abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 15:08:58 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49005873
Borstvoeding deel 31

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 15:10:34 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49005932
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:29 schreef E.T. het volgende:
hmz.. weer een gevoelige plek
Weer aan de linkerbuitenonderkant. Precies een rotplek omdat ik daar heel moeilijk mee kan masseren met kolven en voeden.
En Tijn is ook niet in de buurt om het weg te drinken nu.. Ik dacht toch echt dat ik daarnet alles helemaal leeg had gekolfd, nog een keer extra de linkerkant gedaan met syntocinon in de hoop dat alles dan echt helemaal leeg zou zijn, maar blijkbaar toch niet dus

Iemand nog tips? hoe te handelen? wat te doen?
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:35 schreef PM-girl het volgende:
ET, warmtecompres erop? Of als je dat niet hebt een doek gedompeld in heet water?
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:06 schreef E.T. het volgende:
moet dat de hele tijd, of alleen vlak voor het kolven/voeden?
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:08 schreef Lois het volgende:
Wat ik meestal deed ET en met succes was onder de warme douche gaan staan. Douche op de plek richten en zo warm mogelijk laten worden. Dan masseren richting de tepel zodat de verstopping soepeler werd. Evt. daarna gelijk nog kolven om het helemaal leeg te krijgen. Meestal had ik het meeste eral uit geduwd onder de douche.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 4 mei 2007 @ 15:25:03 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49006412
ET, of voor het kolven je borst in een bakje of de gootsteen met heet water hangen. Een warmtecompres kan tijdens het voeden of kolven, evenals de warme doek.

Succes!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 4 mei 2007 @ 15:26:59 #4
94046 PM-girl
pi_49006470
Ik heb zelf ook meteen een vraagje. Ik wil toch een keer Biobim geven. Dit kan met bv aangemaakt worden. Maar maak je dan eerst de bv warm en dan de pap erbij, of andersom? Vraag me trouwens af of het wel door de speen gaat...
(en hoe krijg je in vredesnaam zo'n flessenwarmer schoon van binnen, al die bruine aanslag, brrr)
*
  vrijdag 4 mei 2007 @ 15:31:19 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49006611
Ik ga zo even onder de douche staan en zo'n handenwarmertje (met zo'n blikje) in m'n beha proppen.
Tnx

PM je flessenwarmer kun je ontkalken met schoonmaakazijn (of speciaal spul voor het ontkalken van koffiezetapparaten e.d.). (ik heb trouwens geen bruine aanslag? Zit toch alleen maar water in?)
Bij Avent zaten er ook zakjes poeder bij om te ontkalken.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_49006698
Niet je flessenwarmer ontkalken met dat groene ontkalkspul trouwens. Of je moet al een groene flessenwarmer hebben ofzo. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 4 mei 2007 @ 15:35:35 #7
3011 E.T.
pi_49006771
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:33 schreef Jarno het volgende:
Niet je flessenwarmer ontkalken met dat groene ontkalkspul trouwens. Of je moet al een groene flessenwarmer hebben ofzo. .
klinkt alsof je er ervaring mee hebt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_49006828
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:35 schreef E.T. het volgende:

[..]

klinkt alsof je er ervaring mee hebt
Mooi groen is niet lelijk zeg maar. .
Het kan verder geen kwaad hoor, maar het is wel enorm lelijk in een witte flessenwarmer, zo'n groen randje.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:15:11 #9
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49008231
Wij ontkalken meestal met gewone azijn. (waterkoker enzo). Erin doen en aanzetten Misscien dat dat bij een flessenwarmer ook werkt?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:15:42 #10
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49008251
Jarno
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:33:30 #11
94046 PM-girl
pi_49008883
Schoonmaakazijn werkte niet echt super hier. Tenminste, niet verdund met water zoals ik het altijd gebruik voor de waterkoker en het koffiezetapparaat.
*
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:39:33 #12
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49009120
Schrobben met een oude tandenborstel hielp hier nog wel redelijk
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Jubileum moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 20:12:15 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49017047
Hoe gaat het met de verstopping ET?
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:47:33 #14
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49018390
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 15:26 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb zelf ook meteen een vraagje. Ik wil toch een keer Biobim geven. Dit kan met bv aangemaakt worden. Maar maak je dan eerst de bv warm en dan de pap erbij, of andersom? Vraag me trouwens af of het wel door de speen gaat...
(en hoe krijg je in vredesnaam zo'n flessenwarmer schoon van binnen, al die bruine aanslag, brrr)
PM ik warmde eerst de melk op en deed daarna de biobim erbij, lepeltje voor lepeltje tot het dik genoeg was. Ik merkte wel dat het vrij snel weer dun werd dus meteen voeren is wel handig.

Bij de avent flessenwarmer zitten zakjes citroenzuur om mee te ontkalken. Misschien werkt van dat ontkalkspul van Mellita oid wel.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:57:49 #15
3011 E.T.
pi_49018795
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:12 schreef Lois het volgende:
Hoe gaat het met de verstopping ET?
mwoah..
onder de douche vanmiddag aardig wat weggekregen, daarna nog gekolfd.
Op het kdv meteen Tijn aangelegd (hij had net z'n laatste fles op, maar dat boeide me even niet)

Kwarkcompres erop gehad tijdens het eten, daarna een hotpack en vlak voor Tijn ging slapen weer rugbyhouding aangelegd.

De plek is nog wel rood en als ik echt op m'n borst duw oid dan voel ik het nog wel, maar gelukkig niet meer zoals vanmiddag.
Wel iets om in de gaten te houden dus
pi_49023135
Ontkalken mag ook met soda

Fijn dat het weer beter gaat ET!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:11:49 #17
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_49023578
Jeetje ET, wat zul je daar een last van hebben! Ik hoop dat het na de middeltjes weer wat beter gaat.

Biobim, is dat echt pap dat je met bv aan kan maken? nooit van gehoord maar wel het onthouden waard voor als we zover zijn. Waar verkopen ze dat?

Verder nog iedereen bedankt voor de tips over het ontdooien van de ijsblokjes. Het zijn maatbekers geworden en het is helemaal goed gegaan! De flessen gingen er goed in!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_49023624
En niet de lepel aflikken terwijl je de biobim aanmaakt PM-Girl, dan wordt het dun van de enzymen van het speeksel.
Variety is the spice of life
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:27:03 #19
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49024134
Biobimis verkrijgbaar bij natuurvoedingswinkels, Bibikuif.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 09:48:12 #20
94046 PM-girl
pi_49030080
Nebelung, je hebt er ervaring mee?

Inderdaad, ik heb Biobim gekocht bij de natuurwinkel.

ET, ik hoop voor je dat het snel wegtrekt. Succes!

Gisteren met onverdunde azijn gekookt en nu lijkt het wel iets schoner te zijn geworden, straks nog maar even een oude tandenborstel zoeken!
*
pi_49030743
Nee, ik heb nooit pap gegeven, maar ik las dat laatst op het bijvoedingsforum. Die leek me handig om te onthouden. Hihi, de stomme dingen die je soms oppikt
Variety is the spice of life
  zaterdag 5 mei 2007 @ 15:34:48 #22
94046 PM-girl
pi_49037655
We zijn weer terug bij af , dikke harde schijf, rode plekken. Nog geen koorts gemeten, maar volgens mij is het weer raak. Echt ineens weer. Ik heb gisterenochtend na de ochtendvoeding niet gekolfd, wat ik normaal dus wel doe nog steeds. 1 dagje niet, zou dat kunnen resulteren in een (aankomende) bo? Zelfs vannacht nog gevoed
*
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:40:10 #23
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49043710
PM, sterkte. Ik hoop dat je het nog kunt voorkomen. En anders meteen de HAP bellen voor Anti-biotica. Heel veel ...
ET, hoe is het nu bij jou?
Hier gaat het nog steeds lekker. Maud is nu wel ziek en drinkt meer bij me, maar ik hou het nog steeds vol. Voorlopig besloten om nog niet met bijvoeden te beginnen. Ze heeft nog steeds veel last van d'r darmen. Dus ik hou het nog maar even bij bv (en dieet-kv). En ach, ze was 2 weken te vroeg dus is eigenlijk pas 1 juni echt 6 maanden.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 20:07:42 #24
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49044556
Wat balen PM, weer fout.

Dat klinkt beter E.T.

Tijd zat nog om bij te voeden chacama, als het niet lekker gaat, kun je idd beter even wachten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49048285
PM! verdorie! Hopelijk krijg je het weg, ik duim voor je.

KLinkt als een goede beslissing, chacama! Heeft ze nog last gehad van de dieetvoeding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')