abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47978936
Borstvoeding deel 30

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

[ Bericht 66% gewijzigd door Lois op 03-04-2007 20:59:52 (voila :)) ]
mama van 3 kids!
  FOK!fossiel dinsdag 3 april 2007 @ 20:55:46 #2
2628 Karin
pi_47979048
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:50 schreef Conekiller het volgende:
syntocinon vragen bij de huisarts. Wekt toeschiet reflex op
Hielp bij mij toen wel iets maar nog steeds niet genoeg om 2 flessen bij elkaar te kolven. Was blij als ik met 3 x kolven 1 fles had.
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:48:02 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47981473
Cattie en Neuk, moeilijke keuzes maar goed te begrijpen.

Ik blijf hier voorlopig nog volledig doorvoeden, sinds gisteren krijgt Simon wat fruit en groente (want 6 maanden oud ) Echt iets eten is het nog niet, dus gewoon volledig bv door voorlopig!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_47983332
Moeilijk, maar begrijpelijk Neuk en Cattie.

Simon al weer 6 maanden * owlet denkt terug aan een tobbende PM....
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:49:50 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47985080
Morgen gaan we voor het eggie kolven
Mama moet weer werken. En nu maar hopen dat Tijn diepvriesmelk lust, doordat ie ziek was de afgelopen dagen ben ik vergeten te proberen maar morgen heb ik wel 2 flesjes diepvriesmelk voor 'm.

En anders maar eerder naar huis
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47985284
lois dank je wel.

jeej pm wat is dat snel gegaan. Simon alweer 6 maanden.

ET spannend.
mama van 3 kids!
  woensdag 4 april 2007 @ 00:37:42 #7
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47990256
Conekiller, de TSR heeft niets te maken met te weinig melk hebben of te vaak moeten kolven of een hongerige baby hebben. Zonder die spray had ik zelf ook wel een goeie TSR. Dan doe ik liever zonder.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 4 april 2007 @ 08:48:37 #8
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47993588
Ik ben aan het afbouwen.
Versneld. Het gaat echt niet goed met me. Eigenlijk is het sinds mijn bevalling al een afglijdende schaal, maar ik wilde het niet weten (want 'falen'...), dus hield ik zo goed en zo kwaad als het ging mijn hoofd boven water.
Maar vorige week werd me echt duidelijk dat dit zo niet langer kan. Dus in overleg met diverse mensen (professioneel en privé) heb ik besloten om weer medicatie te gaan slikken.
Maar dat kan dus absoluut niet samen met BV. Mensen het gaat me zo aan het hart.
Ik zit nu op 3 voedingen. Ik heb er nog zo'n 10 te gaan. Dat idee alleen al maakt me aan het huilen. Ik vind het zo jammer. Maar ik moet mijn verstand nu laten prevaleren.
Thies heeft veel meer aan een ontspannen gezellige moeder die bijna een half jaar volledig BV heeft gegeven, dan een mentaal wrak dat koste wat kost blijft doorvoeden....
Wellicht vertel ik nog wel meer in het betreffende topic, ben er nu nog niet aan toe....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 april 2007 @ 08:49:29 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47993609
ET, succes!
Neuk, slim!
En Cattie, tja, afsluiten van een fase.... Ik herken het.
  woensdag 4 april 2007 @ 08:53:29 #10
108648 cattie
lieve moeder
pi_47993679
He Moonah, wat ontzettend rot zeg!
Je hebt het hartstikke goed gedaan. En ik leef met je mee, want het is niet leuk (en dan kan ik gelukkig nog 2 voedingen houden).
Heel veel beterschap!
pi_47994074
Spijtig Moonah, hoop dat het snel beter met je gaat.
pi_47994369
he Moonah wat ellendig voor je! het klinkt als een verstandige beslissing en je hebt Thies een flinke periode borstvoeding kunnen geven, dat doet lang niet iedereen je na! sterkte met het afbouwen en natuurlijk met het weer 'opbouwen' van jezelf / je eigen evenwicht.
  woensdag 4 april 2007 @ 09:50:51 #13
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47994929
Moonah, ook hier nog een even een dikke

Owlet, ja, ik kan het me bijna niet meer voorstellen hoe het was!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 4 april 2007 @ 10:29:46 #14
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47996047
Moonah, een dikke knuffel van ons. Hou je inderdaad in het achterhoofd dat je je vent een heel mooie start hebt gegeven. xxx

Hier krijg ik steeds meer ideeën wat ik Brent te eten wil geven. Ik heb gisteren 300ml gekolfd op het werk en dat heb ik verdeeld over twee flessen en daar doe ik straks voor het KDV gewoon 2 schepjes KV bij met 60ml water. Lijkt mij prima!
Iedere golf van de zee,
pi_47996806
Moonah
  woensdag 4 april 2007 @ 12:23:53 #16
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47999904
Moonah

Neuk. Dat is een super oplossing. Zo doen we het hier ook en Maud draait er lekker op.
  woensdag 4 april 2007 @ 15:03:39 #17
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48005462
Moonah.. Ook van mij een dikke en zeker niet over falen nadenken hoor, je kan trots op jezelf zijn! Dit heb je toch je kindje meegegeven!

Sorry dat ik verder even niet reageer, doe ik volgende keer zeker maar moet zo weg en wil vanavond beginnen met kolven dus hoop op wat tips van jullie als experts!

Ik heb nu een dochter van 3,5 die ik 11 maanden BV heb gegeven. Helaas wilde zij zelf niet meer na die 11 maanden dus moest ik stoppen.
Met haar werkte ik ook en omdat ik daar de tijd niet kreeg om relaxed te kolven deed ik alleen de druk eraf wat hooguit 100 ml was en gooide dat weg omdat er ook geen koelkast/vriezer beschikbaar was Als ik er nu aan terug denk vind ik het schandalig en ga het dit keer (ook bij andere baas) anders aanpakken.

Nu dus beebje 2 van bijna 6 weken. Krijgt tot nu alleen de borst maar ik wil graag vast beginnen een voorraad op te bouwen. Ik heb nu ipv handkolf vorige keer de avent elektrische gekocht.

Nu heb ik een paar vragen. Ik heb de bovenstaande links goed doorgelezen maar toch lees ik af en toe verschillende dingen of kan ik het niet terugvinden.

1. Wat is de beste manier om de delen te steriliseren? (heb nog geen magnetron sterilisator, kan het ook in een pan of is er iets anders makkelijker)

2. Ik heb ijsblok zakjes om in te bewaren in de vriezer, moet ik de gekolfde melk eerst in de koelkast zetten of mag het uit de borst gelijk in de vriezer?

3. Stel ik kolf vandaag 20 cc en morgen 30 en overmorgen 25, hoe kan ik dat het beste bewaren? Ik las ergens dat je dat bij elkaar mag gooien maar ik dacht juist dat dat niet mocht.
En stel dat ik vaker per dag ga kolven, mag je het dan in de koelkast bewaren en het bij elkaar gooien in de avond en dan in de vriezer?

Ik hoop dat iemand mij deze antwoorden vast kan geven zodat ik de ergste druk eraf kan halen. Vast heel erg bedankt!!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  woensdag 4 april 2007 @ 15:18:16 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_48006004
Bibi, hier wat antwoorden:
1) Je kunt het in een pan doen met een beetje azijn tegen de kalk en dan harde delen 10 min, zachte delen 5 minuten laten koken. (Raadde mijn kraamverzorgster aan.)

2) Aangeraden wordt om het eerst in de koelkast af te laten koelen.

3) Aangeraden wordt om melk binnen een dag in te vriezen. Ik zou dus in jouw voorbeeld het apart invriezen of, als je het binnen 5 dagen na de eerste kolfbeurt nodig hebt, bij elkaar doen en in de koelkast zetten. In de koelkast is het tot 5 dagen houdbaar (als je het niet in de deur zet maar achterin).

Veel succes ermee!
  woensdag 4 april 2007 @ 15:19:17 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_48006057
ps: Bij de Hema hebben ze goedkope magnetronsterilisatoren (volgens mij 15 euro) en dat scheelt veel werk.
pi_48007748
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:03 schreef Bibikuif22 het volgende:

3. Stel ik kolf vandaag 20 cc en morgen 30 en overmorgen 25, hoe kan ik dat het beste bewaren? Ik las ergens dat je dat bij elkaar mag gooien maar ik dacht juist dat dat niet mocht.
Je mag het wel bij elkaar gooien, maar pas als het dezelfde temperatuur heeft. Dus een net gekolft deel moet je af laten koelen tot dezelfde temp als een eerder gekolft deel en dan kan het bij mekaar.

Moonah, sterkte joh!
Variety is the spice of life
  woensdag 4 april 2007 @ 23:29:03 #21
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48026468
Zo! We hebben het overleefd! 80 ml dus ik ben best tevreden voor de eerste keer! Dankjulliewel voor de tips! Ik denk dat ik gewoon na iedere voeding allebei de kanten leegkolf en die gelijk in de koelkast zet in het flesje waarin ik gekolfd heb en wanneer het tijd is voor de volgende voeding het flesje leeg in het diepvrieszakje in de koelkast en iedere avond het zakje van die dag in de vriezer. Zo moet het gaan lukken! Ben erg benieuwd maar ik ga ervoor! Op die manier mag het toch? Dan zou het hooguit 15 uur in de koelkast staan voordat het ingevroren wordt.

Die magnetronsterilisator ga ik zeker halen! Ik dacht eigenlijk dat ik er nog 1 had maar die heb ik denk ik doorgegeven (had hem zelf ook doorgeschoven gekregen) Dankje voor de HEMA tip, wist niet dat die hem ook hadden.

PM-girl, gefeliciteerd met de halve verjaardag! Hoe beviel het fruit en de groente?

ET, hoe is het gegaan zo je eerste werkdag? Pfff ik zie er nu al tegenop Wil eigenlijk helemaal niet en heb de leukste baan die ik maar kan hebben kun je nagaan! Is het goed gegaan met Tijn zijn voedingen?

WOW Neuk! 300 ml gekolfd??? *jaloers* Ik hoop dat ik ooit ook zo'n productie ga hebben met de kolf!

Zo! bedtijd dan maar. Trusten allemaal!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  woensdag 4 april 2007 @ 23:37:44 #22
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48026761
't was 'maar' 300ml, Bibi. Brent drinkt per keer (als hij de fles krijgt) zo'n 250ml dus dan is 300ml niet veel. Komt vanzelf wel bij jou hoor. 80ml is een fantastische score!
Neem een goeie kolf! Echt! Als je het serieus aanpakken wilt is dat zo bevordelijk! Ik adviseer je de Medela Swing.
Iedere golf van de zee,
  Milf donderdag 5 april 2007 @ 01:43:07 #23
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_48029871
Moonah, je hebt je kleintje een fantastische start gegeven en zelfs je gezondheid daarvoor aan de kant gezet. Wees niet bang dat je hebt gefaald maar wees trots op jezelf dat je het zolang hebt kunnen volhouden! Kijk niet naar wat er niet kan/kon maar wat er mogelijk is geweest .

edit: dit moest in het andere topic bedenk ik me net

[ Bericht 45% gewijzigd door nikky op 05-04-2007 16:21:59 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 5 april 2007 @ 08:57:52 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48031804
Dankjewel voor jullie lieve woorden.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:11:14 #25
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48033633
oooh, moonah, wat rot zeg! Je was (bent) altijd zo enthousiast en dan moet je tóch nog ermee stoppen. Maar niemand kan zeggen dat je niet je best hebt gedaan!!!!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')