quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:52 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Wat jammer, Beaker. Wat een geduld moet je dan hebben.Hopelijk komt het met BV juf weer een beetje op orde.
Die Fons....![]()
Ik zie het ook wel hoor. Fons eet echt tien keer minder aan bijvoeding dan de andere baby's die hier komen. Die slaan hele potten fruit en groentepap achterover. ( en kakken evenredig...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:02 schreef PM-girl het volgende:
Dan vind ik het wel typisch, Simon krijgt nu ipv 5 maar 4 voedingen (naast ander drinken en zijn maaltijden). Ineens komt hij minder aan, ik zie daar toch een verband met de voedingsstoffen uit de borstvoeding. Maar die mevrouw kennelijk niet!
Bij mij werden ze juist erg dik van de bijvoedingquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:53 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ik zie het ook wel hoor. Fons eet echt tien keer minder aan bijvoeding dan de andere baby's die hier komen. Die slaan hele potten fruit en groentepap achterover. ( en kakken evenredig...) Maar als je ze ziet zijn ze een stuk minder stevig dan Fons. Volgens mij komt het er dus gewoon weer uit, zonder veel voedingsstoffen op te nemen...
Ja? Gek!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:55 schreef Tan het volgende:
[..]
Bij mij werden ze juist erg dik van de bijvoedingVandaar dat ik dat zo lang mogelijk uitstelde.
Sowieso voedde ik niet bij voor de zes maanden, althans soms een klein hapje meeproeven, maar niet ten koste van een BV.quote:
Dit wist ik niet, maar ik schrok er ook niet van, omdat hij het gewoon goed doet. Vreemd dat een CB dan wel zoiets nadrukkelijk noemt als uitzondering?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:01 schreef nebelung het volgende:
- Vanaf een maand of 6 is 40-85 gram groei per maand normaal.
quote:- Het is overigens een misverstand om te denken dat de nieuwe WHO-curve, zoals die bijvoorbeeld gebruikt wordt op borstvoeding.com een 'ongemengde' (d.w.z. alleen voor borstvoedingskindjes) zou zijn. Dat is niet zo, dit is een curve voor zowel bv- als fv-kindjes. Voor uitleg zie voornoemde site.
Dat dacht ik ook ja. Al vraag ik me wel af, in hoeverre Simon honger zou hebben als ik hem een dag alleen maar bv zou geven. Ik denk inmiddels wel dat hij door de gewenning misschien voor zijn gevoel iets zou missen?quote:- Na 6 maanden blijven voeden is niet enkel en alleen voor de dorst. Na de introductie van vast voedsel blijft moedermelk een uiterst waardevolle voedingsbron. MM verschaft energie, eiwitten, vitamines, mineralen en, niet onbelangrijk, antistoffen. Wat dat laatste betreft: naarmate de hoeveelheid mm kleiner wordt (als er bv. steeds minder voedingen komen geleidelijk) neemt de concentratie antistoffen toe.
Misschien heeft zij weinig weet van de groei van borstkindjes? Het is goed om je te realiseren dat er hulpverleners zijn die praktisch niets weten van borstvoeding en aanverwanten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:28 schreef PM-girl het volgende:
Dit wist ik niet, maar ik schrok er ook niet van, omdat hij het gewoon goed doet. Vreemd dat een CB dan wel zoiets nadrukkelijk noemt als uitzondering?
Geen idee. Het is natuurlijk heel normaal dat kindjes bijvoeding gaan krijgen. Je hebt toch geen reden om hem alleen bv te geven? In principe kan een kind tot een jaar zonder bijvoeding. Dan voed je natuurlijk wel op verzoek en vaker dan 4 keer per 24 uur.quote:Dat dacht ik ook ja. Al vraag ik me wel af, in hoeverre Simon honger zou hebben als ik hem een dag alleen maar bv zou geven. Ik denk inmiddels wel dat hij door de gewenning misschien voor zijn gevoel iets zou missen?
wat zij zegt dusquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:24 schreef nebelung het volgende:
gewicht x 115 cc : aantal voedingen
Hee tante Bepje, ik heb je nog niet gezien! Gefeliciteerd met Iris!!quote:
Dan kom je op een raar getal...4 * 115 = 460 : 6 = 76quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:24 schreef nebelung het volgende:
gewicht x 115 cc : aantal voedingen
(het gewicht maal 115 gedeeld door het aantal voedingen dat je geeft dus)
Maar het klopt wel. De maag van die kleintje is nog maar zo klein dus 75 ml is zo gek nog niet. Het zou bij flesvoeding dan uitkomen op 60 ml met twee scheppen voeding. Maar goed, voor bv zal het dan dus gewoon rond de 80 ml uitkomen. Heb je zelf het idee dat ze meer willen. Komen ze eerder dan voorheen of is er iets anders wat je dit gevoel geeft?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:13 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Dan kom je op een raar getal...4 * 115 = 460 : 6 = 76![]()
heequote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:26 schreef nebelung het volgende:
[..]
Hee tante Bepje, ik heb je nog niet gezien! Gefeliciteerd met Iris!!(en een jaar bv toch ook?!)
Ze ging ook weer meer drinken, want we hebben de gekolfde melk na het avondeten vervangen door een live voeding. Alleen is ze sinds twee weken helemaal om en drinkt ze heel veel bij het eten. Ik vind het te onpraktisch om mezelf om de drie happen uit te kleden, dus ze krijgt water of diksap. Buiten het eten drinkt ze nu nog maar weinig. Is snel gegaan ineens.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:28 schreef LadyS het volgende:
Yppy, ik dacht dat Anna juist weer meer was gaan drinken (maar dat was voor mijn internetloze tijd, dus ik heb ongetwijfeld wat gemist)
oeps....niet goed opgeletquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:34 schreef nebelung het volgende:
En wat ik vandaag al eerder schreef: ....
Is wel fijn als ze het zelf regelen he, dan hoef je je niet meer te bedenken hoe je het nu weer moe doenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:36 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ze ging ook weer meer drinken, want we hebben de gekolfde melk na het avondeten vervangen door een live voeding. Alleen is ze sinds twee weken helemaal om en drinkt ze heel veel bij het eten. Ik vind het te onpraktisch om mezelf om de drie happen uit te kleden, dus ze krijgt water of diksap. Buiten het eten drinkt ze nu nog maar weinig. Is snel gegaan ineens.
Ja, daar kan ik me wat bij voorstellen!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:36 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ze ging ook weer meer drinken, want we hebben de gekolfde melk na het avondeten vervangen door een live voeding. Alleen is ze sinds twee weken helemaal om en drinkt ze heel veel bij het eten. Ik vind het te onpraktisch om mezelf om de drie happen uit te kleden, dus ze krijgt water of diksap. Buiten het eten drinkt ze nu nog maar weinig. Is snel gegaan ineens.
Ze zijn 12 mei geboren, dus komend weekeinde 8 wk. 5 wk te vroeg, dus als je vanaf uitgerekende datum telt, dan zijn ze 3 wk. Weet niet hoe je het moet zien mbt fases edquote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:51 schreef nebelung het volgende:
Hoe oud zijn je flensjes nou precies K-P? Het kan zijn dat ze regeldagen hebben, ze regelen dan de vraag en aanbod. Ze voeren zo ook je produktie wat op naar het, door hun gewenste, niveau.
Het is ook niet gek dat degene die de borst live heeft gehad het meest voldaan is. Live halen ze veel meer uit de borst. Laat dat sommetje maar vallen en kijk op je gevoel wat ze zo ongeveer willen drinken.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:36 schreef owlet het volgende:
En Nebelung, ik vind dat je altijd zo goed advies kan geven. Echt de stuwende (ghehe) kracht achter dit topic
Ik bedoelde eigenlijk meer als je "de boekjes" leest. Het ene boek geeft aan te tellen vanaf geb. datum, terwijl de ander de uitgerekende datum hanteert.quote:Op woensdag 4 juli 2007 09:13 schreef Jelief het volgende:
Dat ze te vroeg geboren zijn maakt daarvoor niet uit volgens mij, ze zijn gegroeid en willen meer drinken.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:29 schreef Beaker het volgende:Jet heeft het gedaan
met een tepelhoedje, want mijn tepel krijgt ze niet te pakken!
de LK heeft nog even naar haar tongriempje gekeken en die is wel erg kort en dat kan een verklaring zijn waardoor ze mijn tepel niet goed kan pakken![]()
Overigens was het een pientere dame LK gecombineerd met verpleegkundige op een kinderafdeling!
Jet is wat mij betreft een super mega kanjer
( ze heeft maar heel kort gedronken, want ze had ontzettende honger en het ging haar iets te lang duren, maar goed we blijven volhouden! )
Zie ook: http://www.borstvoeding.c(...)onazol_diflucan.htmlquote:Je kan je huisarts vragen om fluconazol (Diflucan) in een aanvangsdosis van 400mg, gevolgd door dagelijkse dosis van 200mg gedurende 21 dagen of tot een week na het verdwijnen van de laatste symptomen. Je huisarts zal wel sputteren, maar fluconazol is heus veilig voor een borstdrinkend kindje. Feitelijk is de hoeveelheid die hij via jouw melk krijgt zelfs veel te weinig om bij hem ook te werken. Het mondje moet dus apart worden behandeld met Nystatine of miconazol.
Lief he! Ik las net al in een ander forum over een op bed kruipende Maud die af en toe een slokje kwam halen en toen reageerde ik maar niet om niet wéér mete en borstvoedingszwijmelpost te komen maar hier kan het lekker welquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:00 schreef chacama het volgende:
Beakergoed van jullie
PM, dit is niet de bedoeling, hopelijk zet het niet door. Fijne vakantie in elk geval.
Maud vind liggen op d'r buik zoooooo leuk dat ze 'sochtends als ze wakker is ook op d'r buik wil drinken. Dus ligt ze naast me op d'r buik en ik draai iets op mijn zij zodat ze mijn tepel kan pakken. Ze is snel afgeleid, maar zo komt er wel het meeste in. Elke keer als ze met kruipen langs komt neemt ze weer een paar slokken. Lekker zo knus op het grote bed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |