, ik weet dat dit de uitleg is. En praktisch gezien werkt het. Echter, in de conceptuele zin heb ik er een probleem mee. Als een boodschap zo belangrijk is dat God boodschappers uitzend om die te verspreiden, en op hetzelfde moment gaan we uit van Rahmad (barmhartigheid) en dat alle mensen voor God gelijk zijn, waarom wordt deze boodschap dan selectief gecommuniceerd naar een miniem gedeelte van de wereld populatie.quote:Integendeel, er zijn genoeg mensen die niet als moslim sterven en volgens de Islamitische traditie toch wel in aanmerking komen voor het Paradijs volgens de Islamitische voorwaarden. Wanneer er een volk komt voor God die nooit van de Islam heeft gehoord dan wordt het ook niet verantwoordelijk gehouden voor de dingen die wij 'haram' noemen, Allah rekent het dan niet als een onwetend volk, maar als een volk dat volgens andere regels, wetten, normen en waarden wordt beoordeeld, 'juist' is niet universeel, daarom is de oordeel van God ook niet bij iedereen hetzelfde.
Nee hoor, je hebt naar mijn idee wel gelijk. Iemand met respect (dus fatsoen) behandelen is niet hetzelfde als iemand respecteren. Iemand met respect behandelen moet onafhankelijk zijn van religie.quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan gaan we het daar niet over eens worden. Maar ik vraag me af of dat met religie te maken heeft.
Je zegt: Mijn standpunt blijft dat een Almachtige God dit iets beter had kunnen plannen. Dat de distributie van profeten en openbaringen iets evenrediger had kunnen zijn. Dit had de missionarisen in de daarop volgende tijd veel werk bespaart."quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:51 schreef D1 het volgende:
[..]
Ok, tot hier kan ik het er redelijk mee eens zijn. Alhoewel ik daarbij wil opmerken dat op dat moment oa de Germanen, de Indianen en de Maoris geen flauw benul hadden wie of wat Mozes was. Derhalve is de boodschap van monotheisme beperkt gebleven tot het gebied waarin de openbaringen plaats vonden, en pas later geexporteerd over de rest van de wereld. Mijn standpunt blijft dat een Almachtige God dit iets beter had kunnen plannen. Dat de distributie van profeten en openbaringen iets evenrediger had kunnen zijn. Dit had de missionarisen in de daarop volgende tijd veel werk bespaart.
[..]
Juist. Ik heb hier een beetje hetzelfde gevoel bij als bij de bovenstaande punten. God is Almachtig, heeft dus een redelijik idee van wat er gaande is in de wereld, wie met wie praat, hoe de lijnen liggen. Derhalve, in plaats van dat God boodschappers uitzond naar alle hoeken van de wereld, om elk volk zijn grootsheid te openbaren heeft hij er voor gekozen om die openbaringen te centreren in een relatief klein gebied, en daarna op deze mensen te vertrouwen om dit woord, deze kennis, te verbreiden. Een proces waar ze nu nog steeds mee bezig zijn. In dit geval krijgt God geen kudos voor efficient handelen.
[..]
Juist, zoals ik heb aangegeven, ik weet dat dit de uitleg is. En praktisch gezien werkt het. Echter, in de conceptuele zin heb ik er een probleem mee. Als een boodschap zo belangrijk is dat God boodschappers uitzend om die te verspreiden, en op hetzelfde moment gaan we uit van Rahmad (barmhartigheid) en dat alle mensen voor God gelijk zijn, waarom wordt deze boodschap dan selectief gecommuniceerd naar een miniem gedeelte van de wereld populatie.
Ik snap dat God mensen niet verantwoordelijk houd voor onwetenschap als zij niet zijn geopenbaard met de kennis van de Islam. Wat ik niet snap is, uitgaande van gelijkwaardigheid voor alle mensen, waarom God toestond dat deze situate ontstond. Terwijl de Almachtige toch zeker in staat moet worden geacht dit probleem op een adequate manier op te lossen.
Ik probeer hier niets te bewijzen. Dit is echter een conceptueel punt waar ik lang mee heb zitten worstelen.
Dit leert de Bijbel ook...quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Koran leert dat je geduldig moet zijn over dingen die over je worden gezegd, dan wel over je religie etc:
[..]
In het Westen heerst er een cultuur van 'respect moet je verdienen', waarom zou je je eerst moeten bewijzen om fatsoen te kunnen ontvangen van mensen, laten we duidelijk zijn met respect bedoelen we hier geen aanzien, maar iedereen in zijn/haar waarde laten. Als het moreel correct is dat je respect dient te 'verdienen' dan moeten we ook weten dat je pas kritiek mag leveren als je je zelf hebt gecorrigeerd in je tekortkomingen, tenslotte moet je eerst naar je kijken, als je iemand bekritiseert, oprecht bekritiseert moet je zelf vrij zijn van fouten, ander is het hypocriet.. In andere woorden, postbus 51 spotjes:
'Beter millieu begint bij jezelf'
Waarom zou een Jood of Christen dit willen ?quote:Op zaterdag 15 september 2007 01:15 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Je zegt: Mijn standpunt blijft dat een Almachtige God dit iets beter had kunnen plannen. Dat de distributie van profeten en openbaringen iets evenrediger had kunnen zijn. Dit had de missionarisen in de daarop volgende tijd veel werk bespaart."
Als dit het geval was geweest, dan was de test voor de mensheid wel heel makkelijk en totaal geen uitdaging geweest. Ieder mens zou zonder al te moeite geloven, de "vrije wil" zou veel beperkter zijn geweest.
We zien dat de wereld voor slechts een zeer klein gedeelte verklaard atheist is. Ik denk dat God met een reden het christen- en jodendom groot heeft laten worden. Dit is overigens geen standpunt expliciet gebaseerd op de Islamgeschriften, maar een persoonlijke inbreng conform mijn eigen ratio en mijn gevoel. De 2 miljard christenen zijn er niet zo maar, God heeft dit toegelaten. Met als gedachte dat een gelovige zoals een christen of bijv. een jood een goede kans heeft om overgaan tot de Islam, indien hij oprecht en serieus bezig is om de Waarheid te zoeken.
Het lijkt er op dat sommige mensen respect buiten zichzelf zoeken. Je moet respect hebben voor hun cultuur, religie en familie, terwijl ik alleen respect kan hebben voor een persoon. Als ik kritiek heb op je haar betekend dat niet meteen dat ik geen respect heb voor jou als persoon.quote:Op zaterdag 15 september 2007 01:01 schreef avdbree het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt naar mijn idee wel gelijk. Iemand met respect (dus fatsoen) behandelen is niet hetzelfde als iemand respecteren. Iemand met respect behandelen moet onafhankelijk zijn van religie.
Je kunt het ook breder zien (ook in de zin van dit topic): je kunt een bepaalde geloofsovertuiging respecteren (vrij normaal denk ik zo, zie de grondwet), wat niet wil zeggen dat je er ook respect voor hebt (je mag vinden en denken wat je wil).
16 en dan al zo grappigquote:Op zaterdag 15 september 2007 15:35 schreef Nilith het volgende:
heeft je zusje een snor?
Ze kijkt in ieder geval niet als een Sjenkie in de camera, buk-emo.quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:35 schreef Nilith het volgende:
heeft je zusje een snor?
omdat in de koran staat dat dat wel magquote:Op zaterdag 15 september 2007 13:25 schreef BobbySixkiller het volgende:
Hierbij een vraagje over het aanbregen van tattoeages. (ik hoop dat deze vraag nog niet gesteld is, heb niet het hele topic doorgelezen).
Het aanbrengen van tattoeages wordt als haram beschouwd. De gedachte hierachter zou zijn dat je geen veranderingen aan mag brengen aan het lichaam dat de schepper je gegeven heeft.
Als dat zou is vraag ik me af waarom deze lijn niet doorgetrokken wordt richting besnijdenissen. Dit is toch evenzeer een modificatie van lichaam?
Hoe zit dan?
net als in iedere cultuur zijn er altijd mensen die anderen niet in zijn/haar waarde laten. daar is niets specifieks westers aanquote:Op vrijdag 14 september 2007 21:29 schreef Triggershot het volgende:
In het Westen heerst er een cultuur van 'respect moet je verdienen', waarom zou je je eerst moeten bewijzen om fatsoen te kunnen ontvangen van mensen, laten we duidelijk zijn met respect bedoelen we hier geen aanzien, maar iedereen in zijn/haar waarde laten.
Spuit elf!!quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:31 schreef MouzurX het volgende:
Mag je mastuberen als je moslim bent? christenen mogen dit toch eigenlijk niet ofzo?
ja heb geen zin om terug te lezen.quote:
Recap: Masturberen mag niet en over natte dromen worden geen vragen beantwoordt.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:35 schreef MouzurX het volgende:
[..]
ja heb geen zin om terug te lezen.
We hebben het nu over export van ideeën, oke.. mooi punt om mee te beginnen? Met alle respect, maar Mozes is een profeet die naar de Joden is gestuurd om bevrijd te worden van de tirannie van de Farao, wat voor een boodschap hebben de Germanen etc hier aan? Laat ik het anders formuleren, wat hebben de Germanen hier aan als expliciet boodschap van een profeet van de Germanen.. vrij weinig lijkt me. In andere woorden zoals ik eerder ook al zei, ook de Hindoes kennen geen Mozes verhaal, maar ze kennen wel een onbeschrijfelijke schepper. Jouw standpunt is dat een almachtige God het beter dan bovenstaande zou had kunnen/moeten doen.. In andere woorden zeg je in theologische woorden, dat je het beter dan God kunt (bedenken)quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:51 schreef D1 het volgende:
[..]
Ok, tot hier kan ik het er redelijk mee eens zijn. Alhoewel ik daarbij wil opmerken dat op dat moment oa de Germanen, de Indianen en de Maoris geen flauw benul hadden wie of wat Mozes was. Derhalve is de boodschap van monotheisme beperkt gebleven tot het gebied waarin de openbaringen plaats vonden, en pas later geexporteerd over de rest van de wereld. Mijn standpunt blijft dat een Almachtige God dit iets beter had kunnen plannen. Dat de distributie van profeten en openbaringen iets evenrediger had kunnen zijn. Dit had de missionarisen in de daarop volgende tijd veel werk bespaart.
Ook ik heb hier een beetje hetzelfde, er wordt in theologische gronden verteld hoe God het beter had kunnen aanpakken, als je al voor argument sake accepteert dat een Almachtige, Al-wetende, Al-wijze God zich heeft geopenbaard aan de mens, dan vraag ik me af in hoeverre je ook accepteert dat er redenen die de mens niet weet waarom God het zo heeft gedaan.Vergeet niet alle religies hebben 'goed' in zich, een religie zou niet in stand kunnen blijven als het niet oproept tot het goede en daarin zien we de element van Allah.quote:Juist. Ik heb hier een beetje hetzelfde gevoel bij als bij de bovenstaande punten. God is Almachtig, heeft dus een redelijik idee van wat er gaande is in de wereld, wie met wie praat, hoe de lijnen liggen. Derhalve, in plaats van dat God boodschappers uitzond naar alle hoeken van de wereld, om elk volk zijn grootsheid te openbaren heeft hij er voor gekozen om die openbaringen te centreren in een relatief klein gebied, en daarna op deze mensen te vertrouwen om dit woord, deze kennis, te verbreiden. Een proces waar ze nu nog steeds mee bezig zijn. In dit geval krijgt God geen kudos voor efficient handelen.
Maar er was één boodschap.. Namelijk dat er maar één God is. Verder verschilt er veel, Mozes en Jezus waren namelijk naar de Joden gestuurd en hadden ook maatschappelijke problemen op te lossen, niet alleen een universeel boodschap van God. Staat zelfs in de Bijbel: Ik ben naar de verloren schapen van Israel gestuurd. ' Dus er waren wel invloeden die de boodschapen die universeel waren, maar zeker niet alles.quote:Juist, zoals ik heb aangegeven, ik weet dat dit de uitleg is. En praktisch gezien werkt het. Echter, in de conceptuele zin heb ik er een probleem mee. Als een boodschap zo belangrijk is dat God boodschappers uitzend om die te verspreiden, en op hetzelfde moment gaan we uit van Rahmad (barmhartigheid) en dat alle mensen voor God gelijk zijn, waarom wordt deze boodschap dan selectief gecommuniceerd naar een miniem gedeelte van de wereld populatie.
Je kunt zeggen, God had het beter zo kunnen doen, of als hij het zo had gedaan was het beter geweest, maar ben je het niet met me eens dat je dat alleen kunt claimen als je Gods eigenschappen zou delen gezien er meer inzichten zijn dan behalve onze menselijke beperkingen? Ik vind het persoonlijk een troost dat ik niet word verantwoordelijk gehouden voor dingen die ik niet weet, daar zie ik dus Rahmet Allah in. Ik concludeer met de woorden van Allah:quote:Ik snap dat God mensen niet verantwoordelijk houd voor onwetenschap als zij niet zijn geopenbaard met de kennis van de Islam. Wat ik niet snap is, uitgaande van gelijkwaardigheid voor alle mensen, waarom God toestond dat deze situate ontstond. Terwijl de Almachtige toch zeker in staat moet worden geacht dit probleem op een adequate manier op te lossen.
Ik ben blij dat er verschillende mensen op de wereld zijn, zodat we wat van ze kunnen leren.quote:118. En indien uw Heer had gewild, zou Hij het mensdom voorzeker tot één volk hebben gemaakt, maar zij zullen blijven verschillen.
Weet ik wel, maar ik denk dat we beter over kunnen gaan naar WFL, dit topic wordt zo te diep.quote:Ik probeer hier niets te bewijzen. Dit is echter een conceptueel punt waar ik lang mee heb zitten worstelen.
Besnijdenis wordt met intentie van hygiene gemaakt. Tatoeages ook?quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:25 schreef BobbySixkiller het volgende:
Hierbij een vraagje over het aanbregen van tattoeages. (ik hoop dat deze vraag nog niet gesteld is, heb niet het hele topic doorgelezen).
Het aanbrengen van tattoeages wordt als haram beschouwd. De gedachte hierachter zou zijn dat je geen veranderingen aan mag brengen aan het lichaam dat de schepper je gegeven heeft.
Als dat zou is vraag ik me af waarom deze lijn niet doorgetrokken wordt richting besnijdenissen. Dit is toch evenzeer een modificatie van lichaam?
Hoe zit dan?
En waar in de Koran zou dat staan, praten over zaken waar we geen kennis over hebben is niet netjes.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
omdat in de koran staat dat dat wel mag
Staat nergens dat het specifiek voor het westen is en ik had het niet over in waarde laten, maar dat je respect dient te verdienen/jezelf bewijzenquote:Op zaterdag 15 september 2007 18:06 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
net als in iedere cultuur zijn er altijd mensen die anderen niet in zijn/haar waarde laten. daar is niets specifieks westers aan
Nee, staat ook terug in het topic.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:31 schreef MouzurX het volgende:
Mag je mastuberen als je moslim bent? christenen mogen dit toch eigenlijk niet ofzo?
Wat heeft vrouwenbesnijdenis feitelijk met de Islam te maken dan? Overigens is het besnijdenis van een man ook niet verplicht, maar gewenst.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:19 schreef Drasko het volgende:
maar je lichaam is toch ook niet besneden de wereld in gekomen? waarom mag dat dan wél? en wat heeft een vrouwenbesnijdenis met hygiene te maken? niet lullig bedoeld, ben serieus geintreseerd.
misschien ben ik gewoon onwetend over dit onderwerp, maar is een vrouwenbesnijdenis niet uit islamitsch standpunt meestal? en je hebt geen antwoord gegeven, waarom mag een modificatie die vroeger voor hygiene in de woestijn gebruikt werd, nu in de 21ste eeuw wel nog maar een tatoo niet?quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat heeft vrouwenbesnijdenis feitelijk met de Islam te maken dan? Overigens is het besnijdenis van een man ook niet verplicht, maar gewenst.
Nee, niet uit Islamitisch standpuntquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:23 schreef Drasko het volgende:
[..]
misschien ben ik gewoon onwetend over dit onderwerp, maar is een vrouwenbesnijdenis niet uit islamitsch standpunt meestal? en je hebt geen antwoord gegeven, waarom mag een modificatie die vroeger voor hygiene in de woestijn gebruikt werd, nu in de 21ste eeuw wel nog maar een tatoo niet?
quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, niet uit Islamitisch standpunt
Ja, ik heb wel antwoord gegeven. Je vergelijkt appels met peren, als je je besnijdt met de intentie om je lichaam te versieren dan mag het niet, enkel uit gezondheid voor je lichaam.
Ja inderdaad.. Probeerde het niet eens te laten merken.quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:30 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je antwoordt wel erg chagrijnig, hongerig aan het raken?.
Vrouwenbesnijdenis vindt niet plaats uit hygienisch oogpunt toch?quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Besnijdenis wordt met intentie van hygiene gemaakt. Tatoeages ook?
ik buk alleen om aan jou niveau te komen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze kijkt in ieder geval niet als een Sjenkie in de camera, buk-emo.
Buk liever even om je gevallen grammaticaboekje op te rapen, knulletje.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:14 schreef Nilith het volgende:
[..]
ik buk alleen om aan jou niveau te komen.
heb ik niet nodig.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Buk liever even om je gevallen grammaticaboekje op te rapen, knulletje.
Nee, ik had het over mannenbesnijdenis, later begreep ik pas dat het over vrouwen gingquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:14 schreef BobbySixkiller het volgende:
[..]
Vrouwenbesnijdenis vindt niet plaats uit hygienisch oogpunt toch?
In de Koran staat overigens toch niets over besnijdenis (nooit iets over gelezen in ieder geval).
eigenlijk vroeg ik iets, maar tis al goed ik zal wegblijven. :] wel lezen natuurlijk, steek ik natuurlijk wat van op van deze moslim.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hey, als je niets toe te voegen hebt, blijf even lekker weg.
Ik meen me een soort twaaljarigengrap te herinneren met "zus" en "snor", maar dat zal op de ZMOK wel als een normale vraag worden beschouwd.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:34 schreef Nilith het volgende:
[..]
eigenlijk vroeg ik iets, maar tis al goed ik zal wegblijven. :] wel lezen natuurlijk, steek ik natuurlijk wat van op van deze moslim.
Maar was is precies de reden dat tattoeages haram zijn dan? Ik zie overigens de laatste tijd wel meer en meer turkse jongens met tattoo's.quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, ik had het over mannenbesnijdenis, later begreep ik pas dat het over vrouwen ging
Klopt.
hadith danquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En waar in de Koran zou dat staan, praten over zaken waar we geen kennis over hebben is niet netjes.
Geen idee, zal je nog eens opzoeken mocht ik wat tegen komen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:04 schreef BobbySixkiller het volgende:
[..]
Maar was is precies de reden dat tattoeages haram zijn dan? Ik zie overigens de laatste tijd wel meer en meer turkse jongens met tattoo's.
volgens mij zei je zelf dat je met respect bedoelde dat je een ander in zijn of haar waarde laatquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Staat nergens dat het specifiek voor het westen is en ik had het niet over in waarde laten, maar dat je respect dient te verdienen/jezelf bewijzen
Lees mijn reactie en de jouwe daar op nog eens.quote:Op zondag 16 september 2007 00:26 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
volgens mij zei je zelf dat je met respect bedoelde dat je een ander in zijn of haar waarde laat
gedaanquote:Op zondag 16 september 2007 00:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lees mijn reactie en de jouwe daar op nog eens.
quote:laten we duidelijk zijn met respect bedoelen we hier geen aanzien, maar iedereen in zijn/haar waarde laten.
quote:en ik had het niet over in waarde laten, maar dat je respect dient te verdienen/jezelf bewijzen
quote:Op zondag 16 september 2007 00:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En waar staat dat het specifiek om het Westen gaat?
je noemt het Westen specifiekquote:In het Westen heerst er een cultuur van 'respect moet je verdienen'
Dan heb je wederom mijn reactie niet begrepen, begin me er een beetje aan te irriteren, dag schaap.quote:Op zondag 16 september 2007 00:32 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
[..]
je noemt het Westen specifiek
misschien moet je dan wat duidelijker zijn en het uitleggen ipv je irriterenquote:Op zondag 16 september 2007 00:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan heb je wederom mijn reactie niet begrepen, begin me er een beetje aan te irriteren, dag schaap.
Moet je in Marokko zijnquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:37 schreef Floripas het volgende:
Tattoeages zijn haram, omdat het niet mag.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:04 schreef BobbySixkiller het volgende:
[..]
Maar was is precies de reden dat tattoeages haram zijn dan? Ik zie overigens de laatste tijd wel meer en meer turkse jongens met tattoo's.
quote:Op zondag 16 september 2007 16:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Tattoeages zijn haram, omdat het niet mag.
Ik kan er wel naar gissen. Zoiets als dat het het vervuilen is van het lichaam dat God je heb gegeven. Of ook iets in de trant dat woedhoe er niet meer door mogelijk is.
Oui.quote:Op zondag 16 september 2007 18:12 schreef Floripas het volgende:
Mag je scheiden? Berbervrouwen mogen dat, andere moslimvrouwen?
Als je eerder bent getrouwd betekent dat je alsnog maagd een huwelijk bent in gegaanquote:Op zondag 16 september 2007 18:16 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het is lijkt me wel de bedoeling dat we hier met meer aankomen dan 'dat mag niet'.
Nog even over dat maagelijk bloed dat moet vloeien (), laten we een paar onduidelijkheden wegwerken. Het huwelijk maagelijk moeten betreden heeft weinig met de Islam te maken. De eerste de beste die mij om een bebloed laken gaat vragen nadat ik getrouwd ben lach ik sowieso heel hard uit
. De islam heeft regels voor seks voor het huwelijk, want er zijn regels voor omgang tussen mannen en vrouwen voor het huwelijk. Dat je geen seks voor het huwelijk hebt, wil logischerwijs niet per definitie zeggen dat je maagd bent, want hé, wat nou als je al 's eerder bent getrouwd? Lijkt me handig om hier de eerste vrouw van de Profeet er bij te halen: die was 15 jaar ouder dan hem en had al een huwelijk achter de rug. Ze was trouwens ook z'n bazin en heeft hem ten huwelijk gevraagd, maar dat is een uitstapje richting vrouwenrechten in de Islam.
Enniehoe. Dat maagencultuurtje, vrouwenbesnijdenis, bloedbonkjes die je om de oren vliegen, het zijn allemaal cultuurverschijnselen, die helaas nog niet uitgeroeid zijn. Feit blijft dat je jarenlang op de Wallen werkzaam geweest kan zijn, daar spijt van kan hebben en álsnog een fantastische moslima kan zijn.
quote:Op zondag 16 september 2007 18:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je eerder bent getrouwd betekent dat je alsnog maagd een huwelijk bent in gegaan
Verder toen Mohammed trouwde, was er nog niet zoiets als Islam.
En ben ik het met je eens dat het echt overrated is
Dat heb ik niet gezegd, zei alleen dat het een pre-Islamitische periode was, dus met andere normen en waarden.quote:Op zondag 16 september 2007 18:37 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dus alles wat de profeet heeft gedaan voordat hij 40 werd is niet relevant? Lijkt me niet.
Moest keihard lachen !quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik meen me een soort twaaljarigengrap te herinneren met "zus" en "snor", maar dat zal op de ZMOK wel als een normale vraag worden beschouwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |