abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47978936
Borstvoeding deel 30

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

[ Bericht 66% gewijzigd door Lois op 03-04-2007 20:59:52 (voila :)) ]
mama van 3 kids!
  FOK!fossiel dinsdag 3 april 2007 @ 20:55:46 #2
2628 Karin
pi_47979048
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 20:50 schreef Conekiller het volgende:
syntocinon vragen bij de huisarts. Wekt toeschiet reflex op
Hielp bij mij toen wel iets maar nog steeds niet genoeg om 2 flessen bij elkaar te kolven. Was blij als ik met 3 x kolven 1 fles had.
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:48:02 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_47981473
Cattie en Neuk, moeilijke keuzes maar goed te begrijpen.

Ik blijf hier voorlopig nog volledig doorvoeden, sinds gisteren krijgt Simon wat fruit en groente (want 6 maanden oud ) Echt iets eten is het nog niet, dus gewoon volledig bv door voorlopig!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_47983332
Moeilijk, maar begrijpelijk Neuk en Cattie.

Simon al weer 6 maanden * owlet denkt terug aan een tobbende PM....
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:49:50 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47985080
Morgen gaan we voor het eggie kolven
Mama moet weer werken. En nu maar hopen dat Tijn diepvriesmelk lust, doordat ie ziek was de afgelopen dagen ben ik vergeten te proberen maar morgen heb ik wel 2 flesjes diepvriesmelk voor 'm.

En anders maar eerder naar huis
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47985284
lois dank je wel.

jeej pm wat is dat snel gegaan. Simon alweer 6 maanden.

ET spannend.
mama van 3 kids!
  woensdag 4 april 2007 @ 00:37:42 #7
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47990256
Conekiller, de TSR heeft niets te maken met te weinig melk hebben of te vaak moeten kolven of een hongerige baby hebben. Zonder die spray had ik zelf ook wel een goeie TSR. Dan doe ik liever zonder.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 4 april 2007 @ 08:48:37 #8
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47993588
Ik ben aan het afbouwen.
Versneld. Het gaat echt niet goed met me. Eigenlijk is het sinds mijn bevalling al een afglijdende schaal, maar ik wilde het niet weten (want 'falen'...), dus hield ik zo goed en zo kwaad als het ging mijn hoofd boven water.
Maar vorige week werd me echt duidelijk dat dit zo niet langer kan. Dus in overleg met diverse mensen (professioneel en privé) heb ik besloten om weer medicatie te gaan slikken.
Maar dat kan dus absoluut niet samen met BV. Mensen het gaat me zo aan het hart.
Ik zit nu op 3 voedingen. Ik heb er nog zo'n 10 te gaan. Dat idee alleen al maakt me aan het huilen. Ik vind het zo jammer. Maar ik moet mijn verstand nu laten prevaleren.
Thies heeft veel meer aan een ontspannen gezellige moeder die bijna een half jaar volledig BV heeft gegeven, dan een mentaal wrak dat koste wat kost blijft doorvoeden....
Wellicht vertel ik nog wel meer in het betreffende topic, ben er nu nog niet aan toe....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 4 april 2007 @ 08:49:29 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47993609
ET, succes!
Neuk, slim!
En Cattie, tja, afsluiten van een fase.... Ik herken het.
  woensdag 4 april 2007 @ 08:53:29 #10
108648 cattie
lieve moeder
pi_47993679
He Moonah, wat ontzettend rot zeg!
Je hebt het hartstikke goed gedaan. En ik leef met je mee, want het is niet leuk (en dan kan ik gelukkig nog 2 voedingen houden).
Heel veel beterschap!
pi_47994074
Spijtig Moonah, hoop dat het snel beter met je gaat.
pi_47994369
he Moonah wat ellendig voor je! het klinkt als een verstandige beslissing en je hebt Thies een flinke periode borstvoeding kunnen geven, dat doet lang niet iedereen je na! sterkte met het afbouwen en natuurlijk met het weer 'opbouwen' van jezelf / je eigen evenwicht.
  woensdag 4 april 2007 @ 09:50:51 #13
94046 PM-girl
pi_47994929
Moonah, ook hier nog een even een dikke

Owlet, ja, ik kan het me bijna niet meer voorstellen hoe het was!
*
  woensdag 4 april 2007 @ 10:29:46 #14
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_47996047
Moonah, een dikke knuffel van ons. Hou je inderdaad in het achterhoofd dat je je vent een heel mooie start hebt gegeven. xxx

Hier krijg ik steeds meer ideeën wat ik Brent te eten wil geven. Ik heb gisteren 300ml gekolfd op het werk en dat heb ik verdeeld over twee flessen en daar doe ik straks voor het KDV gewoon 2 schepjes KV bij met 60ml water. Lijkt mij prima!
Iedere golf van de zee,
pi_47996806
Moonah
  woensdag 4 april 2007 @ 12:23:53 #16
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47999904
Moonah

Neuk. Dat is een super oplossing. Zo doen we het hier ook en Maud draait er lekker op.
  woensdag 4 april 2007 @ 15:03:39 #17
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48005462
Moonah.. Ook van mij een dikke en zeker niet over falen nadenken hoor, je kan trots op jezelf zijn! Dit heb je toch je kindje meegegeven!

Sorry dat ik verder even niet reageer, doe ik volgende keer zeker maar moet zo weg en wil vanavond beginnen met kolven dus hoop op wat tips van jullie als experts!

Ik heb nu een dochter van 3,5 die ik 11 maanden BV heb gegeven. Helaas wilde zij zelf niet meer na die 11 maanden dus moest ik stoppen.
Met haar werkte ik ook en omdat ik daar de tijd niet kreeg om relaxed te kolven deed ik alleen de druk eraf wat hooguit 100 ml was en gooide dat weg omdat er ook geen koelkast/vriezer beschikbaar was Als ik er nu aan terug denk vind ik het schandalig en ga het dit keer (ook bij andere baas) anders aanpakken.

Nu dus beebje 2 van bijna 6 weken. Krijgt tot nu alleen de borst maar ik wil graag vast beginnen een voorraad op te bouwen. Ik heb nu ipv handkolf vorige keer de avent elektrische gekocht.

Nu heb ik een paar vragen. Ik heb de bovenstaande links goed doorgelezen maar toch lees ik af en toe verschillende dingen of kan ik het niet terugvinden.

1. Wat is de beste manier om de delen te steriliseren? (heb nog geen magnetron sterilisator, kan het ook in een pan of is er iets anders makkelijker)

2. Ik heb ijsblok zakjes om in te bewaren in de vriezer, moet ik de gekolfde melk eerst in de koelkast zetten of mag het uit de borst gelijk in de vriezer?

3. Stel ik kolf vandaag 20 cc en morgen 30 en overmorgen 25, hoe kan ik dat het beste bewaren? Ik las ergens dat je dat bij elkaar mag gooien maar ik dacht juist dat dat niet mocht.
En stel dat ik vaker per dag ga kolven, mag je het dan in de koelkast bewaren en het bij elkaar gooien in de avond en dan in de vriezer?

Ik hoop dat iemand mij deze antwoorden vast kan geven zodat ik de ergste druk eraf kan halen. Vast heel erg bedankt!!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  woensdag 4 april 2007 @ 15:18:16 #18
108648 cattie
lieve moeder
pi_48006004
Bibi, hier wat antwoorden:
1) Je kunt het in een pan doen met een beetje azijn tegen de kalk en dan harde delen 10 min, zachte delen 5 minuten laten koken. (Raadde mijn kraamverzorgster aan.)

2) Aangeraden wordt om het eerst in de koelkast af te laten koelen.

3) Aangeraden wordt om melk binnen een dag in te vriezen. Ik zou dus in jouw voorbeeld het apart invriezen of, als je het binnen 5 dagen na de eerste kolfbeurt nodig hebt, bij elkaar doen en in de koelkast zetten. In de koelkast is het tot 5 dagen houdbaar (als je het niet in de deur zet maar achterin).

Veel succes ermee!
  woensdag 4 april 2007 @ 15:19:17 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_48006057
ps: Bij de Hema hebben ze goedkope magnetronsterilisatoren (volgens mij 15 euro) en dat scheelt veel werk.
pi_48007748
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:03 schreef Bibikuif22 het volgende:

3. Stel ik kolf vandaag 20 cc en morgen 30 en overmorgen 25, hoe kan ik dat het beste bewaren? Ik las ergens dat je dat bij elkaar mag gooien maar ik dacht juist dat dat niet mocht.
Je mag het wel bij elkaar gooien, maar pas als het dezelfde temperatuur heeft. Dus een net gekolft deel moet je af laten koelen tot dezelfde temp als een eerder gekolft deel en dan kan het bij mekaar.

Moonah, sterkte joh!
Variety is the spice of life
  woensdag 4 april 2007 @ 23:29:03 #21
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48026468
Zo! We hebben het overleefd! 80 ml dus ik ben best tevreden voor de eerste keer! Dankjulliewel voor de tips! Ik denk dat ik gewoon na iedere voeding allebei de kanten leegkolf en die gelijk in de koelkast zet in het flesje waarin ik gekolfd heb en wanneer het tijd is voor de volgende voeding het flesje leeg in het diepvrieszakje in de koelkast en iedere avond het zakje van die dag in de vriezer. Zo moet het gaan lukken! Ben erg benieuwd maar ik ga ervoor! Op die manier mag het toch? Dan zou het hooguit 15 uur in de koelkast staan voordat het ingevroren wordt.

Die magnetronsterilisator ga ik zeker halen! Ik dacht eigenlijk dat ik er nog 1 had maar die heb ik denk ik doorgegeven (had hem zelf ook doorgeschoven gekregen) Dankje voor de HEMA tip, wist niet dat die hem ook hadden.

PM-girl, gefeliciteerd met de halve verjaardag! Hoe beviel het fruit en de groente?

ET, hoe is het gegaan zo je eerste werkdag? Pfff ik zie er nu al tegenop Wil eigenlijk helemaal niet en heb de leukste baan die ik maar kan hebben kun je nagaan! Is het goed gegaan met Tijn zijn voedingen?

WOW Neuk! 300 ml gekolfd??? *jaloers* Ik hoop dat ik ooit ook zo'n productie ga hebben met de kolf!

Zo! bedtijd dan maar. Trusten allemaal!
  woensdag 4 april 2007 @ 23:37:44 #22
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48026761
't was 'maar' 300ml, Bibi. Brent drinkt per keer (als hij de fles krijgt) zo'n 250ml dus dan is 300ml niet veel. Komt vanzelf wel bij jou hoor. 80ml is een fantastische score!
Neem een goeie kolf! Echt! Als je het serieus aanpakken wilt is dat zo bevordelijk! Ik adviseer je de Medela Swing.
Iedere golf van de zee,
  Milf donderdag 5 april 2007 @ 01:43:07 #23
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_48029871
Moonah, je hebt je kleintje een fantastische start gegeven en zelfs je gezondheid daarvoor aan de kant gezet. Wees niet bang dat je hebt gefaald maar wees trots op jezelf dat je het zolang hebt kunnen volhouden! Kijk niet naar wat er niet kan/kon maar wat er mogelijk is geweest .

edit: dit moest in het andere topic bedenk ik me net

[ Bericht 45% gewijzigd door nikky op 05-04-2007 16:21:59 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 5 april 2007 @ 08:57:52 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48031804
Dankjewel voor jullie lieve woorden.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:11:14 #25
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48033633
oooh, moonah, wat rot zeg! Je was (bent) altijd zo enthousiast en dan moet je tóch nog ermee stoppen. Maar niemand kan zeggen dat je niet je best hebt gedaan!!!!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_48033760
Moonah nog een Het is goed dat je hebt gekozen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48048826
Moonah wat rot voor je. Maar wat iedereen zegt is waar, je hebt je best gedaan, zelfs met de tegenslagen op je werk. Veel succes verder

ET nu alweer werken Hoe ging het met Tijn?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 5 april 2007 @ 17:25:06 #28
108648 cattie
lieve moeder
pi_48049221
ET, hoe was het met kolven op het werk? Drinkt Tijn de diepvriesmelk?

Vandaag heb ik voor het laatst gekolfd op mijn werk. Ik heb de kolfkamer leeggehaald en ik ben er klaar mee! Als cadeautje voor mezelf heb ik even een doosje dure bonbons gehaald.
Vanavond de kolf maar even helemaal goed schoonmaken en dan opruimen. En ik hoop dat bij een volgende baby ik weer net zo lang kan gaan kolven!
  Milf donderdag 5 april 2007 @ 18:46:14 #29
16000 nikky
pi_48051741
Ik ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan bij E.T
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 5 april 2007 @ 21:06:10 #30
94046 PM-girl
pi_48056813
Cattie, wat mooi sluit je het zo af, je schrijven is zo anders dan enkele maanden terug toen het niet goed liep met kolven!
*
pi_48059647
Mooie en lekkere afsluiting cattie!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 5 april 2007 @ 22:48:09 #32
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48061347
het verhaal ET en werk kreeg een heel raar staartje.. (*naar ander topic verhuisd*)

Tijn heeft wel goed gedronken op het kdv En kolven ging wel goed..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 5 april 2007 @ 23:55:18 #33
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48063934
Lieve Moonah, stop beating yourself up!!!
Je bent een fantastische moeder
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 6 april 2007 @ 08:26:57 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48068717
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:55 schreef Vivi het volgende:
Lieve Moonah, stop beating yourself up!!!
Je bent een fantastische moeder
Nou ja... ik doe mijn best....
Om een fantastThiese moeder te zijn...

Het afbouwen gaat fysiek prima. Eén voeding per twee dagen. Vanaf vandaag alleen nog maar een ochtend- en een late avondvoeding. Ik merk heel duidelijk dat de produktie terugloopt. Vanochtend heb ik Thies voor het eerst 90cc bijgevoed. Dat is wel confronterend hoor. En ik vind het ook jammer en onnatuurlijk om bewust een proces dat zó goed verloopt stop te moeten zetten...
Emotioneel groei ik er langzaam naar toe dat het gaat stoppen. Ik kijk er ook wel naar uit om mijn medicatie te gaan slikken. Ik weet uit het verleden dat ik daar heel goed op gedij.
Ik probeer nog zo veel mogelijk (door de tranen heen) te genieten van deze laatste voedingen. Ik heb dinsdag, als Thies een half jaar wordt, de allerlaatste voeding gepland. Ik hoop maar dat er dan nog wat in zit....
Daarna ga ik lekker een dagje sauna doen. Lief zijn voor mezelf he....
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:27:16 #35
94046 PM-girl
pi_48069599
Goedzo Moonah, want dat dagje sauna heb je zeker verdiend!
Fijn dat het fysieke gedeelte goed verloopt, dat scheelt extra gedoe zo. En straks kun je wellicht ook wat gaan genieten van de nieuwe vrijheid, immers hoef je niet meer te kolven als je van huis gaat! En ja, dat is niet helemaal je eigen keuze, maar wel een mooi voordeel denk ik!
Lief zijn voor jezelf!
*
  vrijdag 6 april 2007 @ 09:37:20 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_48069807
moonah, lees nu hier dat het niet zo lekker met je gaat en dat je de bv afbouwt. Nou meid, ik kan me je gevoel voorstellen, het is jammer, maar wel beter. en je hebt het evengoed een half jaar gedaan, dat is prachtig toch! sterkte joh!
stormy waters...
sailin'
pi_48070469
Moonah Ik hoop dat de medicatie snel aan slaat!
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:06:03 #38
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48070530
Moonah Wat zul je het verschrikkelijk moeilijk hebben. Ik kon het niet om daar doorheen te moeten en ik vind het stoer dat jij het wel kunt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48072742
Moonah, laat je man nog een paar fotootjes maken!

(ik heb haast geen foto's van dat ik voed (van dat ze nog klein is), en nu vind ik dat eeuwig zonde )

Ik hoop dat je medicatie gauw aanslaat en je weer beter in je vel komt
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:20:10 #40
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48073127
o, wat een goed idee, nebelung!!! Hier is het volgens mij ook een aflopende zaak met die ene voeding in de ochtend, dus misschien wil peter morgenochtend nog een paar fotootjes maken!
Ik heb idd ook weinig foto's van dat ik Amber voed. Eentje waar ik zelf ook duidelijk op sta. De rest is meer een foto van het gezichtje van Amber met een stukje borst er op.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_48077217
Ik vind foto's vanuit je eigen gezichtspunt ook het leukst eigenlijk, zeker met zo'n paar glanzende ogen erop

Jammer dat je zo moet afbouwen Moonah. Sterkte ermee, en met je medicijnen. Hopelijk helpen ze je er snel weer wat bovenop!
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:56:42 #42
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48099668
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:37 schreef Neuk het volgende:
Neem een goeie kolf! Echt! Als je het serieus aanpakken wilt is dat zo bevordelijk! Ik adviseer je de Medela Swing.
Dankje voor de tip! Ik heb een elektrische Avent en moet zeggen dat ik hem best goed vind tot nu! Met Alyssa had ik een hand Avent en dat ding werkte bij mij echt voor geen meter! Jammer dat ik hem nu al gekocht heb want sindsdien hoor ik echt alleen goede verhalen over de Medela! Nou, wie weet als deze op is (laten we hopen dat ik hem zo lang mag gebruiken )

Ik ben zo trots vandaag! Ik heb over de hele dag "al" 280 ml bij elkaar gekolfd!! Ryan sliep voor het eerst door vannacht en ik werd om 6 uur wakker van pijnlijke borsten dus heb ik die gekolfd (110 ml!!) en daarna nog na 3 voedingen dat ik dacht dat hij ze niet helemaal leeg had.

Nog even een vraag over kolfen op het werk. Waar ik nu werk is eigenlijk 2 aparte grote ruimtes met een gang ertussen. De ruimtes zijn allebei verdeeld in 2 kamers. Hartstikke leuk natuurlijk maar mijn manager had 3 jaar geleden het briljante idee om glazen wanden te nemen ipv muren. Je kan dus vanuit de ene uiterste hoek naar de andere kijken overal doorheen. Verder is er gewoon een toilet die echt te klein is om op je gemak te zitten kolfen.
Ik werk nu met 4 buitenlandse mannen die geen NL spreken. Ik red mij heel goed in het vakjargon maar om het nu met hun over borstvoeding en kolfruimtes te gaan hebben Ik ben wel gedetacheerd maar het bedrijf dat mij daar heeft geplaatst hoor en zie ik amper.
Hoe kan ik het nu het beste aanpakken om een goed alternatief te vinden?

Mijn manager van waar ik dus zit mailt en belt mij regelmatig hoe het gaat dus ik zou erover kunnen beginnen maar hoe?? En is dat wel hun "probleem" of dat van de detacheerders? Pfoee dilemma!!!
  Milf zaterdag 7 april 2007 @ 01:00:42 #43
16000 nikky
pi_48099782
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 00:56 schreef Bibikuif22 het volgende:

[..]

Dankje voor de tip! Ik heb een elektrische Avent en moet zeggen dat ik hem best goed vind tot nu! Met Alyssa had ik een hand Avent en dat ding werkte bij mij echt voor geen meter! Jammer dat ik hem nu al gekocht heb want sindsdien hoor ik echt alleen goede verhalen over de Medela! Nou, wie weet als deze op is (laten we hopen dat ik hem zo lang mag gebruiken )

Ik ben zo trots vandaag! Ik heb over de hele dag "al" 280 ml bij elkaar gekolfd!! Ryan sliep voor het eerst door vannacht en ik werd om 6 uur wakker van pijnlijke borsten dus heb ik die gekolfd (110 ml!!) en daarna nog na 3 voedingen dat ik dacht dat hij ze niet helemaal leeg had.

Nog even een vraag over kolfen op het werk. Waar ik nu werk is eigenlijk 2 aparte grote ruimtes met een gang ertussen. De ruimtes zijn allebei verdeeld in 2 kamers. Hartstikke leuk natuurlijk maar mijn manager had 3 jaar geleden het briljante idee om glazen wanden te nemen ipv muren. Je kan dus vanuit de ene uiterste hoek naar de andere kijken overal doorheen. Verder is er gewoon een toilet die echt te klein is om op je gemak te zitten kolfen.
Ik werk nu met 4 buitenlandse mannen die geen NL spreken. Ik red mij heel goed in het vakjargon maar om het nu met hun over borstvoeding en kolfruimtes te gaan hebben Ik ben wel gedetacheerd maar het bedrijf dat mij daar heeft geplaatst hoor en zie ik amper.
Hoe kan ik het nu het beste aanpakken om een goed alternatief te vinden?

Mijn manager van waar ik dus zit mailt en belt mij regelmatig hoe het gaat dus ik zou erover kunnen beginnen maar hoe?? En is dat wel hun "probleem" of dat van de detacheerders? Pfoee dilemma!!!
Doorzichtige plakstickers op de ramen een optie? Die heb je in mat transparant helder en in kleur. En ze kunnen er ook weer af .
  zaterdag 7 april 2007 @ 01:06:03 #44
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48099902
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 01:00 schreef nikky het volgende:

[..]

Doorzichtige plakstickers op de ramen een optie? Die heb je in mat transparant helder en in kleur. En ze kunnen er ook weer af .
Dat is ook een goede idee!! Ik had al aan een kamerscherm zitten denken maar dat staat weer raar als er bezoek komt. (Al staat het wel gezellig ) Meer tips zijn altijd welkom Kan ik ze zo'n lang mogelijke lijst met ideeen aanbieden.
  Milf zaterdag 7 april 2007 @ 01:09:54 #45
16000 nikky
pi_48099980
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 01:06 schreef Bibikuif22 het volgende:

[..]

Dat is ook een goede idee!! Ik had al aan een kamerscherm zitten denken maar dat staat weer raar als er bezoek komt. (Al staat het wel gezellig ) Meer tips zijn altijd welkom Kan ik ze zo'n lang mogelijke lijst met ideeen aanbieden.
Die "banen" stof die je tegenwoordig veel ziet voor de ramen is ook een leuke optie. Dan kun je hem sluiten als jij daar bezig bent. En als je weggaat dan schuif je ze weer open. Ook handig als men in vergadering is dan kan men hem half sluiten of helemaal.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15594&catalogId=10103&storeId=9&productId=70213&langId=-22&categoryId=16168&chosenPartNumber=60093586

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=9&catalogId=10103&langId=-22&topcategoryId=15594&parentCats=15594*15828*16168&categoryId=16168&cattype=sub
Die bijvoorbeeld. Dmv rails op te hangen.
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:33:23 #46
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48104976
Dames deskundigen, mag ik jullie nog een keer om advies vragen?
Ik heb te weinig fut om uitgebreid internet af te zoeken.

Gisteren zat ik voor het eerst op 2 voedingen (7.15 en 23.30 uur). Ik had vanaf 18 uur enorme, best pijnlijke stuwing. Goed warm gehouden en twee keer spanning eraf gekolfd op advies van CB. Maar ik ben zo bang voor een BO op de valreep, dat wil ik echt niet. Bovendien zie ik huizenhoog op tegen een 'bewuste laatste keer BV geven'. Dus toen ik vanochtend Thies redelijk ontspannen heb gevoed, bedacht ik me dat het mss wel slim is als dat de laatste keer is geweest. Dan kan ik vanavond mijn medicatie gaan slikken, daar snak ik werkelijk naar.

Dus, de kogel is door de kerk. Ik ben gestopt.
Maar wat nu?
PMgirl pm'de me vanochtend dat ze ergens had gelezen dat je dan het beste je borsten een paar keer helemaal leeg kunt kolven ipv telkens een beetje. Dat klinkt mij ook het meest logische in de oren. Immers, anders zou Thies ze leeg hebben gedronken. Maar wordt het dan vanzelf minder? Ik dacht zelf vanavond rond 20 uur en morgenochtend rond 8uur. En dan morgen zien (of eigenlijk voelen) hoe dan verder. En hoe lang zou het duren voordat ik geen melk meer produceer? Wanneer stop je dan helemaal met kolven? Waar blijft die laatste melk? Valt hier iets zinnigs over te zeggen?

Ik vind het nu heel lastig om er ontspannen mee om te gaan. Ik ben momenteel zo piekerend en controlebehoeftig...
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:52:07 #47
108648 cattie
lieve moeder
pi_48105457
Hmmm, Moonah wat lastig!
Eerst maar eens een dikke voor je.

Mij lijkt het handigst dat je nu gaat kolven als je borsten overvol zijn en het echt nodig is (en dan leeg kolven zoals PM-girl ook al aanraadde) en dan de tijd tussen het kolven steeds meer op laten lopen. Volgens mij moet het dan steeds meer afnemen en op een gegeven moment krijg je geen volle borsten meer. En dan stop je met kolven. De laatste melk wordt denk ik weer opgenomen door het lichaam.

Hopelijk heb je hier iets aan! Sterkte.
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:58:17 #48
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48105630
Moonah, de meest moeilijk beslisdsing heb je nu dus genomen....dikke

Ik sluit me aan bij cattie. En wat mij opviel toen ik stopte bij Fleur was toen ik eenmaal geen nachtvoeding meer kolfde het snel terugliep. Ik heb toen nog twee dagen 's ochtends spanning gehad en gekolfd, maar alleen wel de stroom. Hoe moet ik dat zeggen. Als ik kolf heb eerst een hele goede productie dan zijn het echt flinke scheuten die in de fles komen, maar daarna worden het druppels. Bij het stoppen bij Fleur, stopte ik met kolven op het moment dat die druppels kwamen. En zo gaaf ik mijn borsten dus elke keer het signaal dat er geen behoefte meer was. Ik was er met een week vanaf (soms in de douche nog een beetje..).
pi_48105730
Helemaal leegkolven stimuleert minder dan kleine beetjes (spanning eraf) kolven. Dus inderdaad, wat PM-Girl zegt liever helemaal leegkolven.

Weet je Moonah, je bent best gevoelig voor bo's. Ik vind dit nou echt iets waarmee je even belt naar een vrijwilligster van één van de borstvoedingsorganisaties (VBN of LLL). Als je dat wil, maar geen energie hebt om even iemand te zoeken, pm me dan even waar je woont en ik zoek het nummer voor je. (als je dat wil dus he, als dat juist meer stress oplevert, niet doen! )
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:14:24 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48107580
Dank voor jullie reacties.
Nebelung, ik ga even op zoek naar een telefoonnummer. Goed advies! Tnx.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')