quote:
Excampina's
![]()
Mammietje, gefeliciteerd!!
![]()
Hoe ver ben je? (Al zag ik geen melding in het update-topic...)
Gister is de lactatiekundige langs geweest. Waar het op neer kwam was (vrij vertaald) "je stelt je aan, het gaat hartstikke prima" Eli zag er "gezond" uit
![]()
Ze heeft nog wat uitgelegd over hoe de borst werkt en zo, want ik wilde toch wel weten hoe het nou zat met helemaal leeg drinken en voormelk en achtermelk en zo. Eigenlijk weten ze het niet helemaal precies, maar het is in het belang van je borst (ter voorkoming van borstontstekingen) om de boel helemaal leeg te drinken. En het is idd zo dat de borst zich pas vult door een tsr, stuwing is vnl lymfevocht en bloed, niet alleenmaar melk.
Handige tip was voor bij et liggend voeden om een hydrofielluier op te rollen en die onder je borst te leggen. Dan kan de baby makkelijker bij de tepel.
En je kan onderscheid maken tussen zuigbehoefte en honger door een speen aan te bieden. Als hij de speen weer uitspuugt, is het honger, anders zuigbehoefte. (Al blijf ik wel twee borsten aanbieden, want nu net kwam hij weer naar 2,5uur (1 borst), terwijl er gister soms wel bijna vier uur tussen twee voedingen zat met het aanbieden van beide borsten.
Wat ze verder zei mbt in slaap vallen tijdens het voeden, als kietelen e.d. niet werkt, uitkleden tot op zijn romper zal wrs helpen en anders doet een nat washandje in het gezicht ook wonderen
![]()
Dit alles onder met mom "je bent geen lopende kantine, hij moet eten als het aangeboden wordt (wel nadat hij er eerst zelf om gevraagd heeft, uiteraard)". heldere taal, nietwaar?
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat die mw ook heeft gezegd dat het gewoon prima gaat. Ik bedoel, het gaat toch om de gezondheid van je kind, dat wil je goed doen, toch?