abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:34:28 #1
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50139786
Borstvoeding deel 32

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 20:38:58 #2
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50139980
Chacama vertelde over Maud die de oppas zo ver krijgt om haar naar mama te brengen omdat ze niet uit een fles wil drinken maar wel bij chacama.

Het zou idd kunnen samenvallen met een sprongetje, sterkte met de tand, het is een kwestie van wennen. Knap dat ze de oppas zo ver krijgt om haar bij jou te brengen. Ook lastig af en toe die eigen willetjes.
pi_50143129
Die Maud! Fijn dat de oppas dat kan en wil doen, Chaca!

Hier word steeds vaker een voeding vervangen door wat anders. Verdunde yoghurt of water in de rietjesbeker en vandaag voor het eerst koude kamillethee.
Eerst maakte ik me zorgen dat het mijn productie misschien zou beinvloeden maar het lijkt er op dat het allemaal prima gaat. Ze drinkt nu meestal zo'n drie keer op een dag plus een keer rond middernacht en een keer midden in de nacht. Eigenlijk zijn alle slokjes tussendoor een beetje vervangen door de rietjesbeker. Het zijn nog steeds meer voedingen dan volgens de meeste consultatiebureau's zou moeten maar wel weer veeeeel minder dan wat hier normaal was!
Heerlijk vind ik het, om het zo helemaal op haar en mijn verzoek te doen, ik hoop het echt nog heel lang zo te kunnen doen.
En tegelijkertijd besef ik me weer dat ik het ook wel heel makkelijk heb gehad. Een paar kloven en last van overproductie in het begin, verder niets. Geen dramatische dalingen in de productutie, borstontstekingen, verstoppingen, kolfdrama's, noem maar op.
Respect voor de moeders die daar wel mee kampen!
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:09:16 #4
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50144221
Oeps. Ik gooide hem dus dicht....solly

De dochter van de oppas is gelukkig klaar met d'r examens en dat geeft dan inderdaad deze mogelijkheid. Maar, anders was er toch wel een oplossing gekomen. Dat is de wet van mijn oppas. Ze maakt zich van te voren geen zorgen meer, want het lost zich toch wel op. Zo mooi.

Wat mooi dat Ronja zo lekker d'r eigen weg vind met het drinken. Ik merk aan Maud dat ze ook toe is aan nieuwe dingen. Morgen gaan we overleggen met de dietiste. Dan horen we wel hoe we gaan introduceren.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:10:32 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50144270
Ik werd vanmiddag een beetje weemoedig toen ik er aan dacht dat Tijn over een maand bijvoeding krijgt en dat de bv dan langzamerhand minder wordt
Bij Saskia kon ik bijna niet wachten tot de bijvoeding, bij Tijn gaat het me allemaal veel te snel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 22:15:22 #6
3011 E.T.
pi_50144470
Wat een portret trouwens, Maud Succes morgen bij de dietiste

het wordt trouwens tijd dat m'n menstruatie hier doorbreekt.. Al dik een week kan ik Tijn met moeite voltanken, na een tijdje zijn m'n borsten echt leeg en komt er niets meer Nou zit Tijn nog wel wat met z'n 4-maanden-dip te klooien dus hij eet sowieso al minder.. Hij eet nu dus wat vaker
Maar samen met krampen in m'n buik heb ik zoiets van 'kom maar op'.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 6 juni 2007 @ 08:52:03 #7
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_50152828
Owlet, wat mooi dat het zo kan. Ik oefen soms ook met Simon met een andere beker, maar dat is nog niet zo'n succes. Ik moet eens gaan kijken naar een goede rietjesbeker.
Loop je niet vol wanneer Ronja iets anders drinkt en dus een flinke tijd niet bij jou drinkt?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_50154861
Die rietjesbeker is echt ideaal vind ik. Ze kan daardoor nu ook goed uit pakjes/knijpfruitzakjes/etc. drinken. Gister in de stad kon ik dus gewoon een bekertje water met een rietje geven inplaats van te 'moeten' voeden in het openbaar.
Vollopen heb ik eigenlijk nooit last van. De laatste keer was, even terugdenken, met mijn trouwen. Toen sliep ze een nachtje bij mijn moeder. Tegen het eind van de nacht werd ik toen wakker omdat ik moest kolven.
Ik voel me echt gezegend met een flexibele productie. Ik zou niet weten hoe het voelt als je kind meer wil drinken dan je hebt, zoals wat ET beschrijft.
Als ik wil dat ze meer borstvoeding drinkt omdat ze door de warmte weinig eet, dan leg ik meer aan. Als ze een dagje weg is bij mijn moeder dan hoef ik niet te kolven. Heerlijk!
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:38:41 #9
62233 Jelief
ikke lief!
pi_50155517
Ik sluit mij aan bij Owlet, hier ook geen problemen met 'flexibel' voeden, logisch ook wel na ruim 19 maanden.
Emma heeft nu weer een zuigblaasje op haar bovenlip door het vele drinken nu ze ziek is. Ze vind het zelf maar raar en zit er af en toe aan te pulken.
  woensdag 6 juni 2007 @ 10:58:07 #10
94046 PM-girl
pi_50156113
Beetje offtopic maar welke rietjesbekers hebben jullie?

En wat heerlijk zo'n flexibele productie. Dat heb ik dus absoluut niet. Volgens mij sta ik her en der ook bekend als die vrouw die subtiel checkt hoe vol ze zit

[ Bericht 1% gewijzigd door PM-girl op 06-06-2007 11:12:10 ]
*
pi_50156473
Wij hebben de nubi flip-it. Enige nadeel vind ik dat er niets met een beetje vruchtvlees oid in moet, dat past niet door het anti-lek ventiel.

pi_50156546
Oh, die zie je veel nu. Mijn nichtje van 1 loopt er ook mee. Zijn ze er ook in kleinere maten? Anna is er al wel aan toe maar ze zijn zo huuuuuuge voor d'r. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_50156655
Volgens mij niet. Ik zie op de site van nuby wel iets smallere bekers met deze dop, maar echt veel zal het niet schelen denk ik.
pi_50157064
Ik heb die ook, maar ik heb ook nog het vorige model. Die is een maand of 3 geleden vervangen door bovenstaand model. Mijn dochter heeft het oude model veel liever, die is smaller en kleiner. Soms zie je die nog wel eens liggen als een winkel er nog een paar over heeft.

Achteraf bekeken heb ik ook altijd veel geluk gehad met voeden. Geen kloven, nooit produktieproblemen. Wél erge spruw, maar ach, dat ligt alweer een hele poos achter ons. Ook wel gedoe gehad met tandjes, maar da's ook over. Inmiddels een zeer flexibele produktie. Ik kan zo een dag overslaan en de andere dag weer voeden (maar dat mag ook wel inmiddels).
Variety is the spice of life
pi_50159245
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 11:08 schreef owlet het volgende:
Wij hebben de nubi flip-it. Enige nadeel vind ik dat er niets met een beetje vruchtvlees oid in moet, dat past niet door het anti-lek ventiel.

[afbeelding]
En ik krijg Mikael maar niet aan het verstand dat ie moet zuigen aan zo'n rietje. Als e er niet bij nadenkt gaat het heel goed maar zodra ie in de gaten heeft dat ie die beker heeft ipv zijn antilekbeker kan ie het ineens niet meer.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_50166397
Merlijn of nog beter ik ben ook helemaal gek van die rietjes bekers. Merlijn heeft er 's ochtends één staan met water, één met ranja en boven in ons bed ligt er één met water, de nieuwe versie. De oude versie was bij ons niet Merlijn-proof. Als je hem maar vaak genoeg op de grond gooit valt het rietje ervanzelf uit.

Mijn borsten zijn na 17 maanden ook lekker flexibel. Vannacht was de eerste keer dat ik bij Merlijn weg was. Gistermiddag om 12.30 heb ik hem gedropt op het KDV en vanmiddag haal ik hem weer op. Hij vond het volgens paps wel raar dat mamma er niet was maar echt gemist ook niet. Wel dat hij om de standaard tijden wakker werd waarop dat normaal 's nachts nog even drinkt bij mamma.

Merlijn drinkt eigenlijk nog best vaak op een dag, heb ook het idee dat hij weer vaker komt. De nachten slaapt hij juist weer beter en komt nog maar één keer en dat is pas vroeg in de ochtend. Toen ik laatst op de verjaardag van mijn schoonmoeder vertelde dat Merlijn 's nachs nog drinkt kreeg ik ook meteen te horen "dat heeft hij toch niet meer nodig". Ach ja, hij wil dan gewoon, blijkbaar wel dus. Ben ook benieuwd naar de reacties als ze eenmaal weten dat ik zwanger ben en toch doorga met de bv. Mijn schoonmoeder heb ik al voorbereid, een paar maanden geleden, dat het geen kwaad kan als een kindje drinkt want eerst krijgt de baby en krijgt hij niet genoeg dan stopt/mindert de BV vanzelf. Een kennisje van mij vinden ze nl. maar raar omdat ze ook doorvoedde in de zwangerschap en nog steeds tandemt. "Dat kan toch niet goed zijn":P
Mijn verloskundige vond het allemaal maar prima dat ik nog voedde.
  woensdag 6 juni 2007 @ 16:25:13 #17
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50168299
En ik hoop voor jou dat je straks ook lekker kan tandemen.

Na 3 dagen alleen maar mijn tiet te willen, heeft Maud vanmiddag weer de fles lekker leeg gedronken. Gelukkig maar. Begin al weer doemscenario's te zien van weer kolven om d'r aan de kv te kunnen krijgen. Maar, dat hoeft dus niet. Nu maar afwachten wat de reden voor dit gezellige gedrag was.
pi_50182552
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 10:58 schreef PM-girl het volgende:
En wat heerlijk zo'n flexibele productie. Dat heb ik dus absoluut niet. Volgens mij sta ik her en der ook bekend als die vrouw die subtiel checkt hoe vol ze zit
Ik check altijd verre van subtiel welke tiet aan de beurt is! Randy dronk destijds altijd en overal en ik kan me nog herinneren dat ik met papa en hem in een overvolle koffieshop van de Hema zat. Randy lustte wel wat en ik pak op de automatische piloot met beide handen mijn beide tieten om ff te checken welke; me van geen kwaad bewust! Tot papa me erop wees wat ik aan het doen was!

Ik heb GROOT nieuws! Tinka heeft gisteravond om 21.00 gedronken en vervolgens pas weer om................. 6.20!!! Tadaaaaaaaa! Voor het eerst in 13-en-een-halve maand sloeg ze gewoon maar liefst 2 nachtvoedingen in 1 keer over!!! Ik wist niet wat me overkwam! Vond het al raar dat ze niet wakker werd toen ik naar bed ging om middernacht en verwachtte dat ze ieder moment wel wakker zou worden. Vervolgens schrok ik om 3 uur wakker en heb maar ff gecheckt of ze 'het nog wel deed'! Maar nog steeds sliep ze lekker door, tot 6.20 dus! Daarna wilde ze natuurlijk wel 3 keer tot 8.20 maar toch! Zou het dan allemaal nog spontaan goed komen???
pi_50182733
Tinka Wat goed hee, heeft de nachtrust je een beetje goed gedaan?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 7 juni 2007 @ 07:53:27 #20
1762 YPPY
Yppiaans
pi_50189882
Wow Tinka.

Gisterenavond had ik een vergadering en om half 7 had ik nog gekolfd. Ga ik rond half 10 ineens doorlekken. Het ging even daarvoor nog over 'wil je me de koei aangeven' (koffiemelk). En vlak daarga ging ik lekken. Nog 1 geluk dat het tijdens deze vergadering was en niet bij de 'oude mannen koffie club'.

O ja, ik ging het dus zonder zoogcompres proberen, maar dat experiment is dus duidelijk mislukt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 7 juni 2007 @ 07:54:14 #21
144006 chacama
Ondernemend!
pi_50189886
Tinka . Helemaal super meisje. En nu maar lekker zo doorgaan. Dan kan mama er straks ook aan wennen. En niet om de haverklap wakker worden....met de gedachte ze zal zo toch komen
pi_50194332
Wow wat goed van Tinka!

jeumig Yp, nog steeds zo aan het lekken! Je zou toch denken dat dat na een maand of zes wel een keer voor bij zou zijn!
pi_50194396
wauw, heerlijk, Mammietje ! Je zult wel compleet uitgerust zijn..! Lekker hoor !
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:19:11 #24
94046 PM-girl
pi_50218165
Mammietje, fijn zeg!

YPPY, het woord koei deed het hem of niet
*
  donderdag 7 juni 2007 @ 22:23:43 #25
3011 E.T.
pi_50218363
menstruatie is begonnen en m'n kolfopbrengst vanavond is meteen het dubbele van de afgelopen dagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')