quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:28 schreef Gwennert het volgende:
bah spruw... dat lijkt me erg naar, sterkte ermee piglet
vervelend die krampjes bij liande. Sophie heeft tot nu toe nog weinig krampjes gehad, ze heeft alleen vreselijk last van boeren... tis wel echt een meid, maar ze moet veel en vaak boeren...
kersjes, herkenbaar, dat er weinig rekening met je wordt gehouden... hier gaat het bijna hetzelfde, en dan werk ik nog wel op een kdv... dan zou je toch verwachten... ik hoop nog steeds dat ik straks Sophie die ene dag dat ik haar meeneem zelf kan/mag voeden, maar ik ben bang dat ik kan kolfen en dan Sophie een fles kan geven... hoezo dubbelop...maar ja, ik kreeg al te horen dat ik dan vast geen bv meer geef, en anders heel niet hoef te kolven... (nee hoor, vast niet, ben "maar" 11 uur van huis...) lekker motiverend... tis dat ik gewoon echt heel graag 6 maanden zelf wil voeden (liefst nog langer), dus bazin kan me de boom in!
hier gaat het echt geweldig! ik geniet volop van het zelf voeden! het leek me altijd al mooi, maar zo mooi!Sophie doet het er super op ( in een week tijd 400 gram aangekomen!!!) het happen gaat echt steeds beter, ze moest het even doorkrijgen volgens mij... kloven links zijn weg, rechts bijna... eigen melk werkt bij mij beter dan de bepanthen (of hoe je het ook schrijft..) kortom... ik geniet
![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:43 schreef p_iglet het volgende:
Gwennert ik hoop echt voor je dat het beter loopt als je verwacht. Kolven en dan een fles geven is wel erg dubbelop!! Gewoon op je strepen gaan staan hoor, je hebt er recht op. En live voeden is veeel sneller als eerst kolven.
Iksje geen idee wat je kunt doen tegen de krampjes.
Hier gelukkig weinig tot geen last van, alleen 1x flink nadat ik wat prei gegeten had. Maar dat eet ik normaal ook bijna nooit.
Ik moet zaterdag weer voor het eerst werken. En meteen een dagje weg met de kids van mijn werk.
Dus dat is met kolven niet handig.
Nu komt vriendje gewoon met Pepijn daarheen zodat ik live kan voeden en het dus minder tijd kost.
Yppy (of iemand anders), ik las een paar keer dat je op wisselende locaties gekolft hebt. Hoe pak je zoiets aan met informeren.
Ik heb volgende week practicum op de TU Delft ipv mijn eigen faculteit, en moet daar dus kolven. Is overigens ook een 4 uur durend practicum zonder lange pauze. Dus moet vlak ervoor en erna kolven
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:56 schreef PM-girl het volgende:
He bah spruw, rottig P-iglet!
Overigens, waar ik stiekem een beetje nieuwsgierig naar ben, hoe reageren docenten en medestudenten op jouw kolven, aangezien zij medici toch het belang zouden moeten zien en uitdragen van bv? Gewoon even nieuwsgierig
quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:28 schreef YPPY het volgende:
p_iglet, meestal belde ik van te voren om te informeren naar kolfmogelijkheden. Dan vroeg ik meteen waar ik moest zijn als er onduidelijkheden waren. Vaak zeiden ze dat ze al op zouden schrijven dat ik van plan was te gaan kolven. Hoef je het niet uit te gaan leggen (verhaal hierover staat een paar topics terug) aan een scholiertje.
Krampjes hadden we de eerste maanden altijd, wat ik ook (niet) at. Gedeeltelijk is Anna erover heen gegroeid. Het hielp ook om haar op een andere manier boertjes te laten doen en om haar rustiger te laten drinken.
Inderdaad! Al vond ik in de garderobe bij HaCarmel een beetje exhibistionistisch, maar ach...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:33 schreef Kersjes het volgende:
Davinia, je hebt groot gelijk dat je Eli gewoon ging voeden!
Moet je anders nooit meer het huis uitkomen omdat je toevallig BV geeft?
Als je het een beetje dicreet doet, dan kan het eigenlijk bijna overal wel..
Ik heb trouwens het geboorteberichtje van Eli in de krant gezien. Een bekende achternaam! Enne: chag sameách...I
Toevallig heb ik het net aan de hand gehad. Ik werd vorig jaar opgeroepen voor het bevolkingsonderzoek en toen werd gezegd dat het niet kon en ik minimaal een half jaar na de bv pas terecht kon. Nou kreeg ik begin dit jaar klachten en moest ik een uitstrijkje laten maken. Toen ik verbaasd reageerde dat het dan toch niet betrouwbaar zou zijn, vertelde zij (de HA) ook dat het nu gewoon moest en dat ze het er op het formulier bij zou vermelden. Kwestie van beter kijken dan begreep ik.quote:Op woensdag 12 september 2007 22:45 schreef owlet het volgende:
nebelung, bedankt! Ik zal het morgen even vragen of ik zelf het lab kan bellen of dat zij het wil doen.
Normaal gesproken vind ik ook dat je gewoon moet kunnen staan voor je eigen mening maar ik was, en ben, de discussie met de huisarts zó zat (ze is tevens de consultatiebureau-arts van Ronja) dat het me op dat moment het makkelijkste leek om er verder niet meer over door te gaan.
Het is me zeg maar de moeite niet meer waard en het kan me weinig schelen dat ik daarvoor een leugentje moet vertellen omdat ik het zó ontzettend niet met haar eens ben dat ze wat dat betreft "mijn waarheid" niet waard is.
Lastig uit te leggen en moreel niet helemaal oke, ik weet het.
Maar goed, ik bel morgen even dat het veranderd moet worden
Ah, toch! Ik twijfelde.quote:Op woensdag 12 september 2007 22:17 schreef Jelief het volgende:
Emma staat op de voorpagina van borstvoeding.com, in de rechterkolom, beetje naar beneden scrollen.
Wat lief zeg Belana dat je nog aan me gedacht hebt! Ik ben even een tijdje niet zo actief geweest achter de pc want het is hier soms nog een beetje hectischquote:Op donderdag 13 september 2007 06:28 schreef Belana het volgende:
heeft iemand nog iets van stiemie gehoord? ik heb haar nog een pm gestuurd, maar nog niks gehoord. ik hoop dat alles goed gaat met ze
Ik begrijp het wel, kan het me helemaal voorstellen hoe het gingquote:Op woensdag 12 september 2007 22:45 schreef owlet het volgende:
Lastig uit te leggen en moreel niet helemaal oke, ik weet het.
Bij zwangerschap of het (recentelijk) geven van bv maakt dat de cellen moeilijk te beoordelen zijn. Als ze daardoor NIET (of niet goed genoeg) te beoordelen zijn, krijg je PAP-0 als uitslag en zal je het uitstrijkje later nog eens moeten laten maken. PAP1 betekent dat het uitstrijkje geen afwijkingen laat zien en dus normaal (goed) is. Alle PAP's daarboven laten steeds ernstiger vormen van afwijkingen zien. Als je dus een afwijkend beeld zou krijgen, ZOU dat door de bv kunnen komen omdat het afwijkingen laat zien. Met andere woorden, met bv is er een grotere kans dat je PAP-0 krijgt en een geringe kans dat het afwijkingen laat zien omdat ze het niet goed kunnen beoordelen. Met PAP1 zit je -bij mijn weten- gewoon goed, je kan dus gerust zijn.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:16 schreef LadyS het volgende:
Ik lees nu dus hier dat een uitslag van een uitrijkje vertroebeld kan worden door bv?Ik heb een aantal weken terug een uitstrijkje laten maken (ik moest toch een uitstrjkje voor soa's laten doen ivm met plaatsen spiraal, dus heb gevraagd om meteen naar baarmoederhalskanker kijken omdat mijn moeder een keertje een PAP3 waarde had). Vanmorgen gebeld voor de uitslag: PAP1 en geen aanwezigheid van het HPV-virus. Maar kan deze uitslag ook vertroebeld zijn? Of geld dat alleen maar als er wel onrustige cellen aangetroffen zijn?
Ja, ik ook iddquote:
quote:Op zondag 16 september 2007 10:38 schreef YPPY het volgende:
P_iglet, ik zat te denken, eigenlijk heeft die man wel een punt.
= Jij geeft bv, daardoor is Pepijn minder snel ziek.
= Pepijn weinig ziek, dus minder dokters nodig om hem beter te maken.
= Weinig dokters nodig, weinig studenten.
= Minder salaris voor hem.![]()
Wij gebruiken een speen (combi van Difrax, niet de dental met afgeplat dinges van onder, zullen ze ook in Belgie hebben, denk ik). Als Eli ophoudt met brullen, EN zijn speen inhoudt, dan is het zuigbehoefte. Anders gaat het shirt omhoog.quote:Op zondag 16 september 2007 19:57 schreef Iksje het volgende:
Ja, hoe zie je juist het verschil tussen zuigbehoefte en honger?
Je kan ook heel goed zonder kolf kolven. Heb zo een keer 100ml afgekolfd omdat ik ook gek werd van de spanning en geen kolf bij me had. Breed glas verdiend dan wel de voorkeurquote:Op zondag 16 september 2007 20:57 schreef Sidn3y het volgende:
Zoiets vermoed ik ook met dat sabbelen, daarom voed ik haar dan ook niet. Ze vraagt ook zelden om een nachtvoeding eigenlijk (late avondvoeding niet meegeteld). In de eerste maanden werd sabbelen wel opgevolgd door schreeuwen, maar sinds ze dat niet meer doet voed ik haar dus ook niet meer.
Ik heb niet gekolfd vandaag, wilde ik wel maar de kolf was vanmorgen niet schoon (nouja, kolf wel maar flesje niet) en we moesten weg omdat we op bezoek zouden gaan bij vrienden. Ik dacht ze drinkt straks wel weer want ze had maar kort gedronken, maar Elise was zo afgeleid dat drinken er gewoon niet in zat. Pfffff volgende keer zet ik wel een glas onder mijn kolf!
Gelukkig lijk ik niet vatbaar voor borstontsteking enzo, ik heb er nog nooit last van gehad (even afkloppen)
Als ik de tijd had gehad, had ik snel het flesje schoongemaakt en gaan kolven, maar aangezien we al een half uur uitliepen om op tijd weg te gaan naar ons bezoek (we waren al te laat dus omdat Elise ons ook al niet gewekt had, de uitslapert) dus niet gedaan. De rust om even te kolven met de hand had ik niet en bij de visite had ik daar niet echt zin in.quote:Op maandag 17 september 2007 12:14 schreef chacama het volgende:
Je kan ook heel goed zonder kolf kolven. Heb zo een keer 100ml afgekolfd omdat ik ook gek werd van de spanning en geen kolf bij me had. Breed glas verdiend dan wel de voorkeur
En jij blijft mijn grote heldquote:
Euhh geen idee, kan dat? Ze groeit goed dus daar is in ieder geval niets mis mee.quote:Op maandag 17 september 2007 13:52 schreef _evenstar_ het volgende:
sidney, misschien heel stom, maar kan het niet zo zijn dat ze juist meer slaapt omdat ze te wienig voeding heeft? en je zo dus in een vicieus cirkeltje zit?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:38 schreef cattie het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft trouwens verder eigenlijk nooit commentaar op ons opvoeden, alleen met betrekking tot de borstvoeding. Ach, misschien dat ik Ive als hij 3 is een keer waar zij bij is "Mama tiet"laat roepen. Zomaar voor de lol.![]()
Stom he, eerst is het raar, dan leer je het gewoon vinden om te doen, en als ze groter worden wordt het weer moeilijker.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:21 schreef PM-girl het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik merk dat soms ook, ik voed momenteel niet meer graag in het openbaar
bv wekt kennelijk toch recalcitrant zijn opquote:Op woensdag 19 september 2007 09:24 schreef YPPY het volgende:
Overdag wil Anna niet meer drinken, dus in het openbaar voeden doe ik niet meer. Soms heb ik echter wel zin ergens te gaan zitten en d'r aan te leggen.![]()
Is ook zo, Yppy. En het is ook makkelijk dat ik dan niet naar beneden hoef, maar de behoefte aan een witte boterham met kaas wordt inmiddels ook steeds groter en groterquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:05 schreef YPPY het volgende:
Het is jouw keuze chacama, niemand anders kan die maken.
