abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51955883
Vorig deel: Borstvoeding deel 34

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Borstvoeding deel 33

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Laatste post
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:59 schreef nebelung het volgende:
Antroposofisch CB, Owlet?
Variety is the spice of life
pi_51957161
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:59 schreef nebelung het volgende:
Antroposofisch CB, Owlet?

Naar volle tevredenheid en het is ideaal dat het ook onze huisarts is en dat er zo veel aandacht voor de vaccinaties is enzo.
Maar man oh man... Die borstvoedingsadviezen zijn om te huilen.
Vandaag zijn we er weer vanaf gekomen met een compliment omdat Ronja zelf wat minder drinkt nu (weinig meer overdag, alleen nog 'savonds, 'snachts en 'sochtends). Dat was een mooi afbouwschema zei ze... Ja en amen, daaahaaag!
pi_51957432
Jammer van die adviezen Owlet. Ik heb alleen nog maar complimentjes gehad gelukkig bij mijn CB.

Ik heb een vraagje, mijn (rechter)tepel ligt hier weer eens open, helemaal los aan de onderkant lijkt het wel. Bah. En een beetje pus komt er uit. Gelukkig doet het geen pijn, alleen bij een hardhandige aanraking. Dadelijk maar een nieuwe tube bepanthen halen. Merlijn durf ik die borst niet meer te geven. Er zitten nu korstjes op, maar ik vraag me toch wel af wat ik nog meer kan doen?

maandag 30 juli 2007 @ 17:53:44 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51965111
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:52 schreef owlet het volgende:

[..]
Dat was een mooi afbouwschema zei ze... Ja en amen, daaahaaag!

Randa, ik heb er niet zo'n verstand van, maar duidt pus niet op een ontsteking?

Morgen kunnen we weer een nieuwe outdoor-voedplek toevoegen, het vliegtuig!

[ Bericht 7% gewijzigd door PM-girl op 30-07-2007 18:02:55 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_51965995
Nee, mijn tepels zijn op het moment door de zwangerschap te gevoelig voor allerhanden kloven. Ze zijn allebei nu al erg beschadigd, er zit eigenlijk gewoon een snee aan de onderkant van de tepel. Erg jammer en maar heb nu zelfs tepelhoedjes gehaald omdat ik wil dat Merlijn wel blijft drinken maar ik ook weer niet de tepels erg wil belasten. Gelukkig doet het geen pijn, maar het ziet er wel erg vies uit.

Spannend in het vliegtuig voeden .
pi_51970570
Auw Randa dat klinkt vervelend!
Pus en viezigheid is over het algemeen niet goed, dus misschien toch even langs de huisarts?

Ik had zaterdag een erg leuke "voedplek"
Was op mijn werk op bezoek (een gezindsvervangend tehuis voor gehandicapte kinderen) en Pepijn had honger.
Dus daar op de bank gevoed. Met 7 kinderen tussen de 5 en 11 eromheen, waarvan 1 op schoot en een ander bijna met haar neus erbovenop. Pepijn die continue kusjes kreeg een aaien over zijn hoofdje. En hij dronk onverstoorbaar door
  maandag 30 juli 2007 @ 21:27:23 #7
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51971391
Ah , wat leuk p_iglet!
Randa, ik wilde net zeggen: pus lijkt me niet goed

Zit ik hier laatst te verkondigen dat Iris niet meer zo geïnteresseerd is in de borst, de volgende ochtend was het wel anders !. Ze was aan het mieren bij me op schoot en maar driftig aan het doen en aan het draaien. Opeens viel het kwartje: ze was ook aan mijn shirt aan het trekken, mevrouw bliefde bv en wel NU Was voor het eerst dat ze dat gedaan had
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51972896
Ik zou ook even naar de huisarts gaan Randa, misschien ontsmettend/ontstekingsremmend zalfje oid?

Owlet, dat kllinkt idd erg antroposofisch Ik heb net vandaag toevallig een DrSpock uit 1959 gekregen van mijn oma, en die staat ook voor afbouwen voor een kind een jaar oud is ivm de zelfstandigheid. Heb je nog iets aan een recept van karnemelk, suiker en water als vervanger voor de borstvoeding (zoete melk mag evt ook)?
pi_51973034
Wat leuk p_iglet.

Jemig, dat schiet ook niet op Owlet, maar goed dat ze voor de rest zo goed zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51995898
Moet wel zeggen dat de wondjes mooi zijn opgedroogt, dus ik laat het even zo. Merlijn mag vandaag een keer niet bij drinken, morgen is er weer een dag zo kunnen de korstjes vanzelf loslaten en dan ziet het er beter uit.
pi_52000454
Afvallen en ontgiften. Wanneer is dat weer veilig?
Ik heb erg de behoefte aan een schoner (van binnen dan he, is douche elke dag ) en slanker lichaam en ik wil mijn eetgewoontes ook flink aanpakken. Ik reageer slecht op koolhydraten en suikers en ik zou ze graag zo veel mogelijk willen schrappen. Een beetje Southbeach idee.
Maaaarrrr.... Dat wordt gekenmerkt door een eerste periode van vrij rap afvallen en ontgiften. Niet echt een goede combinatie met borstvoeding dus.
Ronja is op een week na een jaar oud, drinkt drie en soms vier keer op een dag. Is het nog steeds een big no no om wat sneller af te vallen en te ontgiften? Ik zou het erg graag wel willen doen, wil graag mijn oude lichaam terug. Niet eens zo zeer qua gewicht maar omdat ik me echt niet goed voel bij suikers/koolhydraten.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:28:52 #12
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52000787
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:16 schreef owlet het volgende:
Afvallen en ontgiften. Wanneer is dat weer veilig?
Ik heb erg de behoefte aan een schoner (van binnen dan he, is douche elke dag ) en slanker lichaam en ik wil mijn eetgewoontes ook flink aanpakken. Ik reageer slecht op koolhydraten en suikers en ik zou ze graag zo veel mogelijk willen schrappen. Een beetje Southbeach idee.
Maaaarrrr.... Dat wordt gekenmerkt door een eerste periode van vrij rap afvallen en ontgiften. Niet echt een goede combinatie met borstvoeding dus.
Ronja is op een week na een jaar oud, drinkt drie en soms vier keer op een dag. Is het nog steeds een big no no om wat sneller af te vallen en te ontgiften? Ik zou het erg graag wel willen doen, wil graag mijn oude lichaam terug. Niet eens zo zeer qua gewicht maar omdat ik me echt niet goed voel bij suikers/koolhydraten.
Hoeveel woog je voor je zwangerschap? Hoeveel wil je afvallen? Dit omdat je in je zwangerschap niet extreem veel afvalstoffen opslaat. Dus alleen als je meer wilt afvallen dan het gewicht van voor je zwangerschap wordt het echt gevaarlijk.

En tenslotte. Je kunt ook suikers en de grote groep koolhydraten schrapen zonder te weinig Kcal binnen te krijgen. Voor bv adviseren ze 2400 Kcal. Ikzelf zit nu door het KMA-deet op 1900, maar ik zou nog veilig kunnen zakken naar ca. 1500. Doe je echter Southbeach dan kom je snel in de regio van de 1000 tot 1200 en dat is echt te weinig. Niet alleen qua ontgiften, maar ook voor jezelf om je goed te blijven voelen. En nog veel belangrijker omdat je dan te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt zoals bijvoorbeeld mineralen. met dank aan mijn dietiste
pi_52001518
Dank je
Er zitten nog tien zwangerschapskilo's en ongeveer vijf kilo's die ik ben aangekomen sinds ik samen ben gaan wonen. Ik zou nu al heeeeel tevreden zijn als de zwangerschapskilo's er af zouden zijn en als ik het goed begrijp zullen die niet zo'n probleem gaan geven i.v.m. afvalstoffen?

Ik heb me jaren lang erg goed gevoeld bij het weg laten van de meeste koolhydraten en suikers en het liefste zou ik daar weer naar terug willen. Voor zover ik het nu begrijp komt dat redelijk overeen met de derde fase van south beach, de onderhoudsfase die niet gericht is op afvallen. En dat is ook wat ik het liefste wil. Niet perse dat afvallen maar vooral me weer goed voelen in mijn lijf.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:00:39 #14
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52001862
Dan zou ik dat proberen, maar kijk ook even op hoeveel KCal je dan uitkomt. Staat dat erbij?
Of moet je dat uitrekenen...
pi_52002058
Misschien is dit een goede site voor jullie? http://www.caloriechecker.nl/www/scripts/login.php

2400 per dag is toch normaal voor vrouwen? Ik heb 't bij Myrthe eens bekeken en zou toen ca 3000 per dag moeten gebruiken. Dat klopt ook beter met wat een vk zegt, 'eten als een man'.

/edit
Misschien ligt het verschil in 'weinig actieve levensstijl'? Voedingscentrum geeft jouw dietiste gelijk http://www.voedingscentru(...)middeld+verbruik.htm
pi_52002644
bedankt Poemojn, die caloriechecker is leuk! verhelderend
Want ik kom op zo'n 1400 caloriën per dag Des te meer reden om eens beter te gaan kijken naar wat ik eet. Regelmatiger en echt wat minder loze suikers.
Ik ga eens broeden, rekenen en lezen

[ Bericht 88% gewijzigd door owlet op 31-07-2007 22:31:40 ]
pi_52003091
Het advies van het voedingscentrum is toch voor een man 2500 en een vrouw 2000? Ik zou niet eens weten hoeveel ik eet, als ik trek heb eet ik, als ik geen trek heb eet ik niet. En ik mag ook wel zo'n 7 kilo afvallen, de borstvoeding helpt er helaas niet aan mee

Edit: Ah, die link van Poemojn zegt hetzelfde zie ik nu. Spuit elf
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:24:16 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52004889
owlet weet je ook dat regelmatig eten, en je niet te weinig moet eten? want van te weinig eten kun je ook aankomen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52009818
Leuk, die calorieteller. Dat ga ik eens bijhouden vandaag. Ben benieuwd.
De stand is 280...
pi_52011113
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 23:24 schreef _evenstar_ het volgende:
owlet weet je ook dat regelmatig eten, en je niet te weinig moet eten? want van te weinig eten kun je ook aankomen.
Ja dat begint nu duidelijk te worden nu ik die calorieteller in vul! Ik ga in ieder geval maar eens beginnen met vaker en meer eten maar veeeeeel minder koolhydraten en suikers. Dat moet goed gaan met de borstvoeding en als dat weer het prettige gevoel geeft wat ik mis kan ik altijd nog kijken of ik volledig south beach ga doen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:29:24 #21
94046 PM-girl
pi_52028220
Owlet, ik pm je straks nog even, maar voeden in het vliegtuig ging prima, ook tijdens het landen of stijgen!
*
pi_52036331
Vanaf hoever in de zwangerschap kan er eigenlijk spul (is het al melk?) uit je tepels komen? Ik heb nu al een aantal dagen dat ik het gevoel heb dat er wat uitkomt, omdat ik dan opgedroogde stukjes zie zitten ofzo. Ik probeer het nu zo goed mogelijk schoon te maken en houden (wat best pijnlijk is), maar wat is de beste oplossing?
pi_52036422
Dan had ik al op de helft geloof ik. Is niet erg, het is colostrum, het extra voedzame eerste beetje. Niks aan doen zou ik zeggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:25:43 #24
94046 PM-girl
pi_52151261
Ik vrees dat het hier toch een aflopende zaak is ineens. Tenminste, het kolven gaat eigenlijk niet meer, 30 cc is nu mijn opbrengst (het was ooit 300 ).
Simon drinkt nog wel naar tevredenheid, 4 keer per dag. Maar de vriezervoorraad is zo goed als op nu en die krijg ik niet meer bijgekolfd.
Ik twijfel, hij is tien maanden nu, zou ik ook het zuivelgedeelte uit kunnen breiden door een beker melk bij de boterham, kaas op brood en 's avonds een bekertje yoghurt, naast in ieder geval een ochtend en avondbv? Of zou het dan niet voldoende zijn?
*
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:39:08 #25
108648 cattie
lieve moeder
pi_52151750
Lijkt mij eigenlijk wel voldoende hoor PM!
Ik heb meer dan een week nergens last van gehad en nu kwam er opeens weer een beetje melk uit mijn borsten! Verder voelen ze nog wel soepel aan gelukkig. Hopelijk droogt de boel nu zonder problemen op. Ive toont namelijk absoluut geen enkele interesse meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')