Moonah.. Ook van mij een dikke
![]()
en zeker niet over falen nadenken hoor, je kan trots op jezelf zijn! Dit heb je toch je kindje meegegeven!
Sorry dat ik verder even niet reageer, doe ik volgende keer zeker maar moet zo weg en wil vanavond beginnen met kolven dus hoop op wat tips van jullie als experts!
Ik heb nu een dochter van 3,5 die ik 11 maanden BV heb gegeven. Helaas wilde zij zelf niet meer na die 11 maanden dus moest ik stoppen.
Met haar werkte ik ook en omdat ik daar de tijd niet kreeg om relaxed te kolven deed ik alleen de druk eraf wat hooguit 100 ml was en gooide dat weg omdat er ook geen koelkast/vriezer beschikbaar was
![]()
Als ik er nu aan terug denk vind ik het schandalig en ga het dit keer (ook bij andere baas) anders aanpakken.
Nu dus beebje 2 van bijna 6 weken. Krijgt tot nu alleen de borst maar ik wil graag vast beginnen een voorraad op te bouwen. Ik heb nu ipv handkolf vorige keer de avent elektrische gekocht.
Nu heb ik een paar vragen. Ik heb de bovenstaande links goed doorgelezen maar toch lees ik af en toe verschillende dingen of kan ik het niet terugvinden.
1. Wat is de beste manier om de delen te steriliseren? (heb nog geen magnetron sterilisator, kan het ook in een pan of is er iets anders makkelijker)
2. Ik heb ijsblok zakjes om in te bewaren in de vriezer, moet ik de gekolfde melk eerst in de koelkast zetten of mag het uit de borst gelijk in de vriezer?
3. Stel ik kolf vandaag 20 cc en morgen 30 en overmorgen 25, hoe kan ik dat het beste bewaren? Ik las ergens dat je dat bij elkaar mag gooien maar ik dacht juist dat dat niet mocht.
En stel dat ik vaker per dag ga kolven, mag je het dan in de koelkast bewaren en het bij elkaar gooien in de avond en dan in de vriezer?
Ik hoop dat iemand mij deze antwoorden vast kan geven zodat ik de ergste druk eraf kan halen. Vast heel erg bedankt!!