Anna drinkt alleen 's nachts en 's ochtends nog uit de borst, verder wil ze niet meer. Ik vind het wel makkelijk.
Tinka 'blieft' helemaal geen water en ik ben bang dat ze de bv dan weer gaat proberen op te voeren. Dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijk. Dus ik ben de ranja steeds dunner aan het aanlengen tot het uiteindelijk water zal zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:06 schreef owlet het volgende:
Typ ik een heel antwoord, drukt een klein vingertje ineens op de escapeknop![]()
Dat ziet er wel heel naar uit, NicoleIs zijn gebit nu wel in orde, caries in het melkgebit kan ook weer problemen geven bij het nog in aanleg zijnde vaste gebit...
Is het voor Tinka misschien niet juist handig om water in de fles te doen? Als ze echt dorst heeft kan ze drinken en misschien dat ze nu sneller het idee krijgt dat het de moeite van het wakker worden niet waard is.
Ik heb een draak aan de borst. Blijkbaar komt de toeschietreflex niet snel genoeg naar haar zin want ze wil om en drie slokken van borst wisselen. Als ze nou geduld zou hebben en gewoon even door zou zuigen![]()
Het is niet zo dat darmkrampjes komen door te veel op verzoek voeden, gelukkig niet! Heel cru gezegd: als er te veel melk in de maag zou komen komt het er aan de bovekant weer uit en dat kan geen kwaadquote:Op maandag 24 september 2007 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
Nou begrijp ik het echt niet meer. Aan de ene kant is het voeden op verzoek van de baby, aan de andere kant wordt er gezegd dat als je teveel aanlegt (voeden op verzoek van moeder), dan kunnen ze daar darmkrampen van krijgen..En als je voedt op verzoek, hoe kan je dan voeden als hij/zij geen honger heeft?
Kan hij ook teveel spugen?quote:Op maandag 24 september 2007 11:32 schreef owlet het volgende:
Het is niet zo dat darmkrampjes komen door te veel op verzoek voeden, gelukkig niet! Heel cru gezegd: als er te veel melk in de maag zou komen komt het er aan de bovekant weer uit en dat kan geen kwaad![]()
Klinkt bekend. Het ging een paaar dagen wat beter, nu weer een gevecht geleverd, en welja, brullen voor gevorderden.quote:Soms krijgen kindjes echter wel krampjes door onrustig drinken. Ze slikken dan bijvoorbeeld veel lucht mee naar binnen, dat doet pijn, daar gaan ze van loslaten/aanhappen waardoor ze weer meer lucht mee slikken.
Dat onrustige drinken zie je iets vaker bij moeders die veel melk produceren omdat het dan soms voor een heel klein babietjes wat veel tegelijk is.
Had je die post al gelezen die ik geschreven heb voor je een paar posts terug?quote:Op maandag 24 september 2007 10:41 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik ben nog steeds erg onzeker over het hele bv-gebeuren. Ik kan me onwijs schuldig voelen over Eli's darmkrampen. Hij heeft pijn door mijn melk. Al gaat dat al wel beter. Ik wil het gewoon goed doen, en dat lukt niet meteen altijd... Dat steekt
Over wat melk laten weglopen? Als hij aan het brullen is, en ik ben nog niet bloot, wacht ik idd even tot de TSR voorbij is, tot het shirt omhoog gaat. Dat helpt wel meestal.quote:Op maandag 24 september 2007 13:08 schreef nebelung het volgende:
[..]
Had je die post al gelezen die ik geschreven heb voor je een paar posts terug?
Nou, meer de link die ik erbij gaf eigenlijkquote:Op maandag 24 september 2007 13:09 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Over wat melk laten weglopen? Als hij aan het brullen is, en ik ben nog niet bloot, wacht ik idd even tot de TSR voorbij is, tot het shirt omhoog gaat. Dat helpt wel meestal.
Ik was er nog niet aan toegekomen.quote:Op maandag 24 september 2007 13:13 schreef nebelung het volgende:
[..]
Nou, meer de link die ik erbij gaf eigenlijk
Of je daar wat in herkent.
Oh grappig dat je dat vraagt. Ik ben er namelijk mee bezig. In mijn hoofd dan hequote:Op donderdag 27 september 2007 21:06 schreef renzell het volgende:
Wat ik mij zo eens afvraag wat betreft de dames met al wat oudere kids aan de borst; hoe lang zijn jullie van plan te blijven geven eigenlijk? Of heb je daar geen ideeën over? Ik zelf heb Juul zo'n tien maanden borstvoeding gegeven. Ten dele met pijn in mijn hart, maar aan de andere kant ook vreselijk trots en opgelucht dat ik die fase doorlopen had en er 'vanaf' was, heb ik het afgebouwd. In mijn leven was dat toen de juiste beslissing. Ik wilde weer wat vrijer zijn, weer lekker op stap, kunnen drinken, een weekendje naar een vriendin, onregelmatig kunnen werken zonder steeds dat gekolf etc. Maar misschien zijn jullie veel meer thuis bijvoorbeeld, dat kan. Of heb je geen behoefte aan dat 'los zijn', wat ik op een gegeven moment had. Ik weet wel dat ik ook nog zo een half jaar door had kunnen gaan. Het werd een soort, sja, hoe zeg ik dat... een verslaving bijna. Of een kwestie van trots zijn op het volhouden. Zo voelde ik het soms bij mezelf. En ja, ook weemoed en nostalgie speelden hierbij een rol. Stoppen met borstvoeding betekende; een groter kind, een fase afsluiten ed. Herkennen jullie hier iets van? En wat zijn jullie motieven om nog door te gaan? Of om juist te denken aan stoppen nu, na 1, anderhalf of misschien zelfs 2 jaar? Ben benieuwd. Gewoon daarom...
Dat hangt er van af hoeveel hij verder eet.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:02 schreef p_iglet het volgende:
Mag ik wat aan de vraag van renzell toevoegen??
Ik ben ook wel heel nieuwsgierig hoevaak jullie kindjes dan nog drinken?
Alleen 's morgens en 's avonds of nog de hele dag door en ook buitenshuis?
Hier het doel om zolang door te gaan dat bv vervangen door opvolgmelk/kunstvoeding niet nodig is. Dus totdat Pepijn het niet meer nodig heeft en toekan met alleen "normale" voedingsmiddelen.
Nu hopen dat dat ook mag lukken.
hihi ja en liefst tegelijk me tdie andere 2 langvoedende moedersquote:Op vrijdag 28 september 2007 08:48 schreef YPPY het volgende:
Volgende week komt nutricia tijdens het zwemmen (in de hal van het zwembad) 'voorlichting' geven over kv en bv. Grote grap natuurlijk, maar wat zouden jullie doen, aanleggen op het terras tegenover de stand?![]()
Dat zal een pak aangenamer zijn!quote:Beste "Iksje",
In de eerste plaats van harte proficiat met de geboorte van jullie kindje.
Ga op woensdagavond en op zaterdagvoormiddag maar gerust even langs bij de onthaalmedewerker van "naam school", zij doen dan wel het ehbo-lokaaltje voor jou open.
Mvg,
quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:23 schreef PM-girl het volgende:volgende keer Chacama!
![]()
FIjn Iksje! Ik zou inderdaad ook even informeren, wie weet helpt het!
Is die voorlichting al geweest? Hoe was het? Ben benieuwdquote:Op vrijdag 28 september 2007 08:48 schreef YPPY het volgende:
Volgende week komt nutricia tijdens het zwemmen (in de hal van het zwembad) 'voorlichting' geven over kv en bv. Grote grap natuurlijk, maar wat zouden jullie doen, aanleggen op het terras tegenover de stand?![]()
Wat kan/mag je verwachten van een lactatiekundige? Dat ik die dame niet te veel vraagquote:Op vrijdag 28 september 2007 16:32 schreef chacama het volgende:
Iksje wat een heerlijk antwoord.juicht even met je mee
en nee, het is niet normaal dat je pijn hebt. Bel met de VBN of een andere lactatiedeskundige.
Langvoedster. Ach, ik had het best nog wel langer vol willen houden, maar het was op.... Niet de melk, maar mijn doorzettingsvermogen voor 1x per dag streng op dieet. Misschien een volgende keer
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:09 schreef YPPY het volgende:
Stefan Kleintjes + held.
In dit kleine stukje zie ik al genoeg reden om een lactatiekundige of LLL/VBN-vrijwilligster om 'hulp' te vragenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:00 schreef DaviniaHR het volgende:
Aanhappen doet de ene keer wat meer zeer dan de andere keer, maar dat komt volgens mij vooral door vlakke/ingetrokken tepels die er met geweld uit worden getrokken bij het happen. Trekt snel weg.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 18:05 schreef Kersjes het volgende:
...
Bovendien zou ik doodgaan als ik per ongeluk iemand onder zou sproeien omdat hij weer eens loslaat. Ik vond gister nog opgedroogde melk zeker 2 meter van mijn "voedplek"....![]()
Gek he, dat je dat voor je het weet een jaar doet!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:32 schreef PM-girl het volgende:
Vandaag 1 week na de 1e verjaardag, betekent 1 jaar (live) borstvoeding vandaag!![]()
![]()
Dat is ook waarom ik wel trots ben. Eigenlijk is het heel natuurlijk, zolang voeden, maar ik heb voor mezelf toch wel wat hobbeltjes overwonnen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:17 schreef owlet het volgende:
PM, gefeliciteerd! Bij sommige mensen, o.a. jij dus, denk ik bij dit soort dingen altijd terug aan de eerste mailtjes op deze lijst. Alle problemen en zorgen lijken nu zo klein terwijl ze toen zo groot waren.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:25 schreef p_iglet het volgende:
Hihi doeken erover heb ik ook al geprobeerd, maar dat levert vooral heeeeel lachwekkende situaties op.
Mama die volledig met zo'n doek in de knoop zit. Pepijn die denkt he dat is leuk, dat kan ik vastpakken en in mijn mond stoppen, veel leuker als zo'n tepel. Om dan na een paar seconde erachter te komen dat er uit de doek geen melk komt. Dus kwaad worden en een ander stukje doek proberen![]()
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:16 schreef nebelung het volgende:
Iksje, ook voor jou dezelfde vraag. Herken je hier iets in:
- onrustig drinken, verslikken, loslaten, huilen (de baby kan de stroom melk niet verwerken, wordt benauwd, laat los, of verslikt zich en hoest en proest)hangt van de moment af, soms drinkt ze onrustig (slordig, zoals ik het hierboven noemde) maar echt benauwd lijkt ze het niet te hebben...
- lekkende borsten bij moeder (voortdurend) nee, een klein beetje bij het toeschieten, maar niet tussen de voedingen
- groenige ontlasting met witte stukjes (onverteerde melkresten) heel af en toe, maar slechts een stukje van de ontlasting is dan groenig, de rest is dan gewoon brokkelig mosterdgeel
- de baby groeit meer dan 300 gram per week tot nu toe zo'n 200g per week, gok ik, er heeft al 3w tussengezeten ook, toen was ze 700g bijgekomen, de eerste twee weken na de bevalling was het 250 en 280g
Zo ja...Wat je kan doen:
- om meer evenwicht te krijgen in vraag en aanbod kan je 1 borst per voeding geven en dan de baby zo lang laten drinken als het wil.
- je kan dezelfde borst een paar geven, zodat de baby goed kan toekomen aan de wat vettere melk. (de andere borst niet te vol laten worden)
- op verzoek voeden, niet langer dan 3 uur ertussen latenop verzoek van de moeder bedoel je dan? Liandes patroon nu is ongeveer: laatste voeding, nog 1à2 u wakker, slapen en dan de ochtendvoeding. Dan zit er zo'n zes uur tussen die twee voedingen. Overdag komt ze om de 3 à 4u, behalve 's avonds, dan is het vaker. Zo komt ze op 7 voedingen per dag
- in geval van een heftige toeschietreflex: ergste spanning van de borst kolven/melk laten wegvloeien alvorens weer aan te leggen/ pauze nemen, laten boeren
- je kan een andere voedingshouding proberen
- je kan eenmalig de borsten 1 keer helemaal ‘leeg’kolven doe ik eigenlijk nu elke avond na de laatste voeding, omdat ze anders heel vol zijn tegen de volgende voeding, maar ik heb geen idee hoe ik mijn borsten kan laten wennen aan die lange pauze
Let ook op dat je borsten niet te vol zijn, dan is aanhappen moeilijk.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:13 schreef Mammietje het volgende:
Ik heb me een poosje verdekt opgesteld, maar ik geloof dat ik op korte termijn hier afscheid moet nemen.![]()
Tinka dronk de afgelopen weken nog 1 keer per nacht, maar nu sabbelt ze eens in de 2 dagen er nog een paar slokjes uit en daar houdt het eigenlijk mee op. Heb er nu ook na -deze week exact- 18 maanden ook wel vrede mee.![]()
En om zeer laat op een vraag van Renzell terug te komen... Ik stop altijd met bv als ik onverwacht weer zwanger blijk te zijn...![]()
![]()
Yep...quote:
De laatste tijd beginnen mijn excampina's wel eens spontaan te spuiten. En we zijn nu minstens een half jaar verderquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:31 schreef owlet het volgende:
Mammietje! Gefeliciteerd!
Cattie, volgens mij kan dat nog best wel een tijdje duren. Voor zover ik weet is het in ieder geval niet iets om je zorgen over te maken, zeker niet 'pas' drie maanden na het stoppen. Ik meen me te herinneren dat ik mijn moeder wel eens heb horen zeggen dat zij nog steeds als ze heel erg haar best zou doen er een paar druppels uit zou kunnen krijgen en dat is 9 jaar nadat mijn broertje (nu twaalf) voor het laatst heeft gedronken. Lijkt me dat drie maanden na het stoppen nog een spontane druppel heel normaal is
Mammietje, gefeliciteerd!!quote:Excampina's
Nou, nou, de ene arts weet natuurlijk wel dat het calciumgehalte bij mij moeilijk op peil te houden is, zeker bij borstvoeding en de gynacoloog had overleg gehad met de lactatiedeskundigequote:Op donderdag 18 oktober 2007 08:08 schreef YPPY het volgende:
Pruk, ik denk dat je niet te veel op de artsen af moet gaan. Sorry dat ik het zeg, maar die weten vaak niks over bv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |