Gek he, dat je dat voor je het weet een jaar doet!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:32 schreef PM-girl het volgende:
Vandaag 1 week na de 1e verjaardag, betekent 1 jaar (live) borstvoeding vandaag!![]()
![]()
Dat is ook waarom ik wel trots ben. Eigenlijk is het heel natuurlijk, zolang voeden, maar ik heb voor mezelf toch wel wat hobbeltjes overwonnen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:17 schreef owlet het volgende:
PM, gefeliciteerd! Bij sommige mensen, o.a. jij dus, denk ik bij dit soort dingen altijd terug aan de eerste mailtjes op deze lijst. Alle problemen en zorgen lijken nu zo klein terwijl ze toen zo groot waren.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:25 schreef p_iglet het volgende:
Hihi doeken erover heb ik ook al geprobeerd, maar dat levert vooral heeeeel lachwekkende situaties op.
Mama die volledig met zo'n doek in de knoop zit. Pepijn die denkt he dat is leuk, dat kan ik vastpakken en in mijn mond stoppen, veel leuker als zo'n tepel. Om dan na een paar seconde erachter te komen dat er uit de doek geen melk komt. Dus kwaad worden en een ander stukje doek proberen![]()
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:16 schreef nebelung het volgende:
Iksje, ook voor jou dezelfde vraag. Herken je hier iets in:
- onrustig drinken, verslikken, loslaten, huilen (de baby kan de stroom melk niet verwerken, wordt benauwd, laat los, of verslikt zich en hoest en proest)hangt van de moment af, soms drinkt ze onrustig (slordig, zoals ik het hierboven noemde) maar echt benauwd lijkt ze het niet te hebben...
- lekkende borsten bij moeder (voortdurend) nee, een klein beetje bij het toeschieten, maar niet tussen de voedingen
- groenige ontlasting met witte stukjes (onverteerde melkresten) heel af en toe, maar slechts een stukje van de ontlasting is dan groenig, de rest is dan gewoon brokkelig mosterdgeel
- de baby groeit meer dan 300 gram per week tot nu toe zo'n 200g per week, gok ik, er heeft al 3w tussengezeten ook, toen was ze 700g bijgekomen, de eerste twee weken na de bevalling was het 250 en 280g
Zo ja...Wat je kan doen:
- om meer evenwicht te krijgen in vraag en aanbod kan je 1 borst per voeding geven en dan de baby zo lang laten drinken als het wil.
- je kan dezelfde borst een paar geven, zodat de baby goed kan toekomen aan de wat vettere melk. (de andere borst niet te vol laten worden)
- op verzoek voeden, niet langer dan 3 uur ertussen latenop verzoek van de moeder bedoel je dan? Liandes patroon nu is ongeveer: laatste voeding, nog 1à2 u wakker, slapen en dan de ochtendvoeding. Dan zit er zo'n zes uur tussen die twee voedingen. Overdag komt ze om de 3 à 4u, behalve 's avonds, dan is het vaker. Zo komt ze op 7 voedingen per dag
- in geval van een heftige toeschietreflex: ergste spanning van de borst kolven/melk laten wegvloeien alvorens weer aan te leggen/ pauze nemen, laten boeren
- je kan een andere voedingshouding proberen
- je kan eenmalig de borsten 1 keer helemaal ‘leeg’kolven doe ik eigenlijk nu elke avond na de laatste voeding, omdat ze anders heel vol zijn tegen de volgende voeding, maar ik heb geen idee hoe ik mijn borsten kan laten wennen aan die lange pauze
Let ook op dat je borsten niet te vol zijn, dan is aanhappen moeilijk.
quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:13 schreef Mammietje het volgende:
Ik heb me een poosje verdekt opgesteld, maar ik geloof dat ik op korte termijn hier afscheid moet nemen.![]()
Tinka dronk de afgelopen weken nog 1 keer per nacht, maar nu sabbelt ze eens in de 2 dagen er nog een paar slokjes uit en daar houdt het eigenlijk mee op. Heb er nu ook na -deze week exact- 18 maanden ook wel vrede mee.![]()
En om zeer laat op een vraag van Renzell terug te komen... Ik stop altijd met bv als ik onverwacht weer zwanger blijk te zijn...![]()
![]()
Yep...quote:
De laatste tijd beginnen mijn excampina's wel eens spontaan te spuiten. En we zijn nu minstens een half jaar verderquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:31 schreef owlet het volgende:
Mammietje! Gefeliciteerd!
Cattie, volgens mij kan dat nog best wel een tijdje duren. Voor zover ik weet is het in ieder geval niet iets om je zorgen over te maken, zeker niet 'pas' drie maanden na het stoppen. Ik meen me te herinneren dat ik mijn moeder wel eens heb horen zeggen dat zij nog steeds als ze heel erg haar best zou doen er een paar druppels uit zou kunnen krijgen en dat is 9 jaar nadat mijn broertje (nu twaalf) voor het laatst heeft gedronken. Lijkt me dat drie maanden na het stoppen nog een spontane druppel heel normaal is
Mammietje, gefeliciteerd!!quote:Excampina's
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |