abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47978936
Borstvoeding deel 30

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

[ Bericht 66% gewijzigd door Lois op 03-04-2007 20:59:52 (voila :)) ]
mama van 3 kids!
  FOK!fossiel dinsdag 3 april 2007 @ 20:55:46 #2
2628 Karin
pi_47979048
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:50 schreef Conekiller het volgende:
syntocinon vragen bij de huisarts. Wekt toeschiet reflex op
Hielp bij mij toen wel iets maar nog steeds niet genoeg om 2 flessen bij elkaar te kolven. Was blij als ik met 3 x kolven 1 fles had.
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:48:02 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47981473
Cattie en Neuk, moeilijke keuzes maar goed te begrijpen.

Ik blijf hier voorlopig nog volledig doorvoeden, sinds gisteren krijgt Simon wat fruit en groente (want 6 maanden oud ) Echt iets eten is het nog niet, dus gewoon volledig bv door voorlopig!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_47983332
Moeilijk, maar begrijpelijk Neuk en Cattie.

Simon al weer 6 maanden * owlet denkt terug aan een tobbende PM....
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:49:50 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47985080
Morgen gaan we voor het eggie kolven
Mama moet weer werken. En nu maar hopen dat Tijn diepvriesmelk lust, doordat ie ziek was de afgelopen dagen ben ik vergeten te proberen maar morgen heb ik wel 2 flesjes diepvriesmelk voor 'm.

En anders maar eerder naar huis
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47985284
lois dank je wel.

jeej pm wat is dat snel gegaan. Simon alweer 6 maanden.

ET spannend.
mama van 3 kids!
  woensdag 4 april 2007 @ 00:37:42 #7
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47990256
Conekiller, de TSR heeft niets te maken met te weinig melk hebben of te vaak moeten kolven of een hongerige baby hebben. Zonder die spray had ik zelf ook wel een goeie TSR. Dan doe ik liever zonder.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 4 april 2007 @ 08:48:37 #8
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47993588
Ik ben aan het afbouwen.
Versneld. Het gaat echt niet goed met me. Eigenlijk is het sinds mijn bevalling al een afglijdende schaal, maar ik wilde het niet weten (want 'falen'...), dus hield ik zo goed en zo kwaad als het ging mijn hoofd boven water.
Maar vorige week werd me echt duidelijk dat dit zo niet langer kan. Dus in overleg met diverse mensen (professioneel en privé) heb ik besloten om weer medicatie te gaan slikken.
Maar dat kan dus absoluut niet samen met BV. Mensen het gaat me zo aan het hart.
Ik zit nu op 3 voedingen. Ik heb er nog zo'n 10 te gaan. Dat idee alleen al maakt me aan het huilen. Ik vind het zo jammer. Maar ik moet mijn verstand nu laten prevaleren.
Thies heeft veel meer aan een ontspannen gezellige moeder die bijna een half jaar volledig BV heeft gegeven, dan een mentaal wrak dat koste wat kost blijft doorvoeden....
Wellicht vertel ik nog wel meer in het betreffende topic, ben er nu nog niet aan toe....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 april 2007 @ 08:49:29 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47993609
ET, succes!
Neuk, slim!
En Cattie, tja, afsluiten van een fase.... Ik herken het.
  woensdag 4 april 2007 @ 08:53:29 #10
108648 cattie
lieve moeder
pi_47993679
He Moonah, wat ontzettend rot zeg!
Je hebt het hartstikke goed gedaan. En ik leef met je mee, want het is niet leuk (en dan kan ik gelukkig nog 2 voedingen houden).
Heel veel beterschap!
pi_47994074
Spijtig Moonah, hoop dat het snel beter met je gaat.
pi_47994369
he Moonah wat ellendig voor je! het klinkt als een verstandige beslissing en je hebt Thies een flinke periode borstvoeding kunnen geven, dat doet lang niet iedereen je na! sterkte met het afbouwen en natuurlijk met het weer 'opbouwen' van jezelf / je eigen evenwicht.
  woensdag 4 april 2007 @ 09:50:51 #13
94046 PM-girl
pi_47994929
Moonah, ook hier nog een even een dikke

Owlet, ja, ik kan het me bijna niet meer voorstellen hoe het was!
*
  woensdag 4 april 2007 @ 10:29:46 #14
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47996047
Moonah, een dikke knuffel van ons. Hou je inderdaad in het achterhoofd dat je je vent een heel mooie start hebt gegeven. xxx

Hier krijg ik steeds meer ideeën wat ik Brent te eten wil geven. Ik heb gisteren 300ml gekolfd op het werk en dat heb ik verdeeld over twee flessen en daar doe ik straks voor het KDV gewoon 2 schepjes KV bij met 60ml water. Lijkt mij prima!
Iedere golf van de zee,
pi_47996806
Moonah
  woensdag 4 april 2007 @ 12:23:53 #16
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47999904
Moonah

Neuk. Dat is een super oplossing. Zo doen we het hier ook en Maud draait er lekker op.
  woensdag 4 april 2007 @ 15:03:39 #17
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48005462
Moonah.. Ook van mij een dikke en zeker niet over falen nadenken hoor, je kan trots op jezelf zijn! Dit heb je toch je kindje meegegeven!

Sorry dat ik verder even niet reageer, doe ik volgende keer zeker maar moet zo weg en wil vanavond beginnen met kolven dus hoop op wat tips van jullie als experts!

Ik heb nu een dochter van 3,5 die ik 11 maanden BV heb gegeven. Helaas wilde zij zelf niet meer na die 11 maanden dus moest ik stoppen.
Met haar werkte ik ook en omdat ik daar de tijd niet kreeg om relaxed te kolven deed ik alleen de druk eraf wat hooguit 100 ml was en gooide dat weg omdat er ook geen koelkast/vriezer beschikbaar was Als ik er nu aan terug denk vind ik het schandalig en ga het dit keer (ook bij andere baas) anders aanpakken.

Nu dus beebje 2 van bijna 6 weken. Krijgt tot nu alleen de borst maar ik wil graag vast beginnen een voorraad op te bouwen. Ik heb nu ipv handkolf vorige keer de avent elektrische gekocht.

Nu heb ik een paar vragen. Ik heb de bovenstaande links goed doorgelezen maar toch lees ik af en toe verschillende dingen of kan ik het niet terugvinden.

1. Wat is de beste manier om de delen te steriliseren? (heb nog geen magnetron sterilisator, kan het ook in een pan of is er iets anders makkelijker)

2. Ik heb ijsblok zakjes om in te bewaren in de vriezer, moet ik de gekolfde melk eerst in de koelkast zetten of mag het uit de borst gelijk in de vriezer?

3. Stel ik kolf vandaag 20 cc en morgen 30 en overmorgen 25, hoe kan ik dat het beste bewaren? Ik las ergens dat je dat bij elkaar mag gooien maar ik dacht juist dat dat niet mocht.
En stel dat ik vaker per dag ga kolven, mag je het dan in de koelkast bewaren en het bij elkaar gooien in de avond en dan in de vriezer?

Ik hoop dat iemand mij deze antwoorden vast kan geven zodat ik de ergste druk eraf kan halen. Vast heel erg bedankt!!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  woensdag 4 april 2007 @ 15:18:16 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_48006004
Bibi, hier wat antwoorden:
1) Je kunt het in een pan doen met een beetje azijn tegen de kalk en dan harde delen 10 min, zachte delen 5 minuten laten koken. (Raadde mijn kraamverzorgster aan.)

2) Aangeraden wordt om het eerst in de koelkast af te laten koelen.

3) Aangeraden wordt om melk binnen een dag in te vriezen. Ik zou dus in jouw voorbeeld het apart invriezen of, als je het binnen 5 dagen na de eerste kolfbeurt nodig hebt, bij elkaar doen en in de koelkast zetten. In de koelkast is het tot 5 dagen houdbaar (als je het niet in de deur zet maar achterin).

Veel succes ermee!
  woensdag 4 april 2007 @ 15:19:17 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_48006057
ps: Bij de Hema hebben ze goedkope magnetronsterilisatoren (volgens mij 15 euro) en dat scheelt veel werk.
pi_48007748
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:03 schreef Bibikuif22 het volgende:

3. Stel ik kolf vandaag 20 cc en morgen 30 en overmorgen 25, hoe kan ik dat het beste bewaren? Ik las ergens dat je dat bij elkaar mag gooien maar ik dacht juist dat dat niet mocht.
Je mag het wel bij elkaar gooien, maar pas als het dezelfde temperatuur heeft. Dus een net gekolft deel moet je af laten koelen tot dezelfde temp als een eerder gekolft deel en dan kan het bij mekaar.

Moonah, sterkte joh!
Variety is the spice of life
  woensdag 4 april 2007 @ 23:29:03 #21
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48026468
Zo! We hebben het overleefd! 80 ml dus ik ben best tevreden voor de eerste keer! Dankjulliewel voor de tips! Ik denk dat ik gewoon na iedere voeding allebei de kanten leegkolf en die gelijk in de koelkast zet in het flesje waarin ik gekolfd heb en wanneer het tijd is voor de volgende voeding het flesje leeg in het diepvrieszakje in de koelkast en iedere avond het zakje van die dag in de vriezer. Zo moet het gaan lukken! Ben erg benieuwd maar ik ga ervoor! Op die manier mag het toch? Dan zou het hooguit 15 uur in de koelkast staan voordat het ingevroren wordt.

Die magnetronsterilisator ga ik zeker halen! Ik dacht eigenlijk dat ik er nog 1 had maar die heb ik denk ik doorgegeven (had hem zelf ook doorgeschoven gekregen) Dankje voor de HEMA tip, wist niet dat die hem ook hadden.

PM-girl, gefeliciteerd met de halve verjaardag! Hoe beviel het fruit en de groente?

ET, hoe is het gegaan zo je eerste werkdag? Pfff ik zie er nu al tegenop Wil eigenlijk helemaal niet en heb de leukste baan die ik maar kan hebben kun je nagaan! Is het goed gegaan met Tijn zijn voedingen?

WOW Neuk! 300 ml gekolfd??? *jaloers* Ik hoop dat ik ooit ook zo'n productie ga hebben met de kolf!

Zo! bedtijd dan maar. Trusten allemaal!
  woensdag 4 april 2007 @ 23:37:44 #22
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48026761
't was 'maar' 300ml, Bibi. Brent drinkt per keer (als hij de fles krijgt) zo'n 250ml dus dan is 300ml niet veel. Komt vanzelf wel bij jou hoor. 80ml is een fantastische score!
Neem een goeie kolf! Echt! Als je het serieus aanpakken wilt is dat zo bevordelijk! Ik adviseer je de Medela Swing.
Iedere golf van de zee,
  Milf donderdag 5 april 2007 @ 01:43:07 #23
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_48029871
Moonah, je hebt je kleintje een fantastische start gegeven en zelfs je gezondheid daarvoor aan de kant gezet. Wees niet bang dat je hebt gefaald maar wees trots op jezelf dat je het zolang hebt kunnen volhouden! Kijk niet naar wat er niet kan/kon maar wat er mogelijk is geweest .

edit: dit moest in het andere topic bedenk ik me net

[ Bericht 45% gewijzigd door nikky op 05-04-2007 16:21:59 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 5 april 2007 @ 08:57:52 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48031804
Dankjewel voor jullie lieve woorden.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:11:14 #25
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48033633
oooh, moonah, wat rot zeg! Je was (bent) altijd zo enthousiast en dan moet je tóch nog ermee stoppen. Maar niemand kan zeggen dat je niet je best hebt gedaan!!!!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_48033760
Moonah nog een Het is goed dat je hebt gekozen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48048826
Moonah wat rot voor je. Maar wat iedereen zegt is waar, je hebt je best gedaan, zelfs met de tegenslagen op je werk. Veel succes verder

ET nu alweer werken Hoe ging het met Tijn?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 5 april 2007 @ 17:25:06 #28
108648 cattie
lieve moeder
pi_48049221
ET, hoe was het met kolven op het werk? Drinkt Tijn de diepvriesmelk?

Vandaag heb ik voor het laatst gekolfd op mijn werk. Ik heb de kolfkamer leeggehaald en ik ben er klaar mee! Als cadeautje voor mezelf heb ik even een doosje dure bonbons gehaald.
Vanavond de kolf maar even helemaal goed schoonmaken en dan opruimen. En ik hoop dat bij een volgende baby ik weer net zo lang kan gaan kolven!
  Milf donderdag 5 april 2007 @ 18:46:14 #29
16000 nikky
pi_48051741
Ik ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan bij E.T
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 5 april 2007 @ 21:06:10 #30
94046 PM-girl
pi_48056813
Cattie, wat mooi sluit je het zo af, je schrijven is zo anders dan enkele maanden terug toen het niet goed liep met kolven!
*
pi_48059647
Mooie en lekkere afsluiting cattie!
  donderdag 5 april 2007 @ 22:48:09 #32
3011 E.T.
pi_48061347
het verhaal ET en werk kreeg een heel raar staartje.. (*naar ander topic verhuisd*)

Tijn heeft wel goed gedronken op het kdv En kolven ging wel goed..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 5 april 2007 @ 23:55:18 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48063934
Lieve Moonah, stop beating yourself up!!!
Je bent een fantastische moeder
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 6 april 2007 @ 08:26:57 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48068717
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:55 schreef Vivi het volgende:
Lieve Moonah, stop beating yourself up!!!
Je bent een fantastische moeder
Nou ja... ik doe mijn best....
Om een fantastThiese moeder te zijn...

Het afbouwen gaat fysiek prima. Eén voeding per twee dagen. Vanaf vandaag alleen nog maar een ochtend- en een late avondvoeding. Ik merk heel duidelijk dat de produktie terugloopt. Vanochtend heb ik Thies voor het eerst 90cc bijgevoed. Dat is wel confronterend hoor. En ik vind het ook jammer en onnatuurlijk om bewust een proces dat zó goed verloopt stop te moeten zetten...
Emotioneel groei ik er langzaam naar toe dat het gaat stoppen. Ik kijk er ook wel naar uit om mijn medicatie te gaan slikken. Ik weet uit het verleden dat ik daar heel goed op gedij.
Ik probeer nog zo veel mogelijk (door de tranen heen) te genieten van deze laatste voedingen. Ik heb dinsdag, als Thies een half jaar wordt, de allerlaatste voeding gepland. Ik hoop maar dat er dan nog wat in zit....
Daarna ga ik lekker een dagje sauna doen. Lief zijn voor mezelf he....
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:27:16 #35
94046 PM-girl
pi_48069599
Goedzo Moonah, want dat dagje sauna heb je zeker verdiend!
Fijn dat het fysieke gedeelte goed verloopt, dat scheelt extra gedoe zo. En straks kun je wellicht ook wat gaan genieten van de nieuwe vrijheid, immers hoef je niet meer te kolven als je van huis gaat! En ja, dat is niet helemaal je eigen keuze, maar wel een mooi voordeel denk ik!
Lief zijn voor jezelf!
*
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:37:20 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_48069807
moonah, lees nu hier dat het niet zo lekker met je gaat en dat je de bv afbouwt. Nou meid, ik kan me je gevoel voorstellen, het is jammer, maar wel beter. en je hebt het evengoed een half jaar gedaan, dat is prachtig toch! sterkte joh!
stormy waters...
sailin'
pi_48070469
Moonah Ik hoop dat de medicatie snel aan slaat!
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:06:03 #38
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48070530
Moonah Wat zul je het verschrikkelijk moeilijk hebben. Ik kon het niet om daar doorheen te moeten en ik vind het stoer dat jij het wel kunt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_48072742
Moonah, laat je man nog een paar fotootjes maken!

(ik heb haast geen foto's van dat ik voed (van dat ze nog klein is), en nu vind ik dat eeuwig zonde )

Ik hoop dat je medicatie gauw aanslaat en je weer beter in je vel komt
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:20:10 #40
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48073127
o, wat een goed idee, nebelung!!! Hier is het volgens mij ook een aflopende zaak met die ene voeding in de ochtend, dus misschien wil peter morgenochtend nog een paar fotootjes maken!
Ik heb idd ook weinig foto's van dat ik Amber voed. Eentje waar ik zelf ook duidelijk op sta. De rest is meer een foto van het gezichtje van Amber met een stukje borst er op.
pi_48077217
Ik vind foto's vanuit je eigen gezichtspunt ook het leukst eigenlijk, zeker met zo'n paar glanzende ogen erop

Jammer dat je zo moet afbouwen Moonah. Sterkte ermee, en met je medicijnen. Hopelijk helpen ze je er snel weer wat bovenop!
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:56:42 #42
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48099668
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:37 schreef Neuk het volgende:
Neem een goeie kolf! Echt! Als je het serieus aanpakken wilt is dat zo bevordelijk! Ik adviseer je de Medela Swing.
Dankje voor de tip! Ik heb een elektrische Avent en moet zeggen dat ik hem best goed vind tot nu! Met Alyssa had ik een hand Avent en dat ding werkte bij mij echt voor geen meter! Jammer dat ik hem nu al gekocht heb want sindsdien hoor ik echt alleen goede verhalen over de Medela! Nou, wie weet als deze op is (laten we hopen dat ik hem zo lang mag gebruiken )

Ik ben zo trots vandaag! Ik heb over de hele dag "al" 280 ml bij elkaar gekolfd!! Ryan sliep voor het eerst door vannacht en ik werd om 6 uur wakker van pijnlijke borsten dus heb ik die gekolfd (110 ml!!) en daarna nog na 3 voedingen dat ik dacht dat hij ze niet helemaal leeg had.

Nog even een vraag over kolfen op het werk. Waar ik nu werk is eigenlijk 2 aparte grote ruimtes met een gang ertussen. De ruimtes zijn allebei verdeeld in 2 kamers. Hartstikke leuk natuurlijk maar mijn manager had 3 jaar geleden het briljante idee om glazen wanden te nemen ipv muren. Je kan dus vanuit de ene uiterste hoek naar de andere kijken overal doorheen. Verder is er gewoon een toilet die echt te klein is om op je gemak te zitten kolfen.
Ik werk nu met 4 buitenlandse mannen die geen NL spreken. Ik red mij heel goed in het vakjargon maar om het nu met hun over borstvoeding en kolfruimtes te gaan hebben Ik ben wel gedetacheerd maar het bedrijf dat mij daar heeft geplaatst hoor en zie ik amper.
Hoe kan ik het nu het beste aanpakken om een goed alternatief te vinden?

Mijn manager van waar ik dus zit mailt en belt mij regelmatig hoe het gaat dus ik zou erover kunnen beginnen maar hoe?? En is dat wel hun "probleem" of dat van de detacheerders? Pfoee dilemma!!!
  Milf zaterdag 7 april 2007 @ 01:00:42 #43
16000 nikky
pi_48099782
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:56 schreef Bibikuif22 het volgende:

[..]

Dankje voor de tip! Ik heb een elektrische Avent en moet zeggen dat ik hem best goed vind tot nu! Met Alyssa had ik een hand Avent en dat ding werkte bij mij echt voor geen meter! Jammer dat ik hem nu al gekocht heb want sindsdien hoor ik echt alleen goede verhalen over de Medela! Nou, wie weet als deze op is (laten we hopen dat ik hem zo lang mag gebruiken )

Ik ben zo trots vandaag! Ik heb over de hele dag "al" 280 ml bij elkaar gekolfd!! Ryan sliep voor het eerst door vannacht en ik werd om 6 uur wakker van pijnlijke borsten dus heb ik die gekolfd (110 ml!!) en daarna nog na 3 voedingen dat ik dacht dat hij ze niet helemaal leeg had.

Nog even een vraag over kolfen op het werk. Waar ik nu werk is eigenlijk 2 aparte grote ruimtes met een gang ertussen. De ruimtes zijn allebei verdeeld in 2 kamers. Hartstikke leuk natuurlijk maar mijn manager had 3 jaar geleden het briljante idee om glazen wanden te nemen ipv muren. Je kan dus vanuit de ene uiterste hoek naar de andere kijken overal doorheen. Verder is er gewoon een toilet die echt te klein is om op je gemak te zitten kolfen.
Ik werk nu met 4 buitenlandse mannen die geen NL spreken. Ik red mij heel goed in het vakjargon maar om het nu met hun over borstvoeding en kolfruimtes te gaan hebben Ik ben wel gedetacheerd maar het bedrijf dat mij daar heeft geplaatst hoor en zie ik amper.
Hoe kan ik het nu het beste aanpakken om een goed alternatief te vinden?

Mijn manager van waar ik dus zit mailt en belt mij regelmatig hoe het gaat dus ik zou erover kunnen beginnen maar hoe?? En is dat wel hun "probleem" of dat van de detacheerders? Pfoee dilemma!!!
Doorzichtige plakstickers op de ramen een optie? Die heb je in mat transparant helder en in kleur. En ze kunnen er ook weer af .
  zaterdag 7 april 2007 @ 01:06:03 #44
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48099902
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 01:00 schreef nikky het volgende:

[..]

Doorzichtige plakstickers op de ramen een optie? Die heb je in mat transparant helder en in kleur. En ze kunnen er ook weer af .
Dat is ook een goede idee!! Ik had al aan een kamerscherm zitten denken maar dat staat weer raar als er bezoek komt. (Al staat het wel gezellig ) Meer tips zijn altijd welkom Kan ik ze zo'n lang mogelijke lijst met ideeen aanbieden.
  Milf zaterdag 7 april 2007 @ 01:09:54 #45
16000 nikky
pi_48099980
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 01:06 schreef Bibikuif22 het volgende:

[..]

Dat is ook een goede idee!! Ik had al aan een kamerscherm zitten denken maar dat staat weer raar als er bezoek komt. (Al staat het wel gezellig ) Meer tips zijn altijd welkom Kan ik ze zo'n lang mogelijke lijst met ideeen aanbieden.
Die "banen" stof die je tegenwoordig veel ziet voor de ramen is ook een leuke optie. Dan kun je hem sluiten als jij daar bezig bent. En als je weggaat dan schuif je ze weer open. Ook handig als men in vergadering is dan kan men hem half sluiten of helemaal.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15594&catalogId=10103&storeId=9&productId=70213&langId=-22&categoryId=16168&chosenPartNumber=60093586

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=9&catalogId=10103&langId=-22&topcategoryId=15594&parentCats=15594*15828*16168&categoryId=16168&cattype=sub
Die bijvoorbeeld. Dmv rails op te hangen.
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:33:23 #46
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48104976
Dames deskundigen, mag ik jullie nog een keer om advies vragen?
Ik heb te weinig fut om uitgebreid internet af te zoeken.

Gisteren zat ik voor het eerst op 2 voedingen (7.15 en 23.30 uur). Ik had vanaf 18 uur enorme, best pijnlijke stuwing. Goed warm gehouden en twee keer spanning eraf gekolfd op advies van CB. Maar ik ben zo bang voor een BO op de valreep, dat wil ik echt niet. Bovendien zie ik huizenhoog op tegen een 'bewuste laatste keer BV geven'. Dus toen ik vanochtend Thies redelijk ontspannen heb gevoed, bedacht ik me dat het mss wel slim is als dat de laatste keer is geweest. Dan kan ik vanavond mijn medicatie gaan slikken, daar snak ik werkelijk naar.

Dus, de kogel is door de kerk. Ik ben gestopt.
Maar wat nu?
PMgirl pm'de me vanochtend dat ze ergens had gelezen dat je dan het beste je borsten een paar keer helemaal leeg kunt kolven ipv telkens een beetje. Dat klinkt mij ook het meest logische in de oren. Immers, anders zou Thies ze leeg hebben gedronken. Maar wordt het dan vanzelf minder? Ik dacht zelf vanavond rond 20 uur en morgenochtend rond 8uur. En dan morgen zien (of eigenlijk voelen) hoe dan verder. En hoe lang zou het duren voordat ik geen melk meer produceer? Wanneer stop je dan helemaal met kolven? Waar blijft die laatste melk? Valt hier iets zinnigs over te zeggen?

Ik vind het nu heel lastig om er ontspannen mee om te gaan. Ik ben momenteel zo piekerend en controlebehoeftig...
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:52:07 #47
108648 cattie
lieve moeder
pi_48105457
Hmmm, Moonah wat lastig!
Eerst maar eens een dikke voor je.

Mij lijkt het handigst dat je nu gaat kolven als je borsten overvol zijn en het echt nodig is (en dan leeg kolven zoals PM-girl ook al aanraadde) en dan de tijd tussen het kolven steeds meer op laten lopen. Volgens mij moet het dan steeds meer afnemen en op een gegeven moment krijg je geen volle borsten meer. En dan stop je met kolven. De laatste melk wordt denk ik weer opgenomen door het lichaam.

Hopelijk heb je hier iets aan! Sterkte.
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:58:17 #48
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48105630
Moonah, de meest moeilijk beslisdsing heb je nu dus genomen....dikke

Ik sluit me aan bij cattie. En wat mij opviel toen ik stopte bij Fleur was toen ik eenmaal geen nachtvoeding meer kolfde het snel terugliep. Ik heb toen nog twee dagen 's ochtends spanning gehad en gekolfd, maar alleen wel de stroom. Hoe moet ik dat zeggen. Als ik kolf heb eerst een hele goede productie dan zijn het echt flinke scheuten die in de fles komen, maar daarna worden het druppels. Bij het stoppen bij Fleur, stopte ik met kolven op het moment dat die druppels kwamen. En zo gaaf ik mijn borsten dus elke keer het signaal dat er geen behoefte meer was. Ik was er met een week vanaf (soms in de douche nog een beetje..).
pi_48105730
Helemaal leegkolven stimuleert minder dan kleine beetjes (spanning eraf) kolven. Dus inderdaad, wat PM-Girl zegt liever helemaal leegkolven.

Weet je Moonah, je bent best gevoelig voor bo's. Ik vind dit nou echt iets waarmee je even belt naar een vrijwilligster van één van de borstvoedingsorganisaties (VBN of LLL). Als je dat wil, maar geen energie hebt om even iemand te zoeken, pm me dan even waar je woont en ik zoek het nummer voor je. (als je dat wil dus he, als dat juist meer stress oplevert, niet doen! )
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:14:24 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48107580
Dank voor jullie reacties.
Nebelung, ik ga even op zoek naar een telefoonnummer. Goed advies! Tnx.
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:30:07 #51
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48107981
Wat is het toch geweldig dat er van die vrijwilligsters zijn!
Ik kon ruimschoots mijn verhaal kwijt en ze heeft me uitgebreid advies gegeven.
Tóch alleen maar de spanning eraf kolven om een BO te voorkomen. Juist níet leegkolven, want dat stimuleert juist de produktie. De spanning op het weefsel is voor het lichaam een signaal dat er voldoende melk is en er niet meer hoeft te worden aangemaakt. Ze denkt dat mijn melkproduktie nog wel een week of 2 á 3 kon duren, gaandeweg zal ik nog maar hoogstens om de dag hoeven kolven.

Kut. Ik was nét zo blij van dat gekolf af te kunnen zijn....
  zaterdag 7 april 2007 @ 20:15:17 #52
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48117967
Super dat je zo goed bent geholpen door die vrijwilligster.

Je hebt toch best snel afgebouwd dan. Toen ik twijfelde over de medicijnen zat ik met de regel van '1 voeding per week' afbouwen in mijn hoofd. Dat zou 6 of 7 weken betekenen. Dit gaat toch wel een stuk sneller dan.
*OUD heilige*
pi_48121182
moonah je hebt het gedaan. je hebt thies iets heel moois meegegeven en sommige beginnen er niet eens aan.

dames even een vraagje.
sinds vorige week zondag is mevrouwtje heel onrustig aan de borst.
vanaf woensdag ging het goed. maar sinds maandag is het weer hopeloos.
ze drinkt een paar minuten en laat om de 2 sec. los en dan leg ik haar dus weer aan.
na 2sec. laat ze weer los.
ze begint dan telkens nog harder te huilen en te duwen en krassen, schoppen, knijpen.
als ik dan na 10 minuten een flesje geef is het allemaal goed.

iemand dit meegemaakt? word er zo hopeloos van.
ik ben bijna in staat om telkens te kolven en dat te geven en niet meer aan te leggen.
het is niet fijn voeden zo. maar ik haal nooit genoeg uit mijn borsten. ik haal 's avond hooguit 80cc eruit.
mama van 3 kids!
pi_48121862
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:25 schreef Popples het volgende:
moonah je hebt het gedaan. je hebt thies iets heel moois meegegeven en sommige beginnen er niet eens aan.

dames even een vraagje.
sinds vorige week zondag is mevrouwtje heel onrustig aan de borst.
vanaf woensdag ging het goed. maar sinds maandag is het weer hopeloos.
ze drinkt een paar minuten en laat om de 2 sec. los en dan leg ik haar dus weer aan.
na 2sec. laat ze weer los.
ze begint dan telkens nog harder te huilen en te duwen en krassen, schoppen, knijpen.
als ik dan na 10 minuten een flesje geef is het allemaal goed.

iemand dit meegemaakt? word er zo hopeloos van.
ik ben bijna in staat om telkens te kolven en dat te geven en niet meer aan te leggen.
het is niet fijn voeden zo. maar ik haal nooit genoeg uit mijn borsten. ik haal 's avond hooguit 80cc eruit.
Dat klinkt niet prettig?
Heb je pijn bij het voeden? Trekken en duwen aan de tepel doet me een beetje denken aan spruw. Als ze pijn in haar mondje heeft dan kan een flessenspeen prettiger voelen voor haar omdat die niet zo veel mond raakt als een tepel.
Krijgt ze geregeld de fles? Misschien dat het wachten op de toeschietreflex haar te lang duurt omdat ze gewend is aan een fles waar meteen melk uit komt. Maar na tien minuten zou er eigenlijk wel een toeschietreflex moeten zijn.
Ik zou in ieder geval controleren op spruw (zie openingspost) en eens proberen om een klein beetje voor te kolven zodat er meteen bij het aanleggen een goede melkstroom is.
Verder zorgen voor rust voor, bij en na het voeden. Ronja wil nog wel eens last hebben van een opgeblazen maagje door onrustig drinken. Dan komt ze in een soort cirkeltje want door de pijn gaan te trekken en duwen, daardoor hapt ze lucht, dat doet pijn, enz. Wat bij haar wel helpt is zorgen voor losse kleren en even rust creeëren door een boertje, een knuffel en wat afleiding.

Ik weet niet hoe oud ze is en het past er op zich niet echt bij, maar kan ze regeldagen hebben?

Sterkte in ieder geval!
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:43:48 #55
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48121936
Popples, misschien moet jij ongesteld worden of zit je er tegenaan te hikken? Sinds ik ongesteld ben geweest komt dat rare gedrag hier opeens niet meer voor en drinkt hij veel rustiger. Vaag he?
Iedere golf van de zee,
pi_48122316
owlet spruw is het niet.
ze word na een paar minuten drinken echt heel boos. pijn heeft ze ook niet.
ze krijgt normaal de laatste 2 voedingen fles. dat hebben vanaf week 8 ofzo gedaan.
ik voed altijd op bed zodat er geen onrust/singalen is/zijn. ik wissel de houdingen af enz.
het is gewoon sinds vorige week heel erg en word er een beetje hopeloos. soms laat ik haar maar even huilen(krijsen). dat trekken en duwen doet ze meer omdat ze boos is.
tsr is er meteen. het melk stroomt langs haar wangetje.
Renske is nu 3 maanden.
maar ze kunnen toch moeilijk bijna 2 weken regeldagen hebben.

dank je wel voor het mee denken.
mama van 3 kids!
pi_48122433
neuk hier is nog niks in aantocht zo ver ik voel of wat dan ook.
wat vaag. deed Brent dat ook bij jou dan?
mama van 3 kids!
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:17:25 #58
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48123499
Popples, nogen optie: Emma heeft ook een tijdje zo raar gedaan, wat ik mij kan herinneren is dat ik toen net iets te vaak bv aanbood en ze dus eigenlijk geen honger had, nu doet ze dat ook nog wel eens.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:23:51 #59
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48123687
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:52 schreef Popples het volgende:
neuk hier is nog niks in aantocht zo ver ik voel of wat dan ook.
wat vaag. deed Brent dat ook bij jou dan?
Brent deed dat heel vaak. Ik werd er gek van en begon me over van alles en nog wat zorgen te maken. Ik zat zelf ook niet helemaal lekker in mijn vel. Achteraf zat ik gewoon heel lang tegen mijn menstruatie aan te hikken. Ik ben vorige week ongesteld geworden en van al die probleempjes met de BV en Brent heb ik helemaal geen last meer gehad. Zelfs niet nu hij minder vaak BV krijgt. Ik dacht dat hij lui werd en de voorkeur aan de fles gaf, maar ik merk daar nu helemaal niets meer van.
Iedere golf van de zee,
pi_48124165
wat raar neuk. gelukkig gaat het nu weer beter.

jelief ze krijgt 3 keer borst en 2 keer fles.

maastal komt ze om 5.30-7.30BV(ligt er aan wanneer ze wakker word)
11.00 bv
14.00bv
18.00kolfvoeding (uit de vriezer.)
23.00Kunstvoeding.

ze geeft ook zelf heel netjes aan wanneer ze wil. van de week en vorige week toen ze zo deed heb ik haar ook vaker aangelegd en toen deed ze het zelfde.
om nou nog zo door te blijven voeden is ook geen pretje, maar andere kant vreet ook mijn gedachte van het is beter en het ging zo goed.
mama van 3 kids!
  zaterdag 7 april 2007 @ 22:45:22 #61
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48124311
Op de een of andere manier gingen dit soort dingen bij ons altijd weer over tegen de tijd dat ik het echt zat was.Nu het wakker worden 's nachts nog, dat ben ik nu echt helemaal zat Ik hoop dat je op de een of andere manier ontdekt waar het door komt of dat ze gewoon opeens 'normaal'gaat drinken.
pi_48124446
ik hoop het ook. hihi zal wel goed komen(hopelijk)
dank jullie wel dames voor het meedenken.
mama van 3 kids!
pi_48130300
Hier zijn de nachten ook weer even hopeloos geweest, maar gisteren weer heel netjes. Merlijn is wat ziekig van de BMR-prik en je merkt het meteen aan de nachten eigenlijk, veel en vaak komen. Vannacht had ik hem juist zelf vaker aangelegd omdat hij koorts had, als het aan hem lag was het bij 1 keer gebleven, rond 2 uur. Maar mamma vond dat hij veel moest drinken.

Ik merk dat ik tegenwoordig van situatie tot situatie bekijk of Merlijn aangelegd kan worden in het openbaar. Soms heeft hij die behoefte om even te drinken. Op de meet in Zwolle mocht hij even drinken, en nadat hij losliet heb ik hem iets anders gegeven, was gelukkig ook goed. Nu hij ouder wordt en genoeg ander drinken lust kijk ik toch ook anders tegen het drinken bij mij aan. Weet natuurlijk ook dat niet iedereen het goedkeurd. Bij de familie doe ik hem ook wel gewoon aanleggen, maar ik kijk wel uit, eigenlijk keurt men het daar af namelijk. Tja, zo blijf je aan het afwegen soms.
Overdag wordt nu wel duidelijk minder en meer op vaste tijden, als aperitiefje voor het avondeten en slaapmutsje voor het slapen is het nu meer. Maar het veranderd nog veel, net als de nachtvoedingen.
pi_48158297
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:11 schreef Randa_v het volgende:
Ik merk dat ik tegenwoordig van situatie tot situatie bekijk of Merlijn aangelegd kan worden in het openbaar. Soms heeft hij die behoefte om even te drinken. Op de meet in Zwolle mocht hij even drinken, en nadat hij losliet heb ik hem iets anders gegeven, was gelukkig ook goed. Nu hij ouder wordt en genoeg ander drinken lust kijk ik toch ook anders tegen het drinken bij mij aan. Weet natuurlijk ook dat niet iedereen het goedkeurd. Bij de familie doe ik hem ook wel gewoon aanleggen, maar ik kijk wel uit, eigenlijk keurt men het daar af namelijk. Tja, zo blijf je aan het afwegen soms.
Heel herkenbaar Randa. Tinka heeft nooit in het openbaar gedronken omdat ze teveel werd afgeleid (in tegenstelling tot haar grote broer die overal dronk) en dus ben ik het ook niet goed gewend meer. Nou was ik vorig weekend op vakantie met familie en tijdens het eten liet ze overduidelijk merken dat ze bij me drinken wou; 2 armpjes vooruit om me te pakken en mondje open tegen me aan. Zo lief en zielig tegelijk... Maar ja, ze is wel bijna 1 jaar en in dat volle restaurant terwijl ik het niet meer gewend ben... Ik was echt in vertwijfeling en ben maar eerder naar ons huisje terug gegaan om haar drinken te kunnen geven. Achteraf heb ik daar wel spijt van, dat ik mijn dochter (die achteraf toen al ziek werd) drinken weigerde terwijl ze het zo duidelijk aangaf (voor het eerst) puur en alleen om eventuele reacties van de omgeving.
Tinka blijft overigens alleen snachts (een keer of 5/6!) drinken en smiddags 1 keer. Ik had hoop dat het spontaan zou veranderen maar dat is niet het geval. Moet ik dan toch doorzetten en haar laten brullen zoals het CB zegt?! Mijn hart breekt nu al bij het denken daaraan. Verder eet ze al vanaf vorige week zondag nauwelijks meer; ze heeft een buikgriep. Drinken doet ze gelukkig wel weer. Maar mijn moppie, die toch al aan de ondergrens was qua gewicht, is nu ronduit mager geworden... ik wil zo graag dat ze weer gaat eten...
pi_48159063
Laten brullen zou ik dus echt niet kunnen, daarom slaapt Merlijn min of meer ook nog bij ons zolang het gezellig, veilig en nachtvoedingen blijven. Al is het vaak ook erg zwaar omdat de kans bestaat dat hij eerder komt voor drinken omdat hij borst ruikt, het is van tijd tot tijd ook heerlijk omdat ik toch aan mijn rust toe kom en niet hoef op te staan.
pi_48193989
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:00 schreef Randa_v het volgende:
Laten brullen zou ik dus echt niet kunnen, daarom slaapt Merlijn min of meer ook nog bij ons zolang het gezellig, veilig en nachtvoedingen blijven. Al is het vaak ook erg zwaar omdat de kans bestaat dat hij eerder komt voor drinken omdat hij borst ruikt, het is van tijd tot tijd ook heerlijk omdat ik toch aan mijn rust toe kom en niet hoef op te staan.
Zo heb ik het ook hoor Randa... Tinka slaapt ook nog steeds in haar ledikantje naast me en soms zelfs gezellig tegen me aan omdat ik in slaap ben gekukeld tijdens het voeden! Maar ik denk -als ik héél eerlijk ben - ook dat juist de reden is dat ze zo vaak nog snachts wil; omdat ze zodra ze wakker wordt mij op wil zoeken! Meestal drinkt ze namelijk alleen de tsr en dan zit het haar al gebakken; dan slaapt ze al weer. En ik geef haar d'r zin want dat is de makkelijkste weg >> Huilen, aanleggen, stil, slapen! En ik kan het ook niet aanhoren als ze huilt om -mogellijk- dorst. Ik zie er ook zo als een berg tegenop om het aan te gaan, maar ja... ze is nu bijna een jaar... ze zal toch eens moeten gaan doorslapen en zorgen dat ze overdag aan haar drinken komt??? Aan de ene kant vind ik dit echt, aan de andere kant komt deze druk ook van buitenaf, familie, kennissen, cb, etc. Alleen zij hebben makkelijk praten; zij zijn niet verantwoordelijk voor de vochthuishouding van mijn kind, en zij hoeven het niet horen huilen van de dorst, toch?!
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:38:37 #67
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48196556
Mammietje, hier dus ongeveer hetzelfde, Emma drinkt nog 'snachts omdat ik niet de energie en de zin heb om het haar af te leren. Soms ben ik zelf nog zo ver in slaap als ik haar hoor dat het wat langer duurt voor ik zover ben om op te staan, soms is ze dan zelf al weer in slaap gevallen. Soms kan ze het dus wel Misschien dat ik Manlief er nog eens uit stuur met een flesje water ofzo. Tot die tijd krijgt ze gewoon nog de borst 's nachts, mijn kind, mijn lijf, mijn beslissing.
pi_48203994
Anna ligt al vanaf het begin op haar eigen kamer. Alleen tijdens een sprongetje of als ze ziek is, ga ik met een matras op haar kamer liggen. Dat is wel gezellig.

En een groooooot probleem waar jullie me wel eens over hadden mogen vertellen: hoe kan ik in hemelsnaam iets zomers aan Die zoogcompressen komen door al m'n shirtjes heen en een trui is dan echt te warm. Ik heb vandaag weer een trui aan, maar het wordt steeds warmer en m'n hempjes en zomershirts liggen zo aantrekkelijk te wezen. Die pads zijn echt nog wel nodig, ik lek regelmatig. Is er een alternatief of lopen jullie in de zomer allemaal in een trui?
*OUD heilige*
pi_48204170
quote:
Op woensdag 11 april 2007 07:26 schreef YPPY het volgende:

En een groooooot probleem waar jullie me wel eens over hadden mogen vertellen: hoe kan ik in hemelsnaam iets zomers aan Die zoogcompressen komen door al m'n shirtjes heen en een trui is dan echt te warm. Ik heb vandaag weer een trui aan, maar het wordt steeds warmer en m'n hempjes en zomershirts liggen zo aantrekkelijk te wezen. Die pads zijn echt nog wel nodig, ik lek regelmatig. Is er een alternatief of lopen jullie in de zomer allemaal in een trui?
Dat heb ik me ook al zitten afvragen. Niet ivm compressen, die heb ik nooit gebruikt, maar nu trek ik mn hemdje naar beneden en trui omhoog en zo kan ik makkelijk voeden zonder dat er eigenlijk veel te zien is. Maar om nu in de zomer een hemdje onder aan te doen...
pi_48204411
YPPY heb je lilypadz al geprobeerd? Die zijn heel erg dun en zie je niet onder dunne kleding En transparant, ook niet onbelangrijk! Als ik witte shirts draag, zie je altijd die witte compressen zitten. Huidkleurige zijn wel wat beter.
En Bass-Miss, je kan ook t-shirtjes met knoopjes (bovenin) aantrekken. Ik heb een paar kledingstukken die heel geschikt zijn voor bv in het openbaar, die trek ik aan als we weg gaan. Thuis trek ik rustig mijn hele hebben en houwen eruit, dus maakt het niet uit wat ik draag
pi_48204585
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:17 schreef beefcake het volgende:

En Bass-Miss, je kan ook t-shirtjes met knoopjes (bovenin) aantrekken.
Maar dan zit je toch nog steeds met je borst bloot?
pi_48204784
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:31 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Maar dan zit je toch nog steeds met je borst bloot?
Dat valt wel mee, als je een of twee knoopjes lomaakt zodat je kind je tepel kan pakken. Maar dan moet het shirt niet te laag uitgesneden zijn. Ik heb ook wel eens van die lappen stof gezien, die je over je shirt kan draperen en makkelijk opzij te schuiven zijn, maar dat lijkt me dan weer best warm.
Zoiets is natuurlijk helemaal makkelijk:
pi_48204857
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:43 schreef beefcake het volgende:

[afbeelding]
Ja dat is het pricipe dat ik nu gebruik, maar dan met een trui en een hemdje. Voedingsbh's en zo zijn ook niet aan mij besteed, gewoon alles beetje nr beneden trekken en daarna trui naar boven.
pi_48205083
Ik draag wel voedingsbeha's, omdat ik wel een beha aan moet en mijn gewone beha's zijn niet rekbaar genoeg om naar beneden te trekken. Ik zou wel willen dat ik geen beha hoefde te dragen, dan zit je niet zo met je hand in je decolleté te wroeten om alles weer op de plek te krijgen na het voeden
pi_48205205
Ik draag ook wel een beha, maar dan idd een gewone, waar intussen de rek al uit zal zijn met al dat gesleur eraan.
Geen moeten dragen zou idd fantastisch zijn. Ben ik altijd al jaloers op geweest.
pi_48205567
quote:

En een groooooot probleem waar jullie me wel eens over hadden mogen vertellen:

Sorry, ik lekte vorige zomer niet meer (heb maar heel kort gelekt gelukkig) en toen was het héét. Dus ik kan niks verzinnen behalve lilipadz.

En oh ja bass-miss: ik heb veel van die overslagshirtjes.

pi_48205650
Lilypadz dan misschien. Ik vind zoiets dan wel weer lastig van de bv, maar als dat het ergste is.
Ik heb wel bvbeha's, alleen passen de oudere niet meer zo goed, die zijn zo uitgerekt inmiddels. Wel pas een nieuwe, die zit echt lekker, maar dat gefrut om alles weer terug te krijgen is idd niet zo charmant beefcake.
*OUD heilige*
  woensdag 11 april 2007 @ 09:27:59 #78
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48205677
Ik had gewoon een t-shirt aan en dat trok ik omhoog, bh open , mem er uit , t-shirt tot vlak boven tepelhof en suipen maar! En ja tja dan zat ik met een stukje blote buik, soit! Ik heb eigenlijk nooit in een situatie gevoed waar dat echt niet kon. En ikwas geloof ik ook al lekvrij maar lillypads lijken me wel de beste oplossing moet je alleen niet van die gigaborsten als ik hebben want dan werken ze niet zo best
  woensdag 11 april 2007 @ 09:40:43 #79
3011 E.T.
pi_48206005
de blote buik is vaak amper zichtbaar doordat daar je kindje voor ligt

Hier ook bv-kleding, lang leve H&M (al trek ik nog steeds regelmatig het hele shirt omhoog omdat de gaten een beetje aan de krappe kant zijn voor Tijn Die wil meer huidcontact ofzo)

En Yppy, Lilypadz denk ik ook aan. Wel af en toe je huid laten luchten, ik kreeg last van broei onder die dingen.
  woensdag 11 april 2007 @ 10:43:07 #80
94046 PM-girl
pi_48207906
Ik vind het voedingsshirt van HM weer helemaal niets, ik ben fervent gebruiker van de hema hemdjes! Dat icm met een voedingsbeha. Gelukkig lek ik ook niet meer, sorry YPPY, ik heb dus geen tips voor je.
Mijn 'probleem' bestaat meer uit het doordrukken van mijn tepels, nooit gehad, ik had ze immers zo plat!

Ik heb pas een paar keer gevoed in een restaurant, zo makkelijk als ik dat nu doe! Achteraf bedacht ik me dat ik wel erg in de kijk zat bij de chinees, maar ach, daar is het toch net een veredelde Mac!

Ik heb eigenlijk een vraag, Simon krijgt nu sinds ruim een week fruit en groente. Het is nog minimaal omdat hij het meeste niet lust.
Het CB gaf aan dat het ideaal zou zijn om 4 bv-voedingen te geven, 1 groentehap en tussendoor 1 fruithap. Nu lees ik ook over pap, maar moet dat/ doen jullie dat?
Ik geeft dus 5 a 6 keer bv per dag of gekolfd, moet er dan pap bij of mag je het zonder pap doen? En kan je die pap evt aanlengen met bv?
*
pi_48208180
Ja hema-hemdjes ben ik ook fan van!

Maar het ging over de zomer. Ik loop niet alleen in dat hemdje dan. Jij wel? Ik durf dat niet zo goed, dan komen de bandjes van mijn bh er weer onder uit. Niet zo charmant vind ik. Dus in de zomer draag ik dan shirts en bij ander weer een hema-hemdje onder zowat alles.
pi_48208272
PV, heb je het boek "eten voor de kleintjes" ? Het is echt een aanrader.
Net zoals het bijvoedingsforum.

Over het algemeen wordt aangeraden om de bijvoeding nog echt bijvoeding te laten en dus geen borstvoedingen te gaan vervangen door bijvoeding.
Dus eerst BV geven, en dan pas de bijvoeding. Dan eet hij misschien wat minder, of wat minder graag maar hij krijgt wel dát binnen waar hij nu van moet groeien: melk en jouw productie heeft er het minst onder te lijden.

Pap heb ik nooit echt gegeven. Ik ben gewoon brood gaan geven toen ze dat mocht (zie ook het introductieschema) en heb de pap overgeslagen omdat zowel ik als Ronja het maar veel gedoe vinden, met zo'n lepeltje.
Maar als je het prettig vind kan het zeker en aanmaken met Bv is absoluut mogelijk en wenselijk. Biobim, te koop bij de reformwinkel, mengt over het algemeen erg goed met BV.

En verder gewoon zo veel borstvoeding geven als je normaal gesproken ook zou doen.
pi_48208342
Even tegen de draad in hoor PM-Girl

Pap is onzin. Een half kopje van die vlokken levert net zoveel calorieen als een paar slokken moedermelk. Wil je het toch geven, neem dan Biobim, dat bindt met moedermelk.

Maar hoe oud is ie nou? Met 7 maanden mag hij brood. Dan vind ik pap helemaal onzin.

Het ideale aantal voedingen bestaat ook niet. Je moet zelf weten hoe vaak je hem nog voedt.
pi_48208364
Nou owlet zegt het een stuk netter dan ik

ik droeg mijn irritatie uit een ander topic over naar hier, niet netjes van me
  woensdag 11 april 2007 @ 11:03:34 #85
94046 PM-girl
pi_48208544
Dankjewel voor jullie reactie! Ik zit zelf helemaal niet te wachten op pap. Ik vind 5 voedingen (Simon vraagt eigenlijk zelden om meer) wel ideaal zo. Hij is zes maanden nu.
Het fruithapje en ook de groente geef ik tussen twee bv in (9 uur en 17 uur meestal), daardoor lijkt de avond voeding van half acht wat op te schuiven (gisteren om half tien de 5e gegeven en verder niet meer!).

Ik ben wel aan het kijken naar het kolven straks, met 9 maanden mag dat niet meer betaald onder werktijd (even informeren of het wel onbetaald kan, lijkt me wel).
Hoe dan anderen langvoedende werkende moeders dat? (dus na 9 maanden)

Nebelung, ik draag die hemdjes of zonder BH (maar dan in en om huis en niet overal, tenzij het echt 35 graden is), of met iets erover heen. Sjiek bh-bandje eronderuit, soit, maar niet zo'n prachtige brede lap van de hema-voedingsbh!
*
pi_48208569
nebelung

Ik ben een trouwens een tijdje terug gedurende een week overgegaan op het schema van het consultatiebureau voor wat betreft de borstvoeding en de bijvoeding. Ik moest minder voeden en meer bij geven. In mijn achterhoofd wist ik dat het niet goed zou gaan, maar oververmoeidheid en een overzelfverzekerde verpleegkundige zijn geen goede combi.

Ronja heeft liggen krijsen van de pijn. Buikpijn. Ze kon niet poepen, daardoor niet slapen. Uiteindelijk terug gegaan naar ons eigen schemaloze leven en ze kreeg weer voldoende vocht binnen.
Die schema's van vier voedingen op een dag zijn prima voor kinderen die ook gewend zijn om grote flessen leeg te drinken (hoewel ik met een maagje zo groot als een babyknuist liever vaker kleinere flessen zou geven) maar de meeste borst-kinderen drinken kleine beetjes per keer en dan is vier keer voeden al snel wat weinig, helemaal als daar een dikke portie vezels bij komt in de vorm van brood.
Ze drinkt nu lekker weer een keer of zes per 24 uur (waarvan een goede portie snachts) en poept weer bijna elke dag.
  Milf woensdag 11 april 2007 @ 11:08:58 #87
16000 nikky
pi_48208708
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:04 schreef owlet het volgende:
nebelung

Ik ben een trouwens een tijdje terug gedurende een week overgegaan op het schema van het consultatiebureau voor wat betreft de borstvoeding en de bijvoeding. Ik moest minder voeden en meer bij geven. In mijn achterhoofd wist ik dat het niet goed zou gaan, maar oververmoeidheid en een overzelfverzekerde verpleegkundige zijn geen goede combi.

Ronja heeft liggen krijsen van de pijn. Buikpijn. Ze kon niet poepen, daardoor niet slapen. Uiteindelijk terug gegaan naar ons eigen schemaloze leven en ze kreeg weer voldoende vocht binnen.
Die schema's van vier voedingen op een dag zijn prima voor kinderen die ook gewend zijn om grote flessen leeg te drinken (hoewel ik met een maagje zo groot als een babyknuist liever vaker kleinere flessen zou geven) maar de meeste borst-kinderen drinken kleine beetjes per keer en dan is vier keer voeden al snel wat weinig, helemaal als daar een dikke portie vezels bij komt in de vorm van brood.
Ze drinkt nu lekker weer een keer of zes per 24 uur (waarvan een goede portie snachts) en poept weer bijna elke dag.
Ik heb mij eigenlijk verbaasd over wat een kleine "moet" drinken per keer. De uk van mijn vriendin is 5 dagen ouder dan mijn Frummel en die krijgt nu KV ipv BV. En als ik zie wat voor een fles dat is zou ik zelfs moeite hebben om hem leeg te krijgen. Zo'n klein maagje en dan moet dat erin?
pi_48208716
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:03 schreef PM-girl het volgende:
Dankjewel voor jullie reactie! Ik zit zelf helemaal niet te wachten op pap. Ik vind 5 voedingen (Simon vraagt eigenlijk zelden om meer) wel ideaal zo. Hij is zes maanden nu.
Lekker zo houden dan, je merkt vanzelf als hij behoefte heeft aan meer eten of meer eetmomenten.
quote:
[quote]Ik ben wel aan het kijken naar het kolven straks, met 9 maanden mag dat niet meer betaald onder werktijd (even informeren of het wel onbetaald kan, lijkt me wel).
Hoe dan anderen langvoedende werkende moeders dat? (dus na 9 maanden)
Ik ben geen werkende moeder en Ronja is nog geen negen maanden. Maar ik denk dat je tegen die tijd prima de melkvoedingen onder werktijd zou kunnen vervangen door water en eventueel een klein beetje yoghurt oid. Dat is in ieder geval wat ik zou doen.
pi_48208750
Ja precies, owlet. Fijn dat het nu weer beter gaat op je eigen manier.

Trouwens PM, het is handig om te weten dat kindjes soms méér willen gaan drinken als ze met de bijvoeding beginnen. Dat gaat niet voor elk kindje op, maar wel voor veel. (dan is zo'n advies van 4 keer drinken helemaal absurd. Dat doen we toch zeker zelf ook niet?)
  woensdag 11 april 2007 @ 11:12:25 #90
94046 PM-girl
pi_48208800
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:10 schreef nebelung het volgende:
Ja precies, owlet. Fijn dat het nu weer beter gaat op je eigen manier.

Trouwens PM, het is handig om te weten dat kindjes soms méér willen gaan drinken als ze met de bijvoeding beginnen. Dat gaat niet voor elk kindje op, maar wel voor veel. (dan is zo'n advies van 4 keer drinken helemaal absurd. Dat doen we toch zeker zelf ook niet?)
Nee vind ik ook. Ik bied in principe om de 4 uur dus aan, maar vraagt Simon eerder of is hij huilerig, kan het ook veel vaker zijn. Maar hij houdt zelf van ritme en regelmaat (itt zijn moeder, die dat niet echt aan kan houden!)
*
  woensdag 11 april 2007 @ 12:10:58 #91
3011 E.T.
pi_48210856
PM, als Simon 9 maanden is, mag je natuurlijk nog wel gewoon je lunchpauze gebruiken om te kolven. En rond die tijd zal hij minder bv per dag nodig hebben dus wie weet redt je het dan met 1x kolven op een werkdag

En Saskia heeft ook nooit pap gehad Pas toen ze ruim een jaar was heeft ze pap gekregen, omdat ze 's morgens niks anders wilde eten. Ze at wel gewoon brood, dus vezels kwamen wel binnen (en als ze toch al brood eten, zie ik de toegevoegde waarde van pap niet zo).
pi_48212122
Anna krijgt ook geen pap. Ze eet nu wel brood, met stroop. Ze is echt een stroopmonster.

Ging ik net op zoek naar die Lilypads, maar die hadden ze niet bij de etos en het kruidvat, dus ik met een geniale ingeving naar de prenatal. Ook niet. Ik heb ze online gevonden, maar ik haal ze liever gewoon in een winkel. Waar halen jullie die dingen?

Hemahemdjes gaan hier ook hard.
*OUD heilige*
pi_48212253
Hier gewoon bij de etos. Misschien kunnen ze ze wel voor je bestellen daar?
  woensdag 11 april 2007 @ 12:53:58 #94
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48212320
weet je al wat ze kosten? Dat je niet van de prijs schrikt Dat deed ik wel nl. een tijdje terug
pi_48212759
Etos hier en de thuiszorgwinkel had ze ook liggen, zag ik.
pi_48212955
Ja, dat zag ik wel op internet, goedkoop is het niet. Ik ga zo werken, dan probeer ik het nog bij de etos daar. Hij zit hier niet in de buurt, ik kan het altijd bij de lokale drogisterij bestellen, is makkelijker.
*OUD heilige*
  woensdag 11 april 2007 @ 13:51:32 #97
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48214562
ik zag je net fietsen yp

maar ik heb ze bij etos zien liggen hoor! al een tijdje terug, maar ze waren er (toen) wel.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 11 april 2007 @ 16:27:30 #98
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48220338
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:47 schreef YPPY het volgende:
Anna krijgt ook geen pap. Ze eet nu wel brood, met stroop. Ze is echt een stroopmonster.

Ging ik net op zoek naar die Lilypads, maar die hadden ze niet bij de etos en het kruidvat, dus ik met een geniale ingeving naar de prenatal. Ook niet. Ik heb ze online gevonden, maar ik haal ze liever gewoon in een winkel. Waar halen jullie die dingen?

Hemahemdjes gaan hier ook hard.
Bij de apotheek hier wel verkrijgbaar
Iedere golf van de zee,
pi_48220421
Welke hemdjes van de Hema bedoelen jullie eigenlijk? Vind je die bij het ondergoed? En hoe zien ze eruit? Iemand een foto? Dan kan ik er eens een proberen
  woensdag 11 april 2007 @ 20:51:03 #100
94046 PM-girl
pi_48230940
Het zijn van die stretch hemdjes, volgens mij zelfs naadloos. Ze hangen bij het ondergoed en hebt ze in verschillende kleuren. Rood, bordeaux, groen, lime, wit zwart (en vast nog meer maar dat is mijn collectie!)
Je trekt ze heel makkelijk onder je borst zonder dat het dan knelt.
*
  woensdag 11 april 2007 @ 21:28:16 #101
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48232873
Hier hebben ze alleen zwart en wit! Nu ben ik jaloers PM.
Dat naar beneden trekken is idd het handige eraan. Dat is anders dan bij 'normale' spagettibandshirtjes. En ze gaan ook goed terug, ook erg handig.
*OUD heilige*
pi_48235570
Hee dankjulliewel voor de uitleg Nu kan ik weer met een goede reden toegeven aan mijn Hema-verslaving
pi_48236101
neuk?? jij zei laatst dat Brent niet dronk omdat je tegen je ongesteldheid aan het hikken was.
maar hoelang heeft Brent niet gedronken?

mevrouw drinkt nu al een 2 weken slecht en nu sinds een week helemaal niet meer aan de borst.
mijn productie is heel erg terug gelopen. ik weet het allemaal niet meer.

sorry moest het even eruit gooien.
mama van 3 kids!
  woensdag 11 april 2007 @ 22:57:13 #104
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48237382
Dat heeft wel 5 weken geduurd........................ (omg dat durfde ik bijna niet te zeggen!)

Drinkt minipopples wel uit de fles?
Iedere golf van de zee,
pi_48237680
ja uit de fles wel.

helaas krijg ik dus uit mijn beide borsten telkens 5 cc .
dus ik haal nooit genoeg om een hele dag op te vullen.

ik heb mijn voorraad van de vriezer er ook bijna door heen.

pff ik baal zo ontzettend.
hoe heb jij dan die 5 weken gedaan/? want je productie loopt dan och ook terug en zo?
mama van 3 kids!
pi_48237802
Het kunnen natuurlijk 10 dingen meer zijn dan menstruatie. Bij menstruatie moet dat hoogstens een paar dagen duren, eigenlijk. Geen 2 weken (of meer).

Zou je wel door willen voeden Popples? Ik zou je dan met klem willen aanraden een vrijwilligster te bellen van de VBN of de LLL. Die kunnen gericht vragen stellen en je weer op gang helpen. Zeker nu je produktie zo terug loopt.
pi_48238059
nebelung ik wil heel graag doorvoeden maar het moet niet ten koste gaan van mijn meisje.
dan morgen maar bellen zie het anders ook niet meer zitten zo.
ik leg haar ook telkens aan maar het is net of ik haar iets aan doe (krijsen, krabben, loslaten om de 2 sec., bijten enz). terwijl er niks aan de hand is.
vanmorgen heeft ze de stuwing weggedronken en na 10minuten was het weer schreeuwen.
mama van 3 kids!
pi_48238228
Waarom zou doorvoeden ten koste gaan van je meisje? Er is wél iets aan de hand en dat kan je oplossen, hoor. Dat weet ik zeker Maar wel met goede hulp. Dit is te complexerig voor zo op een forum. Iemand moet de juiste vragen aan je stellen en dat kunnen ze goed, die vrijwilligsters.
pi_48238408
dank je wel nebelung. weet toch af en toe echt niet wat ik zonder jullie moet.
ik bedoelde dat er niks aan de hand was dat mevrouw gewoon begint te krijsen als ze mijn borst ziet.
zag het even allemaal voorbij gaan terwijl ik gewoon het beste wil voor haar.
mama van 3 kids!
pi_48238543
quote:
Die zichtbare 'koffiepads' zijn een futiliteit vergeleken bij mijn pens! Die ziet er uit alsof ik alweer/nog steeds zwanger ben! En daar helpt geen hemahemdje tegen vrees ik! Van maat S naar L... wie zij er dat je van bv snel weer op je oude gewicht zat?! Maar eh... ik ben gewoon van plan om push-ups (met vulling dus) te dragen, daarbij valt zo'n koffiepadje meer of minder niet op toch?
pi_48238556
Tuurlijk wil je dat!

Vandaar dat ik er op aandring om toch maar te bellen. Gewoon een gesprek tussen 2 personen waarin je alles op een rij krijgt. Stel dat je nou stopt of dat het gewoon stopt en dat je later begrijpt dat het wellicht niet al te moeilijk op te lossen was, dan krijg je misschien spijt en 'had ik maar'... snap je? Stoppen kan altijd nog.
  woensdag 11 april 2007 @ 23:35:31 #112
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48238998
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:06 schreef nebelung het volgende:
Het kunnen natuurlijk 10 dingen meer zijn dan menstruatie. Bij menstruatie moet dat hoogstens een paar dagen duren, eigenlijk. Geen 2 weken (of meer).

Zou je wel door willen voeden Popples? Ik zou je dan met klem willen aanraden een vrijwilligster te bellen van de VBN of de LLL. Die kunnen gericht vragen stellen en je weer op gang helpen. Zeker nu je produktie zo terug loopt.
Ik vind je advies wat betreft de VBN of LLL super maar ben het er niet mee eens (inmiddels niet meer alleen uit eigen ervaring, hoor) dat het met menstruatie maar een paar dagen kan duren. Sinds ik ongesteld ben geweest is er echt een hoop veranderd. Ik had bijv. echt een wekenlange aanloop van rugpijn en die nam maar toe en toe en die is nu vrijwel weg! Net als een hoop andere klachten als bijv. Brent die belachelijk hysterisch werd nu en dan en ik ben inmiddels echt overtuigd dat hormonen een hoop kunnen doen voor zowel mams als kindje.
Dat wou ik toch effe kwijt
Iedere golf van de zee,
  woensdag 11 april 2007 @ 23:38:21 #113
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48239118
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die zichtbare 'koffiepads' zijn een futiliteit vergeleken bij mijn pens! Die ziet er uit alsof ik alweer/nog steeds zwanger ben! En daar helpt geen hemahemdje tegen vrees ik! Van maat S naar L... wie zij er dat je van bv snel weer op je oude gewicht zat?! Maar eh... ik ben gewoon van plan om push-ups (met vulling dus) te dragen, daarbij valt zo'n koffiepadje meer of minder niet op toch?
Oh herkenbaar! Helaas
Volgende maand sta ik weer in de sportschool.
(Want sinds ik mijn menstruatie heb gehad heb ik ook weer meer energie! Dat was nog 1 verandering!)
Iedere golf van de zee,
pi_48239940
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

hopelijk hebben ze bij jou niet gevraagd of je zwanger was?
nou bij mij wel. ik maar geantwoord dat ik mocht hopen dat het zo was.
ik ben totaal niks aangekomen. dus heel erg vreemd.

nebelung dank je wel.

neuk jij ook bedankt. ik heb de laatste tijd heel veel buikpijn waarvan, zou het niet weten aan andere lichamelijke klachten(zoals rugpijn) kan ik niet merken ivm whiplash.

ik moet morgen naar het cb ben benieuw wat ze nu weer gaan zeggen.
ik zal morgen maar even bellen met een vrijwilligster. want nebelung idd straks krijg ik spijt.
na alle ellende van het begin ging het goed en nu begint er weer iets maar wat ik zou het niet weten.
mama van 3 kids!
pi_48240302
Goddank... ben niet de enige dus! Moet er voor het eerst in mijn leven toch echt wat aan gaan doen. Voordat ik zwanger raakte van Randy 3 jaar terug woog ik nooit meer dan 48 kilo... dat was te weinig maar lukte nooit er wat bij te krijgen. Nu (na zwanger, bv, bv én zwanger en nog steeds bv)weeg ik 64 en alles zit in mijn buik en billen. Dat laatste is overheen te komen, maar die buik.... En jaaaaaaah... ze vragen mij ook wel eens of ik weer zwanger ben... 3 keer op 1 dag is mijn record! Heb het truitje dat ik toen droeg nooit meer aan gedaan!
pi_48243871
mammietje wat erg. bij mij werd die opmerking gemaakt door mijn zusje.
hopelijk komt het snel goed.
mama van 3 kids!
pi_48245468
Lastig hoor Popples, dat je meisje niet meer wil drinken aan de borst. Een vrijwilligster kan je vast helpen, succes
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:09:38 #118
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48281612
Weet je 100% zeker dat het geen spruw is popples? Wij dachten eerst dat Anna spruw had en vroegen dat bij het CB. Zij zeiden van niet, dus dat geloofden we. Later bleek het toch spruw te zijn.
Anna dronk ook zo ontzettend slecht toen ze vier maanden was, maar daar is het bij jou nog vroeg voor. Ik denk dat het idd verstandig is een vrijwilligster te bellen, aardige mensen.

Nog wat. Hadden jullie niet eerder kunnen vertellen hoe handig die lilypads zijn??? Echt geniaal gewoon. Ze hadden ze bij de thuiszorgwinkel. 's Nachts is het ook super.
*OUD heilige*
pi_48282480
Ze zijn fijn he YPPY? Ik moet alleen nog leren hoe ik die dingen discreet op mijn tepels kan plakken
pi_48285844
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:35 schreef Neuk het volgende:

[..]

Ik vind je advies wat betreft de VBN of LLL super maar ben het er niet mee eens (inmiddels niet meer alleen uit eigen ervaring, hoor) dat het met menstruatie maar een paar dagen kan duren. Sinds ik ongesteld ben geweest is er echt een hoop veranderd. Ik had bijv. echt een wekenlange aanloop van rugpijn en die nam maar toe en toe en die is nu vrijwel weg! Net als een hoop andere klachten als bijv. Brent die belachelijk hysterisch werd nu en dan en ik ben inmiddels echt overtuigd dat hormonen een hoop kunnen doen voor zowel mams als kindje.
Dat wou ik toch effe kwijt
Hhihi, dan moet je toch geen bloosmiley neerzetten . Dat is toch jouw ervaring en die van anderen, die moet je kwijt kunnen natuurlijk!

Ik vind alleen het mevrouwtje van Popples te jong voor dit soort 'fratsen' en ik ben echt bang dat Popples naderhand uit gaat vinden dat het wellicht had opgelost kunnen worden, snap je

YPPY, volgens mij was het moonah, maar dat weet ik niet zeker, die die lilypadz de hemel ingeprezen heeft, hoor Wel opletten
pi_48286301
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:09 schreef YPPY het volgende:
Nog wat. Hadden jullie niet eerder kunnen vertellen hoe handig die lilypads zijn??? Echt geniaal gewoon.
He! wil je dat ik al mijn lilypadz-prijs-posts terug ga zoeken?
Fijn zijn ze he Zou je ze kunnen bewaren tot een volgend kind? Ik lek eigenlijk nooit meer, maar om ze nou weg te gooien is ook zo zonde...
pi_48286441
dank jullie wel dames voor jullie reacties.

Ik heb besloten om toch te stoppen.
Heb de laatste maanden zoveel pijn gehad(whiplash).
Dat ik toch de knoop heb door gehakt om te stoppen. Het doet me heel veel pijn maar ik kan zo niet verder met de pijn en het slachtveld aan mijn lichaam. Dus ik mag over een aantal weken gewoon weer medicatie nemen. Dat zal een hele verademing zijn.

Ik wil jullie daarom echt bedanken voor alles.
Ik zal hier zeker nog wel terug komen hoor maar voor ons is het voorbij.
mama van 3 kids!
pi_48286516
Popples, hopelijk gaat het stoppen zonder problemen. Succes!
Wel rustig afbouwen hè
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:32:46 #124
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48286570
Je kunt het altijd proberen toch owlet. Als ze niet meer zouden werken, weet je dat snel genoeg. En wie weet het je ze nodig als het warmer gaat worden of bij een dagje weg zonder Ronja?

Ik ben er echt blij mee en wat jammer dat ik ze niet eerder heb ontdekt. Maar beter laat dan nooit.

Dat is jammer popples. Kom gerust nog langs.

Moonah, hoe is het nu bij jou met afbouwen?
*OUD heilige*
pi_48286749
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:31 schreef owlet het volgende:
Popples, hopelijk gaat het stoppen zonder problemen. Succes!
Wel rustig afbouwen hè
je moet wel rustig afbouwen. dus als ik klaar ben dan ben ik weer 4 weken verder en heb nog genoeg in
de vriezer dus dan is ze toch een 5.5 maand eerder dat ze niks meer krijgt.

ik baal er wel van maar bij een volgend kind zou ik weer bv geven ook al heb ik zoveel pijn.

ben wel blij dat ik weer wat mag nemen. want ik wil onder hand elke dag tegen een muur aan lopen van de pijn. maar ik ga eerste weer opbouwen met de medicatie en niet meteen aan de morfine.

yppy fijn dat die lillypads goed werken
mama van 3 kids!
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:53:23 #126
94046 PM-girl
pi_48287321
Popples, succes met afbouwen!

Neuk, mijn eerste (en enige tot nu toe) menstruatie had behoorlijk wat invloed op mijn bv toen. Minder productie, slecht kunnen kolven en dit ruim een week. Toen de menstruatie bijna over was, liep alles weer als een tiet!

Nu lijkt het ook wat minder te zijn, SImon drinkt erg lang en trekt aan mijn tepels. Ik heb nu ook echt supergevoelige bijna pijnlijke tepels hierdoor, ook kolven is niet aangenaam meer. Er zit nu ook een bultje op lijkt het (blaar), helemaal kleurloos.
Ik hoop eigenlijk dat het weer door mijn menstruatie komt, dan is het namelijk weer zo voorbij binnenkort!

Overigens, geen langvoedende werkende moeders hier die kolfervaringen hebben?
*
pi_48287461
Ik heb nooit hoeven kolven, mijn dochter zat een 100 meter verderop op de creche. Kon live voeden. Dus sorry PM

Jammer Popples, succes!
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:07:57 #128
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48287858
Nu ben ik nog geen langvoedster PM, maar ik ben wel van plan om na de 9 maanden te blijven kolven. Dat doe ik dan tijdens mijn lunchpauze en na het werk, voordat ik naar huis ga. Heb een lange reistijd, vandaar.
*OUD heilige*
pi_48288078
Ben met 9,5 maand definitief gestopt met kolven, al duurde het langer om de kolf eindelijk eens op te ruimen. Dus ik kan je ook niet echt helen, PM.
  vrijdag 13 april 2007 @ 12:52:33 #130
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48289316
Owlet, ik had de lillypads van mijn zus gekregen, Lotus was twee toen Emma geboren werd. Ik was niet zo enthousiast over de pads, bij mij blevenze niet goed zitten en gingen daardoor lekken( onder de pad zat een plasje melk) of dat nou kwam doordat ze al wat ouder waren of door mijn cupmaat weet ik niet. Je kunt ze natuurlijkgewoon bewaren en als het niet werkt alsnog nieuwe kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 13-04-2007 16:08:29 (spaties...) ]
pi_48291719
Ook geen ervaring maar er zijn er wel. Bixister bijv ook dacht ik.
pi_48298600
Eventjes komen binnenvallen op aanraden van Jelief...
Uit Z&G
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:13 schreef owlet het volgende:
borstkolf: pas kopen als je baby er is. Pas dan weet je wat prettig werkt voor je en als je direct na de bevalling wat nodig hebt heb je waarschijnlijk toch niet genoeg aan een handkolf en zal je toch moeten huren.
Kan je dit even toelichten owlet?

...
flessenset: Als je borstvoeding gaat geven zou ik niets kopen, als je flesvoeding gaat geven zou ik niet te veel kopen. Je kan altijd bij kopen als je weet wat het beste werkt voor je kind.
en hoe zit het dan met afkolven? Want na mijn verlof wil ik nog borstvoeding blijven geven, maar dat zal bij de opvang moeten gebeuren
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:20 schreef Jelief het volgende:
Iksje, met al je vragen over borstvoeding kun je ook bij de OP van het borstvoedingstopic kijken, daar staan veel zinnige links.
En ook als je gaat kolven op het werk, nu nog niks kopen, de flesjesverschillen namelijk weer per kolf. Kun je niet een waardebon voor een kolf op je lijst zetten?
Ik bedenk mij nu dat als je van zin bent om te gaan kolven je wel een mooie dubbele electrische kolf zou kunnen vragen. ik ga er voor het gemak maar even van uit dat de bv goed gaat straks
[edit] ik zie dat er staat dat je op de opvang gaat voeden? dan is er helemaal geen noodzaak voor een kolf
Zullen we dit anders voortzetten in het bv-topic?
Ik ben-als alles goed gaat- fulltime thuis tot mijn kindje 4 maand is. Als de borstvoeding goed gaat, is er tot dan nog geen probleem. Daarna ga ik nog 4 maanden halftijds werken, en wordt de baby op de werkdagen opgevangen door mijn vader. Ik zou graag zo lang mogelijk bv geven, vandaar dat ik zou afkolven.
Pas daarna (als de kleine 8m is) gaat hij/zij om de week naar de kinderopvang.
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:36:05 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_48302076
Ik raad wel aan om ook als je bv gaat geven 1 flesje met de kleinste speen in huis te hebben. Met Ive ging het drinken de eerste dagen niet goed en om 11 uur 's avonds op de 2e dag besloot de verloskundige in overleg met een kinderarts dat er direct een flesje gegeven moest worden omdat Ive nog geen plasluier had gehad. Toen was ik erg blij dat iemand een flesje tussen wat krijg spulletjes had gedaan. Voeding had de verloskundige zelf bij zich gelukkig. Ive heeft 1 nacht lang flesjes gehad en daarna begon hij gelukkig bij mij te drinken.
pi_48302237
Ik kom nog even 'officieel' gedag zwaaien hier.
Ik ben nu echt definitief gestopt en ben heel blij dat ik zo lang heb kunnen voeden. Iedereen bedankt voor de steun en info. Ik heb er echt erg veel aan gehad. En ik wens alle mama's heel veel succes en plezier met voeden!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:52:02 #135
108648 cattie
lieve moeder
pi_48302536
Dag Snoopy!
En ik vind het super hoe lang je het hebt volgehouden!
pi_48303167
Snoopy, BV-Kanjer!
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 21:18:27 #137
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48305053
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:40 schreef snoopy het volgende:
Ik kom nog even 'officieel' gedag zwaaien hier.
Ik ben nu echt definitief gestopt en ben heel blij dat ik zo lang heb kunnen voeden. Iedereen bedankt voor de steun en info. Ik heb er echt erg veel aan gehad. En ik wens alle mama's heel veel succes en plezier met voeden!
Succes met afkicken Snoop. Van dit topic, bedoel ik
Had je vast niet gedacht, dat je Lis zo lang aan de borst zou hebben. Je hebt er veel voor gedaan, en het is je uitstekend gelukt
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  Jubileum moderator vrijdag 13 april 2007 @ 21:25:31 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48305259
Snoopy, ik vind bv best een prestatie maar jij hebt helemaal een eervolle vermelding verdiend
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:27:25 #139
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48305316
In vind het erg stoer en knap dat je het zo lang hebt volgehouden snoopy. Hulde.
*OUD heilige*
pi_48305325
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 21:25 schreef Lois het volgende:
Snoopy, ik vind bv best een prestatie maar jij hebt helemaal een eervolle vermelding verdiend
Samen met Macka he!

ik voel een nieuwe categorie bij de awards aankomen
pi_48305859
Nieuwe avatar Snoop?
Gefeliciteerd!
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:46:13 #142
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48305891
Dag snoop, kom je af en toe nog je kennis delen? En petje af, je hebt het geweldig goed gedaan!

Iksje, Als je idd van plan bent om door te gaan met borstvoeden als je gaat werken is kolven essentieel. Lijkt mij dat je dan wel een kolf op je lijst kunt zetten, je kunt ze toch niet uitproberen.
Als ik nu zou mogen kiezen zou ik de avent isis IQ kopen. Maarja ik heb al een avent isis handkolf waar ik erg tevreden over ben. Goede verhalen hoor ik ook over de PIS (pump in style) van medela. Je moet wat dat betreft echt even rondkijken wat er te koop is en wat je handig lijkt.
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:51:36 #143
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48306091
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:53 schreef PM-girl het volgende:
Popples, succes met afbouwen!

Neuk, mijn eerste (en enige tot nu toe) menstruatie had behoorlijk wat invloed op mijn bv toen. Minder productie, slecht kunnen kolven en dit ruim een week. Toen de menstruatie bijna over was, liep alles weer als een tiet!

Nu lijkt het ook wat minder te zijn, SImon drinkt erg lang en trekt aan mijn tepels. Ik heb nu ook echt supergevoelige bijna pijnlijke tepels hierdoor, ook kolven is niet aangenaam meer. Er zit nu ook een bultje op lijkt het (blaar), helemaal kleurloos.
Ik hoop eigenlijk dat het weer door mijn menstruatie komt, dan is het namelijk weer zo voorbij binnenkort!

Overigens, geen langvoedende werkende moeders hier die kolfervaringen hebben?
Ja ik heb Mara ruim 2 jaar gevoed en behoorlijk lang gekolft op mijn werk. Wat ook zonder problemen kon en mocht tussen werktijd door. Sommige collega's reageerde vervelend maar ach dat nam ik voorlief. Mijn meisje heeft zo lekker lang van de bv kunnen genieten ondanks dat ik werkte.

Groetjes
pi_48316110
Snoopy Menig vrouw had het niet zo lang volgehouden als jij, inclusief ik
  zaterdag 14 april 2007 @ 09:21:41 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_48316235
snoopy, sjees meid, wat goed zeg!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 14 april 2007 @ 21:13:13 #146
94046 PM-girl
pi_48332355
SAINT, dank voor je reactie! Hoeveel voedingen gaf je nog ongeveer met 9 maanden (naast groente, fruit en ander drinken?)
Kolfde je dan een of tweemaal op een volle werkdag?

En Snoopy, voor jou een compliment, dat je het zolang hebt volgehouden. Zoals Lois zegt, dubbel hulde aan jouw adres!
*
  zaterdag 14 april 2007 @ 22:21:33 #147
3011 E.T.
pi_48334668
Snoopy, ik neem mijn petje voor je af!
  zondag 15 april 2007 @ 19:11:03 #148
94046 PM-girl
pi_48355960
Brrr, ik lig in bed met koorts. Vreesde ik eerst griep, nu denk ik een bo. Gisteren een harde plek gehad, die is nu weggedronken. Maar rechts komt de melk maar matig, zowel met kolven als voeden.
Er zit een donkerrood topje opde tepel, en velletjes (waar ik aan heb zitten pielen van de week ).Blaar wellicht, of gewoon kapotte huid.
Verder geen rode en of harde plekken, enkel hoge koorts....
*
pi_48358636
Bah PM-girl Beterschap
  zondag 15 april 2007 @ 20:30:26 #150
3011 E.T.
pi_48358963
Beterschap!

volgens mij was vandaag een dorstig dagje.. Elke twee uur wilde meneer wel drinken. En mijn gedachte was eigenlijk de hele dag 'wat is bv toch handig op zulke dagen.. past zich direct aan de omstandigheden aan, er is genoeg en altijd op temperatuur ook nog'
  Milf zondag 15 april 2007 @ 20:48:15 #151
16000 nikky
pi_48359708
Beterschap PM -girl.

Zijn hier ook dames die bv geven en hooikoorts hebben? Wat gebruiken jullie nu ivm hooikoorts?
pi_48361562
Beterschap pm.

Snoopy goed dat je het zolang volgehouden hebt.

Nikky misschien eens even met je ha bellen. ik heb het niet maar mijn man wel het is vervelend als je het hebt.
mama van 3 kids!
  zondag 15 april 2007 @ 21:45:55 #153
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48361754
Sterkte PM, hopen maar dat het snel over is.

Ik gebruik niks nikky en dat probeer ik zo lang mogelijk zo te houden. Tijdens mijn zwangerschap is het ook gelukt, al voelde ik me toen wel superslecht. Nu heb ik er relatief weinig last van.

Anna wilde ook erg veel drinken vandaag. Ze bleef maar komen. Ik kolfde net ook meer dan anders. Dat is wel weer handig.
*OUD heilige*
pi_48362992
Nikky, nu niets maar ik denk er wel over het eens bij de huisarts na te vragen. Misschien wil ik toch een pakje claritine oid paraat hebben voor de ergste dagen. Loratadine & desloratadine zijn volgens de lijst op www.borstvoeding.com vrij onschadelijk (want groen aangegeven).

PM-girl beterschap, klinkt erg vervelend!

Fijn dat je veel gekolfd hebt Yppy, gelukkig is het morgen ook nog warm
  maandag 16 april 2007 @ 13:22:50 #155
94046 PM-girl
pi_48379343
O men, wat voel ik me beroerd. Hoge koorts (39,5), duizelig, slap.... De ha belt zo terug. Vanmorgen ging het best aardig, goed kunnen kolven en voeden, maar nu is het weer knudde. Het blaartje wisselt van grootte, de rode vlekken ook. Harde schijven heb ik niet.
Hoop dat ik medicatie krijg en deze vlug aanslaan!
*
pi_48379409
PM dat klinkt rot zeg. Beterschap
  maandag 16 april 2007 @ 20:08:43 #157
94046 PM-girl
pi_48391765
Inmiddels heb ik penicilline gekregen van de ha. Leek direct te helpen, de koorts zakte snel, maar inmiddels zitten we weer op 39,6. Had wrs. te maken met de paracetamol.
*
pi_48394282
Penicilline? Staat dat op het doosje of noem je dat zelf zo?
Niet alle antibiotica werken goed bij borstontsteking. Flucloxacilline in elk geval wel, dat heb ik toen gekregen. Voor meer info zie http://www.borstvoeding.c(...)borstontsteking.html
Als je gewone penicilline hebt gekregen kun je beter je huisarts weer even bellen.
Sterkte!
  maandag 16 april 2007 @ 21:15:30 #159
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48394578
PM sterkte

Ik geef Iris meestal alleen nog maar 's ochtends de borst. Maar vanmiddag had ik gewoon even zin om haar de borst te geven En dus ook gewoon gedaan. Ze was er snel klaar mee, er komt niiet zoveel meer uit denk ik, maar het was wel even gezellig
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:47:03 #160
94046 PM-girl
pi_48406779
Poemojn, de ha zei aan de telefoon dat ik penicilline kreeg, de naam is amoxicilline, die mag wel bij bv. Gisteren was mijn koorts ruim boven de 40 graden gestegen, ik vond het wel eng. Heb even de HAP gebeld, die gaven aan dat 41.7 graden pas echt gevaarlijk is. Advies om paracetamol te nemen voor de koorts,dat helpt redelijk.
Gelukkig gaat het voeden rechts beter, ik hoor regelmatig een slik geluidje! Maar kolven daar is 0 resultaat, lastig, want ik wil graag de harde plekken wegkolven.

LadyS, wat leuk!
*
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:52:14 #161
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48406895
Jemig, dat klinkt niet lekker, pm Ik ben blij dat de borstontstekingen altijd mijn straatje voorbij zijn gegaan. Hoe voel je je verder? Nog steeds als een dweil?

ja, het was leuk, iris voeden, vannacht was ze ook een keertje geweest en dan komt ze altijd zo lekker bij je in bed liggen En vanmorgen vroeg nog even en nu slaapt ze nog
  dinsdag 17 april 2007 @ 09:04:49 #162
94046 PM-girl
pi_48407152
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:52 schreef LadyS het volgende:
Jemig, dat klinkt niet lekker, pm Ik ben blij dat de borstontstekingen altijd mijn straatje voorbij zijn gegaan. Hoe voel je je verder? Nog steeds als een dweil?
Ben maar blij inderdaad, want ik ben nog nooit zo ziek geweest. Nu gaat het redelijk, nog wel flinke verhoging maar niet meer zo slap. Blijf lekker in bed met Simon vandaag.
Vraag me wel af of een bo te voorkomen is, ik heb de afgelopen week niet meer gekolfd na de ochtendvoeding (dit deed ik bijna dagelijks), ik vermoed dat hier de oorzaak ligt. Maar als dat zo is, hoe kan ik dan ooit iets afbouwen?
*
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:03:53 #163
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48408731
En dan durven mensen mij te adviseren dat ik alleen in nood moet kolven En dat harde plekken in de borsten na verloop van tijd vanzelf wel afnemen. Hoe durven ze!
Arme PM... Neem de tijd en beterschap! Doe het vooral op gevoel. Misschien duurt het bij jou (en mij) net wat langer als bij anderen om af te bouwen.
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:12:25 #164
94046 PM-girl
pi_48408965
Op zich wil ik wel van die vaste kolfbeurt af na de ochtendvoeding, maar kennelijk is zomaar weglaten geen optie. Ik ga binnenkort maar eens informeren bij de lactatiekundige anders, want een keer moet het aantal voedingen toch minder worden (gelukkig lust mijn kind niet zo graag groenten!)
*
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:19:33 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48409161
Och lieve lieve PM.
Wat een enorme pech heb jij....
Jij ultra-BV'er...
Heel veel sterkte gewenst hoor!
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:23:40 #166
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_48409301
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 21:13 schreef PM-girl het volgende:
SAINT, dank voor je reactie! Hoeveel voedingen gaf je nog ongeveer met 9 maanden (naast groente, fruit en ander drinken?)
Kolfde je dan een of tweemaal op een volle werkdag?

En Snoopy, voor jou een compliment, dat je het zolang hebt volgehouden. Zoals Lois zegt, dubbel hulde aan jouw adres!
Hoi pm-girl. Als eerst beterschap zeg wat kan je je dan beroerd voelen he.

Ik kolfde voor Mara met 9 maanden nog 2x omdat ze erg veel last had van allerlei allergieen en erg weinig mocht hebben was dat nog haar belangrijkste voedingsbron.
Maar ik kolfde ook regelmatig wat vaker omdat ik moeilijk kolfde en dan iedere keer maar 30cc kolfde en dan kolfde ik 4x op mijn werk en dan ook thuis regelmatig en in de nacht.

Liefs joyce
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:26:19 #167
94046 PM-girl
pi_48409381

[ Bericht 100% gewijzigd door PM-girl op 17-04-2007 10:30:17 ]
*
  dinsdag 17 april 2007 @ 10:29:51 #168
94046 PM-girl
pi_48409493
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 10:19 schreef Moonah het volgende:
Jij ultra-BV'er...
Kijk van zo'n mooie titel word ik wel weer vrolijk!

SAINT, dank voor je reactie. Jij kolfde dus nog behoorlijk wat. Ik me zo moeilijk voorstellen hoe Simons eetpatroon er dan uit zal zien. Nu krijgt hij 1 groente en 1 fruit hap (die eerste eet hij amper) en daarnaast nog gewoon 5 keer bv. Het enige verschil is dat de late voeding van half elf lijkt te verschuiven naar negen uur half tien.
*
pi_48410184
PM-girl, even een citaat van m'n link:
quote:
Notabene: Amoxicilline, gewone penicilline en nog een paar andere antibiotica die vaak bij borstontsteking worden voorgeschreven zijn meestal waardeloos bij borstontsteking. Als je een antibioticum nodig hebt, moet het effectief zijn tegen Staphylococcus Aureus.
Effectieve middelen hiertegen zijn: cefalexine , cloxacilline, flucloxacilline, amoxicilline-clavulaanzuur (augmentin), clindamycine en ciproxin*. De laatste twee zijn vooral effectief voor moeders die allergisch zijn voor penicilline. Als je deze medicatie neemt, kun en moet je doorgaan met de borstvoeding.
Als het niet goed werkt zou ik dus de ha bellen om hem om iets anders te vragen. Die flucloxacilline die ik toen kreeg staat in een handboek voor huisartsen dus dat moet hij kunnen vinden.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:44:55 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48414005
Beetje late reactie, maar alsnog: Snoopy! Well done dame!

Ik kom ook afscheid nemen.
Het afbouwen van mijn BV is wonderbaarlijk snel gegaan. De medicatie begint gelukkig enigszins aan te slaan. En ik heb er inmiddels vrede mee dat Thies geen BV meer krijgt. Het grootste 'bewijs' dat het goed is, is Thies zelf! Als hij de fles ziet gaat zijn mondje open en strekt hij zijn armpjes uit...

Dames, bedankt voor alle support en adviezen die ik hier het afgelopen halfjaar heb gekregen. Ik heb er veel aan gehad!
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:12:48 #171
94046 PM-girl
pi_48415081
Wat mooi Moonah, dat Thies de fles zo ontvangt! Dat moet het makkelijker hebben gemaakt! Dus Thies blij, mama steeds meer blij, dan is het toch prima zo!
En die goede gezonde bv-basis heeft hij meer dan ruim van je gehad en dat neemt niemand jullie meer af.
Ook bedankt voor jouw support en ervaringsdeskundigheid hier!

Poemojn, mmm, mijn pillen heten amoxicillinetrihydraat, dus een van die minder werkzame medicijnen. Het lijkt wel wat te werken, de hoge koort is weg in ieder geval. De rode vlekken zitten er nog volop. Maar bedankt voor je informatie, mocht het overmorgen nog niet beter zijn, dan ga ik aan het bellen. Ik meende ook de vorige keer een ander middel te hebben gehad, dat was (toevallig?) van een vrouwelijke arts die zelf ook net kindjes heeft en bv gaf. Eens kijken of ik dat nog kan vinden hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door PM-girl op 17-04-2007 13:57:27 ]
*
pi_48415267
Moonah, ook
Fijn dat je het toch nog zo lang hebt kunnen doen allemaal!
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:26:14 #173
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48426527
Fijn dat de overstap zo soepeltjes is gegaan!
  Milf dinsdag 17 april 2007 @ 17:35:02 #174
16000 nikky
pi_48426847
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:44 schreef Moonah het volgende:
Beetje late reactie, maar alsnog: Snoopy! Well done dame!

Ik kom ook afscheid nemen.
Het afbouwen van mijn BV is wonderbaarlijk snel gegaan. De medicatie begint gelukkig enigszins aan te slaan. En ik heb er inmiddels vrede mee dat Thies geen BV meer krijgt. Het grootste 'bewijs' dat het goed is, is Thies zelf! Als hij de fles ziet gaat zijn mondje open en strekt hij zijn armpjes uit...

[afbeelding]
Hij ziet er geweldig uit zo!

voor jou Moonah! Je hebt het geweldig gedaan en je kunt zeker trots zijn op wat je hebt bereikt en dat je je kindje zo'n mooie start van zijn leven hebt kunnen geven!
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:24:38 #175
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48436045
Dag dag Moonah!
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:52:33 #176
94046 PM-girl
pi_48437413
Vraagje, kou is toch slecht voor je borst met een bo, wat heeft kwark dan dat het toch goed is?
En nu ben ik ook nog ongesteld, dus de productie zakt nu echt tot nul...
*
pi_48443474
PM-girl... gelukkig heb ik nog nooit een bo gehad, maar helpt het niet om na een warme douche (of warmtecompres) de harde plekken eerst weg te masseren voor je gaat kolven? Dat doe ik altijd als ik een harde plek voel... maar misschien is dat alleen goed ter voorkoming van een bo. Zal ook wel pijnlijk zijn als je het al hebt.

Dag Moonah... see you in andere topics! En geweldig dat je Thies zo'n goed fundament mee hebt gegeven!

Ik ben BERETROTS op mezelf... want ondanks alle problemen met Tinka en haar bv, wordt ze morgen 1 jaar en geef ik nog steeds bv! Heb heel wat afgeklaagd hier dus wilde dit positieve bericht ook wel even kwijt!
pi_48448160
Mammietje gefeliciteerd met je dreumes en het geven van een heel jaar borstvoeding!

Moonah wat fijn dat het allemaal zo goed verlopen is en Thies tevreden is. Bedankt voor het posten hier, ik heb er veel aan gehad

PM-girl, ik weet niet waarom kwark zo goed is, misschien de goede bacteriën die erin zitten?
pi_48452001
Snoopy Geweldig en je krijgt nog een pm straks

Moonah, goed gedaan Ik hoop dat je gauw weer goed in je vel komt

Mammietje van harte met Tinka's 1e verjaardag én een jaar borstvoeding

PM-Girl, hoe is het nou? Meid, wat een gedoe. De warmte trekt in de kwark, daar is het voor.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:21:45 #180
94046 PM-girl
pi_48458664
Mammietje, mooi zeg, een heel jaar borstvoeding! Geniet van het feest!

Hier gaat het ietsje beter, de koorts is inmiddels weg. Ik heb mijn lactatiekundige vanmorgen nog even gebeld om te informeren naar haar advies, omdat Simon niet genoeg binnenkreeg via de borstvoeding. Hij plaste gisteren amper en huilde ook van de honger 's avonds, hij dronk de gekolfde melk zo rap weg dat het duidelijk was.
Ook heb ik even gevraagd naar de medicatie, ze gaf inderdaad aan dat amoxicilline een breed medicijn is maar dat het vaak toch wel werkt. Heb je een gemene borstontsteking, dan is er specifiekere medicatie nodig. Omdat de koorts nu weg is, lijkt het gewoon goed te werken.

Het drinken rechts verloopt zeer moeizaam, maar het is wel weer drinken. Het kost 4-5 zuigen voor een klein slikje, maar goed, het is een slikje!
*
  woensdag 18 april 2007 @ 14:13:42 #181
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48460983
Mammietje, gefeliciteerd!!!

Moonah, wat een mooie foto zeg!

PM-girl, ik ben blij dat het weer beter gaat. EN dat drinken komt ook wel goed! Succes!!

Vraagje van mij, mijn beste vriendinnetje gaat over 3 weekjes trouwen en ik ben getuige. Nu wil ik graag een keer of 6 naar de zonnebank gaan omdat ik nu nog licht geef. Kan dat kwaad met BV?
  Milf woensdag 18 april 2007 @ 14:38:42 #182
16000 nikky
pi_48462166
Het gaat de goede kant op PM girl!

Ik heb geen idee bibikuif.

Hebben de dames hier trouwens ook last van pijnlijke borsten als je bijvoorbeeld gaat rennen? Of een sprongetje maakt? Ze zijn hier heel erg gevoelig.
pi_48462237
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:38 schreef nikky het volgende:

Hebben de dames hier trouwens ook last van pijnlijke borsten als je bijvoorbeeld gaat rennen? Of een sprongetje maakt? Ze zijn hier heel erg gevoelig.
Pijnlijk niet, maar ze voelen wel veel te zwaar om te rennen.
  Milf woensdag 18 april 2007 @ 14:52:46 #184
16000 nikky
pi_48462821
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:40 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Pijnlijk niet, maar ze voelen wel veel te zwaar om te rennen.
Ik moet namelijk nodig gaan trainen en zo kan ik niet rennen. Ik denk dat ik ze maar moet gaan vastsnoeren ofzo .
pi_48462973
quote:
Op woensdag 18 april 2007 14:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik moet namelijk nodig gaan trainen en zo kan ik niet rennen. Ik denk dat ik ze maar moet gaan vastsnoeren ofzo .
Zelfde probleem hier.
Maar ik heb wel de indruk dat het nu al een pak minder 'schokt' dan twee maanden geleden.
pi_48469230
Even een vraagje.
De prenatal heeft morgen een borstvoedingsstarterset flink in de aanbieding.
Geen idee van de precieze inhoud, en google en de avent website is me daarin ook niet behulpzaam.
Maar is zoiets slim om alvast in huis te hebben?
Het is hier namelijk toch wel heeeeeeeeeeeel erg de bedoeling dat mini borstvoeding gaat krijgen.
  woensdag 18 april 2007 @ 17:33:02 #187
108648 cattie
lieve moeder
pi_48469451
Piglet, als jij je er goed bij voelt gewoon doen! (Eerst wel even kijken wat er precies inzit en bedenken wat je graag wilt. Ik denk dat het een hand kolf is, dat is op zich prima, maar voor het betere kolfwerk op het werk is een elektrische wel sneller.)
Mocht de bv toch helaas echt niet lukken, kun je het nog altijd ongebruikt op marktplaats of hier te koop zetten.
  woensdag 18 april 2007 @ 17:33:47 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_48469481
En kolven kun je toch niet uitproberen, dus ook als je weet dat de bv goed gaat, weet je pas of een kolf bij je past als je hem gekocht hebt.
  woensdag 18 april 2007 @ 17:38:45 #189
108648 cattie
lieve moeder
pi_48469667
Misschien is het deze startersset. Lijkt me een prima set. En ook als je flesvoeding moet gaan geven heb je er wat aan. (De flessen, spenen en de sterilisator sowieso.)
pi_48469791
Ja dat pakket met inhoud had ik ondertussen gevonden, dat is degene die ik op meer plekken tegen kom, dus die zal het wel zijn.
Het lijkt me in ieder geval erg handig. Dus morgen maar ff langs de prenatal.

Bedankt voor het zoeken!
  woensdag 18 april 2007 @ 17:52:03 #191
3011 E.T.
pi_48470189
Ik was vanmiddag bij Prenatal en van dat pakket zag ik hele torens staan.. Die zal 't dus idd wel zijn
  woensdag 18 april 2007 @ 20:20:37 #192
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48476409
Wat lang mammietje. Mooi jubileum.

Het doet nu een stuk minder pijn dan een paar maanden terug nikky. Veel makkelijker hardlopen zo. Ik heb wel een erg strakke beha, dat scheelt ook een hoop.
*OUD heilige*
  woensdag 18 april 2007 @ 20:54:29 #193
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48478019
Mammietje bikkel! Gefeliciteerd!

Hier gaat 3x per dag voeden nog steeds hartstikke goed. Ik voel me zelf stukken relaxter en Brent heeft nergens een probleem mee. Ik kolf vrijwel niet en dat is gewoon hartstikke fijn!
Brent krijgt dus 2x de fles en 1x een half potje groente. Ideaal! Zo kan ik het nog wel een tijdje volhouden maar mocht het morgen stoppen dan is het ook goed.
Iedere golf van de zee,
  woensdag 18 april 2007 @ 21:00:14 #194
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48478297
Fijn dat je zo'n goede oplossing hebt Neuk.

Morgen zit Anna acht maanden aan de bv, had nooit gedacht het zo lang vol te houden. Mijn omgeving ook niet. Steeds weer de vraag hoe lang ik nog doorga en wat als ik andere medicijnen moet of veel meer medicijnen of als de psychiater vindt dat ik moet stoppen. Daar wil ik niet eens aan denken, laat staan dat ik nu al ga beslissen of ik dan stop. Steeds maar dat als, als, als.
*OUD heilige*
  donderdag 19 april 2007 @ 15:21:09 #195
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48502100
Yppy. per dag kijken wat kan en niet kan en je geen zorgen maken over volgende week. Het gaat nu goed en dat is nu belangrijker dan hoe het straks gaat. En laat 'ze' maar kletsen.
pi_48502562
Dat doe ik inderdaad Jelief. We zitten nu op 8 maanden, dus als het straks niet meer 'gaat' is dat niet erg, maar zo lang het goed gaat (en het gaat behoorlijk goed op het moment) zien we wel hoe lang het duurt. Alleen jammer dat ik voortdurend het gevoel krijg mezelf te moeten verantwoorden.

Met Koninginnedag moet ik een lange dag werken en dus kolven. Normaal gesproken kan ik een kolfruimte gebruiken, maar die is dan bezet. Dat gaat nog lastig worden, waarschijnlijk kan ik het beste een vriendin vragen of ik daar kan komen kolven. Scheelt weer werktijd.
*OUD heilige*
  donderdag 19 april 2007 @ 15:42:51 #197
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48503017
Dat verantwoorden blijft, ik moet mij na bijna anderhalf jaar nog steeds verantwoorden af en toe. Ik doe het lekker niet meer. We vinden het allebei prettig en daarmee basta.
al bijna naderhalf jaar!
pi_48503597
Dat is echt al zo lang, anderhalf jaar.
Ik moet wel zeggen dat ik wat dat betreft 'geluk' heb dat Anna zo klein is. Daardoor krijg ik van vreemden minder snel opmerkingen.
*OUD heilige*
pi_48503615
quote:
Op donderdag 19 april 2007 15:42 schreef Jelief het volgende:
al bijna naderhalf jaar!
ja, leg eens uit!?
  donderdag 19 april 2007 @ 15:59:28 #200
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48503792
Zolang Emma en ik het beide leuk vinden gaan we gewoon door jah!
  donderdag 19 april 2007 @ 23:19:03 #201
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48522694
* Neuk geeft Jelief de stempel 'OK'!
Iedere golf van de zee,
pi_48523489
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:19 schreef Neuk het volgende:
* Neuk geeft Jelief de stempel 'OK'!
Als ze daar dan maar niet minder smakelijk van wordt!
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:12:21 #203
94046 PM-girl
pi_48535370
Alle slechte dingen komen in drieën ofzo? Nu heeft Simon ook nog bedacht in mijn pijnlijke kapotte tepel te bijten, immers komt de melk daar niet zo hard nu! Au au au, ik kan hem aanspreken wat ik wil, het punt is dat hij zelf al los laat dan, dus hij ervaart het niet als correctie!
Langzaam aan lijkt de productie wel weer beter te worden, de koorts is weg, nu de pijn nog!

Jelief, heerlijk, anderhalf jaar!
*
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:41:51 #204
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48536304
PM, lekker dan... dat gebijt. Wel mooi dat je opgeknapt bent. Tot hoe lang wil je eigenlijk blijven voeden?

Ik had vanochtend stuwing Ik kan Brent nog steeds ft voeden als ik wil...
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:22:35 #205
94046 PM-girl
pi_48537780
Neuk, ik wilde in ieder geval het half jaar halen zei ik in het begin. Nu hoop ik het jaar in ieder geval te halen, wellicht langer. Mocht Simon eerder besluiten niet meer te willen, dan is dat zo. Daarmee zou ik me kunnen verenigen, niet met zoiets stoms als een bo waardoor het even niet meer loopt.
Ikzelf hoop in ieder geval op heel lang!

Jouw lijf is het kennelijk niet met je geest eens Neuk, voeden zul je
*
  vrijdag 20 april 2007 @ 19:26:16 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_48549827
PM-girl, wat fijn dat de koorts gezakt is. Ik hoop voor je dat de pijn ook snel weg is!
  zondag 22 april 2007 @ 21:25:35 #207
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48613476
Hoe gaat het PM?

En Neuk, nog steeds stuwing?

Gisteren had ik een vrijgezellenfeestje in het verkeerspark in Assen. Vrijdag had ik al gebeld en ik zou daar kunnen kolven en er zou een koelkast zijn.

Situatie: restaurant op het park, er staat een jongen (jaar of 17) achter de corner.
- Gisteren heb ik gebeld. Ik geef borstvoeding en zou hier ergens kunnen kolven?
- Wat bedoelt u?
- Gisteren heb ik een receptioniste gesproken om te vragen of er een kolfruimte is ivm de borstvoeding. Weet jij waar die is? (ik verwachtte naar de ehbo gestuurd te worden).
- Ik snap u niet, wat is golven?
- Ik heb een baby gehad, maar die heb ik niet meegenomen vandaag. Zij drinkt melk. Die komt uit mijn borsten. Omdat ze thuis is, moet ik die zelf uit mijn borsten halen. Daar zou een ruimte voor zijn.
- (x 100) (lange pauze), ik ga het even vragen
-
- (komt terug) heeft u daar spullen voor bij?
- uhm... ja?
- dan kunt u de kantine wel gebruiken (loopt zenuwachtig voor me uit en geeft een sleutel)

*OUD heilige*
pi_48613606
YPPY Arme jongen
  zondag 22 april 2007 @ 21:32:22 #209
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48613737
hahaha YPPY, vooral jouw uitleg in Jip-en-Janneke taal
  zondag 22 april 2007 @ 22:08:49 #210
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48615119
Yppy

En nee, geen stuwing, maar wel weer 3x per dag voeden... (ik probeer 2x!)
Ons kindje is ook al weer bijna een half jaar! gaat te snel
Iedere golf van de zee,
pi_48616284
Yppy!
Hier een meisje dat maar geen rust in d'r kont(je) heeft om gewoon een minuut of tien lekker te drinken maar dat vast wel weer vannacht in zal gaan halen
pi_48618976
YPPY
mama van 3 kids!
  maandag 23 april 2007 @ 13:41:37 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48630745
Yppy!
Toch gek he, dat mensen zich soms zo in verlegenheid voelen gebracht door zoiets als BV....
Moet weer aan die oom van PM denken met zijn melkflessen...

Zo goed als het afbouwen in eerste instantie leek te verlopen, zo'n pech blijk ik nu weer te hebben.
Sinds donderdag een pijnlijke harde plek die maar niet weggaat. Ik kan er ook niets meer uitkolven. Masseren onder de warme douche helpt niet (meer). Bovendien smaakten de paar druppels die er in het weekend nog uitkwamen zoutig en uit mijn andere borst smaakte het gewoon zoet.
De mevrouw van VBN had het over een mogelijk abces...
Als het van de week niet beter wordt ga ik maar eens naar de HA...
Pfff, ik zou er wel vreselijk van balen als het op de valreep nog mis zou gaan.
pi_48631696
He get Moonah, wat een pech...
Zoutig smaken op zich hoeft niets raars te betekenen. Melk die wat geconcentreerder is doordat het langer blijft zitten smaakt vaak sowieso zouter. Maar een harde plek en pijn is gewoon niet goed, nooit!
Hopelijk trekt het vanzelf weg. heb je al geprobeerd te kolven onder de douche en/of met de hand? Ik krijg er met de hand meestal wel wat meer uit dan met de kolf en het gaat wat gerichter dan alleen masseren.
  maandag 23 april 2007 @ 21:57:53 #215
94046 PM-girl
pi_48649676
Moonah, shit.... Wellicht dat een hotpack werkt? Hier heeft het wel verlichting gebracht! Vandaag ging het kolven weer redelijk, dus denk dat ik er wel grotendeels overheen ben!
*
pi_48658151
Moonah wat naar Veel succes ermee.
pi_48662921
Ouch pijnlijk Moonah.

Ik ben nu echt bezig met afbouwen. Als Chantel 2 is krijgt ze haar laatste bv en dan houden we ermee op. Ik weet het, ik heb het al eerder gezegd. Maar nu houd ik me eraan. De melk loopt al behoorlijk terug, dus het zullen hooguit nog een paar slokken zijn tegen die tijd.
pi_48663431
Vind je het jammer Lewis, dat je gaat stoppen? Veel succes in ieder geval
  dinsdag 24 april 2007 @ 12:34:44 #219
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48663475
2 jaar Goed hoor!
Ik vroeg me ook al af of je het jammer vond. Of vind je het wel mooi geweest?
pi_48666215
Wow, 2 jaar! Echt goed!
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:18:04 #221
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48669515
Gheghe! De wet van Fok! treedt weer in werking!
Harde plek is sinds vanochtend zo goed als weg...

En Lewis, twee jaar! Da's heul lang zeg!
Hoe vaak voedde je je kind nog?
En was het alleen voor de lekker, voor troost, of ook nog echt als sustantieel onderdeel van de voeding?

Oh en PM, wat fijn dat je BO zo goed als over is!

[ Bericht 12% gewijzigd door Moonah op 24-04-2007 15:36:23 ]
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:30:03 #222
94046 PM-girl
pi_48672608
Gelukkig maar Moonah! Spontaan of heb je er nog veel voor moeten doen?

Lewis, jee, 2 jaar, leuk hoor! Voor zover nodig: succes met afbouwen!
*
pi_48674403
Het is een afsluiting van een mooie tijd, maar het is genoeg geweest. Ik had nooit gedacht dat ik het zolang zou volhouden. Nee ik vind het niet jammer eigenlijk.
Ik voed nog 3 keer per dag (de melk die ze dan nog binnen krijgt is echt niet veel meer) en het is echt als een slok drinken voor haar. Nu ze last heeft van 5 doorkomende tanden is het makkelijk om te troosten. Maar goed ik wil gewoon weer mijn eigen lichaam terug en de vrijheid om eens weg te kunnen voor een paar dagen als ik dat wil.
pi_48674904
Hee dat is goed nieuws Moonah

Ik kan me voorstellen dat je het genoeg vindt zo Lewis. 2 jaar is echt een hele tijd, daar mag je trots op zijn
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:00:07 #225
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48677651
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:16 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Maar goed ik wil gewoon weer mijn eigen lichaam terug en de vrijheid om eens weg te kunnen voor een paar dagen als ik dat wil.
Toen ik nog voedde vond ik het totaal geen belasting om gebonden te zijn. Ik wist eigenlijk ook niet beter. Maar nu ik mijn BV heb afgebouwd, kan ik je zeggen dat dat idd toch wel erg prettig is.
Ik heb vandaag voor het eerst weer eens een gewone BH aan!
pi_48677710
Ha, gewone beha's Die zou ik ook wel weer aan willen. Of eigenlijk moet ik gewoon wat voedingsbeha's bijkopen, ik heb er gewoon te weinig. Maar ik vind het moeilijk om een goed ondersteunende te vinden. Die van de Hema vind ik niet goed genoeg en ze zijn ook nog eens te klein
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:06:45 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48677834
Oh, ik had er drie van de Hema en twee van V&D. Ze voldeden prima. Maar ik heb dan ook niet zo'n enorme boezem (met melk ongeveer 75C), dat scheelt misschien. Nu met mijn 75B kan ik weer lekker wat charmantere dingen aan, toch wel zo leuk onder een zomerjurkje.
Overigens moet ik zeggen dat 'ze' er nog heel goed uitzien na een half jaar zogen.
Of zou dat ' theezakjesfenomeen' zich pas later aandienen?
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:08:15 #228
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48677874
ik ben trouwens benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden. Ik had verwacht dat dat wel snel na het stoppen zou doorbreken, maar vooralsnog blijft het nog uit. Wat ik niet zo erg vind hoor...
pi_48678800
Ik draag nog steeds zelden beha's, meestal topjes, de ene keer met een ondersteunend stukje en de andere keer niet. Fijne voedingbeha's vind ik de beha's van noppies. Zitten lekker als ik eens echt iets ondersteunends te dragen. Maar ja, cupje A is ook maar een B geworden dus veel heb ik nog steeds niet.
pi_48678833
Mijn probleem is dat mijn borsten zwaar zijn en de beha aan de achterkant omhoog schuift en dus voor weer minder steun geeft. Bij mijn gewone beha's heb ik daar geen last van. Ach ja, ik moet er maar even mee leven

Ben je nog helemaal niet ongesteld geweest dan Moonah? Lekker joh! Ik ook nog niet, gelukkig
pi_48678848
Randa ik kan echt niet zonder beha, dat ziet er niet uit
pi_48679821
moonah ben toevallig gisteren naar de ha geweest en het kon nog wel duren zeiden ze tegen mij voordat de hormoonhuishouding weer op een rijtje is.

en dat theezakjes fenomeen was hier meteen aangebroken bah lijkt nu dat ik helemaal niks heb terwijl ik normaal D heb maar goed het was voor een goed doel

lewis knap hoor 2 jaar

pm gelukkig is je bo weg.
mama van 3 kids!
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:49:26 #233
94046 PM-girl
pi_48681506
Kijk dat mis ik nou, mooie bh's! (en mooie voedingsbh's vind ik veel te duur)

Moonah kan het uitblijven van je menstruatie door medicijngebruik komen?
*
pi_48684356
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:03 schreef Popples het volgende:
en dat theezakjes fenomeen was hier meteen aangebroken bah lijkt nu dat ik helemaal niks heb terwijl ik normaal D heb maar goed het was voor een goed doel
het gaat wel weer voor een groot deel over hoor, als het goed is. Althans, langzamerhand zal er weer vetweefsel inplaats van klierweefsel komen. Uitgerekte huid door de groei van je borsten tijdens de zwangerschap is jammer genoeg niet echt terug te draaien

Ik vind zwangerschapsbeha's echt een ramp. Uiteindelijk gaan ze allemaal zakken en dat geeft bij mij al snel zo'n kaboutervrouwtjesidee.
NU Ronja niet meer zo heel vaak drinkt draag ik weer gewone beugelbeha's. ik voed toch het liefst op bed en dan kan ik hem gewoon uit doen en anders is het maar even wat meer gemorrel.
pi_48687240
Ik begon echt een hekel te krijgen aan die voedings bh-s. Ik heb 4 jaar lang voedings bh-s en van die zwangerschaps bh-s gedragen en ze komen allemaal boven mijn topjes uit. Dus de echte leuke topjes kon ik dan vaak niet aan

Ik vond het ook nooit echt een last hoor het geven van bv. Alleen nu ben ik gewoon toe aan wat eigen vrijheid en leuke bh-s
  woensdag 25 april 2007 @ 07:39:17 #236
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48693366
Wat superfijn zeg Moonah, dat de harde plek weg is. Dat is wel schrikken, gaat het afbouwen zo snel en goed, zou het alsnog bijna fout gaan.

Wow Lewis, ik wist helemaal niet dat jij nog bv gaf. Twee jaar.
*OUD heilige*
  woensdag 25 april 2007 @ 08:53:46 #237
94046 PM-girl
pi_48694375
O men, dacht ik nu na de bo helemaal af te zijn van het ochtendkolven(de hele week niet gedaan), had ik vanmorgen weer twee harde meloenen hangen.....
*
pi_48694429
Jemig PM het kan ook niet even lopen zoals jij wil he? Had Simon niet toevallig extra veel honger?
  woensdag 25 april 2007 @ 09:01:49 #239
94046 PM-girl
pi_48694548
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:56 schreef beefcake het volgende:
Jemig PM het kan ook niet even lopen zoals jij wil he? Had Simon niet toevallig extra veel honger?
Op zich wel, maar niet om twee meloenen leeg te drinken! Twijfel nu of ik het toch weer erin ga houden, op zich levert het wel flinke voorraad op zo. Maar aan de andere kant is het zo niet leuk, kolven na de ochtendvoeding.
*
pi_48714552
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:18 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ouch pijnlijk Moonah.

Ik ben nu echt bezig met afbouwen. Als Chantel 2 is krijgt ze haar laatste bv en dan houden we ermee op. Ik weet het, ik heb het al eerder gezegd. Maar nu houd ik me eraan. De melk loopt al behoorlijk terug, dus het zullen hooguit nog een paar slokken zijn tegen die tijd.

Fijn dat het zo gegaan is (ik heb niet gekeken hoeveel tijd nog tot 2 jaar in je sig) . Ik kan me wel voorstellen dat je verlangt naar jezelf en mooie beha's

Ik heb het voor mezelf eigenlijk ook op 2 jaar gezet. Nog een paar maanden te gaan, vlak achter Jelief en Emma aan
  woensdag 25 april 2007 @ 20:24:19 #241
3011 E.T.
pi_48717045

Mijn kind slaapt te lang

Nog geen 4 maanden oud en ik ben al weer ongesteld
  woensdag 25 april 2007 @ 20:33:06 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48717397
Pff. 2 jaar. Het klinkt me zo mooi. En ik vind het ook helemaal super van jullie. Maar eerlijk gezegd kwam ik hier met lood in mijn schoenen melden dat ik - om zelf overeind te blijven - moet gaan minderen met de BV. Maud is nu bijna 6 maanden. En in de afgelopen 5,5 maand heb ik nog geen nacht door kunnen slapen. En dit in combinatie met 5 dagen werken breekt me nu echt op. De beslissing is na veel huilen (en ook nu stromen de tranen weer) genomen. Ik ga afbouwen. Het moet alleen heel voorzichtig. Maud drinkt de flesvoeding nog niet puur. Dat vindt ze nl. niet lekker. Dus ik moet wel zorgen dat ik genoeg heb om te mengen. Ik ga beginnen met de voeding van half elf 's avonds eruit te gooien. Als ze dan nog 's nachts komt dan heb ik in elk geval nog een tijdje geslapen. Ik wil proberen om de ochtend, avond en nachtvoeding zelf te doen zolang het kan. De overige voedingen krijgt ze dan deels bv en deels kv. Ik kolf rond 12 uur 's middags en dan kijken we hoe lang Maud nodig heeft om aan de kv te wennen...............zo moeilijk
pi_48718536
pm balen dat het nu nog niet weg is.

chacama je hebt het goed vol gehouden en je doet het nog. je hebt al een heel groot deel meegegeven toppie hoor. petje af.

ET balen!!!
mama van 3 kids!
pi_48718630
Och Chacama, ik ken het gevoel hoor. Met Chantel heb ik mazzel gehad dat ik haar kon voeden tijdens werkuren. Maar dat niet door kunnen slapen s'nachts terwijl je werkt, is zo ongelovelijk vermoeiend. Ik heb het met beide kinderen gehad, maar ben ook vaak oververmoeid thuis geweest. Ik was eigenwijs. Dus ik denk dat je bij deze een heel wijs besluit hebt genomen, ook al is het jammer
pi_48722578
Chacama

ET hoe lang slaapt Tijn dan? Quinten slaapt 's nachts ongeveer 10 uur achter elkaar en ik ben gelukkig nog niet ongesteld geworden. *afklopt*
pi_48723942
Nachtje ruilen ET? Dan mag je om de 2 á 3 uur! Ik wil wel weer eens ervaren wat het is om van ontploffende tieten wakker te worden!

Chacama, het lijkt me dat je een goede keus maakt, ook over de verdeling van de voedingen. Kan me voorstellen dat het geen makkelijke keus is als je het nog graag anders zou willen doen. Maar ik weet ook hoe het is om gebroken nachten te hebben, dat nekt je, zeker als je 5 dagen per week werkt. Ik ben Goddank thuisblijvende moeder en als het me echt te gek wordt, kan ik 'smiddags nog een tukkie met de kids mee doen. (Hoewel daar in de praktijk een vloek op rust, omdat er dan altijd wel eentje is die niet wil slapen! )
pi_48724437
Chacama, sterkte
  donderdag 26 april 2007 @ 08:29:17 #248
3011 E.T.
pi_48728271
Beef, Tijn gaat om 19.30 naar bed en het is al diverse keren voorgekomen dat ie zich om 7.00 weer meldt (maar meestal wil ie nog wel een paar slokken in de tweede helft van de nacht) Ik meen me te herrinneren dat 6 uur het maximum is, waarbij het 'veilig' is om BV als anticonceptie aan te houden (en nog wel wat meer voorwaarden )
Naja, bij Saskia was ik ook met 4 maanden al weer aan de beurt. Je hebt dus gewoon geluk

Chacama, fijn dat je Maud iig een hele goede start hebt kunnen meegeven
pi_48732198
PM, als je nu elke ochtend iets minder kolft, kun je het dan niet langzaam afbouwen? Ik kolf juist voor de ochtendvoeding (om 6 uur, Anna wordt vaak rond 7 uur wakker), omdat ik er anders niks uitkrijg.

Elk voordeel heb z'n nadeel E.T. Ik denk dat ik vorige week een eisprong heb gehad, dat zou de eerste zijn. Vlak na het vloeien wel wat, maar daarna een half jaar niet. Wel bizar elke vier weken een teruglopende productie.

Je hebt het supergoed gedaan chacama, zeker na alle problemen die je in het begin had. En vijf dagen werken, slecht slapen en dat bijna 6 maanden volhouden is al erg knap. Je kunt beter nu afbouwen en dan nog de ochtend en avondvoeding geven dan dat je er helemaal aan onderdoor gaat helemaal niks kunt.
*OUD heilige*
  donderdag 26 april 2007 @ 19:42:48 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48749340
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:17 schreef YPPY het volgende:
PM, als je nu elke ochtend iets minder kolft, kun je het dan niet langzaam afbouwen? Ik kolf juist voor de ochtendvoeding (om 6 uur, Anna wordt vaak rond 7 uur wakker), omdat ik er anders niks uitkrijg.

Elk voordeel heb z'n nadeel E.T. Ik denk dat ik vorige week een eisprong heb gehad, dat zou de eerste zijn. Vlak na het vloeien wel wat, maar daarna een half jaar niet. Wel bizar elke vier weken een teruglopende productie.

Je hebt het supergoed gedaan chacama, zeker na alle problemen die je in het begin had. En vijf dagen werken, slecht slapen en dat bijna 6 maanden volhouden is al erg knap. Je kunt beter nu afbouwen en dan nog de ochtend en avondvoeding geven dan dat je er helemaal aan onderdoor gaat helemaal niks kunt.
Klopt. Dat is ook precies de motivatie waardoor ik uiteindelijk de knoop heb kunnen doorhakken. En het klinkt misschien raar (en mijn lief zal het nooit toegeven), maar stilletjes geloof ik dat hij het eigenlijk wel heel erg fijn vind dat ik deze beslissing heb genomen. Hij doet nu de laatste avondvoeding - net als hij bij Fleur deed - en ik heb gisteren stiekum even gekeken en daar zat een papa die volop van zijn kleine meisje aan het genieten was. Hij ziet ze natuurlijk ook niet veel. Dus dit extra speciale momentje is voor hem ook super
  vrijdag 27 april 2007 @ 09:30:56 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48767077
Och Chaca, wat voel ik met je mee....
Ik snap zó goed welk verdriet je nu voelt.
Soms moet je met je verstand een besluit nemen. Het zal je goed doen. En dan kun je er uiteindelijk ook net je gevoel achter staan hoor.
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:45:40 #252
94046 PM-girl
pi_48776063
Chacama, wat moeilijk zo'n beslissing. Maar zoals je zelf zegt, het is niet vol te houden. Daarom goed dat je kiest voor je eigen welzijn! Succes!

Moonah, nog last gehad van harde plekken?

Ik heb er elke ochtend een en die kolf ik dan weer weg.
*
pi_48776242
Zo hee PM elke ochtend een harde plek? Lijkt me ook geen pretje!

Ik heb vandaag 'voor het echie' gekolfd. Quinten was wennen op het kdv en ik moest wel dus We zijn mooi op elkaar afgestemd, Quinten dronk 150 en ik kolfde 160 ml
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:05:09 #254
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48776855
Netjes Beef!
Heb je een fijne kolf?
Iedere golf van de zee,
pi_48777001
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:05 schreef Neuk het volgende:
Netjes Beef!
Heb je een fijne kolf?
Ja ik ben heel tevreden! Ik heb de Avent Isis IQ Uno Het gaat snel zat, dus een duo hoeft van mij niet
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:08:27 #256
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48777015
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 13:45 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, nog last gehad van harde plekken?
Neuh, gelukkig niet zeg! Ik heb weer lege tietjes!
quote:
Ik heb er elke ochtend een en die kolf ik dan weer weg.
He gets, wat naar. Is dat een restantje van je BO?

Fijn Beef, dat jullie zo goed op elkaar zijn afgestemd!
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:21:02 #257
94046 PM-girl
pi_48777471
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

He gets, wat naar. Is dat een restantje van je BO?
Denk het wel, maar ik heb nu een klein fijn handkolfje gekocht en dat werkte vanmorgen prima daarvoor!
Moet zeggen dat dat ook stukken fijner voelt voor je tepels dan een mechanischeelectrische (? - whatever). (alleen kost dat weer minder moeite)
*
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:24:22 #258
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48777609
Oh ja, die uitgerekte dikke tepels in de kolf....
Pff, da's toch ook een voordeel van gestopt zijn hoor!
Maar fijn dat het met die handkof is op te lossen.
pi_48777733
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:24 schreef Moonah het volgende:
Oh ja, die uitgerekte dikke paarse tepels in de kolf....
Gelukkig ziet het er bij mij veel erger uit dan dat het voelt
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:33:55 #260
94046 PM-girl
pi_48777986
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:27 schreef beefcake het volgende:

[..]

Gelukkig ziet het er bij mij veel erger uit dan dat het voelt
Inderdaad, het ziet er echt horrorachtig uit soms!
En gisteren lekker weer eens buiten gevoed, in de Ikea! Ik merk nu wel dat ik wat verbaasdere blikken krijg, met een grotere baby (en zeker toen ik die grote baby ook nog eens een hele banaan in handen gaf!)
*
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:43:30 #261
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48802301
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:55 schreef owlet het volgende:

[..]

het gaat wel weer voor een groot deel over hoor, als het goed is. Althans, langzamerhand zal er weer vetweefsel inplaats van klierweefsel komen. Uitgerekte huid door de groei van je borsten tijdens de zwangerschap is jammer genoeg niet echt terug te draaien

Ik vind zwangerschapsbeha's echt een ramp. Uiteindelijk gaan ze allemaal zakken en dat geeft bij mij al snel zo'n kaboutervrouwtjesidee.
NU Ronja niet meer zo heel vaak drinkt draag ik weer gewone beugelbeha's. ik voed toch het liefst op bed en dan kan ik hem gewoon uit doen en anders is het maar even wat meer gemorrel.
ik ben aan het bijlezen en wilde meteen reageren zonder verder te lezen....
gaat dat goed met die beugels? 'officieel' wordt dat toch afgeraden ivm borstontsteking?
Ik ben mijn bvBH's ook meer dan zat en eigenlijk zittenze niet goed meer. Ik wil dus nieuwe BH's maar om nou weer 3 bv-bh's te kopen. Beugelbh's heb ik nog in de kast liggen

zo, de rest ook even gelezen. Chacama, goed besluit hoor! Het is toch een mooie oplossing als je de ochtend en avondvoeding kan blijven geven én daardoorzelf wat meer energie houdt? Bv is mooi maar het moet niet ten koste gaan van je eigen welbevinden/gezondheid.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jelief op 28-04-2007 11:49:32 ]
pi_48802681
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:43 schreef Jelief het volgende:

[..]

ik ben aan het bijlezen en wilde meteen reageren zonder verder te lezen....
gaat dat goed met die beugels? 'officieel' wordt dat toch afgeraden ivm borstontsteking?
Ik ben mijn bvBH's ook meer dan zat en eigenlijk zittenze niet goed meer. Ik wil dus nieuwe BH's maar om nou weer 3 bv-bh's te kopen. Beugelbh's heb ik nog in de kast liggen
Ik heb zelf negrens last van, maar ik geloof ook niet dat ik echt gevoelig ben voor verstopte kanaaltjes e.d.
Een extra sluiting aan de cup maken d.m.v een bikinisluiting en een elastiekje werkt ook wel goed trouwens.
  zaterdag 28 april 2007 @ 14:30:10 #263
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48805932
Kijk da's een mooi bericht, ik heb nog sluitingen liggen, dus ik ga aan de knutsel . Ik ben ook niet zo gevoelig voor bo's en verstoppingen.
  zaterdag 28 april 2007 @ 16:20:51 #264
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48807973
Ik durf dat echt niet, met een beugelbeha. Ben veels te bang dat het weer fout gaat.

Zo'n lilypad tactisch terugstoppen is idd lastig. Wie zei dat nou laatst? Ik heb echt zitten klooien in het zwembad. Stelletje oma's een tafeltje verderop. Was gezellig.
*OUD heilige*
pi_48808044
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:30 schreef Jelief het volgende:
Kijk da's een mooi bericht, ik heb nog sluitingen liggen, dus ik ga aan de knutsel . Ik ben ook niet zo gevoelig voor bo's en verstoppingen.
*tover een normale beha om tot een voedingsbeha*
pi_48813027
Ik gebruik eigenlijk al van in het begin mijn gewone beugelbeha's. Trek ik gewoon onder mijn borst bij het voeden.
pi_48815533
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 16:20 schreef YPPY het volgende:
Zo'n lilypad tactisch terugstoppen is idd lastig. Wie zei dat nou laatst?
Dat was ik, ik krijg zo'n ding echt niet normaal terug zonder mijn hele borst bloot te leggen Maar verder zijn ze wel ideaal
pi_48816278
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:21:47 #269
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48817020
quote:
Hij staat al in mijn favo's en de materialen zijn al een tijdje in huis.
  zondag 29 april 2007 @ 11:15:34 #270
94046 PM-girl
pi_48827398
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:54 schreef beefcake het volgende:
Deze link vond ik helemaal hilarisch
http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/pumping_braconvert.html
*
  zondag 29 april 2007 @ 21:39:23 #271
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48849935
Even update. Het gaat goed. Ze doet het lekker op de flessen en ik geef nu lekker nog (anders zou ik echt pijnlijke tieten hebben) nachtvoeding, ochtend en avond. De eerste keer dat ik dus nu zeg dat het fijn is dat ze nog nachtvoeding heeft .
- en nu lekker naar bed en slapen tot een uurtje of 3 -
  zondag 29 april 2007 @ 23:34:34 #272
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48853758
Fijn dat het zo soepeltjes gaat Chaca!
  maandag 30 april 2007 @ 22:03:59 #273
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48873186
Dat klinkt goed chacama.

Anna zit weer op volledig bv, ook de fles is gekolfd. Totaal heeft ze nog geen half pak kv op schat ik. Ze doet dan erg moeilijk met drinken, zelfs als er maar 1 of 2 schepjes doorzitten. Langzaam opbouwen werkt niet. Maar extra kolven dus.
*OUD heilige*
  maandag 30 april 2007 @ 22:35:07 #274
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48874303
Wat goed chacama! Blij dat te lezen!
Wat een goede link trouwens om je BH's om te toveren in een voedings-BH!

Yppy, netjes dat het kolven goed gaat zo!

Vraagje voor jullie.. Ik ben donderdag getuige op de bruiloft van mijn beste vriendinnetje. Mijn man en kindjes zouden gewoon meegaan maar nu blijkt dat haar vriend er toch geen kinderen bij wil hebben (en dat terwijl zij zelf ook zwanger is maar goed, zijn keuze) Ik ga dus voor het eerst een dagje echt helemaal weg zijn. We hebben besloten dat manlief gewoon bij de kids thuisblijft (al zou ik dat ook misschien het liefste doen maar goed, ben getuige en voor vriendinnetje ga ik)
Danny moet dus zo'n 4 flessen aan Ryan gaan geven. Geen probleem met hoe vol de vriezer nu zit maar mijn vraag is hoe dat het beste te laten ontdooien.

Ik gebruik iedere dag één ijsvrieszakje voor klontjes. Stel dat ik 12 klontjes nodig heb voor 1 fles, die passen never nooit in de fles om te ontdooien, moet dat dan ergens anders in? En waarin kan dan het meest hygienisch/steriel?
Dan het volgende probleem. Stel dat ik van 1 dag 15 klontjes in de vriezer heb en ik gebruik er voor 1 voeding 12. dan heb ik er dus 3 over. Mag ik die laten ontdooien bij de klontjes die ik de dag erna afgekolfd en ingevroren heb?
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel en dat iemand een antwoord weet.
pi_48874489
Bah, wat voel ik me schuldig. Ik weet dat ik er niks aan kan doen, maar toch.

Ik heb links mijn ribben gekneusd en het voeden gaat daardoor niet van harte. Ik gebruik Ibuprofen (3x per dag, dus 's ochtends,'s middags en 's avonds) en het advies van de dokter was om rekening te houden met de voedingen, dus eigenlijk direct na een voeding innemen zodat met een volgende voeding Merlijn zo min mogelijk binnen krijgt. Op zich lukt het wel alleen vanaf het diner zitten er meerdere voeding direct achterelkaar. Dus is het kiezen of de pijn of een tablet. Ik ga dus voor de pijn . Tablet wil ik niet voor Merlijn. Op zich gaat het vaak ook nog goed en bij de voeding rond 20.00 voor het slapen gaan weet ik me net goed genoeg houding te geven en valt Merlijn meestal aan de borst vlug zat in slaap. Nou,vandaag dus niet. Na een kwartier begon het toch mij iets teveel pijn te doen en Merlijn maar de hele tijd van borst wisselen en een goed houding zoeken. Ik wil graag een tablet innemen en dan toch pas nadat Merlijn slaapt. Net eindelijk een tablet ingenomen, Merlijn kon de slaap aan de borst of op iedere andere manier echt niet vatten en Magneet was ook nog niet thuis . Nu voel ik eigenlijk zo schuldig dat ik er niet voor hem kan zijn, hem afwijs, geen borst geef als ik teveel pijn krijg, terwijl hij zo graag wil. En het is logisch dat ik het doe eigenlijk maar ik voel me zo slecht. Zit nu gewoon te huilen, bah, gelukkig heeft Magneet Merlijn nu in slaap.
pi_48874591
Ik heb werkelijk geen idee bibikuif, sorry Maar heb je wel tijd om even te kolven tussen de getuige-verplichtingen door?

Eigenwijze Anna

Chacama wat fijn dat het lekker loopt bij jullie nu!
pi_48874661
Randa dat klinkt naar zeg, gekneusde ribben. En dat het ook nog problemen oplevert met de bv is helemaal erg, sterkte
pi_48874705
Bibikuif, ik heb ook geen idee. Heb zelf nooit ijsklontzakjes gebruikt.

Chacama, wat fijn.Zokun je er tenminste nog iets van genieten.

Yppy, mooi dat Anna weer volledig BV krijgt.

Beefcake, dat linkje, hoe komt men erbij.
pi_48874824
Oh vraagje he, jullie hadden het laatst over hemdjes van de Hema die je makkelijk naar beneden kan trekken. Nu vraag ik me af welke dat zijn, ik kan vier verschillende hemdjes vinden op de site. Wie oh wie geeft mij verlichting?
pi_48874899
Ik vind het vooral zo zielig, Merlijn gaat namelijk ook echt zoeken mijn truitje omhoog doen. Erg om dan te zien dat hij moet huilen als ik hem afwijs. En hem gewoon niet kan bieden wat hij graag wil. Hoop dat het vlug over is dan mag hij weer drinken zoveel hij wil . Hij ligt nu lekker te slapen.

Zijn er eigenlijk hier nog meer kindjes die alleen met de borst in slaap kunne/nkonden komen. Wil toch ook wel zoeken naar een andere manier. Voor Merlijn is lichamelijk contact erg belangrijk, daarom is het met de borst ook zo makkelijk, een andere manier kan ik niet echt toepassen. Pikt hij niet. Gelukkig kan Magneet hem ook met muzieke n lichamelijk contact in slaap krijgen.
pi_48875102
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:52 schreef Randa_v het volgende:

Zijn er eigenlijk hier nog meer kindjes die alleen met de borst in slaap kunne/nkonden komen.
Fons ook meest van de tijd. Als we met hem naar boven gaan 'snachts ligt hij al diep te slapen en toch begint hij zodra ik hem in bed leg met zijn handjes te graaien en naar mij te draaien om nog even te drinken.
Hoewel het soms ook werkt van zijn tutje te geven en hem dan dicht tegen je aan te houden. Maar dat komt vast op hetzelfde neer.
  maandag 30 april 2007 @ 22:59:26 #282
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48875116
Dat is vervelend Randa, maar je kunt niet meer doen dan je best. Als het niet gaat, dan gaat het niet.

Bibikuif, je mag de voedingen van verschillende tijdstippen mengen, als ze tenminste op dezelfde temperatuur zijn. Als ik ijsklontjes ontdooi, doe ik dat in twee flesjes die we later samenvoegen. Anders past het inderdaad niet. Jij zou dan 8 flesjes nodig hebben, ik weet niet of je dit hebt? Wat ik zelf ook wel handig vind, zijn de bewaarpotjes van avent. Die kunnen in de vriezer en magnetron (wij doen er nu hapjes in) en je kunt ze steriliseren. Daar zou je ook wat in kunnen ontdooien. En ik weet niet of het kan, maar als je het complete zakje in een bakje legt, blijft de melk daar dan inzitten? Dan zou je het ontdooid misschien in een flesje kunnen gieten?
Tip: ijsblokbakjes zijn ook erg handig, bij de silicoonvorm kun je de klontjes er makkelijk uitdrukken en bewaren in een diepvrieszakje.

Volgens mij heb ik de tweede van boven aan de rechterkant, maar ik heb wel twee verschillende soorten. Ik heb gewoon in de winkel aan de hempjes staan trekken welke goed naar beneden gingen.

Eigenlijk niet zo mooi Randa, nu moet ik elke dag om 6 uur op om te kolven, kan ik nooit blijven liggen. Anna kwam eerst alleen aan de borst in slaap. Toen ze omgeveer 2,5 maand was, gingen de krampjes over en hebben we haar mbv regelmaat geleerd alleen in slaap te komen. Ze krijgt daarvoor wel een flesje 's avonds, anders gaat ze clusteren en kan ik mijn medicijnen niet innemen.
*OUD heilige*
  maandag 30 april 2007 @ 23:15:37 #283
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48875584
Randa, Emma valt nog steeds aan de borst in slaap. Ze kan ook heel goed zelf in slaap komen, zeker als ze weet dat ik niet in de buurt ben. Ik werd het een beetje zat en nu proberen we haar vaker wakker in bed te leggen. Dat gaat op zich goed.
  maandag 30 april 2007 @ 23:15:52 #284
3011 E.T.
pi_48875592
Bibikuif, ijsklontjes ontdooi ik in een groot glas (een goede schone bierpul) en als het ontdooid is giet ik het over in flesjes. IJsklontjes van verschillende dagen kunnen gewoon bij elkaar ontdooien

Randa, volgens borstvoeding.com is ibuprofen gewoon compleet veilig bij borstvoeding en geen reden voor het afwijzen van Merlijn als hij wil drinken.

Ik moet morgen Avent weer eens bellen.. Ik word weer eens gek van dat kl*te sterretje dat er steeds uit schiet Samen met de wetenschap dat m'n neusspray nog in Voorthuizen staat, was dat dus niet prettig kolven net. (dat van die neusspray zit echt tussen m'n oren.. ik gebruik die spray helemaal niet zo vaak, maar de wetenschap dat ik 'm niet KAN gebruiken is genoeg )
Ik hoop maar dat Tijn niet zo lang slaapt en op tijd voor een nachtvoeding komt
Ik had gister trouwens een pijnlijke plek voor het eerst, Tijn heeft 'm 's nachts heel goed weggedronken Als dat nou niet goed gaat en de volgende ochtend is het nog steeds pijnlijk, dan was een warme douche en massage toch de juiste behandeling? (even voor 'just in case')
pi_48880348
Eerst maar even een antwoord voor Randa, dan lees ik de rest daarna weer bij

Een quote uit een antwoord van Gonneke van Veldhuizen (Eurolac) na mijn vraag of ik brufen mocht gebruiken na het trekken van mijn verstandskiezen:
quote:
Ibuprofen is echt veilig voor je kind wanneer je binnen de maximale dosering blijft per dag. Je kunt dat zonder zorgen om je kind gebruiken, ze zal daar niets aan overhouden. Wat zij via de melk binnenkrijgt komt in de verste verte niet in de buurt van de hoeveelheden die kinderen zelf via kinderdosering binnen zouden krijgen (aanbevolen dosering bij kinderen is elke 6 uur 5-10mg/kilo; dus voor een kind van 5 kilo zou dit elke 6 uur uur 25-50mg zijn.). In moedermelk zit na inname van 400mg 2/24 uur minder dan 0,5mg per liter moedermelk. In een ander onderzoek kregen moeders 400mg elke 6 uur, 5 keer achtereen 9dus in de loop van anderhalve dag) en in hun melk vond men minder dan 1mg per liter.
Eigenlijk is Ibuprofen de ideale pijnstiller voor voedende moeders.
Hopelijk heb je er wat aan, sterkte!
pi_48880415
Bibikuif, ik ontdooi de melk in een schone maatbeker.

ET, als het goed is krijg je nu van Avent geen sterretje meer maar een soort tuutje met een rond ringetje. Die vond ik veel lekkerder werken dan het kleine sterretje.
En ja, warm houden en met de hand (mee)kolven is dan hopelijk voldoende.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:32:09 #287
94046 PM-girl
pi_48880886
Randa, wat rot zeg. Sterkte!

Chaca, fijn dat het goed lukt zo!

Beefcake, ik heb meestal deze . In de winkel zelf meestal met meer kleurvariaties dan zwart en wit.

Simon valt ook regelmatig in slaap aan de borst, vooral 's avonds als het 'gewoon' niet wil lukken.
Het lijkt wel alsof de bo ons terug in de tijd heeft gegooid, gebroken nachten inclusief nachtvoeding, lekkende borsten weer, slechts 3 uur na de laatste voeding (jippie, compressen met dit weer...)
*
pi_48881874
Bedankt voor de info. Ik slik dus 600 mg tabletten en de pijn is er jammergenoeg niet helemaal van weg. Het is niet om de tabletten dat ik hem afwijs maar de pijn. De kneuzing zit nu ook achter in mijn ribben doordat ik toch teveel blijf doen. Het sjouwen en voedingshoudingen noem maar op spelen mee, net als niezen en hoesten. Hoop echt dat die kneuzing vlug weg is, al ben ik bang dat het nog even zal duren.
pi_48890419
Randa, kun je dan geen paracetamol en ibuprofen nemen, misschien dat dat de pijn wat minder maakt. Ik noem maar wat, vervelend lijkt het me wel.

Nou ik ben hard bezig met afbouwen en alweer zwanger. Dus voorlopig nog gewoon van die voedingsbeha's aan ben ik bang. Overigens droeg ik het laatste jaar ook wel wat vaker een beugelbeha. Ben ook niet gevoelig voor verstoppingen. En soms wilde ik ook weleens een leuk topje dragen ipv die rottige voedingsbeha's. Het kan opzich ook niet zo heel veel kwaad volgens mij. Als je er maar niet dagen lang mee gaat lopen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:09:44 #290
94046 PM-girl
pi_48890543
Lewis, liep de productie terug nadat je zwanger bent geworden? (dat is waarom ik het kort dacht namelijk van de week toen je schreef dat je nog enkel wat slokjes gaf)
*
pi_48908992
Ja dat ging heel snel inderdaad

Maar ik vond het bij beide zwangerschappen ook echt ongelovelijk zwaar om nog steeds bv te geven aan je andere kindje. Echt stond soms te trillen op mijn benen van de narigheid. Dus hoe anderen het doen, is me een raadsel. Van het weekend weer een voeding eraf en dan volgende week nog maar 1 voeding per dag voor een weekje.
pi_48911092
Bij mij stopte de bv ook binnen no-time toen ik zwanger was van Tinka.

Randa, Tinka kon ook eigenlijk alleen in slaap komen aan de tiet. Ben bang dat ze ook op die manier het dag/nachtritme omgedraaid heeft, want ze wil nog steeds aan de tiet zodra ze maar even wakker wordt snachts. Dat is trouwens wel grappig aan een iets groter kind bv geven, mevrouws ledikant staat tegen mijn bed aan en ze gaat dan door de spijltjes vlak bij mijn gezicht "uhuh"geluidjes maken en zodra ik mijn ogen open doe, legt ze haar fopspeen naast me neer alsof ze zeggen wil: "die ligt er alvast; nu ik nog!" Wat heb je trouwens gedaan dat je je ribben gekneusd hebt??? Zal wel heel pijnlijk zijn en met voeden zeker! Heb met je te doen!

Tegenwoordig geniet ik echt weer van de bv, ondanks dat ze nog steeds om de haverklap snachts komt. Heb nu een gevoel van 'het kan nu nog', ze wordt al zo gauw groot. Het ritme lijkt iets anders te worden; smiddags tijdens/na haar tukkie drinkt ze erg goed en soms blijf ik lekker tegen haar aan liggen en slapen we samen nog een uurtje extra. Overdag drinkt ze limonade en dat is wel lekker, dat ze niet meer helemaal van mijn drinken afhankelijk is, waardoor ik haar meestal na een portie (100 ml.) pap in bed kan leggen zonder te voeden. Daarna komt ze erg vaak 'savonds helaas, zo rond 21.00, 23.00 en 1.00 maar tegenwoordig komt ze daarna maar 2 keer meer tot 8.00 smorgens en dat is in ons geval een verbetering!
pi_48915790
De gekneusde ribben zullen ws een samenloop van omstandigheden zijn geweest. Ik heb nog steeds last van een hinderlijke hoest die ik over heb gehouden van de griep die ik had rond carnaval. Nu is de hoest minder, ben ik de hele aan het niessen van de hooikoorts .

-knip- zal het dadelijk beter proberen te doen, er mist een stukje

Mammietje, Als Tinka zo in buurt ligt is het eerste wat ze ruikt natuulijk gewoon de borst en wat is er nu fijner dan even mogen drinken.

[ Bericht 32% gewijzigd door Randa_v op 02-05-2007 11:18:59 ]
pi_48916747
ik snap niks van je nachtelijke verhaal randa! ben je al wel helemaal wakker?
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:45:42 #295
94046 PM-girl
pi_48919133
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:12 schreef bixister het volgende:
ik snap niks van je nachtelijke verhaal randa! ben je al wel helemaal wakker?
Ben ik niet de enige!

Lewis, het lijkt mij ook zwaar hoor, dus ik snap je besluit (al heeft je lijf je die kant op geduwd begrijp ik).
*
pi_48920724
Opnieuw, nachtelijk verhaal.

Merlijn slaapt bij ons in bed. Af en toe kruipt hij ook door het bed in zijn slaap. Vaak wordt hij dan door Magneet of mij weer goed gelegd. Ik leg Merlijn dan vaak ook aan. De laatste tijd gebeurd dit meer in mijn slaap dan echt bewust lijkt het. Zo ontstaan er grappige nachtelijke taferelen met ik die wakker lijk maar het niet schijnt te zijn. Nog te volgen? Magneet beschreef laatst een situatie waar ik de volgende ochtend echt niet meer wist wat ik had gedaan, terwijl ik Merlijn wel heb gevoed. Die nachten gaan weer perfect dus. Ik slaap door.
pi_48944771
Herkenbaar Randa! Ik voed ook altijd half slapend en weet de volgende morgen ook meestal niet meer hoe vaak ik gevoed heb! Het gebeurde in het verleden ook wel dat ik zo vast weer in slaap viel dat Tinka naast me bleef liggen, maar tegenwoordig leg ik haar toch altijd wel weer terug kennelijk! Gezien de hoeveelheid (of beter: hoeweinigheid!) die ze soms drinkt, denk ik ook dat het soms meer om mamahonger dan om dorst gaat!
Pittige verkoudheid dan trouwens als je er gekneusde ribben aan over houdt!

Wat hier nieuw is: als Tinka smiddags haar tukkie doet, wil ze altijd drinken als ze wakker wordt. Als ik heel snel reageer (dus eigenlijk vóór ze echt wakker wordt), slaapt ze vaak nog een uurtje door, dus probeer ik er altijd snel bij te zijn. Soms lukt dat niet en dan kijkt ze naar me als ze klaar is met drinken. Ik WEET dat als ik haar dan ook aankijk, ze dan begint te lachen en echt wakker is, dus hou ik me ook slapende. Maar tegenwoordig werkt die truuk niet meer en gaat ze met mijn tepel spelen met die priemvingertjes! En zodra ik daarop reageer, ligt ze hélemaal in een deuk en schatert ze het echt uit!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:29:37 #298
3011 E.T.
pi_49004425
hmz.. weer een gevoelige plek
Weer aan de linkerbuitenonderkant. Precies een rotplek omdat ik daar heel moeilijk mee kan masseren met kolven en voeden.
En Tijn is ook niet in de buurt om het weg te drinken nu.. Ik dacht toch echt dat ik daarnet alles helemaal leeg had gekolfd, nog een keer extra de linkerkant gedaan met syntocinon in de hoop dat alles dan echt helemaal leeg zou zijn, maar blijkbaar toch niet dus

Iemand nog tips? hoe te handelen? wat te doen?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:35:55 #299
94046 PM-girl
pi_49004675
ET, warmtecompres erop? Of als je dat niet hebt een doek gedompeld in heet water?
*
  vrijdag 4 mei 2007 @ 15:06:33 #300
3011 E.T.
pi_49005791
moet dat de hele tijd, of alleen vlak voor het kolven/voeden?
  Jubileum moderator vrijdag 4 mei 2007 @ 15:08:20 #301
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49005853
Wat ik meestal deed ET en met succes was onder de warme douche gaan staan. Douche op de plek richten en zo warm mogelijk laten worden. Dan masseren richting de tepel zodat de verstopping soepeler werd. Evt. daarna gelijk nog kolven om het helemaal leeg te krijgen. Meestal had ik het meeste eral uit geduwd onder de douche.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')