Link naar deel 1.quote:Hoe kan het ook anders.![]()
Stel je vragen *hier* aan een moslim.![]()
DISCLAIMER: Het moge duidelijk zijn dat alle antwoorden volgens mijn beleving van de Islam zijn, of de bronnen die ik raadpleeg.
Triggershot
Waarom nietquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:36 schreef Floripas het volgende:
Mogen jullie op de foto?
Zie fotoboek Mutant01.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:36 schreef Floripas het volgende:
Mogen jullie op de foto?
Waarom welquote:
Nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:36 schreef Curri het volgende:
ik wil een varken ritueel slachten in een moskee, kan/mag dat?
Zo zou je het kunnen stellen ja.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:40 schreef postmortum het volgende:
even een serieuze vraag, geloven jullie ook in jezus etc omdat de koran voortvloeit uit de tora en de bijbel?
Het is nog zomer.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:40 schreef murp het volgende:
is het zo dat de ramadan volgend jaar in de zomer is?
De ramadan verschuift ongeveer 11 dagen per jaar. Dus volgend jaar begint het ongeveer 11 dagen eerder dan dit jaar. Het klopt dus.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:40 schreef murp het volgende:
is het zo dat de ramadan volgend jaar in de zomer is?
Dan mag je alles schoonmaken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:40 schreef Curri het volgende:
[..]
Waarom niet?
En als ik het toch doe?
11 dagen maar? ik dacht een maandquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De ramadan verschuift ongeveer 11 dagen per jaar. Dus volgend jaar begint het ongeveer 11 dagen eerder dan dit jaar. Het klopt dus.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef postmortum het volgende:
zit er ook stiekem eens sperma in de knoflooksaus ?
Het is post mortem, idioot.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef postmortum het volgende:
zit er ook stiekem eens sperma in de knoflooksaus ?
ok ik ben weer terug naar klbquote:
Nou zeg, wat wil je daarmee zeggen. Dat ik geen ziel heb?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Afbeeldingen van wezens met een ziel mogen toch niet?
Alleen om te spoelen, niet om te slikkenquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef Crazy-cicking-ikke het volgende:
Als je tijdens de ramadan overdag gaat douchen..., smokkel je dan ook weleens stiekum wat water in je mond?
Je kunt jezelf voor de gek houden en een slokje drinken, maar God ziet alles.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef Crazy-cicking-ikke het volgende:
Als je tijdens de ramadan overdag gaat douchen..., smokkel je dan ook weleens stiekum wat water in je mond?
Ja en nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:51 schreef murp het volgende:
klopt het dat je altijd moslim kan worden, alleen dat je daar voor je rest van je leven aan "vast zit"?
als je begrijp wat ik bedoel
Valt wel mee eigenlijk. Ik kan alleen voor mezelf spreken. Het ergste is eigenlijk de dorst. Als ik echt enorme honger heb ga ik gewoon dingen doen die ervoor zorgen dat ik er niet constant aan denk. Zoals Fokken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:49 schreef --Christiaan-- het volgende:
Is de ramadan niet ontzettend lastig vol te houden? Wat doe je als je het écht niet meer uithoudt?
Je zult niet worden gemist.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef postmortum het volgende:
[..]
ok ik ben weer terug naar klb![]()
Volgens mij zijn bepaalde mensen toch ook "ontheven" van de ramadan, zoals ouderen, zieken, zwangere vrouwen, baby's?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:49 schreef --Christiaan-- het volgende:
Is de ramadan niet ontzettend lastig vol te houden? Wat doe je als je het écht niet meer uithoudt?
Nee, dat een foto van jou maken niet mag.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou zeg, wat wil je daarmee zeggen. Dat ik geen ziel heb?
Ja.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:56 schreef Locusta het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bepaalde mensen toch ook "ontheven" van de ramadan, zoals ouderen, zieken, zwangere vrouwen, baby's?
Je mag ook geen water drinken?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Valt wel mee eigenlijk. Ik kan alleen voor mezelf spreken. Het ergste is eigenlijk de dorst. Als ik echt enorme honger heb ga ik gewoon dingen doen die ervoor zorgen dat ik er niet constant aan denk. Zoals Fokken.
Neequote:Op vrijdag 14 september 2007 18:57 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Je mag ook geen water drinken?
Nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:58 schreef Feitosa het volgende:
Ben je eens met de stelling dat; als iemand de profeet mohammed ,beledigt, bespot of op andere manieren zwart maakt, dat het begrijpelijk is dat diegene fysieke represailles te wachten staan?
Ouderen niet. Zieke ouderen daarentegen wel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:56 schreef Locusta het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bepaalde mensen toch ook "ontheven" van de ramadan, zoals ouderen, zieken, zwangere vrouwen, baby's?
Er staat in de Koran, dus de Islamitische traditie dat elke volk haar profeet heeft gehad en dat God nooit oordeelt voor een gezant te sturen, meaning.. Als er daadwerkelijk geen profeet bij een volk is geweest, worden zij beoordeeld volgens de maatschappelijke moraal waarin zij leefden, niets meer, niets minder.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:50 schreef D1 het volgende:
Trigger, als God waarachtig is en heerser over de wereld zoals dat wordt gezegd, en we gaan er daarna ook nog vanuit dat alle 12 (of zelfs nog meer) profeten daadwerkelijk bestaan hebben. Waarom kon God dan niet even een profeet in Zuid Amerika droppen, om maar een voorbeeld te noemen. Als God er voor iedereen is, waarom spreekt hij dan niet tegen iedereen.
Om een reputatie van rechtvaardige uit te drukken zegt God in de Koran, ik laat goede daden van niemand verloren gaan, en dat iemand die iets goed doet ter grootte van een atoom ook geregistreerd zal worden en voor beloond zult worden. Het gaat niet om dat jouw geloof in God voldoet aan mijn beeld van God, maar dat is iets tussen jullie, jouw relatie van God.quote:Nou weet ik dat iemand die goed leeft zonder het woord van God gehoort te hebben ook in de hemel terecht kan komen, gelijk aan een gelovige, maar het blijk toch een beetje een armoedig geheel. Beetje het woord brengen aan mensen die op een stukje grond van ong 1000 km2 wonen, en dan wel de God van iedereen willen zijn.
Hoe zie jij dit?
Duis je kunt in de hemel komen zonder "gered" te worden?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:00 schreef Triggershot het volgende:
Waarom krijg ik de pittigere vragen?
[..]
Er staat in de Koran, dus de Islamitische traditie dat elke volk haar profeet heeft gehad en dat God nooit oordeelt voor een gezant te sturen, meaning.. Als er daadwerkelijk geen profeet bij een volk is geweest, worden zij beoordeeld volgens de maatschappelijke moraal waarin zij leefden, niets meer, niets minder.
Wat bedoel je met gered? In de Islam worden mensen niet met zonden geboren he. Je wordt schoon geboren zegmaar (dat is ook een van de essentiele verschillen met het Christendom).quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Duis je kunt in de hemel komen zonder "gered" te worden?
'Gered' worden is een Christelijk concept, je kunt in de Islam zelf vergeven worden als je dood bent en 'onder ogen' komt met God.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Duis je kunt in de hemel komen zonder "gered" te worden?
De Heilige Koran zegt tegen moslims:quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:58 schreef Feitosa het volgende:
Ben je eens met de stelling dat; als iemand de profeet mohammed ,beledigt, bespot of op andere manieren zwart maakt, dat het begrijpelijk is dat diegene fysieke represailles te wachten staan?
Het is een simpel antwoord als je de ware reden niet weet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:01 schreef Bushmaster het volgende:
Waarom stelt men dat de ramadan tevens bedoeld is om te voelen hoe het is om geen eten te hebben? De echte armen kunnen 's avonds hun buik toch niet volproppen?
Zien jullie Jezus en Mohammed dan als eenzelfde persoon?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo zou je het kunnen stellen ja.
Het is dan ook niet de bedoeling om je sávonds vol te proppen. De mensen die dat wel doen, kunnen net zo goed niet mee doen aan de ramadan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:01 schreef Bushmaster het volgende:
Waarom stelt men dat de ramadan tevens bedoeld is om te voelen hoe het is om geen eten te hebben? De echte armen kunnen 's avonds hun buik toch niet volproppen?
Nee, het zijn twee verschillende profeten bij ons.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:03 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Zien jullie Jezus en Mohammed dan als eenzelfde persoon?
Nope, totaal anders.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:03 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
What the Christ.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:03 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Zo gek was het toch nietquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:05 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Die had ik ook nooit gehoord.![]()
Nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:05 schreef jordeeeh het volgende:
Mag je masturberen?
Zoja, ook tijdens de Ramadan?
Zonee, waarom niet?
En dat is ook zo.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:05 schreef Floripas het volgende:
Mijn vraag over afbeeldingen was wel serieus. Ik was er vol van overtuigd dat het maken van afbeeldingen van mensen en God was verboden in de Islam.
Nee, standbeelden van heiligen e.d. en het liefst idd ook niet van mensen. Afbeeldingen van heiligen mogen ook niet, maar van mensen zoals jij en ik is het geen probleem.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:05 schreef Floripas het volgende:
Mijn vraag over afbeeldingen was wel serieus. Ik was er vol van overtuigd dat het maken van afbeeldingen van mensen en God was verboden in de Islam.
Hm als ik een orakel zoek dan kijk ik wel in Egypte.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is een simpel antwoord als je de ware reden niet weet.
Bedankt voor de info, echter is dat de vraag niet.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De Heilige Koran zegt tegen moslims:
1. "Gij zult zeker veel ergerlijk gepraat horen van degenen aan wie het Boek vóór u is gegeven en van degenen die polytheïsten zijn. En indien gij geduldig zijt en u (voor het kwaad) hoedt, waarlijk, dit is een van de zaken tot (welke) besloten (behoort te worden)." (3:185)
2. "Vele van de volgelingen van het Boek wensen u, nadat gij gelovig zijt geworden, weer tot ongelovigen te maken ... maar wees genadig en vergeef". (2:109)
In verband met deze verzen, staat in de Hadies-verzameling van Bochari:
"De boodschapper van God en zijn Metgezellen, zijn gewend de polytheïsten en de volgelingen van voorgaande boeken te vergeven, zoals God hun dat heeft bevolen, en zij zijn gewend geduld te tonen na het aanhoren van pijnlijke woorden." – Boek: Uitleg van de Koran, hoofdstuk 16 onder Soera 3.
Wat de Heilige Profeet betreft, God zegt in de Koran:
1. Verdraag geduldig wat zij zeggen." (20:130 en 50:39)
2. Gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet, en sla geen acht op hun aanstotelijk gepraat." (33:48)
In alle bovenstaande verzen, wordt moslims geleerd hun gevoelens van pijn en boosheid geduldig te verdragen en de beschuldiging te negeren.
Een ander vers dat hier een beetje over gaat is als volgt:
"En indien gij hen tot de leiding nodigt, horen zij niet; en gij ziet hen naar u kijken, toch zien zij niet. Houdt u aan vergiffenis en beveel het goede en wend u af van de onwetenden". (7:198 -199)
Bron
Maar wat heeft masturberen met stelen te maken?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee.
Nee, Nee.
Zelfde redenen waarom je niet mag eten, drinken, vloeken, liegen, stelen etc.
Mensen vasten om dezelfde redenen als dat ze bidden en zakat geven, omdat het een religieus gebod is.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:08 schreef Bushmaster het volgende:
[..]
Hm als ik een orakel zoek dan kijk ik wel in Egypte. Griekenland.
Naja heiligen, misschien een verkeerd woord. Van profeten e.d. of van God.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
...hebben jullie heiligen...?
Totaal nieuw voor mij.
Ik lachtequote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef Boze_Appel het volgende:
Kunnen jullie door een waterkraan?
Maar groot kans dat ik jou toch ook een hand zou geven? Of naar een meisje op straat kijk, of 'pff' zeg tegen mijn ouderen? Een moslim is ook een mens met zijn +/-. In sommige dingen wordt je nalatig.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar je doet het toch. Van jezelf, en van andere mensen. Waarom?
Nee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
...hebben jullie heiligen...?
Totaal nieuw voor mij.
Geen sex tijdens het vasten. Masturberen valt daaronder.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Maar wat heeft masturberen met stelen te maken?
Wat is er slecht aan?
Niets, maar beide dingen verbreken wel je vasten, zijn dingen waarvoor je je moet inhouden, ook sex btw.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:09 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Maar wat heeft masturberen met stelen te maken?
Wat is er slecht aan?
Nee, het was totaal geen verwijt, geen zorgen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar groot kans dat ik jou toch ook een hand zou geven? Of naar een meisje op straat kijk, of 'pff' zeg tegen mijn ouderen? Een moslim is ook een mens met zijn +/-. In sommige dingen wordt je nalatig.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee.
Volgens mij bedoelt hij profeten, etc.
Bin Laden met zijn videoboodschappen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, het was totaal geen verwijt, geen zorgen.
Maar fundamentalisten houden zich ook niet aan dat gebod. Raar eigenlijk.
Weet ik wel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, het was totaal geen verwijt, geen zorgen.
Ik vind fundamentalisten dan ook modern, niet in de zin van beschaving, maar terreur en verderf zaaien in de Islam om je doel te bereiken is een nieuw concept.quote:Maar fundamentalisten houden zich ook niet aan dat gebod. Raar eigenlijk.
Bedoel je gewoon hier en nu, in het dagelijks leven, uit de geschiedenis?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:12 schreef Floripas het volgende:
Hee, welke moslim, buiten de mensen die in de Koran worden genoemd, bewonderen jullie het meest?
De zoon van Rushd.. Aka Ibn Rushd / Averroesquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:12 schreef Floripas het volgende:
Hee, welke moslim, buiten de mensen die in de Koran worden genoemd, bewonderen jullie het meest?
Eikel, dat wilde ik ook zeggenquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De zoon van Rushd.. Aka Ibn Rushd / Averroes
Saladin, Rumi, Yunus Emre, Ahl-al Bait (Omar, Ali, Osman, Abu Bakr, etc.), Ibn Sina (Avicenna), Ibn Rush (Averroes) en nog veel meer.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:12 schreef Floripas het volgende:
Ja, die is wel heel tof.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De zoon van Rushd.. Aka Ibn Rushd / Averroes
Jami!quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:12 schreef Floripas het volgende:
Dierenrechten in de Islam.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:15 schreef Heberg het volgende:
Heb je empathie met dieren ? Of zie je die alleen als functioneel, of om te offeren ?
Ebru Umar, is een Aleviet, altijd al geweest, doet mee met 'afvallig' zijn omdat het een hype is geworden, iedereen spreekt er over, dus kan mvr de leerling van Theo van Gogh en zijn opvolger in de metro natuurlijk niet achter blijven, om vervolgens de Marokkanen als inspiratie te gebruiken om de Islam mee aan te vallen vind ik niet echt de juiste, intellectuele manier van iets overbrengen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:15 schreef bolletje_25 het volgende:
Okee, serieuze vraag
Er stond vandaag een stukje in Metro over een afvallige moslima. Zij reageerde nogal fel op het Islamitische geloof, hebben jullie daar een reactie op. Hoe voelt het om zoiets te lezen.
Hieronder een plaatje, de complete krant is te downloaden via metro.nl
http://xs.to/xs.php?h=xs119&d=07375&f=metro1409.PNG
Ik was het wel eens met haar![]()
Mogen moslims vloeken?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eikel, dat wilde ik ook zeggen![]()
Moslims lijken op mensen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mogen moslims vloeken?![]()
Dus mag t buiten de ramadam ook niet?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:12 schreef jordeeeh het volgende:
Maar ik vroeg t eerst in t algemeen of t mocht, buiten t vasten om, dat was dus ook al nee.
Ik heb een kat gehad als huisdier. Er is ook een mooi verhaal over de profeet (vzmh) en een kat. In het kort ff snel: De profeet (vzmh) zit ergens, een kat komt naast hem liggen en valt daar in slaap, de profeet (vzmh) wilde opstaan en merkte op dat de kat op een deel van zijn "jurk" zat. Hij wilde niet dat de kat wakker zou worden en heeft toen maar het deel waar de kat op lag, afgescheurd.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:15 schreef Heberg het volgende:
Heb je empathie met dieren ? Of zie je die alleen als functioneel, of om te offeren ?
Okee, iets dieper dan. Het recht om te kiezen voor een religie, en haaks daarop het recht om een religie af te wijzen. Vind je dat een als moslim geboren persoon het recht heeft om atheïst te worden?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ebru Umar, is een Aleviet, altijd al geweest, doet mee met 'afvallig' zijn omdat het een hype is geworden, iedereen spreekt er over, dus kan mvr de leerling van Theo van Gogh en zijn opvolger in de metro natuurlijk niet achter blijven, om vervolgens de Marokkanen als inspiratie te gebruiken om de Islam mee aan te vallen vind ik niet echt de juiste, intellectuele manier van iets overbrengen.
Alleen en echt alleen als je bang bent om sex te hebben voor het huwelijk.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:20 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Dus mag t buiten de ramadam ook niet?
Mogen moslims discimineren?quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ebru Umar, is een Aleviet, altijd al geweest, doet mee met 'afvallig' zijn omdat het een hype is geworden, iedereen spreekt er over, dus kan mvr de leerling van Theo van Gogh en zijn opvolger in de metro natuurlijk niet achter blijven, om vervolgens de Marokkanen als inspiratie te gebruiken om de Islam mee aan te vallen vind ik niet echt de juiste, intellectuele manier van iets overbrengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |