abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 april 2007 @ 23:19:03 #201
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48522694
* Neuk geeft Jelief de stempel 'OK'!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_48523489
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:19 schreef Neuk het volgende:
* Neuk geeft Jelief de stempel 'OK'!
Als ze daar dan maar niet minder smakelijk van wordt!
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:12:21 #203
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48535370
Alle slechte dingen komen in drieën ofzo? Nu heeft Simon ook nog bedacht in mijn pijnlijke kapotte tepel te bijten, immers komt de melk daar niet zo hard nu! Au au au, ik kan hem aanspreken wat ik wil, het punt is dat hij zelf al los laat dan, dus hij ervaart het niet als correctie!
Langzaam aan lijkt de productie wel weer beter te worden, de koorts is weg, nu de pijn nog!

Jelief, heerlijk, anderhalf jaar!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:41:51 #204
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48536304
PM, lekker dan... dat gebijt. Wel mooi dat je opgeknapt bent. Tot hoe lang wil je eigenlijk blijven voeden?

Ik had vanochtend stuwing Ik kan Brent nog steeds ft voeden als ik wil...
Iedere golf van de zee,
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:22:35 #205
94046 PM-girl
pi_48537780
Neuk, ik wilde in ieder geval het half jaar halen zei ik in het begin. Nu hoop ik het jaar in ieder geval te halen, wellicht langer. Mocht Simon eerder besluiten niet meer te willen, dan is dat zo. Daarmee zou ik me kunnen verenigen, niet met zoiets stoms als een bo waardoor het even niet meer loopt.
Ikzelf hoop in ieder geval op heel lang!

Jouw lijf is het kennelijk niet met je geest eens Neuk, voeden zul je
*
  vrijdag 20 april 2007 @ 19:26:16 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_48549827
PM-girl, wat fijn dat de koorts gezakt is. Ik hoop voor je dat de pijn ook snel weg is!
  zondag 22 april 2007 @ 21:25:35 #207
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48613476
Hoe gaat het PM?

En Neuk, nog steeds stuwing?

Gisteren had ik een vrijgezellenfeestje in het verkeerspark in Assen. Vrijdag had ik al gebeld en ik zou daar kunnen kolven en er zou een koelkast zijn.

Situatie: restaurant op het park, er staat een jongen (jaar of 17) achter de corner.
- Gisteren heb ik gebeld. Ik geef borstvoeding en zou hier ergens kunnen kolven?
- Wat bedoelt u?
- Gisteren heb ik een receptioniste gesproken om te vragen of er een kolfruimte is ivm de borstvoeding. Weet jij waar die is? (ik verwachtte naar de ehbo gestuurd te worden).
- Ik snap u niet, wat is golven?
- Ik heb een baby gehad, maar die heb ik niet meegenomen vandaag. Zij drinkt melk. Die komt uit mijn borsten. Omdat ze thuis is, moet ik die zelf uit mijn borsten halen. Daar zou een ruimte voor zijn.
- (x 100) (lange pauze), ik ga het even vragen
-
- (komt terug) heeft u daar spullen voor bij?
- uhm... ja?
- dan kunt u de kantine wel gebruiken (loopt zenuwachtig voor me uit en geeft een sleutel)

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_48613606
YPPY Arme jongen
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_48613737
hahaha YPPY, vooral jouw uitleg in Jip-en-Janneke taal
  zondag 22 april 2007 @ 22:08:49 #210
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48615119
Yppy

En nee, geen stuwing, maar wel weer 3x per dag voeden... (ik probeer 2x!)
Ons kindje is ook al weer bijna een half jaar! gaat te snel
Iedere golf van de zee,
pi_48616284
Yppy!
Hier een meisje dat maar geen rust in d'r kont(je) heeft om gewoon een minuut of tien lekker te drinken maar dat vast wel weer vannacht in zal gaan halen
pi_48618976
YPPY
mama van 3 kids!
  maandag 23 april 2007 @ 13:41:37 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48630745
Yppy!
Toch gek he, dat mensen zich soms zo in verlegenheid voelen gebracht door zoiets als BV....
Moet weer aan die oom van PM denken met zijn melkflessen...

Zo goed als het afbouwen in eerste instantie leek te verlopen, zo'n pech blijk ik nu weer te hebben.
Sinds donderdag een pijnlijke harde plek die maar niet weggaat. Ik kan er ook niets meer uitkolven. Masseren onder de warme douche helpt niet (meer). Bovendien smaakten de paar druppels die er in het weekend nog uitkwamen zoutig en uit mijn andere borst smaakte het gewoon zoet.
De mevrouw van VBN had het over een mogelijk abces...
Als het van de week niet beter wordt ga ik maar eens naar de HA...
Pfff, ik zou er wel vreselijk van balen als het op de valreep nog mis zou gaan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_48631696
He get Moonah, wat een pech...
Zoutig smaken op zich hoeft niets raars te betekenen. Melk die wat geconcentreerder is doordat het langer blijft zitten smaakt vaak sowieso zouter. Maar een harde plek en pijn is gewoon niet goed, nooit!
Hopelijk trekt het vanzelf weg. heb je al geprobeerd te kolven onder de douche en/of met de hand? Ik krijg er met de hand meestal wel wat meer uit dan met de kolf en het gaat wat gerichter dan alleen masseren.
  maandag 23 april 2007 @ 21:57:53 #215
94046 PM-girl
pi_48649676
Moonah, shit.... Wellicht dat een hotpack werkt? Hier heeft het wel verlichting gebracht! Vandaag ging het kolven weer redelijk, dus denk dat ik er wel grotendeels overheen ben!
*
pi_48658151
Moonah wat naar Veel succes ermee.
pi_48662921
Ouch pijnlijk Moonah.

Ik ben nu echt bezig met afbouwen. Als Chantel 2 is krijgt ze haar laatste bv en dan houden we ermee op. Ik weet het, ik heb het al eerder gezegd. Maar nu houd ik me eraan. De melk loopt al behoorlijk terug, dus het zullen hooguit nog een paar slokken zijn tegen die tijd.
pi_48663431
Vind je het jammer Lewis, dat je gaat stoppen? Veel succes in ieder geval
pi_48663475
2 jaar Goed hoor!
Ik vroeg me ook al af of je het jammer vond. Of vind je het wel mooi geweest?
pi_48666215
Wow, 2 jaar! Echt goed!
  dinsdag 24 april 2007 @ 15:18:04 #221
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48669515
Gheghe! De wet van Fok! treedt weer in werking!
Harde plek is sinds vanochtend zo goed als weg...

En Lewis, twee jaar! Da's heul lang zeg!
Hoe vaak voedde je je kind nog?
En was het alleen voor de lekker, voor troost, of ook nog echt als sustantieel onderdeel van de voeding?

Oh en PM, wat fijn dat je BO zo goed als over is!

[ Bericht 12% gewijzigd door Moonah op 24-04-2007 15:36:23 ]
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:30:03 #222
94046 PM-girl
pi_48672608
Gelukkig maar Moonah! Spontaan of heb je er nog veel voor moeten doen?

Lewis, jee, 2 jaar, leuk hoor! Voor zover nodig: succes met afbouwen!
*
pi_48674403
Het is een afsluiting van een mooie tijd, maar het is genoeg geweest. Ik had nooit gedacht dat ik het zolang zou volhouden. Nee ik vind het niet jammer eigenlijk.
Ik voed nog 3 keer per dag (de melk die ze dan nog binnen krijgt is echt niet veel meer) en het is echt als een slok drinken voor haar. Nu ze last heeft van 5 doorkomende tanden is het makkelijk om te troosten. Maar goed ik wil gewoon weer mijn eigen lichaam terug en de vrijheid om eens weg te kunnen voor een paar dagen als ik dat wil.
pi_48674904
Hee dat is goed nieuws Moonah

Ik kan me voorstellen dat je het genoeg vindt zo Lewis. 2 jaar is echt een hele tijd, daar mag je trots op zijn
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:00:07 #225
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48677651
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:16 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Maar goed ik wil gewoon weer mijn eigen lichaam terug en de vrijheid om eens weg te kunnen voor een paar dagen als ik dat wil.
Toen ik nog voedde vond ik het totaal geen belasting om gebonden te zijn. Ik wist eigenlijk ook niet beter. Maar nu ik mijn BV heb afgebouwd, kan ik je zeggen dat dat idd toch wel erg prettig is.
Ik heb vandaag voor het eerst weer eens een gewone BH aan!
pi_48677710
Ha, gewone beha's Die zou ik ook wel weer aan willen. Of eigenlijk moet ik gewoon wat voedingsbeha's bijkopen, ik heb er gewoon te weinig. Maar ik vind het moeilijk om een goed ondersteunende te vinden. Die van de Hema vind ik niet goed genoeg en ze zijn ook nog eens te klein
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:06:45 #227
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48677834
Oh, ik had er drie van de Hema en twee van V&D. Ze voldeden prima. Maar ik heb dan ook niet zo'n enorme boezem (met melk ongeveer 75C), dat scheelt misschien. Nu met mijn 75B kan ik weer lekker wat charmantere dingen aan, toch wel zo leuk onder een zomerjurkje.
Overigens moet ik zeggen dat 'ze' er nog heel goed uitzien na een half jaar zogen.
Of zou dat ' theezakjesfenomeen' zich pas later aandienen?
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:08:15 #228
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48677874
ik ben trouwens benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden. Ik had verwacht dat dat wel snel na het stoppen zou doorbreken, maar vooralsnog blijft het nog uit. Wat ik niet zo erg vind hoor...
pi_48678800
Ik draag nog steeds zelden beha's, meestal topjes, de ene keer met een ondersteunend stukje en de andere keer niet. Fijne voedingbeha's vind ik de beha's van noppies. Zitten lekker als ik eens echt iets ondersteunends te dragen. Maar ja, cupje A is ook maar een B geworden dus veel heb ik nog steeds niet.
pi_48678833
Mijn probleem is dat mijn borsten zwaar zijn en de beha aan de achterkant omhoog schuift en dus voor weer minder steun geeft. Bij mijn gewone beha's heb ik daar geen last van. Ach ja, ik moet er maar even mee leven

Ben je nog helemaal niet ongesteld geweest dan Moonah? Lekker joh! Ik ook nog niet, gelukkig
pi_48678848
Randa ik kan echt niet zonder beha, dat ziet er niet uit
pi_48679821
moonah ben toevallig gisteren naar de ha geweest en het kon nog wel duren zeiden ze tegen mij voordat de hormoonhuishouding weer op een rijtje is.

en dat theezakjes fenomeen was hier meteen aangebroken bah lijkt nu dat ik helemaal niks heb terwijl ik normaal D heb maar goed het was voor een goed doel

lewis knap hoor 2 jaar

pm gelukkig is je bo weg.
mama van 3 kids!
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:49:26 #233
94046 PM-girl
pi_48681506
Kijk dat mis ik nou, mooie bh's! (en mooie voedingsbh's vind ik veel te duur)

Moonah kan het uitblijven van je menstruatie door medicijngebruik komen?
*
pi_48684356
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:03 schreef Popples het volgende:
en dat theezakjes fenomeen was hier meteen aangebroken bah lijkt nu dat ik helemaal niks heb terwijl ik normaal D heb maar goed het was voor een goed doel
het gaat wel weer voor een groot deel over hoor, als het goed is. Althans, langzamerhand zal er weer vetweefsel inplaats van klierweefsel komen. Uitgerekte huid door de groei van je borsten tijdens de zwangerschap is jammer genoeg niet echt terug te draaien

Ik vind zwangerschapsbeha's echt een ramp. Uiteindelijk gaan ze allemaal zakken en dat geeft bij mij al snel zo'n kaboutervrouwtjesidee.
NU Ronja niet meer zo heel vaak drinkt draag ik weer gewone beugelbeha's. ik voed toch het liefst op bed en dan kan ik hem gewoon uit doen en anders is het maar even wat meer gemorrel.
pi_48687240
Ik begon echt een hekel te krijgen aan die voedings bh-s. Ik heb 4 jaar lang voedings bh-s en van die zwangerschaps bh-s gedragen en ze komen allemaal boven mijn topjes uit. Dus de echte leuke topjes kon ik dan vaak niet aan

Ik vond het ook nooit echt een last hoor het geven van bv. Alleen nu ben ik gewoon toe aan wat eigen vrijheid en leuke bh-s
  woensdag 25 april 2007 @ 07:39:17 #236
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48693366
Wat superfijn zeg Moonah, dat de harde plek weg is. Dat is wel schrikken, gaat het afbouwen zo snel en goed, zou het alsnog bijna fout gaan.

Wow Lewis, ik wist helemaal niet dat jij nog bv gaf. Twee jaar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 25 april 2007 @ 08:53:46 #237
94046 PM-girl
pi_48694375
O men, dacht ik nu na de bo helemaal af te zijn van het ochtendkolven(de hele week niet gedaan), had ik vanmorgen weer twee harde meloenen hangen.....
*
pi_48694429
Jemig PM het kan ook niet even lopen zoals jij wil he? Had Simon niet toevallig extra veel honger?
  woensdag 25 april 2007 @ 09:01:49 #239
94046 PM-girl
pi_48694548
quote:
Op woensdag 25 april 2007 08:56 schreef beefcake het volgende:
Jemig PM het kan ook niet even lopen zoals jij wil he? Had Simon niet toevallig extra veel honger?
Op zich wel, maar niet om twee meloenen leeg te drinken! Twijfel nu of ik het toch weer erin ga houden, op zich levert het wel flinke voorraad op zo. Maar aan de andere kant is het zo niet leuk, kolven na de ochtendvoeding.
*
pi_48714552
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 12:18 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ouch pijnlijk Moonah.

Ik ben nu echt bezig met afbouwen. Als Chantel 2 is krijgt ze haar laatste bv en dan houden we ermee op. Ik weet het, ik heb het al eerder gezegd. Maar nu houd ik me eraan. De melk loopt al behoorlijk terug, dus het zullen hooguit nog een paar slokken zijn tegen die tijd.

Fijn dat het zo gegaan is (ik heb niet gekeken hoeveel tijd nog tot 2 jaar in je sig) . Ik kan me wel voorstellen dat je verlangt naar jezelf en mooie beha's

Ik heb het voor mezelf eigenlijk ook op 2 jaar gezet. Nog een paar maanden te gaan, vlak achter Jelief en Emma aan
Variety is the spice of life
  woensdag 25 april 2007 @ 20:24:19 #241
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48717045

Mijn kind slaapt te lang

Nog geen 4 maanden oud en ik ben al weer ongesteld
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 25 april 2007 @ 20:33:06 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48717397
Pff. 2 jaar. Het klinkt me zo mooi. En ik vind het ook helemaal super van jullie. Maar eerlijk gezegd kwam ik hier met lood in mijn schoenen melden dat ik - om zelf overeind te blijven - moet gaan minderen met de BV. Maud is nu bijna 6 maanden. En in de afgelopen 5,5 maand heb ik nog geen nacht door kunnen slapen. En dit in combinatie met 5 dagen werken breekt me nu echt op. De beslissing is na veel huilen (en ook nu stromen de tranen weer) genomen. Ik ga afbouwen. Het moet alleen heel voorzichtig. Maud drinkt de flesvoeding nog niet puur. Dat vindt ze nl. niet lekker. Dus ik moet wel zorgen dat ik genoeg heb om te mengen. Ik ga beginnen met de voeding van half elf 's avonds eruit te gooien. Als ze dan nog 's nachts komt dan heb ik in elk geval nog een tijdje geslapen. Ik wil proberen om de ochtend, avond en nachtvoeding zelf te doen zolang het kan. De overige voedingen krijgt ze dan deels bv en deels kv. Ik kolf rond 12 uur 's middags en dan kijken we hoe lang Maud nodig heeft om aan de kv te wennen...............zo moeilijk
pi_48718536
pm balen dat het nu nog niet weg is.

chacama je hebt het goed vol gehouden en je doet het nog. je hebt al een heel groot deel meegegeven toppie hoor. petje af.

ET balen!!!
mama van 3 kids!
pi_48718630
Och Chacama, ik ken het gevoel hoor. Met Chantel heb ik mazzel gehad dat ik haar kon voeden tijdens werkuren. Maar dat niet door kunnen slapen s'nachts terwijl je werkt, is zo ongelovelijk vermoeiend. Ik heb het met beide kinderen gehad, maar ben ook vaak oververmoeid thuis geweest. Ik was eigenwijs. Dus ik denk dat je bij deze een heel wijs besluit hebt genomen, ook al is het jammer
pi_48722578
Chacama

ET hoe lang slaapt Tijn dan? Quinten slaapt 's nachts ongeveer 10 uur achter elkaar en ik ben gelukkig nog niet ongesteld geworden. *afklopt*
pi_48723942
Nachtje ruilen ET? Dan mag je om de 2 á 3 uur! Ik wil wel weer eens ervaren wat het is om van ontploffende tieten wakker te worden!

Chacama, het lijkt me dat je een goede keus maakt, ook over de verdeling van de voedingen. Kan me voorstellen dat het geen makkelijke keus is als je het nog graag anders zou willen doen. Maar ik weet ook hoe het is om gebroken nachten te hebben, dat nekt je, zeker als je 5 dagen per week werkt. Ik ben Goddank thuisblijvende moeder en als het me echt te gek wordt, kan ik 'smiddags nog een tukkie met de kids mee doen. (Hoewel daar in de praktijk een vloek op rust, omdat er dan altijd wel eentje is die niet wil slapen! )
pi_48724437
Chacama, sterkte
  donderdag 26 april 2007 @ 08:29:17 #248
3011 E.T.
pi_48728271
Beef, Tijn gaat om 19.30 naar bed en het is al diverse keren voorgekomen dat ie zich om 7.00 weer meldt (maar meestal wil ie nog wel een paar slokken in de tweede helft van de nacht) Ik meen me te herrinneren dat 6 uur het maximum is, waarbij het 'veilig' is om BV als anticonceptie aan te houden (en nog wel wat meer voorwaarden )
Naja, bij Saskia was ik ook met 4 maanden al weer aan de beurt. Je hebt dus gewoon geluk

Chacama, fijn dat je Maud iig een hele goede start hebt kunnen meegeven
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_48732198
PM, als je nu elke ochtend iets minder kolft, kun je het dan niet langzaam afbouwen? Ik kolf juist voor de ochtendvoeding (om 6 uur, Anna wordt vaak rond 7 uur wakker), omdat ik er anders niks uitkrijg.

Elk voordeel heb z'n nadeel E.T. Ik denk dat ik vorige week een eisprong heb gehad, dat zou de eerste zijn. Vlak na het vloeien wel wat, maar daarna een half jaar niet. Wel bizar elke vier weken een teruglopende productie.

Je hebt het supergoed gedaan chacama, zeker na alle problemen die je in het begin had. En vijf dagen werken, slecht slapen en dat bijna 6 maanden volhouden is al erg knap. Je kunt beter nu afbouwen en dan nog de ochtend en avondvoeding geven dan dat je er helemaal aan onderdoor gaat helemaal niks kunt.
*OUD heilige*
  donderdag 26 april 2007 @ 19:42:48 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48749340
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:17 schreef YPPY het volgende:
PM, als je nu elke ochtend iets minder kolft, kun je het dan niet langzaam afbouwen? Ik kolf juist voor de ochtendvoeding (om 6 uur, Anna wordt vaak rond 7 uur wakker), omdat ik er anders niks uitkrijg.

Elk voordeel heb z'n nadeel E.T. Ik denk dat ik vorige week een eisprong heb gehad, dat zou de eerste zijn. Vlak na het vloeien wel wat, maar daarna een half jaar niet. Wel bizar elke vier weken een teruglopende productie.

Je hebt het supergoed gedaan chacama, zeker na alle problemen die je in het begin had. En vijf dagen werken, slecht slapen en dat bijna 6 maanden volhouden is al erg knap. Je kunt beter nu afbouwen en dan nog de ochtend en avondvoeding geven dan dat je er helemaal aan onderdoor gaat helemaal niks kunt.
Klopt. Dat is ook precies de motivatie waardoor ik uiteindelijk de knoop heb kunnen doorhakken. En het klinkt misschien raar (en mijn lief zal het nooit toegeven), maar stilletjes geloof ik dat hij het eigenlijk wel heel erg fijn vind dat ik deze beslissing heb genomen. Hij doet nu de laatste avondvoeding - net als hij bij Fleur deed - en ik heb gisteren stiekum even gekeken en daar zat een papa die volop van zijn kleine meisje aan het genieten was. Hij ziet ze natuurlijk ook niet veel. Dus dit extra speciale momentje is voor hem ook super
  vrijdag 27 april 2007 @ 09:30:56 #251
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48767077
Och Chaca, wat voel ik met je mee....
Ik snap zó goed welk verdriet je nu voelt.
Soms moet je met je verstand een besluit nemen. Het zal je goed doen. En dan kun je er uiteindelijk ook net je gevoel achter staan hoor.
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:45:40 #252
94046 PM-girl
pi_48776063
Chacama, wat moeilijk zo'n beslissing. Maar zoals je zelf zegt, het is niet vol te houden. Daarom goed dat je kiest voor je eigen welzijn! Succes!

Moonah, nog last gehad van harde plekken?

Ik heb er elke ochtend een en die kolf ik dan weer weg.
*
pi_48776242
Zo hee PM elke ochtend een harde plek? Lijkt me ook geen pretje!

Ik heb vandaag 'voor het echie' gekolfd. Quinten was wennen op het kdv en ik moest wel dus We zijn mooi op elkaar afgestemd, Quinten dronk 150 en ik kolfde 160 ml
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:05:09 #254
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48776855
Netjes Beef!
Heb je een fijne kolf?
Iedere golf van de zee,
pi_48777001
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:05 schreef Neuk het volgende:
Netjes Beef!
Heb je een fijne kolf?
Ja ik ben heel tevreden! Ik heb de Avent Isis IQ Uno Het gaat snel zat, dus een duo hoeft van mij niet
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:08:27 #256
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48777015
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 13:45 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, nog last gehad van harde plekken?
Neuh, gelukkig niet zeg! Ik heb weer lege tietjes!
quote:
Ik heb er elke ochtend een en die kolf ik dan weer weg.
He gets, wat naar. Is dat een restantje van je BO?

Fijn Beef, dat jullie zo goed op elkaar zijn afgestemd!
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:21:02 #257
94046 PM-girl
pi_48777471
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

He gets, wat naar. Is dat een restantje van je BO?
Denk het wel, maar ik heb nu een klein fijn handkolfje gekocht en dat werkte vanmorgen prima daarvoor!
Moet zeggen dat dat ook stukken fijner voelt voor je tepels dan een mechanischeelectrische (? - whatever). (alleen kost dat weer minder moeite)
*
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:24:22 #258
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48777609
Oh ja, die uitgerekte dikke tepels in de kolf....
Pff, da's toch ook een voordeel van gestopt zijn hoor!
Maar fijn dat het met die handkof is op te lossen.
pi_48777733
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:24 schreef Moonah het volgende:
Oh ja, die uitgerekte dikke paarse tepels in de kolf....
Gelukkig ziet het er bij mij veel erger uit dan dat het voelt
  vrijdag 27 april 2007 @ 14:33:55 #260
94046 PM-girl
pi_48777986
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 14:27 schreef beefcake het volgende:

[..]

Gelukkig ziet het er bij mij veel erger uit dan dat het voelt
Inderdaad, het ziet er echt horrorachtig uit soms!
En gisteren lekker weer eens buiten gevoed, in de Ikea! Ik merk nu wel dat ik wat verbaasdere blikken krijg, met een grotere baby (en zeker toen ik die grote baby ook nog eens een hele banaan in handen gaf!)
*
  zaterdag 28 april 2007 @ 11:43:30 #261
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48802301
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:55 schreef owlet het volgende:

[..]

het gaat wel weer voor een groot deel over hoor, als het goed is. Althans, langzamerhand zal er weer vetweefsel inplaats van klierweefsel komen. Uitgerekte huid door de groei van je borsten tijdens de zwangerschap is jammer genoeg niet echt terug te draaien

Ik vind zwangerschapsbeha's echt een ramp. Uiteindelijk gaan ze allemaal zakken en dat geeft bij mij al snel zo'n kaboutervrouwtjesidee.
NU Ronja niet meer zo heel vaak drinkt draag ik weer gewone beugelbeha's. ik voed toch het liefst op bed en dan kan ik hem gewoon uit doen en anders is het maar even wat meer gemorrel.
ik ben aan het bijlezen en wilde meteen reageren zonder verder te lezen....
gaat dat goed met die beugels? 'officieel' wordt dat toch afgeraden ivm borstontsteking?
Ik ben mijn bvBH's ook meer dan zat en eigenlijk zittenze niet goed meer. Ik wil dus nieuwe BH's maar om nou weer 3 bv-bh's te kopen. Beugelbh's heb ik nog in de kast liggen

zo, de rest ook even gelezen. Chacama, goed besluit hoor! Het is toch een mooie oplossing als je de ochtend en avondvoeding kan blijven geven én daardoorzelf wat meer energie houdt? Bv is mooi maar het moet niet ten koste gaan van je eigen welbevinden/gezondheid.

[ Bericht 12% gewijzigd door Jelief op 28-04-2007 11:49:32 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_48802681
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 11:43 schreef Jelief het volgende:

[..]

ik ben aan het bijlezen en wilde meteen reageren zonder verder te lezen....
gaat dat goed met die beugels? 'officieel' wordt dat toch afgeraden ivm borstontsteking?
Ik ben mijn bvBH's ook meer dan zat en eigenlijk zittenze niet goed meer. Ik wil dus nieuwe BH's maar om nou weer 3 bv-bh's te kopen. Beugelbh's heb ik nog in de kast liggen
Ik heb zelf negrens last van, maar ik geloof ook niet dat ik echt gevoelig ben voor verstopte kanaaltjes e.d.
Een extra sluiting aan de cup maken d.m.v een bikinisluiting en een elastiekje werkt ook wel goed trouwens.
  zaterdag 28 april 2007 @ 14:30:10 #263
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48805932
Kijk da's een mooi bericht, ik heb nog sluitingen liggen, dus ik ga aan de knutsel . Ik ben ook niet zo gevoelig voor bo's en verstoppingen.
  zaterdag 28 april 2007 @ 16:20:51 #264
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48807973
Ik durf dat echt niet, met een beugelbeha. Ben veels te bang dat het weer fout gaat.

Zo'n lilypad tactisch terugstoppen is idd lastig. Wie zei dat nou laatst? Ik heb echt zitten klooien in het zwembad. Stelletje oma's een tafeltje verderop. Was gezellig.
*OUD heilige*
pi_48808044
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 14:30 schreef Jelief het volgende:
Kijk da's een mooi bericht, ik heb nog sluitingen liggen, dus ik ga aan de knutsel . Ik ben ook niet zo gevoelig voor bo's en verstoppingen.
*tover een normale beha om tot een voedingsbeha*
pi_48813027
Ik gebruik eigenlijk al van in het begin mijn gewone beugelbeha's. Trek ik gewoon onder mijn borst bij het voeden.
pi_48815533
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 16:20 schreef YPPY het volgende:
Zo'n lilypad tactisch terugstoppen is idd lastig. Wie zei dat nou laatst?
Dat was ik, ik krijg zo'n ding echt niet normaal terug zonder mijn hele borst bloot te leggen Maar verder zijn ze wel ideaal
pi_48816278
  zaterdag 28 april 2007 @ 22:21:47 #269
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48817020
quote:
Hij staat al in mijn favo's en de materialen zijn al een tijdje in huis.
  zondag 29 april 2007 @ 11:15:34 #270
94046 PM-girl
pi_48827398
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 21:54 schreef beefcake het volgende:
Deze link vond ik helemaal hilarisch
http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/pumping_braconvert.html
*
  zondag 29 april 2007 @ 21:39:23 #271
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48849935
Even update. Het gaat goed. Ze doet het lekker op de flessen en ik geef nu lekker nog (anders zou ik echt pijnlijke tieten hebben) nachtvoeding, ochtend en avond. De eerste keer dat ik dus nu zeg dat het fijn is dat ze nog nachtvoeding heeft .
- en nu lekker naar bed en slapen tot een uurtje of 3 -
  zondag 29 april 2007 @ 23:34:34 #272
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48853758
Fijn dat het zo soepeltjes gaat Chaca!
  maandag 30 april 2007 @ 22:03:59 #273
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48873186
Dat klinkt goed chacama.

Anna zit weer op volledig bv, ook de fles is gekolfd. Totaal heeft ze nog geen half pak kv op schat ik. Ze doet dan erg moeilijk met drinken, zelfs als er maar 1 of 2 schepjes doorzitten. Langzaam opbouwen werkt niet. Maar extra kolven dus.
*OUD heilige*
  maandag 30 april 2007 @ 22:35:07 #274
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_48874303
Wat goed chacama! Blij dat te lezen!
Wat een goede link trouwens om je BH's om te toveren in een voedings-BH!

Yppy, netjes dat het kolven goed gaat zo!

Vraagje voor jullie.. Ik ben donderdag getuige op de bruiloft van mijn beste vriendinnetje. Mijn man en kindjes zouden gewoon meegaan maar nu blijkt dat haar vriend er toch geen kinderen bij wil hebben (en dat terwijl zij zelf ook zwanger is maar goed, zijn keuze) Ik ga dus voor het eerst een dagje echt helemaal weg zijn. We hebben besloten dat manlief gewoon bij de kids thuisblijft (al zou ik dat ook misschien het liefste doen maar goed, ben getuige en voor vriendinnetje ga ik)
Danny moet dus zo'n 4 flessen aan Ryan gaan geven. Geen probleem met hoe vol de vriezer nu zit maar mijn vraag is hoe dat het beste te laten ontdooien.

Ik gebruik iedere dag één ijsvrieszakje voor klontjes. Stel dat ik 12 klontjes nodig heb voor 1 fles, die passen never nooit in de fles om te ontdooien, moet dat dan ergens anders in? En waarin kan dan het meest hygienisch/steriel?
Dan het volgende probleem. Stel dat ik van 1 dag 15 klontjes in de vriezer heb en ik gebruik er voor 1 voeding 12. dan heb ik er dus 3 over. Mag ik die laten ontdooien bij de klontjes die ik de dag erna afgekolfd en ingevroren heb?
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel en dat iemand een antwoord weet.
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_48874489
Bah, wat voel ik me schuldig. Ik weet dat ik er niks aan kan doen, maar toch.

Ik heb links mijn ribben gekneusd en het voeden gaat daardoor niet van harte. Ik gebruik Ibuprofen (3x per dag, dus 's ochtends,'s middags en 's avonds) en het advies van de dokter was om rekening te houden met de voedingen, dus eigenlijk direct na een voeding innemen zodat met een volgende voeding Merlijn zo min mogelijk binnen krijgt. Op zich lukt het wel alleen vanaf het diner zitten er meerdere voeding direct achterelkaar. Dus is het kiezen of de pijn of een tablet. Ik ga dus voor de pijn . Tablet wil ik niet voor Merlijn. Op zich gaat het vaak ook nog goed en bij de voeding rond 20.00 voor het slapen gaan weet ik me net goed genoeg houding te geven en valt Merlijn meestal aan de borst vlug zat in slaap. Nou,vandaag dus niet. Na een kwartier begon het toch mij iets teveel pijn te doen en Merlijn maar de hele tijd van borst wisselen en een goed houding zoeken. Ik wil graag een tablet innemen en dan toch pas nadat Merlijn slaapt. Net eindelijk een tablet ingenomen, Merlijn kon de slaap aan de borst of op iedere andere manier echt niet vatten en Magneet was ook nog niet thuis . Nu voel ik eigenlijk zo schuldig dat ik er niet voor hem kan zijn, hem afwijs, geen borst geef als ik teveel pijn krijg, terwijl hij zo graag wil. En het is logisch dat ik het doe eigenlijk maar ik voel me zo slecht. Zit nu gewoon te huilen, bah, gelukkig heeft Magneet Merlijn nu in slaap.
pi_48874591
Ik heb werkelijk geen idee bibikuif, sorry Maar heb je wel tijd om even te kolven tussen de getuige-verplichtingen door?

Eigenwijze Anna

Chacama wat fijn dat het lekker loopt bij jullie nu!
pi_48874661
Randa dat klinkt naar zeg, gekneusde ribben. En dat het ook nog problemen oplevert met de bv is helemaal erg, sterkte
pi_48874705
Bibikuif, ik heb ook geen idee. Heb zelf nooit ijsklontzakjes gebruikt.

Chacama, wat fijn.Zokun je er tenminste nog iets van genieten.

Yppy, mooi dat Anna weer volledig BV krijgt.

Beefcake, dat linkje, hoe komt men erbij.
pi_48874824
Oh vraagje he, jullie hadden het laatst over hemdjes van de Hema die je makkelijk naar beneden kan trekken. Nu vraag ik me af welke dat zijn, ik kan vier verschillende hemdjes vinden op de site. Wie oh wie geeft mij verlichting?
pi_48874899
Ik vind het vooral zo zielig, Merlijn gaat namelijk ook echt zoeken mijn truitje omhoog doen. Erg om dan te zien dat hij moet huilen als ik hem afwijs. En hem gewoon niet kan bieden wat hij graag wil. Hoop dat het vlug over is dan mag hij weer drinken zoveel hij wil . Hij ligt nu lekker te slapen.

Zijn er eigenlijk hier nog meer kindjes die alleen met de borst in slaap kunne/nkonden komen. Wil toch ook wel zoeken naar een andere manier. Voor Merlijn is lichamelijk contact erg belangrijk, daarom is het met de borst ook zo makkelijk, een andere manier kan ik niet echt toepassen. Pikt hij niet. Gelukkig kan Magneet hem ook met muzieke n lichamelijk contact in slaap krijgen.
pi_48875102
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:52 schreef Randa_v het volgende:

Zijn er eigenlijk hier nog meer kindjes die alleen met de borst in slaap kunne/nkonden komen.
Fons ook meest van de tijd. Als we met hem naar boven gaan 'snachts ligt hij al diep te slapen en toch begint hij zodra ik hem in bed leg met zijn handjes te graaien en naar mij te draaien om nog even te drinken.
Hoewel het soms ook werkt van zijn tutje te geven en hem dan dicht tegen je aan te houden. Maar dat komt vast op hetzelfde neer.
  maandag 30 april 2007 @ 22:59:26 #282
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48875116
Dat is vervelend Randa, maar je kunt niet meer doen dan je best. Als het niet gaat, dan gaat het niet.

Bibikuif, je mag de voedingen van verschillende tijdstippen mengen, als ze tenminste op dezelfde temperatuur zijn. Als ik ijsklontjes ontdooi, doe ik dat in twee flesjes die we later samenvoegen. Anders past het inderdaad niet. Jij zou dan 8 flesjes nodig hebben, ik weet niet of je dit hebt? Wat ik zelf ook wel handig vind, zijn de bewaarpotjes van avent. Die kunnen in de vriezer en magnetron (wij doen er nu hapjes in) en je kunt ze steriliseren. Daar zou je ook wat in kunnen ontdooien. En ik weet niet of het kan, maar als je het complete zakje in een bakje legt, blijft de melk daar dan inzitten? Dan zou je het ontdooid misschien in een flesje kunnen gieten?
Tip: ijsblokbakjes zijn ook erg handig, bij de silicoonvorm kun je de klontjes er makkelijk uitdrukken en bewaren in een diepvrieszakje.

Volgens mij heb ik de tweede van boven aan de rechterkant, maar ik heb wel twee verschillende soorten. Ik heb gewoon in de winkel aan de hempjes staan trekken welke goed naar beneden gingen.

Eigenlijk niet zo mooi Randa, nu moet ik elke dag om 6 uur op om te kolven, kan ik nooit blijven liggen. Anna kwam eerst alleen aan de borst in slaap. Toen ze omgeveer 2,5 maand was, gingen de krampjes over en hebben we haar mbv regelmaat geleerd alleen in slaap te komen. Ze krijgt daarvoor wel een flesje 's avonds, anders gaat ze clusteren en kan ik mijn medicijnen niet innemen.
*OUD heilige*
  maandag 30 april 2007 @ 23:15:37 #283
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48875584
Randa, Emma valt nog steeds aan de borst in slaap. Ze kan ook heel goed zelf in slaap komen, zeker als ze weet dat ik niet in de buurt ben. Ik werd het een beetje zat en nu proberen we haar vaker wakker in bed te leggen. Dat gaat op zich goed.
  maandag 30 april 2007 @ 23:15:52 #284
3011 E.T.
pi_48875592
Bibikuif, ijsklontjes ontdooi ik in een groot glas (een goede schone bierpul) en als het ontdooid is giet ik het over in flesjes. IJsklontjes van verschillende dagen kunnen gewoon bij elkaar ontdooien

Randa, volgens borstvoeding.com is ibuprofen gewoon compleet veilig bij borstvoeding en geen reden voor het afwijzen van Merlijn als hij wil drinken.

Ik moet morgen Avent weer eens bellen.. Ik word weer eens gek van dat kl*te sterretje dat er steeds uit schiet Samen met de wetenschap dat m'n neusspray nog in Voorthuizen staat, was dat dus niet prettig kolven net. (dat van die neusspray zit echt tussen m'n oren.. ik gebruik die spray helemaal niet zo vaak, maar de wetenschap dat ik 'm niet KAN gebruiken is genoeg )
Ik hoop maar dat Tijn niet zo lang slaapt en op tijd voor een nachtvoeding komt
Ik had gister trouwens een pijnlijke plek voor het eerst, Tijn heeft 'm 's nachts heel goed weggedronken Als dat nou niet goed gaat en de volgende ochtend is het nog steeds pijnlijk, dan was een warme douche en massage toch de juiste behandeling? (even voor 'just in case')
pi_48880348
Eerst maar even een antwoord voor Randa, dan lees ik de rest daarna weer bij

Een quote uit een antwoord van Gonneke van Veldhuizen (Eurolac) na mijn vraag of ik brufen mocht gebruiken na het trekken van mijn verstandskiezen:
quote:
Ibuprofen is echt veilig voor je kind wanneer je binnen de maximale dosering blijft per dag. Je kunt dat zonder zorgen om je kind gebruiken, ze zal daar niets aan overhouden. Wat zij via de melk binnenkrijgt komt in de verste verte niet in de buurt van de hoeveelheden die kinderen zelf via kinderdosering binnen zouden krijgen (aanbevolen dosering bij kinderen is elke 6 uur 5-10mg/kilo; dus voor een kind van 5 kilo zou dit elke 6 uur uur 25-50mg zijn.). In moedermelk zit na inname van 400mg 2/24 uur minder dan 0,5mg per liter moedermelk. In een ander onderzoek kregen moeders 400mg elke 6 uur, 5 keer achtereen 9dus in de loop van anderhalve dag) en in hun melk vond men minder dan 1mg per liter.
Eigenlijk is Ibuprofen de ideale pijnstiller voor voedende moeders.
Hopelijk heb je er wat aan, sterkte!
pi_48880415
Bibikuif, ik ontdooi de melk in een schone maatbeker.

ET, als het goed is krijg je nu van Avent geen sterretje meer maar een soort tuutje met een rond ringetje. Die vond ik veel lekkerder werken dan het kleine sterretje.
En ja, warm houden en met de hand (mee)kolven is dan hopelijk voldoende.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:32:09 #287
94046 PM-girl
pi_48880886
Randa, wat rot zeg. Sterkte!

Chaca, fijn dat het goed lukt zo!

Beefcake, ik heb meestal deze . In de winkel zelf meestal met meer kleurvariaties dan zwart en wit.

Simon valt ook regelmatig in slaap aan de borst, vooral 's avonds als het 'gewoon' niet wil lukken.
Het lijkt wel alsof de bo ons terug in de tijd heeft gegooid, gebroken nachten inclusief nachtvoeding, lekkende borsten weer, slechts 3 uur na de laatste voeding (jippie, compressen met dit weer...)
*
pi_48881874
Bedankt voor de info. Ik slik dus 600 mg tabletten en de pijn is er jammergenoeg niet helemaal van weg. Het is niet om de tabletten dat ik hem afwijs maar de pijn. De kneuzing zit nu ook achter in mijn ribben doordat ik toch teveel blijf doen. Het sjouwen en voedingshoudingen noem maar op spelen mee, net als niezen en hoesten. Hoop echt dat die kneuzing vlug weg is, al ben ik bang dat het nog even zal duren.
pi_48890419
Randa, kun je dan geen paracetamol en ibuprofen nemen, misschien dat dat de pijn wat minder maakt. Ik noem maar wat, vervelend lijkt het me wel.

Nou ik ben hard bezig met afbouwen en alweer zwanger. Dus voorlopig nog gewoon van die voedingsbeha's aan ben ik bang. Overigens droeg ik het laatste jaar ook wel wat vaker een beugelbeha. Ben ook niet gevoelig voor verstoppingen. En soms wilde ik ook weleens een leuk topje dragen ipv die rottige voedingsbeha's. Het kan opzich ook niet zo heel veel kwaad volgens mij. Als je er maar niet dagen lang mee gaat lopen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:09:44 #290
94046 PM-girl
pi_48890543
Lewis, liep de productie terug nadat je zwanger bent geworden? (dat is waarom ik het kort dacht namelijk van de week toen je schreef dat je nog enkel wat slokjes gaf)
*
pi_48908992
Ja dat ging heel snel inderdaad

Maar ik vond het bij beide zwangerschappen ook echt ongelovelijk zwaar om nog steeds bv te geven aan je andere kindje. Echt stond soms te trillen op mijn benen van de narigheid. Dus hoe anderen het doen, is me een raadsel. Van het weekend weer een voeding eraf en dan volgende week nog maar 1 voeding per dag voor een weekje.
pi_48911092
Bij mij stopte de bv ook binnen no-time toen ik zwanger was van Tinka.

Randa, Tinka kon ook eigenlijk alleen in slaap komen aan de tiet. Ben bang dat ze ook op die manier het dag/nachtritme omgedraaid heeft, want ze wil nog steeds aan de tiet zodra ze maar even wakker wordt snachts. Dat is trouwens wel grappig aan een iets groter kind bv geven, mevrouws ledikant staat tegen mijn bed aan en ze gaat dan door de spijltjes vlak bij mijn gezicht "uhuh"geluidjes maken en zodra ik mijn ogen open doe, legt ze haar fopspeen naast me neer alsof ze zeggen wil: "die ligt er alvast; nu ik nog!" Wat heb je trouwens gedaan dat je je ribben gekneusd hebt??? Zal wel heel pijnlijk zijn en met voeden zeker! Heb met je te doen!

Tegenwoordig geniet ik echt weer van de bv, ondanks dat ze nog steeds om de haverklap snachts komt. Heb nu een gevoel van 'het kan nu nog', ze wordt al zo gauw groot. Het ritme lijkt iets anders te worden; smiddags tijdens/na haar tukkie drinkt ze erg goed en soms blijf ik lekker tegen haar aan liggen en slapen we samen nog een uurtje extra. Overdag drinkt ze limonade en dat is wel lekker, dat ze niet meer helemaal van mijn drinken afhankelijk is, waardoor ik haar meestal na een portie (100 ml.) pap in bed kan leggen zonder te voeden. Daarna komt ze erg vaak 'savonds helaas, zo rond 21.00, 23.00 en 1.00 maar tegenwoordig komt ze daarna maar 2 keer meer tot 8.00 smorgens en dat is in ons geval een verbetering!
pi_48915790
De gekneusde ribben zullen ws een samenloop van omstandigheden zijn geweest. Ik heb nog steeds last van een hinderlijke hoest die ik over heb gehouden van de griep die ik had rond carnaval. Nu is de hoest minder, ben ik de hele aan het niessen van de hooikoorts .

-knip- zal het dadelijk beter proberen te doen, er mist een stukje

Mammietje, Als Tinka zo in buurt ligt is het eerste wat ze ruikt natuulijk gewoon de borst en wat is er nu fijner dan even mogen drinken.

[ Bericht 32% gewijzigd door Randa_v op 02-05-2007 11:18:59 ]
pi_48916747
ik snap niks van je nachtelijke verhaal randa! ben je al wel helemaal wakker?
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:45:42 #295
94046 PM-girl
pi_48919133
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:12 schreef bixister het volgende:
ik snap niks van je nachtelijke verhaal randa! ben je al wel helemaal wakker?
Ben ik niet de enige!

Lewis, het lijkt mij ook zwaar hoor, dus ik snap je besluit (al heeft je lijf je die kant op geduwd begrijp ik).
*
pi_48920724
Opnieuw, nachtelijk verhaal.

Merlijn slaapt bij ons in bed. Af en toe kruipt hij ook door het bed in zijn slaap. Vaak wordt hij dan door Magneet of mij weer goed gelegd. Ik leg Merlijn dan vaak ook aan. De laatste tijd gebeurd dit meer in mijn slaap dan echt bewust lijkt het. Zo ontstaan er grappige nachtelijke taferelen met ik die wakker lijk maar het niet schijnt te zijn. Nog te volgen? Magneet beschreef laatst een situatie waar ik de volgende ochtend echt niet meer wist wat ik had gedaan, terwijl ik Merlijn wel heb gevoed. Die nachten gaan weer perfect dus. Ik slaap door.
pi_48944771
Herkenbaar Randa! Ik voed ook altijd half slapend en weet de volgende morgen ook meestal niet meer hoe vaak ik gevoed heb! Het gebeurde in het verleden ook wel dat ik zo vast weer in slaap viel dat Tinka naast me bleef liggen, maar tegenwoordig leg ik haar toch altijd wel weer terug kennelijk! Gezien de hoeveelheid (of beter: hoeweinigheid!) die ze soms drinkt, denk ik ook dat het soms meer om mamahonger dan om dorst gaat!
Pittige verkoudheid dan trouwens als je er gekneusde ribben aan over houdt!

Wat hier nieuw is: als Tinka smiddags haar tukkie doet, wil ze altijd drinken als ze wakker wordt. Als ik heel snel reageer (dus eigenlijk vóór ze echt wakker wordt), slaapt ze vaak nog een uurtje door, dus probeer ik er altijd snel bij te zijn. Soms lukt dat niet en dan kijkt ze naar me als ze klaar is met drinken. Ik WEET dat als ik haar dan ook aankijk, ze dan begint te lachen en echt wakker is, dus hou ik me ook slapende. Maar tegenwoordig werkt die truuk niet meer en gaat ze met mijn tepel spelen met die priemvingertjes! En zodra ik daarop reageer, ligt ze hélemaal in een deuk en schatert ze het echt uit!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:29:37 #298
3011 E.T.
pi_49004425
hmz.. weer een gevoelige plek
Weer aan de linkerbuitenonderkant. Precies een rotplek omdat ik daar heel moeilijk mee kan masseren met kolven en voeden.
En Tijn is ook niet in de buurt om het weg te drinken nu.. Ik dacht toch echt dat ik daarnet alles helemaal leeg had gekolfd, nog een keer extra de linkerkant gedaan met syntocinon in de hoop dat alles dan echt helemaal leeg zou zijn, maar blijkbaar toch niet dus

Iemand nog tips? hoe te handelen? wat te doen?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:35:55 #299
94046 PM-girl
pi_49004675
ET, warmtecompres erop? Of als je dat niet hebt een doek gedompeld in heet water?
*
  vrijdag 4 mei 2007 @ 15:06:33 #300
3011 E.T.
pi_49005791
moet dat de hele tijd, of alleen vlak voor het kolven/voeden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')