Hielp bij mij toen wel iets maar nog steeds niet genoeg om 2 flessen bij elkaar te kolven. Was blij als ik met 3 x kolven 1 fles had.quote:Op dinsdag 3 april 2007 20:50 schreef Conekiller het volgende:
syntocinon vragen bij de huisarts. Wekt toeschiet reflex op
Je mag het wel bij elkaar gooien, maar pas als het dezelfde temperatuur heeft. Dus een net gekolft deel moet je af laten koelen tot dezelfde temp als een eerder gekolft deel en dan kan het bij mekaar.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:03 schreef Bibikuif22 het volgende:
3. Stel ik kolf vandaag 20 cc en morgen 30 en overmorgen 25, hoe kan ik dat het beste bewaren? Ik las ergens dat je dat bij elkaar mag gooien maar ik dacht juist dat dat niet mocht.
quote:Op donderdag 5 april 2007 23:55 schreef Vivi het volgende:
Lieve Moonah, stop beating yourself up!!!![]()
Je bent een fantastische moeder
Dankje voor de tip! Ik heb een elektrische Avent en moet zeggen dat ik hem best goed vind tot nu! Met Alyssa had ik een hand Avent en dat ding werkte bij mij echt voor geen meter! Jammer dat ik hem nu al gekocht heb want sindsdien hoor ik echt alleen goede verhalen over de Medela! Nou, wie weet als deze op is (laten we hopen dat ik hem zo lang mag gebruikenquote:Op woensdag 4 april 2007 23:37 schreef Neuk het volgende:
Neem een goeie kolf! Echt! Als je het serieus aanpakken wilt is dat zo bevordelijk! Ik adviseer je de Medela Swing.
Doorzichtige plakstickers op de ramen een optie? Die heb je in mat transparant helder en in kleur. En ze kunnen er ook weer afquote:Op zaterdag 7 april 2007 00:56 schreef Bibikuif22 het volgende:
[..]
Dankje voor de tip! Ik heb een elektrische Avent en moet zeggen dat ik hem best goed vind tot nu! Met Alyssa had ik een hand Avent en dat ding werkte bij mij echt voor geen meter! Jammer dat ik hem nu al gekocht heb want sindsdien hoor ik echt alleen goede verhalen over de Medela! Nou, wie weet als deze op is (laten we hopen dat ik hem zo lang mag gebruiken)
Ik ben zo trots vandaag! Ik heb over de hele dag "al" 280 ml bij elkaar gekolfd!! Ryan sliep voor het eerst door vannacht en ik werd om 6 uur wakker van pijnlijke borsten dus heb ik die gekolfd (110 ml!!) en daarna nog na 3 voedingen dat ik dacht dat hij ze niet helemaal leeg had.
Nog even een vraag over kolfen op het werk. Waar ik nu werk is eigenlijk 2 aparte grote ruimtes met een gang ertussen. De ruimtes zijn allebei verdeeld in 2 kamers. Hartstikke leuk natuurlijk maar mijn manager had 3 jaar geleden het briljante idee om glazen wanden te nemen ipv muren. Je kan dus vanuit de ene uiterste hoek naar de andere kijken overal doorheen. Verder is er gewoon een toilet die echt te klein is om op je gemak te zitten kolfen.
Ik werk nu met 4 buitenlandse mannen die geen NL spreken. Ik red mij heel goed in het vakjargon maar om het nu met hun over borstvoeding en kolfruimtes te gaan hebbenIk ben wel gedetacheerd maar het bedrijf dat mij daar heeft geplaatst hoor en zie ik amper.
Hoe kan ik het nu het beste aanpakken om een goed alternatief te vinden?
Mijn manager van waar ik dus zit mailt en belt mij regelmatig hoe het gaat dus ik zou erover kunnen beginnen maar hoe?? En is dat wel hun "probleem" of dat van de detacheerders? Pfoee dilemma!!!
Dat is ook een goede idee!! Ik had al aan een kamerscherm zitten denken maar dat staat weer raar als er bezoek komt. (Al staat het wel gezelligquote:Op zaterdag 7 april 2007 01:00 schreef nikky het volgende:
[..]
Doorzichtige plakstickers op de ramen een optie? Die heb je in mat transparant helder en in kleur. En ze kunnen er ook weer af.
Die "banen" stof die je tegenwoordig veel ziet voor de ramen is ook een leuke optie. Dan kun je hem sluiten als jij daar bezig bent. En als je weggaat dan schuif je ze weer open. Ook handig als men in vergadering is dan kan men hem half sluiten of helemaal.quote:Op zaterdag 7 april 2007 01:06 schreef Bibikuif22 het volgende:
[..]
Dat is ook een goede idee!! Ik had al aan een kamerscherm zitten denken maar dat staat weer raar als er bezoek komt. (Al staat het wel gezellig) Meer tips zijn altijd welkom
Kan ik ze zo'n lang mogelijke lijst met ideeen aanbieden.
Dat klinkt niet prettig?quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:25 schreef Popples het volgende:
moonahje hebt het
gedaan. je hebt thies iets heel moois meegegeven en sommige beginnen er niet eens aan.
![]()
![]()
dames even een vraagje.![]()
sinds vorige week zondag is mevrouwtje heel onrustig aan de borst.
vanaf woensdag ging het goed. maar sinds maandag is het weer hopeloos.
ze drinkt een paar minuten en laat om de 2 sec. los en dan leg ik haar dus weer aan.
na 2sec. laat ze weer los.
ze begint dan telkens nog harder te huilen en te duwen en krassen, schoppen, knijpen.
als ik dan na 10 minuten een flesje geef is het allemaal goed.
iemand dit meegemaakt? word er zo hopeloos van.
ik ben bijna in staat om telkens te kolven en dat te geven en niet meer aan te leggen.
het is niet fijn voeden zo. maar ik haal nooit genoeg uit mijn borsten. ik haal 's avond hooguit 80cc eruit.
Brent deed dat heel vaak. Ik werd er gek van en begon me over van alles en nog wat zorgen te maken. Ik zat zelf ook niet helemaal lekker in mijn vel. Achteraf zat ik gewoon heel lang tegen mijn menstruatie aan te hikken. Ik ben vorige week ongesteld geworden en van al die probleempjes met de BV en Brent heb ik helemaal geen last meer gehad. Zelfs niet nu hij minder vaak BV krijgt. Ik dacht dat hij lui werd en de voorkeur aan de fles gaf, maar ik merk daar nu helemaal niets meer van.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:52 schreef Popples het volgende:
neuk hier is nog niks in aantocht zo ver ik voel of wat dan ook.
wat vaag. deed Brent dat ook bij jou dan?
Heel herkenbaar Randa. Tinka heeft nooit in het openbaar gedronken omdat ze teveel werd afgeleid (in tegenstelling tot haar grote broer die overal dronk) en dus ben ik het ook niet goed gewend meer. Nou was ik vorig weekend op vakantie met familie en tijdens het eten liet ze overduidelijk merken dat ze bij me drinken wou; 2 armpjes vooruit om me te pakken en mondje open tegen me aan. Zo lief en zielig tegelijk...quote:Op zondag 8 april 2007 23:11 schreef Randa_v het volgende:
Ik merk dat ik tegenwoordig van situatie tot situatie bekijk of Merlijn aangelegd kan worden in het openbaar. Soms heeft hij die behoefte om even te drinken. Op de meet in Zwolle mocht hij even drinken, en nadat hij losliet heb ik hem iets anders gegeven, was gelukkig ook goed. Nu hij ouder wordt en genoeg ander drinken lust kijk ik toch ook anders tegen het drinken bij mij aan. Weet natuurlijk ook dat niet iedereen het goedkeurd. Bij de familie doe ik hem ook wel gewoon aanleggen, maar ik kijk wel uit, eigenlijk keurt men het daar af namelijk.Tja, zo blijf je aan het afwegen soms.
![]()
Zo heb ik het ook hoor Randa... Tinka slaapt ook nog steeds in haar ledikantje naast me en soms zelfs gezellig tegen me aan omdat ik in slaap ben gekukeld tijdens het voeden!quote:Op maandag 9 april 2007 22:00 schreef Randa_v het volgende:
Laten brullen zou ik dus echt niet kunnen, daarom slaapt Merlijn min of meer ook nog bij ons zolang het gezellig, veilig en nachtvoedingen blijven. Al is het vaak ook erg zwaar omdat de kans bestaat dat hij eerder komt voor drinken omdat hij borst ruikt, het is van tijd tot tijd ook heerlijk omdat ik toch aan mijn rust toe kom en niet hoef op te staan.
Dat heb ik me ook al zitten afvragen. Niet ivm compressen, die heb ik nooit gebruikt, maar nu trek ik mn hemdje naar beneden en trui omhoog en zo kan ik makkelijk voeden zonder dat er eigenlijk veel te zien is. Maar om nu in de zomer een hemdje onder aan te doen...quote:Op woensdag 11 april 2007 07:26 schreef YPPY het volgende:
En een groooooot probleem waar jullie me wel eens over hadden mogen vertellen:hoe kan ik in hemelsnaam iets zomers aan
Die zoogcompressen komen door al m'n shirtjes heen en een trui is dan echt te warm. Ik heb vandaag weer een trui aan, maar het wordt steeds warmer en m'n hempjes en zomershirts liggen zo aantrekkelijk te wezen. Die pads zijn echt nog wel nodig, ik lek regelmatig. Is er een alternatief of lopen jullie in de zomer allemaal in een trui?
Maar dan zit je toch nog steeds met je borst bloot?quote:Op woensdag 11 april 2007 08:17 schreef beefcake het volgende:
En Bass-Miss, je kan ook t-shirtjes met knoopjes (bovenin) aantrekken.
Dat valt wel mee, als je een of twee knoopjes lomaakt zodat je kind je tepel kan pakken. Maar dan moet het shirt niet te laag uitgesneden zijn. Ik heb ook wel eens van die lappen stof gezien, die je over je shirt kan draperen en makkelijk opzij te schuiven zijn, maar dat lijkt me dan weer best warm.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:31 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Maar dan zit je toch nog steeds met je borst bloot?
Ja dat is het pricipe dat ik nu gebruik, maar dan met een trui en een hemdje. Voedingsbh's en zo zijn ook niet aan mij besteed, gewoon alles beetje nr beneden trekken en daarna trui naar boven.quote:
quote:Op woensdag 11 april 2007 07:26 schreef YPPY het volgende:
En een groooooot probleem waar jullie me wel eens over hadden mogen vertellen:![]()
Ik heb mij eigenlijk verbaasd over wat een kleine "moet" drinken per keer. De uk van mijn vriendin is 5 dagen ouder dan mijn Frummel en die krijgt nu KV ipv BV. En als ik zie wat voor een fles dat is zou ik zelfs moeite hebben om hem leeg te krijgen. Zo'n klein maagje en dan moet dat erin?quote:Op woensdag 11 april 2007 11:04 schreef owlet het volgende:
nebelung![]()
Ik ben een trouwens een tijdje terug gedurende een week overgegaan op het schema van het consultatiebureau voor wat betreft de borstvoeding en de bijvoeding. Ik moest minder voeden en meer bij geven. In mijn achterhoofd wist ik dat het niet goed zou gaan, maar oververmoeidheid en een overzelfverzekerde verpleegkundige zijn geen goede combi.![]()
Ronja heeft liggen krijsen van de pijn. Buikpijn. Ze kon niet poepen, daardoor niet slapen. Uiteindelijk terug gegaan naar ons eigen schemaloze leven en ze kreeg weer voldoende vocht binnen.
Die schema's van vier voedingen op een dag zijn prima voor kinderen die ook gewend zijn om grote flessen leeg te drinken (hoewel ik met een maagje zo groot als een babyknuist liever vaker kleinere flessen zou geven) maar de meeste borst-kinderen drinken kleine beetjes per keer en dan is vier keer voeden al snel wat weinig, helemaal als daar een dikke portie vezels bij komt in de vorm van brood.
Ze drinkt nu lekker weer een keer of zes per 24 uur (waarvan een goede portie snachts) en poept weer bijna elke dag.
Lekker zo houden dan, je merkt vanzelf als hij behoefte heeft aan meer eten of meer eetmomenten.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:03 schreef PM-girl het volgende:
Dankjewel voor jullie reactie! Ik zit zelf helemaal niet te wachten op pap. Ik vind 5 voedingen (Simon vraagt eigenlijk zelden om meer) wel ideaal zo. Hij is zes maanden nu.
Ik ben geen werkende moeder en Ronja is nog geen negen maanden. Maar ik denk dat je tegen die tijd prima de melkvoedingen onder werktijd zou kunnen vervangen door water en eventueel een klein beetje yoghurt oid. Dat is in ieder geval wat ik zou doen.quote:[quote]Ik ben wel aan het kijken naar het kolven straks, met 9 maanden mag dat niet meer betaald onder werktijd (even informeren of het wel onbetaald kan, lijkt me wel).
Hoe dan anderen langvoedende werkende moeders dat? (dus na 9 maanden)
Nee vind ik ook. Ik bied in principe om de 4 uur dus aan, maar vraagt Simon eerder of is hij huilerig, kan het ook veel vaker zijn. Maar hij houdt zelf van ritme en regelmaat (itt zijn moeder, die dat niet echt aan kan houden!)quote:Op woensdag 11 april 2007 11:10 schreef nebelung het volgende:
Ja precies, owlet. Fijn dat het nu weer beter gaat op je eigen manier.
Trouwens PM, het is handig om te weten dat kindjes soms méér willen gaan drinken als ze met de bijvoeding beginnen. Dat gaat niet voor elk kindje op, maar wel voor veel. (dan is zo'n advies van 4 keer drinken helemaal absurd. Dat doen we toch zeker zelf ook niet?)
Bij de apotheek hier wel verkrijgbaarquote:Op woensdag 11 april 2007 12:47 schreef YPPY het volgende:
Anna krijgt ook geen pap. Ze eet nu wel brood, met stroop. Ze is echt een stroopmonster.
Ging ik net op zoek naar die Lilypads, maar die hadden ze niet bij de etos en het kruidvat, dus ik met een geniale ingevingnaar de prenatal. Ook niet.
Ik heb ze online gevonden, maar ik haal ze liever gewoon in een winkel. Waar halen jullie die dingen?
Hemahemdjes gaan hier ook hard.
Die zichtbare 'koffiepads' zijn een futiliteit vergeleken bij mijn pens!quote:Op woensdag 11 april 2007 07:26 schreef YPPY het volgende:
En een groooooot probleem waar jullie me wel eens over hadden mogen vertellen:hoe kan ik in hemelsnaam iets zomers aan
Die zoogcompressen komen door al m'n shirtjes heen en een trui is dan echt te warm. Ik heb vandaag weer een trui aan, maar het wordt steeds warmer en m'n hempjes en zomershirts liggen zo aantrekkelijk te wezen. Die pads zijn echt nog wel nodig, ik lek regelmatig. Is er een alternatief of lopen jullie in de zomer allemaal in een trui?
Ik vind je advies wat betreft de VBN of LLL super maar ben het er niet mee eens (inmiddels niet meer alleen uit eigen ervaring, hoor) dat het met menstruatie maar een paar dagen kan duren. Sinds ik ongesteld ben geweest is er echt een hoop veranderd. Ik had bijv. echt een wekenlange aanloop van rugpijn en die nam maar toe en toe en die is nu vrijwel weg! Net als een hoop andere klachten als bijv. Brent die belachelijk hysterisch werd nu en dan en ik ben inmiddels echt overtuigd dat hormonen een hoop kunnen doen voor zowel mams als kindje.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:06 schreef nebelung het volgende:
Het kunnen natuurlijk 10 dingen meer zijn dan menstruatie. Bij menstruatie moet dat hoogstens een paar dagen duren, eigenlijk. Geen 2 weken (of meer).
Zou je wel door willen voeden Popples? Ik zou je dan met klem willen aanraden een vrijwilligster te bellen van de VBN of de LLL. Die kunnen gericht vragen stellen en je weer op gang helpen. Zeker nu je produktie zo terug loopt.
Oh herkenbaar! Helaasquote:Op woensdag 11 april 2007 23:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die zichtbare 'koffiepads' zijn een futiliteit vergeleken bij mijn pens!Die ziet er uit alsof ik alweer/nog steeds zwanger ben! En daar helpt geen hemahemdje tegen vrees ik!
Van maat S naar L... wie zij er dat je van bv snel weer op je oude gewicht zat?!
Maar eh... ik ben gewoon van plan om push-ups (met vulling dus) te dragen, daarbij valt zo'n koffiepadje meer of minder niet op toch?
![]()
hopelijk hebben ze bij jou niet gevraagd of je zwanger was?quote:Op woensdag 11 april 2007 23:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die zichtbare 'koffiepads' zijn een futiliteit vergeleken bij mijn pens!Die ziet er uit alsof ik alweer/nog steeds zwanger ben! En daar helpt geen hemahemdje tegen vrees ik!
Van maat S naar L... wie zij er dat je van bv snel weer op je oude gewicht zat?!
Maar eh... ik ben gewoon van plan om push-ups (met vulling dus) te dragen, daarbij valt zo'n koffiepadje meer of minder niet op toch?
![]()
Hhihi, dan moet je toch geen bloosmiley neerzettenquote:Op woensdag 11 april 2007 23:35 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ik vind je advies wat betreft de VBN of LLL super maar ben het er niet mee eens (inmiddels niet meer alleen uit eigen ervaring, hoor) dat het met menstruatie maar een paar dagen kan duren. Sinds ik ongesteld ben geweest is er echt een hoop veranderd. Ik had bijv. echt een wekenlange aanloop van rugpijn en die nam maar toe en toe en die is nu vrijwel weg! Net als een hoop andere klachten als bijv. Brent die belachelijk hysterisch werd nu en dan en ik ben inmiddels echt overtuigd dat hormonen een hoop kunnen doen voor zowel mams als kindje.
Dat wou ik toch effe kwijt![]()
![]()
He! wil je dat ik al mijn lilypadz-prijs-posts terug ga zoeken?quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:09 schreef YPPY het volgende:
Nog wat.Hadden jullie niet eerder kunnen vertellen hoe handig die lilypads zijn??? Echt geniaal gewoon.
![]()
je moet wel rustig afbouwen. dus als ik klaar ben dan ben ik weer 4 weken verder en heb nog genoeg inquote:Op vrijdag 13 april 2007 11:31 schreef owlet het volgende:
Popples, hopelijk gaat het stoppen zonder problemen. Succes!
Wel rustig afbouwen hè![]()
quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:13 schreef owlet het volgende:
borstkolf: pas kopen als je baby er is. Pas dan weet je wat prettig werkt voor je en als je direct na de bevalling wat nodig hebt heb je waarschijnlijk toch niet genoeg aan een handkolf en zal je toch moeten huren.
Kan je dit even toelichten owlet?
...
flessenset: Als je borstvoeding gaat geven zou ik niets kopen, als je flesvoeding gaat geven zou ik niet te veel kopen. Je kan altijd bij kopen als je weet wat het beste werkt voor je kind.
en hoe zit het dan met afkolven? Want na mijn verlof wil ik nog borstvoeding blijven geven, maar dat zal bij de opvang moeten gebeuren
Ik ben-als alles goed gaat- fulltime thuis tot mijn kindje 4 maand is. Als de borstvoeding goed gaat, is er tot dan nog geen probleem. Daarna ga ik nog 4 maanden halftijds werken, en wordt de baby op de werkdagen opgevangen door mijn vader. Ik zou graag zo lang mogelijk bv geven, vandaar dat ik zou afkolven.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:20 schreef Jelief het volgende:
Iksje, met al je vragen over borstvoeding kun je ook bij de OP van het borstvoedingstopic kijken, daar staan veel zinnige links.
En ook als je gaat kolven op het werk, nu nog niks kopen, de flesjesverschillen namelijk weer per kolf. Kun je niet een waardebon voor een kolf op je lijst zetten?
Ik bedenk mij nu dat als je van zin bent om te gaan kolven je wel een mooie dubbele electrische kolf zou kunnen vragen. ik ga er voor het gemak maar even van uit dat de bv goed gaat straks
[edit] ik zie dat er staat dat je op de opvang gaat voeden? dan is er helemaal geen noodzaak voor een kolf![]()
Zullen we dit anders voortzetten in het bv-topic?
Succes met afkicken Snoop. Van dit topic, bedoel ikquote:Op vrijdag 13 april 2007 19:40 schreef snoopy het volgende:
Ik kom nog even 'officieel' gedag zwaaien hier.
Ik ben nu echt definitief gestopt en ben heel blij dat ik zo lang heb kunnen voeden. Iedereen bedankt voor de steun en info. Ik heb er echt erg veel aan gehad. En ik wens alle mama's heel veel succes en plezier met voeden!![]()
Samen met Macka he!quote:Op vrijdag 13 april 2007 21:25 schreef Lois het volgende:
Snoopy, ik vind bv best een prestatie maar jij hebt helemaal een eervolle vermelding verdiend![]()
Ja ik heb Mara ruim 2 jaar gevoed en behoorlijk lang gekolft op mijn werk. Wat ook zonder problemen kon en mocht tussen werktijd door. Sommige collega's reageerde vervelend maar ach dat nam ik voorlief. Mijn meisje heeft zo lekker lang van de bv kunnen genieten ondanks dat ik werkte.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:53 schreef PM-girl het volgende:
Popples, succes met afbouwen!
Neuk, mijn eerste (en enige tot nu toe) menstruatie had behoorlijk wat invloed op mijn bv toen. Minder productie, slecht kunnen kolven en dit ruim een week. Toen de menstruatie bijna over was, liep alles weer als een tiet!
Nu lijkt het ook wat minder te zijn, SImon drinkt erg lang en trekt aan mijn tepels. Ik heb nu ook echt supergevoelige bijna pijnlijke tepels hierdoor, ook kolven is niet aangenaam meer. Er zit nu ook een bultje op lijkt het (blaar), helemaal kleurloos.
Ik hoop eigenlijk dat het weer door mijn menstruatie komt, dan is het namelijk weer zo voorbij binnenkort!
Overigens, geen langvoedende werkende moeders hier die kolfervaringen hebben?
Ben maar blij inderdaad, want ik ben nog nooit zo ziek geweest. Nu gaat het redelijk, nog wel flinke verhoging maar niet meer zo slap. Blijf lekker in bed met Simon vandaag.quote:Op dinsdag 17 april 2007 08:52 schreef LadyS het volgende:
Jemig, dat klinkt niet lekker, pmIk ben blij dat de borstontstekingen altijd mijn straatje voorbij zijn gegaan. Hoe voel je je verder? Nog steeds als een dweil?
Hoi pm-girl. Als eerst beterschap zeg wat kan je je dan beroerd voelen he.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:13 schreef PM-girl het volgende:
SAINT, dank voor je reactie! Hoeveel voedingen gaf je nog ongeveer met 9 maanden (naast groente, fruit en ander drinken?)
Kolfde je dan een of tweemaal op een volle werkdag?
En Snoopy, voor jou een compliment, dat je het zolang hebt volgehouden. Zoals Lois zegt, dubbel hulde aan jouw adres!
quote:Op dinsdag 17 april 2007 10:19 schreef Moonah het volgende:
Jij ultra-BV'er...
Als het niet goed werkt zou ik dus de ha bellen om hem om iets anders te vragen. Die flucloxacilline die ik toen kreeg staat in een handboek voor huisartsen dus dat moet hij kunnen vinden.quote:Notabene: Amoxicilline, gewone penicilline en nog een paar andere antibiotica die vaak bij borstontsteking worden voorgeschreven zijn meestal waardeloos bij borstontsteking. Als je een antibioticum nodig hebt, moet het effectief zijn tegen Staphylococcus Aureus.
Effectieve middelen hiertegen zijn: cefalexine , cloxacilline, flucloxacilline, amoxicilline-clavulaanzuur (augmentin), clindamycine en ciproxin*. De laatste twee zijn vooral effectief voor moeders die allergisch zijn voor penicilline. Als je deze medicatie neemt, kun en moet je doorgaan met de borstvoeding.
Hij ziet er geweldig uit zo!quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:44 schreef Moonah het volgende:
Beetje late reactie, maar alsnog:Snoopy! Well done dame!
Ik kom ook afscheid nemen.
Het afbouwen van mijn BV is wonderbaarlijk snel gegaan. De medicatie begint gelukkig enigszins aan te slaan. En ik heb er inmiddels vrede mee dat Thies geen BV meer krijgt. Het grootste 'bewijs' dat het goed is, is Thies zelf! Als hij de fles ziet gaat zijn mondje open en strekt hij zijn armpjes uit...
[afbeelding]
Pijnlijk niet, maar ze voelen wel veel te zwaar om te rennen.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:38 schreef nikky het volgende:
Hebben de dames hier trouwens ook last van pijnlijke borsten als je bijvoorbeeld gaat rennen? Of een sprongetje maakt? Ze zijn hier heel erg gevoelig.
Ik moet namelijk nodig gaan trainen en zo kan ik niet rennen. Ik denk dat ik ze maar moet gaan vastsnoeren ofzoquote:Op woensdag 18 april 2007 14:40 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Pijnlijk niet, maar ze voelen wel veel te zwaar om te rennen.
Zelfde probleem hier.quote:Op woensdag 18 april 2007 14:52 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik moet namelijk nodig gaan trainen en zo kan ik niet rennen. Ik denk dat ik ze maar moet gaan vastsnoeren ofzo.
ja, leg eens uit!?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:42 schreef Jelief het volgende:
al bijna naderhalf jaar!
Toen ik nog voedde vond ik het totaal geen belasting om gebonden te zijn. Ik wist eigenlijk ook niet beter. Maar nu ik mijn BV heb afgebouwd, kan ik je zeggen dat dat idd toch wel erg prettig is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:16 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Maar goed ik wil gewoon weer mijn eigen lichaam terug en de vrijheid om eens weg te kunnen voor een paar dagen als ik dat wil.
het gaat wel weer voor een groot deel over hoor, als het goed is. Althans, langzamerhand zal er weer vetweefsel inplaats van klierweefsel komen. Uitgerekte huid door de groei van je borsten tijdens de zwangerschap is jammer genoeg niet echt terug te draaienquote:Op dinsdag 24 april 2007 20:03 schreef Popples het volgende:
en dat theezakjes fenomeen was hier meteen aangebrokenbah lijkt nu dat ik helemaal niks heb terwijl ik normaal D heb
maar goed het was voor een goed doel
![]()
Op zich wel, maar niet om twee meloenen leeg te drinken! Twijfel nu of ik het toch weer erin ga houden, op zich levert het wel flinke voorraad op zo. Maar aan de andere kant is het zo niet leuk, kolven na de ochtendvoeding.quote:Op woensdag 25 april 2007 08:56 schreef beefcake het volgende:
Jemig PM het kan ook niet even lopen zoals jij wil he? Had Simon niet toevallig extra veel honger?
quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:18 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ouch pijnlijk Moonah.
Ik ben nu echt bezig met afbouwen. Als Chantel 2 is krijgt ze haar laatste bv en dan houden we ermee op. Ik weet het, ik heb het al eerder gezegd. Maar nu houd ik me eraan. De melk loopt al behoorlijk terug, dus het zullen hooguit nog een paar slokken zijn tegen die tijd.
Klopt. Dat is ook precies de motivatie waardoor ik uiteindelijk de knoop heb kunnen doorhakken. En het klinkt misschien raar (en mijn lief zal het nooit toegeven), maar stilletjes geloof ik dat hij het eigenlijk wel heel erg fijn vind dat ik deze beslissing heb genomen. Hij doet nu de laatste avondvoeding - net als hij bij Fleur deed - en ik heb gisteren stiekum even gekeken en daar zat een papa die volop van zijn kleine meisje aan het genieten was. Hij ziet ze natuurlijk ook niet veel. Dus dit extra speciale momentje is voor hem ook superquote:Op donderdag 26 april 2007 11:17 schreef YPPY het volgende:
PM, als je nu elke ochtend iets minder kolft, kun je het dan niet langzaam afbouwen? Ik kolf juist voor de ochtendvoeding (om 6 uur, Anna wordt vaak rond 7 uur wakker), omdat ik er anders niks uitkrijg.
Elk voordeel heb z'n nadeel E.T.Ik denk dat ik vorige week een eisprong heb gehad, dat zou de eerste zijn. Vlak na het vloeien wel wat, maar daarna een half jaar niet. Wel bizar elke vier weken een teruglopende productie.
Je hebt het supergoed gedaan chacama, zeker na alle problemen die je in het begin had. En vijf dagen werken, slecht slapen en dat bijna 6 maanden volhouden is al erg knap. Je kunt beter nu afbouwen en dan nog de ochtend en avondvoeding geven dan dat je er helemaal aan onderdoor gaat helemaal niks kunt.
Ja ik ben heel tevreden! Ik heb de Avent Isis IQ Unoquote:
Neuh, gelukkig niet zeg! Ik heb weer lege tietjes!quote:Op vrijdag 27 april 2007 13:45 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, nog last gehad van harde plekken?
He gets, wat naar. Is dat een restantje van je BO?quote:Ik heb er elke ochtend een en die kolf ik dan weer weg.
Denk het wel, maar ik heb nu een klein fijn handkolfje gekochtquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:08 schreef Moonah het volgende:
[..]
He gets, wat naar. Is dat een restantje van je BO?
Gelukkig ziet het er bij mij veel erger uit dan dat het voeltquote:Op vrijdag 27 april 2007 14:24 schreef Moonah het volgende:
Oh ja, die uitgerekte dikke paarse tepels in de kolf....![]()
![]()
Inderdaad, het ziet er echt horrorachtig uit soms!quote:Op vrijdag 27 april 2007 14:27 schreef beefcake het volgende:
[..]
Gelukkig ziet het er bij mij veel erger uit dan dat het voelt
ik ben aan het bijlezen en wilde meteen reageren zonder verder te lezen....quote:Op dinsdag 24 april 2007 21:55 schreef owlet het volgende:
[..]
het gaat wel weer voor een groot deel over hoor, als het goed is. Althans, langzamerhand zal er weer vetweefsel inplaats van klierweefsel komen. Uitgerekte huid door de groei van je borsten tijdens de zwangerschap is jammer genoeg niet echt terug te draaien![]()
![]()
Ik vind zwangerschapsbeha's echt een ramp. Uiteindelijk gaan ze allemaal zakken en dat geeft bij mij al snel zo'n kaboutervrouwtjesidee.
NU Ronja niet meer zo heel vaak drinkt draag ik weer gewone beugelbeha's. ik voed toch het liefst op bed en dan kan ik hem gewoon uit doen en anders is het maar even wat meer gemorrel.
Ik heb zelf negrens last van, maar ik geloof ook niet dat ik echt gevoelig ben voor verstopte kanaaltjes e.d.quote:Op zaterdag 28 april 2007 11:43 schreef Jelief het volgende:
[..]
ik ben aan het bijlezen en wilde meteen reageren zonder verder te lezen....
gaat dat goed met die beugels? 'officieel' wordt dat toch afgeraden ivm borstontsteking?
Ik ben mijn bvBH's ook meer dan zat en eigenlijk zittenze niet goed meer. Ik wil dus nieuwe BH's maar om nou weer 3 bv-bh's te kopen. Beugelbh's heb ik nog in de kast liggen![]()
*tover een normale beha om tot een voedingsbeha*quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:30 schreef Jelief het volgende:
Kijk da's een mooi bericht, ik heb nog sluitingen liggen, dus ik ga aan de knutsel. Ik ben ook niet zo gevoelig voor bo's en verstoppingen.
Dat was ik, ik krijg zo'n ding echt niet normaal terug zonder mijn hele borst bloot te leggenquote:Op zaterdag 28 april 2007 16:20 schreef YPPY het volgende:
Zo'n lilypad tactisch terugstoppen is idd lastig. Wie zei dat nou laatst?
Grappigquote:Op zaterdag 28 april 2007 16:26 schreef owlet het volgende:
[..]
*tover een normale beha om tot een voedingsbeha*
quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:26 schreef owlet het volgende:
[..]
*tover een normale beha om tot een voedingsbeha*
quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:54 schreef beefcake het volgende:
Deze link vond ik helemaal hilarisch
http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/pumping_braconvert.html
Fons ook meest van de tijd. Als we met hem naar boven gaan 'snachts ligt hij al diep te slapen en toch begint hij zodra ik hem in bed leg met zijn handjes te graaien en naar mij te draaien om nog even te drinken.quote:Op maandag 30 april 2007 22:52 schreef Randa_v het volgende:
Zijn er eigenlijk hier nog meer kindjes die alleen met de borst in slaap kunne/nkonden komen.
Hopelijk heb je er wat aan, sterkte!quote:Ibuprofen is echt veilig voor je kind wanneer je binnen de maximale dosering blijft per dag. Je kunt dat zonder zorgen om je kind gebruiken, ze zal daar niets aan overhouden. Wat zij via de melk binnenkrijgt komt in de verste verte niet in de buurt van de hoeveelheden die kinderen zelf via kinderdosering binnen zouden krijgen (aanbevolen dosering bij kinderen is elke 6 uur 5-10mg/kilo; dus voor een kind van 5 kilo zou dit elke 6 uur uur 25-50mg zijn.). In moedermelk zit na inname van 400mg 2/24 uur minder dan 0,5mg per liter moedermelk. In een ander onderzoek kregen moeders 400mg elke 6 uur, 5 keer achtereen 9dus in de loop van anderhalve dag) en in hun melk vond men minder dan 1mg per liter.
Eigenlijk is Ibuprofen de ideale pijnstiller voor voedende moeders.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:12 schreef bixister het volgende:
ik snap niks van je nachtelijke verhaal randa!ben je al wel helemaal wakker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |