quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:52 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Wat jammer, Beaker. Wat een geduld moet je dan hebben.Hopelijk komt het met BV juf weer een beetje op orde.
Die Fons....![]()
Ik zie het ook wel hoor. Fons eet echt tien keer minder aan bijvoeding dan de andere baby's die hier komen. Die slaan hele potten fruit en groentepap achterover. ( en kakken evenredig...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:02 schreef PM-girl het volgende:
Dan vind ik het wel typisch, Simon krijgt nu ipv 5 maar 4 voedingen (naast ander drinken en zijn maaltijden). Ineens komt hij minder aan, ik zie daar toch een verband met de voedingsstoffen uit de borstvoeding. Maar die mevrouw kennelijk niet!
Bij mij werden ze juist erg dik van de bijvoedingquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:53 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik zie het ook wel hoor. Fons eet echt tien keer minder aan bijvoeding dan de andere baby's die hier komen. Die slaan hele potten fruit en groentepap achterover. ( en kakken evenredig...) Maar als je ze ziet zijn ze een stuk minder stevig dan Fons. Volgens mij komt het er dus gewoon weer uit, zonder veel voedingsstoffen op te nemen...
Ja? Gek!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:55 schreef Tan het volgende:
[..]
Bij mij werden ze juist erg dik van de bijvoedingVandaar dat ik dat zo lang mogelijk uitstelde.
Sowieso voedde ik niet bij voor de zes maanden, althans soms een klein hapje meeproeven, maar niet ten koste van een BV.quote:
Dit wist ik niet, maar ik schrok er ook niet van, omdat hij het gewoon goed doet. Vreemd dat een CB dan wel zoiets nadrukkelijk noemt als uitzondering?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:01 schreef nebelung het volgende:
- Vanaf een maand of 6 is 40-85 gram groei per maand normaal.
quote:- Het is overigens een misverstand om te denken dat de nieuwe WHO-curve, zoals die bijvoorbeeld gebruikt wordt op borstvoeding.com een 'ongemengde' (d.w.z. alleen voor borstvoedingskindjes) zou zijn. Dat is niet zo, dit is een curve voor zowel bv- als fv-kindjes. Voor uitleg zie voornoemde site.
Dat dacht ik ook ja. Al vraag ik me wel af, in hoeverre Simon honger zou hebben als ik hem een dag alleen maar bv zou geven. Ik denk inmiddels wel dat hij door de gewenning misschien voor zijn gevoel iets zou missen?quote:- Na 6 maanden blijven voeden is niet enkel en alleen voor de dorst. Na de introductie van vast voedsel blijft moedermelk een uiterst waardevolle voedingsbron. MM verschaft energie, eiwitten, vitamines, mineralen en, niet onbelangrijk, antistoffen. Wat dat laatste betreft: naarmate de hoeveelheid mm kleiner wordt (als er bv. steeds minder voedingen komen geleidelijk) neemt de concentratie antistoffen toe.
Misschien heeft zij weinig weet van de groei van borstkindjes? Het is goed om je te realiseren dat er hulpverleners zijn die praktisch niets weten van borstvoeding en aanverwanten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:28 schreef PM-girl het volgende:
Dit wist ik niet, maar ik schrok er ook niet van, omdat hij het gewoon goed doet. Vreemd dat een CB dan wel zoiets nadrukkelijk noemt als uitzondering?
Geen idee. Het is natuurlijk heel normaal dat kindjes bijvoeding gaan krijgen. Je hebt toch geen reden om hem alleen bv te geven? In principe kan een kind tot een jaar zonder bijvoeding. Dan voed je natuurlijk wel op verzoek en vaker dan 4 keer per 24 uur.quote:Dat dacht ik ook ja. Al vraag ik me wel af, in hoeverre Simon honger zou hebben als ik hem een dag alleen maar bv zou geven. Ik denk inmiddels wel dat hij door de gewenning misschien voor zijn gevoel iets zou missen?
wat zij zegt dusquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:24 schreef nebelung het volgende:
gewicht x 115 cc : aantal voedingen
Hee tante Bepje, ik heb je nog niet gezien! Gefeliciteerd met Iris!!quote:
Dan kom je op een raar getal...4 * 115 = 460 : 6 = 76quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:24 schreef nebelung het volgende:
gewicht x 115 cc : aantal voedingen
(het gewicht maal 115 gedeeld door het aantal voedingen dat je geeft dus)
Maar het klopt wel. De maag van die kleintje is nog maar zo klein dus 75 ml is zo gek nog niet. Het zou bij flesvoeding dan uitkomen op 60 ml met twee scheppen voeding. Maar goed, voor bv zal het dan dus gewoon rond de 80 ml uitkomen. Heb je zelf het idee dat ze meer willen. Komen ze eerder dan voorheen of is er iets anders wat je dit gevoel geeft?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:13 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Dan kom je op een raar getal...4 * 115 = 460 : 6 = 76![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |